خبرنامه شماره #۲۴ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه شماره #۲۴ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه شماره #۲۴ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه شماره #۲۴ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا

خبرنامه شماره #۲۴ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته

امیرحسین دهنوی
۰۸:۲۰ ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
خبرنامه شماره #۲۴ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا

هفته‌ای دیگر گذشت و ما بازهم با مجموعه‌ای از مهم‌ترین اخبار هفته گذشته در خدمت شما هستیم. برای مشاهده مهم‌ترین اخبار در هفته گذشته با گیمفا همراه شوید.

این هفته شاهد اتفاقات بسیاری بودیم. از تایید شدن نسخه اسلیم پلی استیشن ۴ تا عرضه سرویس PS Now برای رایانه‌های شخصی. در این هفته سونی از همیشه خبرسازتر بود و اخبار مهمی از جانب این شرکت منتشر شد. در ادامه نگاهی به مهم‌ترین اخبار هفته گذشته می‌اندازیم.

پرفروش‌ترین عناوین ایالات متحده در ماه جولای اعلام شد

gta v 10 bartar pc

Grand Theft Auto V در این ماه توانست رتبه نخست را در پرفروش‌ترین عناوین کسب نماید و Overwatch را شکست دهد. البته ذکر این نکته نیز اهمیت دارد که فروش دیجیتالی Overwatch برروی رایانه‌های شخصی احتساب نشده است. همچنین Grand Theft Auto V تخفیفات گسترده‌ای را در این هفته دریافت کرد. Lego Star Wars: The Force Awakens هم توانسته رتبه سوم را از ماه ژوئن بدون تغییر حفظ کند. در مقایسه ماه گذشته باید گفت که شاهد ۱۴ درصد کاهش سود فروش سخت افزار، نرم‌افزار و لوازم جانبی بوده‌ایم؛ دلیل آن نیز عدم وجود بازی‌های جدید ذکر شده است. Monster Hunter Generations مهم‌ترین بازی جدیدی بود که در ماه جولای انتشار یافت. عنوان Rory McIlroy PGA Tour نیز با کاهش ۵۴ درصدی فروش از جدول خارج شد. همچنین نسبت به سال گذشته شاهد کاهش ۲۱ درصدی سوددهی بازی‌ها و کنسول‌ها بوده‌ایم. در بحث سخت‌افزار شاهد برتری کنسول ایکس‌باکس وان برای نخستین بار در سال ۲۰۱۶ نسبت به پلی استیشن ۴ هستیم. همچنین NPD اعلام داشت که فروش دو کنسول نسل هشتم کاملا بهتر از دو کنسول ایکس‌باکس ۳۶۰ و پلی استیشن ۳ در همین بازه بوده است.

از ماه سپتامبر برای خرید اشتراک پلی‌استیشن پلاس باید مبلغ بیشتری را پرداخت کنید

article post width article post width ps plus

امروز سونی اعلام کرد که از ۲۲ سپتامبر (۱ مهر) قیمت عضویت در پلی‌استیشن پلاس برای ساکنان آمریکای شمالی افزایش خواهد یافت. سونی افزایش نرخ خرید اشتراک پلی‌استیشن پلاس را در پلی‌استیشن بلاگ اعلام کرده و گفته است:

 

از ۲۲ سپتامبر (۱ مهر)، قمیت‌های عضویت در پلی‌استیشن پلاس برای سرویس یک‌ساله به ۵۹٫۹۹ دلار آمریکا/۶۹٫۹۹ دلار کانادا افزایش خواهد یافت و قیمت سرویس سه‌ماه به ۲۴٫۹۹ دلار آمریکا/۲۹٫۹۹ دلار کانادا تغییر می‌یابد. قیمت سرویس ماهانه در کانادا، ۱۱٫۹۹ دلار کانادا و در ایالات متحده‌ی آمریکا، ۹٫۹۹ دلار آمریکا خواهد بود. اگر در حال حاضر عضو این سرویس هستید، قیمت‌های جدید در تمدید عضویت یا بعد از این تاریخ اثر خواهند گذاشت.

گفته شده که دلیل این کار برای شرایط فعلی بازار و بازخورد آن است، درحالی که سونی را قادر می‌سازد تا به ارائه‌ی قیمت استثنایی ادامه دهد.

