قیام والهالا | نکاتی که احتمالا در تریلر God of War از دست دادید - گیمفا
قیام والهالا | نکاتی که احتمالا در تریلر God of War از دست دادید - گیمفا
قیام والهالا | نکاتی که احتمالا در تریلر God of War از دست دادید - گیمفا
قیام والهالا | نکاتی که احتمالا در تریلر God of War از دست دادید - گیمفا

قیام والهالا | نکاتی که احتمالا در تریلر God of War از دست دادید

سعید شیخی‌پور
۰۹:۰۰ ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
قیام والهالا | نکاتی که احتمالا در تریلر God of War از دست دادید - گیمفا

سونی در کنفرانس E3 2016 خود با نمایش گیم‌پلی نسخه جدید God of War ما را حیرت‌زده کرد. بازی به‌شدت نسبت به نسخه‌های قبلی خود تفاوت دارد. حال و هوای غم‌انگیز، شکل جدید مبارزات و قهرمان چندین ساله آن، همگی می‌خواهند یک مسیر جدید و هیجان‌انگیز را برای سری ایجاد کنند. با دیدن اولین تریلر بازی، ما تمام نکاتی که ممکن است از دست داده باشید را جمع‌آوری کرده‌ایم.

یک شخصیت جدید

۲۰۱۶ ۰۶ ۲۲ ۱۲۲۶۳۵

در نسخه جدید God of War، یک شخصیت جدید وجود دارد؛ پسری جوان که تحت آزمایش بقا است. ظاهرا مادر او به‌تازگی فوت کرده و شاید دلیل اینکه در اوایل تریلر، چاقوی مادرش را به ارث می‌برد هم همین باشد. به‌نظر می‌رسد این شخصیت در واقع پسر کریتوس است. کریتوس سعی دارد دانش خود را به او انتقال دهد و برای این کار باید خشم خود را کنترل کند. طبق اطلاعاتی که منتشر شده، کریتوس نمی‌تواند زبان اسکاندیناوی را درک کند اما این پسر توانایی چنین چیزی را دارد. یک مورد که سوالات جالبی را به وجود می‌آورد، خالکوبی‌های پشت گردن و دست این پسر بچه است. کریتوس مطمئنا نمی‌تواند زبانی را که متوجه نمی‌شود را بنویسد بنابراین چه کسی خالکوبی‌های این پسر بچه را انجام داده است؟

stjrkrarmr، عبارتی است که می‌توان در امتداد ساعد او مشاهده کرد و احتمالا ۲ بار تکرار شده (بخش دوم همیشه پوشش داد می‌شود اما ظاهرا با “stjrk” آغاز و با “mr” پایان می‌یابد) که به معنای “بازوی قوی” یا “قدرت بازو” است.

godofwar 1 godofwar 2 godofwar 3

یک مورد دیگر که در اطرفا ساعد می‌توان مشاهده کرد، عبارت “happskejtr” است که در معنا به‌صورت “تیر خوش‌شانس” یا “شانس با تیر” ترجمه می‌شود.

مورد آخر که در پشت دست او قرار دارد، عبارت “hrada hond” است که به “دست سریع” معنا می‌شود.

کریتوس پیر

۲۰۱۶ ۰۶ ۲۲ ۱۲۴۷۴۴

پس از نسخه‌هایی که منتشر شد و خشونت بسیار زیاد کریتوس در آن‌ها، ظاهرا او این‌بار می‌خواهد کمی آرام‌تر باشد. کریتوس با یک شخص جدید ملاقات کرد، خانواده تشکیل داد و از خشم خود که در گذشته بارها برایش مشکل‌ساز بود دوری می‌کند. به‌نظر می‌رسد خدای جنگ سابق هم‌اکنون زندگی ساده‌ای را با پسر خود تشکل داده که او را تنها نمی‌گذارد و به وی روش زنده ماندن یا بقا را آموزش می‌دهد. با توجه به یکی از مصاحبه‌های زنده کوری بارلوگ، کارگردان بازی، کریتوس قرار است تنها شخصیتی باشد که در نسخه جدید God of War کنترل آن را به‌دست می‌آوریم. در جزئیات انتشار یافته از داستان، فهمیدیم که داستان این نسخه، سال‌ها پس از وقایع نسخه سوم رخ خواهد داد. سوالات زیادی ذهن طرفداران را مشغول می‌کند که کریتوس چطور توانست زنده بماند؟ او در نسخه سوم با خودکشی، خود را فدای بشریت کرد و نگذاشت قدرت خدایان به دست آتنا برسد تا مانند زئوس مجددا بر بشریت حکومت کند. یکی از دلایل دیگر هم این بود که کریتوس قصد داشت تمام کسانی که در مرگ همسر و فرزندش دخالت داشتند را از بین ببرند و خود او هم یکی از این افراد بود بنابراین با خودکشی خود، هم بشریت را نجات داد و هم انتقام خانواده‌اش را گرفت اما اگر دقت کرده باشید، پس از رفتن آتنا، کریتوس دوباره بر می‌خیزد و به سمت دریا می‌رود که احتمالا از شانس خوب او، برخی از دریانوردان، وی را می‌یابند و به درمانش می‌‌پردازند!

