بررسی Dark Souls II: Scholar of the First Sin- گیمفا
بررسی Dark Souls II: Scholar of the First Sin- گیمفا
بررسی Dark Souls II: Scholar of the First Sin- گیمفا
بررسی Dark Souls II: Scholar of the First Sin- گیمفا

بررسی Dark Souls II: Scholar of the First Sin در نسل هشتم؛ در آغوش مرگ، آرام بگیر

سعید آقابابایی
۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - 08:00
بررسی Dark Souls II: Scholar of the First Sin- گیمفا

آهای مبارز؛ بیهوده نرو؛ رفتنت را برگشتی نیست؛ دنیا را نیز امید برگشتی نیست. تو نیز یک تباه شده دیگر در انبوه تباه شدگانی هستی که برای نجات این سرزمین و رستگاری خود آمدند. چیزی جز نابودی انتظارت را نمی کشد. نوای مرگ در گوشت طنین انداز خواهد شد و حتی فرصت این را نخواهی داشت تا به آن گوش کنی، زیرا خود مرگ سریع تر از نوا و ناله های آن به سراغت می آید. می دانی چندمین هستی؟ واقعا می دانی چندمین نفر هستی؟ دیگر شمار آن ها از دستم در رفته است. کسانی که رفته اند و دیگر آنها را ندیدم و نخواهم دید. آن هایی که رفتند و روح خود را به تاریکی باختند. به همه آن ها نیز همین حرف ها را زدم. اما رفتند، زیرا فکر می کردند با دیگران فرق دارند و خاص ترند. اما نه، نبودند. ولی صبر کن، صبر کن؛ تو واقعا فرق داری! اگر صادقانه بگویم اکنون که به تو می نگرم در وجودت عزم و اراده ای می بینم و در چشمانت برقی که تا به حال در هیچ مبارز دیگری ندیده ام. آیا تو همان انتخاب شده هستی؟ تو کسی هستی که نفرین را از این سرزمین برخواهی داشت و دنیا را بار دیگر به آرامش خواهی رساند؟ شاید که این گونه باشد؛ می دانی چقدر انتظار کشیدم تا بیایی؟ ابتدا حتی نگاهت نکردم، زیرا انتظار داشتم که تو نیز مانند بقیه باشی، مانند تمام آن تباه شدگان. اما شاید نیستی. شاید که سرنوشت این سرزمین در دستان تو است و فقط تو؛ بله تو، The Choosen One، بار دیگر دنیا را به رستگاری خواهی رساند و روح های در زنجیر و گرفتار نفرین و تاریکی را آزاد خواهی کرد. برای نخستین بار است که این حرف را می گویم؛ برو فرزندم، برو و پای به این مسیر مرگبار بگذار که شاید تنها تو راه نجات باشی. عزمت را جزم کن و مشتانت را گره کن، ایمان خود را بر تیغه شمشیرت ارزانی دار تا قدرت وجودت شمشیر را در هوا بچرخاند و شیاطین را نابود کند. مسیر خیلی سخت است، خیلی بیشتر از خیلی سخت، اما اگر تو انتخاب شده هستی خواهی توانست بر این مسیر فائق آیی و دنیا را به آرامش برسانی. برو فرزندم؛ شاید تو ناله های سوزناک این دنیا را آرام کنی؛ باشد که روح های پاک از وجودت محافظت کنند تا خود را در این مسیر به تاریکی نبازی. به تاریکی نباز؛ وجودت را به تاریکی نفروش؛ اینجا پر است از ارواح تیره، ارواح تاریک؛ برو با آرزوهای خوب …

image

Dark Souls II: Scholar of the First Sin…. یکی از زیباترین تصاویر در سری سولز

در نسل هشتم و در راستای طرح بسیج همگانی سازندگان برای انتشار بازی های نسل هفتمیشان برای نسل هشتم بود که نامکو باندای نیز در پی مشاهده شور و شوق زیاد طرفداران بازی Dark Souls II برای انتشار این بازی در نسل هشتم و همچنین موفقیت استثنایی این بازی (هم از لحاظ فروش و هم این که بارها در مراسم مختلف به عنوان نامزد و یا برنده برترین بازی سال معرفی شده بود)، سرانجام نسخه ای مخصوص با نام Dark Souls II: Scholar of the First Sin را در تاریخ ۷ اپریل ۲۰۱۵ برای پلتفرم های نسل هشتمی پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان منتشر کرد.  البته این نسخه برای نسل هفتم و پلتفرم های پلی استیشن ۳ و ایکس باکس ۳۶۰ و پی سی (که هم نسل هفتمی و هم نسل هشتمی محسوب می شود) نیز منتشر شد، اما ارتقاها و بهبودهای نسخه نسل جدید را نداشت و در اصل تنها ۳ بسته الحاقی بازی به آن اضافه شده بودند. در این مطلب نیز ما تنها در مورد نسخه نسل هشتم بازی Dark Souls II: Scholar of the First Sin صحبت خواهیم کرد و تجربه آن را با شما در میان خواهیم گذاشت.

maxresdefault

این نسخه علاوه بر این کاور، کاور دیگری نیز دارد که همان تصویری است که به عنوان اولین عکس این مطلب قرار دادم.

پس از انتشار بازی در نسل هشتم بسیاری از گیمرها و طرفداران پر و پا قرص این بازی در پی این بودند که بدانند این نسخه دقیقا چه تفاوت هایی با عنوان اصلی دارد و بر این اساس تصمیم بگیرند که آیا این بازی را برای نسل هشتم هم خریداری نمایند یا خیر. البته کسانی که هنوز با کنسول های نسل هفتم بازی می کردند و نسخه بازی اصلی را نیز در اختیار داشتند، می خواستند تصمیم بگیرند که آیا نسخه فیزیکی Dark Souls II: Scholar of the First Sin در نسل هفتم را نیز خریداری کنند و یا با یک آپدیت رایگان بازی اصلی خود را به این نسخه جدید ارتقا دهند. البته بعید به نظر می رسید که طرفداران علاقه‌مند این سری از خیر خرید نسخه فیزیکی این بازی در نسل هشتم و یا هفتم بگذرند و آن را به مجموعه بازی های گرانبهای خود اضافه نکنند. به هر ترتیب در این مطلب سعی شده تا تمامی بهبودهای انجام شده در نسخه Dark Souls II: Scholar of the First Sin را به همراه خود بازی برای شما عزیزان بررسی کنیم تا بیشتر در جریان محتویات آن قرار بگیرید و اگر دو دل هستید که ایا این بازی را درنسل هشتم بخرید یا نه، بتوانید راحت تر تصمیم گیری نمایید. پیشنهاد می‌کنم در ادامه مطلب پرونده Dark Souls II: Scholar of the First Sin همراه شوید.

protectedimage 1

یهبود گرافیکی بازی کاملا از نسل هفت به هشت محسوس است و البته لذت بازی با فریم ریت ۶۰ بسیار بیشتر شده است

مشکل عدم شناخت صحیح و برداشت کامل داستان در بازی های سری سولز همواره بین بازیبازان وجود داشته و دارد و شاید خیلی از کسانی که این بازی را چند بار هم انجام داده اند نیز به درستی ندانند که داستان بازی دقیقا بر چه اساسی است و چه موضوعی را روایت می کند. این موضوع همان طور که همیشه گفته ام به نوع خاص روایت محیطی عناوین میازاکی باز می گردد که برای فهمیدن کامل داستان بازی های او باید اولا صبر و حوصله خیلی بالا داشته باشید و ثانیا تا حدود خیلی خوبی به زبان انگلیسی مسلط باشید تا هم نوشته های درون بازی و هم صحبت های مختلف با شخصیت های بازی را کاملا متوجه شوید و با کنار هم قرار دادن این تکه های مختلف، پازل داستانی بازی را تکمیل کنید. اگر بخواهیم به صورت خیلی خلاصه و مختصر به زمینه داستانی این بازی اشاره کنیم باید گفت سال ها قبل در سرزمینی پهناور پادشاهی قدرتمند قلمرویی با شکوه بنا می کند که در مرکز آن قصر پادشاه به نام drangelic castle وجود دارد. همه چیز به خوبی پیش می رود تا این که این سرزمین افسانه ای دچار نفرینی دردناک می شود. افراد بسیاری از شوالیه ها و سربازان شجاع گرفته تا ساحره ها و جادوگران تلاش های زیادی برای از بین بردن این نفرین انجام دادند ولی کارساز نبوده است و یکی پس از دیگری کشته شدند و به جمع کشته های بی شمار و بی گناه این نفرین اضافه گشتند. حالا بازی از جایی شروع میشود که شما به عنوان یک مبارز آماده اید تا مسیر خود برای از بین بردن این نفرین را آغاز کنید، بلکه بتوانید دوباره عظمت از دست رفته را به این قلمرو پهناور بازگردانید. مسیری خطرناک و طاقت فرسا با دشمنانی مرگبار و هیولاهایی که گاها به نظر غیر قابل کشته شدن می رسند.

ingame 16x9

همه چیز از اینجا آغاز شد…

از داستان و محیط و شخصیت های بازی غم و ناامیدی می بارد؛ حتی در همان ابتدای بازی نیز وقتی وارد کلبه می شوید و با ۲ پیرزن صحبت می کنید، می بینید که آن ها نیز انگار هیچ امیدی به این دنیا ندارند و با حالتی بسیار بی تفاوت صحبت می کنند. البته به آن ها خرده ای نیز نمی توان گرفت. آن قدر مبارزان و افراد مختلف یکی یکی این مسیر را آمده اند و سرانجامی جز تباهی نداشته اند، آن ها دیگر باور ندارند که شاید یک نفر بتواند ناجی این سرزمین شود. در کل باید گفت Dark Souls II برای یک بازی در این سبک دارای داستانی کاملا قابل قبول با تمی فانتزی و تاریک است. شاید بتوان گفت داستان نجات دنیا و … تا حدودی کلیشه ای است، ولی روند بیان داستان بی نقص است و به آرامی گیمر را در خود فرو می برد و مانند همیشه هر بازیبازی که بیشتر کند و کاو کند، نوشته ها را بخواند و با شخصیت ها مدام صحبت کند، بیشتر از داستان بازی سر در می آورد که این موضوع همیشه بخش جدانشدنی روایت داستان های آقای میازاکی است و تجربه داستان شاید برای برخی از ما با دیگری متفاوت باشد چون دیدگاه و برداشت مختص به خودمان را از این بازی داریم و به گونه ای متفاوت از شخص دیگر داستان را برای خود تجسم و تحلیل کرده ایم.

protectedimage

یکی از برترین مناطق بازی که دشمنان آن شوالیه های پرتعداد و قدرتمند هستند، ولی ۲ باس این منطقه از آسان ترین باس های دارک سولز هستند.

