Halo، این بار با طعم استراتژیک | اولین نگاه به Halo Wars 2 | گیمفا
Halo، این بار با طعم استراتژیک | اولین نگاه به Halo Wars 2 | گیمفا
Halo، این بار با طعم استراتژیک | اولین نگاه به Halo Wars 2 | گیمفا
Halo، این بار با طعم استراتژیک | اولین نگاه به Halo Wars 2 | گیمفا

Halo، این بار با طعم استراتژیک | اولین نگاه به Halo Wars 2

سامرند قهرمانی
۰۸:۴۵ ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
Halo، این بار با طعم استراتژیک | اولین نگاه به Halo Wars 2 | گیمفا

عناوین استراتژیک در صنعت‌ بازی‌سازی روز به روز به کیفیت و کمیت‌شان افزوده شده و بهتر و بیشتر می‌شوند. شرکت‌های مطرحی نیز در این راستا فعالیت می‌کنند که عناوین‌شان از کیفیت مطلوبی برخوردار است و بازی‌باز لذت کامل را از آن می‌برد. عناوین استراتژیک، به بازی‌باز آزادی عمل می‌دهند تا با استفاده از فکر، روش‌ها و نقشه‌های خود میدان مبارزه را تصاحب کرده و پیروز شوند. مطمئن باشید در یک عنوان استراتژی اگر بدون نقشه به پیش بیاید و سرباز بچینید، شکست‌تان حتمی خواهد بود. در کل عناوین استراتژیک نیازمند فکر زیاد، زمان‌بندی مناسب و تاکتیک‌های درست و به جا هستند که یک بازی‌باز برای موفق شدن در بازی به آن نیاز دارد. سازنده‌های زیادی در سبک استراتژیک کار کرده و عناوین موفقی ارائه کرده‌اند ولی از معروف‌ترین و قدیمی‌ترین آنان می‌توان به کریتیو اسمبلای (Creative Assembly) اشاره کرد؛ سازنده سری معروف و پرطرفدار Total War که بسیاری از بازی‌بازان قدیمی و جدید، با این سری آشنا هستند و حداقل یک نسخه از آن را بازی کرده‌اند. از بدو معرفی عنوان استراتژیک Halo Wars 2 که ادامه‌ای بر نسخه اول آن که در سال ۲۰۰۹ منتشر شد است، طرفداران زیادی با دیدن نام کریتیو اسمبلای به بازی امیدوار شده و می‌توان گفت طرفدار آن شدند. سری Halo Wars، عنوانی استراتژیک است که بر پایه دنیای بزرگ سری عناوین Halo است و در آن جریان دارد. گروه‌ها و دیگر مشتقات سری Halo در این سری نیز به چشم می‌خورد و می‌توان گفت یک نسخه استراتژیک از سری است. البته Halo Wars به مانند سری اصلی داستان درگیر کننده و جذاب ندارد و بیشتر بر روی گیم‌پلی تمرکز شده است تا داستان که برای یک عنوان استراتژیک بدیهی است و نمی‌توان آن را ایراد نامید. این عنوان از عناوین مورد انتظار سال ۲۰۱۷ است و طرفداران بسیاری منتظر عرضه آن هستند تا بتوانند باری دیگر دنیای Halo را به صورت استراتژیک و با کیفیت بهتر تجربه کنند. با ما برای پیش نمایش این عنوان همراه باشید.

عنوان Halo Wars 2 دنباله نسخه اول خود است که توسط ۳۴۳ Industries و Creative Assembly ساخته شده و توسط مایکروسافت عرضه می‌شود. گفته می‌شود ساخت این بازی از سال ۲۰۱۴ شروع شده و سازندگان به خوبی بر روی آن کار کرده‌اند تا هم نسبت به نسخه اول بهتر باشد، هم تجربه عالی در سبک استراتژی باشد و هم عنوانی لایق دنیا و داستان بزرگ Halo باشد. تا این جا که می‌شود گفت سازندگان به خوبی به انتقاد طرفداران از نسخه بتا پاسخ داده‌اند و مشکلات بسیاری را حل کرده‌اند. تا زمان عرضه بازی دچار تغییرات فراوانی نسبت به نسخه اول شده است و این را مدیون سازندگان کاربلد و جدید خود است که نهایت سعی‌شان را برای ارائه عنوانی متفاوت و زیبا کرده‌اند.

