فوتبال از نوع مجازی، پر از جذابیت | نگاهی به عنوان فوتبال فانتزی جام مجازی خلیج فارس | گیمفا
فوتبال از نوع مجازی، پر از جذابیت | نگاهی به عنوان فوتبال فانتزی جام مجازی خلیج فارس | گیمفا
فوتبال از نوع مجازی، پر از جذابیت | نگاهی به عنوان فوتبال فانتزی جام مجازی خلیج فارس | گیمفا
فوتبال از نوع مجازی، پر از جذابیت | نگاهی به عنوان فوتبال فانتزی جام مجازی خلیج فارس | گیمفا

فوتبال از نوع مجازی، پر از جذابیت | نگاهی به عنوان فوتبال فانتزی جام مجازی خلیج فارس

سعید آقابابایی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
فوتبال از نوع مجازی، پر از جذابیت | نگاهی به عنوان فوتبال فانتزی جام مجازی خلیج فارس | گیمفا

عناوین تحت وب سال‌هاست که کاربران زیادی را در سراسر دنیا به خود جذب کرده اند و در سبک‌های مختلف از قبیل استراتژی و نقش‌آفرینی و … شاهد عرضه عناوین زیبایی تاکنون بوده‌ و هستیم. تصور این که ورزش فوتبال با آن همه محبوبیت و جذابیت بتواند راه خود را به دنیای بازی‌های تحت وب نیز باز کند، اصلا تصور عجیب و دور از ذهنی نبود و از چندین سال قبل بسیاری از شرکت‌های معتبر دنیا مانند EA Sports شروع به ساخت و عرضه عناوینی با نام کلی” فوتبال فانتزی” به صورت تحت وب کردند  و اتفاقا موفق شدند تا علاقنتدان زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب کنند و اکنون شاهد وجود بسیاری از این عناوین در کشور‌های مختلف دنیا از جمله کشور عزیزمان هستیم.

اگر بخواهیم یک نگاه کلی به این عناوین بیاندازیم باید گفت این عناوین با برخی لیگ‌های معتبر دنیا بسته به انتخاب سازندگان در طول فصل فوتبالی واقعی همزمان هستند و با آنها پیش می‌روند. حال کاربر باید در سایت بازی ثبت نام کند و تیمی از بازیکنان مختلف از تیم‌های مختلف حاضر در آن لیگ را به دلخواه خود بچیند و در ادامه فصل با عملکردی که آن بازیکنان در دنیای واقعی از خود برجای می‌گذارند به تیم شما و در واقع شما امتیاز تعلق می‌گیرد و به این ترتیب با دیگر کاربران رقابت می‌کنید. این‌ تنها کلیت بازی بود و عناوین مختلف در دنیا در این سبک با امکانات و موارد فرعی و … سعی می‌کنند تا بازی خود را جذاب‌تر از بقیه کنند و کاربران بیشتری را به دست آورند. درحقیقت شما بایستی بر اساس علاقه خود، تحلیل و کارشناسی که از وضعیت تیم ها در فصل مورد نظر دارید و شرایطی که پیش پینی میکنید در آن فصل رقم بخورد، تیم خود را بچینید و امیدوار باشید که بازیکنانتان در تیم های خود هفته های موفقی را سپری کنند.

a5001590 2cb6 4df6 b08d e1cca57dbd8a

یکی از عناوین فوتبال فانتزی که در کشورمان ساخته شده و موفق شده است تا استانداردهای به روز جهانی را در سبک فوتبال فانتزی رعایت کند، عنوان فوتبال فانتزی جام مجازی خلیج فارس است که توسط تیمی قوی در موسسه آویسا خلیج فارس ساخته شده است و ۸ سال است مشغول به فعالبت در این زمنیه می باشد و موفق شده است تا با امکانات جذابی که به کاربران ارائه میدهد خود را به عنوان یکی از برترین عناوین فوتبال فانتزی در کشورمان مطرح کند. در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به این عنوان تحت وب وطنی بیاندازیم و شما را بیشتر با این بازی و به طور کلی سبک فوتبال فانتزی آشنا کنیم. اگر اهل فوتبال هستید و به بازی های مبتنی بر آن نیز علاقه دارید، با من و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا در ادامه این مقاله همراه شوید تا اطلاعات بیشتری را از این بازی کسب کنید سپس با ساختن تیم رویایی خود در “فوتبال فانتزی جام مجازی خلیج فارس” مشغول رقابتی جذاب با دیگران در لیگ مورد علاقه خود شوید.

