قیام والهالا | نکاتی که احتمالا در تریلر God of War از دست دادید - گیمفا
قیام والهالا | نکاتی که احتمالا در تریلر God of War از دست دادید - گیمفا
قیام والهالا | نکاتی که احتمالا در تریلر God of War از دست دادید - گیمفا
قیام والهالا | نکاتی که احتمالا در تریلر God of War از دست دادید - گیمفا

قیام والهالا | نکاتی که احتمالا در تریلر God of War از دست دادید

سعید شیخی‌پور
۰۹:۰۰ ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
قیام والهالا | نکاتی که احتمالا در تریلر God of War از دست دادید - گیمفا

سونی در کنفرانس E3 2016 خود با نمایش گیم‌پلی نسخه جدید God of War ما را حیرت‌زده کرد. بازی به‌شدت نسبت به نسخه‌های قبلی خود تفاوت دارد. حال و هوای غم‌انگیز، شکل جدید مبارزات و قهرمان چندین ساله آن، همگی می‌خواهند یک مسیر جدید و هیجان‌انگیز را برای سری ایجاد کنند. با دیدن اولین تریلر بازی، ما تمام نکاتی که ممکن است از دست داده باشید را جمع‌آوری کرده‌ایم.

یک شخصیت جدید

۲۰۱۶ ۰۶ ۲۲ ۱۲۲۶۳۵

در نسخه جدید God of War، یک شخصیت جدید وجود دارد؛ پسری جوان که تحت آزمایش بقا است. ظاهرا مادر او به‌تازگی فوت کرده و شاید دلیل اینکه در اوایل تریلر، چاقوی مادرش را به ارث می‌برد هم همین باشد. به‌نظر می‌رسد این شخصیت در واقع پسر کریتوس است. کریتوس سعی دارد دانش خود را به او انتقال دهد و برای این کار باید خشم خود را کنترل کند. طبق اطلاعاتی که منتشر شده، کریتوس نمی‌تواند زبان اسکاندیناوی را درک کند اما این پسر توانایی چنین چیزی را دارد. یک مورد که سوالات جالبی را به وجود می‌آورد، خالکوبی‌های پشت گردن و دست این پسر بچه است. کریتوس مطمئنا نمی‌تواند زبانی را که متوجه نمی‌شود را بنویسد بنابراین چه کسی خالکوبی‌های این پسر بچه را انجام داده است؟

stjrkrarmr، عبارتی است که می‌توان در امتداد ساعد او مشاهده کرد و احتمالا ۲ بار تکرار شده (بخش دوم همیشه پوشش داد می‌شود اما ظاهرا با “stjrk” آغاز و با “mr” پایان می‌یابد) که به معنای “بازوی قوی” یا “قدرت بازو” است.

godofwar 1 godofwar 2 godofwar 3

یک مورد دیگر که در اطرفا ساعد می‌توان مشاهده کرد، عبارت “happskejtr” است که در معنا به‌صورت “تیر خوش‌شانس” یا “شانس با تیر” ترجمه می‌شود.

مورد آخر که در پشت دست او قرار دارد، عبارت “hrada hond” است که به “دست سریع” معنا می‌شود.

کریتوس پیر

۲۰۱۶ ۰۶ ۲۲ ۱۲۴۷۴۴

پس از نسخه‌هایی که منتشر شد و خشونت بسیار زیاد کریتوس در آن‌ها، ظاهرا او این‌بار می‌خواهد کمی آرام‌تر باشد. کریتوس با یک شخص جدید ملاقات کرد، خانواده تشکیل داد و از خشم خود که در گذشته بارها برایش مشکل‌ساز بود دوری می‌کند. به‌نظر می‌رسد خدای جنگ سابق هم‌اکنون زندگی ساده‌ای را با پسر خود تشکل داده که او را تنها نمی‌گذارد و به وی روش زنده ماندن یا بقا را آموزش می‌دهد. با توجه به یکی از مصاحبه‌های زنده کوری بارلوگ، کارگردان بازی، کریتوس قرار است تنها شخصیتی باشد که در نسخه جدید God of War کنترل آن را به‌دست می‌آوریم. در جزئیات انتشار یافته از داستان، فهمیدیم که داستان این نسخه، سال‌ها پس از وقایع نسخه سوم رخ خواهد داد. سوالات زیادی ذهن طرفداران را مشغول می‌کند که کریتوس چطور توانست زنده بماند؟ او در نسخه سوم با خودکشی، خود را فدای بشریت کرد و نگذاشت قدرت خدایان به دست آتنا برسد تا مانند زئوس مجددا بر بشریت حکومت کند. یکی از دلایل دیگر هم این بود که کریتوس قصد داشت تمام کسانی که در مرگ همسر و فرزندش دخالت داشتند را از بین ببرند و خود او هم یکی از این افراد بود بنابراین با خودکشی خود، هم بشریت را نجات داد و هم انتقام خانواده‌اش را گرفت اما اگر دقت کرده باشید، پس از رفتن آتنا، کریتوس دوباره بر می‌خیزد و به سمت دریا می‌رود که احتمالا از شانس خوب او، برخی از دریانوردان، وی را می‌یابند و به درمانش می‌‌پردازند!

یک سیستم جدید

۲۰۱۶ ۰۶ ۲۲ ۱۳۰۵۵۰

مانند نسخه‌های پیشین، God of War جدید هم از نوعی “سیستم تجربه” بهره می‌برد اما به جای گرفتن تجربه از طریق واحد پول درون بازی که صرف توانایی‌ها می‌شد، کریتوس ظاهرا تجربیات را از طریق اقدامات خود به‌دست خواهد آورد که باعث افزایش توانایی‌ها یا ویژگی‌های مرتبط با هر اقدامی که او انجام می‌دهد می‌شود. برای مثال، کریتوس می‌تواند مهارت‌های ردیابی خود را از طریق شکار کردن به‌دست بیاورد. در حالی که این نکته بسیار هیجان‌انگیز به‌نظر می‌رسد، هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست سیستم تجربه یا پیشرفت تا چه حد پیچیده خواهد بود یا چگونه برروی توانایی‌های کریتوس تاثیر می‌گذارد.

این نکته هم قابل ذکر است که کریتوس دوبار در تریلر تجربه به‌دست آورد و یکی از آن‌ها در زمانی بود که به پسر خود کمک کرد. این بدان معناست پیشرفت کریتوس ترجیجا به میزان رشد پسر او بستگی دارد.

مدیریت خشم

vh8b 2016 06 18 181519

همان‌طور که در لحظه درس دادن کریتوس به پسرش مشاهده کردیم، کاملا واضح شد که او همچنان مشکلاتی در کنترل خشم خود دارد. در بالا، سمت چپ تصویر، چیزی را می‌توان دید که ما فرض می‌کنیم میزان خشم کریتوس براساس خشمی که او احساس می‌کند را نشان می‌دهد. این موضوع می‌تواند نشانه خوبی از این باشد که کریتوس در تلاش برای پرهیز از خشم خود است.

زمانی که تیر آن پسربچه به خطا رفت، در ابتدا کریتوس با صدای بلند آغاز کرد تا فقط بتواند خشم خود را کمتر سازد و سپس صدای خود را آرام‌تر کرد تا به پسربچه بفهماند چه کاری را نیاز است که انجام دهد.

 مبادله Blades of Chaos با یک تبر جادویی

۲۰۱۶ ۰۶ ۲۲ ۱۷۴۸۴۴

کریتوس این‌بار یک سلاح کاملا جدید را برای مبارزه استفاده می‌کند و به جای دو سلاح قبلی معروف خود، یعنی Blades of Chaos، یک تبر جادویی را مورد استفاده قرار می‌دهد. این یک تغییر بزرگ است اما به‌نظر می‌رسد سن او دیگر اجازه استفاده از آن دو شمشیر قبلی‌اش را نمی‌داد. تبر جادویی کریتوس را می‌توان به سمت دشمنان پرتاب کرد و سپس به دست کریتوس بازگردانده می‌شود. علاوه بر این، تبر جادویی کریتوس را می‌توان به‌منظور افزایش قدرت حمله یا ارائه یک حمله شوکه‌کننده قدرت‌مند، با انرژی عنصری یخ آغشته نمود.

نماد امگا

۲۰۱۶ ۰۶ ۲۲ ۱۷۵۸۵۶

نماد به‌یاد ماندنی سری God of War، یعنی امگا در پشت کریتوس جای گرفته است. همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، این نماد درست در جایی قرار دارد که کریتوس، تبر جادویی خود را برروی آن می‌گذارد.

