روزی روزگاری: بازگشت قدرتمندانه اژدها... | نقد و بررسی بازی Dragon Age: Inquisition | گیمفا
روزی روزگاری: بازگشت قدرتمندانه اژدها... | نقد و بررسی بازی Dragon Age: Inquisition | گیمفا
روزی روزگاری: بازگشت قدرتمندانه اژدها... | نقد و بررسی بازی Dragon Age: Inquisition | گیمفا
روزی روزگاری: بازگشت قدرتمندانه اژدها... | نقد و بررسی بازی Dragon Age: Inquisition | گیمفا

روزی روزگاری: بازگشت قدرتمندانه اژدها… | نقد و بررسی بازی Dragon Age: Inquisition

سعید آقابابایی
۰۸:۴۵ ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
روزی روزگاری: بازگشت قدرتمندانه اژدها... | نقد و بررسی بازی Dragon Age: Inquisition | گیمفا

“نقش آفرینی” در طول سال ها، همواره دست آویزی برای رسیدن به اوج لذت گیمینگ برای من بوده است و بهترین خاطراتی که تاکنون در دنیای پهناور بازی های رایانه ای داشته ام متعلق به عناوین نقش آفرینی است. این سبک یکی از محبوب ترین ژانرهای بازی در دنیا محسوب می شود ولی درکشورمان در سال های قدیم چنین نبوده است و تنها در چند سال اخیر است که این سبک با ارائه عناوینی بی نظیر و محبوب در دل بازیبازان کشورمان نیز جا باز کرده است و بسیاری از بازیبازان جدید اصطلاحا “نقش آفرینی باز” شده اند و از این سبک لذت می برند.

بدون شک در این تغییر سلیقه و ذائقه، نقش انتشار عناوین بزرگ قدرتمند انکارناشدنی است و بازی های بی نظیری که در سال های اخیر در این ژانر ساخته شده اند و اتفاقا موفق هم شده اند تا دو سال پشت سر هم به عنوان بازی سال انتخاب شوند، باعث شده اند تا نگاه و توجه بیشتری از سوی بازیبازان کشورمان به این سبک معطوف گردد. بازی هایی از قبیل سری عناوین Souls، عنوان Bloodborne ,Fallout 4، بازی بی نظیر Dragon Age Inquisition و همین طور شاهکاری به نام The Witcher 3: Wild Hunt. این ها عناوین و فرنچایزهایی هستند که بازیبازان کشورمان را مجبور کرده اند به سبک نقش آفرینی علاقمند شده و نظرشان مانند تمام دنیا به این عناوین جلب گردد.

c9465951 def7 4f9f 8c27 1107807e4a58

بازگشت قدرتمندانه اژدها

عنوانی که در این مطلب بناست تا در مورد آن صحبت کنیم، بازی سال ۲۰۱۴ است. یک نقش آفرینی بی نظیر با پیشینه ای قدرتمند و سازندگانی که متخصص ساخت RPG هستند، است. حتما می دانید که نام این عنوان Dragon Age: Inquisition است که توسط استودیو توانمند Bioware ساخته و در سال ۲۰۱۴ توسط الکترونیک آرتز منتشر شد و امتیاز متای ۸۹ را نیز دریافت کرد. نسخه اول Dragon Age یک عنوان فوق العاده بود که نام این سری را به عنوان یکی از قدرتمندترین فرنچایزهای این ژانر مطرح کرد و در ادامه با انتشار بسته های الحاقی عالی برای آن، موفق شد تا بیشتر از قبل نیز بین بازیبازان محبوب گردد.

به همین دلایل بود که انتظارات از نسخه دوم این سری بسیار بالا رفت و همه انتظار یک عنوان بی نقص را داشتند اما در کمال ناباوری به جای آن یک بازی ناقص که از هر لحاظ ضعیف تر از بازی اول بود را تحویل گرفتند که بسیار ناامید کننده بود آن هم از سوی یک نقش آفرینی ساز کاربلد. زمانی که صحبت از انتشار نسخه جدیدی از این فرنچایز مطرح گردید، نگرانی ها و دغدغه های زیادی بین بازیبازان به وجود آمد و با توجه به خاطره بدی که از نسخه دوم داشتند از این می ترسیدند که مبادا باز هم یک عنوان بی کیفیت را شاهاد باشند. اما از طرفی دیگر نیز این امید وجود داشت که با توجه به کاربلد بودن سازندگان بازی (که تعداد عناوین فوق العاده آن ها خیلی بیشتر از بازی های ضعیف ساخته شده توسط آنهاست) آن ها موفق شوند تا جانی دوباره در کالبد این سری نیمه جان بدمند و بار دیگر آن را مانند دیگر فرنچایز شاهکار خود یعنی Mass Effect بالا بکشند.

