نگاهی گذرا به بازی‌های مهمی که در ماه سپتامبر منتشر خواهند شد - گیمفا
نگاهی گذرا به بازی‌های مهمی که در ماه سپتامبر منتشر خواهند شد - گیمفا
نگاهی گذرا به بازی‌های مهمی که در ماه سپتامبر منتشر خواهند شد - گیمفا
نگاهی گذرا به بازی‌های مهمی که در ماه سپتامبر منتشر خواهند شد - گیمفا

نگاهی گذرا به بازی‌های مهمی که در ماه سپتامبر منتشر خواهند شد

دانیال دهقانی
۱۰:۴۴ ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
نگاهی گذرا به بازی‌های مهمی که در ماه سپتامبر منتشر خواهند شد - گیمفا

سلام به همراهان گیمفا. حالتان چطور است؟ این چند روزه حتماً سرگرم تجربه دو بازی بسیار مورد انتظار امسال یعنی No Man’s Sky و Deus Ex: Mankind Devided هستید، عناوینی که به هر حال علی رغم عملکرد تقریباً مناسب (خصوصاً بازی دوم) نتوانستند آن طور که طرفداران انتظار داشتند همگان را انگشت به دهان بگذارند و صرفاً به عناوینی خوب تبدیل شدند. حال، خوب یا بد، ماه آگوست نیز در حال به پایان رسیدن است و نوبت به اولین ماه پر از بازی نیمه دوم سال ۲۰۱۶ یعنی سپتامبر می‌رسد تا با آغاز خود، دل بسیاری از بازی‌بازان را شاد کند. طبق رسم همیشگی، این بار نیز می‌خواهیم نگاهی به عناوین مهمی که در ماه آینده میلادی عرضه می‌شوند داشته باشیم و ببینیم که باید انتظار عرضه چه بازی‌هایی را بکشیم. در ادامه با ما همراه باشید.

Just Sing     تاریخ عرضه: ۶ سپتامبر (برابر با ۱۶ شهریور)       پلتفرم‌ها: اکس باکس وان – پلی استیشن ۴

just sing logo 2016

Just Sing

بازی Just Sing در اصل نسخه‌ای فرعی (Spin – Off) از سری Just Dance به شمار می‌رود که قرار است در قالب عنوانی مستقل از این برند، در ماه سپتامبر پای خود را به بازار باز کند. همان طور که از نام این بازی پیدا است، شما در این عنوان باید با استفاده از میکروفون به اجرای آهنگ‌ها بپردازید و در اصل وظیفه آوازخوانی را برعهده دارید (بر خلاف عناوینی چون Guitar Hero که در آن بازی‌بازان وظیفه نواختن آلات مختلف را بر عهده دارند) و باید ترانه‌های مشهوری را با صدای خود بازخوانی کنید. حجم اطلاعات منتشر شده از این بازی واقعاً کم است و به همین علت زیاد نمی‌توان در رابطه با آن صحبت کرد، ولی به نظر می‌‎رسد که به سنت عناوین مختلف سری Just Dance در این بازی نیز چیزی در حدود ۴۰ ترانه مختلف از هنرمندان مطرح وجود داشته باشد. همچون دیگر عناوین مربوط به موسیقی، این بازی نیز تنها برای کنسول‌ها منتشر خواهد شد و دارندگان رایانه‌های شخصی باید فکر تجربه این بازی را از سر بیرون کنند.

Bioshock: The Collection     تاریخ عرضه: ۱۳ سپتامبر (برابر با ۲۳ شهریور)     پلتفرم‌ها: اکس باکس وان – پلی استیشن ۴ – رایانه‌های شخصی

