نظر شرکت الکترونیک آرتز پیرامون ایکس‌باکس اسکورپیو و پلی‌استیشن 4 نئو | گیمفا
نظر شرکت الکترونیک آرتز پیرامون ایکس‌باکس اسکورپیو و پلی‌استیشن 4 نئو | گیمفا
نظر شرکت الکترونیک آرتز پیرامون ایکس‌باکس اسکورپیو و پلی‌استیشن 4 نئو | گیمفا
نظر شرکت الکترونیک آرتز پیرامون ایکس‌باکس اسکورپیو و پلی‌استیشن 4 نئو | گیمفا

نظر شرکت الکترونیک آرتز پیرامون ایکس‌باکس اسکورپیو و پلی‌استیشن ۴ نئو

فرشاد سامانی
۰۸:۲۱ ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
نظر شرکت الکترونیک آرتز پیرامون ایکس‌باکس اسکورپیو و پلی‌استیشن 4 نئو | گیمفا

شرکت الکترونیک آرتز یکی از بزرگترین ناشرین صنعت بازیسازی می‌باشد و در مورد موج جدید کنسول‌های ایکس‌باکس اسکورپیو و پلی‌استیشن ۴ نئو هیجان زده است.

در پاسخ به سوالات سایت گیم اینفورمر پیرامون کنسول‌های جدید شرکت‌های مایکروسافت و سونی، آقای پاتریک سودرلوند به عنوان معاون شرکت الکترونیک آرتز گفت:

کنسول‌های جدید ایده‌های خوبی هستند.
من معتقدم که این می‌تواند مسیر جذابی باشد. ما شاهد چنین ایده کلی در مورد ارتقای یک سیستم از سال ۱۹۹۱ و مگا سی‌دی نبوده‌ایم. در آن زمان آن افزونه بخوبی کار نکرد اما اکنون موضوع متفاوت است. من تنها می‌توانم پیرامون چیزی که توسط مایکروسافت به اشتراک گذاشته شد صحبت کنم، ایده کلی در مورد اکوسیستم دست نخورده و اندازه آن صحیح است.

این ایده جالب و راه هوشمندانه‌ای است و باید ببینیم که چگونه کار خواهد کرد. این ایده‌ای است که شرکت ما بطور ۱۰۰ درصد از آن حمایت خواهد کرد. وقتی مشاهده کردم که آنها برروی چه چیزی کار می‌کنند، فوق العاده هیجان زده شدم و بدون ارائه اطلاعاتی به شما این موضوع در مورد کنسول شرکت سونی هم صدق می‌کند. بصورت کلی، ایده آنها خوب است.

کنسول ایکس‌باکس اسکورپیو یا هر نامی که در نهایت مایکروسافت برروی آن خواهد گذاشت، از بازی‌ها و لوازم جانبی که تا به امروز در اختیار داشته‌اید و از آنها برای کنسول‌های ایکس‌باکس وان یا ایکس‌باکس وان اس استفاده خواهید کرد پشتیبانی خواهد نمود. برای کنسول‌های نسل قدیم این موضوع مانند استفاده از بازی‌های کنسول ایکس‌باکس ۳۶۰ برروی ایکس‌باکس وان یا پلی‌استیشن ۳ برروی پلی‌استیشن ۴ خواهد بود.

کنسول جدید شرکت سونی یعنی پلی‌استیشن نئو در ماه ژوئن معرفی شد اما جزئیات و اطلاعات آن هنوز بطور رسمی انتشار نیافته‌اند. انتظار می‌رود که در رویدادی که در ماه آینده در شهر نیویورک روی خواهد داد شاهد این جزئیات و اطلاعات از کنسول جدید شرکت سونی باشیم.

