شبگردی خفاش‌نما در پیِ برقراری عدالت | پیش‌نمایش Batman: A Telltale Series - گیمفا
شبگردی خفاش‌نما در پیِ برقراری عدالت | پیش‌نمایش Batman: A Telltale Series - گیمفا
شبگردی خفاش‌نما در پیِ برقراری عدالت | پیش‌نمایش Batman: A Telltale Series - گیمفا
شبگردی خفاش‌نما در پیِ برقراری عدالت | پیش‌نمایش Batman: A Telltale Series - گیمفا

شبگردی خفاش‌نما در پیِ برقراری عدالت | پیش‌نمایش Batman: A Telltale Series

mp3
۰۹:۰۰ ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
شبگردی خفاش‌نما در پیِ برقراری عدالت | پیش‌نمایش Batman: A Telltale Series - گیمفا

زمانی که وظیفه‌ تحریر این مقاله را به من محول کرده بودند، تا صبح درگیر افکار بیهوده بودم که چگونه می‌توانم یک مقاله‌ی خوب، برای این سبک از بازی‌ها که همواره حرفِ جدیدی برای گفتن دارد، بنویسم. با همان وبگردی‌های همیشگی، دنبالِ کسب اطلاعات در موردِ شرکتِ سازنده‌ی بازی که «تل‌تیل‌گیمز» (Telltale Games) نام دارد، بودم. به هرجا که می‌رفتم به درِ بسته می‌خوردم، حتی آن‌قدر کسب اطلاعات برای من دشوار بود که حاضر شدم شبانه‌روز بیدار بمانم و کلِ شب را به کسبِ اطلاعات بپردازم. بازی‌هایی که این شرکت می‌ساخت در آن‌ها همواره یک عنصرِ جدید که در اکثر بازی‌های امروزی یافت نمی‌شود، وجود داشت، نام آن عنصر «خلاقیت» بود. در جامعه‎‌ی امروزی که تمامی صنایع بازی، فیلم و انیمیشن با ساختِ موضوعاتی در ارتباط با قضایایِ ابرقهرمانان همواره خود را بینِ بقیه‌ی رقبا مطرح می‌کنند، ساختِ یک عنوانِ ابرقهرمانی از سویِ شرکت «تل‌تیل‌گیمز» (Telltale Games) چندان دور از انتظار نبود. تا این‌جای کار انتظار می‌رود که شرکتِ مذکور با توجه به کارنامه‌ی کاری خوبی که دارد، عنوانی زیبا را خلق کند.

با توجه به این که ساخت بازی‌ از روی صنعت‌های متفرقه کار دشواری بر شمرده می‌شود و اکثر کسانی که دست به این کار زدند، ناموفق بودند، امید ما این است که شرکت تل‌تیل‌گیمز بتواند با استفاده از عنصر‌های خلاقانه‌ی خود یک عنوانِ زیبا و در حدِ بازی‌های منتشر شده‌ی نسلِ حال حاضر (نسل هشتم) تولید کند. «تِل‌تیل‌گیمز» (Telltale Games) جزو اولین شرکت‌هایی شمرده می‌شود که کانونِ اصلی تمرکز خویش را بر روی خلقِ عناوین «اپیزودیک» (چندقسمتی) قرار داد. بازی‌هایی که شرکت مذکور می‌سازد، به دو نوع تقسیم بنده می‌شوند. دسته‌ی اول، «ساخته‌ی‌ خود شرکت» هستند، یعنی تمامی فاکتورها توسطِ سازندگان خلق می‌شود و دسته‌ی دوم، دسته‌ی «اقتباسی» است که از روی فیلم، کتب مصور و یا کتابِ داستان ساخته می‌شوند. در ادامه با ما باشید تا نگاهی به عنوانِ Batman A TellTale Series داشته باشیم.

با این‌که در موردِ داستان بازی اطلاعاتِ زیادی فاش نشده ولی نمی‌توان منکرِ آن بود که جریانات عنوان مذکور مربوط به همان درگیری‌های یک قهرمان با یک ضدِقهرمان باشد. عناوین بتمن همواره بر اساسِ این قاعده عمل می‌کنند و اگر در بازی شاهدِ سنت‌شکنی باشیم، قطعاََ با عنوانی ضعیف روبرو خواهیم شد. حضورِ شخصیت‌های قدیمی عناوینِ بتمن، همچون هاروی دنت (Harvey Dent)، ویکی ویل (Vicki Vale)  (خبرنگارِگاتهام)، سرهنگ جیمز گوردون (James Gordon)، کارماین فالکون (Carmine Falcone)، سلینا کایل (Selina Kyle) یا همان زنِ گربه‌ای (Catwoman) و آلفرد (Alfred) (پیش‌خدمتِ بروس وین) در بازی تایید شده است. طبقِ اصولِ سازندگانِ بازی، همانندِ عناوین موجود در کارنامه‌ی شرکت تل‌تیل‌گیمز، این عنوان هم در چند قسمت پشتِ سر هم منتشر خواهد شد. تِل‌تیل‌گیمز(Telltale Games) از همان سبکِ داستانی منحصربه‌فردِ خود استفاده می‌کند که در عناوینی همچون The Wolf Among Us شاهد آن بودیم. طِبق گفته‌ی سازندگان تا آخر سال ۲۰۱۶ تمامی قسمت‌های Batman A Telltale Series منتشر می‌شود، پَس قطعاََ شاهدِ عنوانی زیبا خواهیم بود.

