جنگ تایتان‌ها | پیش نمایش Titanfall 2 - گیمفا
جنگ تایتان‌ها | پیش نمایش Titanfall 2 - گیمفا
جنگ تایتان‌ها | پیش نمایش Titanfall 2 - گیمفا
جنگ تایتان‌ها | پیش نمایش Titanfall 2 - گیمفا

جنگ تایتان‌ها | پیش نمایش Titanfall 2

سامرند قهرمانی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
جنگ تایتان‌ها | پیش نمایش Titanfall 2 - گیمفا

عناوین آنلاین و چندنفره، امروزه بخش اعظمی از صنعت بازی‌سازی را تشکیل می‌دهند و عناوین زیادی در این موضوع ساخته شده است. عناوینی که گاه موفق و گاه ناموفق بوده‌اند. هر عنوان در این سبک، سعی دارد جوری جلوه کند که بازی‌باز از آن خسته نشده و لذت فراوانی ببرد. بعضی‌ها موفق می‌شوند و بعضی‌ها شکست سنگینی می‌خورند شکستی که شاید به سختی برای آنان قابل جبران باشد. ولی عناوین موفق شده به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده و فروش زیادی می‌کنند. این چنین عناوینی در امسال و سال‌های گذشته فراوان بوده است که هر کدام با ارائه ایده‌ای متفاوت سعی در به رقابت کشیدن بازی‌بازان با یک‌دیگر داشته و معنای رقابت، هماهنگی و هم‌کاری را به آنان آموخته‌اند. بیشتر لذت عناوین آنلاین، در بازی کردن با دوستان خود و ارائه تجربه‌ها، توانایی‌ها و صدالبته مهم‌ترین مورد یعنی هم‌کاری با یک‌دیگر است. سبک‌های مختلفی در عناوین چندنفره وجود دارد که پرطرفدارترین آن‌ها شوتر است. عناوین شوتر آنلاین، بسیار زیاد هستند و هرکدام با حالت‌ها و شیوه‌های مختلف بازی‌بازان را در کنار هم جمع می‌کنند و آن‌ها را مجبور به رقابت و هم‌کاری می‌کنند. شوترهای متفاوت این سبک، بسیار بیشتر مورد قبول هستند تا یک شوتر معمولی و بدون هیچ ایده جدید. عنوانی در سال ۲۰۱۴ منتشر گشت که یک شوتر آنلاین و تماماً چندنفره بود. عنوانی که ایده‌ای کاملاً متفاوت و جدید را در میان عناوین شوتر ارائه می‌داد. ایده استفاده از ربات‌های بزرگ و غول‌پیکر که تایتان (Titan) نامیده می‌شوند. عنوانی که شما را در نقش خلبان یک تایتان قرار می‌دهد و شما تایتان‌های بزرگ را کنترل می‌کنید! البته گیم‌پلی بازی بسیار شلوغ، سرعتی و جذاب است و می‌توان گفت عنوان متفاوتی است. عنوانی که بازی‌باز قابلیت‌های زیادی دارد و مبارزات نیز بسیار متفاوت‌تر از شوترهای معمولی مانند Call Of Duty و Battlefield است؛ زیرا قابلیت‌هایی بر پایه و اساس تکنولوژی و نیز ربات‌های پیشرفته و سلاح‌هایی متفاوت به شما می‌دهد که تاثیر زیادی در بر جذابیت آن دارد. این عنوان، Titanfall بود؛ عنوانی که توسط برخی از سازندگان سری Modern Warfare عنوان Call Of Duty ساخته شد. این عنوان از بدو معرفی، طرفداران زیادی پیدا کرده و بازی‌بازان زیادی منتظر تجربه آن یا حتی دیدن نمایشی کوتاه بوده‌اند. حال نسخه دوم این عنوان انقلابی معرفی شده و ما مروری بر اخبار آن، انتظاراتی که قرار است برآورده کند و …، را در قالب یک پیش نمایش انجام می‌دهیم.