نسخه اصلی بازی در نسل هفتم از منظر گرافیک فنی یک بازی واقعا کم نقص بود و به ندرت پیش می آمد یا اصلا پیش نمی آمد که در بازی با باگ مواجه شوید و یا اتفاقاتی در بازی رخ بدهد که سطح گرافیک بازی و ثبات فنی آن را پایین بیاورد و به تجربه شیرین شما لطمه ای وارد کند. اما در نسخه نسل هشتمی خوشبختانه همین احتمالات ضعیف باگ و افت فریم و … هم به صفر رسیده اند و لااقل بنده در هیچ قسمتی از بازی چنین چیزی را مشاهده نکردم. بازی با موتور گرافیکی havok ساخته شده که از لحاظ فیزیک هم انجین قدرتمندی می باشد و همین امر باعث شده تخریب پذیری نسبتا خوبی را در بازی شاهد باشیم. وارد هر اتاقی که می شوید تقریبا می توانید همه چیز را بشکنید و خراب کنید. کسانی که مانند بنده هم نسخه نسل هفتمی دارک سولز ۲ را بازی کرده اند و هم عنوان نسل هشتمی آن را تحربه کرده اند، کاملا این موضوع را تایید می کنند که گرافیک بازی نسبت به نسخه نسل قبل پیشرفت خیلی چشمگیری داشته و بهبودهای زیادی را به خود دیده است.

۰۵ ۶playes multiplayer 01

شما دیگر بازیبازان را بسته به کاوننت یا فرقه ای که عضو آن هستند، مهاجم بودن و یار شما بودن، در رنگ های مختلف می بینید.

 سازندگان اعلام کرده اند که با توجه به قدرت کنسول های نسل هشتم گرافیک بازی را تا حد ممکن ارتقا داده و همچنین با انجام بهبودهایی باعث روان تر شدن اجرای بازی شده اند و اندک افت فریم هایی که در بازی اصلی در نسل هفتم می دیدیم را نیز دیگر در نسل هشتم نخواهیم دید تا یک تجربه بسیار لذت بخش تر و البته مرگبار مثل همیشه را داشته باشیم. در زمینه فریم ریت صحبت سازندگان کاملا تایید می شود و فریم ریت بازی بر خلاف نسخه اصلی که در مکان های شلوغ و یا مکان هایی که افکت آتش داشت مقدار بسیار کمی دچار افت می شد، این بار همیشه ثابت است و خوشبختانه بازی هیچ وقت دچار افت فریم نمی شود. نور پردازی بازی در برخی قسمت ها واقعا زیبا کار شده است و باعث خیلی خیلی زیباتر شدن محیط مرگبار و مرموز بازی می شود. گاهی فقط دوست دارید بایستید و تماشا کنید و به محیط فوق العاده زیبا، مرموز و غم زده بازی خیره شوید.

dark souls 2 scholar of the first sin won t support cross gen multiplayer 477069 2

خدا رحمتت کنه. روحت شاد. در جبهه های نبرد حق علیه باطل از بین رفت!!!

گرافیک هنری بازی جای هیچ گونه حرف و حدیثی ندارد و واقعا باید به طراحان محیط و مراحل بازی مانند تمامی عناوین دیگر این سری آفرین گفت. وقتی مکان های مختلف نقشه را می گردید گاهی با خود می گویید مگر می شود این همه زیبایی در یک محیط جمع بشود؟ طراحان هنری بازی به واقع  سنگ تمام گذاشته اند و بازی در بخش گرافیک هنری غوغا می کند. در یکی از مراحل پایانی بازی که به قلمرو کوهستانی اژدهایان وارد می شوید، در همان اول مرحله میخکوب زیبایی این محیط خواهید شد. یادم است که مدتی طولانی لب دره ایستاده بودم و پلی را که در وزش باد به آهستگی تاب می خورد و اژدهایان بسیار زیادی که بر فراز کوهستان پرواز می کردند را دقایقی بدون حرکت تماشا می کردم و پشت سر هم اسکرین شات از آن می گرفتم. گرافیک و محیط های بازی کاملا کمک می کنند که در وهله اول حس تنهایی و سپس حس ناامیدی، مرگ، درماندگی و استرس را به گیمر منتقل کند.

maxresdefault 4

همه عظمت این بخش به کنار، فقط به طراحی صورت اژدها دقت کنید. زنده و واقعی است.

رنگ پردازی محیط بسیار مرده به نظر می رسد (عمدا این کار انجام شده است) و تمام اجزایی که در محیط هستند اغلب کهنه و رنگ و رو رفته هستند و هیچ گاه شاهد منطقه ای شاداب نخواهید بود. دیوارهای پوسیده و فرسوده، دالان های تو در تو و وحشتناک و جاهایی که بدون مشعل حتی یک قدم جلوتر را هم نمی بینید، همه و همه دست به دست هم می دهند تا گیمر کاملا با جو محیط و بازی همراه شود و حس اضطراب و مرگ را درک کند. البته مجبور هم هست که درک کند زیرا مرگ، مرگ و مرگ در انتظار او خواهد بود. طراحی دشمنان و به خصوص باس های بازی بسیار عالی انجام شده و به هیچ وجه در زمینه تنوع باس ها احساس تکراری شدن به گیمر دست نمی دهد و این طراحی زیبا با انیمیشن هایی روان و بی نقص ترکیب شده اند تا خود دشمن و حملات او بی نهایت مخوف و قدرتمند باشند. مخلص کلام این که عنوان نسل هشتمی Dark Souls II: Scholar of the First Sin چه از لحاظ فنی و چه هنری، گرافیکی فوق العاده دارد و به خوبی برای نسل هشت بهینه شده است. چرخش و گشت و گذار در دنیای مرگبار دارک سولز و مبارزه با باس های قدرتمند آن بر روی ۶۰ فریم بر ثانیه بسیار لذت بخش است.

۰۹ highspec the gutter0

گاها روی مغز و اعصاب!!

گیم پلی در سری عناوین سولز همان طور که همیشه گفته ام نقطه عطف بازی و عامل تفاوت این بازی با دیگر عناوین است. شاید بازی های دیگر بتوانند گرافیک و صداگذاری و … در حد عالی و حتی بهتر از این بازی انجام دهند اما هیچ عنوانی نتوانسته است جادوی خاص گیم پلی عناوین سولز را در خود داشته باشد و فقط شاید کمی شبیه به آن باشند. گیم پلی در این عنوان، بخشی است که یا گیمر را عاشق خود می کند و یا وی همان ابتدا فرار را بر قرار ترجیح می دهد. گیم پلی بازی بسیار روان است و البته نسبت به سایر بازی ها شاید کمی کند به نظر برسد ولی این جزو خاصیت های این سری است که مبارزات کمی آهسته تر ولی تاکتیکی تر دنبال می شوند و البته این موضوع به وزن کوله پشتی شما هم بستگی دارد. هر چه زره ها و سلاح های سنگین تری بپوشید، دویدن و چابکی شما کاهش می یابد و این موضوع شالوده مبارزات بازی را شکل می دهد و تفاوت کلاس های مختلف بازی بسیار به این مورد مربوط هستند. بعد از تجربه زیادی که در این سری داشتم به جرات می گویم که شاید گیم پلی این بازی به حد وحشتناکی سخت و در برخی مواقع به نظر غیر قابل رد شدن بیاید ولی بازی در عمق گیم پلی به شدت عادلانه است و تنها از شما دقت می خواهد. به دشمن با دقت نگاه کنید. او بی نهایت قویست ولی ضعف هایی دارد. بر ضعف های او تکیه کنید. از مرگ خود درس بگیرید. الگوی حملات دشمن را بیاموزید و به موقع ضربه خود را وارد کنید. اندکی عجله برابر با مرگ قطعی است پس صبور باشید.

sotfs raime

در بسته های الحاقی بازی چند تا از سخت ترین باس های کل سری حضور دارند… زجر کشیدم تا Fume Knght را شکست دادم. مخصوصا در فاز دوم مبارزه…

گیم پلی این بازی کاملا تاکتیکی و بر پایه هوش و توان گیمر، تشخیص زمان درست حمله، به موقع دفاع کردن و صبر و حوصله زیاد داشتن است. همچنان در این بازی هم به سنت demon’s souls و dark souls نوار استقامت وجود دارد که برای ضربه زدن و دویدن و دفاع کردن کاملا به آن نیاز دارید. می خواهید بی پروا و پشت سر هم ضربه بزنید؟ کار شما تمام است زیرا نوار استقامت شما به پایان می رسد و حال که نوبت ضربه مرگبار دشمن است شما قادر به دفاع کردن نیستید. مدیریت این نوار استقامت از مهم ترین بخش های گیم پلی این بازیست و باید همیشه حواستان به مقدار آن باشد. همچنین لازم به ذکر است که در Dark Souls II: Scholar of the First Sin شاهد قرار گرفتن دشمنان جدید و قدیمی بازی در مناطق مختلف و جاهایی که قبلا در آن ها دشمنی وجود نداشت هستیم و به این ترتیب بازی از حالت کاملا شبیه بودن به بازی اصلی خارج شده و حضور دشمنان جدید نیز به جذابیت و حس جدید بودن بازی افزوده است. برخی آیتم ها در بازی اولیه دارک سولز ۲ از توضیحات کافی در مورد نقش آن ها و نحوه استفاده و کاربرد آن ها برخوردار نبودند و در نسخه جدید این موضوع نیز رفع شده است و آیتم ها دارای توضیحات اضافی و کامل می باشند که به ما کمک می کند بیشتر و راحت تر دنیای دارک سولز ۲ را کشف کنیم.

۹۶ee1d36cc44d41ae35b8bc745aa82796913945e

دشمنان معمولی!!

حتما می دانید که سازندگان بازی دی ال سی های داستانی جدیدی را در قالب یک ۳ گانه با نام های crown of the ivory king ،crown of the old iron king و crown of the sunken king برای بازی اصلی منتشر کردند که هر کدام چندین ساعت محتوای جدید شامل دشمنان, مکان ها، آیتم ها و باس فایت های جدید را به بازی اضافه می کردند و هم چنین سازندگان به درخواست طرفداران مقداری درجه سختی بازی را نیز در این دی ال سی ها بالا برده بودند و سخت ترین باس فایت های این بازی را در این ۳ گانه شاهد بودیم. حال در نسخه نسل هشتمی Dark Souls II: Scholar of the First Sin این سه دی ال سی بسیار ارزشمند از ابتدا وجود دارند و در بازی قرار داده شده اند. همان طور که از نام های این ۳ بسته الحاقی مشخص است هر کدام به ماجرای یک پادشاه می پردازند و شما در نهایت تاج وی را دریافت خواهید کرد. اگر این بسته های الحاقی را تجربه کرده باشید گمان میکنم که با من هم عقیده باشید که این ۳ محتوای دانلودی بدون شک برترین بخش های بازی در زمینه های مختلف از جمله چالش برانگیزی باس ها هستند. امیدوارم در کشتن Fume Knight ،elana squalid queen و Burnt the Ivory King موفق باشید!

ya526vp

elana squalid queen یکی دیگر از برترین و سخت ترین باس های بازی در بسته الحاقی که اگر راستش را بگویم یک بار به جایی رسیدم که با خودم گفتم هیچ وقت نمی توانم وی را شکست دهم!

