برنده واقعی نمایشگاه E3 2016 دارندگان پلتفرم رایانه‌های شخصی بودند - گیمفا
برنده واقعی نمایشگاه E3 2016 دارندگان پلتفرم رایانه‌های شخصی بودند - گیمفا
برنده واقعی نمایشگاه E3 2016 دارندگان پلتفرم رایانه‌های شخصی بودند - گیمفا
برنده واقعی نمایشگاه E3 2016 دارندگان پلتفرم رایانه‌های شخصی بودند - گیمفا

برنده واقعی نمایشگاه E3 2016 دارندگان پلتفرم رایانه‌های شخصی بودند

فرشاد سامانی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
برنده واقعی نمایشگاه E3 2016 دارندگان پلتفرم رایانه‌های شخصی بودند - گیمفا

اگر شما از رایانه شخصی برای اجرای بازی‌های ویدئویی استفاده می‌کنید، نمایشگاه E3 امسال سرشار از خبرهای خوبی برای شما بود.

بگذارید یک سوال بی‌معنی بپرسیم، چه کسانی برنده واقعی نمایشگاه‌های E3 خواهند بود؟ ما هر سال در زمان اجرای این نمایشگاه و کنفرانس‌های آن در جلوی نمایشگرهای خود نشسته و ساعت‌های زیادی را صرف تماشای ویدئوها و صحبت‌های مسئولین برگزار کننده این کنفرانس‌ها می‌کنیم، برگزارکنندگانی که هر کدام از بزرگان صنعت بازی‌سازی هستند و در تلاش خواهند بود تا با نمایش بهترین دستاوردهایشان برنده و فاتح نمایشگاه E3 باشند.

xbox e3 2016 general stage shot loftis 1 600x404

اینکه بگوییم E3 برنده خاصی دارد حرف درستی نیست اما مبحثی است که برای سرگرمی هم که شده به آن پرداخته می‌شود. اما امسال موضوع فرق کرده است، با دیدن کنفرانس‌ها و موضوعات گفته شده در آنها، مبحث برنده نهایی نمایشگاه E3 پررنگ‌تر شده و بنظر می‌رسد که بازیکنان رایانه‌های شخصی برنده نهایی آن بوده‌ باشند. این در حالی است که بازی خاصی بصورت ویژه برای این پلتفرم معرفی یا نمایش داده نشد اما در نهایت بازیکنان این پلتفرم دست پر از این نمایشگاه بازگشتند. البته گفتن این حرف بدین معنی نیست که در نمایشگاه‌های گذشته هیچ توجهی به بازی‌های این پلتفرم نشده است، امکان ندارد کنفرانسی از شرکت سونی یا مایکروسافت پخش شده باشد و در انتهای نمایش تریلرها یا در کنفرانس‌های مطبوعاتی در کنار عبارت نام کنسول، شاهد نام رایانه‌های شخصی نبوده باشیم که تنها می‌توان چند استثنا نظیر بازی‌های انحصاری کنسول‌های این شرکت‌ها را نام برد.

به نمایشگاه امسال مایکروسافت نگاه کنید تا تعهدی که بنظر می‌رسد از زمان‌های قدیم برروی رایانه‌های شخصی وجود داشته را ببینید اما اجازه دهید سوالی بپرسیم، بخشی از توجه مایکروسافت به رایانه‌های شخصی، ناشی از حسادت این شرکت نسبت به موفقیت نرم افزار استیم شرکت ولو نیست؟

xbox play anywhere e3 2016 stage reveal 1 600x426

پاسخ این سوال منفی است، چیزی که در کنفرانس مایکروسافت شاهد آن بودیم یک تصمیم ملموس و یک برنامه صیقل داده شده و واضخ بود. ما شاهد مثبت بودن تمام اخباری بودیم که در مورد رایانه‌های شخصی اعلام می‌شدند، اخباری که تنها موجب شادی دارندگان این پلتفرم و نه داغی بر دل آنها بودند، اخباری که گرد و غبار نشسته بر استخوان‌های این پلتفرم قدیمی را پاک و نوید روزهای باشکوهی را برای آن می‌دادند.

طبق این اخبار، بازیکنان رایانه‌های شخصی امکان اجرای کلیه بازی‌های در دست ساخت و آینده کنسول ایکس‌باکس را خواهند داشت و در یک روز و بصورت همزمان امکان اجرای بازی‌های عرضه شده برروی کنسول ایکس‌باکس را خواهند داشت. اگر شما یک کنسول ایکس‌باکس‌وان و یک رایانه شخصی در اختیار دارید تنها یک نگرانی خواهید داشت، اینکه ابتدا کدام یک از بازی‌های مورد علاقه خود را بخرید و سپس آن را برروی هردو پلتفرم اجرا کنید. اگر مجبور باشید تا مدام جابجا شوید و همیشه یکی از این پلتفرم‌ها را در اختیار نداشته باشید، دیگر نگران از دست رفتن دستاوردها و مراحل ذخیره شده نخواهید بود، چراکه جدیدترین مراحل ذخیره و دستاوردهای شما در بازی‌ها برروی هر دو پلتفرم اعمال خواهند شد.

بطور پیش‌فرض امکان اجرای حالت‌های چند‌نفره و co-op نیز برای هردو پلتفرم امکان‌پذیر خواهد بود. در گذشته همه فکر می‌کردند که چنین چیزی امکان‌پذیر نیست اما با ادامه درخواست‌ها، مایکروسافت تلاشی برای عملی نمودن آن کرد که نتایج خوبی نداشت، بازی Shadowrun را به خاطر دارید؟

xbox horizon 3 announce e3 2016 stage 1 600x411

بنظر نمی‌رسد که تصمیم مایکروسافت ضرری به دارندگان کنسول ایکس‌باکس‌وان وارد و آنها را ناراحت کند. اگر شما این کنسول یا در کنار آن کنسول دیگری را در اختیار داشته اما رایانه شخصی نداشته باشید، چیزی را از دست نخواهید داد. درواقع از نظر تئوریکی شانس بهتری برای دریافت بازی‌های AAA خواهید داشت.

از سوی دیگر عرضه بازی‌ها برای دو پلتفرم تنها موجب می‌شود که مردم بیشتری از آن لذت ببرند و در واقع می‌توان برنامه جدید مایکروسافت را تصمیمی برد-برد برای همه دانست. اینکار موجب افزایش تعهدات به برند این شرکت خواهد شد.

xbox halo 2 announce e3 2016 stage 1 600x411

با وجود همه اینها باز هم از تصمیم مایکروسافت ناراحت و پیش خود می‌گویید که وقتی بازی‌های Horizon: Zero Dawn و The Last Guardian تنها برای یک پلتفرم عرضه می‌شوند، چرا بازی‌های Halo و Forza از این قاعده مستثنا باشند؟ متاسفانه در نسل پیش‌روی مایکروسافت، برنامه‌ها در مسیر تفکرات دان متریک پیش نرفت و تنها راه برای نجات و بقای کنسول ایکس‌باکس، عرضه بازی‌های آن برروی یک طیف تقاضای بزرگتر از مخاطبین است.

شاید چند سال دیگر، زمانیکه مردم بازی‌های بیشتری از فروشگان ویندوز خریداری و به لیست بازی‌های خود بیفزایند، استیم یک UWP Client در اختیار گرفته و بطور موثری ایکس‌باکس را به یک دستگاه استیم تبدیل کند.

این مقاله ترجمه شده از وبسایت VG247 است.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

برنده واقعی نمایشگاه E3 2016 دارندگان پلتفرم رایانه‌های شخصی بودند - گیمفا
برنده واقعی نمایشگاه E3 2016 دارندگان پلتفرم رایانه‌های شخصی بودند - گیمفا
برنده واقعی نمایشگاه E3 2016 دارندگان پلتفرم رایانه‌های شخصی بودند - گیمفا
برنده واقعی نمایشگاه E3 2016 دارندگان پلتفرم رایانه‌های شخصی بودند - گیمفا
برنده واقعی نمایشگاه E3 2016 دارندگان پلتفرم رایانه‌های شخصی بودند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

برنده واقعی نمایشگاه E3 2016 دارندگان پلتفرم رایانه‌های شخصی بودند - گیمفا
برنده واقعی نمایشگاه E3 2016 دارندگان پلتفرم رایانه‌های شخصی بودند - گیمفا