[سینماگیمفا]: معجون مارولی – بررسی فیلم Captain America: Civil War - گیمفا
[سینماگیمفا]: معجون مارولی – بررسی فیلم Captain America: Civil War - گیمفا
[سینماگیمفا]: معجون مارولی – بررسی فیلم Captain America: Civil War - گیمفا
[سینماگیمفا]: معجون مارولی – بررسی فیلم Captain America: Civil War - گیمفا

[سینماگیمفا]: معجون مارولی – بررسی فیلم Captain America: Civil War

عرفان استادی
۲۰:۱۸ ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
[سینماگیمفا]: معجون مارولی – بررسی فیلم Captain America: Civil War - گیمفا

Captain America: Civil War (کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی) سیزدهمین فیلم از دنیای سینمایی مارول است. مارول که از سال ۲۰۰۸ و با ساخت فیلمی بر اساس شخصیت کمیک بوکی خود یعنی مرد آهنی، پا به دنیای سینما گذاشت، حال به قدری قدرتمند ظاهر شده است که تنها وجود نام مارول در پشت فیلمی، موفقیت اقتصادی و حتی کیفیتی آن را تضمین می‌کند.

پس از انتشار بزرگ‌ترین فیلم مارول در سال ۲۰۱۵ یعنی Avengers: Age Of Ultron (انتقام جویان: عصر آلتران) که بر خلاف انتظارات نتوانست رکورد فروش نسخه اول خود را بشکند، مارول به دنبال ساخت یک فیلم بزرگ دیگر بود. Civil War قرار بود با فاصله کوتاهی پس از Age Of Ultron، بار دیگر مجموعه ابر قهرمانان مارول را به دور هم جمع کند و در این میان از قهرمانان تازه ای نظیر مرد عنکبوتی و پلنگ سیاه نیز رونمایی نماید. همهٔ این مسائل سبب شد تا فیلم بیش از اینکه فیلم شخصیت کاپیتان آمریکا باشد از آن به عنوان انتقام جویان ۲٫۵ یاد شود! در این مقاله قرار است نگاهی به Civil War داشته باشیم و دریابیم که آیا این معجون مارولی فقط برای اهداف کمی ساخته شده است یا آنکه از لحاظ کیفی هم لایق احترام است.

لینک ورود:

capi america 3 pic33s 1052x526

معجون مارولی – بررسی فیلم Captain America: Civil War به قلم: محمدحسین صفری

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

[سینماگیمفا]: معجون مارولی – بررسی فیلم Captain America: Civil War - گیمفا
[سینماگیمفا]: معجون مارولی – بررسی فیلم Captain America: Civil War - گیمفا
[سینماگیمفا]: معجون مارولی – بررسی فیلم Captain America: Civil War - گیمفا
[سینماگیمفا]: معجون مارولی – بررسی فیلم Captain America: Civil War - گیمفا
[سینماگیمفا]: معجون مارولی – بررسی فیلم Captain America: Civil War - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • GAMER HUNTER گفت:

    بهترین فیلم ابر قهرمانی امسال بود با فاصله زیاد از فیلمای دی سی

  • alittttz گفت:

    فیلمه خیلی قشنگیه فقط تنها ضعفش اینه که شخصیتاش زیادن یعنی جو فیلمه شلوغه

  • dc53 گفت:

    فیلم خوبی بود ولی ازش انتظار بیشتری داشتم
    ۲/۱۰فیلم داشتن به جای جنگ حرف میزدن
    مشکل اصلیش هم این بود که مثل کمیک هاش حماسی نبود
    جنگ به این بزرگی کردن اما یک نفر هم نمرد .
    ممنون بابت نقد

  • v9 گفت:

    بهترین فیلم کمیک بوکی بود که بعد ددپول دیدم!عالی بود :heart:

  • ali.e گفت:

    من ترجیح میدادم تا داستان سرباز زمستان و هایدرا رو تو این فیلم درگیر نمیکردن و مثل کمیکش فقط درباره قانون ثب نام بود. :-X
    شخصیت های کمیک هم که حدود ۱۰ برابر این فیلم بودن و به نظرم شخصیت های فیلم کم بودند و منطقی هم هست چون که البته اگه زیاد باشند وقت برای هر شخصیت محدوده و جز یه مقدار اکشن ازشون نمیبینیم که خودش نقطه ضعفه. همین الان هم از زیاد بودنشون ایراد گرفته میشه. :laugh:
    پیشنهاد میکنم کمیکش رو بخونید واقعا قشنگه. :yes: :yes:

  • amir_frj گفت:

    فیلم خیلی خوبی بود اما بنظر من پایان بندی خیلی خوبی نداشت.در کل فیلم های سوپر هیرویی هیچکدوم برای من به شخصه اونطوری که مورد انتظارم بود نبودن…

  • rise of devil گفت:

    فیلم قشنگی بود انصافا .به خصوص قسمت های اکشنش مثلا با اون قسمت از مبارزه تو
    فرودگاه خیلی حال کردم.ولی خب یه سری ضعف به نظرم تو قسمت شخصیت پردازی داشت
    مثل با نقش بارون زیمو زیاد حال نکردم باهاش الیته منظورم این کاراکتر هست نه اینکه دانیل
    بروهل بد بازی کرده باشه.

  • false savior گفت:

    اسم فیلم که نشان وضعیت بد داخلی آمریکا بود .
    ولی تو فیلم خیلی قشنگ دشمنانشون رو خنثی کردن اون از پلنگ سیاه که اهل نیجریه م سلمان از شهر لاگوس عمدتا شی عه نشین بود و به جای انتقام تصمیم گرفت پنجه انتقامش رو بکشه تو و خفه شه و اونم از ابر سربازان خفته شوروی که بیدار نشدن و البته اندیشه کم ونیسم خفته و یخ زده دوباره بر علیه دشمن دیرینش لیب رالیسم نمیتونه به پا خیزه که اینو درست میگن.
    اولترون کجایی حال این ابر ج لادان ج نایتکار رو حداقل با زبون منطق نیش و کنا یه ات بگیری؟

  • daryl گفت:

    Captain America: Civil War
    بعد از deadpool بهترین فیلم ابر قهرمانی امسال بود

  • IRIS گفت:

    اگه این فیلم بخوام نقد کنم دوست دارم یه تاریخچه داشته باشیم . نمی دونم چند نفر از دوستان با فیلم های ابر قهرمانی دهه ۸۰ و ۹۰ آشنانن (البته من سنم اونقدرام نیست نگاشون کردم). داخل اون فیلما واقعیت و قوانین دنیای واقعی جایی نداشت سوپر من سال ۲۰۰۰ دور زمین می چرخید زمان عقب می رفت (کاملا احمقانه). نمی دونم فوت می کرد آتیش خاموش می شد و………. بتمن که بدتر بود و بقیه فیلما. اما بعد از اون سه گانه بتمن و سه گانه اسپایدر من سعی در واقعیت نمایی سینما کردن حتی فیلم هالک اول و حتی دوم . ایرن من هم اول و دوم بیشترین سعی داشتن و سوم کمتر . این دوران دوران خوبی بود چون از قهرمان های غیر واقعی دهه های قبل گذشتیم و به واقعیات رسیدیم اما نمی دونم شاید کار مارولم نبود شاید تقاضا مردم باشه اما مارول شروع کرد اینو و دوباره اون قهرمانای غیر واقعی امدن (من به غیر ممکن اعتقاد ندارم چیزی که الان غیر ممکنه شاید فردا نباشه) من کاملا لباس ایرن منو درک می کنم اما خدایش محافظین کهکشان اصول قواعد واقعی زیر سوال برد از همه لحاظ دهه هشتادی بود یا فیلم اونجر یا حتی نسخه دومش که دیگه نمی شه ازش چیزی گفت یا حتی این فیلم جنگ داخلی پشت اینا سریالای با همین قاعده مثل ارو یا فلش یا ایجنت او شیلد که من چند قسمت هر کدوم نگاه کردم واقعا تحملش سخت بود چون به تمام اصول واقعی توهین کرد. اما فیلمای دی سی دوباره جای پای همون صنعت واقعیت گرایی گذاشت سوپر من جدید دیگه اون کارای عجیبو نمی کنه بله قادره هنوز مطلق باشه اما نه اون شکل (دوستان فیلم سوپر من ۲۰۰۱ نگاه کنن تا حرفمو درک کنن) و بقیه این فیلما .
    در کل این نظر من بود . یه فیلم باید بر اساس واقعیات فیزیکی باشه نه مرد مورچه ای مرد غول پیکر بشه