عنوان Titanfall 2، ادامه‌ای بر نسخه اول خود خواهد بود. عنوانی که با ارائه بخش آنلاین بسیار جذاب، شلوغ و نفس‌گیر بازی‌بازان را در حالت‌های مختلف و متنوع، مجبور به رقابت با یکدیگر کرده و آنان را به مبارزه تشویق می‌کند. نسخه اول این عنوان، ویژگی‌های جذابی داشت که در بیشتر عناوین شوتر دیده نمی‌شود. استفاده از تایتان‌های غول‌آسا، برترین تفاوت این عنوان با دیگر شوتر‌ها و یکی از عامل‌های معروف شدن و جذابیت آن است. همچنین سلاح‌های متفاوت، پرش بر روی دیوار‌ها، تاحدودی پارکور و استفاده از جت پک (Jet Pack) برای پریدن و …، ار ویژگی‌هایی است که گیم‌پلی این عنوان را بسیار جذاب‌تر و متفاوت‌تر از دیگر عناوین می‌کند. استفاده از تایتان‌ها نیز بسیار جذاب است. زمانی که بتوانید از آن‌ها استفاده کنید قدرتی بسیار عظیم را به دست می‌آورید ولی از سرعت‌تان کاسته می‌شود و نمی‌توانید به انجام پرش‌ها و … بپردازید. نسخه دوم این عنوان، برخلاف نسخه اول خود برای کنسول پلی‌استیشن ۴ نیز عرضه می‌شود. طبق گفته سازندگان، این نسخه بسیار کامل‌تر و جذاب‌تر از نسخه اول خواهد بود که مهم‌ترین تغییر آن را می‌توان اضافه شدن بخش تک‌نفره و داستان نامید. نسخه اول داستان خاصی نداشت و فقط حالت‌های چندنفره و رقابتی بود ولی پس از اصرار زیاد طرفداران بر روی وجود یک بخش داستانی، این بخش به نسخه دوم افزوده شده است.

wqwlv5paidnnzjcmktqv

نسخه دوم، جذاب‌تر و متفاوت‌تر از همیشه! بخش داستانی به‌نظر جذاب و درگیر کننده می‌رسد.

خلبان و تایتان

بخش داستانی بازی، با توجه به گفته‌های سازندگان و تریلرها، گفته می‌شود که بر روی رابطه بین خلبان و تایتان تمرکز دارد. این بخش مانند یک بازی کاملاً مستقل و جدا از بخش آنلاین است که با روایت داستان، محور متفاوتی را نسبت به بخش آنلاین بازی طی می‌کند. البته شخصیت‌های فراوانی وجود ندارند که بخواهند خط داستانی را تحت تاثیر خود و اعمال‌شان قرار دهند اما این به این معنا نیست که شخصیتی هم وجود ندارد؛ در تریلر داستانی، شخصیت‌های متفاوتی دیده شد که هر کدام به نظر نقش مهمی را در داستان بازی ایفا می‌کنند. بیشتر شخصیت‌ها به نظر می‌رسد خلبان تایتان باشند و مبارزاتی در میان آنان صورت می‌گیرد که گاه تن به تن و گاه به کمک تایتان است. رابطه بین خلبان و تایتان، عنصر اصلی و متفاوت داستان است که سازندگان سعی می‌کنند بر روی آن مانور بسیار داده و آن را متفاوت سازند. قابل ذکر است که برای بخش داستانی، از بازی های شرکت ولو (Valve) الهام گرفته شده است. البته سازندگان گفته‌اند الهامات زیادی برای بخش داستانی در نظر گرفته‌اند که مهم‌ترین آن‌ها عناوین ساخته شده توسط شرکت ولو است. این را می‌توان نکته‌ای متفاوت و مهم ارزیابی کرد که سازندگان با تمرکز بر روی بخش داستانی، بتوانند در کنار بخش چندنفره بسیار مهیج بازی، داستانی جذاب را مانند عناوین شرکت ولو ارائه دهند که بازی‌باز از آن خسته نشود و همچنین داستانی باشد که بازی‌باز را زده نکند و حداقل برای مدتی کم او را سرگرم کند. در بازی شما در نقش جک کوپر (Jack Cooper) قرار می‌گیرید، یک نظامی که به سیاره‌ای دور فرستاده می‌شود و بایستی کنترل تایتان هم‌رزم سابقش را به دست بگیرد. در بازی شما با انسان‌ها و موجودات فضایی به کمک تایتان خود می‌جنگید. البته انتظارات فراوانی از بخش داستانی نمی‌رود زیرا این عنوان از ابتدا داستانی نبوده است و چیز خاصی برای ارائه در این بخش نداشته است. البته اگر بتوان داستانی مناسب را در بازی گنجاند، بسیار عالی می‌شود و قطعاً دنیای بازی، می‌تواند داستانی جذاب را در خود شکل دهد و بازی‌باز را برای مدتی پای بخش داستانی و اتفاقات رخ داده در آن بنشاند و بازی‌باز از آن لذت ببرد. در کل انتظار می‌رود بخش داستانی بازی الهامات مناسبی از دیگر عناوین گرفته و تبدیل به بخشی جذاب شود البته اگر این گونه نیز نشود آسیب زیادی به بازی وارد نمی‌شود زیرا بازی‌بازان بیشتر در فکر لذت بردن از بخش چند نفره آن و مبارزه با تایتان‌های غول‌پیکر هستند آن هم به همراه ویژگی‌های جدیدی که اضافه شده است.

