خبرنامه شماره #۲۳ | مروری بر مهمترین اخبار هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه شماره #۲۳ | مروری بر مهمترین اخبار هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه شماره #۲۳ | مروری بر مهمترین اخبار هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه شماره #۲۳ | مروری بر مهمترین اخبار هفته گذشته - گیمفا

خبرنامه شماره #۲۳ | مروری بر مهمترین اخبار هفته گذشته

امیرحسین دهنوی
۰۸:۵۹ ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
خبرنامه شماره #۲۳ | مروری بر مهمترین اخبار هفته گذشته - گیمفا

هفته‌ای دیگر گذشت و شاهد اتفاقات جدیدی در پیرامون بازی‌های ویدیویی بودیم. برای مرور اتفاقات و اخبار مهم در هفته گذشته با گیمفا همراه شوید.

در هفته گذشته شاهد اتفاق یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت گیم بودیم، نمایشگاه گیمزکام آلمان. حجم خبری بسیار بالایی در این هفته منتشر شد و البته گیمفا نیز به نحو احسن توانست اخبار انتشار یافته را پوشش دهد و کاربران خود را از هیچ خبری دریغ نکند. حال نگاهی به مهمترین اخباری که در هفته گذشته منتشر شدند می‌اندازیم.

نمرات عنوان Deus Ex: Mankind Divided منتشر شد

watch deus ex mankind divided e3 gameplay trailer right here deus ex mankind divided 458906بالاخره پس از مدت‌ها انتظار عنوان Deus Ex: Mankind Divided در تاریخ ۲ شهریور برای ایکس‌باکس وان، پلی استیشن ۴ و رایانه‌های شخصی منتشر می‌گردد. روز گذشته شاهد انتشار نمرات این عنوان بودیم. Mankind Divided توانست نمرات بسیار خوبی را از منتقدین دریافت کند. منتقد گیم‌اسپات درمورد Mankind Divided چنین گفت:

Deus Ex: Mankind Divided در واقع معنی پایه و اساس این سری را تصحیح و تقویت می‌کند. بازی موقعیت‌های چالش بر انگیزی را خلق کرده و ابزار و انعطاف‌پذیری لازم را به بازی‌بازان می‌دهد تا با آن‌ها به چند روش مختلف کنار بیایند که تمام این‌ها در جهان سایبرپانکی جذاب بازی رخ خواهد داد. گرچه دنباله چشمگیری برای Human Revolution نیست اما همچنان تجربه منحصر به‌فردی را ارائه می‌دهد که در بازی‌های امروزی واقعا کمیاب است.

Deus Ex: Mankind Divided توانسته انتظارات طرفداران را به‌خوبی برآورده سازد و عنوانی در حد سری محبوب خود باشد.

برای به اتمام رساندن بخش داستانی Gears of War 4 به ده ساعت زمان نیاز دارید

۳۰۷۸۰۹۷ gears4 e3 2016 8 siegebeastچاک کوزیه‌ها، کارگردان عنوان Gears of War 4، در مصاحبه‌ای زمان گیم‌پلی این بازی را حدودا ده ساعت اعلام کرد. اگرچه این ساعت با توجه به قابلیت‌های بازی‌باز و همچنین سطح دشواری بازی تغییر می‌کند. برای مقایسه باید گفت که عنوان استودیوی رسپاون یعنی Titanfall 2 دارای هشت ساعت گیم‌پلی در بخش داستانی است. در ادامه از کارگردان بازی درمورد عرضه محتوای اضافی داستانی پرسیده شد و چاک درجواب به این نکته اشاره کرد که آن‌ها در این مورد فعلا برنامه‌ای ندارند اما هر ماه دو نقشه رایگان جدید به بخش چندنفره بازی اضافه خواهد شد.