این عنوان جدید یک نسخه شماره دار نبود و تحت نام Dragon Age: Inquisition به صورت بین نسلی برای کنسول های نسل هتمی پلی استیشن ۳، ایکس باکس ۳۶۰ و همینطور کنسول های نسل هشتمی پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان در کنار نسخه رایانه های شخصی بازی، منتشر شد. خوشبختانه باید گفت بعد از انتشار این عنوان بود که تمامی افراد دست اندر کار صنعت گیم و بازیبازان و منتقدان و … شگفت زده شدند و حتی بازی از چیزی که برخی از آن ها فکر می کردند نیز بهتر و جذاب تر از کار در آمده بود. Dragon Age: Inquisition یک عنوان تحسین برانگیز بود که موفق شد تا نه تنها خاطره بد نسخه دوم را پاک کند بلکه ما را به یادنسخه اول قدرتمند این سری نیز می انداخت. این بازی توانست تا در سال ۲۰۱۴ جایزه برترین بازی آن سال را کسب کند که واقعا نیز به حق بود.

dragon age™ inquisition ps 1

وقتی کنترل گیم پلی بازی را به دست می گیرید در ابتدا محو زیبایی محیط و دورنمای بازی می شوبد

یادم است که در زمان انتشار این عنوان که هننوز نسخه نسل هشتمی بازی در اختیار نداشتم، بازی را بر روی کنسول پلی استیشن ۳ در نسل هفتم تجربه کردم و بعد از حدود ۱۴۵ ساعت تجربه بازی Dragon Age Inquisition، این عنوان زیبا و بی نظیر را به پایان رساندم. ساعاتی از لذت بخش ترین اوقات زندگی من. از زمان پایان بازی همواره در ذهنم مانده بود که کارم با این عنوان تمام نشده است و باید نسخه نسل هشتمی را نیز تجربه کنم. سرانجام مدتی قبل به این خواسته خود جامه عمل پوشاندم و نسخه نسل هشتمی ان را تهیه کردم. ظرف چند روز گذشته مجددا این بازی را تجربه کردم و واقعا لذتی به اندازه بار اولی که آن را تجربه می کردم به من داد. صادقانه باید بگویم یکی از برترین عناوین نقش آفرینی از بین بازی های بی شماری که در این سبک تجربه کرده ام Dragon Age Inquisition بود و تا همیشه به عنوان یک نقش آفرینی فوق العاده قدرتمند در ذهن و خاطر من باقی خواهد ماند، مخصوصا درنسخه نسل هشتمی بازی که معدود ضعف های بازی نسل هفتم را نیز ندارد. بعد از تجریه این بازی بود که دلیل انتخاب آن به عنوان برترین بازی سال ۲۰۱۴ در مراسم Game Awards را کاملا متوجه شدم و دانستم که هیچ انتخابی بی دلیل نیست.

Bioware با Dragon Age Inquisition باز هم ثابت کرد که استاد بی چون و چرای سبک RPG است. آن ها نشان دادند که در ضعف نسخه دوم عوامل دیگری غیر از اشتباهات آنها نیز دخیل بوده است وگرنه آنان قدرت ساخت قوی ترین نقش آفرینی های ممکن را دارا هستند. این بازی نیز به پرونده درخشان این استودیو در کنار ۳ گانه Mass Effect و شماره اول Dragon Age اضافه گردید تا برگ زرین دیگری در کارنامه ی Bioware و EA رقم بخورد. در این مقاله قصد داریم تا به نقد و بررسی عنوان زیبای Dragon Age Inquisition بپردازیم و مانند هر نقد و بررسی دیگری، بر روی واکاوی نقاط ضعف و قدرت این بازی به خصوص در نسل هشتم تمرکز و آن را از زوایای مختلف با هم بررسی خواهیم کرد. اگر شما نیز به این بازی علاقمند هستید در ادامه این مطلب با من و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید.

این نقد و بررسی بر اساس نسخه پلی استیشن ۴ بازی نگارش شده است.

