مایکروسافت: عرضه بازی‌ها برروی رایانه‌های شخصی منجر به مرگ ایکس‌باکس نمی‌شود | گیمفا
مایکروسافت: عرضه بازی‌ها برروی رایانه‌های شخصی منجر به مرگ ایکس‌باکس نمی‌شود | گیمفا
مایکروسافت: عرضه بازی‌ها برروی رایانه‌های شخصی منجر به مرگ ایکس‌باکس نمی‌شود | گیمفا
مایکروسافت: عرضه بازی‌ها برروی رایانه‌های شخصی منجر به مرگ ایکس‌باکس نمی‌شود | گیمفا

مایکروسافت: عرضه بازی‌ها برروی رایانه‌های شخصی منجر به مرگ ایکس‌باکس نمی‌شود

فرشاد سامانی
۰۸:۴۹ ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
مایکروسافت: عرضه بازی‌ها برروی رایانه‌های شخصی منجر به مرگ ایکس‌باکس نمی‌شود | گیمفا

همه افراد از شنیدن خبر برنامه Xbox Play Anywhere شرکت مایکروسافت و امکان اجرا نمودن بازی‌های این شرکت برروی هر دو پلتفرم رایانه‌های شخصی و ایکس‌باکس وان خوشحال و هیجان‌زده نیستند.

حتی پیش از معرفی این برنامه در نمایشگاه E3 امسال، در ماه فوریه تایید شده بود که بازی Quantum Break برای رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد که در آن زمان نیز مشکلاتی دیده شد. برخی فکر می‌کنند که این برنامه به معنی مرگ انحصاری‌های کنسول و حتی بدتر از آن، عقب نشینی مایکروسافت در زمینه کنسول‌ها می‌باشد.

موضوع آن طور که مردم فکر می‌کنند نیست، این نظر آلبرت پنلو، مدیر اجرایی ایکس‌باکس می‌باشد. پنلو در مورد عرضه بازی‌ها برروی رایانه‌های شخصی گفت که این موضوع موجب گرفتن چیزی از بازار کنسول‌ها نخواهد شد و تنها شانس تجربه بازی‌های بیشتری را به بازیکنان بیشتری خواهد داد. او گفت:

در میان افراد موضوعاتی جریان دارد که تنها از گروه خاصی می‌شنوید که به تجزیه و تحلیل نکات می‌پردازند اما واقعیت این است که اکثر مردم اینگونه نیستند.

آقای پنلو گفت که امکان ندارد که یک نفر یک بازی را بدلیل حضور آن برروی پلتفرمی دیگر نخرد. او گفت:

امروز اگر به اجرای بازی‌های بپردازید شما آن را برروی هر چیزی که در اختیار دارید بازی خواهید کرد. شما بازی‌ها را برروی تلفن همراه و برروی کنسول خود مخصوصاً زمانیکه دوست دارید تا در جلوی یک تلویزیون بزرگ دراز بکشید اجرا خواهید کرد و زمانیکه دوست داشته باشید که از موس و کیبرد استفاده کنید، بازی را برروی رایانه شخصی خود اجرای خواهید نمود تا تجربه نزدیک‌تری داشته باشید. حتی ما می‌دانیم کسانی که برروی کنسول‌ها سخت گیر هستند به اجرای بازی‌ها برروی تلفن همراه و رایانه شخصی خود می‌پردازند.

خلاف صحبت گفته شده نیز وجود دارد، بازیکنان سخت گیر رایانه‌های شخصی نیز هستند که بازی‌ها را برروی تلفن همراه و کنسول خود اجرا می‌کنند.

آقای پنلو افزود:

بنابراین به عقیده من این ایده که تصمیم ناگهانی شما برای آوردن بازی‌ها برای رایانه‌های شخصی به منظور عدم تمایل مردم به کنسول‌ها است، حرفی نیست که توسط یک بازیکن واقعی زده شود.