همان قدر که گیم پلی بازی سخت و مرگبار است به همان اندازه هم شیرین است. مرگ هیچ وقت و در هیچ بازی دیگری به شیرینی این بازی نبوده و نیست (البته شیرینی اجباری). هر مرگ گویی شمارا برای بار بعدی تشنه تر می کند و ناگهان به خود می آیید و می بینید که با بازی وارد یک جدال سنگین و به قول خودمان رو کم کنی شده اید. گویی بازی یک موجود زنده است که به شما می گوید ” نه! نمی توانی. دیگر این مرحله را نمی توانی” و شما باید خلافش را به او و یا بهتر بگویم به خودتان ثابت کنید . دشمنان بازی بسیار سرسخت هستند. چیزی به اسم دشمن ضعیف در بازی وجود ندارد و کوچک ترین دشمنان با ۲ یا ۳ ضربه کاملا نوار سلامتی شما را به پایان می رسانند. باید کاملا به حملات و ضربات هر دشمن در بازی دقت کنید و الگوی خاص حملات وی را یاد بگیرید تا متوجه شوید که چه زمانی برای فرود آوردن ضربه به آنها مناسب تر است. مثلا شاید یک دشمن از یک کمبوی ۳ ضرب استفاده کند ولی ۲ ثانیه بعد از اتمام این کمبو، زمان در دسترس شماست تا قبل از این که دوباره خود را برای حمله بعدی جمع و جور کند، به وی ضربه بزنید که این مسئله البته در مورد باس فایت های بازی نیز صادق است. به طور کلی مبارزات بازی بر اساس یاد گرفتن الگوی حملات دشمن هستند و این مهمترین نکته در مبارزات فوق العاده نفس گیر و جذاب بازی است.

maxresdefault 3

روی اعصاب ترین منطقه کل بازی در بسته الحاقی. علاوه بر این که حتی ۴ قدم جلوتر از خود را نمی بینید پشت سر هم اسب های مرگبار به سمت شما حمله می کنند.

باس فایت های بازی از برترین های تاریخ بازی های رایانه ای هستند و این مبارزات در اوج هیجان و سختی و اضطراب دنبال میشود. گیم پلی بازی شبیه به هیچ تجربه ای که تا به حال داشته اید نیست. نسخه اصلی و اولیه Dark Souls II خود به عنوان یکی از برترین عناوین تاریخ از نظر طراحی باس و سختی باس فایت ها شناخته می شد، حال تصور کنید که اکنون در نسخه Dark Souls II: Scholar of the First Sin که ۳ بسته الحاقی در آن حضور دارند، تعدادی باس فایت دیگر هم به آن افزوده شده اند که برخی از آنها از تمام باس های نسخه اصلی بازی هم بهتر و چالش برانگیزتر هستند؛ در واقع همان طور که قبلا نیز اشاره کردم بهترین قسمت های کل بازی Dark Souls II، بدون شک ۳ بسته الحاقی آن هستند که از همه نظر مخصوصا در زمینه باس فایت ها و سخت تر شدن بازی، نسبت به نسخه اولیه برتری دارند. حتی نقش آفرینی بازان با تجربه هم باید تجربه های خود از اسکایریم و ویچر و … را کنار بگذارند و مانند یک مبتدی وارد بازی شوند و قوانین مختص به این بازی را بیاموزند. همچنین لازم به ذکر است در این نسخه پیوستن به Covenant of Champions باعث می شود تا دشمن ها هر بار پس از شکست خوردن باز هم تا همیشه ظاهر شوند و این برای کسانی که خواهان سختی بیشتر در بازی هستند بسیار کارآمد و مرگبار و البته لذت بخش خواهد بود. خلاصه کلام این که گیم پلی بازی به شدت و تاکید می کنم “به شدت بدون نقص” است و هیچ اشتباهی از سوی سازندگان در گیم پلی بازی صورت نگرفته است و این بخش مستحق دریافت نمره کامل بوده و بدون شک برترین بخش بازیست.

dark souls ii scholar of the first sin 2

درود بر شرف طراحان بازی.

جا دارد تا در این بخش کمی نیز از بهبودهای بخش آنلاین بازی که سازندگان در نسخه نسل هشتم تمرکز زیادی بر آن داشته اند صحبت کنیم. سازندگان در این نسخه تعداد بازیکنانی را که می توانند به صورت آنلاین بازی کنند افزایش داده اند و احتمال حمله به دنیای شما و همچنین هجوم به دنیای دیگران افزایش یافته است، البته طرفداران بازی می دانند که این موضوع بستگی به آیتم های مجهز شده توسط شما نیز دارد و برخی آیتم ها دشمنان را بیشتر به حمله کردن به دنیای شما ترغیب می کنند. همچنین در این نسخه به یک حلقه جدید به نام The Agape Ring دسترسی می یابید که مخصوص بازی آنلاین است و در صورت مجهز کردن آن تمام روح هایی که از کشتن بازیکنان در بازی آنلاین به دست می آورید به جای آن که جذب خود شما شوند به این حلقه جذب خواهند شد و در صورت مرگ شما چون جذب شما نبوده اند از بین نمی روند که این بسیار مفید و حیاتی است. البته مقدار جمع آوری روح توسط این حلقه محدودیت هایی را نیز دارد. 

در این نسخه در صفحه انتخاب Bonfire warp سه منطقه برتر از لحاظ بالابودن شانس ارتباط برای بازی آنلاین شما با دیگران برای شما هایلایت می شوند و این بسیار به راحت تر پیدا کردن بازی آنلاین به شما کمک خواهد کرد. همچنین White phantom ها در این نسخه می توانند مدت طولانی تری در دنیای دیگران باقی بمانند و همچنین این روح ها در این نسخه با تمام شدن زمان در هنگام باس فایت ها به دنیای خود بازگردانده نمی شوند. بسیاری ارتقاهای دیگر نیز در سیستم Matchmaking بازی صورت گرفته است که کمک بسیاری به سریع تر پیدا کردن بازی آنلاین می کنند و امکان بیشتر لذت بردن شما از این عنوان را برای شما فراهم کرده اند.

maxresdefault 1

Burnt the Ivory King یکی از سخت ترین باس های سری در بسته الحاقی. باید کلی از بادیگاردهای وی را شکست دهید تا تازه وی به مبارزه ملحق شود و آن گاه باید با او و چند بادیگاردش مبارزه کنید!! در اینجا باید حتما شوالیه ها را با خود به کمک بیاورید وگرنه کارتان بیش از حد سخت است

صداگذاری بازی به جرات از نقاط قوت آن است و کاملا عالی انجام شده است. صدای هر شخص متناسب با چهره اوست و صدا پیشگان به خوبی از پس اجرا در قالب شخصیت های مرموز و گاهی دیوانه این عنوان بر آمده اند. صدای ضربات مختلف با سلاح های مختلف به خوبی کار شده اند و بی نقص هستند و به خوبی حس ضربه زدن را انتقال می دهند. از مهم ترین و برجسته ترین نکات این بخش صدای بی نظیر راوی بازیست که واقعا در همان ابتدای بازی روح شما را به بازی پیوند می دهد و با صدای جاذب و مرموز وی در عمق داستان بازی فرو می روید. صدای پیرزنی مرموز که داستان شما را بازگو می کند و از سختی بیش از حد این ماموریت به شما می گوید. در مجموع باید گفت بازی در قسمت صداگذاری هیچ مشکل خاصی ندارد و سازندگان جای گرفتن هیچ ایرادی را برای ما باقی نگذاشته اند.

۱۵۰۴۲۳۲۰۱۱۴۲۸۵

قرمز دیدید حمله کنید!

 موسیقی های Dark Souls II نیز واقعا زیبا و عالی هستند (نه در سطح برترین موسیقی های بازی در دنیا) و کاملا با جو و محیط بازی هم خوانی دارند و حس مرگ و نا امیدی را به گیمر منتقل می کنند. موسیقی به طور ملایمی در زمینه بازی پخش می شود و بدون این که به آن توجه کنید شما را معطوف به بازی می کند و باعث می شود بیشتر در بازی غرق شوید. به طور مثال در Majula که به نوعی منطقه امن گیمر و یا همان نکسوس بازی Demon’s Souls محسوب می شود یک موسیقی بسیار زیبا و دل نواز پخش می شود که مثل سایر مناطق بازی آن حس و حال دلهره و اضطراب را دارا نیست و به نوعی به گیمر احساس امنیت در این محیط را می دهد. اما در کل باید گفت موسیقی های بازی برای خود بازی کاملا مناسب و عالی هستند ولی برای این که مثلا بخواهید مانند برخی موسیقی های عناوین دیگر، آن ها را به طور جداگانه گوش دهید شاید زیاد جذابیتی برایتان نداشته باشند.

maxresdefault 5

یاد این باس ها می افتم تن و بدنم می لرزد.

همان گونه که مشاهده کردید نسخه نسل هشتمی Dark Souls II: Scholar of the First Sin دارای برتری ها و آپگریدها و امکانات جدید زیادی نسبت به نسخه اصلی بازی می باشد و این نسخه با ارتقای گرافیک و بهبودهای کلی که روی بازی انجام گرفته است، تجربه ای بسیار لذت بخش تر را برای ما رقم می زند که قطعا ارزش خرید در نسل هشتم را داراست، حتی برای کسانی که بارها بازی را انجام داده اند. همچنین ۳ بسته الحاقی این بازی به معنای واقعی شاهکاری هستند از خود بازی هم زیباتر؛ با باس هایی مرگبارتر از بازی اصلی و محیط هایی فوق العاده و دشمنان جدید و کلی آیتم و سلاح جدید. به طور قطع نقطه عطف نسخه  Scholar of the First Sin همین ۳ بسته الحاقی هستند که در این نسخه نسل هشتمی دیگر نیازی به دانلود و … هم ندارند و در دی وی دی بازی موجود هستند.

