برنده واقعی نمایشگاه E3 2016 دارندگان پلتفرم رایانه‌های شخصی بودند - گیمفا
برنده واقعی نمایشگاه E3 2016 دارندگان پلتفرم رایانه‌های شخصی بودند - گیمفا
برنده واقعی نمایشگاه E3 2016 دارندگان پلتفرم رایانه‌های شخصی بودند - گیمفا
برنده واقعی نمایشگاه E3 2016 دارندگان پلتفرم رایانه‌های شخصی بودند - گیمفا

برنده واقعی نمایشگاه E3 2016 دارندگان پلتفرم رایانه‌های شخصی بودند

فرشاد سامانی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
برنده واقعی نمایشگاه E3 2016 دارندگان پلتفرم رایانه‌های شخصی بودند - گیمفا

اگر شما از رایانه شخصی برای اجرای بازی‌های ویدئویی استفاده می‌کنید، نمایشگاه E3 امسال سرشار از خبرهای خوبی برای شما بود.

بگذارید یک سوال بی‌معنی بپرسیم، چه کسانی برنده واقعی نمایشگاه‌های E3 خواهند بود؟ ما هر سال در زمان اجرای این نمایشگاه و کنفرانس‌های آن در جلوی نمایشگرهای خود نشسته و ساعت‌های زیادی را صرف تماشای ویدئوها و صحبت‌های مسئولین برگزار کننده این کنفرانس‌ها می‌کنیم، برگزارکنندگانی که هر کدام از بزرگان صنعت بازی‌سازی هستند و در تلاش خواهند بود تا با نمایش بهترین دستاوردهایشان برنده و فاتح نمایشگاه E3 باشند.

xbox e3 2016 general stage shot loftis 1 600x404

اینکه بگوییم E3 برنده خاصی دارد حرف درستی نیست اما مبحثی است که برای سرگرمی هم که شده به آن پرداخته می‌شود. اما امسال موضوع فرق کرده است، با دیدن کنفرانس‌ها و موضوعات گفته شده در آنها، مبحث برنده نهایی نمایشگاه E3 پررنگ‌تر شده و بنظر می‌رسد که بازیکنان رایانه‌های شخصی برنده نهایی آن بوده‌ باشند. این در حالی است که بازی خاصی بصورت ویژه برای این پلتفرم معرفی یا نمایش داده نشد اما در نهایت بازیکنان این پلتفرم دست پر از این نمایشگاه بازگشتند. البته گفتن این حرف بدین معنی نیست که در نمایشگاه‌های گذشته هیچ توجهی به بازی‌های این پلتفرم نشده است، امکان ندارد کنفرانسی از شرکت سونی یا مایکروسافت پخش شده باشد و در انتهای نمایش تریلرها یا در کنفرانس‌های مطبوعاتی در کنار عبارت نام کنسول، شاهد نام رایانه‌های شخصی نبوده باشیم که تنها می‌توان چند استثنا نظیر بازی‌های انحصاری کنسول‌های این شرکت‌ها را نام برد.

به نمایشگاه امسال مایکروسافت نگاه کنید تا تعهدی که بنظر می‌رسد از زمان‌های قدیم برروی رایانه‌های شخصی وجود داشته را ببینید اما اجازه دهید سوالی بپرسیم، بخشی از توجه مایکروسافت به رایانه‌های شخصی، ناشی از حسادت این شرکت نسبت به موفقیت نرم افزار استیم شرکت ولو نیست؟

xbox play anywhere e3 2016 stage reveal 1 600x426

پاسخ این سوال منفی است، چیزی که در کنفرانس مایکروسافت شاهد آن بودیم یک تصمیم ملموس و یک برنامه صیقل داده شده و واضخ بود. ما شاهد مثبت بودن تمام اخباری بودیم که در مورد رایانه‌های شخصی اعلام می‌شدند، اخباری که تنها موجب شادی دارندگان این پلتفرم و نه داغی بر دل آنها بودند، اخباری که گرد و غبار نشسته بر استخوان‌های این پلتفرم قدیمی را پاک و نوید روزهای باشکوهی را برای آن می‌دادند.

