خاطرات قدیمی در قابی نو | نگاهی به فرانچایزهایی که دوست داریم پایشان به نسل هشتم باز شود (قسمت اول) - گیمفا
خاطرات قدیمی در قابی نو | نگاهی به فرانچایزهایی که دوست داریم پایشان به نسل هشتم باز شود (قسمت اول) - گیمفا
خاطرات قدیمی در قابی نو | نگاهی به فرانچایزهایی که دوست داریم پایشان به نسل هشتم باز شود (قسمت اول) - گیمفا
خاطرات قدیمی در قابی نو | نگاهی به فرانچایزهایی که دوست داریم پایشان به نسل هشتم باز شود (قسمت اول) - گیمفا

خاطرات قدیمی در قابی نو | نگاهی به فرانچایزهایی که دوست داریم پایشان به نسل هشتم باز شود (قسمت اول)

دانیال دهقانی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
خاطرات قدیمی در قابی نو | نگاهی به فرانچایزهایی که دوست داریم پایشان به نسل هشتم باز شود (قسمت اول) - گیمفا

تنها خاطره است که باقی می‌ماند… و امان از دست این خاطرات، خاطرات تلخ و شیرینی که بخشی عظیم از زندگی ما را تشکیل داده‌اند و برای بازی‌بازان هم که خاطرات مربوط به دنیای بازی‌های کامپیوتری، خود بخش اعظمی از خاطرات را خلق کرده‌اند. عناوین مختلفی، در سالیان مختلف باعث خلق خاطرات مختلفی برای ما شده‌اند و شاید حتی خود بازی هم خیلی در ذهن ما ماندگار نباشد، ولی خاطراتی که آن برایمان تشکیل داده محال است به این راحتی از ذهن‌مان پاک شود. نظر شما چیست که برخی از این عناوین خاطره انگیز، پایشان را به نسل هشتم باز کنند و باعث تجدید خاطره شما شوند؟ در این مقاله چند قسمتی، قصد داریم تا نگاهی به فرانچایزهای خاطره انگیزی بیندازیم که دوست داریم نسخه جدید آن‌ها برای پلتفرم‌های نسل هشتمی عرضه شود. البته، بهتر است قبل از هرچیز، به این نکات مهم توجه کنید:

  1. سری بازی‌هایی که به هر نحوی پیش از این به نسل هشتم آمده‌اند (به طور مثال، بازسازی یک یا چند نسخه از آن سری برای کنسول‌های نسل هشتمی) در این لیست قرار ندارند. همچنین سری بازی‌هایی که نسخه جدید آن‌ها معرفی شده است و به نوعی در صف انتشار قرار دارد (همچون System Shock) نیز در این لیست جایی ندارند.
  2. این سری بازی‌ها بدون هیچ ترتیب خاصی از لحاظ کمی و کیفی در این لیست قرار گرفته‌اند و صرفاً بر اساس حروف الفبا، مرتب شده‌اند.
  3. در مقاله ۲ بازی نیز وجود دارند که نمی‌توان آن‌ها را سری بازی خواند چرا که تنها یک نسخه از آن‌ها به بازار عرضه شده، ولی به علت وجود شایعات بسیار در مورد ساخته شدن دنباله آن‌ها، با اندکی اغماض به لیست راه یافته‌اند.
  4. به مانند تمامی مقالاتی که در خود یک لیست را جای داده‎اند، باید گفت که ممکن است بنا به هر دلیلی برخی از سری بازی‌ها در این لیست موجود نباشند، هر چند که سعی شده تا حد امکان تمامی سری بازی‌های مورد انتظار در این نسل، به این لیست راه پیدا کنند.