bioshock collection hero

Bioshock: The Collection

پس از انتشار شایعات مختلفی که راجع به بازسازی سه نسخه سری Bioshock به عنوان یکی از تاثیرگذارترین و برترین سری بازی‌های نسل هفتم برای کنسول‌های نسل هشتمی، مدتی پیش بود که تو کی گیمز (۲K Games) به طور رسمی از Bioshock: The Collection پرده برداری کرد و دل بسیاری از طرفداران این سری را شاد کرد. این نسخه، همان طور که از نام آن مشخص است، هر سه نسخه این سری را در خود جای داده است. هر سه نسخه این سری به طور کامل و مختص نسل هشتم بازسازی شده‌اند و اکنون با کیفیتی بالاتر از همیشه می‌توان به تجربه سری Bioshock نشست. هر سه نسخه سری با رزولوشن ۱۰۸۰p و با نرخ فریم ۶۰ اجرا خواهند شد که قطعاً مسئله مهمی است. در این نسخه، تمامی محتویات الحاقی هر سه نسخه نیز وجود خواهند داشت ولی در ازای آن، بخش چند نفره نسخه دوم از بازی حذف شده است. یک مستند مربوط به ساخت این سری با نام Imagining Bioshock نیز که از زبان کن لیواین (Ken Levine) خالق این سری و شان رابرتسون (Shawn Robertson) یکی از طراحان ارشد نسخه نخست روایت می‌شود نیز در این نسخه وجود خواهد داشت. نکته جالب اینجا است که نسخه رایانه‌های شخصی Bioshock Infinite در این بسته بازسازی نخواهد شد چرا که سازندگان اعتقاد دارند نسخه رایانه‌های شخصی آن بازی هنوز هم با استانداردهای نسل هشتم مطابقت کامل دارد. نسخه‌های فیزیکی مربوط به کنسول‌های این بازی نیز در قالب دو دیسک منتشر خواهد شد. کسانی که پیش از این دو نسخه ابتدایی این سری را برای رایانه‌های شخصی خریداری کرده‌اند می‌توانند به طور رایگان نسخه بازسازی شده را دریافت کنند. باید منتظر ماند و دید که آیا پیشرفت‌های فنی این عنوان در حد و اندازه‌های نسل هشتم خواهد بود یا خیر.

Dead Rising Triple Pack     تاریخ عرضه: ۱۳ سپتامبر (برابر با ۲۳ شهریور)     پلتفرم‌ها: اکس باکس وان – پلی استیشن ۴ – رایانه‌های شخصی

dead rising triple pack

Dead Rising Triple Pack

ماه سپتامبر را می‌توان ماه بازسازی سری بازی‌های نسل هفتم دانست! در این ماه، ورژن بازسازی شده سه نسخه ابتدایی سری Dead Rising یعنی Dead Rising، Dead Rising 2 و Dead Rising 2: Off The Record نیز برای کنسول‌های نسل هشتمی و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. البته، Dead Rising هیچ گاه همچون Bioshock انقلابی و خارق‌العاده نبوده و صرفاً جزو عناوین استاندارد بازار به شمار می‌رفته ولی به هر حال کپکام (Capcom) در ادامه روند بازسازی عناوین محبوب خود، این بار به سراغ این سری رفته است. به هر حال تمامی محتویات الحاقی منتشر شده برای این عناوین در این بسته موجود خواهند بود و در کنار آن، گرافیک بازی نیز مسلماً با پیشرفت مواجه خواهد شد ولی هنوز از ابعاد دقیق این پیشرفت پرده برداری نشده است. نکته عجیب در مورد این سری، عرضه نسخه‌های فیزیکی به صورت جداگانه است و Dead Rising به صورت فیزیکی در تاریخ ۱۳ سپتامبر منتشر شده و سپس بعد از گذشت دو هفته، Dead Rising 2 در تاریخ ۲۷ سپتامبر به صورت فیزیکی عرضه می‌شود.

NASCAR Heat Evolution     تاریخ عرضه: ۱۳ سپتامبر (برابر با ۲۳ شهریور)     پلتفرم‌ها: اکس باکس وان – پلی استیشن ۴ – رایانه‌های شخصی

nascar heat evolution 2

NASCAR Heat Evolution

تا کنون شاهد عرضه عناوین مختلفی با محوریت مسابقات اتومبیل رانی ناسکار (NASCAR) بوده‌ایم و حال استودیو مانستر گیمز (Monster Games) پس از سال‌ها دور بودن از عرصه ساخت بازی‌های مربوط به ناسکار، بار دیگر می‌خواهد به کارزار بازگردد. در این بازی ۲۳ مسیر مختلف وجود خواهد داشت و تعداد زیادی نیز راننده و خودرو در بازی شبیه سازی خواهند شد. این بازی همچنین از سیستم هوش مصنوعی پویا نیز بهره خواهد برد و شامل یک بخش چندنفره نیز می‌شود. به هر صورت، مسابقات ناسکار نیز طرفداران خاص خود را دارد و مخصوصاً در ایالات متحده آمریکا، جزو مسابقات محبوب به شمار می‌رود و به همین جهت شاید NASCAR Heat Evolution بتواند به مذاق طرفداران این مسابقات خوش بیاید. باید منتظر ماند و دید که مانستر گیمز پس از ۱۴ سال دوری از ساخت عناوین مربوط به ناسکار، در بازگشت خود شکوهمندانه عمل خواهد کرد یا خیر.

