گزارش مالی مایکروسافت تا پایان ماه ژوئن منتشر گردید - گیمفا
گزارش مالی مایکروسافت تا پایان ماه ژوئن منتشر گردید - گیمفا
گزارش مالی مایکروسافت تا پایان ماه ژوئن منتشر گردید - گیمفا
گزارش مالی مایکروسافت تا پایان ماه ژوئن منتشر گردید - گیمفا

گزارش مالی مایکروسافت تا پایان ماه ژوئن منتشر گردید

امیرحسین دهنوی
۱۲:۳۵ ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
گزارش مالی مایکروسافت تا پایان ماه ژوئن منتشر گردید - گیمفا

مایکروسافت گزارش مالی خود را تا پایان ۳۰ ژوئن اعلام کرد. این شرکت گرچه دیگر مقدار فروش دقیق ایکس‌باکس وان را اعلام نمی‌کند اما اطلاعات بسیاری از این گزارش بدست آمد که در ادامه می‌توانید مشاهده کنید.

مقدار جابه‌جایی مالی در این مدت در مقایسه با سال گذشته افزایش ۴ درصدی داشته که نشان از بیشتر شدن خریدها و پرداخت پول است. در کنار آن مقدار سود حاصل از فروش سخت افزار ایکس‌باکس وان کاهشی ۳۳ درصدی داشته است که دلیل آن کاهش قیمت کنسول در کنار کمتر فروش رفتن آن است. همچنین معرفی دو کنسول جدید نیز خود بر فروش کنسول‌ تاثیر می‌گذارد و بسیاری در انتظار عرضه نسخه‌های جدید کنسول هستند. به‌صورت کلی نیز سود مایکروسافت در بخش بازی هنگام این مدت کاهش ۹ درصدی داشته و ۱۵۲ میلیون دلار ارزش داشته است.

xboxones cnslecntrllr hrz frnttlt transbg rgb 1 ds1 670x377 constrain

همچنین مقدار کاربران فعال ایکس‌باکس لایو افزایش چشم گیری داشته است و از ۳۷ میلیون کاربر فعال سال گذشته به ۴۹ میلیون کاربر رسیده است که افزایش ۳۳ درصدی را نشان می‌دهد.

بخش دستگاه‌های مایکروسافت که شامل تبلت‌ها و گوشی‌های ویندوزی، ویندوز، کنسول‌ها و موتورهای جستجو است، به‌صورت کلی ۳۴۶ میلیون دلار سوددهی یا ۴ درصد کاهش داشته و دلیل اصلی کاهش نیز بخش بازی‌ها و تبلت و تلفن همراه بوده است. سوددهی بخش موبایل به ۸۷۰ میلیون دلار رسیده که کاهش ۷۱ درصدی داشته و دلیل آن کاهش مقدار تلفن‌های تولید شده است.

همچنین مایکروسافت از افزایش ۱۳ درصدی ساعات بازی شده برروی ایکس‌باکس وان خبر داد درکنار ۱۹ درصد نیز افزایش برروی ویندوز ۱۰ خبر داد.

به‌صورت کلی مایکروسافت در این مدت زمانی ۲۰.۶ میلیارد دلار درآمد داشته که سود آن ۳.۱ میلیارد دلار است. سال گذشته در این مدت مایکروسافت ۲۲.۲ میلیارد دلار درآمد داشت که ۳.۲ میلیارد دلار آن سود بود؛ اما به‌صورت کلی مایکروسافت تا به اینجا در سال ۲۰۱۶ سودی ۱۶.۸ میلیارد دلاری در کنار درآمد ۸۵.۳ میلیارد دلاری داشته است که در مقایسه با سال گذشته که ۱۲.۲ میلیارد سود داشته، افزایشی چشم‌گیر است.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

گزارش مالی مایکروسافت تا پایان ماه ژوئن منتشر گردید - گیمفا
گزارش مالی مایکروسافت تا پایان ماه ژوئن منتشر گردید - گیمفا
گزارش مالی مایکروسافت تا پایان ماه ژوئن منتشر گردید - گیمفا
گزارش مالی مایکروسافت تا پایان ماه ژوئن منتشر گردید - گیمفا
گزارش مالی مایکروسافت تا پایان ماه ژوئن منتشر گردید - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

    • GENERAL گفت:

      کاربران گیمفا اگه دوست دارید ، و میخواید داستان بازی اورواچ رو بدونید ، این کامنت رو مطالعه کنید .
      کمیک جدید اورواچ هم فارسی شده ، برای دانلود روی لینک ها استفاده کنید ، فقط * رو بردارید