دنیای عظیم تایتان‌ها

۸۵۸ titanfall 2 screenshot 1466608599 1466608599

گرافیک بازی بسیار عالی است. طراحی تایتان‌ها و محیط فوق‌العاده است.

 گرافیک بازی با توجه به نمایش‌ها عالی است و سازندگان در ارائه گرافیکی مناسب و نسل هشتمی موفق بوده‌اند. طراحی محیط، ساختمان‌ها و گیاهان بسیار عالی است و بازی‌باز در آن غرق می‌شود. تایتان‌ها نیز طراحی عالی دارند و کاملاً عالی طراحی شده‌اند. بازی از نظر طراحی چیزی کم ندارد و سازندگان بسیار عالی بر روی این بخش کار کرده‌اند. تخریب پذیری آن نیز فوق‌العاده است. با مشت‌ها و ضربات محکم و قدرتمند تایتان‌ها، تخریب پذیری صورت می‌گیرد و این بر روی بیشتر اجسام و محیط‌های بازی حاکم است. اگر مکانی تخریب شود، قطعات ریز و درشت آن به اطراف پرتاب شده و گرد و غبار محیط را فرا می‌گیرد. تخریب‌پذیری بازی واقعاً کامل کار شده است و درختان، ساختمان‌ها و … همه قابل تخریب شدن هستند. طراحی قیافه‌ها نیز عالی کار شده است ولی این به نظر می‌رسد بیشتر در بخش داستانی قابل مشاهده باشد تا بخش چندنفره. برای مثال ریش‌ها و موها بسیار مناسب و طبیعی طراحی شده‌اند. در کل بخش هنری گرافیک عالی به نظر می‌رسد و سازندگان در مورد آن تمام تلاش خود را کرده‌اند. از طرفی دیگر بخش فنی نیز ظاهراً مناسب کار شده است و نرخ فریم بازی در تمام پلتفرم‌ها ۶۰ است. این قطعاً با توجه به گیم‌پلی شلوغ و درگیر کننده بازی بسیار عالی است و مشخص است سازندگان تمام تلاش خود را برای دست یابی به این نرخ فریم کرده‌اند. البته می‌توان گفت لذت گیم‌پلی با همین نرخ فریم درک می‌شود زیرا سرعت و شلوغی آن بسیار نسبت به دیگر عناوین بسیار متفاوت است.

ready for a fight the aliens in titanfall 2 are

این موجودات در تریلر بخش تک‌نفره بازی مشاهده شده‌اند. قطعاً مبارزه با آن‌ها جذاب و نفس‌گیر خواهد بود.

در بخش تک‌نفره، شاهد جلوه‌های گرافیکی متفاوتی هستیم و شخصیت‌ها، تایتان‌ها و موجودات عجیب، عامل تفاوت آن با بخش چند‌نفره هستند. بخش داستانی بازی، محیط‌های جدید‌تر و متفاوت‌تری دارد که با توجه به تریلرها بسیار پویا و عالی کار شده‌اند. همچنین شخصیت‌ها، طراحی لباس‌ها، اسلحه‌ها و حتی موجودات بازی عالی کار شده است و مشکلی در آن یافت نمی‌شود. آبشارهای زیبای آن که در تریلرها دیده شد، بسیار زیبا طراحی شده‌اند و بازی‌باز قطعاً از تماشای آن‌ها لذت خواهد برد و آرامش محیط را درک خواهد کرد. در کل گرافیک این عنوان در سطح مناسبی قرار دارد و اگر در این سطح باقی بماند قطعاً مشکلی نخواهد داشت و بازی‌بازان از آن لذت خواهند برد.

مبارزه‌ای نفس‌گیر

titanfall 2 multiplayer trailer e32016

نمایی از گیم‌پلی بازی. سرعت فراوان آن و مهیج بودنش را به جرات می‌توان گفت در هیچ عنوانی دیده نشده است!

