کوجیما به آینده بازی‌های اپیزودیک خوش‌بین است | گیمفا
کوجیما به آینده بازی‌های اپیزودیک خوش‌بین است | گیمفا
کوجیما به آینده بازی‌های اپیزودیک خوش‌بین است | گیمفا
کوجیما به آینده بازی‌های اپیزودیک خوش‌بین است | گیمفا
کوجیما به آینده بازی‌های اپیزودیک خوش‌بین است | گیمفا
کوجیما به آینده بازی‌های اپیزودیک خوش‌بین است | گیمفا

کوجیما به آینده بازی‌های اپیزودیک خوش‌بین است

فرشاد سامانی
۱۸:۳۹ ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
کوجیما به آینده بازی‌های اپیزودیک خوش‌بین است | گیمفا

هیدئو کوجیما خالق بازی Metal Gear به آینده بازی‌های اپیزودیک خوش‌بین است و شاید روزی فرا رسد که خود او به ساخت چنین بازی‌هایی روی آورد.

پس از صحبت‌های کوجیما در کنفرانس ۲۰۱۶ Develop شهر برایتون او در صحبت با گیم‌اسپات اعلام کرد که انگیزه‌اش برای ساخت یک عنوان AAA پس از ترک شرکت کونامی این بوده است که اثبات کند ساخت یک بازی بزرگ در ژاپن بدون بودن به عنوان بخشی از یک شرکت بزرگ امکان‌پذیر است.

در حال حاضر بازی‌های اپیزودیک از محبوبیت خاصی برخودار هستند و بوسیله این بازی‌ها از مدت زمان طولانی و هزینه زیاد ساخت یک بازی کاسته خواهد شد. بنابراین از آقای کوجیما پرسیده شد که آیا کار برروی بازی‌های اپیزودیک برای او جالب است یا خیر و کوجیما در پاسخ گفت:

در مورد Death Stranding نمی‌توانم چیزی بگویم. مطمئن نیستم اما اینگونه بازی‌ها قطعاً در آینده تغییراتی ایجاد خواهند کرد و من هم به آنها علاقه‌مند خواهم بود. فکر نمی‌کنم که مدت زمان فیلم‌ها در آینده دو ساعت باشد مخصوصاً زمانیکه مردم خواستار سرعت عمل بیشتری هستند. بنابراین مدت زمان ساخت و سپس انتشار کاهش پیدا خواهد کرد، جمع‌آوری بازخوردهای مردم سریعتر انجام خواهد شد و آزادی عمل بیشتری برروی ساخت بازی‌ها وجود خواهد داشت. فکر می‌کنم که این موضوع شامل فیلم‌ها و تلویزیون هم خواهد شد.

کوجیما به این موضوع اشاره کرد که در حال حاضر در برنامه‌های تلویزیونی کشور ژاپن از این قابلیت استفاده می‌شود. او گفت:

در حال حاضر ما فیلم‌هایی با مدت زمان دو ساعت و همچنین سریال‌های تلویزیونی با مدت زمان ۴۰ دقیقه داریم اما در ژاپن برنامه‌های صبحگاهی در نهایت ۱۵ دقیقه می‌باشند.
آنجا جایی است که بنظرم همه چیز روبه‌جلو قرار دارد، داشتن قسمت‌هایی که مدت زمان آنها ۵ تا ۱۵ دقیقه می‌باشد. در مورد بازی‌ها، وجود عظمت و مدت زمان زیاد چیزی است که مربوط به گذشته می‌باشد.

تل‌تیل گیمز با سرمایه‌گذاری برروی عناوین اپیزودیکی چون  Sam & Max و The Walking Dead نشان داده است که این بازی‌ها از محبوبیت خوبی برخوردار هستند گرچه در انتشار آنها باید از زمانبندی خوبی هم بهره گرفت و سیاست خوبی را دنبال کرد. درجه موفقیت سایر شرکت‌ها در عناوین اپیزودیک متفاوت بوده است، بازی Half-Life شرکت ولو از محبوبیت خوبی برخوردار بوده است اما این شرکت زمانبندی مناسبی برای آن نداشته است. شرکت اسکوئر انیکس نیز با انتشار بازی Hitman در میانه‌های راه کسب تجربه در مورد بازی‌های اپیزودیک قرار دارد.
کوجیما خود در طراحی بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain از قابلیت اپیزودیک بهره گرفت و ماموریت‌ها را به قسمت‌های مجزایی تقسیم کرد که هر یک از آنها اعتبارات مخصوص به خود را داشتند. اینکه دیدگاه و عملکرد او در بازی‌های آینده‌اش چگونه خواهد بود و از قابلیت اپیزودیک استفاده خواهد نمود یا خیر، چیزی است که باید منتظر ماند و تماشا کرد.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

کوجیما به آینده بازی‌های اپیزودیک خوش‌بین است | گیمفا
کوجیما به آینده بازی‌های اپیزودیک خوش‌بین است | گیمفا
کوجیما به آینده بازی‌های اپیزودیک خوش‌بین است | گیمفا
کوجیما به آینده بازی‌های اپیزودیک خوش‌بین است | گیمفا
کوجیما به آینده بازی‌های اپیزودیک خوش‌بین است | گیمفا
کوجیما به آینده بازی‌های اپیزودیک خوش‌بین است | گیمفا
کوجیما به آینده بازی‌های اپیزودیک خوش‌بین است | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

کوجیما به آینده بازی‌های اپیزودیک خوش‌بین است | گیمفا