در مجموع باید گفت این عنوان از برترین عناوین اکشن نقش آفرینی در تاریخ بازی های ویدیویی است و در روزگاری که همه بازی ها دست به تقلید های بسیار زیاد از عناوین موفق می زنند این بازی یک خصوصیت دارد و آن هم چیزی نیست جز “اوریجینالیتی” یا همان اوریجینال بودن، یونیک بودن و منحصر به فرد بودن. سازندگان این عنوان در عصر بازی های پوشالی و در موج عوام پسند شدن بازی ها برای فروش بیشتر، حاضر نشدند با آسان تر کردن این نسخه مخاطبان بیشتر و فروش بیشتری را برای بازی به دست بیاورند. آن ها با احترام به طرفداران بازی دقیقا همان چیزی را که از آن ها انتظار می رفت عرضه کردند.

dark souls 2 7800 8101 hd wallpapers

دارک سولز ۲ را بازی کنید…فقط بازی کنید…

Dark Souls II: Scholar of the First Sin عنوانی است که اگر در نسل ۹ هم دوباره عرضه شود ارزش خرید دارد. قطعا طرفداران این بازی مانند بنده همین کار را هم خواهند کرد. نیازی به گفتن من نیست، اما روی صحبتم بیشتر با عزیزانی است که دو دل هستند که بازی را دوباره بخرند یا نه. اگر کلا این بازی را انجام نداده اید که خب در نسل هشتم خرید آن از واجب هم واجب تر است و انسان خوش شانسی هم هستید که از همان اول می توانید بهترین نسخه را بازی کنید. اما اگر شک دارید که دوباره بخرید باید بگویم بله این عنوان باز هم ارزش خرید دارد مخصوصا اگر بسته های الحاقی آن را تجربه نکرده باشید. همین که بازی بر روی ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می شود به قدری لذت بخش است که یک دلیل کامل برای خرید مجدد این عنوان است. بهبودهای گرافیکی و بسته های الحاقی و … را نیز وقتی به آن اضافه کنیم می بینیم که Dark Souls II: Scholar of the First Sin در نسل هشتم کاملا ارزش خرید دوباره را دارد.

wj6sgk

Crown of the Sunken King… یکی از تاج های پادشاهی ۳ بسته الحاقی بازی دارک سولز ۲

ما طرفداران می خواستیم دوباره به اعماق سیاه چال ها و مبارزات نفس گیر و مرگبار نسخه اول باز گردیم که همین طور هم شد و بازی با پیشرفت بسیار زیاد در خیلی از بخش ها به بازار عرضه شد و طرفداران را با فرمول خاص خود از این بازی سیراب کرد. چنین عنوانی در میان بازی های تکراری و ساده و کمپانی های پول پرست عصر حاضر مثل یک الماس می درخشد، الماسی زیبا و نشکستنی. برای نقش آفرینی بازان و گیمران قدیمی و هم نسل من این عنوان یک مرهم زخم است در عصر ساده سازی بازی ها. در عصر کاور گرفتن ها و پر شدن خود به خود نوار سلامتی. ما با شینوبی ها و mega man ها بزرگ شده ایم. ما به این می گوییم بازی هاردکور. برای گیمران این نسل نیز این بازی می تواند یک انتخاب خوب باشد تا به زمان قدیم تر برگردند و بازی های نسل قبل از خود را درک کنند و شاید باید بگویم معنای یک بازی واقعی را درک کنند. البته گیمرهایی که از صبر، حوصله و تکنیک کافی برای انجام این بازی برخوردار باشند، زیرا که Dark Souls II: Scholar of the First Sin بازی بزرگان است.

dark souls ii scholar of the first sin 453227716695557539

این نقد و بررسی بر اساس نسخه نسل هشتمی بازی بر روی پلی استیشن ۴ انجام گرفته است

nobodyMohsen bakhtiaridragonborneThe last Elden ringDark.Elden-Lord

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • سلام و درود
    یقینا دارک سولز ۲ بهترین نسخه از سری سولز هست . چه از نظر طراحی مراحل ، چه از نظر باس ها ، چه از نظر گیمپلی و سلاح ها میازاکی کارش حرف نداره .
    آقای آقا بابایی بهتر نیست یکم در مورد بلادبورن هم مقاله بنویسید 😀 نا سلامتی از نظر متا بهترین ساخته میازاکیه و با گیمپلی فوق جذاب و محشرش و داستان معنوی و بشدت درگیر کنندش میتونه شدیدا مورد بحث قرار بگیره

    dragonborneSir You𝕄𝕣 ℂ𝕣𝕒𝕡
    • سلام و درود خدمت همگی. ببخشید من نبودم کگه نظراتتون رو ج بدم و اسپم ها رو پاک کنم.
      خیلی ممنونم از شما امیر جان. بله من با شما موافق هستم که بهترین نسخه دوم هست. در مورد بلادبورن هم چشم مینویسم و راهنماش رو هم میذارم.
      دوستان عزیز امروز برخی فرصت پیدا کردند اسپم بدند توی مقاله چون من نبودم ولی خب بهتر نیست که خودتون رعایت کنید؟ حقیقت رو نمیشه عوض کرد. هر سایتی با ۱۰۰ راه مختلف میخواد خودش رو بالا بکشه اما گیمفا اول اصالتی رو داره که هیچ سایت گیمی در ایران نداره و دوم هم با کیفیت مقالات و خبررسانیش هست که همیشه اول بوده و هست و در یک سال اخیر بهترین رتبه تاریخ خودش رو داره در بین سایت های ایران و در الکسا به لطف حضور فوق العاده شما. خیلی ها قصد دارن که خرابش کنن ولی نمی تونن و نخواهند تونست چون کیفیت محتوا پابرجاست. درود بر همگی شما. چند نفر انگشت شمار و شناخته شده برای من نمی تونن در برابر خیل عظیم کاربرای خوب سایتمون، جو سایت رو تخریب کنند.

  • VIKING گفت:

    با این نوع مقالات کم کمنتیجه میگیرم دارک سولز خداس …

    آقای بابایی درسته این بازی شاهکاره از روی مقاله های که مینویسید کاملا میشه فهمید شیفته این بازی اید ولی به عنوان نویسنده باید منصف باشی
    خیلی اغراق تو نقد این بازی به کار گرفته شده
    بازی دارک سولز حتی همون ۳ اش بعضی وقتا دوربین بازی اذیتت میکرد افت فریم داشت بعضی از تکسچرها به خوبی لود نمیشد
    برمنکرش لعنت که بگه بازی معمولیه بازی شاخیه شکی توش نیست ولی این همه اغراقم نمیتونم من هضم کنم

    Kvzruiddnoih𝕄𝕣 ℂ𝕣𝕒𝕡Dark.Elden-Lord
  • armin 2020 گفت:

    بسیار ممنون همه ی نقدها عالی :inlove:
    من از نسخه ی سوم شروع کردم حالا وقتشه برم سراغ نسخه ی دوم و عشق رو در عمق تاریکی و نا امیدی حس کنم:inlove:

  • pro gamer2017 گفت:

    ممنون آقا سعید گل.فکرشم نمیکردم امروز که سایت رو باز کنم یه مقاله درباره ی نسخه دوم سولز ببینم.از نظر من بهترین نسخه ی دارک سولز نسخه ی دومشه و واقعا سخته.سختیشو اولین بار وقتی فهمیدم که به ruin sentinel ها رسیدم.طراحی محیط و تنوع دشمن ها و باس ها فوق العاده بود و تو هر نقطه نقشه میشد یه باس پیدا کرد.DLC های بازی هم در نوع خودشون عالی بودن.بازم ممنون برای بررسی زیباتون

  • MASTERP گفت:

    به خاطر این مقاله ثبت نام کردم تا نظر بدم…
    دوستان من دارک سولز ۳ رو ۱۵۰ ساعت و( ۲ بار پایان)…دارک سولز ۲ سکولار رو ۲۰۰ ساعت و ۱۰ پایان(این اخریا فقط اسپید ران میرفتم 😀 😀 )بازی کردم … ولی نمیدونم چرا هر دفعه میرم سراغ بلاد تا باس عنکبوت رو میزنم ولی تو منطقه بعدی گیج و منگ میشم 😐 …
    سعید داداش نمیخوای بلاد رو بهمون یاد بدی تا چجوری بریم 😀 😀

    Brainiac(خداحافظ)
    • ........ گفت:

      منظورت آمیگدالاست؟ یا اون عنکبوت که از بالا میاد؟
      کلا منطقه های فرعی و آپشنال خیلی داره بلاد اما بطور خلاصه اینطوریه سلسله مراتبش
      Centrak yharnam 》father gascouin
      Odeon chapel church》vicar amelia
      Forbidden woods》 shadows of yharanam
      Byrgenwerth 》rom the vacoius
      فکر کنم بعد از اینجا گیج میشی که البته حق هم داری
      Unseen village of yharnam》the red reborn
      Nightmare of menesis》micolash
      Mergos loft》mergos wet nurse
      و درنهایت باس فایت گهرمان و pale blood و بسته به انتخاب شما در بازی و بند ناف هایی که بدست آوردید
      Central

    • سلام خدمت شما. خیلی متشکرم.
      چرا حتما راهنمای بازی رو میذارم براتون

  • Kratos_ps4 گفت:

    اسپم :تو نسخه ۳ بهترین کاراکتر کدوم ؟؟
    ———–‘
    این بازی واقعا شاهکار من ۲ بار تمومش کردم

  • keyn گفت:

    چه مقاله عالی ای
    فقط حیف من اعصاب بازی سخت ندارم

  • Ehsan.PXP گفت:

    بستگی داره هر گیمر از بازی کردنش چی بخواد من ب شخصه بعد از یک ساعت بازی کردن دارک سولز١ از اون موقع ب بعد این بازی رو شیفت دلیت کردم از دنیای بازی کردنم.بازی میگم نظر شخصی هست و نظر هر گیمر قابل احترامه.دست استودیو بازیسازیشم درد نکنه ک زحمت چنین بازی سنگین و وقت گیری رو کشیدن

  • mhs gamer گفت:

    سلام آقای آقابابایی.باز هم یه مقاله عالی از یه بازی به معنای واقعی ریمستر.
    واقعا بازی های سری سولز اعتیاد آور هستن و لذتی که تو کشتن باس هاش و بعد از اون هست در هیچی نیست.
    الان دارن بازیش میکنم سه تا از Great soul ها رو زدم.
    …………………………….
    راستی شما چه قدرتی رو پیشنهاد می کنید به سلاحم اضافه کنم؟

  • Resident Evil گفت:

    بهترین بازی سری سولز راستش من اصلا با Fume Knightمشکلی نداشتم و بعد از ۲بار کشتمش ولی نمیدونم چرا این Gwynو نمیتونستم بکشم دارک لورکرم خیلی خوب بود
    راستی اگه میشه نقد RE Revelations 2 رم بنویسید چون بازیه خوبی بود به نظرم و در حقش اجحاف شد و همینطور GTA SA

  • N_D گفت:

    همین الان از Ruin Sentinel شکست خوردم و میرم برای دور بعد
    واقعا سختی بازی از همه عنواین سری بیشتره (به dlc برسم چی میگم 😐 😐 )
    راستی ی سوال. من وقتی human effigy میزنم جونم ۱۰۰% نمیشه . کلا تاحالا نتونستم انلاین بزنم .مشکلش چیه؟

    • mhs gamer گفت:

      داداش برا شکست روین سنتینالز اول بعد از کشتن Royal swordman ها آیتم هیومن افیجی رو مصرف کن.بعد تو یکی از سلول ها یه نوشته نورانی میاد که وقتی بری روش یه جادوگر رو میتونی Summon کنی.بعد جادو گر هم میاد کمکت.از مه رد شو و سنتینال اول رو با کمک جادوگره بکش بعدش اون دو تای دیگه میان که که باید بیوفتی رو زمین که فضای بیشتری داشته باشی.سعی کن یکیشونو خودت بزنی دومی رو جادگره که سامن کردی بزنه.بعد خودت میمونی و آخرین رویین سنتینال.کنار دیوار های باس هم دو سه تا در مخفی هست.تو PS4 بری جلوشون X رو بزنی واز میشن.
      موفق باشی.