طبق این اخبار، بازیکنان رایانه‌های شخصی امکان اجرای کلیه بازی‌های در دست ساخت و آینده کنسول ایکس‌باکس را خواهند داشت و در یک روز و بصورت همزمان امکان اجرای بازی‌های عرضه شده برروی کنسول ایکس‌باکس را خواهند داشت. اگر شما یک کنسول ایکس‌باکس‌وان و یک رایانه شخصی در اختیار دارید تنها یک نگرانی خواهید داشت، اینکه ابتدا کدام یک از بازی‌های مورد علاقه خود را بخرید و سپس آن را برروی هردو پلتفرم اجرا کنید. اگر مجبور باشید تا مدام جابجا شوید و همیشه یکی از این پلتفرم‌ها را در اختیار نداشته باشید، دیگر نگران از دست رفتن دستاوردها و مراحل ذخیره شده نخواهید بود، چراکه جدیدترین مراحل ذخیره و دستاوردهای شما در بازی‌ها برروی هر دو پلتفرم اعمال خواهند شد.

بطور پیش‌فرض امکان اجرای حالت‌های چند‌نفره و co-op نیز برای هردو پلتفرم امکان‌پذیر خواهد بود. در گذشته همه فکر می‌کردند که چنین چیزی امکان‌پذیر نیست اما با ادامه درخواست‌ها، مایکروسافت تلاشی برای عملی نمودن آن کرد که نتایج خوبی نداشت، بازی Shadowrun را به خاطر دارید؟

xbox horizon 3 announce e3 2016 stage 1 600x411

بنظر نمی‌رسد که تصمیم مایکروسافت ضرری به دارندگان کنسول ایکس‌باکس‌وان وارد و آنها را ناراحت کند. اگر شما این کنسول یا در کنار آن کنسول دیگری را در اختیار داشته اما رایانه شخصی نداشته باشید، چیزی را از دست نخواهید داد. درواقع از نظر تئوریکی شانس بهتری برای دریافت بازی‌های AAA خواهید داشت.

از سوی دیگر عرضه بازی‌ها برای دو پلتفرم تنها موجب می‌شود که مردم بیشتری از آن لذت ببرند و در واقع می‌توان برنامه جدید مایکروسافت را تصمیمی برد-برد برای همه دانست. اینکار موجب افزایش تعهدات به برند این شرکت خواهد شد.

xbox halo 2 announce e3 2016 stage 1 600x411

با وجود همه اینها باز هم از تصمیم مایکروسافت ناراحت و پیش خود می‌گویید که وقتی بازی‌های Horizon: Zero Dawn و The Last Guardian تنها برای یک پلتفرم عرضه می‌شوند، چرا بازی‌های Halo و Forza از این قاعده مستثنا باشند؟ متاسفانه در نسل پیش‌روی مایکروسافت، برنامه‌ها در مسیر تفکرات دان متریک پیش نرفت و تنها راه برای نجات و بقای کنسول ایکس‌باکس، عرضه بازی‌های آن برروی یک طیف تقاضای بزرگتر از مخاطبین است.

شاید چند سال دیگر، زمانیکه مردم بازی‌های بیشتری از فروشگان ویندوز خریداری و به لیست بازی‌های خود بیفزایند، استیم یک UWP Client در اختیار گرفته و بطور موثری ایکس‌باکس را به یک دستگاه استیم تبدیل کند.

این مقاله ترجمه شده از وبسایت VG247 است.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

برنده واقعی نمایشگاه E3 2016 دارندگان پلتفرم رایانه‌های شخصی بودند - گیمفا
برنده واقعی نمایشگاه E3 2016 دارندگان پلتفرم رایانه‌های شخصی بودند - گیمفا
برنده واقعی نمایشگاه E3 2016 دارندگان پلتفرم رایانه‌های شخصی بودند - گیمفا
برنده واقعی نمایشگاه E3 2016 دارندگان پلتفرم رایانه‌های شخصی بودند - گیمفا
برنده واقعی نمایشگاه E3 2016 دارندگان پلتفرم رایانه‌های شخصی بودند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • christmas گفت:

    واقعا تصمیم برد بردیه
    فقط مشکلی که هست اینه که
    دسته کنسول رو که ول کنی کیبورد به آدم چشمک میزنه
    کیبوردو بیخیال بشی دسته
    وقتی واسه خورد و خوراک نمیمونه