همچون سایر مدیران شرکت الکترونیک آرتز، آقای سودرلوند اعلام نمود که پشتیبانی از کنسول‌های اسکورپیو و نئو از لحاظ تکنیکی مشکلی برای موتور بازیسازی فراست‌بایت شرکت الکترونیک آرتز نخواهد داشت، موتوری که تقریباً برای ساخت بسیاری از بازی‌های این شرکت از آن استفاده می‌شود. این موتور یک موتور دینامیک و مقیاس پذیر می‌باشد. آقای سودرلوند گفت:

این موتور قادر به پشتیبانی از کلیه سیستم عامل‌های پلتفرم رایانه شخصی را داشته و از دایرکس‌های ۹، ۱۰، ۱۱ و ۱۲ پشتیبانی می‌کند. با توجه به اینکه این دستگاه‌ها تقریباً از معماری رایانه‌های شخصی بهره می‌برند، مشکلی وجود ندارد که این موتور را با آنها منطبق کنیم. مقیاس کردن امری است که در موقعیت خوبی از آن قرار داریم. اگر شما یک سازنده بازی باشید، زمانیکه یک بازی را میسازید همیشه بدنبال ظرفیت‌های بیشتری می‌گردید. همیشه بدنبال چیزهای بیشتر برای اجرای بازی خود هستید. ما به معنی واقعی از این موضوع هیجان زده هستیم.

گرچه پیرامون این کنسول‌ها مشکلاتی نیز وجود دارد. آقای سودرلوند معتقد است که کنسول‌های اسکورپیو و نئو دارای قدرت‌های بیشتری نسبت به کنسول‌های پیشین خود هستند و سازندگان نیز بدنبال استفاده از این مزیت آنها خواهند بود اما اینکه این کار چگونه انجام شود خود یک مسئله است. او گفت:

اگر شما بخواهید که بازی Battlefield یا یکی دیگر از بازی‌های مربوط به رایانه‌های شخصی ما را بازی کنید و بخواهید که از بیشترین رزولوشن ممکن استفاده کنید، امکان اجرا با کیفیت ۴k را خواهید داشت. شما قادرید تا به اجرای بازی Battlefield 4 با کیفیت ۴k بپردازید، البته برروی یک سیستم قابل قبول. موضوع رزولوشن یک موضوع معنی دار است. آیا پس از آن شما بدنبال این امکان خواهید بود که بازیکنان بیشتری در حالت چند نفره حاضر باشند؟ یا نیاز به یک سیستم A.I. قوی‌تر خواهید داشت؟ آیا سیستم فیزیکی پیشرفته‌تری را خواهید خواست؟ آیا دوست خواهید داشت که بیشترین نفرات برروی یک صفحه بصورت همزمان بازی کنند؟ اینجا است که موضوع کمی دشوار می‌شود. چون ما شروع به گرفتن برخی تصمیمات خواهیم کرد. تیم‌های سازنده بازی باید شروع به اتخاذ تصمیماتی پیرامون این موضوع کنند که چه چیزی برای آنها از اهمیت بیشتری برخوردار است. مفهوم اکوسیستم ایکس‌باکس و پلی‌استیشن و اینکه می‌خواهند به رشد خود ادامه دهند و هر روز بزرگ و بزرگتر شوند یک موضوع مهم برای ما است. حتی این امکان وجود دارد که ما به نقطه‌ای برسیم که شاهد افزایش هزینه‌های ساخت به عنوان نتیجه تغییرات کنسول‌ها باشیم. امیدوارم اضافه شدن نصب پایه‌ای راه حلی برای این موضوع باشد.

طبق برنامه ریزی کنسول ایکس‌باکس اسکورپیو در تعطیلات سال ۲۰۱۷ منتشر خواهد شد اما هنوز تاریخ انتشار دقیقی برای آن اعلام نشده است، این در حالی است که حتی هنوز بازه زمانی مشخصی برای عرضه کنسول پلی‌استیشن نئو اعلام نشده است. هنوز از قیمت یا مشخصات دقیق سخت افزاری هیچیک از این دو کنسول اطلاعات دقیقی در دست نیست.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نظر شرکت الکترونیک آرتز پیرامون ایکس‌باکس اسکورپیو و پلی‌استیشن 4 نئو | گیمفا
نظر شرکت الکترونیک آرتز پیرامون ایکس‌باکس اسکورپیو و پلی‌استیشن 4 نئو | گیمفا
نظر شرکت الکترونیک آرتز پیرامون ایکس‌باکس اسکورپیو و پلی‌استیشن 4 نئو | گیمفا
نظر شرکت الکترونیک آرتز پیرامون ایکس‌باکس اسکورپیو و پلی‌استیشن 4 نئو | گیمفا
نظر شرکت الکترونیک آرتز پیرامون ایکس‌باکس اسکورپیو و پلی‌استیشن 4 نئو | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • اخه کنسول میان نسلی دیگه چه ص.یغ.ه ای میرفتین نسل ۹دیگه 😐
    تایید لطفا من که چیز بدی نمیگم نظراتم میره برای برسی