گیم‌پلی این نسخه، تغییراتی را نسبت به نسخه اول به خود دیده است. تغییرات بسیار فراوان هستند و طبق گفته سازندگان این نسخه نسبت به نسخه اول مانند یک عنوان کاملاً جدید است! گیم‌پلی بازی نسبت به نسخه اول سریع‌تر شده است و استفاده از پارکور نیز بهتر و جذاب‌تر گشته است. پارکور بازی به شدت سریع شده است و استفاده از جت‌پک و فنون و خلاقیت‌های بازی‌باز نیز تاثیر فراوانی بر آن دارد و بازی را بسیار مهیج‌تر از پیش می‌کند. استفاده از جت‌پک خصوصاً برای فرار از دست تایتان‌های دشمن و جاخالی دادن سریع بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و به بازی‌باز کمک شایانی می‌کند. در این نسخه قلاب (Grappling Hook) نیز به بازی اضافه شده است که شانس شما را برای موفقیت به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. البته استفاده از آن با توجه به صحبت‌های سازندگان آسان نخواهد بود و شما قطعاً سختی‌هایی را تجربه خواهید کرد ولی اگر بتوانید از آن استفاده کنید، نوع حرکت شما و سرعت‌تان افزایش بسیار پیدا می‌کند و شما قطعاً موفق‌تر پیش خواهید بود. از دیگر ویژگی‌های جدیدی که به این نسخه اضافه شده است می‌توان به پالس بلید (Pulse Blade) اشاره کرد. این ویژگی بسیار جذاب است و کاربرد فراوانی دارد. در واقع پالس بلید یک چاقو است که زمانی که به طرفی پرت می‌شود، مکان دشمنان اطراف را به بازی‌باز نشان می‌دهد. یکی دیگر از ویژگی‌ها، Holo-Pilot است. یک خلبان هولوگرافیک که با تقلید از حرکات دشمنان آن‌ها را گیج می‌کند. سیستم مبارزات بازی بیشتر شبیه نسخه قبلی خود است ولی سلاح‌های بیشتر، محیط‌های پویاتر و شخصی‌سازی بیشتری برای سلاح‌ها در نظر گرفته شده است. درست است که بازی از دوربین اول شخص استفاده می‌کند ولی زمانی که یک بازیکن را می‌کشید این دوربین به سوم شخص تغییر می‌کند. البته این فقط زمانی رخ می‌دهد که بازیکن دیگر را اعدام کنید.

characters mobile

۶ نوع تایتان موجود در بازی. تایتان‌های نسخه اول به کلی حذف شده‌اند و انواع قدرتمند‌تر و جدیدتری جایگزین آنان شده‌اند.

تایتان‌های این نسخه بسیار جدیدتر و قوی‌تر از نسخه اول هستند که در ۶ کلاس متفاوت به بازی افزوده شده‌اند و هر کدام قدرت‌ها و ویژگی‌های خود را دارند. برای احضار تایتان‌ها در بازی به امتیاز نیاز دارید و اگر امتیاز کافی را به دست آوردید، تایتانی که انتخاب کرده‌اید احضار می‌شود. همان‌طور که قبلاً ذکر کردیم، تایتان‌ها سرعت بسیار کم‌تری نسبت به خلبانان دارند ولی از قدرت بسیار بیشتر و اسلحه‌های قوی‌تر نسبت به آنان برخوردارند. مدل‌های نسخه اول به کلی حذف شده‌اند و ۶ مدل تایتان جدید برای بازی معرفی شده است. اولین آن‌ها Scorch (به معنای سوزاندن است و با سلاح‌های آتشین تایتان ارتباط دارد) است. این کلاس از تایتان‌ها به آتش و مشتفات آن علاقه فراوان دارد و سلاح‌های او همواره از آتش استفاده می‌کنند. قابلیت جذابی نیز دارد که به دیوار آتشین معروف است و بازیکنان را با استفاده از آن آتش می‌زند. کلاس بعدی Ion است. این کلاس از سلاح‌های پیشرفته و لیزری استفاده می‌کند که قدرت بالایی دارند. کلاس سوم Ronin است. این کلاس شمشیر بزرگ و عظیمی را استفاده می‌کند که بسیار قدرتمند است و هرچیزی را نصف می‌کند! از دیگر تایتان‌ها اطلاعات زیادی در دسترس نیست و حتی اسمشان نیز مشخص نشده است ولی سازندگان قول داده‌اند که تایتان‌های این نسخه جذاب‌تر از نسخه اول خواهند بود و از مبارزه با آنان حتماً لذت خواهید برد.

۴۹۴۱۰ ۱ ۶۶۲d8761a3

شخصیت اصلی بخش داستانی به همراه تایتان BT-7274.

