جنگجویانی گمنام اما با افتخار / پیش نمایش Medal of Honor: Warfighter - گیمفا
جنگجویانی گمنام اما با افتخار / پیش نمایش Medal of Honor: Warfighter - گیمفا
جنگجویانی گمنام اما با افتخار / پیش نمایش Medal of Honor: Warfighter - گیمفا
جنگجویانی گمنام اما با افتخار / پیش نمایش Medal of Honor: Warfighter - گیمفا

جنگجویانی گمنام اما با افتخار / پیش نمایش Medal of Honor: Warfighter

امیر محمد جیریایی
۰۲:۰۰ ۱۳۹۱/۰۶/۰۹
جنگجویانی گمنام اما با افتخار / پیش نمایش Medal of Honor: Warfighter - گیمفا

با یک سناریوی بهتر و هم چنین احساسی به همراه گیم پلی غنی تر شده و گرافیکی زیبا قسمتی جدیدی از Medal of Honor با نام Medal of Honor: Warfighter بازگشته تا زنگ خطر را برای call of duty black ops 2 به صدا در بیاورد.

در ادامه سیاست های جدیدی که شرکت EA ایجاد کرده هر سال شاهد انتشار یکی از دو عنوان battlefield و Medal of Honor برای رقابت با فرنچاینز مشهور و  محبوب call of duty خواهیم بود. قسمت سوم battlefield با انتشار خود در سال قبل به خوبی توانست از پس این وظیفه سنگین بربیایید و فروش بالای ۱۵ میلیون گواه این ادعاست. حال این بار قرعه به نام Medal of Honor افتاده تا بار دیگر موفقیت هایی را برای شرکت EA به ارمغان بیاورد. فروش بالای ۵ میلیون نسخه عنوان قبلی و موفقیت هایی نسبتا خوب در زمینه نمرات همگی دست به دست هم دادند تا دنباله Medal of Honor این بار با پسوند Warfighter ساخته شود و حالا موفقیت های battlefield 3 کمترین توقع گیمر ها از Medal of Honor: Warfighter می باشد.

برای وطن ، برای خانواده

Medal of Honor: Warfighter مستقیما دنباله قسمت قبلی MOH خواهد بود و وعده های بسیاری در مورد یک داستان پویا با شخصیت پردازی بسیار خوب داده است. بازی در حقیقت دو داستان جداگانه را که البته به هم دیگر ربط خواهد داشت دنبال خواهد کرد.شخصیت های اصلی قسمت قبلی یعنی Mother, Preacher, Voodoo و بسیاری دیگر به بازی بازگشته اند تا تعریفی جدیدی از جنگ را به ارمغان بیاورند. داستان بازی روایت دو شخصیت مختلف با نام Mother, Preacher خواهد بود . دو کاراکتر قابل بازی در بخش کمپین وجود خواهد داشت که هر کدام از آن ها هم دیدگاه های مختلفی در مورد جنگ دارند.

مسلما عناوین شوتر باید دارای یک شخصیت منفی و البته تاثیر گذار در بازی باشند که در Warfighter این فرد ابو سیاف خواهد بود. ابوسیاف رهبری گروه اسلامی جدایی طلبی را بر عهده دارد که با القاعده هم ارتباط هایی داشته و در فیلیپین تخت پادشاهی خود را ساخته اند. آن ها در درجه اول از طریق بمب گذاری، آدم ربایی، قتل و اخاذی بودجه برای ادامه عملیاتشان را به دست می آورند . این گروه با بهره گیری از هر سلاحی که در دسترس داشته باشند و متکی بر نارنجک ، مواد منفجره ، مسلسل ، آر پی جی ، و بیشتر عملیات هایشان را انجام می دهند. آن ها به طور عمده در Basilan که در جنوب فیلیپین واقع شده مستقر هستند. گروه اپرانور های Tier 1 در میان گردبادی در فیلیپین برای نجات کارکنان دولتی که توسط ابو سیاف به گروگان گرفته شده اند فرستاده می شوند  اما این ماموریت آن ها ، باعث آغاز ایجاد یک هدف بسیار بزرگتر و هم چنین خطر بیشتر جهانی می شود و آن ها را در سناریو های مختلفی از جمله حمله به شهر دزدان دریایی سومالی ، نجات گروگان ها و اهداف با ارزش بالایی خواهد برد.