      نام قهرمان: Ana
      نام اصلی: Ana Amari
      وضعیت: فعال
      سن: ۶۰
      ملیت: مصری
      حرفه: معاون سابق فرماندهی یگان اورواچ، جایزه بگیر
      مرکز عملیات: قاهره، مصر
      محل خدمت: اورواچ (عضو سابق)
      نسبت فامیلی: فریحا آماری – Pharah (دخـتـر)
      کارکرد: پشتیبان
      میزان سلامتی: ۲۰۰ واحد
      توانایی های منحصربفرد: Sleep Dart، Biotic Rifle، Biotic Grenade، Nano Boost
      تکیه کلام: “Everyone must find their cause”
      ————————————————————-
      آنا آماری، تک تیرانداز نام آشنای مصری و یکی از شش بنیان گذار اصلی یگان اورواچ به همراه گابریل ریس، جک موریسون، لیائو، رِینهارت ویلهِلم و توربئورن لیندهُلم بود. آنا که در خـانـواده ای نظامی بزرگ شده بود، با شجاعت مثال زدنی و توانایی های بی بدیل خودش در میدان نبرد و در محیط کار، حس اعتماد به نفس و وفاداری رو در میان هم رزمانش تقویت می کرد و دخـتـرش، فریحا (Pharah) هم همین حس قوی احساس وظیفه و شرافت مندی رو از مـادرش به ارث برده بود. آنا هم درست مثل دخـتـرش، طرحی از چشم هـورس رو به عنوان نماد حفاظت و امنیت بر روی بدنش خالکوبی کرده بود.
      آنا آماری، به عنوان یکی از اعضای اصلی موسس یگان اورواچ، در تمام طول مدت خدمتش در این یگان، از قابلیت ها و مهارت های بی نظیرش برای دفاع از وطن و نجات جون مـردمی که براشون اهمیت قائل بود تلاش می کرد.
      با شروع بحران آمنیک، ارتش مصر که به شدت از کمبود نیروی انسانی مسلح و کارآزموده رنج می برد راهی نداشت جز اینکه به نیروهای تک تیرانداز زبده ای مثل آنا که به عنوان یکی از بهترین تک تیراندازهای جهان برای خودش اسم و رسمی جور کرده بود رو بیاره. توانایی های منحصربفرد آنا آماری در تیراندازی و تصمیم گیری در میدان نبرد و همچنین غریزه ی خدادادیش، او رو به انتخاب اول یگان اورواچ برای خاتمه دادن به جنگ بین انسان ها و روبات ها بدل کرد.
      بعد از پایان بحران آمنیک و موفقیت نیروهای اورواچ در ماموریت خطیرشون، آنا آماری سال های زیادی رو در مقام معاونت فرماندهی ارشد اورواچ و دست راست جک موریسون (Soldier:76) خدمت کرد. علی رغم مسئولیت های آنا در فرماندهی و هدایت نیروها، او هیچوقت حاضر نشد از میدان نبرد پا پس بکشه و پشت میز نشینی کنه. آنا حتی در دهه ششم زندگیش هم به عنوان نیرویی فعال به مبارزه با تهدیدات بین المللی ادامه داد، تا زمانی که همه فک کردن آنا در طول یکی از ماموریت هاش که باید گروگان هایی رو از چنگال سازمان تروریستی Talon نجات می داد، توسط Widowmaker کشته شده.
      اما حقیقت چیز دیگه ای بود. آنا، علی رغم اینکه در نبرد با Widowmaker به شدت آسیب دیده بود و حتی چشم راستش رو هم از دست داده بود، تونست زنده بمونه و تصمیم گرفت تا مدتی خودش رو از چشم همه پنهان کنه. در طول دوران نقاهت، آنا مدام با گذشته خودش در حال دست و پنجه نرم کردن بود. اون نمی دونست که باید به جبهه نبرد برگرده یا باقی عمرش رو در سکوت و تنهایی به سر کنه. در نهایت اما به این نتیجه رسید که نمیتونه در حالیکه مردم به کمکش نیاز دارن همینطور یه گوشه بشینه و دست رو دست بذاره و رنج و عذاب هم نوعانش رو ببینه.
      حالا و بعد از گذشت چند سال از اون اتفاق، آنا دوباره به عرصه نبرد برگشته تا از وطنش در برابر نیروهایی که قصد بی ثبات کردنش رو دارن و از اون مهم تر از خانواده، دوستان و هم پیمانانش محافظت کنه.
      ———————————————————————-
      برای دانلود داستان کامل اورواچ و تمام شخصیت های بازی به زبان فارسی، لینک زیر رو دنبال کنید.

