ورود آقایان ممنوع! | 30 شخصیت مونث برتر در بازی های رایانه‌ای - بخش اول | گیمفا
ورود آقایان ممنوع! | 30 شخصیت مونث برتر در بازی های رایانه‌ای - بخش اول | گیمفا
ورود آقایان ممنوع! | 30 شخصیت مونث برتر در بازی های رایانه‌ای - بخش اول | گیمفا
ورود آقایان ممنوع! | 30 شخصیت مونث برتر در بازی های رایانه‌ای - بخش اول | گیمفا

ورود آقایان ممنوع! | ۳۰ شخصیت مونث برتر در بازی های رایانه‌ای – بخش اول

سعید آقابابایی
۰۸:۳۰ ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
ورود آقایان ممنوع! | 30 شخصیت مونث برتر در بازی های رایانه‌ای - بخش اول | گیمفا

مدت‌ هاست که داریم بازی می‌ کنیم، بازی می‌ کنیم و بازی می‌ کنیم… انواع و اقسام داستان‌ ها، آخرالزمان‌ ها، مصیبت‌ ها، انقلاب‌ ها و توطئه‌ ها را دیده‌ایم و آن ها را خنثی کرده‌ایم یا گاهی به سرانجام رسانده ایم! در طول این سال ها که انواع اقسام بازی های مختلف را تجربه کرده ایم، با صدها و هزاران شخصیت مختلف آشنا شده‎ایم و با آن ها تعاملات بسیاری از نوع مجازی داشته ایم! بسیاری از این شخصیت‎ها ما را تا تا سرحد جنون عصبانی کرده‎اند، برخی ما را شدیدا ترسانده ‎اند، برخی حس دلسوزی و همذات پنداری ما را برانگیخته ‎اند و حتی برخی از آن ها ما را به واقع عاشق خود کرده‎اند. غالبا اکثر شخصیت ‎های اصلی در بازی های رایانه‌ ای به ویژه در سبک اکشن، مردان هستند و شاید از هر چند بازی یکی از آن ها دارای شخصیت اصلی مونث باشند که خب البته این امر بدون دلیل هم نیست، زیرادر وهله اول همه ما می دانیم که تعداد بازیبازان پسر نسبت به بازیبازان دختر در سراسر دنیا رقم بسیار بسیار بیشتری است و قطعا آقایان برای این که یک بازی را انجام دهند و با شخصیت آن همذات پنداری کنند ترجیح می دهند که یک شخصیت از جنس خودشان یعنی مذکر را انتخاب کنند که این اصلی ترین دلیل وجود شخصیت های مذکر بسیار بیشتر نسبت به خانم ها است.

همچنین باید گفت در اکثر بازی های روز و اکشن دنیا که شامل مبارزات و … هستند، وجود یک شخصیت مرد قدرتمند و بی باک، بسیار باورپذیرتر از یک شخصیت خانم به نظر می رسد. در واقع اگر عنوانی بخواهد تا از شخصیت اصلی مونث در عنوان خود استفاده کند باید به قدری آن را خوب ساخته و پرداخته باشد که کاملا برای بازیباز باورپذیر به نظر برسند و توانایی هایش را نیز کاملا قبول کند. به همین دلیلی خیلی از سازندگان این ریسک را نمی کنند و ترجیح می دهند از شخصیت اصلی مرد در عناوین خود استفاده کنند، اما در این بین و در طول این سال ها عناوینی نیز بوده اند که از خانم ها به عنوان نقش اصلی استفاده کرده اند و اتفاقا بسیار نیز موفق شده اند که در این مقاله موضوع اصلی بحث ما همین بانوان محترم هستند.

women in gaming 2

تعداد شخصیت های محبوب مونث در بازی های رایانه ای بیشتر از آن چیزی است که فکر می کنیم.

در طی سال های طولانی در صنعت بازی های رایانه ای و در میان هزاران هزار عناوین مختلف که ساخته شده و می شوند، هستند عناوینی که موفق شده اند تا از شخصیت های مونث فوق العاده قدرتمند استفاده کنند و به قدری آنها را عمیق و پیچیده خلق کرده اند که حتی از بسیاری شخصیت ها مرد نیز در میان بازیبازها محبوب تر شده اند (مخصوصا در میان آقایان!). شخصیت های مونثی که برخی از آنها سال هاست که برای ما خاطره سازی کرده اند و با حضور در انواع عناوین مختلف یک فرنچایز هرروز بیشتر از قبل جای خود را در دل ما باز کرده اند مانند لارا کرافت (Lara Coft) محبوب که مدت هاست در عناوین Tomb Raider خوش درخشیده است و یکی از محبوب ترین شخصیت های تاریخ بازی های رایانه ای محسوب می شود و کاملا توان رقابت با مردان را داراست. برخی دیگر از این شخصیت های مونث، کسانی هستند که به تازگی و یا با حضور در یک یا دو بازی ره صدساله محبوبیت را طی کرده اند که البته باید آن را مدیون سازندگان و خالقانشان باشند مانند شخصیت الی (Ellie) در شاهکار بی تکرار The Last of Us که تنها با حضور در یک بازی تبدیل به یکی از محبوب ترین و به یادماندنی ترین شخصیت های مونث در تاریخ بازی های رایانه ای شد و نامش تا ابد در دفتر شخصیت های جاودانه عناوین رایانه ای ثبت گردید.

همواره در مقالات مختلف در سایت های معتبر دنیا به وفور در مورد شخصیت های مختلف حاضر در عناوین رنگارنگ صحبت شده است و انواع شخصیت های مثبت و منفی اعم از مذکر و مونث، بررسی و معرفی شده‎اند و به نقش آن ها در فرنچایز مربوطه و به طور کلی بر این صنعت پرداخته شده است. در این مطلب قصد داریم تا کمی متفاوت تر عمل کنیم و دامنه جستجو در مورد شخصیت ها را کمی محدودتر کنیم. در واقع در این مقاله بناست تا به برترین شخصیت های حاضر در بازی های رایانه ای بپردازیم اما شخصیت هایی فقط از نوع مونث و در واقع خانم های گرامی! در واقع قبل از این که مقاله ای در مورد برترین شخصیت های مرد حاضر در بازی های رایانه ای بپردازیم، حق تقدم را که همیشه با خانم های محترم است را رعایت کرده و در ابتدا مطلب برترین شخصیت های مونث در بازی های رایانه ای را به رشته تحریر در آوردبم.

women in gaming 3

شخصیت هایی که هر کدام خاطرات زیادی را برای ما رقم زده اند.