قدرت پسر خدای جنگ

۲۰۱۶ ۰۶ ۲۲ ۱۸۰۴۳۲

به‌نظر می‌رسد پسر کریتوس قادر به پشتیبانی پدر خود در جنگ با استفاده از تیر و کمانش است. یک نمونه در مبارزه با ترول نشان داده شد که او می‌تواند تیرهای خود را با برق مخلوط کند تا یک انرژی پرتابه قدرت‌مند را ارائه دهد. با توجه به اطلاعات منتشر شده توسط کوری بارلوگ، کارگردان بازی، یکی از دکمه‌ها برای تعامل با پسر کریتوس اختصاص داده شده که او را وادار به اجرای اقدامات خاصی در بازی می‌کند که این ویژگی‌ها هم در نبردها و هم در حل معماها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خشم اسپارتانی کریتوس

۲۰۱۶ ۰۶ ۲۲ ۱۸۱۴۳۱

به‌نظر می‌رسد کریتوس به توانایی خشم جدیدی به نام خشم اسپارتان (Spartan Rage) دسترسی دارد. در نسخه‌های قبلی سری از توانایی خشم به‌منظور افزایش قدرت حمله کریتوس استفاده می‌شد اما هنوز کاملا مشخص نیست که در نسخه جدید بازی هم چنین چیزی برای این توانایی در نظر گرفته شده یا خیر. همان‌طور که در تریلر مشاهده کردیم، پس از تحریک خشم اسپارتان، کریتوس فقط آن‌ را برای انجام ضربات نهایی به ترول مورد استفاده قرار داد.

نبود حالت Quick Time Event

۲۰۱۶ ۰۶ ۲۲ ۱۸۲۲۴۵

تقریبا هیچ دکمه‌ زنی‌ای در مبارزات وجود نداشت که این موضوع با توجه به نقش مهم آن‌ها برروی گیم‌پلی در نسخه‌های قبلی کمی تعجب‌آور است. تنها لحظه‌ای که قابلیت دکمه زنی را می‌شد مشاهده کرد، اولین برخورد کریتوس با دشمنان بود که دکمه “دایره” در بالای سر یکی از دشمنان به‌صورت برجسته در آمد بنابراین کریتوس می‌توانست ضربه نهایی را به آن وارد کند.

طراحی سطح گسترده و باز

۲۰۱۶ ۰۶ ۲۲ ۱۸۴۴۰۹

تمام نسخه‌های سری God of War همیشه طراحی سطح خطی داشته‌اند گرچه به‌نظر می‌رسد این نسخه قرار است نسبت به نسخه‌های قبلی خود کمی بازتر باشد. زمانی که کریتوس به محل اردوگاه وارد شد، عبارت “کشف Dauthamunni” برروی صفحه آمد. این امر بدان معناست که در این نسخه، تاکید بیشتری بر اکتشاف وجود دارد و طراحی سطح احتمالا برای شما برای کشف انواع مختلفی از مکان‌ها در ماجراجویی‌هایتان نسبت به نسخه‌های پیشین بازتر است. کوری بارلوگ به عنوان کارگردان بازی گفت God of War دارای جهانی باز و بزرگ است اما به درجه‌ای از عناوین جهان‌باز نمی‌رسد.

اساطیر اسکاندیناوی و والهالا

۲۰۱۶ ۰۶ ۲۲ ۱۸۵۱۱۹

در اساطیر اسکاندیناوی، والهالا یک تالار عظیم و با شکوه است که اودین، ایزد خدایان، در آن حکومت می‌کند. به انتخاب اودین، نیمی از وایکینگ‌ها که در مبارزات کشته می‌شوند، توسط والکیری‌ها به این تالار می‌آیند و نصف دیگر آن‌ها هم پذیرای ایزدبانوی فریا هستند. ترولی که در تریلر مشاهده کردیم، به زبان اسکاندیناوی صحبت می‌کرد و اگر کمی به حرف‌های او دقت کنید، عبارت “والهالا” را به زبان می‌آورد و در تصویر بالا هم کوه بلندی را که می‌بینید، احتمال دارد والهالا باشد. این یعنی هدف کریتوس از گفتن جمله “یک آغاز جدید”، سفر طولانی آن‌ها به آنجا باشد. در تصویر زیر هم می‌توان به شباهت این دو مکان پی برد:

walhalla 1896 by max brückner

والهالا

دشمنان جدید؟

تمام این نکات، مواردی بودند که احتمالا به آن‌ها توجه نکرده بودید اما در این بین، یک‌سری رازهای بسیار جالب در تریلر موجود است که احتمالا دشمنان جدید را نشان می‌دهد. در دقیقه ۳:۴۵، درست پس از مبارزه کریتوس با آن سه دشمن، یک موجود شبح مانند را می‌توان مشاهده کرد که به سرعت پس از دیدن کریتوس ناپدید می‌شود. شما می‌توانید خودتان آن را یافت کرده یا در تصویر متحرک زیر، آن را مشاهده کنید:

۳۰۸۴۶۵۳ b1smqca

دومین راز مخفی تریلر، یک موجودی است که می‌تواند پرواز کند و سلاحی چوب مانند با خود به‌همراه دارد. حدس می‌زنم با برخورد با چون آن، احتمالا آسیب خواهیم دید. شما آن را می‌توانید پس از مبارزه کریتوس و پسر او با ترول، در حین کشف Dauthamunni مشاهده کنید. به‌طور دقیق، این موجود در دقیقه ۶:۴۵ و در بالا، سمت چپ قرار دارد. شما می‌توانید آن را در تصویر متحرک زیر هم مشاهده کنید:

۳۰۸۴۶۶۵ wvsbeys

مورد سوم، چیز بسیار بزرگ و جالبی است. در لحظه‌ای که کریتوس و پسر او به چشم‌انداز Scandinavian نگاه می‌کنند، احتمالا متوجه شده‌اید که یک رودخانه یخ زده در دره زیر وجود دارد. با این حال، طرفداران می‌گویند این یک رودخانه یخ زده نیست چراکه آن در حال حرکت در بین درختان است و اگر واقعا یک رودخانه باشد، باید یک خط ساحلی هم مشاهده کنیم.

۳۰۸۴۶۶۶ giphy

برخی از کاربران بر این باور هستند که زمان مبارزه کریتوس با یورمونگاند فرا رسیده است. یورمونگاند به مار جهان یا مار میدگارد هم معروف بوده و فزرند دوم لوکی و انگربودا است. اودین، هر سه فرزند لوکی به نام‌های فنریر، هل و یورمونگاند را از او می‌گیرد و یورمونگاند را در اقیانوسی که زمین (میدگارد) را با خود به‌همراه دارد می‌اندازد. به او می‌گویند مار جهان زیرا یورمونگاند در این اقیانوس تا حدی بزرگ می‌شود که تمام زمین را می‌گیرد و می‌تواند دم خود را هم لمس کند. چیزی که در دقیقه ۹:۱۵ مشاهده می‌کنید، بسیار بزرگ است و در تصویر متحرک بالا هم قرار دارد.

گفتیم یورمونگاند در واقع فرزند دوم لوکی بوده است؛ بنابراین چرا نباید برادران یا خواهران او هم در بازی حضور نداشته باشند؟ کمی اگر با دقت بیشتری به تریلر نگاه کنیم، به نکته جالبی پی می‌بریم. درست در بین دقایق ۶:۳۱ و ۶:۳۳، گرگ بزرگی وجود دارد که احتمالا همان فنریر است. در تصویر زیر هم می‌توانید آن را مشاهده کنید:

۲۰۱۶ ۰۶ ۲۳ ۱۸۴۶۵۹

یک نکته جالب دیگر هم این است که فنریر و یورمونگاند از لحاظ مکانی بسیار به یکدیگر نزدیک هستند و همین موضوع ما را به شک انداخت که احتمالا این گرگ، همان فنریر است. این گرگ تا حدی قدرت‌مند بوده که اودین را پس از نبردی طولانی می‌کشد اما در هر صورت توسط ویدار، پسر اودین کشته می‌شود.

photo 2016 06 23 10 02 47

مبارزه کریتوس با مار جهان و فنریر می‌تواند هیجان‌انگیز و به‌یاد ماندنی باشد

مقاله ترجمه شده از گیم‌اسپات با تغییر.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

قیام والهالا | نکاتی که احتمالا در تریلر God of War از دست دادید - گیمفا
قیام والهالا | نکاتی که احتمالا در تریلر God of War از دست دادید - گیمفا
قیام والهالا | نکاتی که احتمالا در تریلر God of War از دست دادید - گیمفا
قیام والهالا | نکاتی که احتمالا در تریلر God of War از دست دادید - گیمفا
قیام والهالا | نکاتی که احتمالا در تریلر God of War از دست دادید - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • hunger game گفت:

    چقدر دقیق…..

    عالی بود مرسی….