اما به غیر از این داستان Warfighter دارای یک سناروی احساسی تر هم می باشد و در جهتی دیگر ما را به سمت زندگی خصوصی یکی از اعضای اپراتور Tier 1 با نام  Preacher خواهد بود که برای پیدا کردن خانواده اش که از هم جدا شده اند به خانه باز می گردد اما در کمال تعجب هیچ ردی تاکنون نتوانسته از آن ها به دست بیاورد. در این گیر و داد باندهایی هم به یک موارد منفجره بسیار خطرناک و مرگبار با نام  PETN دسترسی پیدا کرده است و خیلی زود کشف می شود که آن ها این سلاح ها را از مرزهای غیرنظامی آمریکا عبور می دهند. حال ماموریت اصلی بازیکنان در این است که تمام تهدید های شناخته شده فروشندگان PETN را شناسایی کرده و آن ها را از بین ببرد و این ماموریت Preacher را به بسیاری از کشورهای جهان خواهد برد.

تنوع مراحل جزو نکات کلیدی Medal of Honor: Warfighter است

جذاب + درگیر کننده = Medal of Honor: Warfighter

گیم پلی Medal of Honor: Warfighter هر آن چه برای تجربه ای ناب از یک شوتر اول شخص احتیاج هست را دارا می باشد. صحنه های سینمایی ، انفجارهای بسیار و .. همگی جزو نکاتی هستند که در اغلب شوتر ها مشاهده کرده ایم و به راستی که Warfighter در خلق چنین صحنه هایی عالی عمل کرده است. بازی مدام گیمر ها را به مناطق مختلف جهان مثل سومالی ، فیلیپین با ماموریت های متنوعی خواهد و هیجان این ماموریت ها به گونه ای طراحی شده که به هیچ وجه احساس خستگی نخواهیم کرد. مراحل تک تیراندازی که در میان گیمر ها بسیار پرطرفدار است و هر بازی شوتری سعی می کند یک یا دو مرحله را به این بخش اختصاص دهد در Warfighter هم وجود خواهد داشت . با این تفاوت که حتی میزان کثیفی لنز دوربین اسلحه هم بر میزان شلیک تاثیر خواهد گذاشت.

بازیکنان حتی توانایی این را دارند که بدون حتی شلیک یک گلوله از اسلحه خود با وسایل پیشرفته نظامی دشمنان را از پای در آورند و به هم تیمی های خود کمک کنند. به عنوان مثال در دمویی که در E3 2012 پخش شد شاهد استفاده بازیباز از یک ماشین جنگنده کوچک بودیم. این ویژگی در مواقعی که انبوهی از آوار بر سر راهتان قرار گرفته باشد بسیار کمک شایانی خواهد کرد. اگر MW 3 را تجربه کرده باشید حتما کارایی چنی سلاحی را خواهید دانست. بازیکن می تواند این ماشین کوچک را از حتی از کوچکترین سورزاخ ها عبور داده و دشمنان را بدون هیچ گونه خطری از پای در آورد. البته باید طریقه استفاده صحیح از چنین ماشینی را بلد باشید زیرا با یک حرکت اشتباه ممکن است دشمن این وسیله را نابود کند. جالب اینجاست که اگر زمانی بازیباز در میان سیل عظیمی از دشمنان گیر کند می تواند با پوشش هوای تماس برقرار کرده تا شاهد یک آتش بازی حسابی باشد. از موارد جالبی که در تریلر های بازی هم خیلی خودنمایی می کرد بیشتر شدن گزینه های تاکتیکی بوده است. مثلا برای باز کردن یک در گزینه بسیار متفاوتی در مقابل بازیباز قرار خواهد گرفت. می توانید با لگد آن ها را باز کنید، از C4 استفاده کنید و یا ابتدا آن را نیمه باز کرده و یک Flashbang به داخل اتاق بفرستید و در صحنه آهسته وارد اتاق شوید. در صورت باز کردن در و وارد شدن به محیط بازی مقدار دشمنان موجود در آن منطقه را به بازیباز نشان خواهد داد تا بتواند زمان بندی درستی در تیراندازی داشته باشد. مراحل وسایل نقیله را نباید از قلم انداخت به عنوان مثال شما می توانید سوار قایق های جت شوید و با استفاده از تیربار، دشمنان روی پشت بام ها را از پا درآورید.