پنلو توضیح داد که برنامه Xbox Play Anywhere در حالی معرفی شده است که مایکروسافت تمایل خود را برای ارائه بازی‌های بیشتری برروی استیم نشان داده است. این تنها برای این است که مردم بیشتری در موقعیت‌های مختلفی امکان اجرای بازی‌ها را داشته باشند و از آنها لذت ببرند. او گفت:

دادن این فرصت به کاربران رایانه‌های شخصی که بازی‌های Quantum Break و Killer Instinct را تجربه کنند به معنی گرفتن چیزی از بازیکنان کنسول نیست. این تنها به افراد بیشتری شانس تجربه بازی‌های بزرگ را برروی دستگاهی که علاقه دارند می‌دهد.

برخی از بازی‌هایی که در لیست برنامه Xbox Play Anywhere قرار گرفته‌اند و در نتیجه امکان اجرا برروی هر دو پلتفرم ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی را خواهند داشت شامل بازی‌های Gears of War 4 ،Forza Horizon 3 و Halo Wars 2 می‌شوند. طبق گزارشی که اخیراً منتشر شده است بنظر می‌رسد که بازی‌های آینده از سری بازی Halo نظیر Halo 6 پتانسیل عرضه برروی رایانه‌های شخصی را خواهند داشت.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مایکروسافت: عرضه بازی‌ها برروی رایانه‌های شخصی منجر به مرگ ایکس‌باکس نمی‌شود | گیمفا
مایکروسافت: عرضه بازی‌ها برروی رایانه‌های شخصی منجر به مرگ ایکس‌باکس نمی‌شود | گیمفا
مایکروسافت: عرضه بازی‌ها برروی رایانه‌های شخصی منجر به مرگ ایکس‌باکس نمی‌شود | گیمفا
مایکروسافت: عرضه بازی‌ها برروی رایانه‌های شخصی منجر به مرگ ایکس‌باکس نمی‌شود | گیمفا
مایکروسافت: عرضه بازی‌ها برروی رایانه‌های شخصی منجر به مرگ ایکس‌باکس نمی‌شود | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • samsung7733@ گفت:

    چرا دیگه کاملا منجر به مرگش میشه من تا چند وقت دیگه یه سیستم درست حسابی میبندم بازی های ایکس باکس وان رو هم بازی میکنم :-/ 😎 😀

  • mohammad9933 گفت:

    این یارو فک کنم نمیگیره
    اکثرا xbox one رو برای انحصاریش خریدن ک با این حساب هیچی به هیچی
    همون قابلیت استریم هم زیادی بود اینم اومد روش دیگه کار ایکس باکس تمومه
    دو ماه زودتر میگفتن الان الکی پول برا ایکس باکس وان نمیدادم
    اه

  • متاپرست گفت:

    اگه استدیوهای فرست پارتی برای ساخت بازی بذاره، نه تنها باعث مرگش نخواهد شد بلکه فروش بیشتری خواهد داشت :yes: :heh:

  • Dr.Gamer گفت:

    منجر به مرگش نمیشه باعث میشه که اکس باکس بره تو کما :smug: یعنی یه فروش کمی میکنه ولی فروشش از یه حدی دیگه بیشتر نمیشه البته مشکلی برای خودشون نداره چون فروش این کم میشه و اون یکی اضافه میشه و تعادل برقرار میشه من نمیدونم چرا بعضی دوستان انقد عصبانی میشن مثلا شما فورزا بازی کنین رو اکس باکستون یکی دیگه هم روی pc بازی کنه بخدا چیزی از شما کم نمیشه بعضی دوستان میگن فروش اکس باکس کم میشه کسی نمیره طرفش باید بگم که این تصمیم چیزی نیس که یه روز صبح فیل اسپنسر بیدار شده باشه بگه میخوام بازیای انحصاریو برای pc هم بدم این تصمیم کلی هدف و برنامه پشتشه و ضرری بهشون نمیزنه

    • ALIThelastofus گفت:

      آقای Dr.Gamer همه ی کنسوله وبازیهای انحصاریش شما فکرکنم انقدربازی مولتی پلتفرم بازی کردی روی pc وانحصاری خوبی هم نداشتید بجز چندتابازی استراتژیک که نمیدونی وقتی بازی یی میکنی که خیلی خوبه ودیگرگیمرهای پلتفرم های دیگه نمیتونند بازی کنند چه حس خوبی داره شما وقتی میگید ماباpc اینهمه کاررو انجام میدیم ماهم میگم بقیر ازاین برتری ها مثل قیمت کنسول وبازیهاش وآنلاین بازی کردن این بازیهای انحصاری روهم داریم کنسولی که بازیهای انحصاریش برای پلتفرم دیگری عرضه بشه دیگه کنسول نیست بااحترام به گیمرهای pc

      • MHKA گفت:

        شما از این که یه بازی رو میتونی بازی کنی که بقیه نمیتونن حس خوبی بهت دست میده؟ ?:-) ?:-) ?:-)

        • ALIThelastofus گفت:

          نه عزیزم منظورمو درست نفهمیدی من از اینکه کنسولم ps4انحصاریهای خوبی داره لذت میبرم چون این یکی ازمهمترین تفاوتها ودلایل خرید کنسوله وازاینکه pc وxbox one هم انحصاریهای خوبی داشته باشه لذت میبرم چون این رقابت توصنعت بازی برای جذب مخاطب رودوست دارم حالا دیگه xboxone یکی ازدلایل رقابت با ps4 روازدست داده این یعنی فاجعه

      • Ramsay گفت:

        PCانحصارى شاخ زیاد داره اما مشکل اینه که خیلى از دوستان وقتى اینا عرضه شدن نبودن (قدیمى) که امیدوارم این هناوین براى پلتفرمهاى دیگه هم منتشر شه که دوستان لذت ببرن و انقدر زود قضاوت نکنن.واقعا شما لذت میبرى کسى دیگر نمیتونه از عناوین شما لذت ببره؟ 😐

        • ALIThelastofus گفت:

          من ۱۵ ساله گیمرم از کنسولهای ps1 -ps4-ps3-ps2 -psp2000-psp3000-pspGOتاxbox معمولی-xbox 360-تانینتندو wiiو۳DSومگادرایوودریم کست روداشتم آقای Run to your brotherفکرکنم خیلی ازاین کنسولها اسمش به گوشت نخرده باشه ودرضمن عناوین زیادی از انحصاریهای pc کمکم مولتی پلتفرم شدمثل کرایسیس معروفتون یا کال آف خوآرز یا کانتراسترایک ودوتا وچندین وچند عنوان اتراتژیک مثل دیابلو -جنگ تمدن هاودیگرسبکها

      • Dr.Gamer گفت:

        دوست عزیز بنده خودم با کنسول بازی میکنم و تا حدودی هم با شما موافقم ولی آیا این قضیه واقعا برای شما ضرری داره؟البته اگه این بازیا کرک بشن واقعا بده مثلا شما یه بازی انحصاری که تازه اومده رو میخرید ٢٠٠ و دوستتون کرک شدشو میخره ٢٠ تومن و این واقعا رو اعصابه :reallyangry:

  • Arian.Raider گفت:

    سیاستی که ماکرو داره باهاش میره جلو دو اتفاق میوفته براش
    یا فروش خیلی بد میکنه و کلا ضرر میکنه و دیگه از این بخش بره بیرون
    یا کلا موفق میشه و با فروش خودش این کارو ادامه میده
    که تا به امروز تبغ حرف هایی که خودشون زدن
    موفق بودن

  • ALi_O_O گفت:

    اگه میخواست کم بشه که
    انقدر موجودی های وان اس
    و معمولی تمام نمی شد

  • ضرر نمی کنه اگه می خواست ضرر کنه به قول رفیقمون موجودی xbox s توی یک چشم بهم زدن تموم نمی شد شرکت به این بزرگی الکی کاری نمی کنه به خیال ما ایرانی ها ضرر می کنه اگر ما را ادم حساب می کردند از روز اول زبان فارسی به xboxو ps4 می دادند سونی تازه داره این کاره می کنه حالا کی میاره خدا می دونه این یعنی ما برای اینا اندازه یک عرب هم ارزش نداریم که زبان فارسی تو کنسول ها نیست بعد الکی سنگ این شرکت ها رو به سینه نزنید و به هم توهین نکند به خاطر اینا حالا بده مگه چی می شه روزی سونی هم می ده چرا نده کسی که پول pc داره pc می خره کسی که نداره کنسول من خودم پول ندارم pc ببندم کنسول می خرم

  • Playstation گفت:

    این چیز عاقلانه ای نیست. کاملا نابود خواهد شد. ببینیم منتظریم

  • معلومه که نمیشه. معامله دوسر سوده قشنگ. طرف میره ویندوز میخره این یک سود. اکس باکس هم داره اینم باز یک سود. برای ما هم سوده چون دیگه حسرت بازیای کنسولو نمیخوریم :snicker:

  • من دوست دارم با مشت بزنم سرو صورت این دوستانی که میگن نه باعث مرگ XBOX میشه رو بترکونم. آخه بچه تو دیگه فکرمیکنی از مایکروسافت هم بیشتر حالیته ?:-) :-X یک مشت آدم بوق اومدن نظر دادن :idk:

  • مشخصه که نمیشه، اگر قرار بود به فروش اکس باکس اسیب بزنه هیچ کس نمیرفت وان اس بخره که خداروشکر همه موجودی در امریکا و بریتانیا تموم شد تازه فروش همین وان معمولی هم افزایش چشمگیر داشته پس نتیجه میشه که هیچ ارتباطی نداره

    • Reza ss گفت:

      حرفه شما درسته ولی
      به نظر من یه کنسول باید انحصاری های خاص ب خودشو داشته باشه

      • ببین رضا جان همه مردم دنیا از سی.است جدید مایکروسافت اطلاع دارن و میدونن مایکروسافت بازی هاش رو برای هم اکس باکس و هم ویندوزش منتشر میکنه پس حق انتخاب با خودشون هست مایکروسافت نیامده مردم رو مجبور به خرید وان کنه بلکه به خوده مردم حق انتخاب داده که انتخاب کنن خب اگه قرار بود کسی اکس باکس نخره که باید میزان فروشش صفر میشد چون به قول شما انحصاری خاص خودش رو نداره پس چرا داره میفروشه ببین وقتی وان اس موجودی تموم میکنه یعنی چی یعنی مردم خریدن وقتی اکس باکس معمولی داره میفروشه یعنی چی یعنی مردم دارن استقبال میکنن ببین فرض کن میخوای برای اجرای بازی گیرز۴ بین سیستم و اکس باکس یکی رو انتخاب کنی خب قیمت وان معمولی هست ۱ میلیون و ۱۰۰ تومن با اون همه قابلیت و بازی رایگان و اجرای بازی های ۳۶۰ و اپدیت های کاربردی و …. و همین کنسول میتونه گیرز۴ رو ۱۰۸۰ و ۶۰ فریم اجرا کنه اما ایا با این پول میتونی سیستمی ببندی که این قابلیت ها رو داشته باشه ؟؟؟؟؟؟؟

        • Reza ss گفت:

          حرف شما صد درصد درسته Xbox داشتن معقول ب صرف اس ولی ب شخصه دوس ندارم بازی های بزرگی مث halo و gears ب پلتفرمی دیگه برن
          نمیدونم منطورمو رسوندم یا نه