  • Dr. Freeman گفت:

    آقای شیخی پور خسته نباشی (آقا اجازه؟! ما که اینارو گفتیم قبلا 😀 )
    به جرات میتونم بگم این شماره، هیجان انگیزترین، پر رمز و راز ترین و جذاب ترین ماجراجویی کریتوسه…از همین نکات زیادی که در همین چند دقیقه پیدا شده میشه فهمید که با داستان غنی و روایت یکپارچه و لایه لایه ای طرفیم
    اون موجودی که در دقیقه ۶:۴۵ دیده میشه به احتمال زیاد باید یه Fairy باشه…Fairy ها یا همون پری ها موجوداتی هستن که در داستان ها به شکل موجودی گوش دراز با بال های سنجاقک شکل و یک چوب دستی جادویی تصویرسازی میشن و دو نوع خوب و بدذات دارن: نوع بدذاتش رو قبلا تو انیمیشن شرک دیدیم (ما.در پرنس ریچارد – همون که آواز میخوند و معجون درست میکرد و آخرشم تبدیل به کف شد 😀 یا مثلا در هری پاتر موجوداتی به اسم Pixieها هستن که شباهت زیادی دارن) و نوع خوبش هم مثلا شخصیت Peter Pan معروف
    اما اینی که دیدیم از نوع شروره احتمالا
    یه نکته دیگه شباهت نوع نوشتن کشف مکان های جدید در بازی به Skyrimه که وقتی مکانی رو برای بار اول پیدا میکردی همینطوری نوشته میشد و شباهت دیگه ش (که البته به اساطیر نوردیک برمیگرده) وجود دشمنانیه که تو تریلر دیدیم (اسمشون Draugrه)…تو اسکایریم هم از این دشمنان فراوون داشتیم
    و نکته آخر هم که میخواستم بگم اینکه اون موجود شبح مانند احتمالا Loki باشه…چون تصویرسازی لوکی در ادبیات اساطیری نوردیک به این شکل شباهت زیادی داره و لوکی هم استاد فریب کاری و نیرنگ بوده
    البته اون Fenrir که من دیدم خیلی بزرگتر از اون موجود گرگ شکل تو تریلره…من فک نمیکنم فنریر باشه
    حالا ببینیم چی میشه…خیلی خیلی مشتاق این بازیم

  • جدایی عنتر از میمون گفت:

    این بازی چقدر احتمال اومدنش تو ۲۰۱۷ هست

  • واقعا Spartan Rage برای من به شخصه خیلی جالب بود، نسبت به نسخه های پیشین تغییرات زیادی به خودش دیده بود
    نوشته های روی دست پسر هم نشاندهنده ی ویژگی های اوست

  • Dr. Freeman گفت:

    اینجا نوشته که ظاهرا ما.در پسر تازگی فوت شده
    ولی با توجه به اینکه کوری بارلوگ گفته ما.درش نقش مهمی رو در این شماره ایفا میکنه دو حالت پیش میاد: یا بخشی از روایت داستان بصورت فلش بک صورت میگیره یا اینکه ما.دره نمرده که من فک میکنم این احتمال بیشتره و جذاب ترم هست
    نکته دیگه اینکه تو این نسخه برخلاف خیلی از بازی های امروزی از تصمیمات اخلاقی پیچیده خبری نیست و در نتیجه فقط یه خط داستانی وجود داره وچیزی بعنوان پایان متفاوت تو بازی نیست

    • ALIREZA A.T.A گفت:

      البته شهروز جان گزینه سومی وجود داره و اینه که روح مادرش باشه که بعید هن نمیتونه باشه
      ولی هر چی هست فکر نکنم مادر زنده باشه یا اینکه مدتی کریتوس ازشون دور میشه چون اول تریلر هم میپرسه: مادرت بهت شکار یا داده؟ از فعل ماضی هم استفاده میکنه(البته صد در صد فعل ماضی بر این مالکیت نمیکنه که فرد مرده باشه ولی احتمالش کم نیست)

      شهروز اطلاعاتت رو از اساطیر اسکاندیناویایی از منبعی میگی یا بلدی؟ به منم یاد بده. 🙂

  • ShahinSky گفت:

    جالب بود
    اصلا دقت نکرده بودم، اون اخر دقیقا ماره سفیده که حرکت میکنه

  • AMIN JJJ گفت:

    جووووونم آقامون کریتوس ریش گذاشته اند بسى خوف گشتندى:((((

  • Mr Zombie گفت:

    درباره رزیدنت اویل۷ هم ی همچین مقاله ای بذارید
    هر چی هم ک باشه بلاخره طرفداران بسیاری تو خود ایران داره پس لیاقتش هست که ی همچین مقاله ای پر و پیمونی داشته باشه.
    با اینکه بخاطر اول شخص بودنش بازیش نخواهم کرد!!!

  • dark one گفت:

    اگر اسم بازی رو عوض کنی و خالکوبی های قرمز کریتوس رو برداری
    شباهت هاش با god of war تموم میشه.
    ____________
    ممنونم سونی که اسطوره گیمینگ مارو به خاطر پول خراب می کنی.

    • Dc7 گفت:

      شعر نگو لطفا باور کن سونی دوربین تغیر نمی داد و همینطور زنجیرش همین شم باز می امدی شعر میگفتی

    • cv گفت:

      اگه بازی تغییر نمی کرد
      سونی پول پرست خجالت نمیکشی تا کی تکرار و سو استفاده از گیمر ها
      یه شخصیت یه سلاح یه نوع لباس :rotfl: یه نوع گیم پلی یه هدف در داستان:انتقام، ۶ شماره (البته یکی از یکی شاهکار تر)
      حالا که تغییر کرده
      ممنونم سونی که اسطوره گیمینگ مارو به خاطر پول خراب می کنی.

      اینجا بشکنم یار گله داره. اونجا بشکنم یار گله داره. این سونیه بیچاره چقدر حوصله داره :rotfl:

    • ALIREZA A.T.A گفت:

      به خاطر پول؟! به خدا اینجوری از لحاظی بهتره از لحاظی بد تر دیگه وقتی کریتوس ۶٠ سالش شده(شانسی گفتم دقیق نمیدونم) باید مثل جوونیاش بیاد melee هاشو بره و اگه تو نسخه های قبلی به خصوص سه خشن بود یکی از دلایلش علت خشمشه
      مشکل شما دقیقا چی بوده با تریلر ؟ دیگه از blade of choas استفاده نمیکنه بده؟

      موفق باشید 🙂

  • Vault Boy گفت:

    مقاله جالبی بود
    (نبود حالت Quick Time Event) کاش این مورد هم بود
    تو دوره ی خودش خیلی باحال بود مخصوصا وقتی اخریشو اشتباه میزدی :reallypissed:

  • R7 گفت:

    یک سوال:
    اون شبحه دقیقا کجایه تریلره؟(از نظر مکانی)
    هرچه قدر میگردم تو اون ثانیه پیداش نمیکنم!!!!!!

  • JUST me گفت:

    پس اون OF که چیز قرمز دورشه .اژدها نیس ماره

  • god of war گفت:

    واقعا که عجب بازی ایی هست
    واقعا این بازی با تلویزیون ۴k و نئو و کولر گازی و هدست گلد می چسبه
    گرافیکش چشم ادمو کور می کنه!!
    گیم پلی اش بر عکس خیلی ها به نظرم اصلا از ریشه ها فاصله نگرفته

  • s1107 گفت:

    یک ایده جذاب میتونه این باشه که …

    زن کریتوس (مادر پسرش) زندست و اون رو به “والهالا” بردند …

    و کریتوس با پسرش بره اون رو نجات بده …

    در اینصورت چه غوغایی بشه … :devil:

  • saeedgreat گفت:

    یاد سریال وایکینگز افتادم :jump:

  • monfared گفت:

    اونجا که کریتوس سر غوله رو میزنه زمین غوله به پسره میگه wait پسره میگه what.منو باش با توجه به وقتی که کریتوس رو از رو پل زمین زد و یچیزی بهش گفت فکر کردم حالا چی میخواد بهش بگه خخخخ

  • death گفت:

    من میگم اگر کریتوس همراه مادر باشه بعد یه اتفاقی بیافته که تقصیر کریتوس باشه یا کریتوس نتونه مادره رو نجات بده و پسره هم از این موضوع خبر نداشته باشه بعدا با توجه به اینکه کریتوس زبون هیولا ها رو نمیفهمه اونها وسط درگیری یا هر چی به پسره بگند مرگ مادرش تقصیر کریتوس بوده و پسره رو علیه کریتوس بکنندش یا باعث بشند کار احمقانه ای بکنه خیلی جالب میشه

  • MAX PAYNE 4 گفت:

    بابا شما چه حوصله و دقتی دارید
    من وقتی تریلر رو دیدم فقط فهمیدم کریتوس ریش و پسر و تبر داره ! 😀
    جالب تر از همه اون نوار خشم بود خیلی جالب بود من دقت نکرده بودم
    :reallyangry: Do not be sorry ، Be better

  • Great_Ardalan گفت:

    سلام
    دوستان بنظرتون اون شیپوری که کریتوس بسته به کمرش چه کاربردی داره؟

  • BeASt MasTER گفت:

    من یه سوال همیشه ذهنمو درگیر کرده بود . این شخصیت کریتوس یک شخص افسانه ای در داستان های یونانی هست.یا فقط مختص به این بازی هست.راستی به نظرم این قیافش خفن ابهت داره و این ریشو بدجور به دلم نشست (نسبت به سری های قبلی) اخه یه کوچولو اون قیافه قبلیش جلف بود اصلا به شخصیت خشنش به نظرم نمی اومد(نظرشخصی) 😎 😎

  • Kratos Fan گفت:

    مقاله فوق العاده ای بود آقا سعید :yes:
    چیزی که بین این نکات بسشتر از همه نظر منو جلب خودش کرد وجود اون مار بزرگ هست(البته اگه مار باشه که اینطور بنظر میرسه)
    خطر اسپویل داستان های قسمت های قبلی:

    در مورد داستان بنظرم اینطوری خواهد بود که نهایتا پسر کریتوس دشمن خود کریتوس میشه تا به نوعی سنت خانواده کریتوس حفظ بشه همونطوری که تو قسمتای قبل شاهد بودیم زئوس پدر خودش یعنی کرونوس رو کشت و طبق گفته های آتنا در پایان قسمت دوم کریتوس مجبور به کشتن زئوس شده چون زئوس هم پدر خودشو کشته و دلیل این هم که زئوس به کریتوس خیانت میکنه دد حقیقت ترس از مردن به دست پسر خودش هست و شاید به نوعی این اتفاق قرار باشه که دد آینده برای کرتوس بیوفته و خودش هم از این موضوع اطلاعی نداشته باشه… بنظرم این داستان که گفتم واقعا میتونه جذاب باشه البته تو این نسخه حداقل شاهد جنگ بین کریتوس و پسرش نخواهیم بود و همون جنگ بین کریتوس و اساطیر اسکاندیناوی رو شاهد خواهیم بود(البته نمیدونم به چه دلیلی) و حدس من اینه که تو قسمت های آینده این سری شاهد جنگ بین کریتوس و پسرش خواهیم بود با توجه به مطالبی که گفتم و همینطور تایید این که این آخرین شماره این سری نخواهد بود از طرف خود سنتا مونیکا و کوری بارلوگ…
    بازم ممنون بابت مقاله :yes: :yes:

    • MAX PAYNE 4 گفت:

      پسره عرضه نداشت چاقو رو کنه تو دل یه گوزن بیاد باباشو بکشه ؟
      جدا از شوخی ، این نوع تربیت کردن فرزند با خشم ، صد در صد میتونه به روحیه بچه لطمه بزنه ، برای همینه که کریتوس خشمشو کنترل میکنه

      در ضمن ! کرونوس هیچوقت زئوس رو بزرگ نکرد ! ۲ شو بازی کردین ؟ کرونوس میخواست زئوسو بخوره مادرش نزاشت ! بعد برگشت برای انتقام از کرونوس و تایتان ها

      بعد هم ! زئوس هیچوقت گریتوس رو بزرگ نکرد ! و زئوس حسودیش میشد که یه انسان بشه خدا میخواست عزلش کنه و دست به چنون اقدامی زد ( دیگر چون مکن! :rotfl: ) و گریتوس هم زد دهنشو یسرویس کرد

      بعد از اون ! گریتوس داره بچشو مث یه پسر خوب بزرگ میکنه ، روابط پسر و پدری هم هست و فک نکنم بخوان درگیر بشن چون پسر واقعا باباو دوست داره و گریتوس هم پسرو

      • ایدن گفت:

        ولی به نظر من همین پسر کریتوس رو میکشه.همونطور که پسر های خدای دیگه پدرانشون رو کشتن.
        کرونوس اورانوس را از بین برد و زئوس کرونوس رو و کریتوس زئوس رو حالا هم حتما این پسر کریتوس رو ?:-)

  • AMIR73.PC گفت:

    مرسی خیلی عالی بود مخصوصا اون مار! یه چندتا نکته دیگه:
    ۱)وقتی اون بچه وارد کلبه میشه اون پایین سمت چپ چکمه های hermes رو میشه دید که کریتوس توی نسخه ۳ بدست آورد و هنوز داره اونو!
    ۸pic*ir/images/3vs0axaqhw31lep0eos8.jpg

    ۲) قبل از اینکه بچه وارد کلبه بشه یه اسباب بازی اسب مانند رو شوت میکنه که شبیه اسب افسانه ای Odin هست.
    ۸pic*ir/images/we707yjrxneobxj1en1v.jpg
    ۸pic*ir/images/b2q1udj8tcfb5s3v3a3p.jpg
    ۳)وقتی بچه داره با اسباب بازی ها بازی میکنه میگه : your hammer doesn’t scare me که احتمالا اشاره به چکش thor داره.

    اینم ۹ جهان افسانه norse برای کسایی که علاقه دارن: (اون ماری که توی مقاله هست رو میتونید اینجا هم ببینید)
    ۸pic*ir/images/8tra73jzalya16cf88v0.jpg

    به جای * توی لینک عکس ها دات بذارید.

    • ahmad.mn گفت:

      آقا عالی بود دستت درد نکنه. اون چکمه ی هرمس رو ندیده بودم جایی. دوستان اون ۸ فارسی تو لینک ها رو انگلیسی کنن جای * هم . بذارن تا عکسا رو بینن. بابت اون ۹ جهان Norse هم ممنون. من زیاد اطلاعی ازشون نداشتم.

  • MZA-76 گفت:

    آخ آخ آخ
    این لوکی خیلی رو اعصابه(کل والهالا هم از این بدشون میاد) خیلی دوست دارم اینو تیکه تیکه کنه(بعید نیست تو شبحه لوکی باشه)!
    بیشتر از لوکی منتظر صحنه حماسی به خون کشیده شدن ثورم!

  • Amir47 گفت:

    کل بازی یه طرف من فقط منتظر اون تکیه ام که یه کسی میاد و پسرش و ازش میگیره بعدش کریتوس قاطی میکنه :silly: :yes: :yes: :yes:

  • goodgamer گفت:

    باریکلا به دقت ات اقای شیخی پور :yes: از قرار معلوم تریلر رو کاملا شکافتی 😀 بجز اون موجودی که پرواز می کرد ‌ خودم هیچ کدومش رو نتونستم پیدا کنم.از همه جالب تر هم اون ماره بود.تشکر بابت مقاله

  • sina4123 گفت:

    مطمنین این پسر کریتوسه؟؟؟؟؟
    پس چرا بهش میگه sir

  • mq2015 گفت:

    دوستان کسی هست که تمایل به نویسندگی در وبسایت گیم داشته باشه اگر داره در تلگرام به آیدیه @mq2016 پیام بده.نشانی وبسایت:Game-land.in

  • Amir47 گفت:

    تو اون نبرد کریتوس با بربر های جنگل نشین وحشی درگیر جنگ شد هیچ ربطی هم به ایرانیان نداشت :-/
    من خودم به این مسائل تا حدودی علاقه مندم ولی از حق نگذرم gow خیلی این نماد ها و این چیز هاش کمه البته اصلا برام مهم هم نیست چه داشته باشه چه نداشته باشه کلی گفتم

  • ایدن گفت:

    نمی تونستم بهت منفی بدم گزارش تخلف زدم تا تو باشی چرت و پرت نگی 😀

  • ATAR گفت:

    درود
    به لینک زیر بروید و برای افزوده شدن زبان پارسی به PS4 رای دهید .
    http://share.blog.us.playstation.com/ideas/2015/05/25/persian-language-for-ps4/
    از مدیران میخوام که این گفتگو را جزء گفتگو های مهم کنند تا زودتر زبان پارسی به PS4 افزوده شود .
    اگر تونستید با چند نام کاربری PSN به این سایت برید و رای بدید .
    این لینک برای اضافه شدن زبان عربی بوده که سونی پس از آن زبان عربی رو به PS4 افزود .
    http://share.blog.us.playstation.com/ideas/2014/05/20/want-arabic-keyboard/
    تعداد همه ی رای ها کنار دکمه ی منفی ـه و اون به معنی تعداد منفی ها نیست برای شمردن منفی ها ، رای های مثبت را از همه ی رای ها (که کنار دکمه ی منفی است) کم کنید .
    یک راهی برای بالا بردن مثبت ها با یک اکانت پیدا کردم . شما باید تمام کوکی های سایت playstation.com و سایت sonyentertainmentnetwork.com را از مرورگر خود پاک کنید و وارد همون لینک درخواست پارسی کردن بشید و به پی اِس اِن لاگین کنید . رای بدید .
    کسانی که مرورگر فایرفاکس دارند مراحل زیر رو طی کنند :
    ۱- وارد صفحه ی درخواست بشید
    ۲- راست کلیک کنید
    ۳- روی view page info کلیک کنید
    ۴- روی تب Security کلیک کنید
    ۵- روی view Cookies کلیک کنید
    ۶- روی Remove All کلیک کنید
    *******۷- از قسمتی که Search نوشته شده sony بنویسید
    *******۸- روی Remove All کلیک کنید .
    ۹-دوباره وارد صفحه درخواست بشد و لاگین کنید و رای بدید .
    البته مرحله ۷ و ۸ برای محکم کاریه و بعد از ۶ میتونید مرحله ۹ رو انجام بدید .
    تاکنون همه ی رای ها ۱۷۹۱ تا و رای های مثبت ۱۷۰۷ تا و رای های منفی ۸۴ تا است .
    همچنین به صفحه ی توییتر یوشیدا https://twitter.com/yosp ، رئیس بخش سرگرمی های سوتی به آدرس زیر بروید و پیام زیر را برایش توییت کنید .
    Hello Mr Yoshida Please Add Persian Language for PS4 and Persian Language Subtitle for Exclusive PS4 Games.*Persian language Speakers