هنگامی که به انتخاب گزینه‌ ها برای نوشتن مقاله فکر می‌ کردم، با این که موضوع مقاله ۳۰ شخصیت برتر بود و به نظر تعداد زیادی می‌ آمد ولی وقتی نام‌ ها را بر روی کاغذ آوردم مشاهده کردم که چقدر تعداد این شخصیت‌ های مونث قدرتمند و عمیق در دنیای بازی‌ های رایانه‌ ای زیاد است و واقعا نمی‌ توان از کنار نام هر کدامشان به سادگی گذشت و اما خب به هر جال جذابیت این قبیل مقالات به همین انتخاب ها است و شاید اگر ۱۰ نقر ۱۰ مقاله در این مورد بنویسند شاهد ۱۰ لیست کاملا متفاوت از هم باشیم و این به سلیقه و علائق مختلف افراد باز می‌ گردد. در همین راستا لازم به ذکر است که ۳۰ شخصیت مونث که در این مقاله شاهد خواهید بود بر اساس نظر شخصی نویسنده و تجارب و علائق وی، انتخاب و نگارش شده‌اند و ممکن است نظرات بسیار متفاوتی را از سوی بازیبازان و کاربران مختلف شاهد باشیم. قطعا بسیاری شخصیت های دیگر نیز می توانستند و می توانند در این لیست حضور داشته باشند اما به هر حال بایستی از بین آن ها انتخاب می کردم که این ۳۰ نفر انتخاب بنده بوده اند و شاید با انتخاب های شما متفاوت باشند. بسیار خوشحال‌کننده و مایه مباهات خواهد بود که در مورد شخصیت‌های مورد علاقه شما، لیست برترین‌ها از نظر شما و شخصیت‌ هایی که می‌ توانند در این لیست حاضر باشند با یکدیگر صحبت کنیم و از سلائق شما عزیزان نیز آگاه شوم.

همچنین در نظر داشته باشید که در این مقاله معیار رتبه بندی شخصیت ها به هیچ وجه قدرت و توان فیزیکی آنها نیست و شاید شخصیتی که تنها در یک بازی حضور یافته است ولی عمق شخصیتی و شخصیت پردازی بسیار قدرتمندی دارد در جایگاهی بالاتر از شخصیتی دیگه که در چندین عنوان ایفای نقش کرده است قرار گیرد. همچنین این مقاله، ۳۰ شخصیت مونث محبوب برتر دنیا نیز نیست و گمان نکنید که هر شخصیتی محبوب تر است در جایگاه بالاتر قرار گرفته است. در واقع معیار اصلی این لیست و این رتبه بندی بر اساس عمق و شخصیت پردازی شخصیت های مونث محتلف است و تعداد بازی و .. هیچ اهمیتی ندارد. پس اگر علاقمند هستید تا به ۳۰ شخصیت مونث برتر که در لیست ما جای گرفته‌اند آشنا شوید، با من و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا در قسمت نخست این مقاله همراه شوید.

۳۰ – Morrigan

فرنچایز: Dragon Age

۴۲۷۵ ۱ ۱۴۲۱۹۷۵۷۴۲

Morrigan، یکی از مرموز‌ترین بانوان در دنیای بازی‌های رایانه ای

بایوویر استاد شخصیت‌پردازی و خلق شخصیت هایی بسیار قدرتمند و چند وجهی در عناوین مختلف خود از سری Mass Effect گرفته تا عناوین Dragon Age بوده است و تعداد بسیار زیادی شخصیت به یاد ماندنی از عناوین این استودیو سراغ داریم که همواره در یاد و خاطر ما باقی مانده‌اند و خواهند ماند. بدون شک یکی از مرموزترین، عجیب‌ترین و چندوجهی‌ترین شخصیت‌های خلق شده توسط این استودیو، بانویی به نام Morrigan در سری Dragon Age است که همواره در نسخه های مختلف این فرنچایز حضور داشته است، ولی واقعا هنوز هم به درستی و با اطمینان کامل نمی‌توانیم بگوییم که قصد و انگیزه و هدف اصلی وی چه بوده است و چیست! وی شخصیت پر حرفی نیست و زیاد در مورد احساساتش یا گذشته اش و رازهایی که با خود همراه دارد حرف نمی زند و به اصطلاح خودمان با کسی قاطی نمی شود. اما زمانی هم که قصد صحبت داشته باشد از زبان تند و تیزی بهره مند است و همچنین صداگذاری عالی وی نیز در جذابیت بیشتر Morrigan هنگام حرف زدن نقش بسیار مهمی دارد . انتخاب صدای این شخصیت و اجار یآن به بهترین نحو صورت پذیرفته است.

۶۵۰ ۱ ۱۴۳۷۱۷۸۷۶۲

وی همواره یک مبارز و همراه کارآمد در کنار شما محسوب می شود

 همان طور که گفتم Morrigan در بسیاری از مواقع برای حرف زدن از زبان تیز و کنایه آمیزی برخوردار است و از آن دست شخصیت‌هایی است که هیچ گاه جواب درست و دقیقی به سوالات نمی‌دهند و آن ها را با سوالی دیگر پاسخ می‌ دهند. پاسخ‌ های دو پهلو و کنایه‌ آمیز دیالوگ مورد علاقه وی هستند و همان گونه که در ابتدای مطلب نیز ذکر شد هیچ گاه اطلاعات زیادی را در مورد خود و گذشته خود و اهدافش به طور کامل و دقیق در اختیار کسی نمی‌ گذارد. Morrigan از افرادی است که به قدری شخصیت‌ پردازی عمیق، کار شده و جذابی دارد که باید گفت هر چه در عناوین رایانه‌ ای این روزها شخصیت‌ هایی مانند وی داشته باشیم (البته منظور با همین اخلاق و رفتار نیست، بلکه از لحاظ پیچیدگی شخصیت و شبیه بودن به انسان‌ های واقعی) باعث بالارفتن کیفیت عناوین این صنعت خواهد شد و در جذاب‌ تر کردن روند روایت داستان نقش مستقیم و مهمی را ایفا خواهد کرد. شخصیت های زیادی بودند که از عناوین Dragon Age می‌ توانستند در این لیست حضور داشته باشند ولی به واقع از نظر بنده Morrigan شایسته‌ ترین نماینده برای عناوین این فرنچایز به حساب می‌ آید و یکی از قدرتمند‌ ترین بانوانی است که تا به امروز در عناوین رایانه‌ ای خلق شده اند و با آن ها خاطره آفرینی کرده ایم.

۲۹ – Nariko

فرنچایز: Heavenly Sword

nariko power stance

ناریکو، فدرتمند، مهربان و فداکار…

Nariko تعریف واقعی و معنای کامل اصطلاح “مبارز زن” است. وی مبارزی پرافتخار و با شرافت است که برای حفظ جان خود، عزیزانش، باورهایش و همچنین شمشیر بهشتی که محافظت از آن به وی سپرده شده است می جنگد. طراحی ظاهری Nariko به قدری جذاب و زیبا کار شده است که دل هر بازیبازی را به راحتی می رباید (مخصوصا آقایان!) و حتی بدون در نظر گرفتن وی‍ژگی های شخصیتی که او دارد، باز هم یکی از جذاب ترین شخصیت های مونث در عناوین رایانه ای که تاکنون دیده ایم، است. البته از آن جا که او تنها به صورت انحصاری بر روی پلی استیشن ۳ و در بازی Heavenly Sword ایفای نقش کرده است، شاید در مقایسه با دیگر شخصیت های مونث که آن ها را بر روی انواع و اقسام پلتفرم ها دیده ایم، کمتر برای خیلی از بازیبازان شناخته شده باشد اما کسانی که با وی آشنا هستند بعید است که هیچ گاه او را از یاد ببرند و ظاهر خاص و زیبا، موهای قرمز رنگ و بسیار بلند و حتی اسم منحصر به فرد وی را فراموش کنند.

heavenly sword movie trailer

ناریکو و کای رابطه عمیقی با هم داشتند و جانشان را برای یکدیگر می دادند.