Pro Evolution Soccer 2017       تاریخ عرضه: ۱۳ سپتامبر (برابر با ۲۳ شهریور)     پلتفرم‌ها: اکس باکس وان – پلی استیشن ۴ – رایانه‌های شخصی – اکس باکس ۳۶۰ – پلی استیشن ۳

pes 17

PES 17

رقابت همیشگی دو سری محبوب PES و FIFA امسال هم در ماه سپتامبر ادامه می‌یابد. این بار PES 17 آمده تا همچون نسخه سال پیش، فاصله را با FIFA کمتر و کمتر کند. نسخه سال پیش توانست بسیار خوب ظاهر شود و نوید هر چه جذاب‌تر شدن رقابت این دو سری در آینده را به بازی‌بازان داد و حال باید دید که PES 17 هم می‌تواند راه آن را ادامه دهد یا خیر. در این بازی گیم پلی، خصوصاً بخش‌های مربوط به هوش مصنوعی، پاس‌ها و نحوه گلزنی به شدت دچار تغییر شده‌اند و قرار است بسیار تکامل یابند. در این نسخه سازندگان با باشگاه بارسلونا همکاری زیادی داشته‌اند و نه تنها عکس روی کاور این بازی به بازیکنان بارسلونا همچون لیونل مسی، لوئیز سوارز و نیمار اختصاص یافته، بلکه به مدت سه سال حق استفاده از ورزشگاه نیو کمپ در اختیار PES باقی خواهد ماند. همچنین دو تیم انگلیسی آرسنال و لیورپول نیز که پیش از این با نام‌ها، ورزشگاه‌ها و لباس‌های غیر واقعی در بازی حضور داشتند قرار است در این نسخه در کنار تیم آلمانی بوروسیا دورتموند به طور کامل لایسنس شوند. البته برخی دیگر از تیم‌های آلمانی هم چون شالکه ۰۴ و بایر لورکوزن نیز در بازی لایسنس خواهند شد که خود خبر خوبی است. همچون گذشته رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اروپا، لیبرتادورس و لیگ قهرمانان آسیا نیز در بازی شبیه سازی خواهند شد. باید منتظر بمانیم و ببینیم که عمق تغییرات در این نسخه تا چه حد خواهد بود و آیا فاصله با سری FIFA باز هم کمتر می‌شود یا خیر.

NHL 17       تاریخ عرضه: ۱۳ سپتامبر (برابر با ۲۳ شهریور)     پلتفرم‌ها: اکس باکس وان – پلی استیشن ۴

image 0img

NHL 17

ورزش هاکی روی یخ هم طرفداران خاص خود را دارد و الکترونیک آرتز و بخش مخصوص به توسعه عناوین ورزشی آن یعنی EA Sport سالانه با سری NHL سعی در جلب نظر طرفداران این ورزش دارند. این سری که البته بسیار کم سر و صداتر از سری FIFA به کار خود ادامه می‌دهد، در هر نسخه سعی می‌کند تا تغییراتی را در راستای هرچه عامه پسندتر کردن بازی در خود ایجاد کند و به همین جهت هر نسخه از این سری حرف‌های تازه‌ای برای گفتن دارد. با وجود آن که اعلام شده در آینده تمامی عناوین ورزشی الکترونیک آرتز به سمت موتور گرافیکی فراست بایت (Frostbite) سوق خواهند یافت، ولی هنوز هم NHL 17 از موتور ایگنایت بهره می‌برد و سازندگان قصد دارند تا در سیستم فیزیک و هوش مصنوعی بازی تغییراتی به وجود بیاورند. عکس ولادیمیر تاراسنکو (Vladimir Tarasenko) بازیکن تیم سنت لوئیز بلوز (St. Louis Blues) بر روی کاور این نسخه قرار خواهد داشت. بازخوردها نسبت به نسخه آزمایشی این بازی مناسب بوده و این مسئله نوید یک بازی جذاب و دوست داشتنی برای طرفداران هاکی روی یخ را می‌دهد. به مانند سری Madden NFL، بازی NHL 17 نیز برای رایانه‌های شخصی عرضه نخواهد شد.