۲۷۲۵۳۱۲ ۰۰۰۲

من فقط کشته مرده اونایی هستم که با این رابطه عاشقانه بر قرار میکنن… وقتی با شاخش… می فهمن که اشتباه کردن!

داستان سری Dragon Age همواره جذاب و زیبا بوده است، به خصوص برای علاقمندان به دنیاهای فانتزی و پر از موجودات عجیب و غریب. حتی نسخه دوم بازی که ضعف های زیادی داشت نیز دز زمینه داستان بد عمل نکرده بود و داستان جدابی داشت. در این نسخه نیز داستان بازی جذاب و گیرا دنبال می شود و شما را تا آخر به دنبال خود می کشاند؛ هرچند که موضوع کلیشه ای نجات دنیا دیگر کمی نخ نما شده است ولی مگر موضوعی غیر از این هم برای یک عنوان نقش افرینی با این وسعت سراغ دارید؟ این روایت جذاب داستان و شاخه شاخه شدن های بی شمار آن است که شما را به دنبال خود می کشاند و ارزش تکرار بازی را بسیار بالا می برد.

حتی کوچکترین انتخاب ها و تصمیمات شما در روند بازی تاثیر گذار هستند و شاید بارها یک قسمت از بازی را مانند بنده دوباره لود کنید و یک گزینه دیگر را در صحبت کردن انتخاب کنید تا عواقب لحظه ای آن را ببینید، از ترس این که مبادا صحبت اشتباهی را انجام داده باشید. البته کار به همین سادگی ها هم نیست و برخی انتخاب ها در بازی بسیار سخت هستند و عواقب آنها نیز بعدها در بازی مشخص خواهد شد و اینجاست که باید خود را به جای شخصیت بازی بگذارید و با قلبتان و یا شاید منطق و عقلتان تصمیم گیری نمایید.

small facial comparison

مقایسه گرافیکی نسخه های مختلف

داستان بازی در سرزمین Thedas اتفاق می افتد. نیروهای شیطانی در آسمان گودال هایی به نام ریفت تشکیل داده اند که موجودات خبیث و شیطانی از آنها وارد این دنیا شده اند و سرزمین Thedas را به وبرانی و نابودی کشانده اند و در این میان اقوام مختلف این سرزمین نیز به جای اتحاد کامل با یکدیگر درگیر مسائلی مانند جنگ ها و اختلافات تمام نشدنی Templar ها و الف ها و همچنین مسائل داخلی خود هستند و کسی را یارای مقاومت در برابر این موجودات نیست. شخصیت اصلی بازی طی فعل و انفعالاتی دارای نیرویی از جنس این گودال ها در دست خود می شود که توانایی دارد این گودال ها را ببندد و آنها را از بین ببرد. بر این اساس اتحادی به نام inquisition شکل می گیرد که شما رهبر آن هستید (inquisitor) و باید با ارتباط برقرار کردن با سایر اقوام و جذب آن ها برای یاری شما در این جنگ خود را قوی و قوی تر نمایید تا توان مبارزه با این دشمن قدرتمند را داشته باشید. البته ماجرا به همین بستن ریفت ها ختم نمی شود و………….

داستان بازی یکی از نقاط قوت آن محسوب می شود و اگر چه یک موضوع کلیشه ای را دنبال می کند ولی با انتخاب ها و تصمیمات تاثیرگذار شما و هم چنین روایت جذاب داستان و برخی شخصیت پردازی های قوی سبب می شوند تا شما را به پیشبرد بازی علاقمند کند.

۹c5798b3 4333 4b22 81f3 127303e0dd85 19183c463c35fabbd4e5b94bb0b160448

مبارزات بازی فوق العاده عالی و دلچسب هستند و صد ها سلاح و قدرت و جادوی مختلف برای استفاده دارید.