  • mohamad 47 گفت:

    این بازی گیمر با اعصاب و هارد کور میطلبه.سخت ترین نسخه به نظر من نسخه یکش باشه سعید جان،منتهی اگر دی ال سی نسخه ٢ فاکتور بگیریم.وگر نه نسخه یک با فاصله از نسخه ٢ خیلی سخت تر بود.بنفایر ها با فواصل نسبتا زیاد!دشمنان خون خار :laugh: باس های بی اعصاب :shout: و مراحل پیچیده تر از سختی های بیشتر دارک یک محسوبب میشد.البته از نظر من.حالا من نسخه ٣ رو هنوز بازی نکردم ولی به نظرم مابین نسخه های یک و دو باشه درجه سختیش.

  • اوسعلی گفت:

    بسیار عالی
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    یک سوال سبک سری دارک سولز و ویچر هر دو rpg هست ولی چرا من از دارک سولز هیچ چیر نمی فهمم ولی عاشق ویچرم؟

  • ........ گفت:

    سلام. داداش اول این که می خواستم بگم وقتی مقاله به این عریضی و طویلی نوشته میشه و وقتی میای پایین میبینی اولین نظر اسپمه کمی ناراحت کنندست. من خودم این تجربه نارحت کننده رو دارم. دوم این که بخش نظرات سایت تو اطلاعیه هستش که تا اطلاع ثانوی همه نظرات تو بررسی میره. که البته امیدوارم هرگز این بررسی برداشته نشه. سوم اینکه به عقیده من خیلی هایی که از سایت رفتن با همین رویه بر می گردن. چون نظرات بسیار بهتر و سالم تر شده.
    ………………
    رفع اسپم:
    وقتی از سال ۲۰۰۹ میای اینجا، میبینی که هیچ کدوم از سولز ها بر هم دیگه برتری ندارن. تجربه هر کدوم خاصه. تو فرانچایز های دیگه اینطور هستش که نسخه دوم بهتر از اوله و سوم طبیعتا بهتر از دوم. اما دارک سولز اینطور نیست. نسخه اول هم هنوز جذابیت داره. نسخه دوم عشاق خاص خودشو داره. و نسخه سوم هم طرفداران جدیدی پیدا گرده. اینطور نیست که به راحتی بگیم یکی از بازی های سولز یا بورن از بقیه سخت تر هستند. دارک سولز یک زمان بندی و دقت شما رو میسنجید‌. سولز دو صبر و استقامت و خویشتن داری شما رو محک میزد. و نسخه سوم هم تمرکز و سرعت عمل شما رو‌. هنوزم که توی فروم‌ها نگاه میکنم میبینم که دارک سولز دو هنوز هم طرفداران خاص خودشو داره. دارک سولز یک پس از این همه سال پی وی‌پی هاش بسیار جذابه. و افرادی هم مثل خود من هم هنوز با دیدن جلد بازی بلاد بورن وسوسه تا دوباره برن سمت اون بازی. دارک سولز ها در عین ریشه مشترکی که دارن، به بهترین شکل ممکن تجربه متفاوتی در اختیار شما میگذارند.

    𝕄𝕣 ℂ𝕣𝕒𝕡
    • درود بر شما پوریا جان. واقعا از فهم و شعوری که داری ممنونم. کاش همه می تونستن و توانایی ذهنیش رو داشتن که مثل شما باشن. البته در نظر اولم هم گفتم که برخی شناخته شده هستن و کلا کاری غیر از تخریب فضای سایت ندارن که البته هیچ کاری هم از دستشون بر نمیاد و کار خودشون هم اینه که کلا تو گیمفا باشن! قطعا مدیریت سایت بهترین تصمیم ها رو برای سایت می گیرن.
      دقیقا با مواردی که در مورد بازی نوشتید موافق هستم کاملا.

  • Amir47 گفت:

    نقد زیبایی بود ولی کاش رو ایرادات بازی بیشتر کار میشد هیچ بازی ای بی ایراد نیست بهتر بود می گفتید نسبت به خوبی های بازی ایراداتش به نظر نمیاد….
    من اخیرا این نسخه رو روی pc دانلود کردم و stop working میده همه راه حل ها رو امتحان کردم اگه کسی این مشکل و داشته و رفع کرده ممنون میشم بگه

  • اقا سعید ببخشید من کنسول ps3 هک شده بگیرم چجوری بازی روش نصب کنم بلد نیستم راهنماییم کنید
    رفع اسپم:نقد مثل همیشه عالی ولی بازم نقش افرینی لطفا بازی های god of war 1 و ۲ رو نقد کنید

  • MS GAMER گفت:

    آقایه آقابابایی طبق معمول فوق العاده بود،چند صد ساعت با این بازی خاطره دارم شاهکاری که خیلی سخته که تکرار بشه هنوزهم که هنوزه وقتی بازی میکنم به وجد میارتم از نظر من زیباترین بود تو کله سری البته هر دو نسخه اول و سوم هم فوق العاده بودن در اون شکی نیست ولی این نسخه برایه من یک چیزه دیگست

  • saeed rahimi گفت:

    سلام جناب آقابابایی عزیز واقعا ازتون نهایت تشکر رو میکنم که اینطور بی وقفه مقالات پر محتوا رو تو سایت قرار میدین،این بازی شاهکاری تکرار نشدنی از نظر من دی ال سی هاش فوق‌العاده سختراز خود بازی هستن و از نسخه سوم بسیار چالش برانگیزتره،
    God of RPG Saeed aghababaee

  • Dr.Gamer گفت:

    دقیقا چیزی که برای اقای صدری پیش اومد برای من هم پیش اومد ولی با بازی های متفاوت من یک گیمر معمولی بودم و علاقه ای به بازیای سخت نداشتم بار اول بازی بلادبورن رو خریدم با کلی ذوق و رسیدم به اولین باس بازی که cleric beast بود و لوله شدم هر کاری میکردم حتی به نصف health هم نمیرسیدم بعد گفتم این بازی واقعا چرت هس و فروختمش چند ماه بعد ویچر رو خریدم و روی چند تا درجه سختی مختلف بازی کردم و با سیستم مبارزه بازی های rpg اشنا شدم بعدش از یکی از دوستام dark souls 3 رو گرفتم و تمومش کردم خوشم اومد گفتم برم سراغ بلادبورن باورتون نمیشه باس های بازی رو تا gehrman پشت سر هم بدون یک بار باختن زدم و gehrman رو هم ۴ بار بیشتر نباختم تا زدمش خیلی عالی بود هیجانی که این بازی به ادم میده هیچ بازی دیگه ای نمیده به همه دوستان پیشنهاد میکنم سری سولز و بلادبورن رو بازی کنن

  • نقد عالی بود سعید مرسی
    در وصف این ار پی جی زرگ نمیدونم چی بگم.
    امسالم حقه این نسخه ۳ رو خوردن …

  • first hunter گفت:

    کل دارک سولز ٢ یه طرف اون دریای majula هم یه طرف زیباترین منظره ای بود که تو عمرم دیدم وقتی نگاش میکردم فکر میکردم پشت این دریا بهشته فوقالعاده زیبا بود اون منظره

  • saeedgreat گفت:

    من سر fume knight بازی رو یه مدت گذاشتم کنار بعد یک ماه دوباره رفتم کشتمش.
    منم با این سری خیلی حال میکنم ولی واقعا دیگه بیش از حد دارین راجب این سری و کلا بازیای میازاکی مقاله میدین.ای کاش همین وقت رو رو مقاله نوشتن در مورد بازی های دیگم بزارین تا مقالات متنوع تر بشن از حال حاظر.

    • mohamad 47 گفت:

      اون تو فاز دوم مبارزه خیلی عصبانی میشد!یه شمشیر بلند داشت که وقتی اونو میچرخوند دور خودش تا شعاع ۵ متریشم میخورد بهت حتی اگه قلت میزدی از زیرش.تنها یه راه کار داشت که باید پشت شمشیرش بر جهت موافق میدویدی و در اخر یه پرش و یه قلت!تنها همین یه راه برای شکستش بود.من خودم بیشتریم مرگم تو سری دارک سولز یکی سره غول four kings دارک یک بود بعدیش همین

    • عزیزم یه نگاه بکنید تا ببینید اخرین مقاله این سری کی بوده.

      • saeedgreat گفت:

        تقریبا یک ماه پیش نقد دارک یک.اگه نقدم زیرمجموعه مقالات بدونیم.کلا هر یکی دوماه یک بار یک مقاله یا نقد.حرفم اینه یخورده بازی های دیگم بیشتر توجه کنین.