    • درسته دقیقا سیاست مایکروسافت هم همینه در همین راستا هم ویندوز ۱۰ رو روی همه ی محصوولاتش آورد که بتونه همه رو باهم هماهنگ کنه که اگه شما یکی از دیوایس های مایکروسافت رو گرفتید بقیش رو هم از مایکروسافت بگیرید(دقیقا کاری که اپل کرد) یعنی اگه شما نیاز به ویرایش یه عکس داشته باشید میرید ویندوز نصب میکنید روی PCتون بعد اگه بخواید فایل هاتون رو از روی PC بریزید روی گوشیتون میبینید که با گوشی های ویندوزی این کار راحت تر انجام میشه و خیلی امکانات دیگه ای هم به واسطه ی داشتن ویندوز روی کامپیوتر بدست میارید در قدم بعدی اگه بخواید یه کنسول تهیه کنید Xbox امکانات بیشتری رو نسبت به کنسول رقیب بهتون میده (بدون توجه به بازی ها و انحصاری های کنسول) و در نهایت اگه هم دلتون خواست که یه لپتاپ یا تبلت بگیرید میبینید که شما که تا الآن همه چیتون رو از مایکروسافت تهیه کردید خب اونم از همون بگیرید دیگه پس به این منظور هم میرید و سرفیس چند صد دلاری رو خریداری میکنید و بعد از اون هم بازی ها، اپلیکیشن ها و برنامه ها، و البته بازیهاتون رو همه و همه از مایکروسافت خریداری میکنید

  • Undefined گفت:

    موافقم
    Pc دارا نه تنها انحصاری های خودشون داشتن
    بلکه انحصاری های اکس باکس هم داشتن
    چندتا بازی هم در کنار ps4 داشتن
    به نظرم فقط کافی بود ی پورتال ٣ یا half life هم معرفی بشه تا ماجرا تموم شه!

  • LucIIIfer گفت:

    عرضه کردن بازیهای Microsoft بر روی steam بخش دیگری از حرکت این شرکت برای در دسترس قرار دادن بازیها برای pc بازان هستش و من فکر میکنم به نفع خود شرکت هم باشه.

  • a.b.n 2 گفت:

    الحق که مایکرو سافت با تایید عرضه ی انحصاری های بزرگ xo برای pc خدمت بزرگی به pc بازا کرد …. مبارک pc گیمرا

  • m.r.p گفت:

    حقیقت اینه که همشون خیلی خوب ظاهر شدن توی E3 ولی به قول نویسنده pc بصورت خیلی آرامی کار خودشو انجام داد و به نتیجه هم رسیدو باید ممنون مایکروسافت و سیاست های جدیدش در قبال گیم بر روی pc بود.بقیه هم که عالی بودن.
    من فقط امیدوارم توجه ها به صنعت گیم بیشترو بیشتر جلب بشه. در چند سال آینده گیم ها به جایی میرسند که شما فیلمو تجربه کنید و این شدیدا لذت بخشه، با توجه به تکنولوژی های واقعیت مجازی و همچنین گرافیک بهترو بهتر چیزای خیلی خوبی در انتظار آدماست، و میتونید چیزاییو تجربه کنید که به خواب هم نمیدیدید.

    • PlayDead گفت:

      نظر شما محترم ولی من برعکس شما فکر میکنم به نظر من باید برای گرافیک جا واسه ی پیشرفت گذاشت و به جاش رو موضوعات مهمتر مثل گیم پلی و لول دیزاین تمرکز کرد و گرافیک رو آهسته آهسته بالا برد متاسفانه توی این نسل و احتمالا نسل آینده شاهد پیشرفت عجیب گرافیک بودیم و خواهیم بود به طوری که اصل بحث ها و نظرات توی این نسل روی گرافیک داره میچرخه اصلا یادمون رفته گیم واسه سرگرمی و دورشدن از این دنیاس نه نمایش فیلم و واقعیت

  • amir124 گفت:

    میشه تیتر رو تغییر داد به “برنده واقعی کنفرانس مایکروسافت دارندگان پلتفرم رایانه‌های شخصی بودند”
    مایکروسافت توی کنفرانسش چیزای خوبی ارائه داد از پشتیبانی و ارتقا اکس باکس لایو گرفته تا قابلیت بازی انلاین و کوآپ همزمان روی چند پلتفرم.عنوانای خوبی هم داشت مثل فورزا هورایزن۳ که کلا برای من توی کنفرانسش همون جذاب بود.

    اما بی شک و اغراق میگم که طرفدارای سونی برنده اصلی نمایشگاه E3
    چیزی جز احترام به بازی بازاش و قدردانی ازشون انجام نشد.
    کلی عنوان ناب نمایش داده شد مثل GOD,Days Gone,The Last Guardian,Horizon:ZD,Detroit,Playstation VR Batman &…,Crash Remastered
    هنوز هم پروزه جدید ساکر پانچ نمایش داده نشده،از بازی Ni No Kuni 2 نمایشی نبود و بازیای و شرکتای دیگه که ما ازشون خبر نداریم.
    و طی کنفرانسش یک بار دیگه اشک شوق توی چشمای طرفداراش اورد و یاداوری کرد که ” Best Place to Play” کجاس.