مبارزه‌ای تازه

داستان این نسخه، می‌توان گفت روایت‌گر نبردی جدید است که در سری دیده نشده است. داستان در دنیای علمی‌تخیلی Halo و در قرن ۲۶ جریان دارد. این عنوان در سال ۲۵۵۹ جریان دارد یعنی ۲۸ سال پس از وقایع نسخه اول و کمی بعد از وقایع Halo 5: Guardians. بازی در باره خدمه سفینه فضایی Spirit Of Fire جریان دارد که در زمان مبارزه بشریت با بیگانه‌هایی به نام Covenant به خواب رفته و سفینه‌شان درون فضا سرگردان شده بود. مبارزه بشریت با قوم ذکر شده پایان می‌یابد و سفینه Spirit Of Fire گمشده اعلام می‌شود. بازی با بیدار شدن خدمه سفینه در آرک (یک تکنولوژی بیگانه که باعث به وجود آمدن حلقه‌های هیلو شده بود)، و دریافت یک پیام کمک از درون آرک شروع می‌شود. خدمه سفینه خود را به سطح آرک می‌رسانند و با قومی فضایی به نام Banished درگیر می‌شوند. دشمن اصلی این نسخه، Atriox است، رئیس فضایی‌ها و به گفته سازندگان دشمنی بسیار خطرناک که این سری تا به حال به خود ندیده است! در این نسخه یک هوش مصنوعی نیز وجود دارد که ایزابل (Isabel) نام دارد. سازندگان می‌گویند او با کورتانا (Cortana) و دیگر هوش مصنوعی‌های سری Halo فرق بسیاری دارد. او از Banished ها ترسیده است و کینه بسیاری در دل دارد. همچنین تماشای قتل عام شدن دوستانش و نابودی پایگاه‌شان به حال و وضع او کمکی نکرده و این تفاوت، او را متمایز از دیگر هوش‌های مصنوعی سری قرار داده است. شخصیت اصلی داستان، یعنی کاپیتان سفینه جیمز کارتر (James Carter) نیز فشار زیادی را تحمل می‌کند. از طرفی در باره سرنوشت جنگ کنجکاو است و از طرفی دیگر باید با فضایی‌های قدرتمند و وحشی مبارزه کند. در اصل بازی مبارزه‌ای بین تاکتیک‌های کاپیتان و Atriox است و این که کدام قوی‌تر و باهوش‌تر هستند و پیروز این نبرد می‌شوند. در کل داستان با توجه به اطلاعات منتشر شده جالب است و نوید مبارزات خوبی را می‌دهد. قابل ذکر است که مراحل داستانی بازی ۱۳ مرحله است که این امکان وجود دارد که نتواند همه زوایای داستان را پوشش دهد ولی به نظر می‌رسد همین تعداد مرحله کافی است. بالاخره همه چیز دست سازندگان است و قطعاً آن‌ها تلاش خود را برای بهتر شدن بازی انجام می‌دهند.

دنیای ناشناخته فضایی‌ها

gophp

گرافیک بازی با جرات می‌گویم خارق‌العاده است! طراحی‌ها، شلوغی محیط و گرافیک هنری برای یک عنوان استراتژیک بسیار عالی است.