ReCore     تاریخ عرضه: ۱۳ سپتامبر (برابر با ۲۳ شهریور)     پلتفرم‌ها: اکس باکس وان – رایانه‌های شخصی

recore e3 2016 11 1280x720

ReCore

نوبتی هم که باشد، نوبت به بازی جدید کیجی اینافونه (Keiji Inafune) یعنی عنوان انحصاری ReCore رسیده تا پس از مدت‌ها انتظار طرفداران، در ماه سپتامبر راه خود را به بازار پیدا کند. البته اینافونه نقش تهیه کننده این بازی را داشته است. این بازی که با محوریت جهان آینده و روبات‌ها ساخته شده، قرار است داستان شخصیتی به نام جول آدامز (Joule Adams) و ماجراهای او را روایت کند. چندی پیش مشخص شد که این بازی نیز برای ویندوز ۱۰ منتشر خواهد شد. این بازی از قابلیت Xbox Play Anywhere بهره می‌برد و این به آن معنا است که با خرید یکی از نسخه‌های مربوط به ویندوز ۱۰ یا اکس باکس وان، می‌توانید نسخه دیگر را به رایگان دریافت کنید. اخیراً بازخوردها کمی نسبت به این بازی منفی بوده و باید کمی منتظر بمانیم و ببینیم که در نهایت ReCore در جلب نظر مردم و منتقدان چگونه عمل خواهد کرد.

Persona 5     تاریخ عرضه: ۱۵ سپتامبر (برابر با ۲۵ شهریور)     پلتفرم‌ها: پلی استیشن ۴ – پلی استیشن ۳

dv0ecqkw1iz6rbmxptdq

Persona 5

بالاخره چشم طرفداران سری Persona به ششمین نسخه اصلی این سری روشن خواهد شد و Persona 5 با عرضه در ماه سپتامبر، بار دیگر می‌خواهد طرفداران غربی را با عناوین شرقی آشتی دهد. این بازی که به طور انحصاری برای کنسول‌های سونی یعنی پلی استیشن ۳ و پلی استیشن ۴ توسعه می‌یابد، در شهر توکیو جریان خواهد داشت. البته، تنها نسخه ژاپنی این بازی در ماه سپتامبر منتشر می‌شود و علاقه مندان به این بازی که در آمریکا و اروپا زندگی می‌کنند باید تا ماه فوریه سال ۲۰۱۷ منتظر Persona 5 بمانند. وظیفه انتشار این بازی در آمریکا و ژاپن به عهده سازنده بازی یعنی آتلوس (Atlus) و در اروپا بر عهده دیپ سیلور (Deep Silver) خواهد بود. باید کمی دیگر منتظر ماند و دید که پس از ۸ سال، جدیدترین نسخه از Persona چگونه عمل خواهد کرد.

NBA 2K 17     تاریخ عرضه: ۲۰ سپتامبر (برابر با ۳۰ شهریور)     پلتفرم‌ها: اکس باکس وان – پلی استیشن ۴ – رایانه‌های شخصی – اکس باکس ۳۶۰ – پلی استیشن ۳

nba 2k17 legend edition cut header 1 600x332

NBA 2K 17

سری NBA 2K توانست به طور کامل NBA Live (محصول شرکت الکترونیک آرتز) را از دور رقابت خارج کرده و به عنوان سلطان بلامنازع عناوین شبیه ساز بسکتبال، مطرح شود. این سری که اکنون هیچ رقیبی را ندارد، با خیال راحت به کار خود ادامه می‌دهد و به همین جهت سازندگان در هر نسخه، در صدد برطرف کردن ایرادات نسخه‌های پیشین و افزودن چند ویژگی جدید به بازی خود برمی‌آیند. عکس کاور این نسخه مربوط به پل جرج (Paul George) بازیکن تیم ایندیانا پیسرز (Indiana Pacers) است که فصل پیش نمایش بسیار خوبی داشت. البته عکس کاور نسخه Legend Edition این عنوان مربوط به بازیکن افسانه‌ای تیم لس آنجلس لیکرز (Los Angeles Lakers) یعنی کوبی برایانت (Kobe Bryant) است. در این نسخه نیز موسیقی‌های متنوعی از گروه‌هایی چون Imagine Dragons وجود خواهد داشت. بخش‌های MyLeague و MyGM نیز در این نسخه با تغییرات گسترده‌ای دوباره باز خواهند گشت. باید منتظر ماند و دید که آیا NBA 2K 17 می‌تواند فاصله با سری NBA Live را بیش از پیش سازد یا خیر و صرفاً در حد نسخه‌های قبلی خود باقی خواهد ماند.