Alan Wake

alan wake 1

از همین ابتدا، باید بگوییم که Alan Wake یک سری بازی نیست، حداقل تا به این لحظه که نیست! علت راه یافتن آن به لیست هم صرفاً علاقه شخصی نگارنده به این بازی فوق‌العاده رمدی (Remedy) نیست بلکه حجم عظیمی از شایعات مختلف پیرامون ساخت نسخه جدید آن است! در نسل هفتم، سم لیک (Sam Lake) و دیگر افراد مبتکر حاضر در استودیو رمدی به خوبی توانستند یک عنوان روان شناختی (Psychological) را روانه بازار کنند که تا مدت‌ها روح و روان بازی‌بازان را تسخیر کرده بود و توانست به موفقیت‌های خوبی هم برسد. پس از توسعه این بازی، عرضه نسخه مخصوص به رایانه‌های شخصی و البته بسته الحاقی American Nightmare، رمدی به سراغ ساخت Quantum Break رفت و دیگر خبر خاصی از ساخت نسخه دوم Alan Wake به گوش نرسید. در چند وقت اخیر هم صحبت‌‎های زیادی راجع به پروژه‌های آینده رمدی به میان می‌آید و اعضای ارشد این استودیو هم با وجود آن که از علاقه خود نسبت به ادامه دادن این بازی پرده برداشته‌اند، ولی همیشه هم در دست ساخت بودن Alan Wake 2 یا چیزی شبیه به آن را تکذیب کرده‌اند. رمدی هم اکنون هم اعلام کرده که دو بازی را در دست توسعه دارد ولی هیچ یک از آن‌ها Alan Wake 2 نیستند. البته، اگر بخواهیم صادق باشیم، پروژه‌ای چون Alan Wake 2 آن قدر مهم و بزرگ است که حتی اگر هم اکنون هم در دست توسعه باشد، رمدی سریعاً آن را معرفی نخواهد کرد پس اصلاً دور از ذهن نیست که همین حالا هم برخی از کارمندان این استودیو مشغول به کار بر روی چنین پروژه‌ای باشند. به هر صورت، بسیاری از طرفداران مایکروسافت منتظر شنیدن اخباری پیرامون Alan Wake 2 هستند و مایکروسافت و رمدی نیز به خوبی از عطش طرفداران برای تجربه نسخه جدید این بازی باخبر هستند، پس شاید به زودی Alan Wake و کابوس‌هایش پایشان را به نسل هشتم باز کنند. لازم به ذکر است که بازی Alan Wake هم اکنون به واسطه قابلیت پشتیبانی از عناوین نسل قبل، بر روی اکس باکس وان قابل تجربه است.

Army Of Two

army of two devil's_Cartel_Splash

به طور کلی Army Of Two سری چندان محبوبی نیست. با وجود داشتن پتانسیل بالا و ایده‌های خوب، توسعه دهندگان این سری هیچ گاه نتوانستند آن طور که انتظار می‌رفت عمل کنند و به همین جهت این سری هم هیچ گاه در حد قابل قبولی قرار نداشت. الکترونیک آرتز (EA) حتی برای توسعه قسمت سوم این سری یعنی The Devil’s Carter استودیو کاربلد ویسرال (Visceral Games) را مامور کرد و انتظار داشت که حداقل این نسخه بتواند ناکامی‌های نسخه‌های پیشین را جبران کند، ولی این استودیو هم کاری از پیش نبرد و حتی خروجی اثر نسبت به نسخه‌های قبلی در سطح نازل‌تری قرار گرفت. به هر صورت، الکترونیک آرتز نشان داده که هنوز هم به سری بازی‌های متوسط خود ایمان دارد و باور دارد که آن‌ها هم روزی می‌توانند در سطح بالاتری قرار بگیرند، به همین جهت اصلاً بعید نیست که نسخه جدیدی از Army Of Two نیز برای کنسول‌های نسل هشتمی به بازار عرضه شود، خصوصاً از آن جایی که اخیراً بخش همکاری چند نفره (Co-Op) و چند نفره (Multiplayer) در بازی‌ها اهمیت به سزایی پیدا کرده‌اند و Army Of Two هم از لحاظ بخش همکاری چند نفره عملکرد مناسبی داشته است. البته، با توجه به این که ویسرال گیمز به شدت مشغول به توسعه نسخه جدید Star Wars است، بعید به نظر می‌رسد که وظیفه خطیر ساخت نسخه جدید Army Of Two را به عهده بگیرد و حتی اگر واقعاً هم نسخه جدیدی از این سری در کار باشد، احتمالاً ساخت آن به استودیو دیگری واگذار خواهد شد.