        • خب خدا خیرتون بده. از یک ماه هم بیشتره و حدود ۴۰ روزه فکر کنم. در ضمن نقد نسخه دوم رو روی سایت کلا نداشتیم. میتونید بگردید تا ببینید. نقد بازی های قدیمی که روی سایت نیستن رو دونه دونه قرار میدیم مثل همین مقاله امروز که نبود روی سایت. نسخه دوم سولز هم نبود و باید گذاشته میشد. هر وقت هر مقاله ای لازم باشه قرالر داده میشه تا ارشیو سایت کامل بشه. کاری هم به نظرات غیر حرفه ای و مغرضانه و یا از روی عدم اگاهی ندارم. پپو مقاله ای که لازم باشه روی سایت میره. میشه بفرمایید از بازی های جدید و .. کدوم بازی بهش توجه نشده؟ در ۳ ماه گذشته یک بازی و تنها و تنها یک بازی نقد نشد که ریکور بود که اون هم داره نوشته میشه. جرف روی برنامه ریزی من تاثیر نمیذاره و به نظر اکثریت سایت کار داشتم و دارم همیشه. بهتره که کمی با اگاهی بیشتر نظراتتون رو بنویسید. سولز با بازی های دیگه فقط یه فرق داره اونم اینه که اطلاعات من در موردش خیلی خیلی بیشتره و قاعدتا در مورد چیزی که بیشتر بدونید بیشتر می نویسید. نقد نسخه دوم که گذاشته شد تمام نسخه ها در حال حاضر دارای نقد هستن و به غیر از نقد مقاله اضافه دیگه ای در مورد هیچ کدوم از این عناوین به غیر از یک یا دو مورد نوشته نشده. شما کاربر سایت هستید و نظرتون برای من محترمه و عزیز. ولی میخوام که کمی با اطلاعات و اگاهی بیشتر نظر بدید. درود بر شما سعید جان

          • saeedgreat گفت:

            من اول نظرم هم گفتم این کارا رو بکنید که مقاله ها متنوع تر از حال حاضر شه.نگفتم الان متنوع نیست.خلاصه من هر روز سایتو چک میکنم و تعداد مقاله در مورد دارک سولز نسبت به بازی های دیگه تو این چندماهه برام کاملا تو چشم بود و وظیفه خودم دونستم به شما پیشنهاد بدم. حالا شما پیشنهادو بنا بر بی اطلاعی بنده گذاشتی.قصد ناراحت کردنتون رو هم نداشتم.

            • قطعا از نظراتتون استقبال میکنم سعید جان و پیشنهاداتتون رو هم به روی چشم می پذیرم. منتها فقط کمی با دقت بیشتر گفتن و با جستجو کردن بیشتر پیشنهاد دادن مد نظرم هست وگرنه سایت که بدون شما کاربرا هیچی نیست و شما صاحب سایت هستید. انشالله بیشتر مقالاتی بذاریم که مورد توجه شما باشه و اگر هم بازی رو میخواید که مقاله اش قرار بگیره مثل همه کاربرا بفرمایید تا براتون قرار بدیم. با تشکر از شما

  • dimoomid گفت:

    جناب اقابابایی درود بر شما….. تصمیم گرفته بودم دیگه به هیچ وجه تو قسمت نظرات کامنتی نذارم اما خب نشد… وقتی مطلب در مورد دارک سولز باشه و نویسنده ش هم شما ادم طاقت نمیاره در مورد عشق مشترک که همون سری سولز صحبت نکنه اما راستش خیلی جلوی خودم رو گرفتم تا در مورد بازی صحبت نکنم و تنها بهانه م برای نوشتن این بود که شما خواننده ش هستید … اطاله کلام نمیکنم و یه راست میرم سر اصل مطلب من اصلا به این کار ندارم وقتی یه پست گذاشتید که قراره تمام نظرات قبل از انتشار برن برای بررسی چند نفر استقبال کردن و چقدر به به و چهچه گفتن من با کمال احترام هیچ میلی ندارم راجع به منطق دوستان موافق در این باب صحبت کنم چون در اینصورت هم با اطمینان و به اندازه کفایت در رد نظر دوستان موافق و برای تک تک اونها جواب منطقی دارم حرف من چیز دیگه س …. سایتی که هزاران کاربر نوجوان و جوان و حتی بزرگسال داره باید در وهله اول رسالتش اموزش و تعلیم اصولی باشه که همه ما بعنوان شهروند باید نسبت به اونها اگاه و حساس باشیم یکی از این اصول که بنظر من از نون شب هم واجبتره دانستن و اگاه بودن نسبت به حق ازادی بیان ازادی اندیشه و صیانت از اونه از شما بعید بود که بجای نشر و گسترش این فرهنگ و مواجهه با برخی اشکالات موجود و تعدادی افراد اهل چالش بجای اینکه یاد بدید در چنین فضایی که حتی فضا مسموم میشه چطور و به چه روشی باید از ازادی صیانت و پاسداری کرد بیایید و یکهو خودتون رو خیلی هم موجه و با به به و چهچه عده ای از دوستان ( که رفتار غلط خیلی از این دوستان در نهایت شگفتی اتش بیار معرکه بود) در نقش سانسورچی به تمام کاربرها معرفی کنید و از موضع بالا بگید هرکی هستی باش باشخصیتی بی شخصیتی ارومی نا ارومی چپی راستی! هر چی که هستی قبلش من باید تو رو برای اینکه از حق طبیعی و روشن ازادی بیانت بهرمند بشی اول من باید تاییدت کنم باید در انتظار باشی تا بررسی بشی بعد اگر مشکل دار نبودی اگر تایید شدی اگر صلاحیتت تایید شد ( چه کلمات اشنایی انگار که چند دهه س با این کلمات اشنایی دارم …. بازم تهوع) اونموقع میتونی از ازادی بیان مشروطت استفاده کنی… قرارمون این نبود شما نباید شبیه خیلی چیزا و خیلی کسای دیگه میشدید شما نباید برای ما یاداور….. میشدید.(نمیتونم نام ببرم ولی خب هممون منظور هم رو میفهمیم ما ملت همدردیم) . ببخشید شاید یه خرده دلم زیادی! پر بود ولی شک ندارم که این حرفها جز واقعیت و حقیقت چیز دیگه ای نبود در اخر هم فقط تاسف میکنم که تو پست مربوط به اون خبر همه از بالا تا پایین تعریف و تمجید و کف زدن بودند …. حیف …. یعنی هیچ کس هیچ مشکلی ندید یا راه بهتری به عقلش نرسید بجای تایید و تعریف؟ البته خب بنده خداها حق دارن مگه تا حالا چیز دیگه ای هم دیدن که تجربه داشته باشن؟ مگه تجربه ای غیر از نظارت و سانسور و نامحرم شدن و محروم از حق ازادی بیان و انذیشه رو داشتن؟……. حق دارن ….. بگذریم.

    • Amir47 گفت:

      کاملا با هات موافقم و معلومه خیلی دلت پره و حق هم داری ولی اگه نظر برسی شه هر چن بسیار عذاب آوره ولی بهتر از این وضعیتیه که سایت پیدا کرده لااقل یه آرامش تو بخش نظرات هست …یکمی هم باید حق داد واقعا باید چیکار کنن بن کنند با چه اکانت دیگه میان ای پی بن کنند با یه ip دیگه میان نظرات مشکل دارو پاک کنن کار ادمین های سایت صبح تا شب میشه پاک کردن یه مشت اراجیف … باز اگه نظرات برسی شه به نظرم بهتر از این وضعیت اسفناکه که سایت پیدا کرده

    • اینم نظر شماست. ما براساس نظر اکثریت کار میکنیم. سعی کنید به ئجای پشت سر هم تاسف خوردن برای دیگران به فکر خودتون باشید

    • Old_Gamers گفت:

      منم با شما موافقم . ولی نظر باید بهرحال بررسی بشه چون ممکنه بعضی ها فحش بنویسن و راه دیگه ایی وجود نداره . ولی اینکه کی و چه کسی نظرات رو تایید کنه خیلی خیلی مهمه نظرات رو براساس رد نکردن خط قرمزهای اخلاقی تایید کنه که واجب هست و یا بر اساس سلیقه شخصی خودش تایید کنه که تاسف باره .

  • Mohammad k22 گفت:

    خدایی خیلی بازیش سخته شما چطوری تموم میکنید من نمیدونم اگه قلق داره بگین ما هم این شاهکار رو تموم کنیم

  • Moh3n.75 گفت:

    ممنون بابت این مقاله فوق العاده. عالیی بود
    اقا فقط یه سوال.من چه جوری میتونم تو این بازی تو حالت افلاین روح های دیگرو احضار کنم؟؟ یه دفعه فقط شانسی جزو یک اتحاد بودم و برای حمله به یه باس اومد یکی کمکم کرد. ولی بلد نیستم چه جوری بیارم.الان خیلی جلو رفتم هنو یاد نگرفتم.رسیدم به اونجایی که تو majula نردبون میذاری تو اون چاهه میری‌پایین و…..
    ممنون میشم اگه کمک کنید

    • ممنون از شما.
      محسن جان برای این که بتونی علامت احضار روح های کمک کننده رو ببینی باید حتما در حالت انسانی باشی یعنی هیومن افیجی مصرف کرده باشی که در این حالت وقتی نزدیک به مه ورود به منطقه باس میشی میبینی که اطراف اون یا گوشه و کنار اون منطقه نزدیک به مه علامت احضار روی زمنی وجود داره و البته بستگی به رفتارت با شخصیت های مختلف و کاوننتی که عوضشی و .. هم داره که ایا بیان کمکت یا نه. حتما باید انسان باشی.
      http://www.aparat.com/saeedsliipknott

      • Moh3n.75 گفت:

        ممنونننن واقعااا اقای بابایی.من خیلی کم از human effigy استفاده میکنم پس حتما به خاطر همون بوده.
        بعد یه سوال دیگه چه جوری میشه مثلا واسه اون اتحادی که عضوشی کاری بکنی تا اونا هم بیان کمکت کنن؟؟
        بازممم ممنونن

        • خواهش میکنم.
          هر اتحادی وقتی عضوش باشی زمانی که بری پیش اون گربه توی ماجولا که لیست اتحادها رو برات میاره نوشته که باید چیکار کنی. خیلی از اتحادها نیاز به بازی انلاین دارن که توشون پیشرفت کنی. بهتره دکه ریو ارتباط با شخصیت ها تمرکز کنی. چون اگر با اونها خوب باشی تقریبا توی تمام باس ها کسی هست که بیاد کمکت ولی خب باید هر بار میمیری دوباره انسان شی که به نظر کار درستی نیست و بهتره که باس ها رو خودت بکشی.