FIFA 17     تاریخ عرضه: ۲۷ سپتامبر (برابر با ۶ مهر)     پلتفرم‌ها: اکس باکس وان – پلی استیشن ۴ – رایانه‌های شخصی – اکس باکس ۳۶۰ – پلی استیشن ۳

imageimg

FIFA 17

هر چقدر که بگوییم PES 17 قصد دارد در خود تغییراتی ایجاد کند، باید آن را چند برابر کرده و در مورد FIFA 17 بیان کنیم! الکترونیک آرتز که به شدت احساس ترس کرده و بیش از پیش از احتمال رسیدن PES به FIFA نگران است، این بار به EA Sport اعلام کرده تا با به وجود آوردن تغییرات فراوان در بازی، سعی کنند تا فاصله را بیش از پیش کنند. در این نسخه به جای موتور گرافیکی ایگنایت، از موتور گرافیکی فراست بایت بهره برده شده و به همین جهت در ساختار بازی نیز تغییراتی به وجود آمده است. در این نسخه برای اولین بار یک خط داستانی نیز طراحی شده که در آن بازی‌بازان باید در نقش بازیکنی جوان و انگلیسی به نام الکس هانتر (Alex Hunter) به تجربه چالش‌های پیش روی بازیکنان فوتبال بپردازند. عکس بازیکن روی کاور این نسخه هم متعلق به مارکو رویس (Marco Reus) فوق ستاره آلمانی تیم بوروسیا دورتموند است. باید ببینیم که آیا FIFA 17 با به وجود آوردن تغییرات بسیار در ساختار خود می‌تواند دوباره فاصله را با سری PES بیشتر کند یا خیر.

Forza Horizon 3     تاریخ عرضه: ۲۷ سپتامبر (برابر با ۶ مهر)     پلتفرم‌ها: اکس باکس وان – رایانه‌های شخصی

d9ea625d 0a5c 4454 ab7d 68fb9d7cfe04

Forza Horizon 3

امسال نوبت به نسخه جدید Forza Horizon رسیده تا به جای سری Forza Motorsport، پای خود را به پلتفرم‌های مایکروسافت باز کند. اولین نکته حائز اهمیت در مورد این نسخه عرضه شدن آن برای ویندوز ۱۰ است و بالاخره کاربران رایانه‌های شخصی می‌توانند از تجربه این سری لذت ببرند. این نسخه در استرالیا رقم خواهد خورد و به همین جهت، طبیعت استرالیا در بازی به بهترین شکل ممکن پیاده سازی شده است. گیم پلی این نسخه به نسخ پیشین وفادار بوده و تغییرات خیلی شگرفی در آن به وجود نیامده، ولی به طور کلی خط داستانی بازی تغییراتی داشته است و این بار شما باید در نقش یکی از مسئولین برگزاری جشنواره به تجربه بازی بپردازید. در این نسخه به مسابقات Off – Road نیز توجه به سزایی شده است. در ابتدای عرضه نیز چیزی بالغ بر ۳۵۰ خودروی مختلف در بازی وجود خواهند داشت. عکس کاور این نسخه نیز متعلق به دو خودروی لامبورگینی سنتناریو (Lamborghini Centenario) و فورد اف ۱۵۰ رپتور (Ford F – ۱۵۰ Raptor) است. این بازی نیز از قابلیت Xbox Play Anywhere پشتیبانی خواهد نمود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این بازی، توصیه می‌شود از طریق این لینک به سراغ خواندن پیش نمایش کامل آن بروید.

نظر شما در رابطه با بازی‌های این ماه چیست؟ آیا این عناوین می‌توانند تنور دنیای بازی‌های کامپیوتری را پس از تابستان تقریباً بدون بازی امسال، دوباره داغ کنند؟ شما تمایل به تهیه کدام یک از آن‌ها دارید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نگاهی گذرا به بازی‌های مهمی که در ماه سپتامبر منتشر خواهند شد - گیمفا
نگاهی گذرا به بازی‌های مهمی که در ماه سپتامبر منتشر خواهند شد - گیمفا
نگاهی گذرا به بازی‌های مهمی که در ماه سپتامبر منتشر خواهند شد - گیمفا
نگاهی گذرا به بازی‌های مهمی که در ماه سپتامبر منتشر خواهند شد - گیمفا
نگاهی گذرا به بازی‌های مهمی که در ماه سپتامبر منتشر خواهند شد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نگاهی گذرا به بازی‌های مهمی که در ماه سپتامبر منتشر خواهند شد - گیمفا