۱۱ موضوع قابل برداشت از E3 2016 - گیمفا
۱۱ موضوع قابل برداشت از E3 2016 - گیمفا
۱۱ موضوع قابل برداشت از E3 2016 - گیمفا
۱۱ موضوع قابل برداشت از E3 2016 - گیمفا

۱۱ موضوع قابل برداشت از E3 2016

فرشاد سامانی
۲۲:۴۴ ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
۱۱ موضوع قابل برداشت از E3 2016 - گیمفا

نمایشگاه E3 امسال همراه با معرفی بازی‌های زیادی همراه بود و شاهد سخت افزارهای جدیدی بودیم اما این نمایشگاه چه چیزی را به ما نشان داد؟ اهداف سازندگان و ناشرین برای ساخت بازی‌هایشان در سال ۲۰۱۷ چگونه است؟ چه نقشه مسیری را برای خود ترسیم نمودند؟ سعی داریم تا در اینجا به بررسی ۱۱ موضوعی که از این نمایشگاه قابل برداشت بود بپردازیم.

عشق سونی به هوادارانش را باور کنید.

نمایشگاه E3 از یک رویداد تجاری با حضور قدرتمند مطبوعات به یک صحنه نمایش برای مصرف کنندگان تبدیل شده است. به عنوان خبرنگار آن را از دو دید نگاه می‌کنیم، دید اول آنکه کار ما را ساده‌تر کرده است چراکه دیگر نیازی به تلاش بسیار برای ارائه گزارش‌های زنده با وجود شبکه وای‌فای ضعیف نمایشگاه نخواهد بود و دید دوم آنکه سرعت ما را با ارائه جزئیات زیاد کاهش داده است. از سوی دیگر این نمایشگاه برای شما به معنی یک صحنه برای مشاهده جدیدترین بازی‌ها و تکنولوژی بازیسازی است که از بیکار نشستن و گذر عمر را تماشا کردن مفیدتر است.

این تحول چه خوب باشد و چه بد، بطور واضح توسط نینتندو کلید خورد، شرکتی که روزبه‌روز با کاهش نمایش بازی‌های خود همراه بود و جای آن را شرکت سونی با ازائه منحصر بفردی از بازی‌های خود پر کرده است. در این مورد سونی می‌گوید:

می‌خواهید کمی بازی ببینید؟ خودنمایی مدیران برروی صحنه کمتر باشد و آنها را پایین بیاوریم؟ حوصله شنیدن چرندیاتی در مورد تلویزیون و محصولات کودکان را ندارید؟ به هیدئو کوچیما پول بیشتر و آزادی عمل بیشتری بدهیم؟ این آرزوها در دستور کار ما قرار دارند.

andrew house 600x330

نینتندو جاودانه است حتی اگر ضربان قلبی نداشته باشد.

جاودانگی نینتندو ستودنی و گیج کننده است، تا به آنجا که ما شاهد آن بودیم این شرکت با شکستی در ارائه بازی‌ها و کنسول دو نسل مواجه بوده است. کنسول Wii همچون Tamagotchi در حدود صد میلیون نسخه فروش داشت و کنسول Wii U نیز قدرت مقابله با کنسول‌های نسل جدید مایکروسافت و سونی را نداشت و در جذب مخاطب با شکست مواجه شد.

در کنفرانس این شرکت که در دو روز پیاپی برگزار شد، برروی نمایش بازی‌هایی نظیر The Legend of Zelda: Breath of the Wild ، Pokemon و Dragon Quest VII: Fragments of the Forgotten Past تلاش شد و خبر خاصی از Mario و Kirby نبود.

nintendo header

سردرگمی مایکروسافت برای کنسول ایکس‌باکس‌وان

هر سال شاهد پیام متفاوتی از شرکت مایکروسافت برای کنسول ایکس‌باکس‌وان هستیم. مایکروسافت قصد دارد تا بجای این کنسول دو مدل جدید ایکس‌باکس‌وان‌اِس و اسکورپیو را ارائه کند که به مراتب از ایکس‌باکس‌وان قوی‌تر بوده و از ۴k هم پشتیبانی می‌کنند. با معرفی اسکورپیو مایکروسافت اذعان کرد که کنسول ایکس‌باکس‌وان انتظارات آنها را برآورده نکرده است.

البته رویکرد مایکروسافت در کنفرانس این شرکت قابل ستایش بود و شاهد نمایش بازی‌های جدیدی بودیم اما در این زمانه کسی از دیدن بازی‌هایی نظیر Killer Instinct ،Halo و Forza شگفت زده می‌شود؟ نسخه‌های مختلف این بازی‌ها تقریباً هر ساله معرفی نمی‌شوند؟ شاید عدم نمایش آنها شگفت‌آورتر باشد!