گرافیک هنری بازی بسیار زیبا است و طراحان Bioware به زیبایی موفق به خلق یک دنیای عظیم و متنوع و زیبا شده اند که هیچ گاه شما را حال و هوای تکراری شدن در بر نمی گیرد و هر منطقه با منظقه قبلی کاملا از لحاظ طراحی هنری و ساختار متفاوت است. از بیابانی بی آب و علف گرفته تا ساحل دریا و جنگل سرسبز و مناطق کوهستانی و …. همه و همه به زیبایی در دنیای Thedas گنجانده شده اند تا بازی هیچ گاه جذابیت هنری خود را برای شما از دست ندهد و همواره از زیبایی آن لذت ببرید. مدل شخصیت های بازی بسیار خوب و با دقت طراحی شده اند (به خصوص شخصیت اصلی بازی که شما آن را خلق میکنید) و در نماهای نزدیک کاملا جزییات چهره ها و حالات آن را در صورت شخصیت ها مشاهده خواهید کرد. طراحی دشمنان و مخصوصا اژدهاهای بازی بسیار زیبا انجام شده است و ابهت و قدرت را در طراحی اژدها ها در بازی کاملا مشاهده خواهید کرد. انواع و اقسام هیولاها و موجودات مختلف و حیوانات را در بازی شاهد هستیم، البته نباید انتظار طراحی هیولاها و دشمنان و باس هایی در سطح سری Souls یا ویچر را داشته باشید اما به هر حال بازی در این زمینه کاملا قبل قبول و جذاب عمل کرده است. همچنین بسیاری گیاهان مختلف برای ساختن محلول ها و … نیز در بازی وجود دارند.

dragon age muliplayer

چندین و چند بار باید با این هیولاها در بازی مبارزه کنید.

گرافیک فنی بازی نیز زیبایی طراحی هنری آن را تکمیل می کند و البته این موضوع در نسل هشتم نمود خیلی بیشتری دارد؛ چرا که در نسخه نسل هفتمی بازی گرافیک فنی اصلا جالب نبود و بازی پر از باگ ها و صفحه های لودینگ طولانی و … بود که شما را آزار می داد و حتی در مواردی که صفحه شلوغ می شد شاهد افت فریم های شدیدی نیز بودیم اما با تجربه نسخه پلی استیشن ۴ مشاهده کردم که این موارد بسیار بسیار کمتر در این نسل به چشم می خورند و کاملا مشخص است که بازی در اصل بر پایه نسل هشتم ساخته شده است. بازی کاملا روان و با فریم ریت ثابت اجرا می شود و تنها و تنها در برخی موارد بسیار کم تعداد ممکن است شاهد افت فریم ریت در مبارزات باشیم که اصلا چشمگیر نیستند و نمی توان آن ها را به عنوان ضعف به حساب آورد زیرا خیلی انگشت شمار هستند. صفحه های لودینگ بازی در نسل هشتم بر خلاف نسل قبل، بسیار سریعتر بارگذاری می شوند و به هیچ وجه شما را آزار نمی دهند. به این نکته نیز باید اشاره کرد که در نسخه پلی استیشن ۳ شاهد باگ های زیاد و فرو رفتن شخصیت ها در یکدیگر و در زمین بودم ولی در پلی استیشن ۴ این باگ ها بسیار کمتر است و درست است که باز هم گاها وجود دارند ولی تعداد آنها بسیار کمتر از باگ های تقریبا همیشگی نسخه نسل قبل است.

نورپردازی بازی بسیار عالی انجام شده است و مواردی مثل تابش صحیح نور، ایجاد سایه و تفاوت فاصله از منبع نوری در نورپردازی بازی رعایت شده اند و تماشای تابش آفتاب از میان شاخ و برگ درختان و سیطه آن بر روی دشت های سرسبز بازی، بسیار چشم نواز است. در بازی مواردی مثل پارگی تصویر یا … هیج وجه دیده نمی شوند اما گاها شاهد تکسچرهای بسیار بی کیفیتی هستیم که از معدود ضعف های گرافیکی بازی محسوب می شوند و جا داشت که بهتر کار شوند. بنده Dragon Age Inquisition را بر روی هر دو کنسول پلی استیشن ۳ و پلی استیشن ۴  تجربه کرده ام و البته که کاملا مشخص است بازی در اصل برای نسل هشتم ساخته شده است و ایراداتی که در نسخه نسل هفتم وجود دارد بر روی پلتفرم های نسل هشت اصلا موجود نیست و بازی بسیار روان تر اجرا می شود. در نهایت باید گفت بازی در هر دو مبحث گرافیک هنری و فنی در نسل هشتم عالی عمل کرده است و شاهد یک عنوان با ثبات و پایدار با طراحی های بسیار عالی و زیبا هستیم که شرایط را کاملا برای لذت بردن شما از یک دنیای بسیار گسترده فراهم می کنند.