ناریکو دختری بسیار قدرتمند، با اراده و مهربان است که مسئولیت بسیار سنگینی را بر دوش خود می ‎بیند ولی ذره‎ای نیز پا پس نمی ‎کشد و تا پای جان برای انجام صحیح این مسئولیت و ماموریت تلاش می ‎کند و می‎ جنگد. در بازی دغدغه ‎ها و سختی ‎هایی را که وی برای حفظ میراثی ارزشمند به نام “شمشیر بهشتی” برای جلوگیری از افتادن آن به دست پادشاهی شیطان صفت متحمل می ‎شود دنبال می‎ کنیم. شخصیت ‎پردازی ‎  Narikoفوق‎ العاده کار شده است و این شخصیت ‎پردازی عالی سبب هر چه بیشتر جذاب شدن داستان بازی نیز شده است. به عنوان مثال نوع رابطه ای که وی با شخصیت Kai که مانند خواهر کوچکتر او بود، داشت و حس عشق و علاقه ای که بین این دو به چشم می خورد و تلاش هایی که برای نجات یکدیگر می کردند، یکی از موضوعات جذاب این عنوان بود. ناریکو از آن شخصیت هایی است که همواره جان خودش را در برابر عزیزانش در درجه آخر اهمیت قرار می دهد و بیشتر به فکر نجات بقیه است تا خودش. اگر به عنوان Heavenly Sword علاقمند هستید و مایلید تا بیشتر با شخصیت Nariko اشنا شوید می توانید نقد و بررسی این بازی را مطالعه نمایید.

۲۸ – Trip

فرنچایز: Enslaved Odyssey to the West

enslaved odyssey to the west

اگر تنها بر اساس احساس عمل می کردم تریپ در اوایل این لیست حضور می یافت!

Trip در عنوان Enslaved Odyssey to the West مصداق بارز یک دختر دوست داشتنی است چه اط لحاظ ظاهری که وی یک دختر زیبا با چهره ای معصومانه است و چه از لحاظ شخصیتی که قلبی بسیار مهربان و اخلاق و رفتار شیرین و جذابی نیز دارد. حتی با این که وی در ابتدای بازی Enslaved Odyssey to the West به زور یک هدبند مرگبار بر روی سر شخصیت اصلی بازی (شما) بسته است (اگر از او دور شوید منفجر می شود) تا به اجبار به وی کمک کنید، اما باز هم هیچ گاه از او دلزده و ناراحت نمی شوید زیرا متوجه می شوید که وی دختری تنهاست که واقعا نیاز به کمک دارد و در این دنیای بی رحم چاره ای جز این نداشته است. نوعی که وی به شخصیت اصلی بازی که در کنترل شماست نگاه می کند یکی از زیباترین و معصومانه ترین نگاه هایی است که تاکنون در بازی های رایانه ای دیده ایم و شما را شیفته وی می کند (دل من را که آب می کرد!). از ابتدا که شخصیت اصلی بازی و شما کمی با اکراه و به اجبار کمک به وی را می پذیرید به بعد، هر لحظه که در بازی پیشروی می کنید بیشتر به این دختر علاقمند می شوید و زمانی که انتهای بازی می رسد مشاهده می کنید که دوست ندارید از وی جدا شوید.

ens4

عجیجم!!!

بازی هایی مثل Enslaved Odyssey to the West و شخصیت هایی مثل Trip نشان می دهند که همیشه نیاز به داستان هایی پیچیده نیست و گاهی سادگی و صمیمیت داستان و شخصیت های آن برای دلنشین کردن یک بازی و شخصیت های آن کافی هستند. یکی از اصلی ترین دلایلی که بعد از چندین و چند سال هنوز هم عنوان Enslaved Odyssey to the West را فراموش نکرده ام (و نخواهم کرد) و گاهی به سراغ آن می روم بدون شک شخصیت جذاب، ساده و صمیمانه Trip است که باعث می شود این بازی بسیار برای من لذتبخش جلوه کند. شاید اگر تنها می خواستم بر اساس احساس و غیر منطقی بودن نظر دهم، جایگاه Trip در این رده بندی بسیار بسیار بالاتر بود و یا اگر نام این مطلب “محبوب ترین شخصیت های مونث برای من در بازی های رایانه ای” بود، Trip بین ۳ رتبه اول جای داشت. اگر به عنوان Enslaved Odyssey to the West علاقمند هستید و مایلید تا بیشتر با شخصیت Trip اشنا شوید می توانید نقد و بررسی این بازی را مطالعه نمایید.

۲۷- Amanda Ripley

فرنچایز: Alien Isolation

alien isolation 1024x576

Amanda Ripley کار بزرگی را در Alien Isolation انجام داد.

Alien Isolation یک بازی عالی بود و شخصیت اصلی آن یعنی Amanda Ripley یکی از اصلی‌ ترین دلایل عالی بودن این عنوان است. وی به به همراه یک بیگانه بسیار باهوش (با رفتاری بسیار طبیعی و هوشمندانه که واقعا چنین هوش مصنوعی را در کمتر عنوانی تا به حال دیده‌ایم) عنوانی را شکل دادند که در لیست برترین بازی‌ های سال اکثر سایت‌ ها و مراسم معتبر جای داشت و درخشیدن یک شخصیت در چنین عنوانی که اصلی‌ ترین رابطه وی با یک بیگانه مرگبار است بسیار سخت‌ تر از دیده شدن یک شخصیت در یک عنوان پر از افراد و روابط گوناگون است. Amanda Ripley دختر شخصیت اصلی فیلم اریجینال “بیگانه” یعنی  Ellen Ripley است که در عنوان Alien Isolation درگیر ماجرایی خوفناک برای بقا می‌شود که کوچکنرین اشتباهی از سوی وی تنها و تنها یک معتی دارد و آن، مرگی سخت و دردناک است.

large

یک رابطه عجیب بین این دو به وجود آمده بود.

شاید پناه گرفتن و مخفی شدن‌های طولانی مدت از خصوصیات قهرمانان عادی و دیگر شخصیت های مونثی که در این لیست هستند، نباشد اما باید گفت کاری که Amanda Ripley در این عنوان زیبا انجام داد از تمامی فعالیت‌های قهرمانانه، شجاعانه‌ تر و مخوف‌ تر بود و در واقع فقط و فقط هوش فوق‌ العاده بالای وی را به ما نشان داد. وی یک مهندس خبره و کاربلد است که خوب می‌ داند از هر ایتم و وسیله به ظاهر به درد نخوری چطور به نفع خود استفاده کند و برای بقا بجنگد. حتی یک لحظه اشتباه از سوی او برابر با زنده زنده خورده شدن توسط بیگانه داستان بازی بود و واقعی‌ گرایی بازی در کنار هوش مصنوعی بی‌ نظیر بیگانه کاری کرده‌ بودند تا بازی از هر عنوان دیگری پر استرس‌ تر به نظر برسد و مجال هیچ اشتباهی را به وی نمی‌داد. همان‌ طور که اگر ما نیز در چنین شرایطی گیر بیافتیم قطعا با یک اشتباه خواهیم مرد و جایی برای کماندو بازی و اسلجه گرفتن و به رگبار بستن بیگانه ها نخواهیم داشت. اضطراب و قدرت و استقامت و ترس را با هم می‌شد در چهره و شخصیت Amanda در بازی دید و جالب این‌جاست که هر چه در طول بازی پیش می‌روید انگار حس می شود که یک رابطه نامرئی بین بیگانه و آماندا شکل گرفته است که واقعا عجیب است و انگار حالتی از ترس و احترام و شرافتمندانه مردن بین آن‌ها در جریان است که هر چند اینطور هم نباشد ولی چنین فضایی را حس خواهید کرد. انگار که بیگانه می‌داند بدون وجود آماندا او نیز معنایی نخواهد داشت…

