چرا بازی فرقه اساسین محبوب شد؟ - گیمفا
چرا بازی فرقه اساسین محبوب شد؟ - گیمفا
چرا بازی فرقه اساسین محبوب شد؟ - گیمفا
چرا بازی فرقه اساسین محبوب شد؟ - گیمفا

چرا بازی فرقه اساسین محبوب شد؟

shayan-gamer
۱۸:۵۴ ۱۳۹۱/۰۶/۱۱
چرا بازی فرقه اساسین محبوب شد؟ - گیمفا

سری بازی های فرقه اساسین با عرضه چند نسخه خود توانسته که در میان بازیبازها به شهرت و محبوبیتی بی وصف دست بیابد. شاید این بازی برای یه عده از بازیبازها کمی خسته کننده به نظر برسد ولی امتیازات سری بازی های فرقه اساسین تا کنون بسیار خوب بوده است و Ubisoft سعی در حفظ این فرانچایز دارد. در ادامه این پست می توانید مقاله ایی در رابطه با نحوه محبوبیت این فرانچایز بخوانید.

 

گیم پلی:

شاید مهمترین عامل موفقیت چشم گیر اساسین کرید گیم پلی این بازی بود.درست است که در نسخه اول ماموریت های تکراری و کلیشه ای حوصله ی همه ی بازیبازها رو سر برده بود اما گیم پلی بازی قبل از عرضه نسخه سوم با وجود تکراری بودن همچنان محبوب بوده است و مهم ترین عامل کشش بازیباز ها به این بازی می باشد.خیلی از بازی های معروف از قبیل Witcher 2  و اسکایریم از عناصر گیم پلی اساسین در گیم پلی خود استفاده کردند البته نه به طور خالص آنها با تغییراتی در بازی این را اضافه کردند برای مثال در اسکایریم با افزودن حالتی  به نام Masters of Death به بازی خود و Assassin کردن یکی از نژاد های بازی از این بازی و گیم پلی آن برای فروش بیشتر بهره گرفته اند.

گیم پلی بازی آنقدر دست بازیباز را باز می گذاشت که او می توانست یک مرحله را ده بار طوری که هربار با بار قبل متفاوت باشد به پایان برساند!میتوانید از دیوار بالا بروید و به شکلی زیرکانه از بالا روی هدف خود بپرید و او را ناکار کنید یا سقف را بی خیال شوید و به بین مردم بروید و مخفیانه یا با راه انداختن حمام خون به هدف یا Target خود برسید و با استفاده از خنجرهای مخفی (Hidden Blade ) غزل خداحافظی او را بخوانید!یا اینکه نابودی سوژه مورد نظر را از دور نظاره کنید و این کار را به مزدوران یا اساسین های تربیت شده ی خود بسپارید!

به لطف Free Running System گیم پلی آنقدر سریع می شد که گاهی اوقات درک نمی کردید که دارید چه کاری انجام می دهید و همه چیز حول و حوش غریزه انجام می شد.البته این گیم پلی بزرگ نیازمند محیطی بزرگ نیز بود که سازندگان جدا از بحث فنی و گرافیکی محیط به خوبی نیاز گیم پلی را در این زمینه بر طرف کرده اند.برای مثال اگر فاصله ی بین ساختمان ها زیاد بود یا اینکه بیشتر ساختمان ها هم سطح و کنارهم بودند دیگه FRS به درد نمیخورد! البته انیمیشن های نرم و انعطاف عالی اتزیو و الطایر بسیار مناسب این عنوان بود و حرفی برای گفتن باقی نگذاشته بود!

از عنوان دوم به بعد Economic System به بازی اضافه شد که باعث شد گیم پلی بازی روحی تازه بگیرد و بسیاری از بازیبازها را به سمت این بازی بکشاند!

مقدار کم Health اتزیو  برای خیلی ها انگیزه ای شد برای خودنمایی! خیلی ها به جای بالابردن Health، برای نشان دادن توانایی خود در به پایان رساندن بازی با همین مقدار کم Health که کارش با اشتباه در پریدن یا ضربه خوردن از سربازان تبر بدست این سری تموم بود بازی رو به پایان رساندند!اما لذتی که در خرید اسلحه و زره در بازی وجود داشت واقعا غیر قابل وصف بود!

داستان و گرافیک:

داستان بازیهای سری اساسین کرید یکی از بهترین داستان های دنیای بازی میباشد داستانی که از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ ادامه داشته و داستان اتزیو و الطایر و دزموند مایلز را به گونه ای متفاوت روایت میکند.در این بازی ابتدا با ساختار حشاشین ها و ویژگی های رفتاری رهبران آنها در AC1 آشنا میشویم و داستان بازی ما را به دوران جنگ های صلیبی میکشاند.برای خیلی از مردم حضور در آن دوران میتوانست جالب باشد و هیجان خاص خود را داشته باشد همانطور که سری Call of Duty به خصوص در نسخه پنجم یعنی World at war ما را به حال و هوای دوران جنگ های بزرگی مانند جنگ جهانی برد.

در AC2 با جیووانی آودیتوره و پسرش اتزیو آشنا میشویم.جوانی اتزیو و جوانی کردن اتزیو(!) خیلی ها را پای کنسول و کامپیوترشان میخکوب کرد و خیلی ها را از خنده روده بر کرد!البته این داستان بسیار جذاب تر از نسخه اول بود و درخواست مردم باعث شد تا سازندگان داستان اتزیو در رنسانس را ادامه دهند و همینطور خیلی ها برای این که بفهمند بالاخره ماجرای اتزیو به کجا ختم می شود ساعت ها پای کنسول های خود می نشستند….

در نسخه Brotherhood ،لئوناردو داوینچی باز هم یکی از ارکان اصلی بازی بود که بعضی ها هم این بازی را برای این تمام می کردند تا زندگی داوینچی را به روایتی تصویری ببینند.سازندگان برای جذب اینگونه مخاطبان DLC ای برای این نسخه منتشر ساختند که  ” داوینچی گمشده”  نام داشت.آشنا شدن با ذات خاندان بورجیا و پاپ در آن موقع هم میتوانست دلیل خوبی برای جذب مخاطب باشد.غیر از داستان های انتقام گیری اتزیو داستان عاشقانه و … در این عنوان زیاد بود که هر کدام به طرز ماهرانه ای روایت میشد.شاید بهترین و جذاب ترین اتفاق این داستان قتل لوسی توسط دزموند بود که باعث شد همه منتظر Revelations بمانند.

سازندگان در Revelation بازهم عالی کار کردند غیر از بهتر شدن گیم پلی داستان بازی باز هم در اوج بود از دلیل به کما رفتن دزموند گرفته تا دلیل قتل لوسی و Subject 16!

بنابراین با این همه پیشینه ی خوب بازیباز ها واقعا منتظر یک شخصیت دیگر هستند تا به این صورت با زمان و دنیایی دیگر آشنا شوند.
اما گرافیک بازی در هر سال پیشرفت چشمگیری داشته است. توجه فوق العاده زیاد به همه چیز از اجزای لباس اتزیو گرفته تا طراحی بر روی خنجرهای مخفی  و اجزای ساختمان ها.نور پردازی عالی البته با کمی باگ کوچیک(!) و گرافیک فنی و هنری باعث مناسب باعث شد بعضی ها فقط برای گردش و استفاده از مدل سه بعدی و واقع گرایانه شهرهایی مثل ونیز و رم بازی کنند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

چرا بازی فرقه اساسین محبوب شد؟ - گیمفا
چرا بازی فرقه اساسین محبوب شد؟ - گیمفا
چرا بازی فرقه اساسین محبوب شد؟ - گیمفا
چرا بازی فرقه اساسین محبوب شد؟ - گیمفا
چرا بازی فرقه اساسین محبوب شد؟ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

چرا بازی فرقه اساسین محبوب شد؟ - گیمفا