          • Moh3n.75 گفت:

            که اینطور.من اصلا از اون گربه خوشم نمیومد یه دفعه بیشتر پیشش نرفتم.
            بعد یه سوال دیگه دارم ممنون میشم اینم جواب بدین.(شرمنده خیلی دارم سوال میپرسم)
            من الان رفتم تو اون چاهه که تو ماجولا هست.نردبون گذاشتم رفتم توش. میخواستم بدونم اون اصلا جزوع مرحله اصلی حساب میشه یا ن؟؟چون از یه طرف هم تا جایی رفتم که فک کنم اون ادامه درست مسیره ولی این چاهه رو هم زیاد پیشروی کردم و همینجوریم دارم میرم

            • Moh3n.75 گفت:

              پیش اون گربه که گفتین رفتم ولی هیچی نگفت که چیکار کنم.فقط rank اتحاد رو بهم نشون میده همین.
              راستی اون چاهه هم رد کردم.کاملا فرعی بود اخرش به یه باس خیلی اسون میخوریم که بعد شکست دادنش تموم میشه.
              الان رفتم old iron king رو هم شکست دادم.خیلی اسون بود که.چند جا دوستان میگفتن یکی از باس های سخت بازیه.ولی من فک کنم دفعه سوم ردش کردم

  • amin_snake گفت:

    وقتی بازیش کردم به مدت یک سال هی یکم میرفتم جلو و قلق بازی دستم نمیومد و سخت بود تا اخر یروز گفتم حیفه دارک سولزو نرم چون واقعا عاشق باسها و سختی بازی بودم و نشستم پاش و وقتی بلند شدم دارک سولز یک هم تموم کرده بودم…واقعا شاهکاره شاهکار…

  • HameT گفت:

    آقا استیم چرا باز نمیشه (نه برنامه ، و نه سایت) :reallypissed: :dazed:

  • hunger game گفت:

    یه حس و حال مجزا تو صنعت گیم نسبت به گیم های دیگه تجربه ی این بازیه………..
    واقعا مرسی که وقت ارزشمندتون رو برای ما میزارین……..
    مقاله عالی بود….

  • سلام. دوستان من تا به حال هیچ گیمی از این سری رو باری نکردم. به نظرتون از dark souls 1 شروع کنم یا از همون ۲ شروع کنم مشکلی پیش نمیاد. واینکه مبارزه ها آیا مثل اسکایریم فقط چپ و راست زدن هستش یا نه خوب طراحی شده؟

  • abdul گفت:

    سلام خدمت دوستان و آقا سعید عزیز. دیروز نبودید ناراحت بودیم پاسخ نظرات دوستان بی جواب میموند . سری دارک سولز رو هیچ کدوم بازی نکردم چون نشد و متأسفانه تو نسل هفت تو حسرت پلی استشین ۳ و همچنین بعضی بازی های زیبای نسل هفت موندم و در عوضش به ps4 عزیزم رسیدم ولی خیلی دوست دارم طمع سختیشون رو بچشم و همچنین بازی Bloodborne معلومه خیلی شیفته بازی های سری دارک سولز هستید .
    آقا سعید یه درخواست داشتم
    اگه براتون مقدر و در توانتون هست یه بخشی در گیمفا ترتیب بدین که فقط در مورد داستان بازی ها بطور کامل بنویسید و شرح بدید بخصوص بازیهای داستان محور و زیبا . اینطور دوستان عزیزی که خیلی به زیان انگلیسی تسلط ندارن هم بهتر میتونن داستان بازی ها رو درک کنن و هم دوستان عزیزی که استعداد زبان انگلیسی دارن به دانسته هاشون از داستان بازی ها اضافه میشه

    • سلام و درود خدمت شما. خیلی اط لطفتون متشکرم. ببخشید که دیروز نبودم ولی مطمئنا تا بیام حتما جواب نظرات شما عزیزان رو میدم.
      انشالله که روزی این عناوین رو بازی کنید و لذت ببرید چون تا به حال بالغ بر ۵۰ نفر رو به سمت این سری فرستادم و تبدیل شده به یکی از برترین تجربه های کل زندگیشون.
      به روی چشم. حتما چنین بخشی رو در برنامه قرار میدم و در موردش با اعضای تیم صحبت میکنم تا اگر مقدور شد براتون حتما قرار بدیم. با تشکر از شما

  • خیلی ممنون به خاطر نقد خوبتون
    لطفا میشه در نقد های بعدی سری drakengard و اسپین اف اون nier رو مورد بررسی قرار بدید که ما برای اتوماتا اماده بشیم؟

  • Moh3n.75 گفت:

    اقای بابایی ممنون میشم جواب سوالمو بدین.

    • سلام خدمت شما.
      http://www.aparat.com/saeedsliipknott

    • Gamer.1990 گفت:

      ی درخواست داشتم برادر
      اگر به سری شاهکار dead speas علاقه داری
      ماشالا هنرمند اهل قلم هستی
      لطفا داستان این بازی رمز و راز زیاد داشت ، مثلا ارتباط پدیده نکرومرف با بدن انسان ها یا اون مارکر ها در سیاره فضایی ها ، خیلی کمیک بوک در ارتباط با داستان این بازی و… منتشر شد .

      در هر حال خالی از لطف نیست ی مقاله برای این بازی خصوصا داستان بازی بنویسی، بهره ایی ببریم
      خیلیییییییییی
      علاقه به این سری بازی داشتم.
      ببخشید هم اگر نظرم تو این مقاله اشتباه ست ، دوستان دیگه حرف دل ما گفتن.

      • بله هر ۳ بازی این سری رو چند باری بازی کردم.
        نظر لطف شماست خیلی ممنونم.
        والا من داستان این بازی رو در حدی که فلسفه های داستانیش و گذشته رد مارکرها و بلک مارکرها و .. رو دقیقا بدونم اصلا بلد نیستم. ولی این که خیلی جذاب هستن کاملا درسته و داستان قوی پشتش هست. یه مقداری تحقیق میکنم ببینم مرجع خوبی که مثلا داستان کامل رو بشه ازش گرفت و خوندو اطلاعاتی رو جمع اوری کرد پیدا میکنم یا خیر. اگر شد چشم حتما .
        http://www.aparat.com/saeedsliipknott

  • mohammad.bh گفت:

    بسیار خوب بود آقای آقابابایی. من به تازگی سری سولز از نسخه یک رو شروع کردم. نسخه یک رو تموم کردم واقعا سختی عذاب اور ولی خوشایندی داشت. نسخه دوم هم به سختی نسخه اول هست؟

  • نسخه شماره ۳ رو بازی‌کردم عالی بود .
    ولی شخصا با بلادبورن بیشتر حال کردم تم تاریک و سنگین تری داشت مبارزاتشم سخت تر بود نصبت به دارک
    بعد خوندن این متن باید شماره ۲ رو بازی کنم
    ممنون از زحمت گیمفا مخصوصا سعید آقا که واقعا زحمت میکشن

  • درود بر شما آقای آقابابایی.باز هم شما و بازهم یه مقاله خوب دیگه از دارک سولز …با اینکه وقت ندارم متن رو بخونم اما نخونده مطمئنم خوبه چون شما نوشتینش،از وقتی پست های شمارو خوندم حوس کردم این بازیرو بازی کنم،میتونم بدون روان پریش شدن شماره دو رو بازی کنم؟

    • سلام خدمت شما حسین جان. خیلی از لطف شما متشکرم که نخونده میگید خوبه و از این اعتمادتون متشکرم.
      حسین جان اگر از من می شنو.ی بازی رو شروع کن دو سه ساعت بازی کن و کمی صبر داشته باش بعدش مطمئن باش دیگه نه تنها نمی تونی جدا بشی ازش بلکه بعدا به ترتیب شروع میکنی کل بازی های این سری بازی کردن. می تونی از نسخ ۲ یا ۳ شروع کنی

      • mojy_star گفت:

        سلام. خیلی ممنون بابت مقاله های بینظیرتون .
        دروغ چرا مقاله های شما بود که به سبک RPG علاقه مند بشم مخصوصا مقاله الد هانتر .
        بازیهای RPG خیلی فکرو مشغول میکنه و یه لذت ریز و مداومی تو بازی هست که آدمو مجذوب میکنه .
        راستی بازی بلاد رو کی راهنماش رو قرار میدهید؟هنوز دارک سولز تموم نشده ؟ :rose:

        • سلام و درود فراوان خدمت شما. واقعا از لطف شما متشکرم و باعث افتخارم هست که با مقالات من به این سبک علاقمند شدید و دارید لذت می برید ازش. نظرات پر از لطف شما بهترین انگیزه برای نوشتن مقالات خوب هست.
          دارک سولز که به پایان رسید و راهنمای بلادبورن رو شروع میکنیم به زودی انشالله

  • AminMusic گفت:

    سعید جان من این سری رو خیلی دوست دارم تجربه کنم . یک سوال :
    برای من داستان خیلی مهم هست .البته داستان و گیمپلی باهم گرافیک برام مهم نیست. با باتوجه به این که من بیماری اعصاب دارم متاسفانه و داستان و گیمپلی خیلی برام مهم هست . این بازی رو به من توصیه میکنی برای من که داستان خیلی مهم هست ؟ منظور اینکه شما تجربه بازی رو داری ……….
    ممنون

  • یکی از نکاتی که موقع بازی کردن سولز متوجه شدم اهمیت فریم ریته!
    یه افت فریم وسط مبارزه به مرگ ناگهانی و اعصاب خردکن منجر میشه بنابراین کنسول ها بهترین وسیله برای بازی کردن سری سولزن
    ممنون سعید جان به خاطر این قلم شیوا

  • MMD_MBK گفت:

    سلام میگم نسخه اورجینالش برای PC از کجا گیر میاد؟؟
    من هرچقد میگردم پیدا نمیکنم
    تو کفش موندم میخام آنلاین بازی کنم 😕

  • heimdall گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید اقای اقابابایی خیلی ممنونم که خاطرات شیرین این بازیو دوباره برام یاد اور شدید.واقا سری سولز بهترین سری گیم هایی بوده که تا به حال عرضه شدن و بزرگترین حسرتم اینه که چرا نتونستم ریشه ی این سری demon souls رو بازی کنم.
    هیچ وقت اولین باری که دارک سولز یکو گرفتم یادم نمیره عظمت باس ها محیطای عالی وصد البته سختی بینهایتش برای اون دوران. یک ماه بازی کردم که فقط یاد بگیرم چی به چیه….

  • سلام آقای بابایی. من به توصیه شما شماره یک بازی رو شروع کردم. فضا سازی و مبارزات بازی عالیه. ولی خیلی ناجوره. اصلا نمیشه جلو رفت. یه راهنمایی میدین که چه کنم مثلا با کدوم کلاس شروع کنم؟ و اینکه ایا قبلا تاپیک یا موضوعی درباره اینکه اصلا چطور باید این رو بازی کرد داشتین؟

  • MahyarMsm گفت:

    ممنون از اقای اقابابایی باز هم یک مقاله عالی از ایشون سری های dark souls واقعا عالی بودن از نظر طراحی و از نظر داستان که ادم رو درگیر خودش میکنه.