  • JAVADAIRZ گفت:

    به نظر من بیشتر شبیه گراز تا گرگ.دقیق نگاه کنید

  • Hideo.Kojima گفت:

    عالی،من که هیچ کدومو ندیدم 😀
    ———————
    (اسپم:دوستم چنتا سوال درباره ps3 از من پرسید که من چون نداشتم نتونستم بهش جواب بدم:
    با ps3 کپی خور میشه انلاین زد؟
    برای بازی انلاین با ps3 نیازی به پلاس نیست ایا؟
    اگه از psn بازی دانلود کنه کپی خور دستگاه میپره؟
    بازی اورجینال بزاره مشکلی پیش نمیاد؟
    بتلفیلد چهار بدون اپدیت و dlc میتونه انلاین بازی کنه یا نه؟)
    دستان هر کی کمک کنه داستان کامل متالگیر و بازی جدیدمو بهش میگم 😀 😀

  • false savior گفت:

    شاید هم منظور از اضافه کردن این پسره این باشه که کریتوس یه جمهوریخواه قرمز با تجربه هست(جورج بوش) که داره یه رئیس جمهور جدید جمهوری خواه(دونالد ترامپ جمهوری خواه )رو آموزش میده و بهش میگه دنیای داخل و بیرون چقدر خشن و خطرناکه باید بی رحم باشی و در پایان آهوی سفید(معصومیت)رو میکشه این پسره و راه بی رحمی رو یاد میگیره.

    • Dr. Freeman گفت:

      تعلیمات آقای علی اکبر رائفی پور و حسن عباسی چه کرده!!! اوه اوه!!!
      واقعا چطور این نظریه ها و فرضیات به ذهنتون خطور میکنه؟!

      • false savior گفت:

        ساده هست از فیلم کاپیتان آمریکا و بازی کیل زون shadow fall.
        تو اون فیلم که آیرون من قرمز( جورج بوش جم هوری خواه برون مرزی) میره مرد عنکبوتی( دونالد ترامپ جم هوری خواه درون مرزی) رو میاره سر کار و وقتی کاپیتان آمریکای(دموکرات آبی)ازش میپرسه پسر پر دل و جراتی هستی اهل کجایی؟
        عنکبوت میگه: اهل کوئینز هستم
        خوب جناب دکتر باکلاس دونالد ترامپ هم اهل کوئینزه که اتفاقا شعار های تبلیغیش درون مرزیه .
        اینم یه نوع نقده که شما علمش رو ندارین.تعلیمات اون دو نفر هم برای ما بد نبوده بیشتر از دکتر فریمن بدردبخور بوده.

        • M.mohamadr7 گفت:

          وقتی اسکلایی مثل رائفی پور بهشون اجازه میدن بیان چرتوپرت بگن همین میشه دیگه .

        • Dc7 گفت:

          اوه اوه چقدر مردم فکرشون خراب وقتی شما را میبینم یاد این می افتم که وقتی جلو یکی کلمه کردن میگیم طرف سریع مسخرت میکنه چون ذهن ها خراب الان هم حکایت شما برو توکه علم شو دارین انقدر ضر بزن
          خندم از این میگیره به شهروز میگه علم شو نداری

          • false savior گفت:

            علمش رو نداره که مال دو ثانیه شه
            البته اطلاعات در چه زمینه ای داره من نمیدونم ولی درباره رسانه تصویری نداره که جای تعجب هم نداره یه چیزی که منتقد سینما میاد تو رسانه ملی حرف میزنه و نشون میده که چیزی بارش نیست از عوام چه انتظاری میشه داشت.
            هر کی از راه میرسه راجع به همه چیز نظر میده.
            یه عده واقعا فکر میکنن رسانه بچه بازیه.

  • dan tornado گفت:

    بیشترین چیزی که تو این مقاله منو متعجب و هیجان زده کرد اون گرگ فنریر با اون مار جهان
    وقتی دیدم نوشته اون رود خونهه مار جهان هستش خیلی حیرون شدم :wilt: :wilt: :quiet: :quiet: 😮 😮
    مقاله عالی بود :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: 😉

  • Just PS game گفت:

    سلام بعد از ۷ ماه خواستم یه نظری بدم اگه مسئولین محترم اجازه بدن من با سری گاد آف وار تا الان نتونستم ارتباط برقرار کنم اما این نسخه واقعا شاهکاره اما چندتا نکته هست که اینجا کسی بهش اشاره نکرد نکته اول کلمه “والهالا” هست که تر کیب کلمات “لا” و “الها” هست یعنی نبوده خدارو تأیید میکنه یکیم اینکه اودین “Odin” که در فرقه های مختلف با ۲ کلاغ و یک تک چشم شناخته میشه نمیدونم ایندفعه توی داستان چه چیزایی رو میخوان به خورد افکار ما بدن حتی سلاحی که اون غول بزرگ دستش میگیره و مارو میزنه نماد “Obelisk” هست اما بازی واقعا تکنیکی و فوق العاده کار شده من که خودم میخرمش اما خواهشا مطالعاتتون رو ببرین بالا تا این بازی تو ضمیر ناخودآگاهتون تأثیر منفی نذاره ممنون از همتون که وقت گذاشتین خوندین…

    • Dr. Freeman گفت:

      آخه عزیز من مگه والهالا کلمه عربیه که شما میگی لا + ا.له؟!
      کلمه والهالا ریشه ش به واژه ی V.a.l.h.o.l.l در زبان نوردیک کهن برمیگرده. به معنای تالار مردگان. والهالا یک تالار عظیم در سرزمین آزگارده که توسط خدای خدایان یعنی O.d.i.n برش حکمرانی میشه و نصف ارواح مردگان به اونجا فرستاده میشن و نصف دیگه شون به سرزمین فلکوانگر که توسط ایزد با.نو فریا حکومت میشه
      شما اگر واقعا نگران ضمیر ناخودآگاهتون هستین چرا بازی میکنین امثال این بازی ها رو؟!نکنه به قول اقای رائفی پور دید از بالا دارید به بازی؟!

      • ALIREZA A.T.A گفت:

        ممنون از شهروز جان برای توضیح تالار مردگان
        دوست عزیز همونطور که شهروز جان گفت این زبان عربی نیست و مطعلق به زبان نوردیک هست.
        و این نکته رو بگم که این تالار ۵۴۰ در داره که روزی تعداد زیادی سرباز شانه به شانه(تعدادشون رو یادم رفت معذرت) و به جنگی میروند. از یکی از درهاهم گرگی حفاظت میکنه

        • Just PS game گفت:

          کلا تو توهمین بابا چه دری چه گرگی؟؟؟ اینها افسانه هست اگه بخوان برای جایی در واقعیت نگهبانی بذارن از اجنیان استفاده میکنن نه گرگ و هزارتا دروغ ولی این توهماتو آوردن رو بازی پیاده کردن هرچند گفتم بازی واقعا معرکس اما نکاتی که از لحاظ اعتقادی به خوردمون میدن رو باید دقت کنیم من نمیگم بازی نکنیم فقط مواظب باشیم همین

          • ALIREZA A.T.A گفت:

            فکر کنم اسمش افسانه است دیگه نه؟ الکی هر چیزی رو گنزه نکن همه افسانه دارن حتی ما، الان رستم واقعیه؟ و یا مثلا تخت جمشید(تخت جمشید که تمام جواهرات کره ی زمین ساخته شده یا کیومرث اولین پادشاه زمین
            هرچیزی رو الکی گنزه نکن برادر من

            • Just PS game گفت:

              تو داری رستمو با تخت جمشید که واقعیه مقایسه میکنی؟؟؟ عزیزمن اونا افسانه دارن اما نه در جهت فرهنگ سازی درست بلکه اگر تحقیقاتی راجع به ایلومیناتی داشتی میفهمیدی که از قرن ها پیش لژ های ماسونی تأسیس شدن برین یکم مطالعه کنین بعد بازی کنین این خوبه اونوقت بیشتر به ماهیت این جونورا پی میبرین از ما گفتن بود نیومدم اینجا بگم من خیلی میدونم شماها هیچی نمیدونین برین یکم شماها هم مطالعه کنین خواهشم اینه ازتون

            • Dr. Freeman گفت:

              مطالعه شما منبعش چیه؟؟؟غیر آقای رائفی پور و عباسیه؟
              دوست گلم من تمام سخنرانی های این آقایون رو گوش کردم.حتی حضوری در همایش هاشون شرکت داشتم و باهاشون اختلاط کردم…نتیجه این که دوره ای از زندگیم کاملا همه چیز سیاه یا سفید بود…همه چیز شکل نماد بود…حتی هر عددی میدیدم جمع میبستم ببینم ۱۳ یا ۳۳ میشه یا نه! من نمیخوام نظرتو عوض کنم…تو هم سعی نکن نظر ما رو عوض کنی…چون فایده نداره…من به بازی و فیلم و کمیک به چشم سرگرمی نگاه میکنم…نه بت می سازم ازشون نه منحرف میشم و دین و ایمونم رو از دست میدم…شما خیلی جدی گرفتی…البته داغی.مشکلات زندگی که فشار آورد یادت میره این حرفا
              ماهیت این جونورا؟؟ تو کشور ما جونورایی هستن که شیطون رو درس میدن…شما از اونها شروغ کن ارشادت رو…اینکه میای میگی حرف من فقط درسته یعنی میخوای بگی من خیلی میدونم…نه عزیزم…شما هیچی نمیدونی…چهار تا سخنرانی گوش کردی، حالا فک میکنی ایلومیناتیلوژیست شدی!