    • 2K.Firaxis گفت:

      درسته که یکم از واقعیت جدا شده اونجنرز ولی
      ولی…
      فیلم هیجان بسیار بالایی رو در عوض((واقع گرایانه))شدن به دست اورده که نقطه ی قوت جنگ داخلی هم همین هیجان هست
      فقط جای ثور خالی بود 😥
      مرد مورچه ای غول پیکر مگه چشه؟خیلی خوبه که :-/

      • IRIS گفت:

        بزارید یه جور دیگه بیان کنم بازی های دو دهه قبلو همه یادمونه باس فایت های غیر قابل تحمل قهرمانای … چطوری بگم بیش از حد فانتزی تا این که بازی های غربی امدن یادمه اولا همه بازیای غربی رو بخاطر نداشت باس یا کم بودن می کوبیدن اما داستان و سیستم واقعیت نمایش آخر مارو جذب کرد چون ذهن ما یه سری واقعیات داره که اگر فیلمی بر خلاف این واقعیات عمل کنه کاملا توسط ذهن ما رد میشه یه مثال فیلم محافظین کهکشان هر بار شخصیتا در فضا حضور داشتن رسما نویسنده به تمام قوانین فزیک توهین می کرد شاید یکی بگه این یه فیلم پاپکرنی هست چرا جدیش می گیرین من مخالف این برداشت نیستم اما حداقل واقعیت باید رعایت بشه . به هر حال شایدم من زیادی حساسیت به خرج می دم . اما من ظهورو سقوط قهرمانای انسانی مثل رانبو و آرنولدو….. یادمه یکی از دلایل سقوطشون همین جدا شدن از واقعیات بود
        درباره مرد مورچه ای اگر از فیلمش کامل یادم باشه درباره قواعد کوچک و بزرگ شدن حرف زد و غول پیکر شدنو بیان نکرد کوچک شدن عاقلانس از بعضی موارد تایید میشه اما اینطوری بزرگ شدن نه.
        من نمی خوام از خودم دفاع کنم یا از حرفام من چون طرفدار سرسخت کمیک های دی سی مخصوصا شخصیت ریون هستم شاید دارم با غرض حرف می زنم اما من سینمای واقعیت گرا رو بیشتر از الان دوست داشتم

        • 2K.Firaxis گفت:

          من که طرفدار هیچکدوم نیستم خوره هم نیستم,فقط نگا میکنم و رد میشم ولی انت من درباره ی بزرگ شدن هم حرف زده بود اگه اشتباه نکنم و درباره ی افزایش ۴۰ برابری قدرت و این چیزا
          دی سی پیش من زیاد جذابیت نداره (اونقدری نیست که دنبال کنم)
          تنها توی کل ابرقهرمان ها به هل بوی یکم علاقه دارم اونم که فعلا خبری نیست ازش
          در کل منظورم اینه که فیلمهای ابر قهرمانی برای این ساخته شدن که ((واقع گرایانه)) نباشن

  • HannaH گفت:

    مى دونم به این پست ربطى نداره ولى خواستم دستکم نظر یکنفر که خود فیلم رو دیده هم بدونید.
    من جوخه خودکشى رو همین الان دیدم و اصلا واکنش منتقدها برام قابل درک نیست. فیلم با فاصله بسیار زیاد بهترین فیلم دى سى تا الان هست. اصلاً منتظر تماشاى فیلم بى سروتهى مثل بت من علیه سوپر من، یا جنریکى مثل مرد پولادى نباشید. فیلم یک بى مووى فوق العاده است که به نظر من قربانى ادیت هاى متعدد، داستانگویى به هم ریخته (توى تدوین) و مهمتر از همه تریلر هایپ کننده اش شد.
    اما بدون اسپویل داستان، اول بدى هاى فیلم رو مى گم و بعد خوبى هاش رو نگه مى دارم براى آخر. اولین ایراد فیلم از هم پاشیدگى خط داستان توى تدوین هست. فیلم واقعاً از نقطه شر درگمى شروع مى شه و بعد از کمتر از ده دقیقه دوباره شروع فیلم رو تکرار مى کنه. ایراد دوم که خیلى بزرگه توى ریتم فیلم هست که بازهم به نظر من ایراد تدوین هست. عموماً فیلم یه مقدمه داره که تو یک نقطه مى رسه به کلیماکس و بعد هم یه نتیجه گیرى که گره هاى داستان باز مى شه. گاهى هم مثل مد مکس فیلم به جاى ساختار قبلى مثل بشکه باروت کم کم مى ره مثل پله بالا تا منفجر بشه. اما مشکل این فیلم اینه که از کلیماکس شروع مى شه و توى کلیماکس تمام مى شه. نه فرصتى هست که شخصیت ها خودشون رو نشون بدن و نه فرصتى براى عمق دادن به داستان. فیلم از نظر فنى هم در مقابل کارهاى مارول خیلى خوب نیست. چه کیفیت سه بعدى بودن فیلم و چه شفافیتش.
    اما خوبى هاش. اول، دوم و سوم هارلى کویین. مارگوت رابى رسماً نقش زندگى شو بازى کرده. با فاصله یکى از بهترین زنده کردن شخصیت هاى کمیک روى پرده، بازى رابى در نقش هارلى کویین خست و به جرات هر لحظه اى که روى پرده است، بهترین لحظه فیلمه. رفتن رابى از سریال هاى سطح پایین تلویزیون استرالیا به سینماى هالیوود واقعاً اتفاق فرخنده اى بود. مابقى بازیگرها همه خوبن. اذت بخش و تماشاشون جداً سرگرم کننده است (بومرنگ دقیقاً یک لات استرالیایى هست). تنها بازى متوسط مربوط به کارا دلونجى/انچنترس از نیمه فیلم به بعد هست.
    موسیقى عالیه، و استفاده از ترانه هاى خاطره انگیز فوق العاده است. در واقع حاشیه صوتى فیلم جداً شنیدنیه، هر چند به نظر مى یاد بعضى هاش به زور نوى فیلم اومده که با تریلر هماهنگ باشه (و متاسفانه یکى از بهترین لحظات تریلر توى فیلم نیست). کارگردانى روان هست که بازهم مى شه گفت تدوین بهش ضربه زده. و البته فیلم بسیار تیره و تار و تلخ هست. جیزى که باعث شده هم چین خیلى بهش روى خوش نشون نده و هم خود وارنر.
    این هم براى ته نوشته. جوکر. این جوکر نه به فیلسوفى و عمق نسخه خیث لجر هست، نه مثل جوکر نیکلسون خطرناک و هنرمندانه است. اگر این ها رو کنار بگذاریم با جوکرى روبرو مى شیم که اکر فرصت بیشترى بهش داده مى شد شاید عملکرد بهترى داشت. این جوکر بیشتر سردرگم و بى هدفه تا خطرناک. البته دوستان من مى گفتن این جوکر از گولدن ایج هست و با دو تا جوکر دیگه متفاوته (تو کمیک ها) و خیلى ازش راضى بودن، اما من حقیقتاً لذت نبردم. به نظر من این یکى هم بى منطق بود (صبر مى کنم تا فیلم براى دانلود بیاد) و بیشتر سعى مى کرد خطرناک و دیوانه باشه تا اینکه مثل لجر و نیکلشون دسوانگى و خشونتش از درون بیاد.
    در نهایت فیلم شاید به خوبى فیلم هاى مارول نباشه، اما امتیاز منتقد ها بهش واقعاً بى منطق هست. من از همین الان حاظرم بلیط هاى فیلم بعدى با شرکت هارلى کویین رو بخرم.

    • PC_Gamer گفت:

      یا خدا نظر شما از خود مقاله داخل سینما گیمفا فکر کنم بیشتر باشه .
      باحال توضیح دادید تنها میتونم بگم خوشبحالتون که فیلم میتونید راحت در سینما تماشا کنید اما ما باید صبر کنیم تا فیلم برای دانلود تو سایت ها بیاد الان یه کیفیت پرده ای هست دوستان میگن کیفیتش خوبه شک داشتم دانلود کنم اما این طور شما توضیح دادید نمیشه صبر کرد حتما باید دید فیلمو . :inlove: :yes:

[سینماگیمفا]: معجون مارولی – بررسی فیلم Captain America: Civil War - گیمفا
[سینماگیمفا]: معجون مارولی – بررسی فیلم Captain America: Civil War - گیمفا