  • PCMR گفت:

    من سری دارک سولز رو به جز دی ال سی هاش تموم کردم و نظرم اینه که اصلا جوری نیست که نمره ۱۰ کامل حقش باشه(نظر من ۷.۵ یا ۸) بازی ایراد کم نداره!!
    ولی برای من بهترین نسخه دارک نسخه اول بازی بود بعد ۳ و بعد دو!! به شخصه عاشق لول دیزاین دارک ۱ شدم!!

    • Ozhan گفت:

      هیچ بازی بی ایراد نیست
      تاکید میکنم هیچ بازی
      سیستم نمره دهی هم اینجوری نیس که بگردن اگه نقطه ضعفی پیدا کردن بخاطر نمره کم کنن
      این بازی نکات مثبتش میچربه به نکات ضعفش و بخاطر همین لایق نمره ۱۰عه
      دارک سولز۲، دارک سولزی بود که میازاکی مستقیم بالاسرش نبود ولی همه عاشق بازیش شدن
      خیلیا حتی با همین بازی ورود کردن به این ژانر جدید

      • Witcher گفت:

        من با نسخه دوم حال نکردم برعکس ۱و۳ چون حال و هواش اصلا شبیه اون دو نسخه نبود

        • AmirtheGRB گفت:

          منم اصلا دوست نداشتم ۲ رو. با اینکه خیلی سولزلایک دوست دارم حتی اونقدر لذت نمیبردم که دی ال سیاشو تموم کنم به فیوم نایت رسیدم ول کردم حتی داستانشم انگیزه ای نبود برام که ادامه بدمش (نظرشخصی)

          • Ozhan گفت:

            شاید از لول دیزاینش خوشت نیومده
            اول۲ رو بازی کردی یا ۱و۳؟

            • AmirtheGRB گفت:

              بترتیب از راست ۱-۳-۲
              لول دیزاینش که خوشم نیومد ولی مشکل اون نبود. گیر اساسی نداشتم ولی اینقدر مسائل ریز زیادی برام نچسب بود که تجربه کلیمو خراب میکرد. مثلا خیلی سبک راه میرفت شخصیت انگار رو هوا بود، باس فایتا نه طراحی جذاب داشتن ( موش بزرگ، موش کوچیک، سه مدل شوالیه شبیه بهم، اسکلت ساده، دوباره اورنشتاین بدبخت…) نه سخت بودن، صداهای افکتی کهنه ( مثل ضربه زدن و راه رفتن تو آب)، کنترل عجیب دوربین با دسته، آهنگسازی بی رمق، نمیدونم انجین یک و دو یکین یا نه ولی خیلی گرافیک بازی احساس خالی بودن به من میده چگالی اصلا حس نمیکنم انگار یه پرده سبز یا طرح سنگ کشیدن و باهاشون محیط درست کردن بعد همه چیز انگار اسلوموشن بود انگار فریمو از تو بازی رو ۶۰ لاک کردی ولی رو کارت گرافیکت لیمیت ۴۵ گذاشتی.

              مشکلای عجیب غریبی نیستن هیچکدوم و خیلیاشون صرفا حس من و شخصین ولی اینقدر زیادن منو زده کردن از بازی

          • Old_Gamers گفت:

            البته گیم سلیقه هستش و شکس درش نیست اما برام عجیبه با اینکه از بازی خوشت نیومده تا فیوم نایت ادامه دادی ! چون بازی اصلی خیلی طولانیه و تو این مدت گیمپلی که انجام دادی قاعدتا باید به بازی عادت میکردی . خودم اگه از یه بازی خوشم نیاد همون چند ساعت اول ولش میکنم .

  • دارک سولز ۲ قطعا یکی از بهترین و متفاوت‌ترین تجربه‌های زندگی منه
    تنها قسمتی شو که نتونستم برم، همون منطقه مه آلود برفی بود که دیگه واقعا ناجوانمردانه سخت بود :shy:
    اون اسب‌ها واقعا خیلی سخت بود زدنشون
    به نظرم دارک سواز دو برای شروع خیلی خوبه … چون راحت میشه داخلش فارم کرد و لول زد … نسخه‌ی اول کلا چهار_پنج جا بیشتر برای فارم نداره

  • RE4 AND RE8 گفت:

    آقای بابای مرسی که بررسی بازی دارک سولز رو گذاشتین واقعا بازی پرجزییاتی هست من دارک سولز۳ رو داشتم و یک هم بازی کردم اصلا از زمین تا آسمون با۳ فرق داره ۳ آسون شده ولی هیچ چیزی لذت کشتن یک باس رو به آدم نمیده

  • Bh گفت:

    مقاله عالی بود مچکرم سعید جان، سولز ۱ و ۳ جزو بهترین بازی هایی بودن که رفتم ولی سمت ۲ نرفتم هیچوقت، مثل این که باید امتحانش کنم حتما

  • Phill Spencer گفت:

    اقای بابایی ما که خسته شدیم از بس گفتیم لطف کنید یه رسیدگی به این بخش لایک و دیس کامنت ها بکنید چرا هروز پسرفت میکنه این بخش

  • darkwarrior گفت:

    این بازی از برترین تجربه هام توی سبک سولز بورنه
    باس های به شدت چالش برانگیز
    محیط های مخوف و رعب آور
    ولی یه نکته خیلی جالب
    من اول این بازیو توی ps3تجربه کردم و نسخهps4هم تجربه کردم ولی بعضی از آیتم ها و ان پی سی ها و دشمن ها و باس ها فرق میکرد
    ولی چیزی ک بشدت عالی بود و منو پشیمون نکرد بابت هزینه گزاف نسل هشتم اینه ک بازی روی۶۰فریم بود و خیلی روان اجرا میشد و گرافیک و نورپردازی بسیار چشم نواز بود

    Ali-Rexa
  • Old_Gamers گفت:

    اقای اقا بابایی خسته نباشید واقعا . خودم که مرید سری سولز و مخصوصا نسخه دوم نسل هشتمی با اون دی ال سی های شاهکارش هستم و تو این زمینه هم سلیقه با جنابعالی . اما دوست عزیز چطور میگید که نقد و بررسی این بازی تو ارشیو گیمفا نیست !؟ من خودم نقد این بازی رو اولین بار تو همین سایت خوندم . علاوه بر اون راهنمای ویدیویی رو هم برای بازی گذاشتید که اقای سینا روشنفکر زحمتش زو کشیده بودن و خیلی هم عالی بود . به عقیده من دیگه چیزی از این بازی باقی نمونده بود که توضیح نداده باشید و مطلب الان واقعا تکرار مکررات بود و توصیه برای خرید بازی در نسل ۹ . امیدوارم دلخور نشده باشید با احترام فراوان .

  • Old_Gamers گفت:

    ادامه کامنت قبلی : البته اگه نظر بنده مهم باشه براتون .

  • درود به انتخاب عالی سعید آقابابایی و این مقاله ی خوش طعم و جذاب. :heart: :heart: :heart:
    بازی دارک سولز ۲ یه بازی کامل و لایق امتیاز ۱۰ هست. این بازی حتی از کامل هم یچیزی بیشتره! بازی انقدر مناطق و دشمنان متنوع داره که هیچوقت تکراری نمیشه. فکر کنم با ۵ کلاس مختلف این بازی رو تموم کردم و احتمالا بازم بعدا با یه کلاس جدید بازیش کنم!
    امکان نداره در پایان این بازی طاقت فرسا حتی یه مورد به ذهنتون برسه که تو این بازی کم بوده.
    حتی جالبه که بدونید تو همین بازی یه منطقه با معماری گوتیک و نسبتا شبیه به فضای بلادبورن هم وجود داره!
    بسته‌های الحاقیش و باس های اون بسته ها هم وحشتناک سختن و من خودم فقط یک بار دی ال سی های داستانیش رو تموم کردم و دیگه هم سمتشون نرفتم چون واقعا سختن.
    در ضمن خود بازی انقدر طولانی و پر ماجرا هست که وقتی تموم میشه انگار کوه کندید. 😀 دیگه وقتی دی ال سی ها رو میبینید با خودتون میگید خدایا بسه دیگه… :rotfl:
    البته یادتون باشه اگه برای اولین بار میخواید این شاهکار رو بازی کنید، بدونید که با یه بازی اکشن و خیلی سریع مثل بلادبورن یا حتی دارک سولز ۳ مواجه نیستید و داشتن تاکتیک مناسب کلید اصلی موفقیت تو این بازیه. و مراحل بازی با ظرافت خاصی طراحی شدن که حتما هر منطقه ی بازی از دل تاریکی ها تا مناطق مرتفع و… هرکدوم یه چالش خاص براتون بوجود میارن که با انجام یه سبک بازی تکراری نمیتونید از پسشون بر بیاید.
    خلاصه که این بازی ارزش تکرارش بینهایته…

  • سلام جناب آقابابایی عزیز سری سولزبورن برای همیشه برامن تازگی دارن و جذابن و سولزکلونهای عالی مثل بردز آف فالن و…

  • Old_Gamers گفت:

    این نسخه از دارک سولز رو من از همه نسخه های دیگه بیشتر بازی کردم از یه چیز این نسخه که خیلی خوشم میاد اینه که اصلا شباهتی به دو نسخه دیگه نداره تو همه زمینه ها تیم سازنده متفاوت عمل کرده و هیچ احساس تکراری بودن به ادم دست نمیده . نسخه اول از نظر طراحی مپ و هاب بازی و اتمسفر و تنوع مناطق و همینطور شورتکاتهای بینظیرش بهمراه باس فایتها مقام اول رو داره نسخه سوم بازی یکم بزن بزن شده و سایه های بلادبورن توش دیده میشه ولی از نظر باسها و ساندتراک و گرافیک هنری بینظیر هست . نسخه دوم برای من بالاترین ارزش تکرار رو داره و همچنین با ۳ دی ال سی شاهکار طولانی ترین گیمپلی در سری رو داره گرافیک هنریش و طراحی مپ به قدرت ساخنه های خود میازاکی نیست ولی در بقیه موارد کاملا جبران میکنه و اگه بخوام دوباره سراغ سری سولز برم که بعید نیست دارک ۲ رو دوباره استارت میزنم .

  • SoWuup گفت:

    یکی از محدود گیم های هست که قانونی خریدم.
    اصلا وقت بدون سولز ارزش گذر ندارد وبس .

  • Truegamer گفت:

    یادمه چقد درهای مخفی داشت
    کلا کارم شده بود ضربه زدن به دیوارها واسه پیدا کردن درهای مخفی..

  • Holy link گفت:

    bearer of the curse…
    .
    نسخه مورد علاقم همین دوعه
    .
    داستانش خیلی جذبم کرد و واقعا قشنگه

بررسی Dark Souls II: Scholar of the First Sin- گیمفا
بررسی Dark Souls II: Scholar of the First Sin- گیمفا