Gamescom 2016| چرا دایس دوران گذشته را به سبک علمی-تخیلی در BF1 ترجیح داد؟ - گیمفا
Gamescom 2016| چرا دایس دوران گذشته را به سبک علمی-تخیلی در BF1 ترجیح داد؟ - گیمفا
Gamescom 2016| چرا دایس دوران گذشته را به سبک علمی-تخیلی در BF1 ترجیح داد؟ - گیمفا
Gamescom 2016| چرا دایس دوران گذشته را به سبک علمی-تخیلی در BF1 ترجیح داد؟ - گیمفا
Gamescom 2016| چرا دایس دوران گذشته را به سبک علمی-تخیلی در BF1 ترجیح داد؟ - گیمفا
Gamescom 2016| چرا دایس دوران گذشته را به سبک علمی-تخیلی در BF1 ترجیح داد؟ - گیمفا

Gamescom 2016| چرا دایس دوران گذشته را به سبک علمی-تخیلی در BF1 ترجیح داد؟

سعید شیخی‌پور
۲۱:۰۱ ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
Gamescom 2016| چرا دایس دوران گذشته را به سبک علمی-تخیلی در BF1 ترجیح داد؟ - گیمفا

در حالی که تعداد بسیاری از بازی‌های تیراندازی اول شخص امروزی به دوران آینده می‌روند و سبک علمی-تخیلی‌ای را در پیش می‌گیرند، Battlefield 1 ما را به زمان‌های گذشته یعنی دوران جنگ جهانی اول می‌برد. با این حال، لارس گوستاوسون به عنوان طراح ارشد Battlefield 1، می‌گوید این پایبندی به تاریخ مفید است.

او در طول گیمزکام ۲۰۱۶ در مصاحبه خود با سایت گیم‌اسپات گفت:

هر زمان که ما کتاب‌های تحقیقاتی را باز می‌کنیم، متوجه یک سلاح جدید یا تکنیکی می‌شویم که نمی‌دانستیم در دوران جنگ جهانی اول از آن استفاده می‌شد.

وی همچنین در ادامه صحبت‌های خود راجع به تصور غلط مردم راجع به این جنگ گفت:

تصور غلط، این است که کل جنگ در سنگرها بود و با گام‌های آهسته پیشروی می‌شد اما این جنگ نخستینی‌ها بود. امپراتوری‌ها در آن زمان هر فرصتی که داشتند را آزمایش می‌کردند.

با توجه به آلفای محدود Battlefield 1 و نمایش جدید منتشر شده از گیم‌پلی بخش چندنفره در نقش جدید آن یعنی Sinai Desert، روش‌های زیادی برای مبارزه وجود دارد که ما را سوپرایز می‌کند و این‌ها شامل حملات بالون، هجوم سریع سواره‌نظام‌ها و حتی قطار زرهی می‌شوند. تفاوت‌های ظریف متعددی در بخش چندنفره Battlefield 1 وجود دارد. از شلیک گلوگه با سلاح‌های نیمه‌ خودکار گرفته تا شعاع انفجاری بمب‌ها با هواپیماهای بمب‌افکن!

حتی سلاح‌هایی مانند سر نیزه، گاز خردل و مسلسل‌ها که معمولا همراه سربازان در جنگ جهانی اول بود هم نوآوری هوشمندانه‌ای را به مبارزات عظیم و کلاسیک سری بازی‌های Battlefield اضافه می‌کند. لارس گوستاوسون می‌گوید:

جنگ جهانی اول، دورانی است که ما برای مدتی می‌خواستیم راجع به آن چیزهایی کشف کنیم. همه ما در رابطه با جنگ جهانی دوم، ویتنام و جنگ سرد می‌دانیم اما جنگ جهانی اول با وجود میزانی که بزرگ بود، گاهی اوقات مورد توجه قرار نمی‌گیرد. Battlefield 1 دوران قدیمی‌تری را دارد اما در این مورد، احساس تازه بودن می‌دهد.