          • خب این خیلی رفتار ناپسندی هست مگه چه عیب داره؟ اصلا بذار ازت یک سوال بپرسم “اگر همین فردا تایید بشه که قراره بازی درایو کلاب برای pc بیاد ایا شما باید نارحت بشی؟؟؟” خب چه عیب داره که یک عده دیگه بتونن درایوکلاب بازی کنن شما که بازی رو بازی کردی و همه تروفی ها رو هم گرفتی رفته پی کارش چه عیبی داره یک عده دیگه بازی کنن ببین قدیما این چیزا مطرح نبود همه مکس پین بازی میکردن و لذت میبردن همه مافیا بازی میکردن و لذت میبردن اصلا این بحث ها نبود ببین نه من و نه شما صاحب این بازی ها و استدیو ها نیستیم و حق مالکیت نداریم هیچ عیبی نداره pc بازها هیلو بازی کنن تازه اصلا برن کرکی بخرن اصلا همون هیلو۶ رو برن کرک بزن حال کنن من نباید نارحت بشم چرا چون هیلو که مال من نیست

  • HannaH گفت:

    به نظر من این سیستم بازاریابى بر اساس اکوسیستم بزرگترین ریسک بخش بازى سازى مایکروسافت هست. بازهم برگردیم به داستان اپل. زمانى که ایده اکوسیستم و کراس باى مطرح مى شه، بازاریابى اپل بر اساس دو تا سخت افزار بسیار مشابه هم و بدون هیچگونه آلترنیتیوى هست. و مهمتر اینکه هیچ رقیبى با شرایط نزدیک به اپل براى هیچکدام از دستگاه هاش موجود نیست.
    در مقابل این روش، مایکروسافت در بازه زمانى که رقیبش هیچ حرکتى تا اکتبر براى انجام نداشت کنسول جدیدش رو وارد بازار کرد (یک کار بسیار صحیح) و کنسول بعدى رو معرفى کرد (یه کار بسیار غلط). دسروز هم مایکروسافت از پایان نسل هاى قدیمى کنسول گفته بود که به نظر من در راستاى همین اکوسیستمى هست که اشتباهش رو پیشتر نشون داده بود (خاطرمون باشه که اسم کنسول فعلى وان هست که قرار بود با کمک یک تلویزیون تمام بخش سرگرمى خانه رو پوشش بده و تبدیل به دستگاه واحد بشه که دیدیم نشد).
    در مقابل سونى یک پتنت براى یک دسته جدید ثبت کرده بدون هیچ صحبتى از سخت افزار بعدى. من هنوز هم معتقدم نسخه نئو، در مقابل ایکس باکس اس (حتى اسمش هم شبیه آیفون انتخاب شده) قرار مى گیره و در زمان عرضه اسکورپیو (یا نمایش نهایى اون) سونى کنسول نسل بعد خودش رو حتى با نشان دادن یک گیم بد (مثل کارى که با ۴ کرد) معرفى خواهد کرد. در این فاصله نه زمانى براى مایکرو براى معرفى نسل بعدى هست (عیناً اتفاقى که براى سونى توى نسل پیش افتاد) و نه کنسول پرهزینه اى مثل اسکورپیو (خیلى بعیده زیر ۶٠٠$ باشه) با شرایط استودیوهاى فرست پارتى مایکروساف، قدرت رقابتى خواهد داشت. به هر حال تا فهمیدن نتیجه این بازى زمان زیادى باقى نیست. به نظر من این نسل در یک بازه زمانى ۴ ساله به پایان مى رسه و البته این زمان به نسبت طولانى، براى تغییر زیر ساخت هاى اینترنتى جهان (قرار نیست که فقط توى اروپا و آمریکا کنسول بخرن، باز هم داستان اتصال دائم مطروحه مایکروسافت با جمله معروفش که شما یا باید توى پایگاه نظامى باشید یا زیر سنگ که به اینترنت دائم دسترسى نداشته باشید) بسیار کوتاهه و چشم انداز اصلاح سریعش هم دیده نمى شه.
    و یک نکته نهایى در راستاى ایراد هاى بازاریابى. دیروز یک خبر بود که نینتندو تلاش مى کنه بعضى بازى هاشو به هلولنز پورت کنه اما سرعت پایین سخت افزار هلولنز اجازه نمى ده همه بازى ها به شکل اصلى اجرا بشن (البته من خبر رو تو سایت ندیدم). مسئله واقعیت افزوده که پرچمدارش گوگل بود و حالا متوقف شده هم ه ینه بالایى روى دوش بخش سرگرمى متیکروسافت گذاشته که بعیده با ابتکار اینتل به نتیجه مطلوبى برسه.