پس از این که وارد وبسایت بازی شدید و عضویت خود را فعال کردید می توانید خیلی زود تیم مورد نظر خود را بسازید و بازی را آغاز کنید. در این عنوان شاهد وجود ۳ لیگ فوتبال هستیم که شامل لیگ برتر کشورمان، لالیگای اسپانیا و لیگ برتر انگلستان هستیم که انتخاب های خوبی به شمار می روند و در واقع دو لیگ اصلی فوتبال اروپا به شمار می روند و در کنار آنها نیز شاهد لیگ برتر هیجان انگیز کشورمان هستیم که سازندگان بازی در موسسه آویسا خلیج فارس آن را نیز برای علاقمندان به مسابقات فوتبال داخلی کشورمان، در عنوان خود قرار داده اند.

۴c662778 609f 4dd8 beee 28ffdc060a1d

این عنوان ۸ سال است که مشغول به کار کرده است و بر اساس آمار دیتای دنیا سایت خود و مسابقات را به روز نگاه داشته است. همانطور که پیش‌تر خدمتتان عرض کردم شما بعد از ورود به وبسایت بازی باید ابتدا لیگ مورد علاقه خود را از بین مسابقات ایران، اسپانیا و انگلستان انتخاب کنید و سپس تیم خود را بر اساس علایق خود به بازیکنان و از آن مهمتر بر اساس تحلیل و پیش بینی که از عملکرد یک بازیکن در آن فصل دارید تیم خود را بچینید. مثلا اگر فکر می‎کنید که فلان بازیکن یکی از تیم ها در آن فصل بسیار آماده است و امید زیادی به عملکرد وی در آن فصل دارید بهتر است که او را برای تیم خود انتخاب کنید. همچنین باید بازیکنانی را انتخاب کنید که در تیم های خود یار ثابت باشند زیرا که بر اساس حضور بازیکن در زمین است که برای شما امتیازاتی بسته به عملکرد وی منظور می‌شود.

علاوه بر ۱۱ بازیکن اصلی تیم خود شما باید ۴ نفر ذخیره شامل ۳ بازیکن و یک دروازه‌بان را نیز انتخاب کنید که در صورت بروز مشکلاتی مثل بازی نکردن و مصدومیت و… یکی از ذخیره های خود را جایگزین وی کنید. یکی از امکاناتی که این بازی برای کاربران خود تدارک دیده است و در جهت رضایت بیشتر آنها انجام شده است این است که مثلا اگر شما به بازی خود سر نزنید و یکی از بازیکنان شما یکی دو هفته باشد که در ترکیب تیمش قرار نگرفته باشد و امتیازی به شما تعلق نگیرد، بازی به صورت خودکار یکی از بازیکنان تعویضی شما را جایگزین آن بازیکن خواهد کرد تا برایتان امتیاز منظور گردد.