      • من که با همین ps4 خیلى حال مى کنم امروزم رچت و تموم کردن بهترین بازى پلتفرمر بود عالى بود تازه قرار گاد اف گیمز بیاد بعدم تلو ٢ :pain: :pain: تلو٢ گاد اف گیمزم قورت مى ده 😀 😀 چه شود …نه تلوزیون انچانانى دارم نه هیچى شش میلیون کنسول تلوزیون 😥 :pain: 😐 ندارم اقا ندارم وایمیستم تا نسل نه اونوقت یه کنسول ps5 مى خرم حال مى کنم :silly: :silly:

    • ramin#x#.x گفت:

      کنسول های قبلی بسیار ضعیف هستند!

      • اول تجربه کن کنسولای حال حاظرو بعد نظر بده…والا کنترلرشونو از دو کیلومتری ندیدی اومدی میگی ضعیف؟؟عزیز من اینا به خاطر هدست واقعیت مجازی کنسولای قویتر دادن چون قدرت بیشتری میخواست…وگرنه تو بازیهای معمولی همون pc چندمیلیونی هنوز بازی ای به زیبایی انچارتد ۴ به خودش ندیده

        • ramin#x#.x گفت:

          والا در حال حاضر همه کنسول هارو دارم با علم کامل نظر میدم.
          پلتفرم pc بازی گرافیک زیاد مثل آنچارتد دیده و یه بازی های مس..خ..ره ای مثل اساسین کرید ها هم در سطحی مثل آنچارتد قرار دارند و یک گیمهایی مثل کرایسیس ۳ مثلشون در زمینه گرافیک نیومده.
          مورد بعد کنسول ضعیف یعنی اکس باکس وان و پلی ۴ که گرافیکی در سطح ۷۸۷۰ و کمتر از اون داشتند.
          و این کنسول به اصطلاح قوی اسکورپیو در حد یک ۹۸۰ بیشتر نیست و یک ۱۰۷۰ قدرت دوبرابری و به زودی با معرفی نسل جدید ۴۹۰ و بالاتر amd شاهد شکست قیمت هم نیز خواهیم بود. پس حرف از روی هوا نزنید بدون علم وآگاهی

        • پرویز گفت:

          اقا رامین همه کنسول ها رو داره و تجربه اش هم خیلی زیاد الکی حرفی نمیزنه موقع عرضه کنسول های نسل هشت هم گفت زیاد دووم نمیارن که واقعا هم اینطوری شد پس از دوسال کنسولهای میان نسلی معرفی شدند
          در واقع کنسول های جدید یکی از دلایلشون واقعیت مجازی هست بیشتر به خاطر سخت افزار ضعیف کنسول ها قدیمی منتشر میشن
          همین بازی هایی که منتشر شده به زور کلی اپدیت ۳۰ فرم رو میاره تازه در بعضی از بازی ها هم پایدار نیست
          گرافیک انچ هم خیلی خیلی عالی هست ولی توی(((کنسول ها)))) PC خیلی وقته از این گرافیک ها بلکه بیشتر تجربه کرده نمیدونید مجبور نیستید نظر بدید!
          انچارتد یک بازی انحصاری هست و سازنده فقط روی یک پلتفرم کار میکنه همین تاخیر های پی در پی بازی ها فکر میکنی برای چی هست؟؟ به خاطر همین کنسول ها ضعیف و م.زخ.ر.ف هست همین ناتی داگ چقدر انچارتد رو تاخیر زد دلیلش فقط و فقط سخت افزار کنسول ها هست

        • AMIR.PC73 گفت:

          #شهاب
          فک میکنم رامین از دوره ی PS1 با سونی بوده و حتی یک انحصاری سونی رو هم از دست نداده و از قدیمی ترین گیمرای گیمفا و بازیسنتره پس اول در موردش تحقیق کن بعد تهمت بزن . حرفش هم که کاملا حقه 😉
          انچارتد حاصل کار کردن بیشتر از ۳ سال یک شرکت بر روی یک پلفترم بوده ، مشخصا گرافیکش تک و بی همتا میشه .