کنفرانس E3 شرکت مایکروسافت، این شرکت را مبهم‌تر از همیشه نشان داد. دقیقاً هدف اسکورپیو چیست؟ یا از آن مهمتر، این شرکت چه برنامه‌ای برای کنسول‌ حال حاضر ایکس‌باکس‌وان دارد؟

phil spencer 1 600x332

نمایشی از یک پدر/جنگجو/استاد

خاطراتی که از شخصیت Kratos بازی God of War به‌یاد داریم تماماً به نبرد و کشتار مربوط می‌شد اما در نسخه جدید این بازی چه دیدیم؟ شکار و قربانی کردن یک گوزن؟ گرچه این موضوع در بازی‌های امروزی و مخصوصاً بازی که در عنوان آن از عبارت War استفاده شده امری طبیعی و یا حتی می‌توان گفت امری مورد انتظار است اما برخی معتقدند که در بازی‌های ویدئویی خشونت علیه حیوانات باید برداشته شود، چراکه هستند کسانیکه بدون توجه به رده سنی بازی و میزان خشونت موجود در آن، بازی را خریداری کرده و با خشونت موجود در آن علیه حیوانات آشنا می‌شوند و از سوی دیگر کسانی هم هستند که تحمل دیدن چنین صحنه‌هایی را ندارند و به اینگونه عملکرد سونی انتقاد دارند!

god of war ps4 e3 2016 1

حضوری رنگارنگ از ابر قهرمانان
کتاب‌های کمیک به عنوان سرگرمی خوانده می‌شدند و پس از توسعه آنها، تبدیل به داستان‌های گرافیکی شدند و تنها راهی که در جلوی پای هالیوود برای تبدیل آنها به عناوینی موفق وجود داشت، ساخت آنها بصورت هرچه تیره‌تر بود! بازی‌های ویدئویی نیز به پیروی از آنها ساخته و در نهایت چیزی که ما شاهد آن بودیم مشاهده شهر گاتهام در حال بارش باران و وقوع یک سوال بود، کدام‌یک از این افراد جنایتکار است؟ گرچه این دیدگاه و مثالی که برای آن زده می‌شود، دیدگاهی کلی و مثالی نه‌چندان صحیح برای کلیه عناوین ابرقهرمانان است اما گروهی از مردم به آن معتقدند و خداروشکر که بازی Agents of Mayhem روشنایی را به دنیای ابرقهرمانان بازگرداند و نگرانی دلواپسان این دیدگاه را برطرف نمود.

the amazing spider man 2

زامبی‌ها به این زودی دست از دنیای ما بر نخواهند داشت.

بازی‌ Dead Rising 4 در راه است و بنظر می‌رسد که سرگرم کننده باشد، همچنین بازی Days Gone هم با شباهت‌هایی به بازی The Last of Us در راه است و داستان هردوی آنها بر پایه حضور زامبی‌ها استوار است.

زامبی‌ها ما را مجبور کرده‌اند که اجساد زشت و نفرت‌انگیزی را به شکل‌های غیرمعمول و بی‌رحمانه نابود کنیم. این سرگرم کننده است اما بطرز فجیعی وحشیانه است که سایر انسان‌ها را با چیزی شبیه به اره برقی کشته و زمانیکه اره در بدن آنها قرار دارد و موجب لرزش بدن ما نیز می‌شود، آن را برای خروج از بدن اجساد حرکت دهیم و دستاورد ما کشتن یک زامبی همراه با خندیدن و سرگرمی باشد. هنوز از اینکه جلوی چنین خشونت‌هایی را در بازی‌های ویدئویی بگیریم زود است و چند سالی تا اعمال قانونی در این مورد فاصله داریم و از کشتن انسان‌ها بدین شکل در برابر قانون در مصونیت هستیم!

dead rising 41 600x338

ساعات گیم‌پلی غیرمنطقی در بازی‌های جهان‌باز

بازی‌های ویدئویی برای آنکه بازیکنانشان را به اشتیاق آورند، زمان‌های بیشتری را برای ساخت سپری می‌کنند و مسلماً هزینه تمام شده آنها نیز گرانتر خواهد شد. از سوی دیگر امکان دارد سازنده‌ای ۲۰۰ ساعت گیم‌پلی برای طرفداران خود در نظر بگیرد اما خود او به مفید بودن ۶ ساعت از داستان آن اعتراف می‌کند و مابقی ساعت‌ها با انجام کارها و ماموریت‌های تکراری سپری می‌شوند که ممکن است توسط گروهی طراحی شده باشد که در اتاق مجزای دیگری نسبت به سازندگان اصلی برروی آنها کار می‌کنند.
اکثر بازی‌های شرکت یوبی‌سافت از روالی که گفته شده پیروی می‌کنند و در بعضی موارد موجب خستگی بازیکن می‌شود اما استثنائاتی نظیر بازی Horizon: Zero Dawn نیز وجود دارند که این احساس خستگی و یا حتی عصبانیت را زودگذر می‌کنند. بنظر غیر قابل تصور می‌رسد که با چیزی طرف باشیم که پایانی نداشته باشد و مدام با مراحل اضافه‌ای روبرو و در جهان‌ آن مثل زندگی روزمره در گردش باشیم.