در بخش داستانی، بازی راه‌های زیادی برای اتمام یک مرحله پیش روی‌تان می‌گذارد و در انجام مراحل آزادی عمل دارید. برای مثال می‌توانید یک مرحله را با مخفی‌کاری رد کنید که این برای بازی بسیار عجیب است! همچنین می‌توانید از سلاح‌هایی با برد کم استفاده کنید و بیشتر به مبارزه از نزدیک بپردازید و یا از سلاح‌های دور برد استفاده کنید و از دور به کشتن دشمنان بپردازید. همچنین بازی پازل‌ها و معماهایی نیز دارد که بیشتر آن‌ها با استفاده از پارکور انجام می‌شود و تاحدودی می‌توان گفت سخت است. همچنین برخی سلاح‌ها محدودیت‌هایی دارند و فقط در مناطق خاص قابل استفاده‌اند که البته تعداد آنان زیاد نیست. کارگردان بازی بخش تک‌نفره را به ریبوت سری‌های Doom و Wolfenstein تشبیه کرده است. البته این تشبیه از نظر گیم‌پلی است و داستان بازی به هیچ وجه این‌گونه نخواهد بود. اگر گیم‌پلی شبیه دو عنوان مذکور باشد، بایستی منتظر گیم‌پلی جذاب و هیجان انگیزی باشیم که بازی‌باز را در محیط‌های شلوغ قرار داده و سلاح‌های جذاب، با کارایی متفاوت را در اختیار وی قرار خواهد داد. بخش آنلاین بازی نیز تغییراتی به خود دیده است که می‌توان به بهبود مهارت‌ها، مبارزات و … است. کارایی بازی‌باز بعد از پایان هر Match بدون توجه به این که تیم او برنده یا بازنده می‌شود، تعیین شده و رتبه بندی می‌گردد و بعد از پایان هر Match، با توجه به کارایی بازی‌باز پیشنهاداتی به وی در مورد مبارزه بعدی‌اش می‌دهد. همچنین یک قابلیت جدید که Networks نام دارد به بازی اضافه شده است که بازی‌باز می‌تواند همراه دوستان خود گروه تشکیل بدهد. اگر شما در گروهی باشید، بازی ممکن است به صورت اتوماتیک شما را با دیگر اعضا وارد مبارزه کند که این نیز با توجه به کارایی شما و آنان انجام می‌گیرد. در کل از گیم‌پلی بازی انتظارات زیادی می‌رود که با توجه به نمایش‌ها می‌توان گفت بازی بیشتر آنان را به خوبی برآورده کرده و موفق از آب درآمده است. تا عرضه بازی نمی‌توان مشخص کرد که آیا همه از گیم‌پلی لذت خواهند برد و آیا تکراری ممکن است بشود یا خیر و نمایش‌ها نیز کمکی به این موضوع نمی‌کنند ولی با توجه به نسخه اول بازی و سازندگان مجرب و کاربلد آن، می‌توان تاحدودی امیدوار بود که تجربه جذابی از گیم‌پلی برای‌تان رقم بخورد و مبارزات خوبی داشته باشید.

آماده برای سقوط تایتان‌ها

titanfall 2 640x353

Titanfall 2 عنوانی است که امیدها و انتظارات زیادی را با خود یدک می‌کشد. امیدوارم این انتظارات را به خوبی برآورده کند.

عنوان Titanfall 2، ادامه یکی از جذاب‌ترین عناوین آنلاین چند سال اخیر است. ادامه‌ای که با توجه به گفته‌های سازندگان مانند یک عنوان جدید است! اسم Titanfall 2، انتظارات زیادی را یدک می‌کشد زیرا هم نسخه اول آن بسیار پرطرفدار بوده است و هم سازندگان آن معروف و کاربلداند. این عنوان وعده‌ها و قول‌های زیادی داده و دست به نوآوری و تغییرات بزرگی زده است. تغییراتی که ممکن است بسیار عالی از آب در آیند و یا بسیار بد و خسته‌کننده. این‌ها همگی در دستان سازندگان است و آنان این را تعیین می‌کنند. عنوان Titanfall 2، توسط ریسپاون (Respawn) ساخته شده و توسط الکترونیک ارتز در تاریخ ۲۸ اکتبر (۷ آبان ۱۳۹۵) به طور رسمی منتشر می‌شود و ادامه‌ای بر نسخه اول خود خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

جنگ تایتان‌ها | پیش نمایش Titanfall 2 - گیمفا
جنگ تایتان‌ها | پیش نمایش Titanfall 2 - گیمفا
جنگ تایتان‌ها | پیش نمایش Titanfall 2 - گیمفا
جنگ تایتان‌ها | پیش نمایش Titanfall 2 - گیمفا
جنگ تایتان‌ها | پیش نمایش Titanfall 2 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

جنگ تایتان‌ها | پیش نمایش Titanfall 2 - گیمفا
جنگ تایتان‌ها | پیش نمایش Titanfall 2 - گیمفا