دنیای زیبای فانتزی | مصاحبه با کارگردان بازی World of Final Fantasy | گیمفا
دنیای زیبای فانتزی | مصاحبه با کارگردان بازی World of Final Fantasy | گیمفا
دنیای زیبای فانتزی | مصاحبه با کارگردان بازی World of Final Fantasy | گیمفا
دنیای زیبای فانتزی | مصاحبه با کارگردان بازی World of Final Fantasy | گیمفا

دنیای زیبای فانتزی | مصاحبه با کارگردان بازی World of Final Fantasy

اشکان عالی خانی
۱۶:۰۰ ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
دنیای زیبای فانتزی | مصاحبه با کارگردان بازی World of Final Fantasy | گیمفا

به تازگی مصاحبه‌ای با آقای هیروکی چیبا (Hiroki Chiba)، کارگردان بازی World of Final Fantasy انجام گرفته است. هیروکی چیبا یک کارگردان حرفه‌ای در شرکت Square Enix است که پیش از این برروی عناوین محبوب سری فاینال فانتزی کار کرده بود. حال نوبت به عنوانی فوق‌العاده جذاب و رویایی رسیده است که به دستان چیبا و تیم او ساخته و آماده بازی شود. با گیمفا برای خواندن این مصاحبه جذاب همراه باشید.

پیش از این که سوالی از آقای چیبا پرسیده شود، ایشان اشاره کردند که با این که بسیاری از طرفداران و بازی‌بازان فکر می‌کنند که World of Final Fantasy یک بازی روشن و شاد است، در عین حال تیم سازنده می‌خواهد مطمئن شود که این بازی، یک عنوان مهم و قابل توجه است و توانایی رقابت با بسیاری از عناوین سری را دارد.

بازی World of Final Fantasy در تاریخ ۲۵ ماه اکتبر سال جاری برای پلتفرم‌های پلی‌‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ویتا منتشر خواهد شد. در زیر می‌توانید مصاحبه صورت گرفته با آقای هیروکی چیبا را مطالعه کنید (پرسش‌ها  به صورت درشت و پاسخ‌ها به صورت معمولی نوشته شده‌اند):

چه چیزی باعث به وجود آمدن ایده ساخت یک عنوان فرعی جذاب و با مزه در سری Final Fantasy شد؟

همه چیز با ایده آقای شینجی هاشیموتو (تهیه کننده سری Final Fantasy) آغاز شد، کسی که تهیه کننده این بازی نیز هست. ایشان اشاره کردند که Final Fantasy در حال رسیدن به ۳۰‌مین سالگرد تولد خود است و ما طرفدارانی داریم که با این فرانچایز بزرگ شده و البته کسانی نیز بزرگ‌تر و مسن تر شده‌اند.

بنابراین ما می‌خواستیم تا فرانچایز Final Fantasy را به مخاطبان جوان تر خود معرفی کنیم . به آن‌ها اجازه بدهیم تا بدانند که ما تا چه اندازه در Final Fantasy سرگرم می‌شویم و همین طور به آن‌ها کمک کنیم که از گیم‌پلی بازی لذت ببرند. پس از آن آقای ایزومیساوا که شخصیت‌های جذاب و بامزه بازی را طراحی کرده، چندین مدل اولیه و مفهومی از این شخصیت‌های کوچک کشید. وقتی این طرح‌ها به دست آقای هاشیموتو رسید، به طراحی‌های مختلف نگاه کرد و فکر کرد که با این طراحی‌های با مزه، توجه مخاطبان جوان تر به بازی جلب خواهد شد. این گونه بود که همه چیز آغاز شد.

