سومین دوره «جشنواره بازیسازان مستقل ایران» آغاز به کار کرد
نشست خبری سومین دوره «جشنواره بازیسازان مستقل ایران» صبح امروز سهشنبه برگزار شد و فعالیت این جشنواره از امروز ۱۶ شهریور ۹۵ به صورت رسمی آغاز شد.جشنواره بازیسازان مستقل ایران از بهمن ماه ۹۲ توسط بخش خصوصی و با هدف شناسایی و کمک به رشد بازیسازان مستقل در سراسر ایران، آغاز به کار نمود و اختتامیه دوره نخست آن مهرماه ۹۳ و دوره دوم اسفند ماه ۹۴ در تهران با حضور بهترینهای این حوزه و حمایت تمامی سازمانهای مرتبط با صنعت بازی ایران برگزار شد و مجموعا بیش از ۶۰۰ اثر در دو دوره سال گذشته ارسال شده است.
حمزه آزاد، دبیر این جشنواره در مورد بخشهای در نظر گرفته شده گفت: این جشنواره علاوه بر بخش اصلی که بازیهای رایانهای است، پنج بخش دیگر نیز دارد که طراحی کاراکتر، بازینامه، مقالات، نقد بازی و فنآوری هستند. بدین ترتیب جشنواره شامل شش بخش مختلف میشود و میتوان گفت با یکی از جامعترین جشنوارههای بازی روبهرو هستیم.
دبیر جشنواره بازیسازان مستقل ایران درباره روند اجرایی تشریح کرد: صاحبان آثار صفحهای برای اثر خود ایجاد مینمایند و آثار را بارگذاری میکنند. پس از آن داوری اولیه آثار انجام میپذیرد و نظر داوران و کارشناسان بر روی آثار قرار داده میشود و طبق آن صاحبان آثار میتوانند اثر خود را ارتقا دهند و در این مدت کسانی که آثار نفرستادند هم میتوانند به سایت مراجعه کرده و اثر خود را بارگذاری نمایند و پس از آن داوری نهایی انجام میشود.
وی افزود: همه آثار صفحهای جداگانه در سایت جشنواره دارند که توضیحات مختلف در آن درج شده است و بازدیدکنندگان و داوران میتوانند امتیازات و نظرات خود را در صفحه مذکور وارد نمایند و اختتامیه با معرفی برگزیدگان به صورت حضوری برگزار میشود.
حمزه آزاد زمان اختتامیه جشنواره را آذر ۹۵ عنوان کرد و گفت: دو سال پیش بنیاد ملی بازیهای رایانهای جشنوارهای برای بازیسازان مستقل در چند روز و بیشتر با اهداف آموزشی برگزار کرد. با توجه به عدم برگزاری این جشنواره و طی رایزنیهای صورت گرفته با بنیاد بازی، قرار شد تا اختتامیه سومین دوره جشنواره بازیسازان مستقل ایران نیز در سه روز برگزار شود و دو روز نخست به کارگاهها و نشستها اختصاص خواهد داشت.
دکتر حسین جلیلوند، نماینده زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در ادامه نشست گفت: بخش زیست فناوری یکی از زیربخشهای ویژه این جشنواره است. جشنواره بازیسازان مستقل را به عنوان مرجع مناسبی برای گردهمایی بازیسازان خلاق شناختیم و پیشنهاد دادیم که در این دوره از جشنواره بخش ویژه زیست فناوری تشکیل شود و خوشبختانه این اتفاق افتاد.
وی خاطرنشان کرد: این بخش با سه موضوع ساخت بازی، بازینامه و ساخت کاراکتر با داوریهای تخصصی در هر موضوع فعالیت میکند. از تیمها و بازیسازانی که آثارشان برگزیده شود نیز از سوی معاونت حمایتهای مادی و معنوی خواهیم کرد. وظیفه خود میدانیم که مفاهیم مرتبط با فناوری زیستی را برای بازیسازان شرکت کننده در جشنواره بازیسازان مستقل تفهیم کنیم که این مسئله از طریق سایت به آنها اطلاعرسانی خواهد شد.
یک میلیارد ریال جوایز نقدی و غیرنقدی
حمزه آزاد به حضور حامیان تخصصی در جشنواره اشاره کرد و تشریح کرد: به طور کلی تاکنون یک میلیارد ریال جوایز نقدی و غیرنقدی برای آثار برتر در نظر گرفته شده است که ۳۰-۴۰ درصد آن نقدی بوده و توسط بنیاد ملی بازیهای رایانهای تامین میشود و مابقی جوایز غیرنقدی هستند.