تایید نسخه اسلیم پلی استیشن ۴

۳۱۱۵۵۳۴ ps4s

در هفتم سپتامبر سونی قرار است کنفرانسی تحت عنوان پلی استیشن میتینگ برگزار نماید. بسیاری بر این باورند که سونی می‌خواهد پلی استیشن نئو را در این مراسم معرفی کند حال اطلاعاتی مبنی بر معرفی پلی استیشن اسلیم در فضای مجازی پخش شده است. شما می‌توانید نخستین تصاویر منتشر شده را در این پست مشاهده کنید. سایت یوروگیمر طی گزارش خود اعلام کرد به خانه شخصی که ادعای خریداری پلی‌استیشن ۴ اسلیم را از طریق Gumtree (شعبه بریتانیایی Craigslist) نموده بود رفته‌اند و وجود این کنسول را تایید کردند. آن‌ها حتی یک ویدیو هم راجع به این موضوع انتشار دادند. این موضوع در ابتدا مشکوک به‌نظر می‌رسید اما روزنامه وال‌استریت گزارش کرد دو مدل جدید پلی‌استیشن ۴ در ماه سپتامبر (شهریور) معرفی خواهند شد. در گذشته ما باور داشتیم که سونی فقط قصد معرفی پلی‌استیشن نئو را در یک رویداد در اوایل ماه سپتامبر دارد. به نقل از یک منبع ناشناس، رونامه وال‌استریت گفته ساخت دو مدل جدید این کنسول بخشی از تلاش سونی برای نگه‌داری فروش خوب پلی‌استیشن ۴ بوده است.

در حالی که معرفی همزمان دو کنسول می‌تواند عجیب به‌نظر برسد، مایکروسافت دقیقا همین کار را در E3 سال جاری انجام داد. ایکس‌باکس وان اِس در اوایل ماه جاری منتشر شد و کنسول قدرت‌مندتر ایکس‌باکس اسکورپیو در سال آینده عرضه می‌شود. ایکس‌باکس وان اِس به مقدار کمی دارای افزایش سخت‌افزار به‌منظور پشتیبانی از HDR است گرچه این موضوع باعث شده برخی بازی‌ها در ایکس‌باکس وان اِس نسبت به مدل معمولی بهتر اجرا یابند. اینکه آیا مدل اسلیم پلی‌استیشن ۴ هم شامل افزایش قدرت سخت‌افزار می‌شود یا به‌طور ساده فقط یک مدل از نو طراحی شده پلی‌استیشن ۴ است را فعلا نمی‌دانیم و باید تا زمان معرفی صبور باشیم.

سرویس PS Now به رایانه‌های شخصی می‌آید

ps now lead

در کنار اعلام این خبر سونی از پشتیبانی رسمی کنترلر پلی استیشن ۴ از رایانه‌های شخصی خبر داد. دوال‌شاکر ۴ از این پس به راحتی توسط سیستم شما شناسایی شده و آداپتور وایرلس USB برای آن عرضه می‌شود تا بتوانید بازی‌های سرویس PS Now را تجربه کرده و یا از پلی استیشن ۴ خود به رایانه‌شخصی استریم کنید.

این سرویس ابتدا در بریتانیا موجود می‌شود و سپس در مدت کوتاهی راهش را به ایالات متحده باز می‌کند. برنامه استریم برروی وب‌سایت PlayStation now در زمان عرضه موجود خواهد شد. توجه داشته باشید که تجربه عناوین  PS Now نیازمند یک کنترلر پلی استیشن ۴ است. شما هم‌اکنون می‌توانید با استفاده از بلوتوث یا کابل USB کنترلر خود را به رایانه‌های شخصی با سیستم عامل ویندوز یا مک وصل نمایید. برای تجربه عناوین این سرویس به پلی اسیتشن ۴ نیازی نیست و تنها به رایانه‌ای با سیستم عامل ویندوز یا مک نیازمند است. همچنین ذخیره‌سازی‌های شما کراس پلتفرم بوده و برروی پلی استیشن ۴ و رایانه‌های شخصی در دسترس است. بازی‌های سرویس پلی استیشن Now برای رایانه‌های شخصی فرقی با بازی‌های موجود برروی پلی استیشن ۴ نداشته و همان است. این سرویس ماهانه ۲۰ دلار قیمت داشته و به‌صورت سه ماهه ۴۵ دلار هزینه دارد. شما می‌توانید هفت روز سرویس رایگان را از اینجا دریافت کنید.

