خبرنامه شماره #۲۲ | مروری بر مهمترین اخبار هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه شماره #۲۲ | مروری بر مهمترین اخبار هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه شماره #۲۲ | مروری بر مهمترین اخبار هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه شماره #۲۲ | مروری بر مهمترین اخبار هفته گذشته - گیمفا

خبرنامه شماره #۲۲ | مروری بر مهمترین اخبار هفته گذشته

امیرحسین دهنوی
۰۸:۴۵ ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
خبرنامه شماره #۲۲ | مروری بر مهمترین اخبار هفته گذشته - گیمفا

هفته‌ای دیگر گذشت و شاهد اتفاقات جدیدی در پیرامون بازی‌های ویدیویی بودیم. برای مرور اتفاقات و اخبار مهم در هفته گذشته با گیمفا همراه شوید.

به‌جرئت می‌توان مهم‌ترین رویدادهای این هفته را پیرامون عنوان موردانتظار No Man’s Sky دانست. از انتشار نمرات بازی تا مشکلات متعددی که بازی‌بازان رایانه‌های شخصی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. در کنار آن شاهد اتفاقات دیگری نیز بودیم که به راحتی این هفته را به یکی پربارترین هفته‌های سال تبدیل می‌کند.

قفل دنووو شکست می‌خورد

۲۹۷۷۹۶۰ ۹۵۷۹۰۶۷۳۶۷ denuv

قفل دنووو مدتی بود که مانع از کرک شدن بازی‌های رایانه‌ای شده بود. بسیاری تلاش کرده بودند تا آن را بشکنند اما با شکست روبه‌رو شدند. عنوان Doom بعد از حدود دو و نیم ماه به علاوه Rise of the Tomb Raider و Just Cause 3 کرک شده‌اند. هر سه عنوان اشاره شده از دنووو استفاده می‌کردند و ما با این خبر، سرانجام شاهد پیروزی هکرها در برابر یکی از قدرتمندترین قفل‌های عناوین اخیر هستیم. وُکسی (Voksi) که‌ پیش‌تر عنوان The Talos Principles را نیز کرک کرده بود، موفق به پیدا کردن راهی برای دور زدن قفل دنووو شد. این کرک با استفاده از باگ موجود در استیم، به عنوان یک بای‌پس عمل می‌کند. با این روش استیم گمان می‌کند که کاربر مشغول تجربه نسخه دمو است و مشکلی به وجود نمی‌آید در صورتی که فرد بازی کامل را دارد؛ اما پس از مدتی شاهد بسته شدن این امکان و رفع باگ از طرف استیم بودیم. سپس فردی با نام کانسپرسی (CONSPIR4CY) دنووو را به طور کامل کرک کرده است. این کرک طبق توضیحات فرد نامبرده، به سبک کرک‌های قدیمی بوده و دیگر ربطی به بای‌پس ندارد. باید دید که بقیه عناوین دنووو نیز به همین شکل کرک می‌شوند یا نه.

بازگشت GTA V به صدر جدول

grand theft auto v feature 672x372Grand Theft Auto V در سال ۲۰۱۳ عرضه شد. این عنوان از زمان عرضه به مدت ۱۵۰ هفته در جدول پرفروش‌های بریتانیا حضور داشته و این هفته به‌صورت شگفت انگیری به صدرجدول صعود کرد. Grand Theft Auto V با شکست عناوینی جدیدی چون Uncharted 4: A Thief’s End و Overwatch که در سال ۲۰۱۶ منتشر شده بودند، باری دیگر صدرجدول را از آن خود کرد.

گیم‌پلی هشت دقیقه Gears of War 4 با حضور مارکوس فینیکس

gears of war 4 8

Gears of War 4 یکی از موردانتظارترین عناوین امسال است. در E3 2016 معلوم شد که مارکوس فینیکس نیز در بازی حضور دارد اما موضوع به اینجا ختم نمی‌شود. مارکوس نقش اساسی‌تری در داستان نسخه چهارم دارد و در ویدیوی اخیری که منتشر شد، شاهد جنگیدن مارکوس درکنار فرزند خود جی‌دی هستیم.