Gears of War 4 در ۱۱ اکتبر (سه‌شنبه ۲۰ مهر) برای ایکس‌باکس وان و ویندوز ۱۰ منتشر می‌شود. همچنین این عنوان بخشی از برنامه Xbox Play Anywhere نیز خواهد بود، بدین معنی که شما می‌توانید نسخه دیجیتالی ایکس‌باکس وان یا رایانه‌های شخصی را خریداری کرده و نسخه دیگر را به‌صورت رایگان دریافت کنید.

NieR: Automata به رایانه‌های شخصی می‌آید

nier automata 2015 10 29 15 008jpg 600

NieR: Automata که توسط اسکوئر انیکس و پلاتنیوم گیمز ساخته می‌شود پیش‌تر قرار بود تنها برای پلی استیشن ۴ منتشر شود اما امروز در نمایشگاه گیمزکام ۲۰۱۶ نسخه استیم نیز تایید شد. تاریخ عرضه نسخه رایانه‌های شخصی همزمان با نسخه پلی استیشن ۴ است.

ارون گرین‌برگ: در آینده شاهد کنسول‌های نسلی نخواهیم بود

ps4 xbox one s

در صحبت با وب‌سایت ان‌گجت درباره‌ی برخی مسائل، مانند ایکس‌باکس‌وان و وضعیتش در جنگ کنسول‌ها، مدیر بازاریابی ایکس‌باکس، ارون گرین‌برگ، اشاره کرده که ایکس‌باکس‌وان آخرین نسل کنسول‌ها خواهد بود.

ارون گرین‌برگ، به وب‌سایت ان‌گجت گفته است:

ما فکر می‌کنیم که در آینده شاهد کنسول‌های نسلی نباشیم. ما به توانایی ساخت یک مجموعه و جامعه برای استفاده‌ی دوباره‌ی سخت‌افزار فکر می‌کنیم – ما در رابطه با این موضوع، به‌نوعی با پراجکت اسکورپیو وارد شرط‌بندی بزرگی شده‌ایم.

ما اساسا می‌گوییم، ‘این یک نسل جدید نیست؛ هرچیزی که شما دارید، استفاده‌ از آن ادامه می‌یابد.‘ ما به‌ یک خانواده‌ از دستگاه‌ها فکر می‌کنیم.

گرین‌برگ همچنین ذکر کرد که “ظاهرا تقاضا و علاقه‌ی زیادی درمورد پراجکت اسکورپیو وجود دارد” و وی انتظار فروش بسیار خوبی هنگام عرضه‌ی این کنسول در تعطیلات ۲۰۱۷ را دارد.

جزئیاتی از بروزرسان ۴٫۰۰ کنسول پلی‌استیشن ۴ اعلام شد

ps4 logo 2 ds1 670x378 constrain ds1 670x378 constrain

شرکت سونی اولین جزئیات از بروز رسان ۴٫۰۰ کنسول نسل هشتم خود را منتشر کرد که اسم کد آن Shingen خواهد بود. در ادامه نگاهی به جزئیات قابل ذکر این به‌روزرسانی می‌اندازیم.

بروز رسانی رابط کاربری: ما تغییرات بسیاری در تنظیمات این کنسول و همچنین بهبودهایی را در رابط کاربری آن صورت داده‌ایم. شما در لحظه اول متوجه برخی از این تغییرات خواهید شد، نظیر یک سیستم پس زمینه جدید، یک تب تازه چه خبر (What’s New). تغییرات کوچکی نظیر بروز رسانی اعلامات و همچنین بازطراحی آیکون‌ها نیز شامل این بروز رسان می‌شوند. در کل شاهد راحتی بیشتر در استفاده از رابط کاربری خواهید بود. بطور کلی رابط کاربری همچون سابق بنظر می‌رسد و تنها رنگ جدیدی به خود گرفته است.