تسلط بیشتر بر هم تیمی ها.در عکس بالا می توانید روش باز کردن در را به یارتان دستور دهید

رقابتی تا سر حد مرگ :

Medal of Honor: Warfighter قول یک مولتی پلیر بسیار قوی را نیز داده است. بر خلاف گذشته که استدیوی DICE وظیفه طراحی مولتی بازی را برعهده داشت ، این بار خود استدیوی Danger Close در حال ساخت این بخش می باشد. از ویژگی ها Warfighter می توان به پشتیبانی از ۱۲ نیروی ویژه Tier-1 در ۱۰ کشور اشاره کرد. جالب اینجاست که هر کشور سلاح های منحصر به فرد خود را دارا می باشد. هر کدام از این کشورها ، کلاس بندی از قدرت های پردازشی مختلف ، سلاح ثانویه و نارنجک را دارا هستند. مثلا با انتخاب کشوری مثل آمریکا بازیباز دسترسی به سلاح بسیار قدرتمند از جمله موشک انداز را دارا خواهد و  این در حالیست که کشوری مثل سوئد اغلب دسترسیش به مهمات سلاح های ثانویه محدود می باشد اما دارای تاکتیک های حرفه ای تر در جنگ از قبیل استتار بهتر هستند. البته مد پشتیبانی هم به مانند قسمت قبلی با پیشرفت هایی به بازی اضافه شده تا در مواقعی که اوضاع بر وفق مراد نیست و هم تیمی هایتان یکی پس از دیگری در حال رفتن به دیار ابدی هستند بتوانید از پشتیبانی هلکوپتر ، هواپیماهای بدون سرنشین و تجهیزات دیگر استفاده کنید.

از ویژگی های جدیدی که در مولتی پلیر بسیار خودنمایی می کرد می توان به مد Fire Team اشاره کرد. در اصل در این قسمت فقط دو نفر از بازیکنان که در دو مکان به طور تصادفی قرار می گیرند باید به وسیله تماس با یک دیگر ، از دنیای واقعی با هم ارتباط برقرار کنند و ماموریت های خود را به پیش ببرند. البته پیدا کردن بازیکنان Fire Team کار چندان سختی در بازی نیست زیرا تمامی این گونه افراد دارای یک نوار برجسته سبز رنگ می باشند.میزان سلامتی و آرم این  گروه هم در یک نوار ابزار کوچک در سمت راست بالای صفحه به نمایش درخواهد آمد. بی صبرانه منتظر چنین بخش جدید و جالبی هسیم.

البته یکی از نکات عجیب بازی به کم شدن بازیکنان از ۲۴ به ۲۰ بازیکن است که تیم سازنده دلیل کم شدن کلاس ها را مسبب اصلی این اتفاق دانسته است. به طور کلی کلاس های مختلفی برای هر گروه وجناح بازیکنان در نظر گرفته شده و ۷۲ کلاس در بخش مولتی پلیر موجود می باشد. با چنین تنوع وسیعی هر بازیکن قادر خواهد بود کلاس های دلخواه خود را قبل از شروع بازی انتخاب کند. هر کلاس بازی توانایی های منحصر به فرد خود را نیز دارا می باشد.

نشستن پشت تیربار و نابودی محیط جدا از هیجان بالا قدرت تخریب پذیری را هم نشان می دهد.

جادوی Frostbite 2.0 :

قسمت قبلی MOH گرافیک بسیار مطلوب و خوب به خصوص در بخش نورپردازی را دارا داشت. اما وجود اشکالات بسیار و نامتوازن بودن این بخش از جمله باگ ها و یا افت  شدید گرافیگ در شب همگی دست به دست هم داده بودند تا قسمت قبلی نتواند شایستگی های خود را آن طور که باید و شاید ثابت کند. به همین دلیل در راستای هدف گذاری های جدید EA موتورFrostbite 2.0 که دیگر جزو موتور اصلی عناوین معروف این شرکت شده است به Medal of Honor: Warfighter هم سفری داشته تا زیبایی های خود را به روح این فرنچاینز  منتقل کند. زیبایی گرافیک بازی به حدی است که نمی توان آن را در چند خط توصیف کرد ولی به علت محدودیت ها به موارد اصلی اشاره کرده ایم. نورپردازی بازی که در قسمت قبل هم جزو نقاط قوت بازی بود حیرت انگیز تر شده است. کیفیت بافت های محیط حتی ریزترین ها در سطح بسیار خوبی قرار دارد و ما در تریلر های بازی هیچ گونه دیر لود شدن بافت ها را مشاهده نکردیم. سیسیتم حرکتی شخصیت ها جزو آن نکاتیست که هر چقدر درباره گفته شود کم بوده است و به گونه ای طراحی شده که بازیباز احساس می کند که در حال دیدن یک فیلم می باشد. افت فریم حتی در صحنه های بسیار شلوغ و پر از انفجار کوچکترین فرصتی هم برای عرض اندام پیدا نکرده است. جزییات صورت شخصیت ها که اغلب در قسمت قبل با چهره ای پر از ریش قصد داشت تا ضعایف را بپوشاند پیشرفت حیرت انگیزی کرده است و حتی چین و چروک صورت افراد را هم به زیبایی هر چه تمام تر مشاهده می شود. به لطف استفاده از موتور DICE میزان تخریب پذیری نمود بسیار بالاتری داشته و حتی می توان یک ساختمان را با خاک یکسان کرد. جالب اینجاست که گرد و غبار نابود شدن یک ساختمان در تمامی محیط پخش خواهد شد و تا مدت طولانی باقی خواهد ماند و در گیم پلی بازی نیز تاثیر خواهد گذاشت. تنها اشکال بسیار ریزی که می توان به گرافیک بازی گرفت و البته مقداری سخت گیرانه به نظر می رسد تاثیر افتادن آبجکت و اشیاهای کوچک در آب است که گویی هیچ تاثیری بر روی آب نمی گذارد.