Brothers In Arms

brothers in arms road to hill 30

حتماً علاقه مندان به سبک شوتر اول شخص با سری Brothers In Arms آشنایی کامل دارند. این سری محبوب و دوست داشتنی که در نسل‌های ششم و هفتم بازی‌های کامپیوتری مهمان پلتفرم‌های ما بود، چند سالی است که به جز چند نسخه مربوط به تلفن‌های همراه، در صنعت بازی‌های کامپیوتری حضور فعال و چشم‌گیری ندارد. از همان زمانی که گیرباکس (Gearbox) اولین نسخه از این سری یعنی Brothers In Arms: Road To Hill 30 را توسعه داد، این سری توانست تبدیل به رقیبی خطرناک برای دو سری Medal Of Honor و Call Of Duty (که در آن سال‌ها بیشتر شبیه سازی نبردهای جنگ جهانی دوم را هدف گرفته بودند) شود ولی در سال ۲۰۰۸ دیگر عنوانی جدید از این سری برای پلتفرم‌های اصلی ساخته نشد. البته از همان سال استودیو پرآوازه گیم لافت (Gameloft) که در زمینه توسعه بازی‌های موبایلی فعالیت دارد، ساختن نسخه‌های مختلفی از این سری را برای موبایل آغاز کرد که آخرین آن‌ها یعنی Brothers In Arms 3: Sons Of War در سال ۲۰۱۴ برای اندروید و آی او اس عرضه شد، ولی همگی خوب می‌دانیم که خانه اصلی Brothers In Arms کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی هستند. بازی جدیدی با نام Furious 4 نیز توسط گیر باکس معرفی شد که قرار بود در اصل نسخه جدید این سری باشد ولی به علت بازخورد منفی طرفداران سرسخت Brothers In Arms، قرار شد تا آن بازی به صورت یک عنوان مستقل عرضه شود ولی در کل مراحل ساخت Furious 4 هم در ماه جولای ۲۰۱۵ متوقف شد و بسیاری از المان‌های آن بازی، به بازی جدید گیرباکس یعنی Battleborn تزریق گردید. اگرچه گیرباکس از تمایل خود نسبت به ادامه دادن این سری، در کنار دو سری Duke Nukem و Borderlands سخن گفته ولی تا کنون هیچ چیز به طور رسمی تائید نشده است. بهتر است منتظر بمانیم و ببینیم که آیا با نسخه جدید Brothers In Arms، می‌توانیم طعم لذیذ جنگ جهانی دوم را در نسل هشتم بچشیم یا خیر.

Bully

bully game

شاید بتوان گفت Bully همان نقطه عطف کارنامه درخشان راکستار گیمز (Rockstar Games) است. می‌دانید چرا؟ چون در حقیقت این بازی بود که به همگان ثابت کرد راکستار فقط GTA های خوبی نمی‌سازد، بلکه دست به هر چیز بزند، تبدیل به طلا می‌شود! راکستار قبل از Bully هم عناوین مختلفی جز سری GTA عرضه کرده بود ولی این Bully بود که با داشتن فضاسازی کاملاً بدیع و منحصر به فرد، پروتاگونیستی دوست داشتی و البته ماجراهای مختلفی که پیش از این در هیچ بازی کامپیوتری به تصویر کشیده نشده بود، نشان داد که راکستار استاد به ثمر نشاندن ایده‌های بزرگ است. مدت‌ها است که دل طرفداران برای سفری دوباره به مدرسه بولورث (Bullworth) تنگ شده و راکستار هم در قبال ادامه دادن این سری، سکوت سنگین و عجیبی را اتخاذ کرده. آخرین بار، در ماه سپتامبر ۲۰۱۳ دن هوسر (Dan Houser) به عنوان مغز متفکر و طراح ارشد راکستار گیمز اعلام کرده بود که برنامه‌ها و ایده‌های مختلفی برای دنباله Bully در سر دارد، ولی از آن زمان جز یک سری شایعات نه چندان موثق خبر دیگری از Bully 2 (یا هر نام دیگری که این دنباله به خود اختصاص خواهد داد) به گوش نرسیده است. بدون شک سفری دوباره به مدرسه بولورث یا حتی یک مدرسه دیگر، آن هم در نسل هشتم و با توجه به پیشرفت سرسام آور تکنولوژی اتفاق هیجان انگیز و خارق‌العاده‌ای خواهد بود و راکستار هم می‌تواند از این فرصت، نهایت استفاده را ببرد. بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که Bully در ماه مارس ۲۰۱۶ و به عنوان بخشی از برنامه سونی برای در دسترس قرار دادن عناوین کلاسیک پلی استیشن ۲ برای کنسول پلی استیشن ۴، در دسترس کاربران این کنسول قرار گرفت ولی از آن جایی که این اتفاق صرفاً یک پورت ساده بوده و هیچ خبری از بازسازی چیزی در بازی وجود ندارد، باعث شد تا Bully تبدیل به دومین و آخرین مورد این لیست شود که یک سری بازی نیست ولی به آن راه یافته است.