۱۱cbc6ac 45ed 4a07 8d25 cdaf11958675
امتیازات و محسبه آن‌ها در بازی بر اساس قوانین خاصی هستند که بد نیست به آنها اشاره کنیم. هر بازیکن در صورت حضور در بازی ۱ امتیاز دریافت می‌کند، اگر بیشتر از ۶۰ دقیقه در بازی حضور داشته باشد ۱ امتیاز دیگر نیز دریافت می‌کند، به ثمر رساندن گل توسط دروازه بان یا دفاع ۶ امتیاز، توسط هافبک ۵ امتیاز و توسط مهاجم ۴ امتیاز را برای شما منظور خواهد کرد. هر پاس گل در بازی ۳ امتیاز دارد. چنانچه تیم دروازه بان و یا دفاع انتخابی گلی دریافت نکند (و حداقل ۶٠ دقیقه در زمین بازی کنند) ۴ امتیاز به شما تعلق خواهد گرفت و چنانچه تیم هافبک انتخابی گلی دریافت نکند نیز ۱ امتیاز را دریافت خواهید کرد. گرفتن پنالتی توسط دروازه بان ۵ امتیاز را برای شما به همراه دارد و انتخاب یک بازیکن انتخابی شما به عنوان بهترین بازیکن زمین نیز ۳ امتیاز را به حساب شما منظور خواهد کرد. اینها امتیازات مثبتی بودند که به شما تعلق می‌گیرند. اما از سوی دیگر امتیازات منفی نیز وجود دارند و امتیازات مثبت شما را تهدید می‌کنند. از دست دادن پنالتی ۲ امتیاز منفی، هر دو گل خورده توسط تیم دروازه بان و یا دفاع انتخابی ۲ امتیاز منفی، کارت زرد ۱ امتیاز منفی، کارت قرمز ۲ امتیاز منفی و زدن گل به تیم خودی نیز ۲ امتیاز منفی را در بر خواهد داشت که گاهی به مانند فوتبال واقعی که هیچ چیز در آن مشخص نیست از این اتفاقات برای بازیکنان انتخابی شما در تیمشان رخ می‌دهد و شما را از این امتیازات منفی گریزی نخواهد بود و البته همین موضوع به هر چه جذاب‌تر شدن بازی و شباهت بیشتر آن به فوتبال واقعی کمک شایانی کرده است.

در خصوص نحوه امتیاز دهی و قوانینی که خدمت شما عرض کردم یک سری تبصره‌ها و نکات فرعی نیز وجود دارند که بایستی آن‌ها را نیز لحاظ کنید. کسر امتیاز منفی بر اساس هر کارت زرد اعمال میشود و در صورت گرفتن دو کارت زرد در نهایت کارت قرمز امتیاز دو کارت زرد یا کارت قرمز منظور میشود. امتیاز پاس گل زمانی منظور خواهد شد که بازیکن مد نظر پاس نهایی را به زننده ی گل داده باشد. (پاس ماقبل گل) اگر بازیکن حریف در هنگام پاس دادن بازیکن خودی به توپ برخورد کند و در گل به ثمر رسیده نقش داشته باشد امتیاز پاس گل منظور نخواهد شد. اگر شوت زده شده توسط بازیکن حریف مسدود شود یا توسط دروازبان دریافت شود و یک گل از ریباند به دست آید به این گل امتیاز پاس گل امتیاز تعلق نمیگیرد.

۱۳e114d8 a325 4328 a98f e507784d6b19

به طور کلی هر بازیکنی که در ترکیب تیمش قرار می گیرد و در تیم شما نیز جای دارد بسته به کیفیت بازی کردنش امتیازی خواهد گرفت که در نهایت و در پایان هفته تمام امتیازات تیم شما جمع شده و با دیگران مقایسه می شود و همینطور در پایان فصل نیز قهرمان کلی مسابقات مشخص خواهد شد که جوایزی را دریافت خواهد کرد.
اگر مثلا در یک هفته مهاجم تیمتان (مثلا کریستیانو رونالدو یا کاوه رضایی یا ادن ازارد) در ترکیب تیمش بسیار اماده است و احتمال بسیار بالایی می دهید که وی گلزنی کند، باید وی را آن هفته کاپیتان تیم خود کنید چون تمام امتیازات کاپیتان تیم در مسابقه دو برابر خواهد شد و میتواند برگ برنده شما در آخر ان هفته لقب بگیرد. برعکس این حالت نیز وجود دارد که اگر بازیکنی از تیمتان در ترکیب تیم خودش گل به خودی بزند یا از مسابقه اخراج شود امتیاز منفی به وی تعلق خواهد گرفت و در نهایت از امتیاز وی و امتیاز تیم شما در انتهای هفته کسر خواهد شد.

هر هفته بایستی تیم خود را بچینید و می توانید هر چند بازیکن خود را که خواستید نیز عوض کنید اما برای این امر بایستی با استفاده از کارت خرید بازیکن که “کارت ویژه” نام دارند، اقدام کنید. خرید یا تعویض یک بازیکن با یکی از بازیکنان تیمتان مبلغ ۲۰۰۰ تومان هزینه دارد و البته می‌توانید از “کارت ویژه”‌ مخصوص خرید چند بازیکن نیز استفاده کنید که مبلغ ۴۰۰۰ تومان قیمت دارند. به طور کلی هزینه و قیمت ها در بازی بسیار مناسب و منصفانه هستند و به راحتی می توانید در صورت رضایت نداشتن از بازیکنان تیمتان آنها را با پرداخت مبلغ کمی جابجا کنید و تیم دلخواه خود را بچینید.