۰۲۱

به تازگی بسیاری از بازی‌های شرکت اسکوئر اینکس راهی شبکه استیم می‌شوند. امکان دارد که بازی World of Final Fantasy نیز برروی رایانه‌های شخصی منتشر شود؟ این امکان در مورد پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان و نینتندو ان ایکس چطور است؟

یکی از عناصر برجسته و بزرگ در گیم‌پلی World of Final Fantasy، گرفتن Mirage ها است. تقریبا ۲۰۰ عدد از آن‌ها در دنیای بازی قرار دارند و بازی‌بازان می‌توانند آن‌ها را بگیرند. گفتن هیولا‌ها مدت زیادی به طول می‌انجامد، بنابراین ممکن است از نشستن جلوی تلویزیون یا نمایشگر در این دوره‌های زمانی خوشتان نیاید. شما می‌خواهید که این همیشه در جریان باشد بنابراین ما حس کردیم که کنسول‌های پلی‌استیشن با قابلیت کراس سیو، پلتفرم‌های خوبی برای این سیستم گیر انداختن موجودات بازی هستند.

متاسفانه ما هم‌اکنون برنامه‌ای برای رایانه‌های شخصی یا پورت دیگری از بازی نداریم اما خیلی دوست داریم که همه مردم بازی را برروی پلتفرم‌های پلی‌استیشن بازی کنند. با این حال، اگر تقاضای زیادی از بازی برای پلتفرم‌های دیگر باشد، شرکت آن را در نظر خواهد گرفت و به تقاضای طرفداران توجه خواهد کرد.

آیا تا زمان عرضه بازی، شخصیت‌های جدیدی معرفی خواهند شد؟ به عنوان مثال، شخصیت محبوب Tifa در بازی دیده نشده است.

چیزی که در مورد انتخاب شخصیت بازی World of Final Fantasy وجود دارد، این است که ما تنها به سراغ شخصیت‌های محبوب یا مشهور نرفته‌ایم. ما می‌خواستیم تا بازی‌بازان با این شخصیت‌ها در این بازی جدید به ماجراجویی بروند و داستان را تجربه کنند. بنابراین ما به داستان خود نگاه کرده و بر اساس آن، شخصیت‌های درست و مناسبی را برای آن انتخاب کردیم.

با این حال، شاید شما بگویید که شخصیت‌های واقعا مشهور و محبوبی وجود داشته اند که در World of Final Fantasy آن‌ها را نخواهیم دید. اما شخصیت‌های منحصر به فرد زیادی در بازی وجود دارند که شاید برخی از افراد آن‌ها را فراموش کرده است یا متعلق به عناوین فرعی سری بوده‌اند. به این ترتیب، ترکیب جالبی از شخصیت‌ها در بازی وجود خواهند داشت.

ما همه شخصیت‌هایی که در بازی وجود دارند را معرفی نکرده‌ایم اما با بازی کردن این عنوان می‌توانید خودتان آن‌ها را ملاقات کنید. امیدوارم که منتظر این اتفاق بمانید.

terra

آیا World of Final Fantasy یک عنوان فرعی تکی است یا برنامه‌هایی وجود دارد که به یک فرانچایز واقعی تبدیل شود؟

در حالی که این موضوع به باقی عناوین مربوط است، اما در نهایت به تقاضا و استقبال طرفداران بستگی دارد. اگر مردم این عنوان را قبول کنند و دوستش داشته‌ باشند و خواستار ادامه آن باشند، ما را ترغیب می‌کند که عناوین بیشتری در این سری بسازیم و خلق کنیم.

البته، من به عنوان کارگردان دوست دارم که بازی‌های دیگری با نام World of Final Fantasy عرضه شوند اما برای الان ما عنوانی را برای عرضه داریم (World of Final Fantasy) و امیدواریم که شما از آن لذت ببرید. اگر این بازی را دوست داشتید به ما بگویید و اگر می‌خواهید بازی‌های بیشتری در سرزمین World of Final Fantasy تجربه کنید، ما را در جریان بگذارید.