سرویس پلی استیشن Now دارای بیش از ۴۰۰ از بازی از جمله عناوین انحصاری چون The Last of Us و سه گانه Uncharted است. از آنجایی که بازی‌ها استریم می‌شود، شما به سیستم قدرتمندی احنیاج نخواهید داشت.

 کاهش ۹۰ درصدی بازی‌بازان فعال عنوان No Man’s Sky

no mans sky geforce com pc screenshot 001

No Man’s Sky یکی از عناوین موردانتظار امسال بود که بازی‌بازان نزدیک به دو سال در انتظارش بودند. متاسفانه No Man’s Sky نتوانست در حد انتظارات ظاهر شود و با بازخورد نه‌چندان مثبت روبه‌رو شد. حال طی گزارشات جدید، No Man’s Sky از زمان عرضه با ۹۰ درصد کاهش بازی‌باز فعال مواجه بوده است. توجه داشته باشید که آمار منتشر شده تنها برای نسخه رایانه‌های شخصی است و ما اطلاعی از وضعیت نسخه پلی استیشن ۴ نداریم. باتوجه به اینکه بازی از تعداد سیارات تقریبا نامحدودی بهره می‌برد اما گویا بازی‌بازان پس از گذشت ساعاتی بازی را رها می‌کنند. چنین وضعیتی برای عنوانی که تنها در کمتر از دو هفته قبل انتشار یافته مناسب نیست. از زمان عرضه تا به حال، No Man’s Sky با کاهش ۹۰ درصدی بازی‌باز مواجه بوده است. در ادامه نگاهی به تعداد بازی‌بازان فعال No Man’s Sky می‌اندازیم.

No Man’s Sky با داشتن ۱۳۷ هزار بازی‌باز فعال منتشر شده است که روزبه‌روز از تعداد آن‌ها کم می‌شود. این عنوان در ۱۲ آگوست منتشر شد و حالا در ۲۴ آگوست یعنی پس از گذشت ۱۲ روز تعداد بازی‌بازان آن از ۱۳۷ هزار نفر به کمتر ۱۲ هزار نفر رسیده است.

سونی تایید دو مرحله‌ای PSN را عرضه کرد

psn610

با این لایه جدید امنیتی، حال اگر رمز حساب PSN شما لو رفت، فرد خاطی نمی‌تواند به‌راحتی به حساب شما دسترسی پیدا کرده و از کتابخانه شما استفاده کند بلکه تایید دومی نیز موردنیاز است. وقتی وارد اکانت خود می‌شوید از شما درخواست یک کد می‌کند که به گوشی موبایل‌تان فرستاده می‌شود. پس از وارد کردن شما می‌توانید به حساب خود دسترسی پیدا نمایید. جهت فعال سازی تایید دو مرحله‌ای به اینجا مراجعه کنید. با استفاده از تایید دومرحله‌ای امنیت‌ حسابتان چند برابر می‌شود.

از طرف دیگر تایید دو مرحله‌ای سال‌هاست که برروی اکانت‌های مایکروسافت فعال بوده و از هک شدن اکانت‌ها جلوگیری می‌کرده است. حال سونی نیز از این ویژگی استفاده کرده و امنیت PSN را بیش از پیش نمود.

رمدی مشغول کار برروی عنوان جدیدی است

remedy logo bw ds1 670x454 constrain

سازنده دو بازی محبوب Quantum Break و Alan Wake یعنی شرکت رمدی در حال حاضر در حال کار برروی دو پروژه می‌باشد. یکی از این بازی‌ها مربوط به همکاری این شرکت با یک شرکت کره‌ای یعنی اسمایل‌گیت است که مربوط به بازی CrossFire 2 می‌باشد. بازی جدید دیگر هنوز با مراحل ساخت اصلی فاصله زیادی داشته و تنها در حد یک نمونه اولیه می‌باشد.توماس پوها به عنوان رئیس ارتباطات رمدی در صحبت با سایت گیم اینفورمر اعلام کرد که حداقل دو تیم داخلی شرکت رمدی در حال حاضر در حال فعالیت می‌باشند. یکی از آنها برروی بازی CrossFire 2 و دیگری برروی یک پروژه مخفی کار می‌کند. او گفت:

تیم دیگر ما برروی پروژه‌ای کار می‌کند که تا مرحله ساخت اصلی فاصله زیادی دارد.