            • ALIREZA A.T.A گفت:

              نمیدونم علتش چیه که شما انقدر بر این تاکید دارید که هیچکسی مطالعه نداره و فقط شما داری؟
              واقعا یه بازی که در افسانه ها به سر میبره رو اینقدر بزرگ نکن تاثیرش رو روی افکار
              درضمن دوست عزیز تحت جمشید واقعیه؟ در اصل تخت جمشید اولین بار در کتاب شاهنامه نام برده شده بود و وقتی مردم شاهنامه رو خوندن و اسم شاهنامه رو دیدن و ویرانه شده ی پارسه رو دیدن(البته اسمش رو نیمدونست) گفتن همان تخت جمشید هست منبع هم هستش میتونید به ویکی پدیا رجوع کنید

            • ALIREZA A.T.A گفت:

              درضمن تخت جمشیدی که من گفتم تخت پادشاه جمشید در افسانه ها بود که به ج.ن ها دستور داد با تمام جواهرات بسازن

      • Just PS game گفت:

        شهروز جان خودت خوب میدونی که تمامی این حرفایی که گفتی چرت هایی که اونا به خورد ما دادن بیش نیست آقای رائفی پور باز دو کلام بیشتر از ماها مطالعه داشته و اینارو میدونه همون اودین رو شما اگه بشناسین میفهمین چی به چیه خدایان مضخرفی بیش نیست تنها یک خدای واحد هست و ایشون مره خدایان رو میکشه به کسی تبدیل میشه که خدایان رو میکشه این شرک نیست عزیز من؟؟؟؟ من خودم بازیش میکنم چون از گیمپلی لذت میبرم اما متنفرم از داستانش درضمن امکانش هست من از بالا نگاه کنم شما یعنی اینقدر عقل کلی که منو در اون حد نمیبینی از بالا نگاه کنم به این بازی؟! شما پس برو آهنگ ریهانا به اسم Umbrella رو گوش کن بعد میفهمی که این کلمات عربی میشن یا نه اونجا خواننده میگه umbre lla elah elah یعنی نیست خدا خدا اینها از زبان عبری هم استفاده میکنن از شما دیگه بعیده

        • Just PS game گفت:

          خدایی حوصله نوشتن ندارم باید باهات حضوری بحث کنم اما اینو بگم خیلیا هم نماز میخونن هم ز.نا میکنن به نظرت درسته هم شرک هم عبادت؟؟!!!! ببین تو خودتو با بقیه مقایسه نن خیلیا دنیاشون یده اینجور چیزا و اعتقاداتشون روی اینا سسته درضمن بعله من منبع دیگه ای بغیر از رائفی پور و آقای حسن عباسی دارم خیلی خیلی قوی تر که نمیخوام بگم ولی بدون همه مثل منو شما نیستن من اعتقاد کسی رو عوض نمیکنم گیم اصلا در حدی نیست که بخواد اعتقاد باشه فقط خیلی نکات ریزی جا میدن تو بازیا که با افکارمون بازی میکنه اینو خود شما هم میدونی اما واسه سرگرمی نگاه کنی بعله مشکلی نیست منم همینو میگم بدونی چی داری نگاه میکنی و بازی میکنی نه تنها شما همه رو میگم چیزه بدی میگم عایا؟!!!!!!

          • Dr. Freeman گفت:

            @Just PS Game
            این حرفت رو قبول دارم که همه از نظر اعتقادی قوی نیستن و قدرت تحلیل بالایی ندارن (یکیش خود من)…
            منبعت رو کاش بگی!
            هم شرک هم عبادت؟! سوال روشن تر از روز میپرسی؟! معلومه که نه!
            ضمیر ناخودآگاه رو قبول دارم اما بحث کردن در جمعی که آمادگی پذیرشش رو ندارن اول مقدمه چینی و سیا.ست میخواد.اگه یه راست بری سر نامشروع و حرام زاده و مزخرف و این حرفا، همه گارد میگیرن دوست گلم
            اینجا البته جای بحث نیست…چون ۱ ساعت باید تایپ کنم، آخرشم میره بررسی و تا بیرون بیاد از بررسی و شما بخونی و جواب بدی کلا عطش بحث میره
            دوس داشتی خوشحال میشم تو تلگرام با هم حرف بزنیم (البته اگه تلگرام مصداق کفر و شرک نباشه 😀 )
            ShahrouzMaleki@

          • daud گفت:

            داداش شهروز الحق که انسان دانایی هستی.اصلا تک تک کلمات و جملاتت حساب شدست.واقعا دمت گرم.ای کاش خودمم بتونم این قدر حساب شده و سنجیده حرف بزنم.واقعا لیاقت تحسین رو داری داداش.دمت گرم.

        • false savior گفت:

          “پس همه چی رو به همه چی ربط ندین لطفا!”
          با اجازه این قسمت رو من جواب میدم:در زمان خشایار شاه و داریوش گروهکی به اسم داعش نبود ولی زمانی که سری دوم فیلم سیصد خیزش امپراطوری رو ساختن از اون جایی که دیگه در دنیا همه داعش رو شناخته بودن اومدن شخصیت داریوش رو معرفی کردن که کچل بود با نیم متر ریش و مثل داعشیا هم سیاه پوشیده بود و قیافه اش رو درست مثل سرکرده داعشی ها کردن و اسمش هم که داریوش با داعش همخوانی داره پس ربطی نداره که والهالا کی اسمش در افسانه های اسکاندیناوی اومده مهم اینه که الان قصد دارن چه استفاده ای ازش بکنن و به چی ربط بدن.

    • Auditore گفت:

      :rotfl: :rotfl: :rotfl:
      داداش کلا توی این بازی داستانش شرکه خالصه ولی فقط داستانو گیمه ! وقتی داستانش که واضح اینطوریه تاثیری رو ما بذاره چهار تا نماد که خیلیامون متوجهشونم نمیشیمو به سه نقطمون میگیریم میخواد رومون تاثیر بذاره ؟ بیخیال :laugh:
      اون قسمت نظرت درباره والهالا هم خیلی باحال بود دمت گرم خیلی خندیدم 😀 اخرین عزیز دل تو فارسی نوشتیا این شکلی شده :laugh:

    • Dc7 گفت:

      همه این ها شعر ور بیش نیست یک مشت اسکل دور هم جم میشن میگن امروز چه غلطی کنیم میان این چیزا هایی که شما گفتی در میارن یارو اهنگ بنیامین میگه برعکس کنید توش نشون های شیطان پرستی اخه یکی نیست بگه کسل یارو مگه دیونه ست اهنگ سر ته پخش کنه

    • dan tornado گفت:

      کلن بازیش از سر تا شرت کریتوس فرمانسونیه

    • messi game فن کریتوس گفت:

      دکتر جوابتو داد من دیگه نمیگم

    • s1107 گفت:

      پس نتیجه میگیریم که انجام این بازی ثواب دارد …

      چرا که در آن شیاطین و رهبرشون (اودین) رو میکشیم … 😉

  • ata.express گفت:

    دستتون درد نکنه.
    سیر تا پبازپشو دراوردین.
    من بیشتر توجهم به اون روح و مار جهان افتاد.ولی اون موجودی که پرواز میکرد تقریبا شبیه کسایی بود که کریتوس در اول با اونا جنگید.با این تفاوت که رنگش به جای آتشین به رنگ آبی بود.

  • messi game فن کریتوس گفت:

    عشقمه این بازی.دمت گرم ولی بعضی جاهاشو خودم تو گیم بلیش تحلیل کردم.

