چرا اجرای بازی Quake Champions با کیفیت ۱۲۰ هرتز اهمیت دارد؟
زمانی که اید سافت ور بازی Quake Champions را در نمایشگاه E3 امسال معرفی کرد تیم ویلیتز، مدیر نوآور این بازی تاکید کرد که این بازی بایستی با کیفیت ۱۲۰ هرتز اجرا شود و اکنون جزئیات بیشتری را در مورد اهمیت این موضوع به اشتراک گذاشته است.
در مصاحبهای با گیماسپات آقای ویلیتز گفت که اکثریت مردم تفاوت بین ۶۰ هرتز و ۱۲۰ هرتز را نمیدانند و اگر از آنها بپرسید نمیتوانند تفاوت آنها را بگویند اما افراد حرفهای هستند که این تفاوت را میدانند و قادر به توضیح آن هستند و بدون این بازیکنان آنها مشکلاتی خواهند داشت. او گفت:
موضوع به این شکل است که با حرکت ساده موس میتوانید اطمینان حاصل کنید که نرخ فریم مانیتور شما به اندازه کافی سریع است یا خیر، زمانیکه بازی Quake ساخته شد سالها طول کشید که متوجه تفاوت بزرگ نرخ فریم ۳۰ به ۶۰ شویم، نرخ فریم ۶۰ به ۱۲۰ که بسیار قابل توجه است.
اکثر ما و حتی خود من نمیتوانیم این تفاوت را توضیح دهیم اما بازیکنانی هستند که در این موضوع توانایی غیرانسانی دارند و نمیتوانیم روزی بگوییم که در حال ساخت بازی برای آنها هستیم اما این بازی بطور قابل توجهی سریع نیست چون اگر این افراد حرفهای را از دست بدهیم به دردسر خواهیم افتاد.
ویلیتز گفت که رسیدن به کیفیت ۱۲۰ هرتز یکی از دلایلی است که این بازی بطور انحصاری برای رایانههای شخصی عرضه خواهد شد. او گفت:
به همین دلیل است که این یک بازی برای رایانههای شخصی است تا نه عذری باشد و نه محدودیتی.
امکان رسیدن به کیفیت ۱۲۰ هرتز در صورت پشتیبانی سختافزار کامپیوتر شما وجود خواهد داشت اما در هر صورت این بازی به گونهای طراحی شده که امکان اجرا برروی سیستمهای گوناگونی را داشته باشد. ویلیتز در اینباره گفته بود:
قصد داریم که مطمئن شویم حداکثر مخاطب ممکن را خواهیم داشت. شما قادر خواهید بود تا بازی متناسب با سیستم خود را دریافت کنید اما ما ترجیح میدهیم که این بازی برروی سیستمهای خوب اجرا شود.
بازی Quake Champions بطور انحصاری برای رایانههای شخصی عرضه خواهد شد اما اید سافت ور احتمال عرضه نسخه کنسولی این بازی را رد نکرده است. ویلیتز در اینباره گفته بود:
ما قصد نداریم که بطور کامل درها را برروی نسخههای کنسولی ببندیم.
هنوز تاریخ عرضهای برای این بازی اعلام نشده است و ویلیتز نیز در اینباره گفته بود که سازنده بازی قصد ندارد که بازی را با اعلام یک تاریخ عرضه محدود کند، این بازی دارای شخصیتهای زیادی است و ما تاکنون چهار شخصیت را در تریلر این بازی دیدهایم. ویلیتز در اینباره گفته بود:
این بازی پس از یک دوره طولانی برای نسخه محدود بتا عرضه میشود. باید از حالا به مردم بگویم که مدت زمان بتای این بازی خیلی طولانی خواهد بود.
پر بحثترینها
- مایکروسافت هماکنون روی پلی استیشن بازیهای پرفروش بیشتری نسبت به سونی دارد
- شایعه: احتمال عرضه Helldivers 2 روی Xbox Series X|S وجود دارد
- خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمیتوانند با تکنولوژی غربیها رقابت کنند
- بازی هایی که مورد بیمهری مخاطبین قرار گرفتند (قسمت دوم)
- دنیاهای آخرالزمانی که اگر در واقعیت رخ بدهند بقاء در آنها دشوار خواهد بود (قسمت اول)
- رتبهبندی شخصیتهای اصلی سری GTA
- نسخه PS5 بازی Starfield به مدت ۴ سال در دست توسعه بود
- Fallout 4 پرفروشترین بازی هفته گذشته در اروپا
- انتقاد EA از ممنوعیت فروش Dead Space در ژاپن اما صدور اجازه انتشار به Stellar Blade
- آیا Final Fantasy 7 Rebirth فروش کمی داشته است؟ تحلیلگران پاسخ میدهند
نظرات