سونی از استراتژیهای مایکروسافت برای متحدکردن ویندوز و ایکسباکسوان پیروی نمیکند
با توجه به سخنان اندرو هَوس، رئیس بخش تفریحات و سرگرمیهای سالم سونی، استراتژی مایکروسافت برای متحد کردن ویندوز و ایکسباکسوان هیچگونه تاثیری برروی برنامههای سونی نخواهد داشت.
طی روز سرمایهگذار شرکت سونی، از اندرو هَوس دربارهی تهدیدآمیز بودن حرکات مایکروسافت برای یکی کردن ویندوز و ایکسباکسوان پرسیده شد. اندرو نیز در ادامه توضیح داد که برنامههای مایکروسافت برروی استراتژیهای سونی تاثیری نخواهند گذاشت؛ حتی اگر درخواستهای فراوانی برای انجام اینکار به دست سونی برسد.
من همواره برای بحث دربارهی برنامهها و استراتژیهای افراد دیگر، تامل و صبر میکنم و از صحبت دربارهی برنامههای خودمان بسیار خشنودتر میشوم. بله؛ مردم تاکید زیادی روی قابلیت کراسپلی بین دو پلتفرم ایکسباکسوان و رایانههای شخصی داشتند؛ اما باید بگوییم که حتی اگر درخواستهای فراوانی برای انجام اینکار به دست سونی برسد، ما باید روی آن فکر کنیم و در حال حاضر قادر به دادن جواب قطعی نیستیم.البته باید ذکر کنم که این اعمال مایکروسافت تاثیری برروی برنامههای ما نگذاشته و نخواهد گذاشت. ما همیشه در این باور بودهایم که ارائه دادن یک اکوسیستم اختصاصی و سیستمی یکپارچه به مشتری بهترین کاریست که میتوانیم انجام دهیم و این امر مهم هنوز هم مهمترین برنامه و استراتژی ماست.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
خب منطقی هم هست سونی بیشترین درامدش رو از بخش کنسول هاش داره پس باید تمام تمرکزش روی همین کنسول بذاره ولی مایکروسافت خب سیستم عامل به نام ویندوز داره با این همه کاربر خب مشخصه میتونه از هر دو بخش اکس باکس و ویندوز درامد کسب کنه در نهایت سونی باید برای فروش کنسولش بازی هاش رو تنها برای کنسولش عرضه کنه و منطقی هم هست
مایکروسافت ایندش دو حالت داره یا خیلی موفق میشه و قلب تپنده تکنولوژی تو جهان میشه یا اینکه به کل نابود میشه.
میدوارم حالت اول بشه
داداش این حرف شما خیلی خنده داره چون مایکروسافت که قرار نیست با این طرح نابود بشه مایکروسافت یه کمپانی با ثروت بیشمار هست و منابع سوداور زیادی داره و این طرح نه تنها شکست نمیخوره بلکه تعداد کاربران ویندوز رو افزایش میده و از اون ور هم کنسول رو داره تنها ممکنه این طرح باعث بشه فروش اکس باکس کمی کاهش پیدا کنه ولی قرار نیست مایکروسافت نابود بشه
ببخشید اقاى حاجى زاده من الان فهش دادم نظرمو حذف کردین؟؟؟
نابود نمیشه پولدار ترین مرد جهان هیچوقت نابود نمیشه ولى اینکار به سودش نیست به ضرره چون الان هرکى pc داره به فکر ps4 هست و هرکسى که X1 داره قطعا مى خواد انحصارى هارو با گرافیک بهتره اجرا کنه پس به دنبال pc هست و با اینکارش xb طرفداراشو از دست مى ده ولى قطعا این به نفع مایکرو نخواهد بود…
داداش من خودم pc بازم ولی مطمئنم pc هایی که بتونن انحصاری هارو با کیفیت و روون اجرا کنند بسیار گرون و البته کم هستند پس بنظرم تاثیر چندانی روی فروش xb نداره….پس اگر کسی میخواد این انحصاریا رو راحت و باکیفیت و روون اجرا کنه یا یه pc بسیار گرون و البته قدرتمند میخواد که قیمتش چند برابر xb هست یا یه xb
پس برای بازی کردن این انحصاری ها xb خیلی راحت تره
درودبرسونی که بازیهاشو برای pc عرضه نمیکنه وفروش کنسولشم هم دوبرابر ایکس باکس وانه آخه وقتی بازیهای وان برای pc هم معرفی بشند چه دلیلی داره pc بازها برند سمت وان
منظورم بازیهای انحصاریه وسیاست های اشتباه ماکرو
اندرو هَوس، رئیس بخش تفریحات و سرگرمیهای سالم سونی؟! مگه تفریحات ناسالمم داره سونی؟ 😀
کار درستی میکنه
پلتفرم جهانی ویندوز باعث میشه مایکروسافت سود کوتاه مدت رو از محل فروش بیشتر کنسول از دست بده اما منفعت بلند مدتی رو بدست بیاره که همون فن بیس بزرگتر و افزایش دارایی های مالی برای پشتیبانی از پروژه های بزرگتره
اما سونی با اینکار سود کوتاه مدت رو بدست میاره ولی در دراز مدت قطعا ضررهای جبران ناپذیری میکنه
بد نیست یه نگاهی هم به این مقاله بندازین
در همین موضوعه
gamingbolt*com/why-microsofts-pc-gaming-strategy-wont-work-for-sony-and-playstation-4
شهروز جان من این مقاله رو اون روز که گذاشتی مطالعه کردم و نویسنده حرف های جالبی زده بود و فکر میکنم مضمون حرفش همون جملاتی بود که خودت گفتی :yes: :yes:
اقا شهروز دمت گرم این حجم از اطلاعات عمومی بی سابقس
هر پستی میری ایشون یه توضیحاتی اضا فه ای در مورد اون مطلب میده 😯
ممنون :yes:
دم شما هم گرم :yes:
خواهش میکنم:yes: 🙂
آگه کمپانی ماکرو ۷۰درصدبازیهای انحصاری شو برا pc عرضه کنه بازهم به این سود دست پیدا میکنند و علاقمندان xboxone دلشون به این ۳۰ درصد خوش میشه در ضمن من اگرکنسولها وفروش بازیها روفقط درنظربکیری میفهمی که سونی همیشه سود بیشتری آیدش میشه ماکرو بخاطر عرضه ی xbox معمولی چند میلیارد دلار ضرر کرد درنسل بعدش هم بخاطر
ادامه ی مطلب سه چراغ شدن ۳۶۰ کلی ضرر کرد وفروش ps3 باوجود یک سال دیرتر عرضه شدن آخرش از ۳۶۰ پیشی گرفت حالا هم کهps4 دوبرابر فروش کرده بخاطر سیاست های نادرست ماکرو
من فکر مى کنم ایده سونى صحیح هست. این سیستم یکى بخر دو تا ببر در زمان طولانى بار اضافه اى رو هزینه هاى مایکروسافت مى گذاره. من فکر مى کنم مایکروسافت داره یک سوبسید روى بازى در نظر مى گیره (قبلا هر دو شرکت این سوبسید رو روى سخت افزار مى دادن و با نرم افزار جبران مى کردن) که در دراز مدت سود دهى رو پایین مى یاره و هزینه رو بالا مى بره (به هر حال دو تا پورت براى تولید کننده دوتا هزینه داره و اگر هزینه یک بازى رو دریافت کنه یکى باید این وسط هزینه ها رو پوشش بده). این ایده البته اصلا اوریجینال نیست و مثل ایده بازاریابى با چند کنسول در طول نسل، همان ایده اپل براى فروش یک بازى بر روى دو پلتفرم (آى فون و آى پد) هست بى توجه به اینکه تولید کننده براى ساخت بازى براى اپل فقط با دو گزینه روبرو هست (کما اینکه هنوز بازى براى آى پد پرو به صورت انحصارى نیومده) ولى بهینه سازى بازى براى پى سى یعنى در نظر گرفتن صدها احتمال مختلف، در کنار پورت براى کنسول.
امیدوارم آقاى مایکروسافت.ایکس باکس وان از من دلگیر نشه، ولى فکر مى کنم این ایده جدید مایکروسافت همان مشکلات عمومى ایده پردازى هاش براى بازاریابى سرفیس، ویندوز فون و سخت افزارهاى فراموش شده اش (مثل دستگاه پخش موزیک) رو داره و بارى که روى شانه بخش ایکس باکس مى گذاره بسیار بزرگتر از سودى هست که از این قسمت عایدش مى شه.
منم میگم تا زمانی که مایکروسافت به عنوان ناشر انحصاری عناوین فرست پارتی خودش و همینطور سایر انحصاری هاش، بازی های ویندوزی رو بر روی اکوسیستم استیم منتشر نکنه و صرفا به استور ویندوز اکتفا کنه و تلاشی هم در جهت رفع مشکلات استور نکنه، فروش بازی ها بر روی ویندوز عملا در حدی نخواهد بود که بتونه ضررهای ناشی از بخش سخت افزاری و عرضه همزمان سه کنسول در بازار رو جبران کنه. سونی سود اصلیش رو از فروش کنسول و بازی های انحصاری و قرارداد های ترد پارتی بدست میاره در حالیکه سود اصلی مایکروسافت از محل فروش نرم افزاریه و اگه نتونه این نرم افزار رو با یه پشتوانه قوی پشتیبانی کنه (حداقل در محیط ویندوز) راه به جایی نمیبره.
دکتر من الان جشن مى گیرم. براى اولین بار یه جورایى با من موافقى :rotfl:
اقا اقا زشته
عیبه
کریتوس از تو بعیده تو خودتو با همون مینی گیم هات سرگرم کنی بهتره
تو نمیخواد جشن بگیری هانا :smug:
جواب منو بده، جشن پیشکش 😀
جواب دادم. چک کن
درود
چنتا نکته
اول اینکه ۳ تا کنسول نیست و نسخه اس جایگزین مدل معمولی میشه
دوم اینکه مشکلات استور توی آپدیت سالگرد عرضه ویندوز ۱۰ یعنی کمتر از ۱ ماه دیگه برطرف میشه
سوم در مورد بهینه سازی که بالاتر بهش اشاره شد و مثال اپل رو زدن اپ های یونیورسال iOS که هم برا آیفون و هم برا آیپد هستند چندبار نوشته نمیشن یک بار با یسری تغییرات اینترفیس نوشته میشن و خود Xcode اونارو برا همه دستگاها اپتیمایز میکنه حالا برای مایکرو هم کنسول معماری ای شبیه PC داره و سیستم عامل هم یه نسخه ساده از ویندوز هست ( ویندوز بدون آت و آش.غالش 😀 ) نمیگم هزینه اضافی نداره ولی در حدی نیست که به چشم بیاد
موفق باشین
۱) سه تا کنسول نیست؟ یعنی دیگه اکس وان تولید نمیشه؟ خب اگه این طور باشه که هزینه ها کمتر میشه
۲) امیدوارم.باید دید
۳) سابقه مایکروسافت در این زمینه درخشان نیست.پس باز هم باید صبر کرد
:yes:
اصلا معماری دوتاشون یکی و دوپورت جدا ندارن آس و و fat
میدونم محمدجان
منظورم پورت رو ویندوزه
آره میشه عملکردش رو چند ماه دیگه با Geow 4 و FH3 دید بعد نتیجه گرفت
ReCore مظلوم واقع شد :laugh:
منهم تا حد زیادی با شما موافقم، این کار ابتدا براشون سوددهی داره ولی بعد یک مدتی احتمالا به ضررشون بشه تا به نفع شون
ولی این وسط چند تا چیز هم هست که منو یک مقدار اذیت میکنه، برای کوانتوم بریک اومدن روی کامپیوتر هم دادنش، به نظر من بیشتر یک تست بود برای قدم های بعدی و انگار که جواب هم داد، یقینا اگه فروش خوبی رو توی کامپیوتر تجربه نمیکرد، خودتون بهتر از من میدونید که مایکروسافت سریع میزد زیرش و تمومش میکرد و دیگه خط انتشار محتوا برای پی سی رو ادامه نمیداد ولی یقینا چیز دهن پر کنی بهشون رسیده
حتی به نظر من قابلیت play anywhere بیشتر برای ساکت کردن بعضی هاست، تا اینکه واقعا بدرد بخوره، البته من نمیدونم ولی کسی حاضره وقتی بازی رو برای ایکس باکس خریده برای پی سیشم بگیره؟ از طرفی اگه با دیدگاهت شما بریم جلو اینطوری همه بازی هایی که برای ps4 پورت نشن ضرر دهی دارن، چون پورت روی دوتا پلتفرم دیگه نمیتونه سود دهی مطلوب رو داشته باشه!! درصورتی که مایکروسافت تا الان حدود ۳۵ بازی انحصاری کنسولی داشته(منبع ویکی پدیا) در هر صورت به قول شما اگه سود دهی مطلوب رو این طرح برای ایکس باکس نداشته باشه یک نامه معذرت خواهی به PC بازا میدن و تمومش میکنن
میشه بجای کراس پلی از ریموت پلی استفاده کرد که ps4 و ps3 براحتی با نصب نرم افزار ریموت پلی سونی روی ویندوز یا مک یا آندروید یا ios یا psvita ریموت پلی کرد البته درسته که ریموت پلی نمیتونه جایگزین کراس پلی بشه ولی تا حدی این قضیه یکپارچه سازی جبران میشه البته با تفاوت نیاز به یک دستگاه مرجع! :evilgrin: :yes: :evilgrin:
سونی فقط به یک سیستم عامل کاستوم مبتنی بر لینوکس و قابل نصب روی pc نیاز داره تا استور و کراس پلی خودشو روی P30 هم بیاره! :evilgrin:
علاوه بر اون به یک رابط گرافیکی مثل دایرکت هم نیاز داره چون رابط اوپن جی ال لینوکس به مراتب ضعیف تره و اکثر سازنده ها از دایرکت استفاده میکنن 😀 (حداقل تو پی سی (
دقیقا حرف های جفتتون درسته بنظر منم هر شرکتی که بتونه یه سیستم عامل فقط واسه گیم بزنه با رابط گرافیکی مختص خودش موفق میشه valve اولین شرکتی بود که اینکار رو کرد اما همونجوری Gwynbleidd گفت متاسفانه رابط open gl اونقدر که باید وشاید نتونسته با dx12 مقابله کنه و steam os هم نتونست محبوب بشه البته رابط های مثل منتل و الان والکان هم جای پیشرفت زیادی دارن ولی سابقه زیاد مایکرو در پیشرفت دادن DX واقعا خیلی سخته کسی بتونه با مایکرو مقابله کنه
Gwynbleidd@
در این زمینه amd کار بسیار بزرگی انجام داده و اون ولکان هست که کاملا اوپن سورسه و از ترکیپ openGL و mantel تشکیل شده و همه میتونن استفاده کنن. لینوکس هم اوپن سورسه و کاملا مجانی. معماری کنسولی سونی هم در واقع همون pc است. تنها کار تفاوت سیستم عامل هاست و خواست سونی.
آقا اصلا سونی باید ی پاتک اساسی به ماکروسافت بزنه! :evilgrin: مثلا یک ps os مبتنی بر لینوکس با رابط گرافیکی open gldx13 برای pc بسازه!!! :evilgrin: :evilgrin: :evilgrin: :evilgrin: :evilgrin:
dx کلا مال مایکروسافته!!!!