Castlevania

castlevania lords of shadow 2

چه کسی است که منکر تاثیرگذاری بی حد و حصر سری Castlevania در دنیای بازی‌های کامپیوتری شود؟ این سری قدیمی و بسیار محبوب، در کنار عناوینی نظیر متروید (Metoid) جزو سری بازی‌های بسیار تاثیرگذار این صنعت به شمار می‌روند که البته در این دوره، دیگر به اندازه قبل مخاطب ندارند و بازی‌بازان امروزی کمتر با این سری آشنایی دارند. در طی این سال‌ها نسخه‌های مختلفی از این سری منتشر شده و البته هر کدام هم سبک و سیاق خاص خود را داشته‌اند. آخرین تلاش برای دمیدن روح تازه‌ای به کالبد این سری، در سال ۲۰۱۰ و با بازی Castlevania: Lords Of Shadow صورت گرفت که اتفاقاً بازخوردهای بسیار خوبی هم داشت و بازی‌بازان بسیاری شیفته آن شدند. مرکوری استیم (Mercury Steam) توانست با تلفیق مولفه‌های زیر ژانر هک اند اسلش (Hack and Slash) و سنت‌های دیرینه سری، به معجونی خوش طعم دست یابد که جزو برترین عناوین سال ۲۰۱۰ شد. هر چند که مرکوری سیستم با قسمت دوم Lords Of Shadow آن طور که انتظار می‌رفت عمل نکرد و آن بازی نتوانست همچون نسخه نخست، زبانزد خاص و عام شود. آن عنوان که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد، تنها در دسترس کنسول‌های نسل هفتمی و رایانه‌های شخصی قرار گرفت و شاید اگر مرکوری سیستم به سراغ توسعه این بازی برای پلتفرم‌های نسل هشتمی می‌رفت، به خروجی بهتری دست پیدا می‌کرد. به هر حال، هنوز هم دیر نشده که مرکوری سیستم و کونامی (Konami) به سراغ زنده کردن دوباره این سری بروند و دستی به سر و روی آن بکشند. در این نسل که تعداد بازی‌های هک اند اسلش تمام عیار به شدت کم بوده، شاید یک Castlevania بتواند اوقات خوشی را برای بازی‌بازان رقم بزند.

Crysis

۹۳۰۰x5240

یکی از سری بازی‌های جدیدتر حاضر در این لیست، Crysis است. این سری که در نسل هفتم توانست به واسطه جا به جا کردن مرزهای گرافیکی، نام خود را به شدت بر سر زبان‌ها بیندازد، یکی از غایبان بزرگ نسل هشتم است. این بازی که در سبک شوتر اول شخص طبقه بندی می‌شود، همواره به مانند یک بنچمارک گرافیکی عمل کرده و از این جهت از رقبا همیشه چند قدم جلوتر بوده است. توسعه دهنده این سری یعنی کرایتک (Crytek) به کمک موتور گرافیکی کرای انجین (Cry Engine) همواره چشم نوازترین گرافیک بازار را در این سری پیاده سازی کرده است. چند وقتی است که خبری راجع به ادامه یافتن این سری به گوشمان نرسیده است. با توجه به فراز و نشیب‌هایی که کرایتک در چند سال اخیر داشته و مشکلات مالی فراوانی که گریبان‌ گیر آن بوده است، هیچ بعید نیست که دیگر نسخه جدید Crysis هیچ گاه طعم عرضه به بازار را نچشد. به هر صورت، می‌توانیم امیدوار باشیم که شرکت الکترونیک آرتز به عنوان ناشر این سری، فکری به حال آن بکند و برای تیم کرایتک بودجه مورد نیاز برای توسعه بازی را فراهم کند تا در نسل هشتم، باز هم شاهد افتخار آفرینی سری Crysis (حداقل از لحاظ گرافیکی) باشیم و بار دیگر در کالبد شخصیت‌هایی چون پرافت (Prophet) به ماجراجویی بپردازیم.