۲۶ – Faith

فرنچایز: Mirror’s Edge

rendition1img

!!!Have a Little FAITH

عنوان اصلی و اولیه Mirror’s Edge که در سال ۲۰۰۸ یک بازی جدید با سبکی جالب بود که تا به حال عنوانی دقیقا مثل آن وجود نداشت و به همین دلیل هم بسیار مورد توجه منتقدان و بازیبازان قرار گرفت و توجه زیادی را به خود جلب کرد. سازندگان توانمند بازی در استودیو EA DICE موفق شده بودند تا شخصیتی پرجاذبه را طراحی کنند و همین شخصیت اصلی که دختری پارکورباز به نام Faith بود در کنار گیم پلی پر سرعت و هیجان انگیز بازی که بر اساس حرکات پارکور بود، از عوامل اصلی موفقیت بازی محسوب می شد. Faith چه از لحاظ ظاهری و چه از نظر شخصیتی دختری جذاب است که بر باورهای خود تکیه زیادی دارد و به راحتی پا بر روی اصول و عقاید نمی گذارد. Faith به تازگی نیز مجددا در عنوان Mirror’s Edge Catalyst در نسل هشتم  سال جاری میلادی حضور یافت و هرچند این بازی نتوانست به موفقیت نسخه اول دست یابد ولی این موضوع چیزی از جذابیت شخصیت Faith نمی کاهد.

mirrors edge catalyst action adventure platform sci fi futuristic city cities fighting 1mecat warrior girl artwork poster 1920x1050

دخنر پارکور باز الکترونیک آرتز…

طراحی شخصیت Faith البته تا حد بسیار زیادی وام دار یکی از عناوین دهه ۹۰ بر پرده نقره ای است و به نظر می رسد که سازندگان بازی از آن فیلم الهامات زیادی را برای طراحی شخصیت Faith گرفته اند. اگر فیلم سینمایی آلمانی Run Lola Run، تولید شده در سال ۱۹۹۰ را دیده باشد کاملا متوجه تاثیری که این فبلم بر روی سازندگان Mirror’s Edge داشته است، خواهید شد. Faith بسیار شبیه به Lola لباس پوشیده است (البته خدا را شکر که موهایش را مثل او قرمز نکرده است!). Faith یک دختر ورزشکار است و او نیز ابتدا یک دزد بوده است که نهایتا به گروه آدم خوب ها ملحق شده است و در نقش یک “Runner” ظاهر می شود که کمک می کند نظم و قانون در جامعه پر از مشکلی که در سری Mirror’s Edge به نمایش در آمده، حفظ گردد. Faith قطعا پتانسیل بیشتری برای حضور در عناوین بیشتر از سری Mirror’s Edge را دارد و بدون شک یکی از شخصیت های مونث جذاب در دنیای بازی های رایانه ای محسوب می گردد. اگر به عنوان Mirror’s Edge Catalyst علاقمند هستید و مایلید تا بیشتر با شخصیت Faith اشنا شوید می توانید نقد و بررسی این بازی را مطالعه نمایید.

۲۵ – Aya Brea

فرنچایز: Parasite Eve

۲۱۵۳۷۰۱ ۲۱۷۷۲۹۲ aya3

ای کاش باز هم یک نسخه از این سری فوق‌العاده ساخته شود. ای کاش…

آیا کسی از شما سری عناوین Parasite Eve و مثلا نسخه اول آن در سال ۱۹۹۸ را به خاطر دارید؟ شاید تعداد کمی از شما. عنوانی اکشن نقش‌آفرینی وحشت-بقا که اولین بازی با درجه بزرگسال  (M) بود که کمپانی square Enix که هنوز square Soft نام داشت تولید کرد و اولین پروژه آمریکایی-ژاپنی آنها نیز محسوب می‌شد. شخصیت  اصلی این سری یک افسر پلیس بسیار کارآمد و البته زیبا در شهر نیویورک بود که طی یک فاجعه ۶ روزه قصد داشت تا از به وجود آمدن هیولایی که تمامی نسل بشر را نابود می‌ کرد جلوگیری کند و به قدری داستان بازی و روایت آن و شخصیت پردازی Aya، عالی با هم ادغام شده بودند که این عناوین را تبدیل یه یکی از محبوب‌ترین فرنچایزها از آن دوران تا به امروز کرده است و در آن زمان محبوبیتی در حد عناوین رزیدنت اویل و داینوکرایسیس و…  کسب کرده بود و هنوز هم یکی از خوفناک‌ ترین عناوین وجشت‌ بقا به شما می‌رود.

ayabreafull235481

یک عنوان عالی بر روی کنسول دستی PSP

Aya شخصیتی بسیار شجاع و قدرتمند داشت که این شجاعت در ترکیب با قابلیت های پلیسی و توانایی هایی که داشت وی را تبدیل به یک قهرمان محبوب و دوست‌داشتنی کرده بود و البته قلب مهربان و رئوف و شخصیت از جان گذشته ای که داشت بیش از پیش وی را نزد طرفداران محبوب کرده بود. وی همیشه حاضر بود تا از خود بگذزد تا بتواند انسان ها را نجات دهد و یا حتی بتواند جان یک نفر را خفظ کند. وی همچنین در نسخه دوم بازی در سال ۱۹۹۹ و در عنوان The 3rd Birthday در سال ۲۰۱۰ بر روی کنسول PSP نیز ایفای نقش کرد و تا به امروز شخصیت اصلی در هر ۳ عنوان منتشره از این سری بوده است. اگر از بازیبازان قدیمی و همسن و سال بنده سوال شود که کدامین فرنچایزها را علاقمند هستید تا ادامه پیدا کنند یا بازسازی شوند، مطمئن هستم که پاسخ بسیاری از ما سری Parasite Eve و دیدار دوباره با Aya Brea دوست‌داشتنی خواهد بود. به امید آن روز…

۲۴ – Liara T’soni

فرنچایز: Mass Effect

liara t soni 10 by johntesh d2y9zw7

Liara T’soni، یک زن دوست داشتنی، یک دانشمند متخصص و یک مبارز کاربلد و قدرتمند

عناوین مختلف سری Mass Effect همواره جایگاهی بوده اند برای حضور تعداد زیادی شخصیت های بسیار قدرتمند، عمیق و جذاب که به بهترین شکل پردازش شده اند و دست روی هر کدام از آن ها که می گذاریم برای خود دنیا و داستانی بسیار گسترده دارند. بدون شک برترین شخصیت مونث در عناوین این سری از نظر بنده کسی نیست جز Dr. Liara T’Soni. وی شخصیتی از نژاد Asari است که در چندین شاخه مختلف از علوم مانند کامپیوتر و… تخصص بالایی دارد یکی از برجسته ترین و برترین شخصیت های مونث خلق شده در دنیای بازی های رایانه ایست. حتی اگر ندانید که چه چیزی در او شما را به خود جذب می کند باز هم نمی توانید او را دوست نداشته باشید و کشش خاصی را به سمت وی احساس می کنید. همان طور که قبلا نیز خدمت شما عزیزان عرض کرده ام همواره پیوند احساسی و عاطفی عمیقی بین فرمانده شپرد و Liara برقرار بوده است و چه در بازی انتخاب کنید که با او رابطه عاشقانه داشته باشید و چه خیر، وی همواره عاشق شپرد است و در تاریک ترین لحظات و خوفناک ترین نبردها به عنوان حامی وی حضور دارد و لحظه ای از حمایت از او دست بر نمی دارد که همین ثبات شخصیتی وی نیز باعث جذاب تر شدن شخصیت وی شده است.

liara t soni in the temple by hallucinogenmushroom d4vs4cr

Liara T’soni یکی از محبوب ترین شخصیت ها در کل سری Mass Effect محسوب می شود.