Medal of Honor: Warfighter تمامی استانداردهای یک شوتر خوب را دارا می باشد.

جنگ در نزدیکی شما :

در زمینه موزیک باز هم این وظیفه به مانند قسمت قبلی بر عهده رامین دجوادی گذاشته شده است تا بار شاهد ساندتراک های زیبای ساخته شده از وی در بازی باشیم . دوست داران سینما و تلویزیون حتما آشنایی کامل با این فرد ایرانی الاصل دارند . وی موسیقی ساز فیلم ها و بازی های مشهوری از جمله مرد آهنی یک  و بازی Shift 2: Unleashed بوده است. اما مسلما گیمر های ایرانی وی را با ساخت موسیقی های حرفه ای  سریال بسیار پرطرفدار Prison Break که در ایران با نام فرار از زندان شناخته می شود به یاد می آورند. با چنین سابقه پرباری به راحتی می توانیم خیال خودمان را از قسمت موزیک راحت کنیم و انصافا در نمایش های بازی شاهد موسیقی های زیبایی از تم های اکشن تا احساسی بوده ایم.

صدا گذاری بازی هم حتی در سطحی بالاتر از موسیقی آن قرار می گیرد . یک بار دیگر تمام شخصیت هایی که در قسمت قبلی Medal of Honor وظیفه صداگذاری شخصیت ها را برعهده داشته اند بازگشته اند تا دوباره شاهد صداگذاری حرفه ای و خشن آن ها در بازی باشیم. در کل صداپیشگی شخصیت هابسیار مناسب است و با چهر ه ها هماهنگی کامل دارد و کاملا متناسب با حرکت لب ها بیان می شود. همچنین افکت هایی هم مانند انفجار ها ، صدای شلیک اسلحه ها مشابه دنیای واقعی می باشد و حتی قدم زدن افراد بر روی هر شی و جهت صداها به زیبایی هر چه تمام تر ساخته شده است تا بازیباز را کاملا در یک جنگ واقعی درگیر کند.

امسال برنده نهایی کیست ؟

چند مدعی و یک برنده :

با پیشرفت هایی که Medal of Honor: Warfighter از هر لحاظ به خود دیده باید منتظر رقابت جانانه ای بین Medal of Honor: Warfighter و call of duty black ops 2 باشیم . دو بازی که اتفاقا هر دو در تمامی موارد پیشرفت های بسیار زیادی به خصوص در بخش گرافیک را داشته اند.در پایان باید گفت که با شوتر های بسیار خوبی که امسال از قبیل ( halo 4 ، black ops 2  ، far cry 3 ، Medal of Honor: Warfighter و چند عنوان دیگر) عرضه می شوند می توان این اتفاق جالب را سال پادشاهی عناوین شوتر نامید. بی صبرانه منتظر برنده این رقابت در پایان سال خواهیم بود.

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

جنگجویانی گمنام اما با افتخار / پیش نمایش Medal of Honor: Warfighter - گیمفا
جنگجویانی گمنام اما با افتخار / پیش نمایش Medal of Honor: Warfighter - گیمفا
جنگجویانی گمنام اما با افتخار / پیش نمایش Medal of Honor: Warfighter - گیمفا
جنگجویانی گمنام اما با افتخار / پیش نمایش Medal of Honor: Warfighter - گیمفا
جنگجویانی گمنام اما با افتخار / پیش نمایش Medal of Honor: Warfighter - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

جنگجویانی گمنام اما با افتخار / پیش نمایش Medal of Honor: Warfighter - گیمفا
جنگجویانی گمنام اما با افتخار / پیش نمایش Medal of Honor: Warfighter - گیمفا