گرافیک بازی قطعاً زیبا، عالی و حتی فراتر از انتظار نیز کار شده است و ایراد خاصی در آن دیده نمی‌شود. البته پیشرفت‌های بسیار آن نسبت به نسخه اول کاملاً به چشم می‌آید و می‌توان گفت گرافیک نسبت به نسخه اول فرق بسیار زیادی کرده و زیباتر، بهتر و رنگارنگ‌تر شده است. گرافیک هنری بازی، به شدت چشم نواز است. طراحی گیاهان، آب، و Ark فوق‌العاده است و بسیار زیبا است. محیط‌های بازی نیز متنوع‌تر شده‌اند و هر کدام با دیگری بسیار فرق دارند. استفاده بسیار از سربازان، ربات‌ها و ادوات جنگی نیز باعث شلوغی فراوان محیط شده است که نگرانی‌هایی مربوط به نرخ‌فریم و مشکلاتی از این قبیل را به وجود می‌آورد. متاسفانه این مشکل در نسخه بتا نیز دیده شده و گزارشات متعددی از مشکلات فنی گزارش شده بود. مشکلاتی از قبیل لگ و افت فریم بسیار زیاد در نبردهای بزرگ و شلوغ، در بازی وجود دارند ولی سازندگان قول داده‌اند که نهایت سعی خود را برای رفع این مشکلات انجام دهند. برای اطمینان از حرف سازندگان می‌توانید تا بتای دوم بازی که در سال ۲۰۱۷ شروع می‌شود منتظر بمانید.

gophp

طراحی آب، صخره‌ها و درختان عالی است. خوشبختانه سازندگان بر روی گرافیک هنر بازی به خوبی کار کرده‌اند و می‌توان گفت بازی از این نظر بی‌نقص است.

گرافیک هنری بازی، کار خود را بسیار عالی انجام داده است. طراحی سربازان، محیط‌ها و ادوات جنگی مانند تانک و … بسیار عالی طراحی شده‌اند. شلیک لیزرها نیز بسیار زیبا است و لیزرهای شلیک شده هر کدام رنگی دارند که بسیار زیبا و چشم‌نواز هستند. طراحی محیط‌هایی مانند سیاره، سفینه و … بسیار عالی است و برای یک عنوان استراتژیک می‌توان گفت تا حدودی فراتر از انتظار رفته است. بر عکس بخش هنری، از بخش فنی بازی اطلاعات زیادی در دست نمی‌باشد و حتی نرخ فریم بازی بر روی ایکس باکس وان نیز مشخص نیست ولی می‌توان انتظار ۶۰ فریم را داشت. امیدواریم نسخه اصلی بر خلاف بتا، از مشکلات فنی رنج نبرد زیرا این مشکلات با توجه به این که بازی مبارزات بزرگ و شلوغ زیاد دارد، می‌تواند به تجربه بازی‌باز از آن آسیب وارد کند. در کل بخش گرافیک تا به این جا خوب عمل کرده است و اگر مشکلات فنی را نادیده بگیریم قطعاً بخش زیبایی است ولی اگر مشکلات فنی در نسخه نهایی نیز وجود داشته باشند، نبایستی زیاد به بازی امیدوار شد!

هیلوی استراتژیک

gophp

گیم‌پلی بازی شلوغ، جذاب و پر از ویژگی‌های جدید است.

گیم‌پلی این نسخه، نسبت به نسخه اول فرق بسیاری کرده است و جذاب‌تر، لذت بخش‌تر و شلوغ‌تر شده است. در بازی مانند نسخه اول شما می‌توانید دو گروه باشید: سربازان USNC و یا فضایی‌های Banished. هر دو گروه رهبران، سربازان و مکان‌های متفاوتی دارند که ارزش تکرار بازی را بالا می‌برد. سازندگان اگر از این عنصر درست استفاده کنند، می‌توانند باعث شوند که بازی‌باز به جای یک بار تجربه بازی، دو بار آن را در نقش هر دو گروه بازی کند. همان‌طور که گفته شد، بازی در ۱۳ مرحله جریان دارد که می‌توانید مراحل را به صورت همکاری چندنفره (Co-op) نیز بگذرانید و با کمک دوستان خود شانس موفقیت‌تان را بالا ببرید. متاسفانه اطلاعات زیادی از واحدها، سربازان، بناهای قابل ساخت و … در دسترس نیست و نمی‌توان گفت که آیا دو گروه فرق اساسی دارند یا خیر. با توجه به گزارشات بتای بازی، این عنوان دارای مشکلاتی از قبیل کنترل سربازان و … بر روی کنسول است. این مشکل طبیعی است زیرا عناوین RTS بیشتر بر روی رایانه‌های شخصی معروف‌اند تا کنسول و بیشتر موفقیت‌شان بر روی پلتفرم رایانه‌های شخصی است. گفته می‌شود ساخت پایگاه به نسبت دیگر عناوین سبک محدودتر است و چیزهای زیادی نمی‌توان سخت و به طور کلی از ساخت پایگاه در نسخه بتا، لذت زیادی دیده نشده و این بخش قطعاً نیازمند کار بیشتر است. در بازی برای سرپا نگه‌داشتن پایگاه، نیازمند منابع و انرژی هستید. بدون آن‌ها می‌توان گفت کار خاصی نمی‌شود کرد و موقعیت برای حمله دشمن نیز فراهم می‌شود پس اولویت شما در بازی بایستی معیین کردن این دو باشد. این ویژگی یک ویژگی جدید است و در نسخه اول بازی نبوده است. می‌توان گفت سازندگان با اضافه کردن این ویژگی، سعی کرده‌اند بازی‌باز را به فکر بیشتر وا داشته و او را مجبور به کشیدن نقشه و سپس عمل کردن کنند.