    • amir124 گفت:

      دیدگاه شما در انتظار بررسی است. 😐

      اوه اوه Death Standing از قلم افتاد

    • اینو بهش میگن خیانت به صنعت گیم در جایی که کنسول ساخت سونی افت فریم داره و مشکل گرم شدن داره کنسولی برای رفع این مشکلات معرفی نکرد بلکه فقط به فکر خودشه میخوای بازی کنی؟ps4 این خیلی سیاست چرتیه و مانند بخش موبایل و تلوزیون بخش پلی استیشن این شرکت هم در سال های نچندان دور یه شکست رو تجربه میکنه

      • amir124 گفت:

        شما فکر کنم تو روز های اول عرضه ps4 سیر میکنید؟عزیز من کدوم مشکل گرما

        خیانت کاریه که مایکروسافت کرد که بخش اکس باکسش از باطلاقی که داخلش گیر کرده بود خارج بشه علاوه بر اینکه من نکات مثبتش هم گفتم اما خیانت ینی دقیقا همین کار.
        بحث سر بازی هست مشکل گرافیک دارید برای گرافیک روز میتونید نئو رو تهیه کنید.اما اگر واقعا میخواید کلمه ی “بازی” براتون تعریف بشه یه سر به انحصاری های سونی بزنید و بی تعصب نظر بدید.دیگه فکر نکنم نیازی به اثبات داشته باشه
        احتمالا کنفرانس سونی رو نگاه نکردید تا با احترام واقعی مواجه بشید.نه یسری دروغ و گول زدن مثل آقای اسپنسر نچندان محترم که به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست

    • The Outsider گفت:

      میدونی مشکل چیه؟؟ مشکل فن بوی بودنه….همه میگن گد اف وار …تو اون پستم گفتم….گاد اف وار نبود اون اصلا …گاد اف وار یعنی ۱,۲,۳,ascension , ghost of sparta و اون یه دونهی دیگه که یادم نیست…الان معلوم نیست این چهاره…یا یه نسخه فرعی یا ریبوته…. اون از دوربینش… همونطور که قبلا هم گفتم… هر بازی ای نقاط قوتی داره… ولی با گفتن نقاط قوت صنعت گیم پیشرفت نمی کنه که…بله خیلی خوبی ها داشت گاد اف وار…. بعدشم…. از بین همه این هایی که گفتی فقط the last guardian خوبه…و crash…. بقیه هم مکنه فوق العاده باشن…ولی هنوز بازی نیومده…شما چه طور انقدر مطمین به همشون میگین ناب…تازه لست گواردین و دیز گان کاملا سلیقه این…شخصا خیلی از ps4 داران رو میشناسم که از سبک زامبی ای خوششون نمیاد….

  • shademan گفت:

    بله درسته به نظر منم pc برنده شده
    این همه انحصاری ناب ایکس باکس دیگه بیشتر از این چی میخوایم :inlove: :inlove:

  • MMM گفت:

    امسال برای ما pc گیمرها عالی بود
    س.ی.ا.س.ت های جدید مایکروسافت میتونه در آینده تاثیر خودش رو بیشتر نشون میده زمانی ک سود حاصل از انتشار بازی های برای دو پلتفرم رو برای ساخت بازی های جدید استفاده کنه ک باعث افزایش سطح کیفی بازی ها میشه

  • Y PS گفت:

    به نظرم همه نمایش ها و کنفرانس ها عالی بودن :yes:

  • maxtor گفت:

    اقا یه سوال
    در هر صورت ما نمیتونیم این انحصاریا رو تو ویندوز ۱۰ اجرا کنیم دیگه؟
    چون فک کنم چن وقت پیش یه خبر شنیدم که میگفت رو ویندوز ۱۰ نمیتونیم بازی کپی نصب کنیم؟
    حداقلش اینه که از قفلهای سر سخت استفاده میکنن
    ولی من واسه forza خیلی خوشحالم اگه این تفاق بیافته

  • Armin گفت:

    بالاخره یک بار هم که شده ما برنده شدیم.

  • milad.ps4 neo گفت:

    مایکروسافت pc رو برنده xo شرمنده
    سونی مارو برنده کرد هم سونی هم مایکروسافت عالی بود
    ea ، ubi و بتسدا کسل کننده بودن
    اگه واقعا مراسم رو pc برده تبریک میگم من فکر کردم سونی میبره

  • GAMER HUNTER گفت:

    خب معلومه مایکروسافت برنده بود چون به جای اینکه فقط چندتا انحصاری رو نمایش بده تونست حوزه گیمینگ رو با ویژگی Xbox Play Anywhere دچار تحول کنه و یه فرار رو به جلو داشته باشه چون قطعا XBOX One شکست بدی از PLAYSTATION 4 خورده ولی مایکروسافت با اضافه کردن بیش از یک میلیارد دستگاه دیگه (رایانه های ویندوزی) تونست رقابت رو از همین حالا با پیروزی تمام شده بدونه .