با توجه به اطلاعات منتشر شده از شخصیت‌های داستان، حضورِ ضدِ قهرمانی مانند «دوچهره» یا «هاروی‌دنت» در طولِ بازی، اشتیاق زیادی را برای بازی‌باز فراهم می‌کند. پَس علاوه‌بر شخصیت اصلی بازی که «بروس وین» یا همان بتمن نام دارد، شخصیت‌های مکمل و ضدقهرمانِ زیادی نیز در بازی حضور خواهند داشت که زیبایی عنوان را چندین برابر می‌کند. موسس استودیوی «تل‌تیل‌گیمز»(Telltale Games) در موردِ داستان بازی و شخصیت‌پردازی آن می‌گوید:

مغزِ بروس وین هم اکنون درگیر مشکلاتِ زیادی شده است که همین امر کمکِ بسزایی به زیبایی داستان بازی می‌کند.

گرافیکِ بازی همچون دیگر عناوین شرکت تِل‌تیل‌گیمزtelltale games کارتونی مانند با درون‌مایه‌هایی هنری خواهد بود

گرافیکِ بازی همچون دیگر عناوین شرکت «تِل‌تیل‌گیمز»(TellTale Games) کارتونی مانند با درون‌مایه‌هایی هنری خواهد بود.

شرکت «تل‌تیل‌گیمز» اطلاعات کاملی از صداپیشگان عنوانِ Batman A TellTale Series منتشر کرده است که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم. «تروی بیکر» صداپیشه‌ی نام‌آشنای صنعت بازی‌های ویدیویی در نقشِ بتمن، «لورا بیلی» (Lura Bailey) در نقشِ زنِ گربه‌ای(Catwoman)، «ریچارد مک گوناگل» (Richard McGonagle) در نقشِ کارماین فالکون، تراویس ویلینگهام (Travis Willingham) در نقشِ «دوچهره» (Two-Face) یا «هاروی دنت» (Harvey Dent)، «ارین ایوت» (Erin Yvette)  در نقشِ ویکی ویل (Vicky Vale)، «اِن ریتل» (Enn Reitel) در نقشِ آلفرد (Alfred) (خدمتکارِ بتمن) و «مورفی گایر» (Murphy Guyer) در نقشِ جیمز گوردون (James Gordon) ظاهر خواهند شد.

گرافیکِ بازی همچون دیگر عناوین شرکت «تِل‌تیل‌گیمز»(Telltale Games) کارتونی مانند با درون‌مایه‌هایی هنری خواهد بود. سبکِ گرافیکی عناوین این شرکت معمولاََ به همین شکل است. محیطِ بازی شباهت‌های بسیاری به یک انیمیشن و یا یک کارتونِ در حال پخش دارد، شاید به همین دلیل است این شرکت بازی‌های خود را به این روش طراحی می‌کند. تکنولوژی به‌کار رفته در ساختِ بازی، محیطِ زنده و پویایی را با ترکیبِ منحصربه‌فردِ تکنیک شبه‌کارتونی سه‌بعدی که «سِل‌شید» نام دارد، خلق می‌کند که در تولیدِ یک بازی زیبا از هر نظر، کمک بسیار زیادی کرده است. طِبق گفته‌ی سازندگانِ عنوانِ مذکور، بازی از یک انجین جدید و بسیار ویژه بهره می‌برد، انجینی که در هیچ‌کدام از بازی‌های شرکتِ «تل‌تیل‌گیمز» (Tell Tale Games) از آن استفاده نشده است.

سبکِ بازی، «ماجرایی» ذکر شده و در طولِ گیم‌پلی مانندِ سنت همیشگی، کنترل شخصیتِ بتمن را بر عهده خواهید داشت. شرکتِ «تل‌تیل‌گیمز» در مورد کنترل شخصیت نکات جالبی را گفته است:

در طولِ بازی می‌توانید به تصمیم خود، یا در نقشِ بروس وین و یا در نقشِ بتمن ظاهر شوید که این بستگی به سلیقه‌ی شما دارد. البته قادر خواهید بود کنترل هر دو شخصیت را در یک زمان بر عهده بگیرید.