The Evil Within و Rage به اندازه کافی برای ساخت یک دنباله سودآور بوده‌اند

ragelogo

بسیاری از سری بازی‌هایی که توسط شرکت بتسدا ارائه می‌شوند، امکان دریافت یک دنباله را تاکنون بدست آورده‌اند اما ما شاهد سکوت درباره بازی‌های The Evil Within و Rage بوده‌ایم. این سکوت هم اکنون در هم شکسته شده و ظاهرا بازی‌های نامبرده، به قدر کافی خوب بوده‌اند که ارزش ساخت دنباله را داشته باشند. The Evil Within در سال ۲۰۱۴ و Rage هم در سال ۲۰۱۱ عرضه شدند و حال پیت هاینز از بتسدا به ساخت ادامه‌ای برای این دو بازی اشاره داشت. پس از اینکه از هاینز درمورد آنکه دلیل ساخته نشدن ادامه این دوبازی چیست سوالی پرسیده شد، او به این نکته اشاره داشت که آن‌ها به قدر کافی فروش داشته‌اند تا دنباله‌شان ساخته شود. البته هاینز به‌سرعت گوشزد کرد که این معنای در دست توسعه بودن آن‌ها نیست و هم‌اکنون بتسدا برنامه پرباری داشته و باید دید که چه پیش می‌آید.

عرضه Quantum Break برروی فروشگاه استیم

quantum break reviews screenshot 13

فیل اسپنسر، مدیر بخش ایکس‌باکس، به همکاری مایکروسافت به استیم در صحبت‌های خود اشاره داشت و از آمدن چند عنوان ویندوز ۱۰ به این فروشگاه خبر داد. حال در سایت رسمی ایکس‌باکس خبر از انتشار Quantum Break برروی فروشگاه استیم منتشر شد. همچنین نسخه فیزیکی آن نیز به فروشگاه‌ها ارسال می‌شود. این عنوان در تاریخ ۱۴ سپتامبر (۲۴ شهریور ماه) قابل دریافت در شبکه استیم است. طبق اعلام مایکروسافت این نسخه از بازی که در استیم قرار خواهد گرفت شامل کلیه بروزرسان‌های منتشر شده برای این بازی است. هر دو نسخه استیم و Timeless Collector’s Edition این بازی به قیمت ۴۰دلار بفروش خواهند رسید. نکته قابل توجه در معرفی نسخه مربوط به استیم این بازی آن است که شرکت رمدی بطور کاملاً مشخص اعلام کرد که این نسخه قابلیت اجرا برروی دایرکس ۱۱ را خواهد داشت و این بدین معنی است که برای اجرای آن الزامی به داشتن ویندوز ۱۰ نخواهید داشت و امکان استفاده از ویندوزهای ۷ به بالا برای این بازی وجود دارد البته باید گفت که سیستم عامل شما باید ۶۴ بیتی باشد.

عرضه نسخه GOTY عنوان The Witcher 3: Wild Hunt نهم شهریورماه

the witcher 3 wild hunt 48 123622917

پس از عرضه موفقیت آمیز بازی در سال ۲۰۱۵ و همچنین انتشار دو بسته الحاقی داستانی فوق العاده، The Witcher 3: Wild Hunt آماده دریافت نسخه بازی سال خود به همراه تمامی محتوای عرضه شده برایش است. این نسخه از بازی شامل گسترش‌دهنده‌های Hearts of Stone و Blood and Wine می‌شود و تمام ۱۶ محتوای دانلودی در آن وجود دارد که دارای چیزهای کوچک‌تری مانند لباس‌های جدید است. همچنین قیمت نسخه بازی سال قرار است ۵۰ دلار باشد.