دادا اصلا open gldx13 ی رابط گرافیکی کاملا جدید و خیلی قوی و من درآوردی و ااااااالکی می باشد!!! :evilgrin: :evilgrin: :evilgrin:
فقط مثال زدم منظورم این بود که سونی باید تو بخش نرم افزار و پیوند با پیسی و استفاده از قدرت p30 باید ی سیستم عامل رو کنه همین. :yes:
سونی داره چشاش در میاد که مایکروسافت موفقیت های زیادی داشته این اواخر برو بمیر سونی
شعر نگو
😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐
😐 😐 😐 😐 😐 😐
😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐
😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐
😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐
😐 😐 😐 😐 😐 😐
😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐
ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
بن نشم خدایا :sweat:
!I see what you did there
=)
دادا بهتر نیست تو این ماه مبارک تو این شبها که اتفاقا شب جمعه هم هست بجای گذاشتن این کامنتهای زشت و ترسیدن از بن شدن برای شفای همه ی بیماران دست به دعا بشی!! :pray: :evilgrin: :pray:
:yes: :yes: :yes:
اوخی درکت میکنم حیوونکی دستت ب بازیای انحصاری سونی نمیرسه داری از درون ذوووب میشی کوچولو خخخخ
من الکی بن شدم کی گزارشه الکی میده؟
الکی رو چه منطقی این حرفو زدی ریق ماست جان
سونی هم میتونست برای نفوذ خودش توی بازار سخت افزار رایانه های شخصی یه سیستم انحصاری خودش مثل استیم او اس طراحی کنه و فقط کافیه یه چندتا گیم نسل ۷ و ۸ رو برای همین پلتفرم خودش همرا با گیم های مولتی پلتفرم عرضه کنه اینجوری در کنار پلی۴ دیگه نیاز به دستگاه قویتر حذف میشد و هم فروش اون سیستم عامل و هم سخت افزار تحت تایید سونی سر به فلک بکشه. ولی متاسفانه ایده تا عمل از دید ژاپنی ها تا دید غربی ها بسیار بیشتر زمانبره و هم سونی فعلا چنین قدرت نرم افزاری رو به سختی میتونه جمع آوری کنه.
سونی مجبوره تا ۵ یا ۶ سال دیگه یه سیستم عامل بده . اگر مایکروسافت بخواد ایکس باکس رو جمع کنه و بازی ها رو رو دیسک عرضه کنه برای پیسی همه میرن سمت ویندوز .همونجور ه که مایکروسافت گفته بود اسکورپیو تا دو سال پشتیبانی میشه پس مایکروسافت نقشش همین یکی کردن ویندوز و ایکس باکسه .
سوی باید بجنبه .راستی سونی از چه نرم افزارری گرافیکی استفاده میکنه ؟ مگه OpenGL نییست ؟
بگو بلد نیستیم حاجی :evilgrin: :evilgrin: دقیقا مثل سال قبل که میلیون ها نفر درخواست BC رو بر روی PS4 داشتن شما گفتین نه ما نمیتونیم و باید فکر کنیم :heh:
دوست عزیز دلیل نمیشه که قدرت نرم افزاری دنیا یک کاری کرد همه بتونن اون کارو بکنن.
شرکت های ژاپنی بیشتر مهندسی مکانیک قوی دارند یعنی در زمینه سخت افزار قوی هستند تا نرم افزار همین سونی ببینید نسل قبل کیفیت ساخت پلی ۳ چقدر بهتر از ۳۶۰ بود حتی در اول نسل
یا در این نسل با اینکه سخت افزار ها مار amd بود و به هم نزدیک بودند با اینحال سونی اداپتور رو داخلی و کنسوا رو کوچکتر طراحی کرد.
شاید اصلا سونی توان نرم افزاری این کارو به کل نداشته باشه. وصرفا اوردن ۶-۷ انحصاری به یک سیستم عامل رو بتونه هندل کنه.
اگر این قابلیت نسل قبل که اشاره کردید طبق شایعات برای pc هم عرضه شد پس میشه اینو فهمید که اوردن نسل به حداقل نئو ممکنه. ( برای چنین کاری قدرت چند برابر سخت افزار نیاز است تا بتوان یک سخت افزار دیگر رذ شبیه سازی کرد. در نتیجه پردازنده سل پلی ۳ از cpu پلی قویتر است و امکان سخت افزار چنین چیزی وجود ندارد)