    • Gamer^Cat گفت:

      کاش نسل ۹ هم از بازی ها پشتیبانی کنه اگر شکل کنترلر و … عوض بشه مشکلی نیست ولی بازی ها قابل پشتیبانی باشن
      از ایکس باکس ۳۶۰ تا نسل نه رو یجا روی یک کنسول داشته باشی و همه بازی هاشم طوری بشه که یه بار تو پی سی خریدی تو ایکس باکس هم بیاد
      چندان هم چیز بدی نمیشه ها 🙂

      • dark_one گفت:

        برو pc بخر و دیگه هیچ وقت نگران نسل نباش
        هر وقت هر بازی ای رو که خواستی بازی کن
        لازم هم نیست التماس مایکروسافت رو بکنی تا بازی مورد علاقت رو توی پشتیبانی نسل قبل بزاره یا برای بازی ای که قبلا بازی کردی و تمومش کردی دوباره پول ریمستر بدی

        به این نکته هم اشاره کنم که با استفاده از شبیه ساز ها بازط های نسل قبل کنسول ها رو هم بازی کنی

    • Ken Levine گفت:

      نمیدونم چند روز پیش کدوم یک از مسولین صنعت بود که گفته بود به احتمال زیاد دیگه نسل بعدی ای که نسل نهم باشه وجود نداره و منظورش این بود کنسول هم میشه مثل کارت گرافیک و یا موبایل که هر دو سه سال بهترش میاد و فکر کنم تا جهشی بزرگ در زمینه سخت افزاری نتونن داشته باشن نسل نهمی معرفی نشه
      این مسول الکترونیک ارتز هم به طور رسمی داره میگه با نئو و اسکورپیو بیشتر از اینکه به رزولوشن بها بدیم به هوش مصنوعی و تعداد نفرات و و گرافیک بهتر بها میدیم و این حرفی منطقی هست چون بخوان رزولوشن ۴K رو به صورت Native در بازی اجرایی کنن باید غید خیلی چیزا رو بزنن و حتی شاید گرافیک بازی از گرافیک نسخه معمولی دو کنسول هم پایین تر بیاد چون رزولوشن ۴K قدرت پردازش خیلی زیادی میخواد و نمیشه بازی هم گرافیکش عالی باشه و هم رزولوشنش بالاترین باشه در غیر این صورت به سخت افزار کنسول فشار میاد و سپس “بوووم”

      • Gamer^Cat گفت:

        تعداد پیکسل ۴ کی دو برابر ۱۰۸۰ هست (دو ملیون – چهار ملیون)
        شما از روی اسمش اشتباهی فکر نکن که چهار برابر شده !
        پس در نتیجه قدرتی که باید اضافه بشه باید دو برابر بشه
        کنسول ۱٫۳ ترافلاپسی ایکس باکس وان شده ۶ ترافلاپس
        یعنی خیلی خیلی راحت (مثل آب خوردن) ۴ کی رو با ۶۰ فریم با همین گرافیک الان و حتی یکمی هم بهتر ارائه خواهد داد.
        یدونه اسکوپیر قدرت بیش از ۴ و نیم ایکس باکس معمولی داره
        الکی نیست که بهش میگن غول . ۴ کی و اچ دی آر
        دیگه واسه چشم هم کافیه 🙂
        واقعیت مجازی ها هم که ۱۰۸۰ هستن و اسکورپیر میتونه راحت ۱۲۰ و یا ۱۴۰ فریم رو روی این رزولیشن رندر کنه
        من که خودم به محض اومدن از خارج سفارش میدم بیاد فقط ۳۰۰ تومن هزینه پست میشه
        قبلا از خارج لپ تاپ خریدم و یک ملیون زیر قیمت دی جی کالا در اومد 🙂
        شما هم بهتره پولتون رو دست فروشنده های سر گردنه ایران ندین و مستقیم بگیرین که ارزون بشه