 Liara علاوه بر این که زنی مهربان و دوست داشتنی است، اما در عین حال یک Asari قدرتمند برای مردم خود و مبارز و همراهی کارامد برای فرمانده شپرد محسوب می شود و شپرد می داند که در سخت ترین شرایط هم می تواند کاملا به Liara و وفاداری وی تکیه و اعتماد کند. وی علاقه و شوق بسیار زیادی به مطالعه و تحقیق بیشتر بر روی تکنولوژی پروتئان ها دارد و ماهر ترین شخص در زمینه archaeology پروتئان ها محسوب می شود. نکته جالب در مورد بازیبازان سری Mass Effect این است که Liara جزو صدرنشینان لیست شخصیت هایی که بازیبازان تمایل دارند با آن ها رابطه عاشقانه برقرار کنند، است و حتی انگار خود سازندگان بازی نیز بازیباز را به سمت این رابطه هل می دهند و با ساختن محتواهای اختصاصی تنها برای Liara و با نشان دادن خصوصیات اخلاقی عالی، دانش بسیار زیاد، چهره ای زیبا و … سعی می کنند تا بازیباز را به سمتی هدایت کنند که “هی! ببین! لیارا لز همه شون بهتره ها!”. کیست که از Asariها بدش بیاید. آن ها بسیار باهوش، قدرتمند و جذاب هستند و وقتی این ترکیب با چهره ای زیبا نیز در آمیخته شود زنی به نام Liara T’soni جاصل آن خواهد بود. Liara T’soni که تاکنون در تمام عناوین اصلی سری حضور داشته است نه تنها محبوب ترین شخصیت مونث در این فرنچایز است بلکه یکی از برترین شخصیت های مونث در بازی های رایانه ای مختلف نیز به شمار می رود.

۲۳ – Lightning

فرنچایز: Final Fantasy XIII

final fantasy lightning

دختری زیبا، شخصیتی فوق‌العاده، نامی شایسته او…

سری فاینال فانتزی در طول تاریخ مملو است از شخصیت هایی که می توانند لیست‌ های شخصیت‌ های برتر و ۱۰ برتر و ۲۰ برتر و … را اشغال کنند و مجال به دیگر شخصیت‌ ها ندهند اما خب به دلیل تعدد فرنچایز های مختلف بازی‌ های رایانه ای و این که به غیر از یکی دو مورد که اجتناب ناپذیر بودند سعی کردیم از هر سری تنها یک شخصیت انتخاب کنیم، بنابراین بایستی تنها یک بانوی محترم را به نمایندگی از خانم‌ های دوست‌ داشتنی این سری انتخاب می‌ کردم که کاری است بسی دشوار یا بهتر است بگویم کاری بود بسی دشوار! بنده تقریبا تمامی عناوین سری فاینال فانتزی را تا به امروز تحربه کرده‌ام و برخی از آنها مثل نسخه هفتم یا دهم جزو برترین خاطرات من در عناوبن سبک نقش آفرینی ژاپنی محسوب می شوند و به همین دلیلی نیز انتخاب از میان نام‌ هایی مثل (Yuna (Final Fantasy X، یا (Celes Chere (Final Fantasy VI یا Tifa Lockhart و … کار بسیار سختی است اما در این میان نکته ای توجه من را به خود جلب کرد.

returns lightning final fantasy xiii 1020505

لایتنینگ از آن شخصیت‌هایی است که هر چه گذشت محبوب‌تر شد و این روند ادامه نیز خواهد یافت.

نکته اینجا بود که به نظر من از تمامی شخصیت‌ های قدرتمند مونث و مذکر در عناوین قدیمی و خاطره‌ انگیز این سری به اندازه کافی و بارها و بارها به حق، تقدیر و از آنها به کرات در مجامع مختلف بازی صحبت شده است و شاید زمان آن باشد که به شخصیت‌ های قدرتمند و جذاب جدیدتر این سری نیز اشاره شود و از آنها تقدیر کنیم. شخصیت هایی که شاید در آینده آن ها هم مانند اکنون که با اقتخار از Yuna و… یاد می‌ کنیم، از آن‌ ها نیز یاد شود و تقدیر به عمل آید. پس چرا اکنون هم که می‌  دانیم برخی از شخصیت‌های جدید لایق تحسین هستند این کار را انجام ندهیم. این گونه بود که به عنوان نماینده بانوان فاینال فانتزی، دختری قدرتمند، با ابهت و زیبا که به مانند نام خود خاص است را انتخاب کردم، بله… Lightning! شخصیتی بسیار جذاب و دوست‌ داشتنی و فداکار که همواره تنهاست و کسی را به حریم شخصی خود راه نمی‌ دهد. “صاعقه‌ای” که مانند رعد بر سر دشمنان فرود می‌ آید و آن‌ ها را ناکار می‌ کند. به راستی Lightning یکی از برترین شخصیت‌ هایی است که سری فاینال فانتزی تاکنون به خود دیده است و هم چنین یکی از برترین شخصیت‌ های مونث در تاریخ بازی‌ های رایانه‌ ای محسوب می‌ گردد. اگر به عنوان Final Fantasy XIII علاقمند هستید و مایلید تا بیشتر با شخصیت Lightning آشنا شوید می توانید نقد و بررسی این بازی را مطالعه نمایید.

۲۲ – Mona Sax

فرنچایز: Max Payne

mp2 screenshot 02 1300x975

کلی خاطره خوب که در نهایت پایانی تراژیک داشتند.

Mona Sax یک قاتل قرار دادی مرموز، حرفه‌ ای و بسیار کارکشته است که رابطه خطرناکی را با پروتاگونیست سری Max Payne یعنی مکس آغاز می‌ کند. مونا در نسخه اول و دوم این سری حضور داشت اما در Max Payne 2: The Fall of Max Payne زوایای بیشتری را از شخصیت وی و رابطه وی با مکس آشکار و وی نیز تبدیل به دومین پروتاگونیست بازی شد. رابطه بین مونا و مکس و همکاری آن‌ ها با یکدیگر در از میان برداشتن Cleaner ها که قصد کشتن هر دوی آن‌ ها را داشتند بسیار جذاب و هیجان‌ انگیز بود و به واقع مونا مناسب‌ ترین شخصیت مونث ممکن برای مکس به شمار می‌ رفت، هر چند که مکس آن قدر بدشانس بود که وی را نیز از دست بدهد و بیشتر در منجلاب جنون غرق شود. کلا اگر بخواهیم به یکی از بدشانس ترین شخصیت های مرد از نظر رابطه با زنان اشاره کنیم جناب مکس پین در صدر این لیست قرار کی می گیرد و همواره در این زمینه با تراژدی مواجه شده است.

mp3monasax

مکس بیچاره از هیچ لحاظی شانس نداشته است. دور و بر او بودن به مرگ ختم می شود.