    • متاپرست گفت:

      :laugh: یادمان باشد ایشان، هانا پیشگوی اعظم، اعلام کرده بودند که “وان اس” مورد استقبال قرار نخواهد گرفت و مایکرو با یک کنسول فروش نرفته شکست خواهد خورد 😯
      حال پیشگوی اعظم، هانا، ضمن یک عقب نشینی تاکتیکی از گفته خود، یعنی شکست مایکرو و عدم فروش “وان اس”؛ به پیروزی مایکرو در فروش “وان اس” اعتراف می کند:
      “در مقابل این روش، مایکروسافت در بازه زمانى که رقیبش هیچ حرکتى تا اکتبر براى انجام نداشت کنسول جدیدش رو وارد بازار کرد (یک کار بسیار صحیح)…”
      :hypnotized: :quiet: :sweat: :sweat: :sweat:
      جان هر کی که دوست داری دست از پیشگویی بردار :dog:

      • HannaH گفت:

        مى تونى این رو تا زمان عرضه اسکورپیو اسکرین شات کنى. فعلاً منفى بده برو.

        • متاپرست گفت:

          راست گفتن قدیمیا، دیوار حاشا بلنده؛ تا الان هر چی آینده نگری و پیشگویی کرده غلط از آب در اومده، ولی از رو که نمی ری :yes: 😀 😀
          در ضمن منم اگه از هزار تا پیش بینیم تنها یکیش درست از آب دربیاد، این صحت آگاهی و تسلط منو نشان نمی ده 😯
          پی نوشت: فعلا که به اون کامنتت ۲۴ نفر منفی دادن، امیدوارم این منفی ها حداقل کمی از این روحیه خود شیفتگی و غرورت کم کنه، هر چند بعید می دونم :dog: :dog:

          • متاپرست گفت:

            خوشم میاد انقدر آینده نگریت مضخرف بود که به دلیل بالا بودن تعداد منفی ها مخفی شده :laugh: :hypnotized: :struggle:
            من جات بودم مثل ابر بهار :rain: عرق شرم می ریختم :sweat: :sweat: :sweat: :sweat:

          • HannaH گفت:

            اولا من حاشا نمى کنم. من پیشگو یا جادوگر که نیستم که تاریخى بهت بدم که اشتباهى توش نباشه. من هنوز هم معتقدم مایکروسافت تین برند رو مى فروشه. اوایل وان بهش خیلى نزدیک شد و اسپنسر نجاتش داد ولى نتیجه نهایى هنوز هم با میزان هزینه این کنسول و شبکه اش هماهنک نیست. و به هنوز هم فکر مى کنم اسکورپیو به احتمال بسیار زیاد آخرین ریسک مایکرو توى بازار هست.
            دو خبر بالاتر اختلاف نهایى فروش کنسول توى آلمان ثبت شده. مایکرو معتقده کنسول اس دو ترابایتى (پر هزینه ترین مدلش) تمام شده و موجود نیست. آیا مایکرو سافت تعداد کنسول تولیدى رو هم اعلام کرده؟ حتى اگر با حدس دوستان نزدیک به ۵ میلیون از دستگاه فروش رفته مایکرو قاعدتاً باید اختلاف فروشش با سونى رو به امدازه یک چهارم کاهش داده باشه که امکان نداره توى اخبار نیاد.
            در ضمن براى من منفى ها در این مورد خاص که درباره منطق هست نه سلیقه مهم نیست. وایک چیز دیگه.
            مزخرف نه مضخرف. و ابر بهار گریه مى کنه نه عرق شرم بریزه. مگر تو مدرسه بهتون فارسى یاد نمى دن؟