طراحی‌ Mirage های بازی یکی از بهترین و جذاب ترین طرح‌هایی است که در چند سال اخیر دیده‌ایم. رسیدن به این نتیجه، چقدر سخت بود؟ آیا مدل‌ها و نمونه‌های پایه و اولیه زیادی از این شخصیت در کار بود؟

در مورد طراحی Mirage ها، شخصیت‌های موجودات بسیار زیادی بودند که با فرانچایز فاینال فانتزی آشنا هستند؛ بنابراین ما می‌خواستیم تا نگاه ریز بینانه‌ای برروی همه آن‌ها داشته باشیم.

آقای ایزومیساوا که وظیفه طراحی شخصیت‌های بازی را به عهده داشتند مدل‌های اولیه شخصیت‌های بازی را طراحی کردند و باقی هنرمندانی که در ژاپن می‌شناختند را رهبری کردند تا هیولاهای بازی طراحی شوند و طراحی‌های آقای ایزومیساوا بی نقص شوند.

bismarck1

با توجه به تاخیر در تاریخ انتشار بازی Final Fantasy XV به اواخر ماه نوامبر، فکر می‌کنید که World of Final Fantasy فرصت درخشیدن را دارد؟

ما به خاطر تاخیری که در انتشار Final Fantasy XV پیش آمد، هیچ تغییری در World of Final Fantasy ندادیم. این بازی‌ها یکی هستند اما ما به بازی خود اطمینان زیادی داریم. با توجه به نزدیک بودن تاریخ‌‌های انتشار دو بازی، ما فکر می‌کنیم که بازی‌مان فرصت مناسبی برای درخشیدن پیدا کرده است.

البته این را اضافه کنم که XV به خودی خود بازی بسیار خوبی است و تیم سازنده این بازی تمام تلاش خود را به کار برده‌اند؛ درست همان طور که ما تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم. پیش از این، ما می‌گفتیم که لطفا از بازی World of Final Fantasy به عنوان یک دسر پس از Final Fantasy XV استفاده کنید اما هم‌اکنون فرصت خوبی پیش آمده که پیش از XV، بازی را تجربه کنید.

آیا پس از عرضه بازی برنامه‌ای برای عرضه محتواهای الحاقی وجود دارد؟

صحبت از محتوای الحاقی شد، در نسخه روز اول بازی اگر شما بازی را پیش خرید کنید،‌ Mirage های اضافی و مخصوصی را دریافت خواهید کرد که به عنوان محتوای الحاقی هستند. بنابراین از همین ابتدا بسته‌ای به عنوان محتوای جایزه در اختیار بازی‌بازان قرار خواهد گرفت.

اما پس از عرضه بازی، به نظر من این بستگی به استقبال بازی‌بازان از بازی دارد. اگر مردم بازی را دوست داشته باشند و برای بازی کردن محتواهای الحاقی بیشتر میل نشان دهند و تقاضا به قدر کافی باشد، ممکن است محتواهای الحاقی بیشتری در نظر گرفته شود.

story lusse farna3

شباهت‌های بسیاری بین بازی شما و سری Kingdom Hearts وجود دارد. البته طراحی شخصیت تتسویا نومورا کاملا واضح است اما به نظر می‌رسد که این دو بازی، بازی‌بازان را وارد دنیایی می‌کنند که ساخته شده تا به نوعی به تاریخ فرانچایز Final Fantasy ادای دین کند. آیا برای ساخت بازی از سری Kingdom Hearts الهاماتی گرفتید؟

البته که ما در حال تلاش هستیم تا متوجه شویم چه چیزی فاینال فانتزی را فاینال فاینال فانتزی می‌کند و یکی از افکار من در این مورد، داشتن آقای نومورا برای طراحی شخصیت‌ها بود. زمانی که من با آقای نومورا در مورد این موضوع صحبت کردم، او پیشنهاد کرد که «چرا ما یک نقطه میانی بین Final Fantasy و Kingdom Hearts نداشته باشیم؟» ما با همفکری به اجرای این ایده و پیشنهاد رسیدیم.