Dead Space

deadspace 2 dementia

الکترونیک آرتز استاد کنار گذاشتن سری بازی‌های دوست داشتنی است و تعداد سری بازی‌های این لیست که محصول الکترونیک آرتز هستند نیز از انگشتان یک دست فراتر می‌رود! ویسرال گیمز با توسعه سری Dead Space توانست نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد و خود را به عنوان یک استودیو کاربلد در ژانر شوتر سوم شخص، به بازی‌بازان معرفی کند. ویسرال گیمز توانست به واسطه خلق اتمسفری ناب و حال و هوایی دوست داشتنی در سری Dead Space، بسیار مورد توجه واقع شود و در حقیقت سری Dead Space (به ویژه نسخه اول و دوم سری) جزو عناوین بسیار محبوب الکترونیک آرتز به شمار می‌روند. این سری که تا کنون نسخه‌‎های مختلف آن موفق شده‌اند بیش از ۸ میلیون نسخه در سرتاسر جهان به فروش برسانند، بدون شک آن قدری موفق بوده‌اند که الکترونیک آرتز و ویسرال گیمز را ترغیب به ادامه دادن آن کنند. ویسرال گیمز در چند وقت اخیر به شدت خود را مشغول به ادامه دادن سری Star Wars کرده ولی محال ممکن است که این استودیو “فقط” توجه خود را معطوف به آن سری کرده باشد و بدون شک ایده‌های دیگری نیز در ذهن طراحان این استودیو نقش بسته. ادامه دادن سری Dead Space در نسل هشتم، چیزی است که طرفداران از الکترونیک آرتز و ویسرال گیمز می‌خواهند و هیچ بعید نیست که به زودی اخباری را در مورد نسخه جدید این سری که شاید چهارمین نسخه شماره دار آن باشد، بشنویم.

Dino Crisis

اگر الکترونیک آرتز استاد کنار گذاشتن سری بازی‌های دوست داشتنی است، کپکام (Capcom) هم استاد سودجویی از طریق سری بازی‌های محبوب خود خواهد بود! هر دو سری بسیار محبوب کپکام یعنی Resident Evil و Devil May Cry به اندازه کافی در این نسل جیب بازی‌بازان را با انبوهی از نسخه‌های بازسازی شده خالی کرده‌اند و حساب کپکام پر از پول‌هایی است که توسط بازی‌بازان به منظور تجدید خاطره با این عناوین خرج شده. یکی از سری بازی‌های قدیمی و تا حدی فراموش شده کپکام اما Dino Crisis است. شینجی میکامی (Shinji Mikami) نیز که به عنوان کارگردان نسخه اول این سری شناخته می‌شود، شهرت خود را تا حدی مدیون این سری است. کپکام به نظر به طور کلی این سری را فراموش کرده چرا که آخرین عنوانی که تحت نام این سری به بازار عرضه شد، Dino Crisis: Dungeon InChaos بود و عرضه آن هم به سال ۲۰۰۳ و برای پلتفرم‌های موبایل باز می‌‎گردد. البته در سال ۲۰۱۴ زمزمه‌هایی پیرامون ساخت Dino Crisis 4 به گوش رسید و خود شینجی میکامی هم اعلام کرد برنامه‌هایی را برای آن دارد. پس از آن هم صحبت‌های زیادی راجع به ادامه یافتن این سری شد ولی کپکام سکوت عجیبی را در قبال این سری اتخاذ کرده و بنابراین، زیاد نمی‌توان به شایعات دل خوش کرد. دیدار دوباره با سری Dino Crisis در نسل هفتم که میسر نشد، حال باید منتظر ماند و دید که بالاخره چنین اتفاقی در نسل هشتم رخ خواهد داد یا خیر و البته، شینجی میکامی برای کار بر روی این بازی به کپکام خواهد پیوست یا نه.