گرچه پروژه عنوان شده روزهای اولیه خود را سپری می‌کند اما نمونه اولیه آن در دسترس شرکت رمدی بوده و این شرکت در حال صحبت با چند ناشر در مورد آن می‌باشد اما هیچ صحبتی از نام این ناشرین به میان نیامده است. شرکت رمدی یک سازنده بازی‌های مستقل می‌باشد. این استودیوی فنلاندی اخیراً با شرکت مایکروسافت برای بازی Quantum Break همکاری داشته است.

آقای پوها اعلام نکرد که این پروژه یک عنوان جدید خواهد بود یا یک دنباله از بازی‌های پیشین که قبلاً برروی آن کار کرده‌اند. او در مورد ادامه بازی‌های Quantum Break و Alan Wake و پتانسیل‌های آنها جزئیاتی را نیز ارائه کرد:

در استودیوی ما صحبت‌های بسیاری در مورد پایان این بازی‌ها وجود دارد. برخی افراد واقعاً به این موضوع علاقه دارند و برخی دیگر خیر. همانطور که سم لیک گفت، زمانیکه ما اولین بازی Max Payne را ساختیم همه کشته شدند. زمانیکه قصد ساخت ادامه آن را داشتیم از خود پرسیدیم “خوب از کجا شروع کنیم؟” زمانیکه بازی‌های Alan Wake و Quantum Break ساخته شدند صحبت‌های بسیاری در مورد باز نمودن رشته‌های پایانی برای ایجاد فرصتی جهت کار برروی ادامه آنها وجود داشت.

آقای پوها همچنین اشاره کرد که رمدی قصد دارد تا سریعتر به جلو حرکت کند و در مورد نحوه این کار توضیحاتی ارائه کرد و گفت که برای این کار آنها از دو تیم استفاده خواهند کرد. او گفت:

ما قصد داریم تا بازی‌ها را سریعتر آماده کنیم. بنابراین یک تیم فنی و دو تیم که برروی ساخت بازی‌ها کار کنند خواهیم داشت. این کار مدیریت را کمی سخت می‌کند اما رمدی اولین سال این تغییرات را سپری کرده است. هیچکس در شرکت ما نمی‌خواهد که ۴ یا ۵ سال زمان برروی ساخت یک چیز صرف کند. این موجب سوخت افراد خواهد شد.

صرفنظر از تصمیم شرکت رمدی مبنی بر ورود به مسیر ساخت یک بازی جدید یا استفاده از شخصیت‌های قدیمی خود در بازی جدید (بازی جدیدی که بنظر می‌رسد Alan Wake 2 نمی‌باشد.) این شرکت نمی‌تواند بازی‌های ساخته شده را در گذشته رها کند. اگر به سال ۲۰۱۴ و صحبت رئیس آن زمان این استودیو یعنی آقای اُز هکِنِن نگاه کنیم، خواهید دید که او گفته بود که سم لیک به عنوان کارگردان این شرکت دارای تفکراتی برای بزرگتر کردن دنیای رمدی می‌باشد و آقای پوما نیز صحبت مشابهی را عنوان کرده است.

مارکوس فنیکس در Gears of War 4 قابل کنترل نخواهد بود

marcus close up

طی این مدت حدس و فکرهایی به وجود آمده بود که استودیوی کووالیشن قصد دارد برای بار دیگر کنترل مارکوس فنیکس، شخصیت اصلی نسخه‌های قبلی سری Gears of War را فراهم کند اما به‌نظر می‌رسد چنین موردی اتفاق نخواهد افتاد.

Chuck Osieja، کارگردان بخش نوآوری Gears of War 4، طی مصاحبه خود با سایت IGN تایید کرد که مارکوس یکی از شخصیت‌های هوش مصنوعی بازی خواهد بود:

او قابل کنترل نیست. مارکوس یکی از شخصیت‌های هوش مصنوعی خواهد بود.

وی همچنین افزود:

یک موردی که راجع به قابل کنترل نبودن مارکوس بسیار خوب به‌نظر می‌رسد، این است که چون او قابل کنترل نیست، نسبت به چیزهایی که در جهان بازی وجود دارد واکنش بسیار متفاوتی را نشان می‌دهد. در Gears of War 4 به نوعی دید متفاوتی را از مارکوس  در مقایسه با گذشته مشاهده خواهیم کرد.