سونی رویداد “پلی‌استیشن میتینگ” در ماه سپتامبر را تایید کرد | معرفی پلی استیشن نئو؟

playstation 620x382

سونی در ۱۷ شهریور رویداد پلی استیشن میتینگ را برنامه ریزی کرد. به‌نظر می‌یاید که در این زمان شاهد معرفی پلی اسیتشن نئو خواهیم بود چرا که اندرو هاوس نیز پیش‌تر و قبل از مراسم E3 به این نکته اشاره کرد که آن‌ها نئو را در E3 معرفی نمی‌کنند و در مراسمی جداگانه برای نشان دادن تمامی قابلیت‌هایش معرفی می‌شود. حال به‌نظر می‌رسد این رویداد که در شهر نیویورک برگزار می‌شود بهترین زمان برای معرفی کنسول میان نسلی پلی استیشن است.

فروش بیشتر ایکس‌باکس وان در ماه جولای قبل از ورود مدل اس

xbox one2

پس از پایان E3 عموما کنسول‌ها فروش بیشتری را دریافت می‌کنند و حال گویا این فروش بیشتر برای کنسول ایکس‌باکس وان بوده است. اشتباه نکنید این آمار مربوط به ماه جولای بوده و مدل اس در آگوست عرضه شده است این به معنی‌ست که مدل استاندارد ایکس‌باکس وان توانسته است پلی استیشن ۴ و کنسول‌های دیگر را شکست دهد. گویا تخفیفات و عناوین انحصاری فوق العاده ایکس‌باکس وان باعث جذب بالای مشتریان شده است. حال در ماه آگوست نیز باید در انتظار عرضه مدل اس باشیم و احتملا آگوست نیز پیروزی آز آن کنسول مایکروسافت خواهد بود.

ps now lead
یکی از بزرگترین حسرت‌های بازی‌بازانی که کنسول‌های پلی اسیتشن را ندارند، تجربه عناوین انحصاری این کنسول است. احتمالا امکان تجربه این عنوان محیا می‌شود. سرویس PS Now این امکان را به کاربران می‌دهد تا بتوانند عناوین پلی اسیتشن ۳ را برروی پلی اسیتشن ۴ خود استریم کنند. حال شایعاتی مربوط به عرضه این سرویس برای رایانه‌های شخصی به گوش می‌رسد. طبق اطلاعات ما این سرویس در ۲۳ آگوست برای رایانه‌های شخصی معرفی می‌شود و ابتدا در بلژیک، بریتانیا و هلند عرضه می‌شود. نسخه کانادا و ایالات متحده نیز در هفته آینده منتشر می‌شود. زمان عرضه برای فرانسه و ژاپن هنوز مشخص نشده اما سیستم موردنیاز از این قرار است: سیستم عامل ویندوز ۷ به بالا، سرعت اینترنت ۵ مگابایت یا بالاتر و همچنین یک کنترلر (برای بهترین تجربه DualShock 4 پیشنهاد می‌شود) تا بتوانید از ۳۰۰ عنوان سرویس لذت ببرید. این بدان معنی است که عناوین انحصاری پلی استیشن چون God of War و Uncharted درکنار The Last of Us و InFamous برروی رایانه‌های شخصی قابل بازی می‌شود. همچنین سونی تایید کرده است که به‌زودی عناوین پلی اسیتشن ۴ نیز راه خود را به سرویس استریم PS Now باز می‌کنند پس می‌توان انتظار عرضه عناوین انحصاری پلی اسیتشن ۴ را برای رایانه‌های شخصی درنظر گرفت. البته توجه داشته باشید که فعلا منبع خبر شایعه بوده و باید در انتظار تایید رسمی سونی باشیم.
no mans sky field

No Man’s Sky یکی از مورد انتظارترین عناوین سال ۲۰۱۶ بود و در هفته گذشته شاهد عرضه شدن آن بودیم. متاسفانه بازخورد‌ها آنچنان که تصور می‌شد مثبت نبوده و هم‌اکنون این عنوان میانگین نمرات ۶۹ را از منتقدین بدست آورده. بسیاری به خسته کننده شدن بازی و همچنین سیاره‌های شبیه به هم و عدم وجود شخصیت خاص برای موجودات فضایی و NPCها اشاره داشته‌اند. وب‌سایت The Jimquisition با دادن نمره ۵ از ۱۰ درمورد بازی چنین نوشت:

من در این بازی کلی موجود فضایی دیدم، به سیاره‌های زیادی سفر کردم و بسیاری مواد معدنی استخراج کردم اما یکبار، دریغ از یکبار No Man’s Sky من را شگفت زده نکرد. هر سیاره جدیدی دارای همان روال و چیدمان سیاره پیشین است و تنها رنگش تغییر کرده. این بازی همه چیز را به‌صورت تصادفی ایجاد می‌کند و این بدان معنی است که همه چیز در No Man’s Sky حس تنوع به شما نمی‌دهد چراکه دست‌ساز و طراحی شده به‌صورت منحصر به‌فرد نیست بلکه ساخته یک فرمول است.