  • messi game فن کریتوس گفت:

    اره یادم افتاد هردو باهاشو رید بعد چکمه رو واسه خودش کرد.دمت گرم

  • Sly stallone گفت:

    به نظر من احتمال وقوع رانگاروک ( همون آخرالزمان افسانه های نورس ) که خدایان با هم میجنگن تو این سری خیلی زیاده… اگه باشه که چه شود 😀 😀 😀 😀

  • siavash2050 گفت:

    تمام این نکات، مواردی بودند که احتمالا به آن‌ها توجه نکرده بودید ، مدیونی اگه فک کنی توجه کرده بودیم ?:-)
    دومین راز مخفی تریلر، یک موجودی است که می‌تواند پرواز کند و سلاحی چوب مانند با خود به‌همراه دارد. حدس می‌زنم با برخورد با چون آن، احتمالا آسیب خواهیم دید. 😮 😮 😮 به خدا من فکر میکردم این همون چوبی هست که پری مهربون باهاش واسه سیندرلا کالاسکه و کفش و … ایجاد کرد !
    کریتوس + کفش پاشنه بلند

    • hadi گفت:

      سخن بزرگان
      i am hungry ;feed us
      what are you doing?
      :rotfl: :rotfl: :rotfl:
      now boy
      :rotfl: :rotfl:

      • messi game فن کریتوس گفت:

        سخنه بزرگان خخخ عالی بود داداش ولی کریتوس از بزرگ هم بزرگتره.میشه گفت خدای بزرگان

        • GENERAL گفت:

          با سلام و عرض ادب و احترام خدمت دوستان
          من یه فیلم درست کردم ،جدیده ، روی نام کاربریم کلیک کنید.
          روی General کلیک کنید لطفا.

          ░░░░▄▄▄▄▀▀▀▀▀▀▀▀▄▄▄▄▄▄
          ░░░░█░░░░▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒░░▀▀▄
          ░░░█░░░▒▒▒▒▒▒░░░░░░░░▒▒▒░░█
          ░░█░░░░░░▄██▀▄▄░░░░░▄▄▄░░░█
          ░▀▒▄▄▄▒░█▀▀▀▀▄▄█░░░██▄▄█░░░█
          █▒█▒▄░▀▄▄▄▀░░░░░░░░█░░░▒▒▒▒▒█
          █▒█░█▀▄▄░░░░░█▀░░░░▀▄░░▄▀▀▀▄▒█
          ░█▀▄░█▄░█▀▄▄░▀░▀▀░▄▄▀░░░░█░░█
          ░░█░░▀▄▀█▄▄░█▀▀▀▄▄▄▄▀▀█▀██░█
          ░░░█░░██░░▀█▄▄▄█▄▄█▄████░█
          ░░░░█░░░▀▀▄░█░░░█░███████░█
          ░░░░░▀▄░░░▀▀▄▄▄█▄█▄█▄█▄▀░░█
          ░░░░░░░▀▄▄░▒▒▒▒░░░░░░░░░░█
          ░░░░░░░░░░▀▀▄▄░▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒░█
          ░░░░░░░░░░░░░░▀▄▄▄▄▄░░░░░█
          ————————————————–
          و ممنون این نکاتی که در باره بازی گاد او وار منتظر کردید

    • Ehsan Sadeqii گفت:

      با سلام دوستان عزیز گیمر،(خودشون میدونن طرف صحبتم چه کسی هس.).
      بعد از مدتی که کامنت نمیزاشتم والبته سایت رو دنبال میکردم تو این پست ی چن تا نظر حالمو بد جوری خراب کرد،در حدی که الان به شخصه فک میکنم روان پریش هستم،ببینید دوستان ی چن نفر از هم وطنای عزیز اومدن و میگن که این جور بازی ها که مثلا فلان شکل در بازی هس مربوط به شی طان پرستی و ف را م ا سونری هستش،خدایی خیلی حالم خراب میشه که یارو میاد میگه خط قرمز روی چشم چپ کریتوس،ح را م زا د گ ی کریتوس،کلمه ی والهالا،شمشیر های کریتوس،رنگ بدن کریتوس،نوع شکل های رو ی سلاح اون غولی که تو تریلر دیدیم و خیلی چیز های دیگه رو به این جریانات ربط میدن،واقعا برا خودم متاسفم که بین چنین مردمی دارم زندگی میکنم،اخه عزیز من چرا تو هر چیزی رو میبینی به تک چشم ربط میدی،چرا فک میکنی همه اومدن د ین تو رو تخریب کنن،چرا سرگرمی رو به ضمیر ناخوداگاه مربوط میکنی؟چرا میخای تنها سرگرمی برو بچ ایران رو ازشون بگیری و اونو خراب کنی؟ حالا ما سرگرمی جز گیم نداشتم میرفتیم معتاد میدشم خوب بود؟ اون موقع شما میومدی بگی فازی که با فلان مواد میگیری چیه و شکلاس چطوریاس؟اگه خیلی ادعای دانایی و طرفداری از حقت میشه این فیش های میلیاردی رو درس کن و به انسانیت افرادی که ادعای انسانیت میکنن برس،من به شخصه دارم از پرستش خدای یکتا پشیمون میشم چون افرادی مثل تو دارن اونو میپرستن،افرادی روان پریش که از کلمه ی چتر به واژگان انگلیسی داستان عربی و عبری میسازن و از ی کلمه که مربوط به اسکاندیناوی هس به الل ه عربی ربطش میدن،اگه شما ادعای داناییت میشه اول خودتو درس کن که نباید به فرد ی د ینی توهین کنی البته اگه از اونا نباشی که به قول معروف میگن ی بچه چارتا کتاب تاریخ میخونه جو میگیرتش،راستی فک نکن من و امثال من این چیزا رو نمیدونیم ما خیلی بیشتر از شما پای اون حرفای استاد هایی که ی زمانی برای بازی کلش اف کلنز داستان میساختن میگفتم اینفرنو تور تک چشمه و دو تا اینفرنو تور در بازی هس که بزاریشون جفت هم میشه ۱۱ و این عدد فلانه،ایکس بو فلان نماده،نشستم،حتا داشتم به جنون میرسیدم که چرا این افراد از هر چیزی ی چیزی در میارن،تمام دنیای اطرافمو به شکل میدیم(الان حال شما رو درک میکنم عزیزم)،الانم دارم به خاطر خودت میگم که فکرتو مشغول این چیزا نکنی و این شک در وجودت نباشه که بگی هه اره تمام دنیا میخای د ین منو خراب کنن،نه عزیز من کسی به فکر شما نیس و به قولی شما خود درگیری داری،زیاد گفتم سر خودمو درد اوردم ،خلاصه بگم،
      کسی به فکر این نیس که د ین کسی رو خراب کنه و اگرم هس از بی عقلیشه!ما به گیم از دید ی سرگرمی نگا میکنی و ته چیز دیگه،اگه خدای بابا سرتو میپرستی نمیخاد بیای اینجا و این حرفارو بگی برو همون خدا رو بپرس که همه به سمتش برمیگردیم و این چیزا ی حرف بیش نیس و خودتو خسته نکن
      در اخرم به تمام دوستان بابت معرفی شدن بازی افسانه ای و اساطیر گاد اف وار تبریک میگم و حتما ی سه گانه ی دیگه رو خاهیم داشت با این بازی و طراحی زیبای محیط بازی به منظور دلچسب کردن بیشتر ان.

  • ATAR گفت:

    درود
    به لینک زیر بروید و برای افزوده شدن زبان پارسی به PS4 رای دهید .
    http://share.blog.us.playstation.com/ideas/2015/05/25/persian-language-for-ps4/
    از مدیران میخوام که این گفتگو را جزء گفتگو های مهم کنند تا زودتر زبان پارسی به PS4 افزوده شود .
    اگر تونستید با چند نام کاربری PSN به این سایت برید و رای بدید .
    این لینک برای اضافه شدن زبان عربی بوده که سونی پس از آن زبان عربی رو به PS4 افزود .
    http://share.blog.us.playstation.com/ideas/2014/05/20/want-arabic-keyboard/
    تعداد همه ی رای ها کنار دکمه ی منفی ـه و اون به معنی تعداد منفی ها نیست برای شمردن منفی ها ، رای های مثبت را از همه ی رای ها (که کنار دکمه ی منفی است) کم کنید .
    یک راهی برای بالا بردن مثبت ها با یک اکانت پیدا کردم . شما باید تمام کوکی های سایت playstation.com و سایت sonyentertainmentnetwork.com را از مرورگر خود پاک کنید و وارد همون لینک درخواست پارسی کردن بشید و به پی اِس اِن لاگین کنید . رای بدید .
    کسانی که مرورگر فایرفاکس دارند مراحل زیر رو طی کنند :
    ۱- وارد صفحه ی درخواست بشید
    ۲- راست کلیک کنید
    ۳- روی view page info کلیک کنید
    ۴- روی تب Security کلیک کنید
    ۵- روی view Cookies کلیک کنید
    ۶- روی Remove All کلیک کنید
    *******۷- از قسمتی که Search نوشته شده sony بنویسید
    *******۸- روی Remove All کلیک کنید .
    ۹-دوباره وارد صفحه درخواست بشد و لاگین کنید و رای بدید .
    البته مرحله ۷ و ۸ برای محکم کاریه و بعد از ۶ میتونید مرحله ۹ رو انجام بدید .
    تاکنون همه ی رای ها ۱۷۹۱ تا و رای های مثبت ۱۷۰۷ تا و رای های منفی ۸۴ تا است .
    همچنین به صفحه ی توییتر یوشیدا https://twitter.com/yosp ، رئیس بخش سرگرمی های سوتی به آدرس زیر بروید و پیام زیر را برایش توییت کنید ..
    Hello Mr Yoshida Please Add Persian Language for PS4 and Persian Language Subtitle for Exclusive PS4 Games.*Persian language Speakers