۱

از بخش های جالبی که سازندگان توانای بازی در موسسه آویسا خلیج فارس در بازی قرار داده اند بخشی به نام “تالار کل‌کل” است که به نوعی رقابت و هیجان و لذت را بین شما و دوستانتان بیشتر می کند. مثلا شما و دوستتان وارد این تالار می شوید و بر سر این که بازیکن تیم شما یا وی در آن هفته موفق تر خواهد بود و مثلا گلزنی خواهد کرد با هم اصطلاحا کل‎کل کرده و آن را ثبت می‎کنید و در پایان هفته برنده بین شما مشخص خواهد شد و امتیازات جایزه مثل حضور رایگان در کاپ هایی که سازندگان برگزار می کنند به شما تعلق خواهد گرفت. سازندگان در طول فصل نیز خودشان کاپ هایی را برگزار می کنند که جوایز خوبی را نیز برای آن ها در نظر می گیرند. برخی از این کاپ ها دارای ورودی مثلا ۳ هزار تومان هستند و برخی ممکن است کاپ های رایگان باشند که سازندگان برگزار می کنند. در انتهای این کاپ ها جایزه ای به برنده اهدا می شود که مثلا در یکی از کاپهایی که اخیرا برگزار شد برنده مبلغ ۱۲۰ هزارتومان جایزه دریافت کرد. همینطور لازم به ذکر است که خود کاربران نیز می توانند کاپ‌هایی را بین خودشان برگزار کنند و در واقع جمعی دوستانه را برای خود شکل دهند که تنها مختص آنها و دوستانشان است.

۴۲۲d1927 633e 460a b65d d0e3b3cb4441

هر کدام از لیگ ها کاملا جدا از دیگری است و محدودیتی برای این که فقط در یکی شرکت کنید وجود ندارد. همچنین بخش پیش‎بینی نیز در بازی وجود دارد که باید بتوانید مسابقات و نتایج آنها را پیش بینی کنید که جوایز آن نیز شامل امتیازاتی از قبیل ورود رایگان به کاپ های دارای ورودی و … است. نکته جالب اینجاست که برای کاربران خاطی و متقلب نیز بخشی به نام کمیته انضباطی با حضور قدرتمند آقای حسن‎زاده! نیز وجود دارد. از آنجا که سرورهای بازی و کلا همه چیز در ان بر اساس زمان و ساعت و برگزاری مسابقات هستند، اگر گاهی مشکلاتی در ساعت های بازی به وجود بیاید و مثلا یک مسابقه تا نصف زمانش هم سپری شده ولی هنوز بخش های نظر سنجی و تغییر تیم و .. باز مانده اند، اگر کاربری از این شرایط سوء استفاده کند و دراین زمان ها اقدام به تغییر و پیش بینی و … کند بعدا توسط کمیته انضباطی جریمه خواهد شد و مواردی مثل کسر امتیاز و دیگر تنبیهات را متحمل خواهد شد.