رابطه Max Payne و Mona Sax از همان آغاز راه نابود و تبدیل به یک تراژدی شد. این دو نفر در شرایط بسیار نامناسبی با یکدیگر برخورد کردند، یعنی وقتی که مکس بدجوری در وسط یک جنگ لعنتی گانگستری گیر کرده بود. با این حال علیرغم افسردگی و دپرشن شدیدی که مکس به آن دچار بود، او و مونا باز هم یکدیگر را پیدا کردند و سعی در درست کردن رابطه‌ شان داشتند. این تا زمانی بود که مرگ مونا فرا رسید، آن هم چه مرگ وحشتناک و غم انگیزی. این ضربه مکس را کاملا در افسردگی غرق کرد و به معنای واقعی پایه‌ های وجودی او را فرو ریخت. اما این دو نفر زمانی که با هم بودند رابطه بسیار نزدیکی با هم داشتند و واقعا تیم قدرتمندی را تشکیل می دادند و هیچ خانواده ی مافیایی شانس و یارای مبارزه و مقاومت در برابر این تیم قوی را نداشت. درست است که مونا سرانجام خوب و خوشی نداشت و مرگی غمناک را نیز تجربه کرد اما به هر حال در زمان زنده بودن خود تاثبرش را بر دنیای بازی‌ های رایانه‌ ای گذاشت و همواره از او به عنوان یکی از برترین‌ شخصیت‌ های مونث این صنعت و هنر یاد می‌ شود و به همراه مکس پین تبدیل به یک زوج اسطوره‌ ای شده اند. روحت شاد مونا!

۲۱- Ada Wong

فرنچایز: Resident Evil

ada wong resident evil 6 by jillvalentinexbsaa d5busjt

قدرتمند، زیبا و مرموز…

مرموزترین شخصیت سری Resident Evil و البته یکی از محبوب‌ترین آنها، بدون شک دختری زیبا به نام Ada Wong است که واقعا هنوز که هنوز است در مثبت یا منفی بودن نقش و شخصیت وی تردید داریم و نمونه ای بارز از یک شخصیت خاکستری است (برخلاف اکثر شخصیت های این سری که سفید یا سیاه مطلق هستند). وی شخصیت پردازی بسیار جذابی دارد و هر چند که به نسبت دیگر شخصیت‌ های اصلی این سری کمتر در صحنه و بطن بازی حضور داشته است و در روند اصلی نسخه‌ های مختلف Resident Evil شخصیت اول قابل بازی نبوده است، اما هرگز نمی‌ توان گقت که محبوبیت خیلی کمتری نسبت به Claire Redfield یا Jill Valentine دارد و این تنها و تنها به دلیل شخصیت پردازی عمیق، مرموز و جذاب اوست. بالاخره نمی توانیم بفهمیم که آیا Ada یک شخصیت منفی یا مثبت است و در هر دو مورد کارهایی را از او دیده ایم که باعث می شوند ما نتوانیم به درستی در این باره تصمیم گیری کنیم. البته همبن مسئله مرموز بودن نیز یکی از جذاب ترین نکات شخصیت وی است و جایگاه خاصی را به Ada بخشیده است.

ada wong and leon kennedy aeon re6 wallp by betthinaredfield d6qnlyc

یک رابطه خاص و عمیق که به نظر سرانجامی ندارد.

رابطه عجیب و خاصی که بین Ada و Leon وجود دارد از جالب‌ترین ماجراهای سری Resident Evil است و گاها حالتی بین عشق و نفرت در این رابطه مشاهده می‌ شود. کاملا واضح است که هر دو نفر به هم علاقه دارند ولی از شانس بد آنها اغلب به خاطر ماموریت‌ ها و نقش خود در داستان بازی روبروی هم قرار می‌ گیرند و حتی شاهد مبارزه بین این دو نیز بوده‌ ایم اما گویا که هیچ‌ گاه به طور خیلی جدی قصد کشتن یکدیگر را نمی‌ کنند و همواره نیز Ada به نوعی از دست Leon گریخته است. بدون شک در اکثر لیست هایی که به بررسی برترین شخصیت‌ های مونث بازی‌ های رایانه ای می‌ پردازند نام Ada Wong نیز به چشم خواهد خورد و همواره یکی از پرطرفدار ترین شخصیت‌ های سری خاطره‌ انگیز و زیبای Resident Evil محسوب شده و می‌ شود. به آن امید که باز هم در عناوین این سری با Ada برخورد داشته باشیم و بیشتر با ماجراها و زوایای مختلف شخصیت مرموز وی آشنا شویم. در نسخه هفتم که قطعا خبری از این شخصیت های دوست داشتنی و محبوب نخواهد بود. پس به امید نسخه های بعد…

۲۰ – Fiona

فرنچایز: Telltale’s Tales from the Borderlands

۲۰۱۴ ۱۱ ۲۲ ۰۰۰۴۰ noscale

شخصیت‌پردازی‌های این عنوان فوق‌العاده هستند.

استودیو Telltale در دو سه سال اخیر مجددا عناوین سبک ماجرایی را احیا کرد، آن هم با چه قدرتی. ساخت و انتشار پشت سر هم عناوینی بسیار قدرتمند و عالی مانند سری Walking Dead و Wolf among Us و … یاعص شد تا نه تنها این سبک احیا شود بلکه طرفداران جدید و بسیار زیادی را نیز بین بازیبازان امروزی پیدا کند و حتی عناوینی مثل Walking Dead در چندین مورد به عنوان بازی سال نیز انتخاب شود که این نشان از قدرت و اهمیت بخش داستان برای بازیبازان دارد. در بین تمامی عناوین ساخته شده توسط این استودیو عده‌ ای اعتفاد دارند که عنوان Tales from the Borderlands بهترین آن هاست و البته این بازی بازخوردهای بسیار خوب و مثبتی را نیز از سوی منتقدین و بازیبازان دریافت کرده است. پتانسیل بالای دنیای  Borderlands به طور قطع یکی از اصلی ترین دلایل موفقیت و محبوبیت این عنوان است که در ترکیب با شخصیت‌پردازی عالی و داستان زیبای بازی سبب شده است تا شاهد یک عنوان فوق‌العاده باشیم.

tales from the borderlands

کلاه‌بردار خبره و زبر دست!