    • Gamer^Cat گفت:

      اسمش شبیه آیفون انتخاب نشده
      اس مخفف اسلیم هست
      شما برو زبانتو خوب کن نظر کارشناسی نمیخواد بدی

      • HannaH گفت:

        الان ۶ سال هست که آیفون ها یکى در میان با پسوند اس میان بیرون. این هم نقدر منطقى هست که مثلاً آیفون بعدى اسمش آیفون وان یا ٣۶٠ یا نئو باشه.
        در ضمن نیاز به تقویت زبان هم فکر نکنم داشته باشم.

  • کاش یه پلتفرم واحد داشتیم واسه گیم و تمام این همه بحث های بیهوده هم پشتش نبود به قول یکی از بهترین کاربرای سایت” microsoft.xboxone” قبلنا مکس پین و رزیدنت و کلی بازی درجه یک بازی میکردیم و اصلا این مسائل مطرح نبود که بازی رو کدوم پلتفرم میاد ما بازیمون رو میکردیم و لذت میبردیم الان دقیقا برعکس شده طرف به خاطر یکی دوتا بازی داره خودشو پاره میکنه و باور کن کسایی رو میشناسم که اصلا از بازی کردن هیچی حالیشون نیست و اصلا بلد نیستن با بازی زندگی کنن ولی یه کنسول بابایی براشون خریده و ریختن توی این سایتا(این سایت که پر شده از این بچه دبستانیا)

  • ? Who Am I گفت:

    همچین بحث میکنن که انگار یکی از سرمایه داران مایکروسافتم که نگرانش باشن برادر من هم مایکروسافت هم سونی اونور دارن خروار خروار پول پارو میکنن به من و شما چه که فروش میکنه یا نمیکنه در هر حال ما میتونیم امیدوار باشیم حرف مایکروسافت درست باشه تا Windows 10 بازی های انحصاری رو هم اجرا کنه تا ما که نه پولشو داریم اگه هم داشتیم تو ایران نمی صرفه ایکس باکس بخری هم لذت ببریم 😎 🙂 :yes:

  • مایکروسافت به کاربراش حق انتخواب میده 🙂 خیلی خوشم میاد از این شرکت ولی خو ما کنسول باز بودیم و کنسول باز هم خواهیم بود :-* :-*

  • EhsanVCF گفت:

    پی سی که چیزی نیست حتی اگه انحصاریاشو روی ps4 هم منتشر کنه من بازم بازیشون نمیکنم 😐

  • Playstation گفت:

    xbox فن ها و ps4 فن ها خیلی نفهم هستید. واقعا متاسفم واستون. در کل دنیا نگاه کنی میبینی کنسول ها ی بازی تو خارج فرقی بینشون نیست و احترام نگه میدارن. گیمر هاش هم ادم هستن. اینو میگم چون ایرانی هستید خیلی عقبین. دنیا عوض شده الان هم تو این چند سال اینترنت تو ایران جا افتاده! شما ایرانی ها فکر میکنید همه چی میدونید و اینگار کارشناس سونی یا مایکروسافت هستید. و به هم دیگه توهین میکنید. اینو میگم چون ایرانی هستید کلا یه حرف! منفی تو ایرانی میباره. با همهتون هستم. اصلا سونی بهتر برنده. شما فن هایه xbox چرا دعوا میگیرید. خب بهتره که بهتر!! یا سونی کلا دارم میگم.

مایکروسافت: عرضه بازی‌ها برروی رایانه‌های شخصی منجر به مرگ ایکس‌باکس نمی‌شود | گیمفا
مایکروسافت: عرضه بازی‌ها برروی رایانه‌های شخصی منجر به مرگ ایکس‌باکس نمی‌شود | گیمفا