نسخه رایانه‌های شخصی نیز مشکلات بسیاری داشته و هم‌اکنون در استیم با نقدهای بسیار منفی روبه‌رو است. سازندگان به طرفداران اطمینان دادند که به‌زودی به‌روزرسان‌ها منتشر می‌شوند و مشکلات حل می‌شود.

بازی No Man’s Sky برروی پلی‌استیشن ۴ نئو امکان تغییر اساسی خواهد داشت

ps4

به‌نظر می‌رسد کنسول‌های میان نسلی از آنچه که تصور می‌کردیم و به ما گفته می‌شد نکات مثبت و برتری‌های بیشتری نسبت به‌مدل‌های پیشین خود دارد. شان مورای، به عنوان موسس استودیوی هلو گیمز و کارگردان نوآور بازی No Man’s Sky در صحبت با Daily Star اعلام کرد که این بازی برروی یک سخت افزار بهتر امکان تغییر اساسی در تجربه بازی را ایجاد خواهد کرد.

وجود سخت افزار قدرتمند تنها به معنی ارتقای تکسچر یا افزایش نرخ فریم نیست. این بدین معنی است که ما امکان تغییری اساسی در تجربه بازی را خواهیم داشت.

سونی بارها گفته است که تجربه بازی‌ها در دو مدل پلی استیشن تنها در بحث کیفیت ظاهری است و نه گیم‌پلی، حال با این صحبت شان مورای شک‌هایی در دل طرفداران ایجاد شده است.

نقد و بررسی‌های ایکس باکس وان اس منتشر شد

این دستگاه ۳۰۰ دلاری برخلاف نسخه اصلی، قابلیت اجرای رزولوشن ۴K را دارد، از ۲ ترابایت هارد دیسک بهره می‌برد، ۴۰ درصد کوچکتر است و از HDR نیز پشتیبانی می‌کند. طراحی کنترل ایکس‌باکس وان نیز برای نسخه اس تغییر کرده است. نکته جالب توجه در مشخصات ایکس‌باکس وان اس، منبع تغذیه آن می‌باشد که در خود کنسول جا سازی شده و دیگر به صورت جداگانه نیست.

خلاصه مشخصات بدین شرح است:

نام دستگاه: ایکس‌باکس وان اس

سازنده: مایکروسافت

قیمت: ۳۰۰ دلار برای ۵۰۰ گیگابایت – ۳۵۰ دلار برای ۱ ترابایت – ۴۰۰ دلار برای ۲ ترابایت

زمان عرضه: مدل ۲ ترابایتی هم اکنون موجود است – مدل‌های ۵۰۰ گیگابایتی و ۱ ترابایتی در ۲۳ اوت مصادف با ۱ شهریور عرضه خواهند شد

حال نظر شما را به مرور نقد و بررسی‌ها پیرامون این کنسول جذاب جلب می‌کنیم:

Gamespot

اگر در خرید ایکس‌باکس وان مردد بودید، صبر کردید تا باگ‌ها رفع شوند یا اینکه بازی به اندازه کافی برای آن در دسترس قرار گیرد، ایکس‌باکس وان اس شروعی بسیار خوب خواهد بود. باریک است، تنها مدلی می‌باشد که دارای ۲ ترابایت حافظه بوده، قیمت منصفانه‌ای دارد و قابلیت‌های ویدئویی که اشاره شده بود را ارائه می‌کند. اگر هیچ یک از این موارد برایتان مهم نیستند و فقط می‌خواهید که بازی‌های ایکس‌باکس وان را تجربه کنید پس من به شما خرید ایکس‌باکس وان اصلی را به جای مدل اس پیشنهاد می‌کنم. مدل ۵۰۰ گیگابایتی این دستگاه ۲۵۰ دلار قیمت دارد که ۵۰ دلار ارزانتر است.