      s6.picofile*com/file/8256053968/An_Introduction_to_the_World_of_Overwatch.pdf

      برای دانلود کمیک اختصاصی شخصیت آنا آماری به زبان فارسی، لینک زیر رو دنبال کنید.

      s2.picofile*com/file/8260513092/Ana_Amari_Comic_Farsi.pdf.html
      برای دانلود کمیک اختصاصی شخصیت های دیگر (جانک رت – رودهاگ – مک کری – فرح – سیمترا – رینهارت – توربئورن) به زبان انگلیسی، لینک زیر رو دنبال کنید.

      s7.picofile*com/file/8259899550/Overwatch_Comics_Junkrat_Roadhog_McCree_Pharah_Reinhardt_Symmetra_Torbjorn_.zip

  • HannaH گفت:

    سود خوبى کرده. البته فکر کنم قبل از مالیات باشه اما نسبت به سال قبل رشدش عالى بوده.

  • خب واضح هست که میشه بحث های زیادی درباره این امار زد خب از فروش اکس باکس شروع کنیم که کاهش فروش۳۳ درصدی داشته باید قبول کرد که در حال حاضر و با وجود کنسول های فعلی تمایل بازار به سمت ps4 هست و با وجود تمام خدمات مایکروسافت نسبت به اکس باکس بازم نتونست تمایل بازار رو عوض کنه خب طبیعی هست که مایکروسافت عقرب رو معرفی کرد چرا که با ورود کنسول جدید عملا باید از نو شروع کنه و کنسول وان اس هم پیش فروش های خوبی داشته و با ورودش احتمالا فروش اکس باکس یه جهش خواهد داشت در مقابل فروش کم اکس باکس خبر خوبی هم داشت که کاربران لایو ۳۳ درصد افزایش داشته و به ۴۹ میلیون رسیده و خب این افزایش امار میتونه ضرر های سخت افزار رو جبران کنه چرا که سود کلی این کمپانی ها از شبکه هاشون تامین میشه و چاره ای نیست مایکروسافت تنها از این راه میتونه ضرر فروش سخت افزار رو جبران کنه خب اما بخش موبایل که واقعا فاجعه هست و کاهش ۷۱ درصدی نگران کننده هست و این احتمال وجود داره که اگر این بخش بخواد همین طوری به ضرر دهی ادامه بده ممکنه مایکروسافت این قسمت رو واگذار کنه در نهایت مایکروسافت همیشه یک اسلحه داشته که این اسلحه در واقع تا الان مایکروسافت رو همیشه در اون بالا ها حفظ کرده و اون چیزی نیست جز “ویندوز” پس الان باید تنها دغدغه این کمپانی افزایش کاربران این سیستم عامل باشه چرا که اصل درامد نجومی مایکروسافت از این سیستم عامل هست و وقتی این سیستم عامل خوب سود کنه درواقع ضرر تمامی بخش ها جبران خواهد شد پس به مایکروسافت حق میدم که اگه بازی هاش رو به ویندوز داره میده یا تمام تلاشش رو برای ویندوز استور میکنه درواقع داره قدرت و جایگاه کل کمپانی رو حفظ میکنه حالا در اینده باید دید اوضاع چطور میشه و اگر میزان درامد کلی رو نگاه کنیم واقعا عالی بوده و نوش جان مایکروسافت

  • god of war گفت:

    ماکروسافت هی داره افت می کنه!!
    ولی سونی با این که شایعه پلی استیشن جدید الان یک ساله شده
    ولی هیچ تاثیر منفی ایی روی فروش نداشته این یعنی مشتری مداری سونی

    • شما خسته نشدی از فن بازی یه جمله جالب هم گفتی اینکه مایکروسافت هی داره افت میکنه و جوابش میشه این”مایکروسافت تا به اینجا در سال ۲۰۱۶ سودی ۱۶.۸ میلیارد دلاری در کنار درآمد ۸۵.۳ میلیارد دلاری داشته است که در مقایسه با سال گذشته که ۱۲.۲ میلیارد سود داشته، افزایشی چشم‌گیر است”

    • به دو خط اولت کاری ندارم اون خط آخرت این چه ربطی به مشتری مداری داره من نفهمیدم لطفا توضیح بده

    • ایدن گفت:

      خیلی با مزه بود !!! :rotfl:
      “سونی با این که شایعه پلی استیشن جدید الان یک ساله شده
      ولی هیچ تاثیر منفی ایی روی فروش نداشته این یعنی مشتری مداری سونی”
      LOL