منوی دسترسی سریع: همانطور که میدانید فشردن و نگهداشتن کلید PS برروی کنترلر DualShock 4 منوی دسترسی سریع را ایجاد خواهد کرد. ما با تغییراتی در این منو آن را سریعتر و استفاده از آن را آسانتر کرده‌ایم. یکی از تغییرات بزرگ این است که این منو اکنون بخشی از صفحه را اشغال می‌کند و این بدین معنی است که نیازی به خروج کامل از گیم‌پلی نخواهد بود.
ما همچنین آیتم‌های جدیدی را به این منو اضافه کرده‌ایم. اکنون این منو به شما اجازه می‌دهد تا بدون برگشت به صفحه اصلی (home) اطلاعاتی را بدست آورید. شما این امکان را خواهید داشت تا از وضعیت آنلاین دوستان خود مطلع شوید و از میانبرهایی برای دسترسی سریع به پارتی خود، گروه‌های مورد علاقه، انجمن‌ها و … استفاده کنید. شما همچنین امکان سفارشی سازی این منو را خواهید داشت و امکان اضافه یا حذف کردن آیتم‌هایی را به صلاحدید خود خواهید داشت.

پوشه‌ها و سازماندهی کتابخانه: یکی از تقاضاهای بزرگی که پیش از هر چیز دیگر دریافت می‌کردیم مربوط به تنظیمات بیشتر جهت سازماندهی محتویات در پلی‌استیشن ۴ بوده است. با این بروز رسان ما قابلیت ایجاد پوشه‌ها در محتوای لانچر و کتابخانه پلی‌استیشن ۴ را ایجاد کرده‌ایم. این موضوع به شما در جمع‌آوری بازی‌های مورد علاقه و قراردهی اپلیکیشین‌ها در یک محل و امکان دسترسی سریع و راحت به آنها را فراهم خواهد کرد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درمورد به‌روزرسانی جدید پلی استیشن ۴ به این خبر مراجعه کنید.

عنوان Metal Gear Survive معرفی شد

metal gear survive 1

کونامی جدیدترین بازی از سری Metal Gear را معرفی کرده است که با نام Metal Gear Survive، در سال ۲۰۱۷ برای پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و  رایانه‌های شخصی عرضه می‌گردد. Metal Gear Survive به اولین بازی ساخته شده در این سری تبدیل خواهد شد که بدون مشارکت کوجیما توسعه داده می‌شود. این بازی در سبک co-op مخفی کاری است و مشخصا، نسخه‌ای کاملا متفاوت نسبت به سایر نسخه‌ها خواهد بود. طبق گفته سازندگان وقایع Metal Gear Survive بعد از پایان بازی Metal Gear Solid V: Ground Zeroes در یک بازه زمانی متفاوت آغاز می‌شود که به دلیلی نامشخص، حفره‌هایی در آسمان به چشم می‌خورد. بازیکنان خود را در بیابانی پیدا می‌کنند که پر از سازه‌های نیم ساخته،خطرات بیولوژیک زنده و باقی مانده‌های یک نیروی نظامی قدرت‌مند است. در مبارزاتی برای زنده ماندن در این منطقه مرگبار، سربازانی که پیش از این در پایگاه Motherbase کار می‌کردند، باید با یکدیگر همکاری کنند تا زنده بمانند. طراحی گیم‌پلی Metal Gear Survive بر پایه همان گیم‌پلی ستودنی METAL GEAR SOLID V و با ترکیب عناصر مخفی کاری و co-op توسعه یافته است. بازیکنان باید با چهار نفر دیگر که با آنها به تجربه آنلاین بازی می‌پردازد همکاری کنند و در برابر خطراتی که در بازی گنجانده شده است، استقامت از خود نشان دهند. سلاح‌های جدید، مناطق و موجودات مرگبار به بازی اضافه شده‌اند تا بخش مبارزات را تقویت کنند.