بازی در ۵ قسمت مجزا منتشر خواهد شد و همچون دیگر بازی‌های اپیزودیک شرکت مذکور، برای تجربه‌ی این عنوان نیز باید از اولین اپیزود شروع به بازی کرده باشید. معمولاََ خشونت‌های موجود در سری بازی‌های بتمن خودشان را محدود به یک ضرب و شتم عادی می‌کنند و خبر خاصی از خون‌ریزی‌ها و حمام‌خون‌های رایج در دیگر بازی‌ها نیست؛ ولی با این حال سازنده‌ی بازی پیش‌بینی می‌کند که از سازمانِ رده‌بندی سنی بازی‌ها، Batman A Telltale Series رده‌ سنی «M» را دریافت کند که متناسب با بازی‌های خشونت‌آمیز و دارای مواردِ غیر اخلاقی است. پس این پیش‌بینی سازنده‌ی بازی، می‌تواند نویدِ رخ دیگری از سبکِ مبارزاتِ بتمن در طولِ بازی را بدهد که در آن علاوه‌بر درگیری‌های تن به تن، خون‌ریزی نیز وجود داشته باشد.

۰۰۴ waynemanor0

بروس وین، با ابهت‌تر از همیشه…

کانونِ اصلی تمرکزِ بازی بر روی بروس وین و بتمن متمرکز است؛ ولی مشاهده‌ی شخصیت‌های دیگرِ بازی چندان دور از انتظار نیست. روایتِ بازی کاملاََ سنت‌های پیشین را حفظ کرده و به دور از اضافات در فاکتورِ داستانی است، یعنی کاملاََ به اصول سری بتمن که در قالب کتاب‌های مصور منتشر می‌شدند، پایبند خواهد بود. زمانی که اولین تیزر از بازی منتشر شد، همگان منتظر عنوانی بودند که طبق اصولِ سه‌گانه‌های پیشین مانند Arkham عمل کند ولی با مشاهده‌ی نامِ «تل‌تیل‌گیمز»(Telltale Games) نظر مخاطبان دچار دگرگونی شد.

اعضای استودیوی تل‌تیل‌گیمز (Telltale Games) سخت مشغول کار بر روی این عنوان هستند تا انتظارات طرفداران را از این بازی برآورده کنند، «کوین برنر» موسس شرکت تل‌تیل‌گیمز(Telltale Games) در این باره می‌گویند:

همکارانِ ما در استودیوی تل‌تیل‌گیمز سخت مشغولِ کار بر روی این عنوان هستند تا روایتی منحصربه‌فرد را از این بازی خلق کنند. هنگامی که بازی‌بازان در نقشِ بروس وین یک میلیاردر معروف و در عین حال پشت ماسک بتمن قرار می‌گیرند، همه‌چیز برای خلقِ یک درامِ پیچیده و منحصربه‌فرد آماده می‌شود. این روایت با اکشن، جنایات و فساد گاتهام پیوند می‌خورد و عنوانِ جدیدی را به‌وجود می‌آورد. درگیری‌های ذهنی و پیچیش‌های زندگیِ بروس وین باعث می‌شود تا سبکِ نقش آفرینی شرکتِ تل‌تیل‌گیمز (Telltale Games) از هر لحاظ تکامل پیدا کند. ما بسیار هیجان‌زده هستیم که این عنوان را در تابستان بر سر سفره‌ی بازی‌بازان قرار دهیم و همه‌چیز را برای یک تجربه‌ی منحصربه‌فرد فراهم کنیم.

شرکتِ تل‌تیل‌گیمز (Telltale Games) در استفاده از تکنولوژی «سِل‌شید» توانسته دست به خلاقیتی منحصر به فرد بزند. تکنولوژی مذکور کاملاََ نشان‌دهنده‌ی بازی است که چشمه‌ی آن از کتاب‌های مصور خو می‌گیرد، با نگاهی به تصاویر، معنی حرف من را درک خواهید کرد.

به معنایِ واقعی کلمه‌ی زیبا از طریق این تصویر می‌توان پی برد

به معنایِ واقعی کلمه‌ی زیبا از طریق این تصویر، می‌توان پی برد!

با تجربه‌ای که از عناوین زیبا و خلاقانه‌ی شرکتِ «تِل‌تیل‌گیمز» (Telltale Games) داشته‌ایم، تجربه‌ی این عنوان خالی از لطف نیست. این بازی از هر جهت می‌تواند تبدیل به یک شاهکار شود، پس تا لحظه‌ی انتشارِ آن باید سکوت اختیار کرد و در ذهن خیالِ یک گیم‌پلی فوق‌العاده را داشت.

نظرِ شما چیست؟ آیا این عنوان می‌تواند تبدیل به یک شاهکار شود؟

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

شبگردی خفاش‌نما در پیِ برقراری عدالت | پیش‌نمایش Batman: A Telltale Series - گیمفا
شبگردی خفاش‌نما در پیِ برقراری عدالت | پیش‌نمایش Batman: A Telltale Series - گیمفا
شبگردی خفاش‌نما در پیِ برقراری عدالت | پیش‌نمایش Batman: A Telltale Series - گیمفا
شبگردی خفاش‌نما در پیِ برقراری عدالت | پیش‌نمایش Batman: A Telltale Series - گیمفا
شبگردی خفاش‌نما در پیِ برقراری عدالت | پیش‌نمایش Batman: A Telltale Series - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

شبگردی خفاش‌نما در پیِ برقراری عدالت | پیش‌نمایش Batman: A Telltale Series - گیمفا