۲۷۲۵۳۱۷ hdpvr2 20141031 195424

انواع و اقساتم المان های آتش و برق و یخ و .. در بازی و در قدرتها و سلاح ها وجود دارند و مبارزات را بسیار دیدنی تر می کنند

جادوی اصلی عنوان Dragon Age: Inquisition در بخش گیم پلی آن نمود یافته است و قدرت اصلی بازی را در بخش گیم پلی مشاهده می کنیم. از یک بازی نقش آفرینی چه می خواهید؟ می خواهید شخصیتتان را آپگرید کنید؟ می خواهید سلاحهایتان را ارتقا دهید، زرهتان را ارتقا دهید، خودتان لباس و یا اسلحه جدید با مواد خام خلق کنید، می خواهید تمام این موارد را علاوه بر شخصیت خودتان برای کل همراهانتان هم انجام دهید؟ دنیایی وسیع و بی انتها برای گشت و گذار و جمع کردن آیتم می خواهید؟ صدها ماموریت جانبی و جذاب و مختلف و …. می خواهید، صدها قابلیت و تاکتیک های مختلف مبارزه ای برای هر کدام از کلاس های بازی می خواهید؟ باور کنید تمام این موارد باز هم در برابر وسعت و لذت این بازی ناچیز هستند و همگی به علاوه کلی مورد دیگر در بازی وجود دارند و شما را ساعت ها غرق در خود خواهند کرد. گیم پلی بازی قطعا قدرتمند ترین بخش این بازی می باشد و برگ برنده آن محسوب می گردد.

dragon age inquisition

طراحی های جذابی را در دشمنان بازی می بینیم اما نه مثل عناوین افسانه ای در بخش طراحی دشمنان و باس ها..

مبارزات بازی بسیار لذت بخش و جذاب هستند. هر کلاس توانایی های کاملا مختلفی دارد که که می توانید ۸ عد از این توانایی ها را بر روی دکمه ها قرار دهید و در بازی استفاده کنید. این که کدام توانایی ها را انتخاب خواهید کرد کاملا به شما و مسیری که آن شخصیت را آپگرید کرده اید باز میگردد. بگذارید مثالی برای شما بزنم تا تنوع این بازی را درک کنید. کلاس Mage را در نظر بگیرید؛ وقتی که یک لول بالا می روید یک پوینت به دست می آورید که باید آن را خرج کنید. حالا چندین شاخه وجود دارد مثل آتش , برق, یخ , حمایتی و … که هر یک از این شاخه ها دارای حدود ۲۰ تا ۳۰ اپگرید و قابلیت های Active و Passive مختلف می باشد که شما باید آن ها را انتخاب کنید و پوینت را در مسیری که مورد نظر شما است خرج نمایید. حال خودتان محاسبه کنید که با چه حدی از تنوع در مبارزات بازی بر خوردار هستید. مبارزات بازی کاملا به صورت همزمان و اکشن می باشند و بسیار سریع و جذاب و با افکت های مختلف بسیار زیبا طراحی شده اند.

شما می توانید انواع گیاهان و بذر آن ها را جمع کنید و خودتان پرورش دهید و بعدا از آن ها محلول های مختلف بسازید. می توانید انواع مواد خام را مثل آهن و… جمع کنید و سپس طرح های مختلف ساخت سلاح و زره و .. را پیدا کنید و با آن مواد خام از روی این طرح ها، سلاح ها و زره هایی بسیار قوی بسازید. می توانید انواع آپگرید های مختلف را برای سلاح ها و زره های خود پیدا کنید و یا بسازید و آن ها را به وسایل خود متصل کنید تا قدرت و موارد مختلف آن ها را افزایش دهید. می توانید به سلاح های خود المان هایی مثل اتش و برق و یخ و… بیافزایید تا در مقابل دشمنان مختلف که هر یک نسبت به حملات و المان های خاصی ضعف دارند از آن ها استفاده کنید.

dragonageinquisition pc06

مبارزه با اژدهایان مختلف در بازی فوق العاده جذاب است و البته حتی روی درجه معمولی نیز چیزی مانند “بسیار سخت” است.