        • دقیقا ببین ما داریم روی کنسول فعلی با ۱/۳ ترافلاپس قدرت بازی های ۱۰۸۰ و ۶۰ فریم میبینیم که نمونه هم زیاد داره از جمله فورزا۶و۵ یا دووم یا همین گیرز۴ یا هیلو خب حالا این میزان قدرت قراره تبدیل بشه به ۶ ترافلاپس تازه هنوز اطلاعاتی از بقیه سیستم عقرب رو نشده اینکه من در پست های قبلی خیلی ها رو دیدم که میگن چون فلان کارت گرافیک با قدرتش نمیتونه ۴k بده پس اسکورپیو هم نمیتونه دقیقا جوابش میشه بهینه سازی یعنی همین کاری که روی کنسول ۱/۳ ترافلاپسی انجام میشه تا از نهایت قدرتش استفاده کنن روی عقرب هم انجام میشه اما خب باید بعضی چیزها هم فدا بشه تا بتون به حداکثر کیفیت و نرخ فریم ثابت برسن

        • me.too گفت:

          FHD به معنای رزولیشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ ه که وقتی دوتاش رو در هم ضرب کنیم میشه حدودا ۲۰۰۰۰۰۰ (دو میلیون )
          ۴k UHD به معنای رزولیشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ ه که وقتی دوتاش رو در هم ضرب کنیم میشه حدودا ۸۰۰۰۰۰۰ (هشت میلیون )
          خب معلومه ۴k چهار برابر FHD ه 😉

          • Gamer^Cat گفت:

            درسته. من اشتباه محاسبه کرده بودم
            البته بازم قدرت عقرب ۴٫۶ برابر ایکس باکس معمولی هست
            ۴ برابر برای تبدیل از ۱۰۸۰ به ۴کی
            اون ۰٫۶ دهم ترافلاپس هم برای پایداری فریم ریت
            الان روی ایکس باکی بازی ۱۰۸۰ و ۶۰ فریم داریم
            پس روی عقرب هم ۴ کی و ۶۰ فریم ممکن هست
            در ضمن بازی های جدید که میان دارن از دایرکت اکس ۱۲ استفاده میکنن و این موجب میشه بهینه تر بشن پس بازی های آینده استفاده بهتری از یخت افزار خواهند داشت
            بازی گیرز ۴ که ۱۰۸۰ و ۶۰ فریم اجرا میشه به راحتی میشه به ۴ کی و ۶۰ فریم تبدیل بشه
            پس تنها چیزی که میمونه اینه که کیفیت بافت ها و … در همین حد میمونه
            البته سازنده ها میتونن بازی ۱۰۸۰ پر جزئیات بسازن و رزولیشن رو آپ اسکیل کنن و راه های دیگری هم هست
            همین پلی استیشن نئو این کار رو میکنه چون توان اجرای ۴ کی رو نخواهد داشت پس میشه سایز کوچکتری از ۴ کی رو رندر کرد و بعد تصویر آپ اسکیل بشه
            قابلیت HDR هم که تصویر رو فوق العاده میکنه
            همین الان تصاویر روی تلوزیون های ۱۰۸۰ که HDR هستن بهتر از تلوزیون های معمولی ۴ کی هست (این حرف من نیست و IGN گفته)
            پس جهش خاص گرافیکی رخ نمیده و فقط رزولیشن میره بالا به همین دلیل بهش نمیگن نسل نه و میان نسلی هست
            نسل بعدی اینشالا جبران بشه 😐

            • alittttz گفت:

              شاید ۴k low60 اسکورپیو بده
              رزولیشن میاد بالا ولی خود تنظیمات گرافیکی نه

            • دوستان اینجارو با کلاس خصوصى ریاضى اشتباه گرفتیدا 😐 😐 😐 تو پست بازى برا من ضرب و تقسیم مى کنن 😀 😐

            • Gamer^Cat گفت:

              وضعیت نئو که کلا اسفناکه 😀
              خوب شد کلی ما ایکس باکس دار ها رو اذیت کردن الان تلافی میشه
              من الان ۱۱۹ تا بازی دارم همش منتقل میشه روی اسکورپیو
              قابلیت بازی بازی های ۳۶۰ و …
              ما هر ماه ۴ تا بازی رایگان میگیریم شما دو تا 🙂 تخفیفات بهتر و …
              کلا دم عمو فیل گرم اولش ضد حال بود ولی الان تلافیش داره در میاد
              بازی هامون رو یک بار میخری روی پی سی هم میاد 🙂 بعدا در آینده پی سی خریدی میتونی روی اون بازی کنی
              اصلا زنده باد عمو فیل

            • ۱۱۹ تا بازى یعنى ض :pain: :pain: :pain: یعنى حول و حوش ٢٣ میلیون بازى دارى؟؟؟ بابا خیلى پولداریا برو بفروش یه پى سى بزن 😐 😐 … زنده باد عمو فیل پنجاه تا دروغ گفته ها حالا اگه یوشیدا بود … در کل زنده باد عمو فیل 😐 😐 بازى رایگان :rotfl: :rotfl: :rotfl: یه جورى مى گه بازى رایگان انگار کسى ندونه فکر مى کنه گیرز چهار رو رایگان مى زنه چهار مشت بازى اشغال بدرد نخور رایگان مى زنه که اصلا ارزش خرید نداره :rotfl: :rotfl: :rotfl: برید با همینا خوش باشید شمارو چه به تلو و انچارتد و گاد اف وار :rotfl: :rotfl: :yes:

            • alittttz گفت:

              راست میگه pc بخری بهتره با همین پول بازیها یه pc بزن ۴k راحت بازی کن

            • بابا داره ز.ر مفت مى زنه بیست و سه میلیون بازى داره اخه این اگه این اینقدر پولدار بود مى رفت ps4 مى خرید

            • Gamer^Cat گفت:

              من کلا میونه خوبی با دروغ ندارم
              وقتی میگم ۱۱۹ تا بازی دارم یعنی دارم
              یک ملیون هم خرجش نشده
              ۲۰-۳۰ تاش که کلا رایگان هست
              دو ساله گلد هستم و هر ماه ۴ تا بازی میده
              چند بار بازی رایگان هدیه داده (ویچر دو – لیمبو و …)
              خودم هم بقیشو وقتی حراج ۷۵ درصدی میزد میخریدم
              کلا ۱۲۰۰ خرج نکردم برای بازی و ۱۱۹ تا بازی دارم
              میتونی بری تو سایت ایکس باکس گیمر تگ من و لیست تمام بازی هامو ببینی
              account*xbox*com/en-gb/Profile?Gamertag=avaom

        • Strixxx گفت:

          عزیز ۴k چیزی حدود ٨ میلیون و ٢٠٠ هزار پیکسله ۴ برابر ١٠٨٠ ه

      • alittttz گفت:

        :yes: :yes: :yes: شرکتای ماکروسافت و سونی میگن از کنسول های فعلی پشتیبانی میکنیم ولی بازیساز ها نه این کارو نمیکنین نمیتونن برای هفتا پلتفرم (xbs.xb1.xbsq.ps4.psslim.psneo.pc) بازی بسازن مجبورن برای سه تا پلتفرم بازی بسازن(pc.xbsq.psneo) از همین الان هم معلومه بازیساز ها میخوان چه کار کنن

    • NirSaN21 گفت:

      نننننننن تازه کنسول گرفتیم :shame: :shame: :shame: :shame:

  • NirSaN21 گفت:

    پول پول پول
    :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

  • من کاملا با کنسول های میان نسلی موافقم . قیمتشون که از ۶۰۰ دلار بیشتر نمیشه (سه تومن) . بعدشم فقط که به ۴k بودن رزولوشن نیست و شاهد جلوه های بصری بهتری هم هستیم . :laugh:

  • oculus rift گفت:

    من که امیدوارم ea بتونه بازیهارو به گرافیک cg برسونه با playstation neo و scorpio چون همین الاان گرافیکای غولیرو اراعه میکنه

نظر شرکت الکترونیک آرتز پیرامون ایکس‌باکس اسکورپیو و پلی‌استیشن 4 نئو | گیمفا
نظر شرکت الکترونیک آرتز پیرامون ایکس‌باکس اسکورپیو و پلی‌استیشن 4 نئو | گیمفا