halo wars 2 strongholds multiplayer 6

نمایی از بخش چندنفره بازی. این بخش، سخت و جذاب طراحی شده است.

 این نسخه نیز همانند نسخه اول خود، دارای بخش چندنفره است که بازی‌بازان در آن تاکتیک‌ها، نقشه‌ها و مهارت‌های خود را در برابر هم به کار می‌گیرند و با یکدیگر می‌جنگند. حالت‌های بخش آنلاین ۶ بازیکن را پشتیبانی می‌کند و شامل Skirmish، Deathmatch، Stronghold، Domination و Blitz است. Skirmish را می‌توان به صورت تکی یا همکاری چندنفره به پیش برد که در مقابل هوش‌های مصنوعی قرار می‌گیرید و با آنان مبارزه می‌کنید. Deathmatch مبارزه بین ۶ بازیکن است تا زمانی که فقط یکی از آن‌ها زنده بماند و پیروز میدان شود. Stronghold و Domination بر روی کنترل و ساخت پایگاه تمرکز می‌کند. Blitz نیز یک حالت جدید است که اطلاعاتی از آن در دسترس نیست. بخش چندنفره بازی نسبت به نسخه اول آن بسیار سرگرم کننده‌تر و می‌توان گفت سخت‌تر شده است. در بتای بازی، بخش Domination قابل بازی بود که می‌توان گفت هنوز کامل نبود و ایراداتی داشت ولی سازندگان سعی بسیار کرده‌اند بازی را به گونه‌ای بسازند که رقابت جذاب‌تر شده و تا حدودی سخت‌تر شود. در این بخش برای بقا به انرژی و منابع نیاز دارید. بدون آن‌ها کاری نمی‌توانید به پیش ببرید و می‌توان گفت خطر سقوط پایگاه‌تان افزایش بسیار می‌یابد. همچنین در پایگاه‌تان به تعداد محدودی بنا می‌توانید بسازید و این تعداد بی‌نهایت نیست. در هنگام ساخت بنا باید توجه داشت که چه بنایی مورد نیازتان است و از ساخت بناهای بیهوده که تاثیر زیادی ندارند پرهیز کرد. قطعاً سازندگان در این بخش نهایت سعی خود را کرده‌اند که بازی سخت‌تر شده و نیازمند فکر بیشتر باشد. همچنین در اعزام سربازان به نقاط دور نقشه، بایستی اطمینان حاصل کرد و در صورت مشکوک بودن وضعیت، توانایی کافی برای فرستادن نیروی پشتیبانی را داشت در غیر این صورت قطعا، شکست سنگینی خواهید خورد. متاسفانه ایراداتی از سیستم مسابقه بازی گرفته شده است که بازی‌بازان را خود به خود در کنار هم قرار می‌دهد و توجهی به سطح و یا قدرت آنان ندارد. البته با توجه به این که نسخه بتای بازی این‌گونه بود، می‌توان امیدوار شد که نسخه اصلی فاقد چنین مشکلاتی باشد و به خوبی بتواند طرفداران را راضی نگه دارد. مشکلات بهینه سازی نیز در بازی گزارش شده است؛ مثلاً فردی قبل از شروع مسابقات، از بازی بیرون انداخته می‌شد و یا در هنگام بازی کردن بازی کرش کرده و فوراً بسته می‌شد. خوشبختانه بیشتر مشکلات گزارش شده‌اند و می‌توان گفت شاهد آن‌ها نخواهیم بود. سازندگان قول داده‌اند که قبل از عرضه رسمی بازی یک بتای دیگر برای آن در نظر بگیرند تا مشکلات موجود به حداقل رسیده و نسخه نهایی بدون مشکل بر روی ایکس‌باکس‌وان و رایانه‌های شخصی منتشر شود. البته بایستی به مایکروسافت آفرین گفت که سعی دارد یک عنوان استراتژیک RTS را بر کنسول عرضه کند، زیرا کنترل کردن چنین عناوینی با گیم‌پد می‌توان گفت بسیار سخت‌تر و طاقت‌فرساتر از دیگر عناوین است. در کل می‌توان به گیم‌پلی بازی امیدوار بود زیرا ۲ تن از بهترین سازندگان در حال کار بر روی آن هستند و نهایت سعی خود را می‌کنند که عنوانی در خور بازی‌بازان به آنان تحویل دهند.