  • messi game فن کریتوس گفت:

    اوناهم دل دارند.
    ولی دمه مایکرو که این کارو کرد واقعا بزرگیشو نشون داد.
    کاشکی سونی هم این کارو میکرد ولی اگه این کارو میکرد که دیگه کنسولی در کار نبود به هر حال ایشاالله هر ۳ تا موفق و هممه لذت ببرن

  • MBMTREX گفت:

    مایکرو که خوب xboxfam ها رو فروخت و به نفع pc بازا شد ولی کنفرانس خودشون گریه ادمو در میاره گرافیک بازی هاش در حد ps2هم نبود!

  • osali.ps4 گفت:

    الحق والانصاف سونی سلطان بی رقیب صنعت گیمه

  • majidam گفت:

    از اینکه مایکروسافت به پی سی توجه میکنه خیلی خوشحالم وخدمت بزرگی در حق پی سی بازان کرد امیدوارم در فاصله ی نزدیک بازیهاشو روی استیم بیاره حداقل ما ایرانیا که وضعمون نسبت به سایر کشورها خرابتر هست بتونیم اشتراکی بخریمو بازی کنیم

  • red rose گفت:

    یکی از سایتهای pc گیم برام حدود ۴۰۰ عنوان بازی ریخته رو هارد حساب کردم اگه برم تو یه غار زندگی کنم هفته ای یه گیم تموم کنم میشه نزدیک به ده سال و شاید تا اون موقع سکه های رایج کشور عوض شده باشه و برم نانوایی پولمو نشناسن اگه این اتفاق نیفته احتمالا C I A جاسوسهاشو بفرسته برا خارج کردن یه هارد حاوی چند میلیون دلار بازی جهان سومی بودن با همه بدیهایش یه مزیت داره اونم اینه که وقتی میری بقالی یه نوشابه بخوری و ده هزار تومن میدی فروشنده میگی بقیشم دو تا بازی بده

  • comandood گفت:

    اقا ببخشید شما گفتین فقط دو بازی the last gardian و zero برای pc نمیاد ایا god of war 4 برای pc میاد!!!

  • doctorgamer(تلگرام.steam.xlive.psn: pooria0071) گفت:

    زنده باد پی سی برای همیشه

  • yasinarabi821 گفت:

    ببخشید که اینجا این سوال را می کنم ولی اگر جواب بدین خیلی ممنون میشم من می خوام یک کارت گرافیک با بودجه ۹۸۰ تومان بخرم فعلا من در نظر دارم یکی از این دو را بخرم r7 380 4gb یا r9 280 3gb ولی من شنیدم که این کارت ها خیلی سریع داغ می کنن اگه یک پاور ۲۰۰ تومانی بخرم می شود دما را کنترل کرد یا خیر من هم زیاد ازش استفاده نمی کنم خیلی استفاده کنم نیم ساعت ولی برای گیم می خوام و بازی هایی هم مثل witcher 3 یا gta v رو بالا بیاورد ایا این کارت گرافیک رو دارید و راضی هستید لطفا راهنمایی کنید بسیار ممنون

  • saeed8492 گفت:

    بازنده واقعی هم دارنگان کنسول ایکس باکس :rotfl: :rotfl:
    الان سه ساله دارن پز انحصاریاشونو میدن همشم واس pc اومد
    حرفی ندارن بزنن دلیلای مسخره میارن

  • ba salam. PS4 va digar hich.
    :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

  • ATAR گفت:

    برای اضافه شدن زبان پارسی به PS4 امتیاز دهید .
    http://share.blog.us.playstation.com/ideas/2015/05/25/persian-language-for-ps4/
    این رو عرب ها راه انداختن و زبان عربی اضافه شد ..
    http://share.blog.us.playstation.com/ideas/2014/05/20/want-arabic-keyboard/comment-page-3/#comment-106032

برنده واقعی نمایشگاه E3 2016 دارندگان پلتفرم رایانه‌های شخصی بودند - گیمفا
برنده واقعی نمایشگاه E3 2016 دارندگان پلتفرم رایانه‌های شخصی بودند - گیمفا