شما در بازی یک میز جنگ دارید که در آن کل سرزمین Thedas را با انواع ماموریت ها مشاهده می کنید و با ۳ مشاور خود که هر یک در زمینه ای تبحر دارند در مورد آن ها و راه های اتمام آن ها صحبت می کنید. علاوه بر ماموریت هایی که شخصا انجام می دهید می توانید مشاوران خود را برای انجام بسیاری ماموریت ها که مخصوص آن ها است به نقاط مختلف بفرستید و پس از پایان ماموریت گزارش آن را به همراه پاداش آن ماموریت دریافت نمایید. با انجام این ماموریت ها بر تاثیر گذاری خود روی مردم مختلف بیافزایید تا اقوام مختلف قبول کنند به عضویت اتحاد شما در بیاییند و شما هر روز قوی و قویتر شوید. می توانید با هر یک از همراهان خود وارد رابطه عاشقانه شوید و با به دست اوردن دل آن ها رابطه خود را محکم تر نمایید و یا گاهی برخی از همراهانتان را برنجانید و آزار دهید تا جایی که از شما جدا شوند و دیگر شما را همراهی نکنند.در مکالمات بازی کلی روش مختلف برای صحبت کردن وجود دارد که با برخی اپگریدها می توانید گزینه های دیگری را نیز به مکالمات بیافزایید و آن ها را پیچیده تر و جذاب تر از قبل کنید و اطلاعات بیشتری را از افراد مختلف به دست آورید و گمان نکنید که این اطلاعات بیهوده هستند، بلکه کوچکترین اطلاعات در بازی باعث کسب XP و بالاتر رفتن لول شما می شوند و ماموریت های جدیدی را باز می کنند.

۱۰ اژدهای بسیار قدرتمند و جذاب در بازی وجود دارند که می توانید در صورتی که لول شما به آن ها می خورد به مبارزه با آنان بروید و طی یک مبارزه جذاب و طولانی آن ها را شکست دهید و کلی آیتم بسیار عالی پاداش بگیرید. گمان می کنم تا همین جا متوجه شده اید که با چه گنجینه ای طرف هستید. باور کنید این مسائل نصف چیزی که در بازی با آن روبرو خواهید شد نیز نیستند و بازی بسیار گسترده تر از این حرفهاست.  در مجموع گیم پلی بازی بسیار بسیار قدرتمند، لذت بخش و جذاب می باشد و عامل اصلی اعتیاد اور بودن این بازی همین گیم پلی بسیار متنوع است.

dragon age inquisition multiplayer is all about swords and mauls this weekend 470327 2

اگر به سراغ یک اژدها یا دشمن رفتید و دیدی روی ان یک اسکلت قرمز رنگ وجود دارد یعنی سریعا خداحافظی کنید چون لول شما به آن ها نمیخورد و مخصوصا اگر اژدها باشد تقریبا غیر ممکن است در این حالت او را بکشید.

صدا گذاری شخصیت های بازی از لحاظ انتخاب صداپیشه بسیار عالی انجام شده است و صدای هر شخصیت کاملا متناسب با او می باشد و صداپیشگان کاملا با احساس و حرفه ای به جای شخصیت های بازی صحبت کرده اند و احساس آن ها را به شما منتقل می کنند. اما گاها صداهای بازی عقب و جلو پخش می شوند و در این مورد برخی مواقع ایراداتی به وجود می اید. مثلا شما از یک بلندی به پایین میپرید و تازه ۱۰ ثانیه بعد صدای به زمین خوردن شما پخش می شود و گاهی صداهای بازی قطع می گردد که البته این مورد زیاد در بازی پیش نمی آید و پس از مدت کوتاهی برطرف می شود.

در مورد موسیقی بازی جای هیچ حرف و سخنی نیست. به شما پیشنهاد می کنم که تم اصلی موسیقی این بازی را گوش کنید و دیگر همه چیز در مورد موسیقی این بازی دستگیرتان خواهد شد. موسیقی های بازی بسیار بسیار حرفه ای و زیبا و روح نواز ساخته و نواخته شده اند و در جای جای بازی کاملا در محیط و جو بازی حل شده اند و نمی توانید آن ها را از محیط بازی جدا نمایید. گویی که این نوای خود دنیای بازی است که در حال پخش شدن است نه یک موسیقی جداگانه. به صداگذاری و موسیقی بازی ایراد خاصی به جز همان مشکلات کوچک قطع شدن صدا و… وارد نیست و Bioware و سازندگان موسیقی بازی و صداپیشگان کاری شایسته این بازی را انجام داده اند.