پایان یک حماسه

۰۱ ۳ ۶۳۵x357

Halo Wars 2 عنوانی است که سعی می‌کند یک تجربه کامل از هیلو به صورت استراتژیک باشد و همچنان خود را پایبند به ریشه‌ها و اصول سری نگه‌دارد.

عنوان Halo Wars 2 را می‌توان از عناوین بسیار موردانتظار سال ۲۰۱۷ دانست. عنوانی که سعی می‌کند مانند نسخه اول خود هیلو را به صورت استراتژیک نمایش دهد و بازی‌بازان را به تفکر، همکاری و رقابت وا دارد. در کنار این‌ها، داستان این عنوان سعی می‌کند پایبند به اصول سری باشد و داستانی مناسب و درخور سری را ارائه دهد. داستان که بشود نامش را هیلو گذاشت و از آن لذت برد. البته محوریت عناوین استراتژیک که بیشتر بر روی گیم‌پلی است در این عنوان به بهترین شکل ممکن حفظ شده است و کمترین بی‌توجهی در آن دیده نمی‌شود. گرافیک پر زرق و برق بازی، داستان جذاب و گیم‌پلی هیجان‌انگیز این عنوان دست به دست هم داده‌اند تا طرفداران سری Halo و البته Halo Wars را باری دیگر خرسند سازند و موفقیت‌های نسخه اول (حتی بیشتر!) را به دست آورند. عنوان Halo Wars 2 در انحصار مایکروسافت است و برای پلتفرم‌های ایکس‌باکس‌وان و رایانه‌های شخصی در ۲۱ فبریه ۲۰۱۷ (۳ اسفند ۱۳۹۵) منتشر شود؛ قابل ذکر است هر دو نسخه به طور همزمان منتشر می‌شوند و تاخیری را در بر نخواهند داشت. همچنین عنوان مذکور در سال ۲۰۱۷ و قبل از انتشار رسمی، یک بتای دیگر نیز دریافت خواهد کرد که بازی‌بازان می‌توانند به تجربه آن پرداخته و مشکلات بازی را به سازندگان تا شاهد عنوانی جذاب و متفاوت باشیم.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

Halo، این بار با طعم استراتژیک | اولین نگاه به Halo Wars 2 | گیمفا
Halo، این بار با طعم استراتژیک | اولین نگاه به Halo Wars 2 | گیمفا
Halo، این بار با طعم استراتژیک | اولین نگاه به Halo Wars 2 | گیمفا
Halo، این بار با طعم استراتژیک | اولین نگاه به Halo Wars 2 | گیمفا
Halo، این بار با طعم استراتژیک | اولین نگاه به Halo Wars 2 | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Halo، این بار با طعم استراتژیک | اولین نگاه به Halo Wars 2 | گیمفا
Halo، این بار با طعم استراتژیک | اولین نگاه به Halo Wars 2 | گیمفا