بازگشت به اوایل قرن ۲۰ همچنین این فرصت را به دایس می‌دهد تا راجع به مسائل فرهنگی و جغرافیایی که موج عظیمی را طی این ۱۰۰ سال به‌وجود آورده‌اند هم چیزهایی کشف کند. گذشته از اینکه Battlefield 1 بیشتر برروی قهرمانان گمنام و میدان‌های جنگ جهانی اول تمرکز دارد، دایس همچنان باید جزئیات زیادی را در رابطه با بخش داستانی یا تک‌نفره ذکر کند. با این حال، لارس گوستاوسون می‌گوید استودیوی آن‌ها دوران آشفتگی را هم مورد استفاده قرار خواهد داد:

تحقیقات ما فقط به سلاح‌ها و وسایل نقلیه محدود نمی‌شود. ما نشستیم و فیلم تماشا کردیم، با کارشناسان به گفت‌وگو پرداختیم و صفحات کتاب‌ها را مطالعه نمودیم تا متوجه شویم چه داستانی را باید از این دوره زمانی تعریف کنیم. امپراطوری‌هایی که به جنگ جهانی اول دعوت شدند، عظیم و هر یک از آن‌ها به نوعی حریص بودند که سعی داشتند چیز بیشتری را در زمانی که جنگ ادامه داشت به‌دست آورند. انگیزه‌های متفاوتی وجود دارد که ما می‌خواهیم به کاوش بپردازیم. جنگ جهانی اول، دوران پیچیده‌ای بود.

ما در زمانی به سر می‌بریم که یک بازی با داستان مربوط به اوایل قرن ۲۰ برای‌مان تازگی دارد. تا ۱۰ سال پیش، کمتر عنوانی پیدا می‌شد که موضوع جنگ جهانی دوم را در نظر نگرفته باشد. حال اما گذشته برای‌مان تازه به‌نظر می‌رسد اما گوستاوسون و تیم او اعتماد به نفس پایینی دارند و می‌گویند ریسک بزرگی را پذیرفته‌اند.

بازی Battlefield 1 در ۲۱ اکتبر (جمعه ۳۰ مهر) برروی پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴ و رایانه‌های شخصی منتشر می‌شود. مشترکین EA Access یا Origin Access هم می‌توانند نسخه اصلی را در ۱۸ اکتبر (سه‌شنبه ۲۷ مهر) تجربه کنند البته در E3 2016 اعلام شد دارندگان کنسول ایکس‌باکس وان حتی زودتر می‌توانند به تجربه بازی بپردازند.

نسخه بتای آزاد Battlefield 1 در ۳۱ اوت (چهارشنبه ۱۰ شهریور) برروی پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴ و رایانه‌های شخصی در دسترس قرار می‌گیرد. از محتویات آن می‌توان به نقشه Sinai Desert و دو حالت محبوب این فرانچایز یعنی Conquest با پشتیبانی از ۶۴ بازی‌باز و Rush با پشتیبانی از ۲۴ بازی‌باز اشاره کرد.

تریلر گیمزکام بازی را هم می‌توانید در این بخش مشاهده کنید. در دقایق پایانی این تریلر، به بخش داستانی بازی هم اشاره می‌شود که مربوط به افسانه لورنس عربستان است.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

Gamescom 2016| چرا دایس دوران گذشته را به سبک علمی-تخیلی در BF1 ترجیح داد؟ - گیمفا
Gamescom 2016| چرا دایس دوران گذشته را به سبک علمی-تخیلی در BF1 ترجیح داد؟ - گیمفا
Gamescom 2016| چرا دایس دوران گذشته را به سبک علمی-تخیلی در BF1 ترجیح داد؟ - گیمفا
Gamescom 2016| چرا دایس دوران گذشته را به سبک علمی-تخیلی در BF1 ترجیح داد؟ - گیمفا
Gamescom 2016| چرا دایس دوران گذشته را به سبک علمی-تخیلی در BF1 ترجیح داد؟ - گیمفا
Gamescom 2016| چرا دایس دوران گذشته را به سبک علمی-تخیلی در BF1 ترجیح داد؟ - گیمفا
Gamescom 2016| چرا دایس دوران گذشته را به سبک علمی-تخیلی در BF1 ترجیح داد؟ - گیمفا
Gamescom 2016| چرا دایس دوران گذشته را به سبک علمی-تخیلی در BF1 ترجیح داد؟ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Gamescom 2016| چرا دایس دوران گذشته را به سبک علمی-تخیلی در BF1 ترجیح داد؟ - گیمفا