از آن جایی که آقای نومورا شخصیت‌های Reyne و Lann را طراحی کرده‌اند، کاملا طبیعی است که طرفداران به شباهت‌های بین بازی ما و Kingdom Heats اشاره می‌کنند.

به عنوان یک یادداشت اضافه، خیلی وقت پیش بنده به همراه آقای نومورا برروی یک عنوان به نام Dynami Tracer کار می‌کردیم که در آن شخصیت‌های بازی یک سفینه فضایی را می‌راندند و در طول سفر خود در کهکشان با دشمنان مبارزه می‌کردند. این بازی به نوعی هسته و اصل و ریشه بازی Kingdom Hearts بود و من فکر می‌کنم که حتی برروی سبک و سیاق بازی کنونی ما نیز تاثیراتی گذاشته است.

worldoffinalfantasy award

آیا می‌توانید به ما یک نمونه از شاخص‌های انتخاب شخصیت‌های اصلی بازی را بدهید؟

این داستانی است که از دید Reyne و Lann روایت می‌شود که قهرمان‌های اصلی بازی هستند و همان طور که پیش از این اشاره کردم، باید مشاهده کنیم که شخصیت‌هایمان در چه وضعیت و شرایطی قرار دارند و تصمیم بگیریم که کدام شخصیت از سری فاینال فانتزی به بهترین شکل ممکن به آن شرایط می‌خورند و در آن جا می‌افتند. به عنوان یک مثال ساده منطقه‌ای وجود دارد که این خواهر و برادر دو قلو به آن‌ جا می‌روند و دزدان دریایی سر و کله‌شان پیدا می‌شود.

وقتی که شما به فاینال فانتزی و دزدان دریایی فکر می‌کنید، شخصیت Faris از بازی Final Fantasy V یک مورد بی نقص و عالی برای این شرایط است. ما برای انتخاب شخصیت‌های خود به این گونه و روش فکر کردیم و تصمیم گرفتیم.

شما در طول داستان شخصیت‌های بسیار و مختلفی را مشاهده می‌کنید و البته متاسفانه شخصیت‌های زیادی نیز در بازی حضور ندارند؛ با این حال شخصیت‌های فوق‌العاده و منحصر به فردی در بازی وجود دارد. حتی آقای نومورا نیز از برخی از انتخا‌ب‌های ما شگفت زده شده بود بنابراین امیدوار هستم مردم از آن‌ها لذت ببرند.

یک چیز دیگر: از آن جایی که Reyne و Lann شخصیت‌های Final Fantasy را تازه و برای اولین بار ملاقات می‌کنند، بازی‌بازانی که با فرانچایز فاینال فانتزی آشنایی ندارند و تا به حال نسخه‌هایی از آن را بازی نکرده اند، می‌توانند در مورد گذشته شخصیت‌ها اطلاعات به دست بیاورند و بفهمند که آن‌ها از کجا آمده‌اند. در عین حال، طرفداران سری فاینال فانتزی نیز آن‌ها را می‌شناسند و با آن‌ها آشنایی دارند. در هر صورت ما تلاش کردیم که شخصیت‌های بازی بتوانند یک لبخند را بر چهره بازی‌بازان بیندازند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

دنیای زیبای فانتزی | مصاحبه با کارگردان بازی World of Final Fantasy | گیمفا
دنیای زیبای فانتزی | مصاحبه با کارگردان بازی World of Final Fantasy | گیمفا
دنیای زیبای فانتزی | مصاحبه با کارگردان بازی World of Final Fantasy | گیمفا
دنیای زیبای فانتزی | مصاحبه با کارگردان بازی World of Final Fantasy | گیمفا
دنیای زیبای فانتزی | مصاحبه با کارگردان بازی World of Final Fantasy | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

دنیای زیبای فانتزی | مصاحبه با کارگردان بازی World of Final Fantasy | گیمفا
دنیای زیبای فانتزی | مصاحبه با کارگردان بازی World of Final Fantasy | گیمفا