ذخیره‌سازی‌های شما در نسخه استاندارد کنسولی The Witcher 3 با نسخه GOTY هم‌خوانی ندارد

خبرنامه شماره #۲۳ | مروری بر مهمترین اخبار هفته گذشته - گیمفا

The Witcher 3 یکی از برترین عناوین سال ۲۰۱۵ و همچنین تحسین شده‌ترین بازی تاریخ است. چندی پیش معلوم شد که نسخه GOTY بازی با تمامی محتوای الحاقی در ۳۰ آگوست منتشر می‌شود. اگر برنامه شما این بود که از ادامه بازی قبلی‌تان به تجربه The Witcher 3 بپردازید باید ناامیدتان کنیم چراکه سی دی پراجکت رد اعلام کرد که ذخیره‌های نسخه استاندارد با نسخه GOTY هماهنگی نداشته است. البته این محدودیت تنها برای کنسول‌ها است. این خبر زمانی تایید شد که سی‌دی پراچکت خبر از به‌روزرسانی جدیدی برای The Witcher 3 داد. این به‌روزرسانی قبل از نسخه بازی‌سال منتشر می‌شود. در جزئیات به‌روزرسان معلوم شد که ذخیره‌سازی‌های نسخه استاندارد توسط نسخه GOTY بازخوانی نمی‌شود. این محدودیت تنها برای نسخه کنسولی است و دارندگان رایانه‌های شخصی به راحتی می‌توانند از ادامه بازی خود پیش‌ روند. دلیل این اتفاق برای نسخه کنسولی وجود محدودیتی در سیستم‌های کنسول‌هاست که دو بازی را یکی نمی‌داند و هرکدام را به عنوان یک بازی جدا شناسایی می‌کند.

شایعه: سه نسخه‌ی Assassin’s Creed برای کنسول‌های نسل هشت بازسازی می‌شوند

خبرنامه شماره #۲۳ | مروری بر مهمترین اخبار هفته گذشته - گیمفا

به‌نظر می‌رسد که نسخه‌های اولیه‌ی Assassin’s Creed که در آنان شاهد اتزیو ادیتوره‌ی محبوب بودیم، قرار است تا برای کنسول‌های نسل هشت ایکس‌باکس‌وان و پلی‌استیشن۴ بازسازی شوند تا باری دیگر خاطرات‌مان را از نوع نسل هشتمی زنده کنیم. همان‌طور که در وب‌سایت کره‌ای رده‌بندی سنی بازی‌ها می‌بینید، نسخه‌ای به‌نام Assassin’s Creed Ezio Collection برای هردو کنسول پلی‌استیشن۴ و ایکس‌باکس‌وان لیست شده است. تا قبل از ۱۸ اوت (۲۸ مرداد)، چنین رده‌بندی‌ای صورت نگرفته، پس این شاید اولین خبر از نسخه‌های بازسازی‌شده باشد. به‌جز اسپین‌آف‌ها و یک فیلم سینمایی، هیچ بازی‌ اصلی‌ای مربوط به Assassin’s Creed در سال جاری منتشر نخواهد شد. شاید یوبی‌سافت با Assassin’s Creed Ezio Collection قصد پرکردن جای خالی این سری را تا انتشار نسخه‌ی جدید دارد. تاکنون، شاهد انتشار نسخه‌های مختلفی از Assassin’s Creed به‌صورت سالانه بوده‌ایم که امسال این قضیه تغییر یافته است. طرفداران این مجموعه، یعنی Assassin’s Creed، لازم نیست که نگرانی زیادی نسبت به انتشار فیلم سینمایی‌اش در دسامبر و حضور برخی شخصیت‌ها داشته باشند.

دیگر رویدادها و اخبار قابل ذکر:

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

خبرنامه شماره #۲۳ | مروری بر مهمترین اخبار هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه شماره #۲۳ | مروری بر مهمترین اخبار هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه شماره #۲۳ | مروری بر مهمترین اخبار هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه شماره #۲۳ | مروری بر مهمترین اخبار هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه شماره #۲۳ | مروری بر مهمترین اخبار هفته گذشته - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

خبرنامه شماره #۲۳ | مروری بر مهمترین اخبار هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه شماره #۲۳ | مروری بر مهمترین اخبار هفته گذشته - گیمفا