الکترونیک آرتز درحال حاضر راجع به پشتیبانی از نینتندو انایکس مطمئن نیست
یکی از بزرگترین پنهانماندههای گیمینگ، نینتندو انایکس است که هنوز اطلاعات خاص و عمدهای از آن منتشر نشده و قرار است که در اوایل ۲۰۱۷ عرضه یابد و ما همچنان منتظر رونماییاش هستیم که متاسافانه، ظاهرا نینتندو قصد انجام این کار در دقیقهی ۹۰ را دارد! همچنین شایعاتی راجع به دستیبودن این کنسول موجودند و معلوم نیست که این کنسول میتواند در برار کنسولهای میاننسلی مایکروسافت و سونی کاری از پیش ببرد یا خیر! با این حال، خیلی از شرکتهای بزرگ و کوچک سوالاتی درمورد پشتیبانی از این کنسول دارند؛ برخی پشتیبانیشان را تایید کرده و برخی هم مانند الکترونیک آرتز هنوز مطمئن نیستند.
یکی از بزرگترین مشکلات نینتندو درطی چندسال اخیر، بهخصوص در زمان Wii U، پشتیبانی ترد-پارتی بوده است. الکترونیک آرتز هم قبلا سابقهی پشتیبانی از نینتندو را داشته؛ ولی وبسایت یوروگیمز، گفت و گویی با پیتر مور از الکترونیک آرتز داشته و وی هم درمورد موضوعات مختلف به بحث پرداخته که یکی از آنها، نیننتندو انایکس بوده است. یوروگیمر درمورد وضع پشتیبانی الکترونیک آرتز از پیتر سوال کرده که او جواب داده است:
من نمیدانم – آشکار است که جزئیات زیادی هستند که باید ارائه شوند. الکترونیک آرتز ۳۰ سال برای نینتندو بازی ساخته و من همیشه به گفتنِ ما هنوز دوستهای خوبی هستیم، معروف بودم. من فراز و نشیبهای این کنسول را دیده و آن را پایدار نگه داشتهام – من دریمکست را راهاندازی کردم. برخی از ناشران به آن پشت کردند و برخی هم پشتیبانی. اما قطعا، الکترونیک آرتز هرگز نمیگوید که برای نینتندو بازی نمیسازد.
با توجه به صحبتهای پیتر، میتوان دریافت که الکترونیک آرتز فعلا صبر کرده و منتظر عملکرد انایکس یا رونماییاش است و موضوعی بسیار طبیعی محسوب میشود. همچنین در گفت و گوی مور با یوروگیمر، شاهد صحبتهایی درمورد سختبودن پشتیبانی از نینتندو بهدلیل متفاوتبودنش نسبت به بقیهی رقبا هستیم و از آنجایی که نینتندو خود یک سازنده است، طبعیتا بازیهای انحصاری و فرست-پارتی برایش از اهمیت زیادی برخوردارند. بههرحال، مثل قبل باز هم باید منتظر رونمایی انایکس توسط نینتندو باشیم.
پر بحثترینها
- خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمیتوانند با تکنولوژی غربیها رقابت کنند
- سونی ممکن است اجرای بازیها با نرخ فریم ۳۰ روی PS5 Pro را قبول کند
- سیستم مورد نیاز Ghost of Tsushima مشخص شد؛ اولین بازی که روی PC از تروفیها پشتیبانی میکند
- طرفداران GTA 6 حاضرند حتی بیشتر از ۷۰ دلار برای این بازی بپردازند
- چطور میتوان Starfield را به بازی بهتری تبدیل کرد؟
- شایعه: رئسای سابق استودیوی ۳۴۳ کمپین Halo Infinite را نابود کردند
- کنسول یا PC؟ مقایسه تجربه بازی و قیمت
- محبوبیت بتای Sea of Thieves روی PS5 سرورها را مختل کرده است
- پیشنهاد رئیس سابق Blizzard به بازیکنان: پس از به پایان رساندن یک بازی به توسعهدهندگان انعام دهید
- نسخه PS5 بازی Starfield به مدت ۴ سال در دست توسعه بود
نظرات
تو جدیدترین اظهار نظرها تو کی از سایتها، گفته شده که چیپ استفاده شده تو NX نسل جدیدی از Tegra X1 هستش ، یعنی میشه Tegra X2 . این چیپیه که قرار بوده تو نسل جدید nvidia Shield ازش استفاده بشه (البته قرار بوده). به نظر من NX تو رزولوشن HD نمیتونه بازی های این نسل رو اجرا کنه ، اینا برنامشون اینه که همین بازی های موجود رو با همین کیفیت تو رزولوشن “پایین تر” اجرا کنن که از نظر تئوری فک میکنم شدنیه.
قدرت Tegra X2 (که هنوز اسم مشخصی نداره البته) اونقدرها هم ضعیف نیست، انویدیا هنوز بطور رسمی معرفی نکرده این چیپ رو ولی از اطلاعاتی که در دسترس هست، میشه فهمید که چیپ قدرتمندیه و بازیهای نسل ۸ رو با رزولوشن ۹۰۰p میتونه اجرا کنه.
نینتندو فکر کرده هنوز هم نسل هفت هست و با یه Wii ضعیف میتونه بازارو در دست بگیره… اگر میخواد بازار رو در دست بگیره و ضعف سخت افزاریش رو بپوشونه باید یه نو آوری انقلابی مانند Wii داشته باشه البته امیدوارم این شایعات در مورد سخت افزار NX واقعیت نداشته باشه یا اگرم داره یه تکنولوژی انقلابی به همراهش عرضه کنه
نینتندو تا از ماریو و زلدا و سونیک نکشه بیرون هیچ کاری نمیتونه بکنه