یکی از دو شخصیت اصلی این عنوان  Fiona است که از شخصیت پردازی بسیار عالی بهره‌ می‌برد و در مدت کوتاهی که به عنوان یک شخصیت به دنیای بازی معرفی شده است توانسته تا طرفداران بسیار زیادی پیدا کند و به اعتقاد بسیاری، یکی از برترین شخصیت‌ های مونث دنیای بازی‌ های رایانه‌ ای لقب گیرد. وی و خواهرش ساشا از کودکی در کتر دزدی و کلاهبرداری بوده‌اند. زمانی که قصد کلاهبرداری از Felix که خود یک حرفه ای این کار بوده است را داشتند توسط او شناخته شدند و وی آن دو را تحب پوشش خود گرفت و آن‌ ها وارد یک زندگی پر از جرم و دزدی و کلاهبرداری شدند. ماجرا از آنجا شروع می شود که دوست خواهر فیونا، August یک قرار داد با شخصی به نام Hugo P. Vasquez می‌بندد تا یک کلید Vault را برای او بدزدد. خواهرها و Felix یم نقش کلاهبرداری می کشند و یک کلید حعلی می‌سازند تا به مبلغ ۱۰ میلیون دلار بفروشند. در این ماجرا فیونا در نقش دروغین یک باستان شناس و ستاره شناس که کلید را در Eden-6 یافته است ظاهر می‌ شود. زمانی که در سر معامله، Rhys و Vaughn به جای Vasquez حاضر می‌ شوند…

وی شخصیتی بسیار پیچیده و چند وجهی و عمیق اما در عین حال آشنا و جذاب دارد که به خوبی توسط سازندگان توانمند بازی بسط داده شده و کاملا به زوایای مختلف شخصیتی وی پرداخته شده است. رابطه وی با Rhys و رفتار خاص و جذاب وی، از او شخصیتی بسیار جالب ساخته است که در کمتر عنوانی تاکنون مانند وی را مشاهده کرده‌ایم. پیشنهاد می‌ کنم اگر تاکنون عنوان Telltale’s Tales from the Borderlands را تجربه نکرده‌ اید به خاطر داستان عالی و شخصیت‌ های فوق‌ العاده آن، بازی را تجربه کنید، به ویژه اگر از علاقمندان دنیای عحیب و غریب و محبوب Borderlands هستید.

۱۹ – yennefer of vengerberg

فرنچایز: The wicher

the witcher 3 yennefer by linceeslanieva d97lwii

معنای زیبایی…

یکی دیگر از زیباروترین شخصیت‌ های مونث دنیای بازی‌ های رایانه ای و شاید حتی زیباترین و خوش‌ چهره ترین آن‌ ها بدون شک yennefer of vengerberg است، یکی از بانوان مورد علاقه خوش‌سلیقه‌ ترین شخصیت مرد دنیای بازی‌ ها یعنی گرالت افسانه‌ای که به لطف طراحان حرفه‌ای، خوش سلیقه و زیبایی‌‌شناس CD Project Red همواره زیباترین بانوان را در کنار خود داشته است! yennefer در کنار تریس یکی از دو معشوقه ابدی گرالت محسوب می‌ شود و با این که با تریس نیز دوست است اما شخصیتی کاملا متفاوت از وی دارد و از همه لحاظ با تریس فرق می‌ کند. yennefer همواره زبان تلخ‌ تری نسبت به تریس دارد و همیشه خود را در درجه اول اهمیت قرار می‌ دهد حتی با حضور گرالت. وی زنی بسیار قدرتمند و مجرب در زمینه استفاده از جادو‌ها است و کمتر کسی را یارای در افتادن با وی و جان سالم به در بردن است. سری ویچر از نظر داستان و شخصیت پردازی به قدری قدرتمند و فوق العاده است که نمی توان از هیچ یک از شخصیت های آن در لیست برترین ها صرف نظر کرد و یکی از دو فرنچایزی که در این لیست بیشتر از یک شخصیت و در واقع ۳ شخصیت دارند عناوین ویچر هستند.

wallupnet

چقدر دلم برای ویچر تنگ می شود، حتی وقتی در حال بازی کردن آن هستم.

yennefer ظاهری خونسردتر نسبت به تریس دارد و گاهی حس می‌ کنید که وی بسیار سرد و بی‌ احساس است و همیشه در صحبت با گرالت کنایه‌ های زیادی را استفاده می‌ کند، اما در واقع و در درون خود، از صمیم قلب عاشق گرالت است و حاضر است تا همیشه به وی کمک کند. در نسخه سوم The wicher، شما می‌ توانستید با yennefer (یا تریس یا هیچ‌کدام) رابطه عاشقانه گرالت را محکم‌ تر کنید و سرنوشت ابدی گرالت را با yennefer رقم بزنید و آن ها را برای همیشه در کنار هم قرار دهید. می‌ توان گفت yennefer به سبب رفتار خاص خود، نسبت به تریس طرفداران کمتری در این فرنچایز دارد و تریس به سبب مهربان‌ تر بودن و بیشتر نقش داشتن در نسخه‌ های قبلی سری The wicher، محبوب‌ ترین شخصیت مونث این سری محسوب می‌ شود، ولی بدون شک اختلاف فاحشی با yennefer of vengerberg ندارد و yennefer نیز به سبب شخصیت‌ پردازی فوق‌ العاده، رفتار بسیار خاص، دیالوگ‌ های هوشمندانه و زیبایی فراطبیعی خود از محبوب‌ ترین و برترین شخصیت‌ های مونث دنیای بازی های رایانه‌ ای به شمار می‌ رود.

۱۸ – Cortana

فرنچایز: Halo

cortanahero+copy

ما هم یکی از اینها داشتیم خوب بود ها!

یک هوش مصنوعی مونث باید خیلی خیلی عمیق و قدرتمند طراحی، خلق و شخصیت‌ پردازی شده باشد تا در میان کلی شخصیت‌ های زن واقعی بتواند در لیست برترین بانوان دنیای بازی قرار بگیرد. بدون شک هوش مصنوعی که بتواند مردی افسانه‌ ای به نام Master Chief را شیفته و عاشق خود کند، توانایی یکی از برترین‌ ها بودن را داراست و علاقمندان سری افسانه‌ای HALO، سال‌هاست که خاطرات بسیار زیاد و خوبی را از این هوش مصنوعی قدرتمند که Cortana نام دارد، داشته‌اند و دارند. Cortana یک هوش مصنوعی چند وجهی بی‌نظیر و بسیار قدرتمند در قالب ظاهری یک خانم زیبا و آبی‌رنگ است که همواره یار، همدم و راهنمای اسپارتان افسانه‌ای سری محبوب HALO یعتی Master Chief بوده است و شاید به نوعی بهترین و مورد اعتمادترین همراه و همکار وی نیز محسوب می‌ شود. ترکیب یک اسپارتان قدرتمند و فوق العاده جذاب با یک هوش مصنوعی توانمند و همه کاره، ترکیب بسیار جذابی است که فقط از ذهن نویسندگانی قدرتمند و با ذوق بر می آید.

cortana y el jefe

یک رابطه عمیق و عاشقانه، اما عحیب…

Cortana به قدری فوق‌ العاده طراحی شده است که تمام خصائص انسانی و احساسی را داراست و به واقع با شخصیت‌ های انسانی واقعی هیچ تفاوت بارزی را نشان نمی دهد و کاملا احساس دارد. همین احساس، نقطه عطف شخصیت‌ پردازی Cortana محسوب می‌ شود همان عاملی است که به وی اجازه می‌دهد حس عشق و عاشق شدن را درک کند و رابطه‌ ای عمیق و زیبا بین وی و  Master Chief شکل بگیرد که بسیار خاص و جذاب است زیرا که هرگز در هیچ عنوانی شاهد رابطه ای این چنینی بین یک انسان و یک هوش مصنوعی نبوده‌ ایم و این هنر داستان‌سرایان، شخصیت‌پردازان و خالقان HALO  است. یکی از دلایلی که سری عناوین HALO را تبدیل به یکی از برترین فرنچایزها در تاریخ بازی های رایانه ای کرده است همین داستان و شخصیت پردازی های عالی و بی نقص آن بوده است و یکی از این شخصیت های بی نقص Cortana است  بی‌شک این لیست بدون حضور Cortana چیزی کم داشت و نمی‌توان هرگز از کنار نام وی به سادگی عبور کرد. اگر به سری عناوین HALO علاقمند هستید و مایل هستید تا بیشتر با شخصیت Cortana آشنا شوید می توانید نقد و بررسی ۵ Halo را مطالعه نمایید.