  • mohrez گفت:

    تنها چیزی ک دوس دارم بدونم اینه ک چجوری میخوان کریتوس رو از اون داستان در بیارن بزارن تو این داستان و چجوری تو این داستان با خدایان مشکل پیدا میکنه و میره باشون میچنگه اخه ربطی ب هم ندارن باز اونجا زئوس باباش بود ….ویژگی هام ک هر دفعه کلی تغیر کرده اینم مثه اوندفه دیه ولی فک کنم بازم ی سگانه در پیش داریم اگه جهان ازاد باشه چی میشه ک عمرن بشه فک کن تو جنگل میگردی یکیو یهو صلاخی میکنی 😐

  • Dr. Freeman گفت:

    خب الان چیکار کنیم؟؟تحریم کنیم بازی رو؟؟الان همه مسائل و مشکلات جهانیان مرتفع شده بحمدالله و فقط مشکل نامشروع بودن کریتوس حل نشده باقی مونده؟؟بازیتونو بکنید بابا 😐 عزیز من تقریبا تمام نیمه خداها یا دمی گاد ها نامشروعن. چرا؟چون یه خدایی یه زن زیبایی رو چشم میکرد و باهاش هم بستر میشد و نتیجه ش میشد نیمه خدا. خود اون زن هم اکثرا نمیفهمید که کی باردارش کرده. نمونه ش هرکول یا پرسیوس.پس ما هرکول رو هم باید بیست سال پیش تحریم میکردیم یا فیلم نبرد تایتان ها رو هم نمیدیدیم تا یه وقت ضمیر ناخودآگاهمون نچاد

  • messi game فن کریتوس گفت:

    توهین نکن داداشه گلم

  • malware گفت:

    چه حالی میداد به اون موجود شبح مانند تبر رو از دور پرت میکردی ببینی چی میشه :idk:

  • hadi گفت:

    این زئوس واقعا خیلی حش.رش بالا بوده .کلی خدا درست کرده .
    البت این ها افسانه ای بیش نیستنند .
    خدا یه دونست .نه زائیده شده و نه میزاد

  • Dr. Freeman گفت:

    من یه چند تا نکته دیگه تو تریلر پیدا کردم (صد بار دیدم تا حالا :hypnotized: ):

    ۱- همون اول تریلر، پسر کریتوس داره با مجسمه چوبی O.d.i.n بازی میکنه…بعد که میخواد بره تو کلبه، سر راهش به یه مجسمه اسب چوبی کوچیک لگد میزنه…این اسبه که پاهاشم خیلی چاقه میتونه S.l.e.i.p.n.i.r (اسب هشت پای اُدین) باشه

    ۲- با ورود پسر به کلبه، اگه روشنایی پلیر رو زیاد کنی و یکم هم کنتراستش رو زیاد کنی میتونی چکمه های هرمس رو ببینی (گوشه سمت چپ – پایین) که آتنا تو گاد ۳ به کریتوس داد

    ۳ – اون موجود شبح مانند که بعد مبارزه اول کریتوس دیده شد – دقیقا یه موجود همون شکلی رو من تو آرت ورک بازی پیدا کردم

    ۴ – پسر کریتوس تیرهایی با قابلیت صاعقه داره – یعنی میتونه ثور باشه؟؟ در اینصورت، کریتوس همون اُدینه!!!!

    ۵ – دقیقا قبل از دقیقه ۶:۴۵، وقتی کریتوس اون مکان جدید رو کشف میکنه، سمت راست تصویر یه ترول از پا آویزون شده در حالی که کشتنش (احتمالا کار راهزنا بوده – چون اون مکان پر از چا.دره که نشون میده کمپ راهزنا بوده)

    ۶ – اون موجود پری مانند که یه چیزی مثه چوب دستی دستشه میتونه یه V.a.l.k.y.r.i.e باشه (والکیری ها موجودات مو.نثی هستن که طبق اساطیر اسکاندیناوی تصمیم میگیرن در میدان نبرد کی بمیره و کی زنده بمونه)

  • false savior گفت:

    چطور ناراحت نشن کریتوس بت یه عده هست.
    حر امز اد گی و همج نس بازی از مواردی هست که در این چند سال به شدت قبحش رو تو فیلما و بازیا شکستن تا جایی که وقتی میگی فلان شخصیت همج س بازه یا حر ومز ادس طرف چنان متعصبانه برخورد میکنه که انگار به ناموسش توهین شده.

  • ahmad.mn گفت:

    از نظر داستانی فکر کنم ماجراجویی خوبی در راه باشه ولی از نظر گیم پلی یکی از ملال آورترین تریلرهایی بود که دیدم. به نظرم خیلی مضخرف بود با کندی تمام چندتا خراش روی پای اون ترول ایجاد کرد. blade of chaos کجا و این تبر بی حال کجا! کم کم داشت خوابم میگرفت. این تریلر حداقل هیچ نشانی از خدای جنگ نداشت

    • ALIREZA A.T.A گفت:

      پیریش هم درنظر بگیر دیگه اون سرعت جوانیرو که نباید داشته باشه

      • goodgamer گفت:

        خود سازندگانش گفتن این دمو صرفا فضای کلی بازی رو نشون میده و قراره مثل قبل شاهد گیمپلی و درگیری های حماسی باشیم.:-|حتی گفتن تو یک محیط با ۱۰۰ تا دشمن هم مبارزه می کنید.دم بچه های سانتا و سونی گرم که حداقل جرئت داشتن و این ریسک رو کردن و تغییرات زیادی در بازی دادن(نه فقط دوربین)که اگه موفق هم نشه(که ۱۰۰۰۰٪ میشه و مطمئنا شاهکار میشه)برای من جای تقدیر داره

    • ahmad.mn گفت:

      ALIREZA A.T.A
      درسته ولی چرا باید خیلی سال از نسخه سوم بگذره؟ نمیشد چند سال کم بگذره تا این قدر کریتوس پیر و از کار افتاده نباشه؟ واقعا هیچ نشانی از کریتوس نداره. من مشکلی با تغییرات ظاهری خود کریتوس و یا حتی آروم شدنش ندارم. بازی دیگه هک & اسلش نیست با این زاویه دوربین. اون تبر یکی از بدترین نکاتی بود که تو تریلر دیدم. مبارزات رو با این تبر و ضربات کند کریتوس تصور کن! تهوع آوره!

  • mamadtala17 گفت:

    اگه توجه کنید اون درخته توسط چیزی نصف شده!!!!!http://uupload.ir/files/2m7w_untitlesssd.png

  • Deadking گفت:

    خیلی جالب بود فقط اون عکس روح رو اصلا ندیده بودم

  • reza-assassin گفت:

    انقد تریلرو موقع انتشار دیدم که همه ی اینارو پیدا کرده بودم!
    —————-
    ناموسااا این لایکو دیس لایکو اضافه کنین الان اصن حس میکنم یه دستمو قطع کردن Grin Grin

  • شما بری تاریخ اساطیر یونان بخونی می بینی بیشترشون …… هستن مثله جیسون… زینا و هرکول و پرسیوس که اون دوست عزیز بهش اشاره کردن…. البته خوده مادر زئوس گایا هم هادس رو از یه تایتان دیگه بماند…. 😐

  • alireza_asp گفت:

    هرکولم نامشروع بود . فیلمشو نباید ببینیم .

  • se0pe0hr.BE گفت:

    سلام .دوستان مطلب خیلی خوب بود کلی چیز میز یاد گرفتم
    فقط خواستم ی نکته ای رو به شما ها هم بگم . نمیدونم شما هم دیدین یا نه ولی درست بعد از
    اینکه تیر پسره خطا رفت و قبل از شروع دعوای کریتوس با اون سه موجود سمت چپ تصویر
    به نظر یه اشعه ابی رنگ تابیده میشه و بعد از مدت کمی ناپدید میشه یا اینکه من توهمی شدم
    در هر حال خواستم نظرتونو بدونم و مرسی بابت سایت خوبتون :yes:

  • w.g.s گفت:

    ممنون از نقد زیباتون آقا سعید خیلی جالب بود :evilgrin: :inlove:

قیام والهالا | نکاتی که احتمالا در تریلر God of War از دست دادید - گیمفا