با توجه به این حرف‌ها، باید با JD، پسر مارکوس و شخصیت جدید بازی، در Gears of War 4 کنار بیاییم و با او ارتباط راحت‌تری برقرار کنیم. Gears of War 4 در ۱۱ اکتبر (سه‌شنبه ۲۰ مهر) برروی دو پلتفرم ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. این بازی از برنامه Xbox Play Anywhere هم پشتیبانی می‌کند؛ یعنی شما نسخه دیجیتالی بازی را برروی ایکس‌باکس وان خریداری کرده و نسخه رایانه‌های شخصی را به رایگان دریافت می‌کنید یا برعکس.

God of War – کارگردان بازی توئیت‌های جالبی را راجع به آن ارسال کرده است

godofwar ds1 670x377 constrain

یکی از مورد انتظارترین و هیجان‌انگیزترین بازی‌ها در حال حاضر عنوان God of War، فصل بزرگ بعدی از سفر کریتوس است. این نسخه از بازی با داشتن قابلیت کنترل دوربین و تاکید بر نوع بسیار متفاوتی از کریتوس و توانایی‌های متفاوت او، وعده داده که جهش بزرگی نسبت به نسخه‌های قبلی سری باشد. کوری بارلوگ، کارگردان این نسخه و God of War 2 که از نظر اکثر افراد جزء بهترین بازی در این سری بوده، طی صحبت‌های خود در صفحه توئیتر و پاسخ به سوالات طرفداران راجع به این عنوان صحبت کرد و جزئیات جدیدی را به اشتراک گذاشت. بارلوگ اشاره نمود که God of War تا هر اندازه که وی قادر به ساختنش باشد، یک بازی طولانی و پر از صحنه‌های اکشن خواهد بود و سکانس‌هایی را می‌توان دید که دشمنان زیادی در آن وجود دارند. بارلوگ همچنین افزود در این هفته تست عالی‌ای را با مبارزات بازی داشته است. او همچنین گفت God of War مانند نسخه‌های قبلی این سری نیست و دارای مینی‌گیم نخواهد بود. علاوه بر این، وی ادامه داد که بازی را تا هر زبانی که در توانش باشد، ترجمه می‌کند.

موسیقی Gears of War 4 توسط رامین جوادی ساخته می‌شود

ramin djawadi conducts a suite of his music from game of thrones

امروز مایکروسافت به‌صورت رسمی اعلام کرد که آهنگ‌سازی Gears of War 4 توسط رامین جوادی ساخته می‌شود. رامین جوادی که تابه‌حال جوایز زیادی از جمله نامزدی Grammy را در کارنامه خود دارد، موسیقی عنوان موردانتظار Gears of War 4 را خواهد ساخت. جوادی سابقه ساخت موسیقی فیلم‌هایی چون Iron Man و Warcraft را در کارنامه خود دارد. او همچنین موسیقی سریال تحسین شده Game of Thrones و Person of Interest را نواخته است.

راد فرگوسن درمورد رامین جوادی چنین گفت:

بازی‌های بسیار کمی هستند که به اندازه سری Gears در آن احساسات جریان داشته باشد. برای آنکه بتوانیم به بهترین نحو ممکن این احساسات را در بازی پیاده کنیم، نیاز به شخصی داریم که توانایی موسیقایی بالایی داشته باشد. ما به دنبال آهنگ‌سازی بودیم که بتواند این احساسات را در بازی به‌خوبی پیاده کند و رامین انتخاب بدیهی ما بود.

جوادی نیز در ادامه به این نکته اشاره داشت که او به برای ساخت موسیقی Gears of War 4 بسیار خوشحال است اما نه برای اکشن آن بلکه لحظات ملایم Gears of War 4 او را جذب می‌کند. جوادی ادامه داد:

Gears of War 4 مطمئنا عنوان اکشنی است اما چیزی که حقیقتا برایم جذاب است مسیر احساسی بازی‌ست که واقعا مرا جذب می‌کند.

دیگر اخبار قابل ذکر:

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

خبرنامه شماره #۲۴ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه شماره #۲۴ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه شماره #۲۴ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه شماره #۲۴ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه شماره #۲۴ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

خبرنامه شماره #۲۴ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه شماره #۲۴ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا