توسعه دهنده No Man’s Sky از سه سال درگیری حقوقی بر سر نام این بازی می گوید

۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸

شان موری به عنوان توسعه دهنده عنوان No Man’s Sky  می‌گوید استدیو خود، مشغول یک درگیری حقوقی طولانی با شرکت مخاربراتی بریتانیا بر سر نام بازی‌اش بوده است اما این دو گروه مشکلاتشان را حل کرده اند. با گیمفا همراه باشید.

شان موری در توئیترش نوشت:

بله! ما نهایتاً مشکلاتمان بر سر کلمه Sky حل و فصل شد. (آنها صاحب کلمه Sky بودند). ما بالاخره اجازه داریم بازی مان را همان No Man’s Sky بنامیم. ۳ سال درگیری حقوقی در پشت پرده، بالاخره تمام شد.

موری از این شرایط با عنوان «بسیار جدی» یاد کرد و با شوخی گفته بود “نکته مثبت اینکه شاید همین موضوع بود که هیچوقت Skynet اتفاق نیفتاد!”.

سازندگانت عنوان No Man’s Sky اخیراً خبر از تاخیر در عرضه از ژوئن به آگوست را اطلاع داده بودند و مورای دلیل تاخیر را مسائل کیفی عنوان کرده بود: “بعضی از لحظات نیاز به کار بیشتری برای بدست آوردن استانداردها بودند”.

در سال ۲۰۱۳، مایکروسافت نیز به این مشکل حقوقی در نام گذاری برخورده بود. بعد از اعلام رای نهایی دادگاه انگلیس در پی نقص نام تجاری Sky، سیستم ابری ذخیرسازی مایکروسافت با نام SkyDrive نامش را به OneDrive تغییر داد.

No Man’s Sky برای پلتفررم های پلی‌استیشن ۴ و رایانه های شخصی در تاریخ ۹ اوت (مطابق با ۱۹ مرداد) عرضه خواهد شد.

0
0

بیشتر بخوانید



نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • PlayDead گفت:

    من نفهمیدم هنوز قضیه این بازی چیه؟؟میدونم که به صورت اتفاقی سیاره ها ایجاد میشن ولی هنوز نفهمیدم بازی هدف داره یا فقط باید توی سیاره ها بچرخی و موجوداتش رو نابود کنی
    یه حسی بهم میگه این بازی یه بازی جهان آزاد ولی بی هدف و صرفا ولگردیه حالا اگه اشتباه میکنم بهم بگین Thinking

    0
    0
    • Dr. Freeman گفت:

      ببینین کلا این بازی با بازی های دیگه سبک جهان باز یا سندباکس یا هراسمی که رو این سبک بذاریم فرق داره…دنیای بازی که همونطور که خودت گفتی با یه الگوریتم خاص بصورت تصادفی ایجاد میشه و اصطلاحا بهش میگن Procedural Generation. و اما گیم پلی بازی بر چهار ستون اصلی استوار شده: کاوش، بقا، مبارزه، و داد و ستد. بازی بهت اختیار میده که اگه بخوای کل وقتتو صرف یکی از این ۴ ستون کنی: یعنی میتونی کلی مکان رو بگردی و از اول تا آخر وقتت رو رو کاوش کردن بذاری. یا میتونی کلا تو یه سیاره بگردی و ببینی چقد میتونی دووم بیاری یا اینکه میتونی این ستون ها رو با هم ترکیب کنی و از هر ظرفی یه کم بکشی واسه خودت.هر کدوم از این ۴ ستونم فعالیت های خاص خودشو داره که در نهایت با انجامشون بهت skill point میده که میتونی صرف ارتقای سلاح، لباس و یا سفینه ت کنی
      در کل هسته مرکزی بازی کاوش در دنیایی بی پایان و اضافه کردن به دانش گیمره.دانشی که از محیط و موجوداتش بدست میاره.ماموریت به شکل سنتی که از نقطه A بری به B و آیتم C رو برداری و دشمن D رو شکست بدی و برگردی نقطه A وجود نداره

      0
      0
    • mohireza گفت:

      البته ناگفته نماند که گفته شده بازی هدف داره و باید به مرکز جهان برسی و این یه پروسه ی شانسی و انتخابیه یعنی هم میشه از راه مستقیم به مرکز جهان برسی و هم میتونی دور دنیا بگردی و به مرکز نزدیک بشی.
      البته با نزدیک شدن همین به صورت اتفاقی ایجاد شدن عجیب تر میشه و همه چیز عوض میشه. به طوریکه حتی خود سازنده از مرکز جهان و چیزهایی که میبینه تو سیاره های مرکزی متعجبه!
      همچنین ممکنه توی بازی داستان وجود داشته باشه در همین راستا شما را به خواندن پیش نمایش این بازی هدایت میکنیم که تو همین گیمفای خودمونه

      0
      0
    • dark_one گفت:

      شما برو SPORE Galactic Adventures رو بازی کن تا با محتوای این بازی اشنا بشی.

      تغریبا تمام ویژگی های بازی no man sky شبیه بازیه SPORE Galactic Adventures است.
      توی spore شما بازی به عنوان یک موجود تک سلولی در دریا شروع می کنید تا برسید به عصر فضایی بازی و با کشتی فضاییتون برید به اکتشاف کهکشان . حتی با می تونید با کرم چاله ها به نقاط دور از دست رس کهکشان برید. و با موجادات فضایی تجارت کنید یا جنگ کنین.
      شما برین spore بازی کنید اگر خوشتون اومد ازش از این بازی هم خوشتون میاد.
      توی spore شما حتی می تونی سیاره و موجدات مختلف هم طراحی کنی و ویژگی های بیشتری داره.

      0
      0
    • انقدر تو جهانش میچرخی تا حالت از بازیش بهم بخوره بعد دیگه بازیش نمیکنی
      اخه اینم شد بازی!
      نه داستانی نه هدف بخصوصی

      0
      0
      • dark one گفت:

        این همه بازی داریم که توش داستان و مرحله خاصی نداره
        یعنی همه بازی های Survivor
        مثل day z / rust و …

        0
        0
      • mohireza گفت:

        دوست عزیز اگه اینطور که شما میگی بود این بازی به عنوان یکی مورد انتظارترین بازی سال شناخته نمیشد که!
        درضمن توی بازی چیزهای بسیار بسیار زیادی وجود داره که حتی سازنده های بازی هم خیلی از این چیز هارو ندیدن و براشون تازگی داره چه برسه به ما که هنوز منتظریم منتشر بشه!!!
        درضمن شما ممکنه از بازی های داستانی خوشت بیاد و قبول دارم نظرت رو ولی دلیل نمیشه که بازی های بدون داستان حال بهم زن باشن به قول شما Grin
        نمونش همین spore و یا خیلی از بازی های دیگه مثلا minecraft و… به هر حال ایناهم از داستان خاصی برخوردار نبودن ولی به نظر میاد داستان ها کوتاهی توی بازی no mans sky وجود داشته باشه که به هر حال شنیدن کی بود مانند دیدن؟ Question
        خلاصه ی کلام اینکه :
        Tazegi! Tazegi is everywhere

        0
        0
  • hadi گفت:

    اینم مایید گارو با این بازیش .
    ولی جدا از شوخی ایده ی بازی عالیه

    0
    0
  • چون فقط همون skyش مال یه شرکت دیگه بود باید اجازه بگیره یا خداااااااااا پ دیگه هیچ اسمی نمیشه گذاشت!!!

    0
    0
  • این قانون بعضی وقت ها خیلی مسخره میشه مثلا سازنده بازی candy crush میخاستن اسم candy رو نام تجاری خودشون کنن و بعدشم تو هیچ بازی نمیشد اسم candy باشه

    0
    0
  • milad.ps4 neo گفت:

    http://share.blog.us.playstation.com/ideas/2015/05/25/persian-language-for-ps4/
    دوستان حتی اکانت نداشته باشین هم برین از سایت سونی بسازین رای بدین کار سختی نیست حتی میتونی ۵ بار هم اینکار رو انجام بدین شاید زمینه ساز نمایندگی زدن سوی هر چند غیر عملی باشه
    لطف کنین همه رای بدین با چند اکانت عربا ریختن منفی دادن

    0
    0