گوریلا گیمز: Horizon Zero Dawn رویایی بود که به حقیقت پیوست
هر توسعه دهندهای میخواهد عنوانی که در حال ساخت آن است، بهخوبی تصورش باشد. با این حال، گاهی اوقات به دلیل برخی گزینههای طراحی، توسعه دهندگان باید بازی را تغییر دهند که با تصوراتشان سازگار نیست اما چنین موردی برای گوریلا گیمز، سازنده Horizon Zero Dawn، پیش نیامده است.
Mathijs de Jonge، کارگردان Horizon Zero Dawn، طی مصاحبه خود با Inverse، چگونگی شکل گیری ایده Horizon Zero Dawn را مورد بحث قرار داد. با توجه به صحبتهای او، Horizon Zero Dawn رویایی بود که برای گوریلا گیمز به حقیقت پیوست و آنها وقت زیادی را صرف طراحی تمام جنبهها و چشمداشتهایشان برای بازی کردهاند:
Horizon رویایی بود که برای ما به حقیقت پیوست و میخواهیم جهان آن احساس باور داشته باشد بنابراین ما زمان زیادی را برای تمام طرحها سرمایهگذاری کردیم اما همچنین قصد داریم همهچیز را بهصورت متفاوت انجام دهیم زیرا تقریبا تمام بازیها و فیلمهایی که راجع به آینده ساخته شدهاند، تاریک، ترسناک یا تیره و تار بودهاند. بیشتر شبیه به یک بیابان هستند تا زمینی که ما میشناسیم.
وی در ادامه صحبتهای خود گفت Horizon Zero Dawn نشاندهنده تصرف جهان توسط گونههای دیگر است؛ گونههایی که پیچیده هستند و قوانین خود را دارند:
Horizon Zero Dawn نشاندهنده تصرف جهان توسط گونههای دیگر است. گونههایی که در هر صورت قوانین جامعه خود را دارا هستند. برای مثال، shell walkerها منابع اطرف را حمل میکنند و هر موجود یا حیوان دیگر هم وظیفه منحصر بهفرد خود را در جامعه دارد.
Jonge همچنین افزود آنها نمونه اولیهای از Horizon Zero Dawn با اسلحه و راکتانداز ساختند اما نمونه اولیه آن به دور انداخته شد چراکه گیمپلی مورد نظر را دارا نبود:
در اوایل کار، ما نمونه اولیه بازی را با استفاده از موتور Killzone 3 داشتیم و چندان هم جالب و سرگرمکننده نبود. منظور من این است که مشکلی نداشت اما گیمپلیای که ما میخواستیم را فراهم نمیکرد چراکه با استفاده از آن به شخصیت اصلی، تفنگ، راکتانداز و حتی اسلحه Gatling داده بودیم.
در ابتدا قرار بود عنوان Horizon Zero Dawn، سال ۲۰۱۶ عرضه شود اما مدتی قبل سازندگان آن را تا ۲۰۱۷ تاخیر زدند. در حال حاضر این بازی در ۲۸ فوریه (سهشنبه ۱۰ اسفند) بهصورت انحصاری برروی پلیاستیشن ۴ منتشر خواهد شد.
پر بحثترینها
- مایکروسافت هماکنون روی پلی استیشن بازیهای پرفروش بیشتری نسبت به سونی دارد
- شایعه: احتمال عرضه Helldivers 2 روی Xbox Series X|S وجود دارد
- خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمیتوانند با تکنولوژی غربیها رقابت کنند
- بازی هایی که مورد بیمهری مخاطبین قرار گرفتند (قسمت دوم)
- دنیاهای آخرالزمانی که اگر در واقعیت رخ بدهند بقاء در آنها دشوار خواهد بود (قسمت اول)
- رتبهبندی شخصیتهای اصلی سری GTA
- نسخه PS5 بازی Starfield به مدت ۴ سال در دست توسعه بود
- انتقاد EA از ممنوعیت فروش Dead Space در ژاپن اما صدور اجازه انتشار به Stellar Blade
- Fallout 4 پرفروشترین بازی هفته گذشته در اروپا
- آیا Final Fantasy 7 Rebirth فروش کمی داشته است؟ تحلیلگران پاسخ میدهند
نظرات