watch dogs 2 600x338

هموار نمودن مسیر واقعیت مجازی با عرضه یکی از بزرگترین نام‌ها برای آن

واقعیت مجازی با مشکلاتی روبرو است، یکی از آنها این است که بازی‌های آن زیاد به رسمیت شناخته نمی‌شوند اما آی‌پی جدیدی که برای آن در دست ساخت است ایده فوق‌العاده‌ای است اما این بازی طیف وسیعی از بازیکنان را در بر نخواهد گرفت و تنها برای واقعیت مجازی انتشار می‌یابد. این در حالی است که واقعیت مجازی به فراگیری سایر پلتفرم‌ها نیست که هر ساله بازیکنان آن در انتظار بازی منحصر به فردی نظیر FIFA و Call of Duty باشند و به همین علت شاید همه بازیکنان به سراغ آن نروند. شاید این یکی از علت‌هایی باشد که سونی از حضور عناوین بزرگی چون Batman برروی واقعیت مجازی استقبال می‌کند.
در حال حاضر واقعیت مجازی این امکان را به شما می‌دهد که یک Batman واقعی باشید، نه فقط یک فیلم، کارتون یا بازی، شخصیت Batman واقعی که امکان دارد هر کسی دوست داشته باشد به عنوان او به ایفای نقش بپردازد و لباس آن را بپوشد و جست و خیز کند، حالا امکان پوشیدن این لباس و دسترسی به بسیاری از قابلیت‌های آن به شما داده خواهد شد.

Batman نامی است که حتی پدران ما با آن آشنایی دارند، پس حق دهید که سونی بخواهد از چنین نام بزرگی برای هموار نمودن مسیر کنسول پلی‌استیشن‌وی‌آر خود استفاده کند.

batman arkham knight 2008 batman skin 1 600x338

بار دیگر وحشت به میدان بازگشته

اگر از عملکرد شرکت کپکام در رویکرد این شرکت نسبت به سری بازی Resident Evil گلایه دارید، شاید رویکرد جدید این شرکت رضایت شما را برانگیزد.

اکنون تکنولوژی به کمک این بازی آمده و با استفاده از واقعیت مجازی امکان تجربه وحشت را بیش از پیش خواهید داشت. اکنون با وضوح خیلی بالاتری ترس را در مقابل چشمان خود خواهید دید.

resident evil 7 demo 7 600x338

بخش چندنفره همچنان در کانون توجه

بخش چندنفره آنلاین از پتانسیل بالایی برخوردار است که می‌تواند موجب حذف دیسک‌ها گردد. این بازی‌ها از قیمت بالاتری هم برخودارند و حدود یک دهه ناشرینی چون ناشرین بازی‌های Call of Duty و Battlefield در تلاش بودند که در این بازی‌ها از این قابلیت استفاده کنند.

call of duty infinite warfare1 600x308

بازی Battlefield 1 بار سنگینی را به‌دوش می‌کشد.

بخاطر دارید که چند سال پیش شرکت الکترونیک‌آرتز وارد میدان نبرد بازی‌های چندنفره تیراندازی شد و به اکتیویژن اعلام نمود که قصد دارد تا به رقابت با او برخیزد؟ این اتفاق در آن زمان روی نداد و شاید بتوان علت آن را عرضه دو عنوان همزمان Medal of Honor و Battlefield دانست اما با کنار کشیدن Medal of Honor، بازی Battlefield پرچمدار الکترونیک آرتز شد، این در حالی است که عنوان جدید از سری بازی Call Of Duty با بازخوردهای منفی زیادی مواجه بوده و میدان رقابت را برای بازی Battlefield 1 هموار نموده است. البته یادمان نرود هر صعود بزرگ در صورت شکست با سقوط بزرگی هم مواجه خواهد بود و سازندگان این بازی باید متوجه این موضوع باشند که انتظار زیادی از این بازی می‌رود.
هر سال طرفداران سری بازی Call Of Duty در انتظار نسخه جدیدی از این بازی بودند و فکر روزی را نمی‌کردند که به سراغ بازی دیگری بروند اما شاید بزودی شاهد آن باشیم که اکتیویژن تاجی را که سال‌ها به سر داشت، از سر بردارد. قصد پیشبینی چنین چیزی را نداریم اما باید برای هر اتفاقی آماده بود.

battlefield 1 faceoff 1152x648

این مقاله ترجمه شده از وبسایت VG247 است.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

۱۱ موضوع قابل برداشت از E3 2016 - گیمفا
۱۱ موضوع قابل برداشت از E3 2016 - گیمفا
۱۱ موضوع قابل برداشت از E3 2016 - گیمفا
۱۱ موضوع قابل برداشت از E3 2016 - گیمفا
۱۱ موضوع قابل برداشت از E3 2016 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

۱۱ موضوع قابل برداشت از E3 2016 - گیمفا
۱۱ موضوع قابل برداشت از E3 2016 - گیمفا