وی در رابطه با جوایز غیر نقدی توضیح داد: بهعنوان مثال با دو شرکت تبلیغاتی هماهنگی صورت گرفته تا عناوین برگزیده را از لحاظ تبلیغات و دیده شدن در بازار نهایی کمک کنند. در زمینه اعطای خدمات سرور و اینترنت رایگان به تیمهای بازیسازی نیز اسپانسر گرفتهایم تا به بازیسازان از نظر زیرساختی کمک شود.
آزاد حضور شتابدهندهها و سرمایهگذاران به چرخه جشنواره را نیز از دیگر نکتههای حائز اهمیت دانست و افزود: طی تفاهمهای صورت گرفته ۲۰ اثر از جشنواره وارد بحث شتابدهی خواهند شد و از آنها حمایت میشود تا محصول خود را تکمیل کنند.
وی خاطرنشان کرد: تیمهای بازیسازان که مستعد حضور در جشنواره هستند میتوانند به سایت جشنواره به نشانی http://igdf.ir مراجعه کرده و نسبت به ارسال آثار خود اقدام نمایند.
پر بحثترینها
- ۱۰ حقیقت تلخ که گیمر ها نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- روابط عاطفی در The Witcher 4 معنای عمیقتری خواهند داشت
- استراتژی ریسکی Xbox که ۱۰ سال آینده آن را تعریف خواهد کرد
- کارگردان Silent Hill 2 Remake از علاقه خود به ساخت یک بازی در ژانر وحشت با اقتباس از Lord of the Rings میگوید
- Indiana Jones and the Great Circle بهترین بازی سال Gamescom از دید مخاطبین شد
- شایعه: Xbox در سال ۲۰۲۵ بازیهایی خواهد داشت که هنوز رونمایی نشدهاند
- بنیانگذار ناتی داگ دلیل فروش استودیو به سونی را توضیح میدهد
- ۱۰ بازی ناامیدکننده سال ۲۰۲۴
- چرا GTA IV بهترین ساخته راکستار است؟
نظرات
بازی های ایرانی تنها مکلشون همینه : ناشر ناشر ناشر :dazed:
همش جشنواره برگزار میکنن کار مفید درست حسابی هم انجام نمیدن.
شما به نظرتون ایران کی میتونه بازیایی بسازه که تو جهان مطرح بشه
زیر ده سال:منفی
بالای ده سال:مثبت
۱۰ سال که خوبه ،میترسم بره بالای ۱۰۰ سال :rotfl: :rotfl: :rotfl:
اونموقع شاید موفق شدن یه بازی در حد ویچر بسازن 😕
خب شما انتظار چی دارید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
انصافا انتظار دارید ۵ساله راه ۲۰-۳۰ یاله گیم خارج رو رفت؟؟اونم با این همه اولییویت اقتصادی و… که کشور داره؟؟؟ :-/ :-/ :-/
اگه اره پس خیلی بی منطق اید
شما به نظرتون ایران کی میتونه بازیایی بسازه که تو جهان مطرح بشه چند سال دیگه
زیر پانزده سال:منفی
بالای پانزده سال:مثبت
تو هیچ زمینه ای به موفق شدن ناتوان هستن فقط در مقابل ملت توانمندن چون جیبشون تو جیب ملت هست و همه چیو قاچاق وجرم حساب میکنن تااز این طریق همه رو مجبور کنن مالیات بپردازن که جیبشون خالی نباشه
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
بازی ساز های ایرانی خوب هستن ولی اگر حوصله به خرج بدن وبا صبر اینکارو انجام بدن خیلی بازی های خوبی میدن بیرون و مشکل دوم هم اینه که داستان هاش یا بچه گانس یا خسته کننده و صد درصد همه به خاطر همین مشکلات هست که خیلی ها از بازی های ایرانی زده شدن الان تازه بازی سازی داره رشد میکنه و امید وارم پیشرفت کنه 🙂
به نظر من با کمترین هزینه هم بازی عالی ساخت مهم ایده هست اگه ایده باشه همه چی حله
نمونش بازی سوپر هات با کمترین هزینه و هایپ تونست به موفقیت خوبی برسه