Driver

۰۷a9f2c39621aef1c95439b53e3d3eaf

در آن زمان که سری بازی‌هایی چون Dirt و Forza سبک ریسینگ را به تسخیر خود درنیاورده بودند، این Driver بود که به عنوان سلطان بلامنازع این سبک شناخته می‌شد و به خصوص در نسل پنجم و دوران حکمرانی کنسول پلی استیشن ۱، Driver طرفداران زیادی را برای خود دست و پا کرده بود. البته، عرضه Driver 2 همانا و افت کیفی این سری همانا. کم کم این آفت دامن دیگر عناوین این سری را گرفت و تا نسخه Driver 76 که صرفاً برای پی اس پی (PSP) به بازار عرضه شد، این افت کیفی ادامه داشت. با ورود به نسل هفتم، یوبی سافت از بازی Driver: San Francisco پرده برداشت و البته طرفداران هم به واسطه عملکرد ضعیف چند نسخه اخیر آن سری، چندان تحت تاثیر قرار نگرفتند و به نوعی انتظارات از این بازی در سطح معقولی باقی ماند. همین مسئله، در کنار تلاش بسیار خوب یوبی سافت رفلکشن (Ubisoft Reflection) دست به دست هم دادند و باعث شدند تا آن بازی عملکرد تقریباً خوبی داشته باشد و به نوعی این سری را از منجلاب شکست نجات دهد. پس از عرضه این بازی، یوبی سافت رفلکشن خود را سرگرم پروژه‌های دیگری چون توسعه بخش رانندگی بازی Watch Dogs و البته ساخت عنوان کاملاً جدید The Crewکرد Crew ساخت عنوان کاملاً جدید شن خود را سرگرم پروژه‌های دیگری چون توسعه بخش رانندگی بازی ری را از منجلاب شکست نجات دهد.ات از ا کرد که هر دو هم البته شکست خوردند و نه بخش رانندگی Watch Dogs توانست انتظارات را برآورده کند و نه The Crew آش چندان دهن سوزی بود. به هر حال، اکنون که پروژه The Crew ظاهراً به طور کامل پایان یافته، بهترین فرصت است که یوبی سافت رفلکشن بار دیگر به سراغ Driver برود و بازی آبرومندانه دیگری را روانه بازار کند.

FIFA Street

fifa street messi buenos aires 1

علاقه مندان به بازی‌های ورزشی به خوبی با سری FIFA Street یا همان “فوتبال خیابانی” خودمان آشنایی کافی را دارند. این سری از همان ابتدا به خاطر گیم پلی خاص و آرکید مانند خود، توانست طرفداران زیادی را برای خود دست و پا کند و EA Sport به خوبی توانست از این سری، به عنوان یکی از برندهای معتبر خود استفاده کند. آخرین عنوانی که از این سری به بازار عرضه شد، بازی FIFA Street (بدون هیچ پسوند یا شماره‌ای) بود که در سال ۲۰۱۲ به بازار عرضه گشت. از آن زمان، سرنوشت این سری نیز کاملاً نامعلوم مانده و هیچ خبر قطعی و موثقی در مورد ادامه یافتن آن به گوش نرسیده است. به هر حال، این سری را می‌توان جزو عناوین کنسولی محبوب دانست که عرضه آن می‌تواند به سودآوری هرچه بیشتر شاخه ورزشی الکترونیک آرتز کمک به سزایی کند. شاید همین حالا هم EA Sport مشغول کار بر روی ایده‌هایی برای ادامه دادن این سری است، کسی چه می‌داند؟

این مقاله ادامه خواهد یافت…

 

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

خاطرات قدیمی در قابی نو | نگاهی به فرانچایزهایی که دوست داریم پایشان به نسل هشتم باز شود (قسمت اول) - گیمفا
خاطرات قدیمی در قابی نو | نگاهی به فرانچایزهایی که دوست داریم پایشان به نسل هشتم باز شود (قسمت اول) - گیمفا
خاطرات قدیمی در قابی نو | نگاهی به فرانچایزهایی که دوست داریم پایشان به نسل هشتم باز شود (قسمت اول) - گیمفا
خاطرات قدیمی در قابی نو | نگاهی به فرانچایزهایی که دوست داریم پایشان به نسل هشتم باز شود (قسمت اول) - گیمفا
خاطرات قدیمی در قابی نو | نگاهی به فرانچایزهایی که دوست داریم پایشان به نسل هشتم باز شود (قسمت اول) - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

خاطرات قدیمی در قابی نو | نگاهی به فرانچایزهایی که دوست داریم پایشان به نسل هشتم باز شود (قسمت اول) - گیمفا
خاطرات قدیمی در قابی نو | نگاهی به فرانچایزهایی که دوست داریم پایشان به نسل هشتم باز شود (قسمت اول) - گیمفا