CNET – ۸٫۳

در اکثر شرایط خیر، شما نیازی نیست که ایکس‌باکس وان اس بخرید. اگر در حال حاضر صاحب یک ایکس‌باکس وان هستید و منتظرید ببینید که ایکس‌باکس اسکورپیو چه چیزی را ارائه می‌کند، پیشنهاد خرید این دستگاه سخت است. اگر قصد وارد شدن به فضای ایکس‌باکس وان را دارید، مایل نیستید که یک سال تا آمدن ایکس‌باکس اسکورپیو صبر کنید و می‌خواهید که یک تلویزیون ۴K را هم بخرید، ایکس‌باکس وان اس احتمالا خرید مناسبی برایتان خواهد بود. اگر تلویزیون ۴K در آینده شما جایی ندارد، شاید بخواهید که سراغ ایکس‌باکس وان اصلی بروید.

Engadget

تا زمانی که یک صفحه نمایش خوب نداشته و تمایلی هم به تهیه آن ندارید، دلیلی برای ارتقا از ایکس‌باکس وان فعلی شما وجود ندارد. تنها مزیتی که شامل حالتان می‌شود، فضای بیشتر است که برخی مدل‌های ایکس‌باکس هم همین الان دارای ۲ ترابایت حافظه هستند. با این وجود اگر تلویزیون شما توانایی پشتیبانی از محتویات رزولوشن بالا را دارد، چیزهای زیادی هم وجود دارد که می‌توان به آنها علاقه‌مند شد. دلیل واضح و قطعی در حال حاضر وجود ندارد اما اگر در خانه یک پخش کننده الترا اچ‌دی بلو ری ندارید، از خرید خود ناامید نخواهید شد. اس همان ایکس‌باکس وانی است که شما می‌شناسید اما برای آینده طراحی شده شده.

The Verge – ۸٫۱

این کنسول برای آن دسته از مردمانی است که نمی‌توانند صبر پیشه کنند. شاید شما نمی‌توانید برای بلوری با کیفیت ۴K صبر کنید یا شاید هم تلویزیون دارای HDR شما بدون تجربه بازی‌های HDR بی ارزش است. یا شاید نمی‌توانید صبر کنید تا از شر آن جعبه سیاه زشت زیر میز تلویزیون خود خلاص شوید. اگر امکان دارد، پس صبر کنید اگر هم نه، با خرید ایکس‌باکس وان اس خوشحال خواهید شد.

Eurogamer

ظاهری تازه که شما را از شر آن جعبه فاجعه مشابه ست-تاپ باکس خلاص می‌کند را با نسخه‌ای بهبود یافته از کنترلی که قبلا هم بسیار خوب بود ترکیب کنید و میبینید که ایکس‌باکس وان اس تغییرات سخت افزاری بسیار خوبی را دریافت کرده است. صرف نظر از اینکه کمی سر و صدای بیشتری دارد، ارتقا قابل توجه در تمامی زمینه‌ها نسبت به کنسول اولیه صورت گرفته است. این هنوز هم یک ایکس‌باکس وان است پس دنبال تغییرات بسیار عظیمی در سخت افزار نباشید اما شاید بهترین تغییراتی است که تاکنون در یک کنسول اعمال شده.

دیگر رویدادهای قابل ذکر در این هفته:

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

خبرنامه شماره #۲۲ | مروری بر مهمترین اخبار هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه شماره #۲۲ | مروری بر مهمترین اخبار هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه شماره #۲۲ | مروری بر مهمترین اخبار هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه شماره #۲۲ | مروری بر مهمترین اخبار هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه شماره #۲۲ | مروری بر مهمترین اخبار هفته گذشته - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

خبرنامه شماره #۲۲ | مروری بر مهمترین اخبار هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه شماره #۲۲ | مروری بر مهمترین اخبار هفته گذشته - گیمفا