    • شما حیفی اینجا نمون برو اونجا

    • متاپرست گفت:

      god of war
      با این درفشانی متات اومد پایین :no: :pissedoff:

    • A s M گفت:

      سلام.
      سیاست های دو شرکت کاملا متفاوت هست.مایکروسافت بخش سخت افزار یک بخش کوچک از شرکت مایکروسافت و بخش ایکس با کس بخشی کوچک از بخش سخت افزار است.
      هدف مایکروسافت از بخش ایکس باکس افزایش کاربران ویندوز ۱۰ هست و دلیل ادغام استور ویندوز و ایکس باکس همینه. در کل مایکروسافت به دنبال سود بلند مدت و افزایش کاربران است.
      اما سونی یک شرکت سخت افزاری است که بخش لپ تاپ خودش رو از دست داده و بخش موبایل هم من نگم بهتر در بخش صوت و تصویر هم که تقریبا قافیه رو به رقیب های کره ای باخته و تنها بخش کلان سود ده سونی همین کنسول هست پس جای تعجب نداره که تمام تمرکزش رو روی سود کوتاه مدت بذاره.

      • Cell گفت:

        سونی انقدر بزرگ هست که نیاز به گفتن نیست
        از بخش TV . سیستم صوتی . دوربین تصویربرداری . عکاسی . سیستم ماشین . حتی فرمت تصویر ۴k و حتی جلو بردن نسل دست سونی هست
        الان بیشتر سنسورهای دوربین موبایل مال سونی هست از جمله اپل
        از صنعت سینما و موزیک تا……..
        شرکت کلمبیا پیکچر که همه میشناسن مالک سونی هست نمیدنم چرا یه شرکت به این وسعت رو با ماکرو که فقط وین داره مقایسه میکنن
        با یکم جستجو در اینترنت متوجه میشید

      • HannaH گفت:

        من نمى خواهم بحث کنم و قبلاً هم گفتم سودش فوق العاده بوده. ولى این یکى خیلى بامزه بود. اولاً بخش موبایل هر دو تا وضعش خرابه. اگر موبایل سونى صرفاً طرفدار نداشتنش به خاطر قدرت سامسونگ تو بخش اندروید هست، مشکل مایکروسافت ریشه ایه. هم استور ویندوز کوچک و تمام برنامه ها مشابه هست، نه تصلى، و هم خود سیستم عامل مشکلات اساسى روى گوشى داره (اگر شنیدى من داشتم). در واقع بخش موبایل بیشتر هزینه بر هست تا سود ده.
        اما بخش تلویزیون، سالهاست که سونى روى تلویزیون متوسط قیمت کار نمى کنه. این بازار دست سامسونگ و ال جى هست و هنوز هم پرفروش ترین تلویزیونهاى متوسط به بالا توى فروشگاه ها سونى هست. در واقع عرفه سونى توى فروشگاه به طور عمومى از بقیه تلویزیونها جداست (البته کارک هایى مثل پاینیر و تیک هم همونجا پیدا مى شن).
        اما مهمترین بخشش سود آور مایکرو در حال حاظر، بخش اجاره هاى سرسام آور ماهیانه بابت برنامه هایى هست که تا دو سال پیش مى شد بخرى. همه شرکت هاى از آفیس استفاده مى کنن و همه درگیر پرداخت اجاره بهاى ماهیانه تک به تک ابزارها هستن. تازه گى که حتى براى داشتن یه امکان اضافه، مثل نسخه پشتیبان اتوماتیک روى کلود، باید یه پول اضافه ماهانه بدى. این رقم عظیم رو جمع کن با اجاره نرم افزارهایى مثل هاووک (که تازگى مایکرو خریده و بازهم داره ازش اجاره مى گیره) و ماینکرافت (عیناً مثل مورد قبل) و ده ها میان افزار دیگه.
        اونچه که ما شنیدیم، کاهش رشد ویندوز بوده که بازهم دلیل اصلى اش شروع آرام مهاجرت مدارس در سطح کلاس هاى رده بالا به سمت اینوکس هست. در واقع بادرزاده هاى من هر دو روى لپ تاپ مدرسه از لینوکس استفاده مى کنن.
        به هرحال سود دهى مایکروسافت بسیار خوب و قدرتمنده و همه هم از این بابت خوش حالن. چه مایکرو رو دوست داشته باشن و چه نه. ولى این نظر بیشتر شبیه شوخى بود.