۱ca81e76 d5d4 4feb 8f14 e24abd39def7

اگر از بحث بازی و سرگرمی نیز فاصله بگیریم و از جنبه دیگری مانند دنبال کردن و تحلیل حرفه ای فوتبال نیز به این عنوان نگاه کنیم باز هم پتانسیل کافی علاقمند کردن شخصی که اصلا اهل بازی های رایانه ای نیست و تنها طرفدار پر و پاقرص و شدید فوتبال است نیز مشاهده می شود. قطعا چنین شخصی بدش نمی‎آید که اطلاعات و توانایی تحلیل کلی خود از مسابقات یک هفته، یک فصل، یک لیگ و حتی چند لیگ در سطح دنیا را با دیگران به رقابت بگذارد و ثابت کند که وی توانایی و درک بیشتری از مسابقات فوتبال را داراست و می‎تواند تحلیل‎های دقیق‎تری را در مقایسه با سایرین و به ویژه دوستانش انجام دهد و بر این اساس دید درست‎تری از انتخاب بازیکنان برای تیم خود در یک هفته و یک فصل را دارد و در نهایت می تواند نتیجه بهتری را نیز بگیرد. همین رقابت و حس خوبی که یک فرد از تحلیل درست فوتبال، پیش بینی صحیح عملکرد بازیکنان و پیروزی بر دیگران به دست می آورد خود، انگیزه بسیار خوبی برای شروع این بازی است، حال چه بهتر که برای این تحلیل صحیح جایزه نیز به وی تعلق بگیرد. همچنین از لحاظ زمانی نیز این عنوان به هیچ عنوان وقت گیر نیست و مانع فعالیت های روزانه شما نخواهد شد مانند برخی عناوین این روزها (مثل Pokemon Go!) شما را از کار و زندگی نمی اندازد و برای شما خطر ایجاد نمی کند.، بلکه تنها نیاز است تا هفته ای یک بار برای آن وقت کامل بگذارید و سپس تا هفته بعد و مشخص شدن نتایج آن هفته صبر کنید. البته مانعی برای این که بخواهید هر زمان به بازی سر بزنید وجود ندارد و اتفاقا این گونه می توانید بیشتر از اتفاقات، کاپ ها، کل‎کل‎ها و پیش‎بینی‎ها آگاه شوید و در صورت لزوم تغییراتی در تیم خود تا قبل از زمان بسته شدن سرورها و مدتی قبل از آغاز مسابقات آن هفته ایجاد کنید.

به طورکلی باید گفت سازندگان عنوان فوتبال فانتزی جام مجازی خلیج فارس در موسسه  آویسا خلیج فارس موفق شده اند تا در طول ۸ سال فعالیت مداوم و مفید خود، همواره کیفیت بازیشان را در گذر زمان بهبود بخشند و با ایجاد قابلیت هایی مثبت مثل تعویض خودکار، تعیین قیمت های منصفانه برای تغییر بازیکن، ایجاد کاپ های مختلف جدا از روند اصلی مسابقات لیگ، ایجاد تالار کل‎کل برای رقابت بیشتر بین دوستان و کاربران، پیش بینی مسابقات، قابلیت ایجاد کاپ توسط خود کاربران و بین دوستان و همچنین اهدای جوایز نقدی و غیر نقدی جذاب به کاربران، کاری کند تا به عنوان یکی از برترین و جذاب‌ترین عناوین فوتبال فانتزی مطرح شود و بایستی اذعان داشت که این بازی استاندارهای کامل عنوانی در این ژانر را در سطح جهانی را داراست. اگر علاقمند به مسابقات فوتبال هستید و خود را در زمینه تحلیل و بررسی مسابقات فوتبال در کشورمان و یا در اسپانیا و انگلستان، صاحب‌نظر می‌دانید و از طرفی هم اهل بازی‌های رایانه‌ای و تحت وب هستید، عنوان فوتبال فانتزی جام مجازی خلیج فارس دقیقا برای شما ساخته شده است و مطمئن باشید که یکی از برترین و جذاب‌ترین عناوین در این سبک را تجربه خواهید کرد.

 

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

فوتبال از نوع مجازی، پر از جذابیت | نگاهی به عنوان فوتبال فانتزی جام مجازی خلیج فارس | گیمفا
فوتبال از نوع مجازی، پر از جذابیت | نگاهی به عنوان فوتبال فانتزی جام مجازی خلیج فارس | گیمفا
فوتبال از نوع مجازی، پر از جذابیت | نگاهی به عنوان فوتبال فانتزی جام مجازی خلیج فارس | گیمفا
فوتبال از نوع مجازی، پر از جذابیت | نگاهی به عنوان فوتبال فانتزی جام مجازی خلیج فارس | گیمفا
فوتبال از نوع مجازی، پر از جذابیت | نگاهی به عنوان فوتبال فانتزی جام مجازی خلیج فارس | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

فوتبال از نوع مجازی، پر از جذابیت | نگاهی به عنوان فوتبال فانتزی جام مجازی خلیج فارس | گیمفا
فوتبال از نوع مجازی، پر از جذابیت | نگاهی به عنوان فوتبال فانتزی جام مجازی خلیج فارس | گیمفا