یک سیستم جدید

۲۰۱۶ ۰۶ ۲۲ ۱۳۰۵۵۰

مانند نسخه‌های پیشین، God of War جدید هم از نوعی “سیستم تجربه” بهره می‌برد اما به جای گرفتن تجربه از طریق واحد پول درون بازی که صرف توانایی‌ها می‌شد، کریتوس ظاهرا تجربیات را از طریق اقدامات خود به‌دست خواهد آورد که باعث افزایش توانایی‌ها یا ویژگی‌های مرتبط با هر اقدامی که او انجام می‌دهد می‌شود. برای مثال، کریتوس می‌تواند مهارت‌های ردیابی خود را از طریق شکار کردن به‌دست بیاورد. در حالی که این نکته بسیار هیجان‌انگیز به‌نظر می‌رسد، هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست سیستم تجربه یا پیشرفت تا چه حد پیچیده خواهد بود یا چگونه برروی توانایی‌های کریتوس تاثیر می‌گذارد.

این نکته هم قابل ذکر است که کریتوس دوبار در تریلر تجربه به‌دست آورد و یکی از آن‌ها در زمانی بود که به پسر خود کمک کرد. این بدان معناست پیشرفت کریتوس ترجیجا به میزان رشد پسر او بستگی دارد.

مدیریت خشم

vh8b 2016 06 18 181519

همان‌طور که در لحظه درس دادن کریتوس به پسرش مشاهده کردیم، کاملا واضح شد که او همچنان مشکلاتی در کنترل خشم خود دارد. در بالا، سمت چپ تصویر، چیزی را می‌توان دید که ما فرض می‌کنیم میزان خشم کریتوس براساس خشمی که او احساس می‌کند را نشان می‌دهد. این موضوع می‌تواند نشانه خوبی از این باشد که کریتوس در تلاش برای پرهیز از خشم خود است.

زمانی که تیر آن پسربچه به خطا رفت، در ابتدا کریتوس با صدای بلند آغاز کرد تا فقط بتواند خشم خود را کمتر سازد و سپس صدای خود را آرام‌تر کرد تا به پسربچه بفهماند چه کاری را نیاز است که انجام دهد.

 مبادله Blades of Chaos با یک تبر جادویی

۲۰۱۶ ۰۶ ۲۲ ۱۷۴۸۴۴

کریتوس این‌بار یک سلاح کاملا جدید را برای مبارزه استفاده می‌کند و به جای دو سلاح قبلی معروف خود، یعنی Blades of Chaos، یک تبر جادویی را مورد استفاده قرار می‌دهد. این یک تغییر بزرگ است اما به‌نظر می‌رسد سن او دیگر اجازه استفاده از آن دو شمشیر قبلی‌اش را نمی‌داد. تبر جادویی کریتوس را می‌توان به سمت دشمنان پرتاب کرد و سپس به دست کریتوس بازگردانده می‌شود. علاوه بر این، تبر جادویی کریتوس را می‌توان به‌منظور افزایش قدرت حمله یا ارائه یک حمله شوکه‌کننده قدرت‌مند، با انرژی عنصری یخ آغشته نمود.

نماد امگا

۲۰۱۶ ۰۶ ۲۲ ۱۷۵۸۵۶

نماد به‌یاد ماندنی سری God of War، یعنی امگا در پشت کریتوس جای گرفته است. همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، این نماد درست در جایی قرار دارد که کریتوس، تبر جادویی خود را برروی آن می‌گذارد.