روزی روزگاری: بازگشت قدرتمندانه اژدها... | نقد و بررسی بازی Dragon Age: Inquisition | گیمفا

می توانید هنگام مبارزات بازی را به زاویه ایزومتریک مانند بازی های استراتژی ببرید و برای هر شخصیت و کلیت مبارزه تاکتیک خاصی را اتخاذ کنید.

در اینجا دو حالت وجود دارد که هر دو یکی است! اگر از طرفداران سبک نقش آفرینی هستید که انجام این بازی برای شما واجب است و البته همان طور که قبلا هم در نقد عناوین نقش آفرینی بزرگ قبلی خدمت شما عرض کرده ام قطعا طرفدار سبک نقش آفرینی نیازی به صحبت من و هیچ کس دیگر برای انجام Dragon Age ندارد و تا همین حالا چند بار آن را به اتمام رسانده است. اگر هم از طرفداران سبک نقش آفرینی نیستید باز هم به همان اندازه تجربه این بازی می تواند برای شما واجب باشد زیرا هر آن چه که از یک عنوان اکشن و یا تاکتیکی و استراتژی و … می خواهید نیز در این بازی تا حدود زیادی وجود دارد و با انجام آن شما نیز به جمع علاقمندان این سبک خواهید پیوست و این عنوان می تواند بهترین شروع برای آشنایی با این سبک دوست داشتنی باشد.

مطمئن باشید که هر چه در این بازی جلوتر بروید بیشتر غرق در جادوی دنیای آن خواهید شد و دل کندن از آن برایتان سخت و سخت تر خواهد شد تا جایی که به خود می آیید و می بینید که چندین ساعت است مشغول انجام این بازی هستید. بله، این راز بازی های نقش آفرینی قدرتمند است. بازی هایی که گذر زمان را در آن ها احساس نمی کنید و به قدری غرق در لذت بازی می شوید که دلتان نمی خواهد یک لحظه هم از آن جدا شوید.

dragon age inquisition screenshot 11

بازی به ویژه در نیل هشتم بسیار چشم نوار، فوق العاده و پر از انواع و اقسام محیط های گوناگون و وسیع است که هیچ یک تکراری نیستند

هر چقدر که از زیبایی و جذابیت این عنوان بگویم باز هم کم است و تا وقتی آن را تجربه نکرده باشد نمی توانید حرف بنده را درک کنید و با تجربه آن، خود خواهید فهمید که نقاط ضعف کوچک بازی اصلا برای شما مهم نیستند و در برابر عظمت و زیبایی این دنیای پهناور حتی به حساب نیز نمی آیند. Bioware قدرتمندانه بازگشته است تا بار دیگر به ما نشان دهد که Dragon Age واقعی چه طور عنوانی می باشد و چگونه می توان بازی ساخت که با حدود ۱۵۰ ساعت گیم پلی هرگز از آن خسته نشده و حتی گذر زمان را نیز احساس نکنید. باز هم همانطور که قبلا در مورد عناوین قدرتمند نقش آفرینی بارها گفته ام، واقعا در دوره زمانه عناوین ۵ ساعته و نخ نما، بازی هایی مانند Dragon Age: Inquisition به مثابه الماسی گرانقدر هستند و برای پولی که خریداران هزینه می کنند ارزش قائل شده و به آن ها تجربه ای کامل از یک بازی را ارائه می دهند. در انتها یک بار دیگر به شما عزیزان توصیه می کنم که خود را از تجربه این بازی زیبا محروم نکنید. عنوانی که همانند بزرگی و ابهت نام اژدها , بزرگ و با ابهت است.

index

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

روزی روزگاری: بازگشت قدرتمندانه اژدها... | نقد و بررسی بازی Dragon Age: Inquisition | گیمفا
روزی روزگاری: بازگشت قدرتمندانه اژدها... | نقد و بررسی بازی Dragon Age: Inquisition | گیمفا
روزی روزگاری: بازگشت قدرتمندانه اژدها... | نقد و بررسی بازی Dragon Age: Inquisition | گیمفا
روزی روزگاری: بازگشت قدرتمندانه اژدها... | نقد و بررسی بازی Dragon Age: Inquisition | گیمفا
روزی روزگاری: بازگشت قدرتمندانه اژدها... | نقد و بررسی بازی Dragon Age: Inquisition | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

روزی روزگاری: بازگشت قدرتمندانه اژدها... | نقد و بررسی بازی Dragon Age: Inquisition | گیمفا