    • ERFAN CR7 گفت:

      اصلا من در مورد صد برند معتبر سرچ کردم اصن سونی تو صد تا نبود حالا شایدم من ندیدم

  • jahantakerr گفت:

    امیدم به روزیه که سونی نابود بشه

  • اقایون مسءولان گیمفا شما به جای اینکه شاد م.غ.ز رو بن کتید زدید منو از ریشه بن کردید من جنتلمن واقعی ام به قرآن من اصلی ام شما اشتباهی زدید منو گذاشتید تو سیستم بررسی
    بیاد اینم لینک داستانم که بهتون ثابت شه من واقعی ام
    http://s2.picofile.com/file/8260251034/the_last_of_gamefa.rar.html

  • ahmad.mn گفت:

    کاهش ۷۱ درصدی سود بخش موبایل و کاهش ۳۳ درصدی xbone واقعا آمار قابل توجهی هست…

    • A s M گفت:

      سلام. این آمار رو هم ببینید:
      افزایش ۵ درصدی بخش Productivity and Business Processes.
      افزایش ۵۴ درصدی درآمد آفیس ۳۶۵.
      افزایش ۷ درصدی بخش سرورهای مایکروسافت.
      افزایشی ۹ درصدی بخش سرفیس.
      افزایش ۱۶ درصدی درآمد حاصل از تبلیغات در بخش جستجو.
      افزایش ۳۳ درصدیتعداد کاربران سرویس ایکس باکس لایو.
      venturebeat*com/2016/07/19/microsoft-reports-22-6-billion-in-q4-2016-revenue-965-million-from-surface/
      اما درسته میگوید در بخش موبایل و کنسول که بخش کوچکی از بخش سخت افزار مایکروسافت هستن با کاهش درآمد روبرو شده اما همچنان سود ده هستند. 😉

  • Matt Murdock گفت:

    سود خوبی داشته،امیدوارم با ONE S و عقرب بیشترم بشه.
    دلیل اقبال سونی به نظر من ریمسترهایی که از نسل هفت کرده هستش.
    من تو فیس بوک خیلی آمریکایی ها رو دیدم که نسل قبل ۳۶۰ داشتن ولی الان PS4 خریدن.
    یه چیز دیگم که محتمله به نظر من فروش فوق العاده بالای ONS S 500 GB هستش،چون اونجور که ما فک میکنیم آمریکایی همه پولدار نیستن کنسول قد بستنی چوبی واسشون قیمت نداره.ولی میشه کسایی که PS4 دارن بعد دو سه سال سر کیسه رو واسه کنسول مایکروسافتم شل کنن.

  • ULTRON گفت:

    قابل توجه سونی فن هایی که میگفتن اکس باکس فروش نمیکنه

  • Playstation گفت:

    مایکرو تو که انشو در اوردی رفتی یه کنسول بهبود شده ساختی!!! زدی تو ذوغ اونهایی که xbox one معمولی دارن!!!
    والا!!! خیلی نامرد پست هستش.حالا هم گفته عقربی در را هست!! مایکرو کاری که میخواد بکنه از اول درست نرفته جلو . حالا مونده اشتباهاشو جبران کنه رفته کنسوله جدید دو نوع زده.!! بنظرت یعنی چی؟!! دوستان باز هم میگم مایکرو فقط دروغ حرف بلده! نسل ۸ سونی برنده خواهد بود و هست از بازی هاش و کنسولش و راحتی برایه گیمر ها!!! مایکرو بره خراب کاریهاش برسه. دوستان من خودم از طرف مایکرو بودم. اما یه حسی الان بهم میگه سونی سر تره

    • ULTRON گفت:

      داداش تو فازت چیست
      اکس باکس اسلیم که چیز معمولیه و تو نسل قبلم شاهدش بودیم پلیستیشن هم اسلیمش میخواد بیاد
      بعد اونایی که وان خریدن هم چیزی ازشون کم نمیشه و تا آخر نسل هم ازشون پشتیبانی میشه
      به نظرم کار خوبی کردن که اسکورپو رو تو همین سال معرفی کردن فرض کن امسال معرفی نمیکردن سال بعد معرفی میکردن بعد داد اون کسایی
      که اسلیم خریده بودن درمیاد که چرا سال پیش معرفی نکردین و این حرفا
      بازم میگم کسایی که وان خریدن هیچ ضرری نمیکنن
      کسایی هم که وان نخریدن و الان دوست دارن بخرن یه اسلیمشو میگیرن
      کسایی که وان‌دارن یا کنسول دیگه میتونن صبر کنن تا عقرب بیاد

گزارش مالی مایکروسافت تا پایان ماه ژوئن منتشر گردید - گیمفا
گزارش مالی مایکروسافت تا پایان ماه ژوئن منتشر گردید - گیمفا