۱۷ – Claire Redfield

فرنچایز: Resident Evil

۲۲۱۸۲۵۶ snapshot20090222025344

چقدر خاطره قدیمی با کلیر و دیگر شخصیت‌های رزیدنت اویل داریم.

Claire Redfield نیز درست به مانند دو شخصیت مونث دیگر سری Resident Evil جای خود را سال‌هاست که در لیست برترین شخصیت‌ های مونث دنیای بازی‌ های رایانه‌ای باز کرده است و در طول سال‌ ها محبوب قبل طرفداران این سری محبوب و پرطرفدار بوده است. Claire عضو سازمان TerraSave و همچنین خواهر کوچکتر مامور BSAA و عضو سابق S.T.A.R.S. یعنی Chris Redfield است. وی نیز یکی از بازماندگان وقایع  Raccoon City در سال ۱۹۹۸ است که در جستجوی برادر خود به آن‌جا رفته بود. وقتی که با کمک Leon S. Kennedy از آن واقعه جان سالم به در می‌برد (یادش بخیر نسخه دوم رزیدنت اویل) به اروپا می‌ رود تا جستجوی خود برای یافتن کریس را ادامه دهد. سپس در حمله مزدوران آمبرلا به لابراتوار پاریس وی دستگیر شده و به Rockfort Island منتقل می شود که متعلق به آمبرلا است و در آن‌جا زندانی می‌شود. .وقتی که این جزیره توسط یک گروه ویژه مرموز مورد حمله قرار می‌گیرد، Claire به همراه یک زندانی دیگر به نام  Steve Burnside سعی در فرار از آنجا می‌ کنند که به ماجراهای آن‌ها در Antarctic outbreak ختم می‌ شود.

many faces of claire redfield by leelalouiselaracroft d6jnz8y

همه شخصیت‌ها در گذر زمان کلی تغییر می‌کنند اما برای ما نه…

برادر وی Chris Redfield که خیلی زود از موقعیت وی آگاه شده و در صدد نجات وی بر می‌ آید و این کار را نیز انجام می‌ دهد. در سال ۲۰۰۵ زمانی که وی به فرودگاه Harvardville می‌ رسد تا چند دوست را ملاقات کند مجبور می‌ شود تا با ویروس T مقابله کند و زمانی که از فرودگاه جان سالم به در می‌برد دوباره با Leon که حال یک مامور دولتی آمریکا است و برای مقابله با outbreak فرستاده شده بود، متحد می شوند و ….

نخستین حضور Claire در سری Resident Evil در عنوان Resident Evil 2 بود و جدیدترین نقش آفرینی وی نیز در عنوان زیبای Resident Evil: Revelations 2 بوده است که بسیاری از ما آن را تجربه کرده‌ا یم و یا هنوز هم در حال بازی کردن آن هستیم. Claire Redfield نیز به مانند دیگر شخصیت‌ های اصلی سری Resident Evil تا ابد از یاد و خاطر بازیبازان، مخصوصا قدیمی‌ ترها که طعم خوش تجربه عناوین نخستین این سری بی‌ نظیر را چشیده‌ اند، پاک نخواهد شد و همیشه بخشی از بهترین خاطرات ما از آن دوران خوب را با خود به همراه دارد…

۱۶ – Catwoman

فرنچایز: Batman

batman arkham game catwoman desktop wallpaper

از بانوان زحمت کش عرصه گیم!

مگر امکان دارد که در مطلبی که در مورد بانوان حاضر در بازی های رایانه ای یا حتی سینما نوشته شده باشد نامی از بانوی گربه ای مشهور و محبوب عناوین سینمایی و بازی های رایانه ای شوالیه تاریکی به میان نیاید. همانطور که قبلا نیز در مقاله برترین روابط بین شخصیت ها در بازی های رایانه ای اشاره کرده ام رابطه بین Catwoman و بتمن “واقعا عجیب و غریب ولی جذاب است. گویی از عشق گرفته تا نفرت و خشم و … همه و همه در آن نهفته است. در عین حال که شدیدا هم را جذب می کنند ولی در همین حین هم را دفع نیز می کنند! این دو واقعا در مواردی می توانند بدجور علیه هم قد علم کنند و برای هم پر رویی کنند و دخل هم را بیاورند ولی وقتی هم که با هم متحد می شوند تا گاتهام را از دست دیوانگان و روان پریشان نجات دهند، تیم به اصطلاح خودمان خیلی خفنی می شوند.”

batman telltale game catwoman

مرز بین عشق و نفرت…

“Catwoman در حین این که همواره سعی می کند تا از گیر افتادن توسط شوالیه تاریکی دوری کند و رابطه بسیار پیچیده و گاهی خصمانه خود را با او حفظ کند، اما احساساتش نسبت به بتمن کاملا رمانتیک و عاشقانه هستند. به هر حال وی یکی از عشق های همیشگی بتمن محسوب می شود و این افتخار بزرگیست برای هر خانمی!” Catwoman شخصیتی بسیار پیچیده و مرموز دارد و هیچ گاه نمی توانید روی سر زدن یا نزدن رفتار خاصی از سوی وی اطمینان داشته باشید.در واقع یک شخصیت مثبت منفی یا برعکس است که گاهی خصوصیات یک قهرمان و گاهی یک ضدقهرمان را از او دیده ایم و همین مسئله نیز وی را تبدیل به شخصیتی خاص در ذهن علاقمندان بازی های رایانه ای و سینما و کمیک ها و … کرده است.

شما می توانید قسمت دوم این مطلب را از اینجا مطالعه نمایید.

 

خستهیوهان

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

ورود آقایان ممنوع! | 30 شخصیت مونث برتر در بازی های رایانه‌ای - بخش اول | گیمفا
ورود آقایان ممنوع! | 30 شخصیت مونث برتر در بازی های رایانه‌ای - بخش اول | گیمفا
ورود آقایان ممنوع! | 30 شخصیت مونث برتر در بازی های رایانه‌ای - بخش اول | گیمفا
ورود آقایان ممنوع! | 30 شخصیت مونث برتر در بازی های رایانه‌ای - بخش اول | گیمفا
ورود آقایان ممنوع! | 30 شخصیت مونث برتر در بازی های رایانه‌ای - بخش اول | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

ورود آقایان ممنوع! | 30 شخصیت مونث برتر در بازی های رایانه‌ای - بخش اول | گیمفا