قدرت پسر خدای جنگ

۲۰۱۶ ۰۶ ۲۲ ۱۸۰۴۳۲

به‌نظر می‌رسد پسر کریتوس قادر به پشتیبانی پدر خود در جنگ با استفاده از تیر و کمانش است. یک نمونه در مبارزه با ترول نشان داده شد که او می‌تواند تیرهای خود را با برق مخلوط کند تا یک انرژی پرتابه قدرت‌مند را ارائه دهد. با توجه به اطلاعات منتشر شده توسط کوری بارلوگ، کارگردان بازی، یکی از دکمه‌ها برای تعامل با پسر کریتوس اختصاص داده شده که او را وادار به اجرای اقدامات خاصی در بازی می‌کند که این ویژگی‌ها هم در نبردها و هم در حل معماها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خشم اسپارتانی کریتوس

۲۰۱۶ ۰۶ ۲۲ ۱۸۱۴۳۱

به‌نظر می‌رسد کریتوس به توانایی خشم جدیدی به نام خشم اسپارتان (Spartan Rage) دسترسی دارد. در نسخه‌های قبلی سری از توانایی خشم به‌منظور افزایش قدرت حمله کریتوس استفاده می‌شد اما هنوز کاملا مشخص نیست که در نسخه جدید بازی هم چنین چیزی برای این توانایی در نظر گرفته شده یا خیر. همان‌طور که در تریلر مشاهده کردیم، پس از تحریک خشم اسپارتان، کریتوس فقط آن‌ را برای انجام ضربات نهایی به ترول مورد استفاده قرار داد.

نبود حالت Quick Time Event

۲۰۱۶ ۰۶ ۲۲ ۱۸۲۲۴۵

تقریبا هیچ دکمه‌ زنی‌ای در مبارزات وجود نداشت که این موضوع با توجه به نقش مهم آن‌ها برروی گیم‌پلی در نسخه‌های قبلی کمی تعجب‌آور است. تنها لحظه‌ای که قابلیت دکمه زنی را می‌شد مشاهده کرد، اولین برخورد کریتوس با دشمنان بود که دکمه “دایره” در بالای سر یکی از دشمنان به‌صورت برجسته در آمد بنابراین کریتوس می‌توانست ضربه نهایی را به آن وارد کند.

طراحی سطح گسترده و باز

۲۰۱۶ ۰۶ ۲۲ ۱۸۴۴۰۹

تمام نسخه‌های سری God of War همیشه طراحی سطح خطی داشته‌اند گرچه به‌نظر می‌رسد این نسخه قرار است نسبت به نسخه‌های قبلی خود کمی بازتر باشد. زمانی که کریتوس به محل اردوگاه وارد شد، عبارت “کشف Dauthamunni” برروی صفحه آمد. این امر بدان معناست که در این نسخه، تاکید بیشتری بر اکتشاف وجود دارد و طراحی سطح احتمالا برای شما برای کشف انواع مختلفی از مکان‌ها در ماجراجویی‌هایتان نسبت به نسخه‌های پیشین بازتر است. کوری بارلوگ به عنوان کارگردان بازی گفت God of War دارای جهانی باز و بزرگ است اما به درجه‌ای از عناوین جهان‌باز نمی‌رسد.

اساطیر اسکاندیناوی و والهالا

۲۰۱۶ ۰۶ ۲۲ ۱۸۵۱۱۹

در اساطیر اسکاندیناوی، والهالا یک تالار عظیم و با شکوه است که اودین، ایزد خدایان، در آن حکومت می‌کند. به انتخاب اودین، نیمی از وایکینگ‌ها که در مبارزات کشته می‌شوند، توسط والکیری‌ها به این تالار می‌آیند و نصف دیگر آن‌ها هم پذیرای ایزدبانوی فریا هستند. ترولی که در تریلر مشاهده کردیم، به زبان اسکاندیناوی صحبت می‌کرد و اگر کمی به حرف‌های او دقت کنید، عبارت “والهالا” را به زبان می‌آورد و در تصویر بالا هم کوه بلندی را که می‌بینید، احتمال دارد والهالا باشد. این یعنی هدف کریتوس از گفتن جمله “یک آغاز جدید”، سفر طولانی آن‌ها به آنجا باشد. در تصویر زیر هم می‌توان به شباهت این دو مکان پی برد:

walhalla 1896 by max brückner

والهالا

دشمنان جدید؟

تمام این نکات، مواردی بودند که احتمالا به آن‌ها توجه نکرده بودید اما در این بین، یک‌سری رازهای بسیار جالب در تریلر موجود است که احتمالا دشمنان جدید را نشان می‌دهد. در دقیقه ۳:۴۵، درست پس از مبارزه کریتوس با آن سه دشمن، یک موجود شبح مانند را می‌توان مشاهده کرد که به سرعت پس از دیدن کریتوس ناپدید می‌شود. شما می‌توانید خودتان آن را یافت کرده یا در تصویر متحرک زیر، آن را مشاهده کنید:

۳۰۸۴۶۵۳ b1smqca

دومین راز مخفی تریلر، یک موجودی است که می‌تواند پرواز کند و سلاحی چوب مانند با خود به‌همراه دارد. حدس می‌زنم با برخورد با چون آن، احتمالا آسیب خواهیم دید. شما آن را می‌توانید پس از مبارزه کریتوس و پسر او با ترول، در حین کشف Dauthamunni مشاهده کنید. به‌طور دقیق، این موجود در دقیقه ۶:۴۵ و در بالا، سمت چپ قرار دارد. شما می‌توانید آن را در تصویر متحرک زیر هم مشاهده کنید:

۳۰۸۴۶۶۵ wvsbeys

مورد سوم، چیز بسیار بزرگ و جالبی است. در لحظه‌ای که کریتوس و پسر او به چشم‌انداز Scandinavian نگاه می‌کنند، احتمالا متوجه شده‌اید که یک رودخانه یخ زده در دره زیر وجود دارد. با این حال، طرفداران می‌گویند این یک رودخانه یخ زده نیست چراکه آن در حال حرکت در بین درختان است و اگر واقعا یک رودخانه باشد، باید یک خط ساحلی هم مشاهده کنیم.

۳۰۸۴۶۶۶ giphy

برخی از کاربران بر این باور هستند که زمان مبارزه کریتوس با یورمونگاند فرا رسیده است. یورمونگاند به مار جهان یا مار میدگارد هم معروف بوده و فزرند دوم لوکی و انگربودا است. اودین، هر سه فرزند لوکی به نام‌های فنریر، هل و یورمونگاند را از او می‌گیرد و یورمونگاند را در اقیانوسی که زمین (میدگارد) را با خود به‌همراه دارد می‌اندازد. به او می‌گویند مار جهان زیرا یورمونگاند در این اقیانوس تا حدی بزرگ می‌شود که تمام زمین را می‌گیرد و می‌تواند دم خود را هم لمس کند. چیزی که در دقیقه ۹:۱۵ مشاهده می‌کنید، بسیار بزرگ است و در تصویر متحرک بالا هم قرار دارد.

گفتیم یورمونگاند در واقع فرزند دوم لوکی بوده است؛ بنابراین چرا نباید برادران یا خواهران او هم در بازی حضور نداشته باشند؟ کمی اگر با دقت بیشتری به تریلر نگاه کنیم، به نکته جالبی پی می‌بریم. درست در بین دقایق ۶:۳۱ و ۶:۳۳، گرگ بزرگی وجود دارد که احتمالا همان فنریر است. در تصویر زیر هم می‌توانید آن را مشاهده کنید:

۲۰۱۶ ۰۶ ۲۳ ۱۸۴۶۵۹

یک نکته جالب دیگر هم این است که فنریر و یورمونگاند از لحاظ مکانی بسیار به یکدیگر نزدیک هستند و همین موضوع ما را به شک انداخت که احتمالا این گرگ، همان فنریر است. این گرگ تا حدی قدرت‌مند بوده که اودین را پس از نبردی طولانی می‌کشد اما در هر صورت توسط ویدار، پسر اودین کشته می‌شود.

photo 2016 06 23 10 02 47

مبارزه کریتوس با مار جهان و فنریر می‌تواند هیجان‌انگیز و به‌یاد ماندنی باشد

مقاله ترجمه شده از گیم‌اسپات با تغییر.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

قیام والهالا | نکاتی که احتمالا در تریلر God of War از دست دادید - گیمفا
قیام والهالا | نکاتی که احتمالا در تریلر God of War از دست دادید - گیمفا
قیام والهالا | نکاتی که احتمالا در تریلر God of War از دست دادید - گیمفا
قیام والهالا | نکاتی که احتمالا در تریلر God of War از دست دادید - گیمفا
قیام والهالا | نکاتی که احتمالا در تریلر God of War از دست دادید - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

قیام والهالا | نکاتی که احتمالا در تریلر God of War از دست دادید - گیمفا