اتحاد پلتفرم‌های مایکروسافت | تحلیل کنفرانس مایکروسافت در E3 2016 - گیمفا
اتحاد پلتفرم‌های مایکروسافت | تحلیل کنفرانس مایکروسافت در E3 2016 - گیمفا
اتحاد پلتفرم‌های مایکروسافت | تحلیل کنفرانس مایکروسافت در E3 2016 - گیمفا
اتحاد پلتفرم‌های مایکروسافت | تحلیل کنفرانس مایکروسافت در E3 2016 - گیمفا

اتحاد پلتفرم‌های مایکروسافت | تحلیل کنفرانس مایکروسافت در E3 2016

امیرحسین دهنوی
۱۲:۰۰ ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
اتحاد پلتفرم‌های مایکروسافت | تحلیل کنفرانس مایکروسافت در E3 2016 - گیمفا

کنفرانس‌های E3 2016 نیز به پایان رسید و هر شرکت سعی کرد تا بهترین‌های خود را به نمایش بگذارد. شاید بدترین اتفاق نمایشگاه امسال لو رفتن‌های سورپرایزها بود. ساعاتی مانده به نمایش اطلاعات لو رفته و شیرینی سورپرایز از ما گرفته می‌شد اما مایکروسافت بازهم توانست با وجود حجم بالای لیک، کنفرانسی بسیار خوب برگزار کند. برای مشاهده تحلیل در ادامه با گیمفا همراه شوید.

پس از E3 سال گذشته مایکروسافت که حقیقتا عالی بود، انتظارات از این نمایش بسیار بیش‌تر از پیش بود. برنامه‌های مایکروسافت برای E3 امسال بسیار پربار بود و به‌خوبی توانست جذابیت کنفرانس خود را تا پایان حفظ کند.

کنفرانس مایکروسافت با معرفی ایکس‌باکس وان اسلیم آغاز شد.

xboxones cnslecntrllr hrz frnttlt transbg rgb 1

فریبنده‌ست نه؟

ایکس باکس وان اسلیم کنسولی است که مایکروسافت باید در زمان لانچ عرضه می‌کرد. چهل درصد کوچک‌تر، هارد درایو قابل تعویض، قابلیت ایستاده بودن درکنار منبع تغذیه‌ای که در داخل آن قرار دارد. ایکس‌باکس وان اسلیم حقیقتا نتیجه فیدبک‌های طرفداران است، این کنسول تمامی نقض‌های مدل قبلی خود را بدون استثنا حل کرده است. این کنسول کوچک‌ترین ایکس‌باکسی است که تا به‌حال توسط مایکروسافت ساخته شده و باید به مهندسین مایکروسافت آفرین گفت. این کنسول با چنین ویژگی‌های همانند پشتیبانی از HDR و خروجی تصویر ۴K قیمت بسیار مناسب ۲۹۹ دلاری را دارد و در آگوست عرضه خواهد شد.

اسپنسر نمایش با این جمله آغار کرد که آن‌ها می‌خواهند به طرفداران انتخاب‌ دهند که برروی کدام پلتفرم به بازی بپردازند. جمله طلایی و هدف مایکروسافت از این E3 نیز در این جمله خلاصه می‌شود، مایکروسافت می‌خواهد به شما “انتخاب” دهد.

marcus close up

?Marcus is that you

ماراتن انحصاری‌های مایکروسافت با عنوان Gears of War 4 آغاز شد. اولین خبر که توسط راد فرگوسن اعلام شد، برنامه بسیار معرکه Xbox Play Anywhere بود. بدین شکل اگر یک عنوان را، که از این ویژگی پشتیبانی می‌کند، برروی یکی از دو پلتفرم مایکروسافت یعنی ویندوز ۱۰ و ایکس‌باکس وان خریداری کنید دیگر نیازی به خرید دوباره آن نیست و نسخه رایگان پلتفرم دیگر را دریافت می‌کنید؛ ویژگی معرکه‌ایست نه؟ این تازه شروع کار است. سپس فرگوسن کراس پلی بین ویندوز ۱۰ و ایکس‌باکس وان را اعلام کرد که از این پس برروی تمامی عناوین مایکروسافت شاهد آن هستیم. همچنین نسخه ویندوز ۱۰ عنوان گیرز ۴ نیز معرفی شد. ویندوز و ایکس‌باکس تا به حال چنین به هم نزدیک نشده بودند، اگر پیش‌تر ویندوز ۱۰ و ایکس‌باکس وان دو پلتفرم جدا تلقی می‌شدند حال باید آن‌ها را زیر یک پرچم دانست. اخبار نشاط آور فرگوسن هنوز به پایان نرسیده است چراکه مود چندنفره اعتیادآور Horde نیز به گیرز ۴ بازمی‌گردد! بازی‌بازان در ویندوز ۱۰ می‌توانند به‌صورت Co-Op بخش تک‌نفره را با بازی‌بازان ایکس‌باکس وان تجربه کنند. حال نوبت به نمایش گیرز رسید. گیم‌پلی گیرز ۴ به‌صورت زنده توسط راد فرگوسن و لورا بیلی، صداگذار نقش کیت، اجرا شد. مطمئنا اولین نکته‌ای که شما را متوجه خود می‌کرد، البته پس از شنیدن صدا شیرین اره‌های لنسر، گرافیک بازی بود. فرگوسن و تیمش از E3 قبل تا به‌حال دست برروی دست نگذاشتند و حقیقتا گرافیک بازی بهبود یافته بود و این بهبود تنها به بخش ظاهری محدود نشده و از نظر فنی هم با عنوانی به مراتب بالغ‌تر شده از عنوان نمایش داده شده در E3 2015 روبه‌رو بودیم.

پس از نمایش گیم‌پلی گیرز ۴ و دیداری دوباره با مارکوس فینیکس پا به سن گذاشته، کنترلر الیت ایکس‌باکس با طراحی الهام گرفته از گیرز ۴ معرفی شد که بسیار زیبا و فریبنده بود.

killer instinct s2

Killer Instinct یکی از بهترین عناوین فایتینگ نسل هشتم است

نمایش Killer Instinct نیز به گیرز ۴ ربط داشت و شاهد اضافه شدن ژنرال رام از نسخه اول به عنوان Killer Instinct بودیم. سپس اطلاعات بیشتری از بازی داده شد. Killer Instinct نزدیک به هفت میلیون بازی‌کننده دارد و محبوب‌ترین بازی فایتینگ در ایکس‌باکس وان است. همچنین بیش از ۲/۵ میلیون بازی بین ایکس‌باکس وان و ویندوز ۱۰ با استفاده از قابلیت کراس پلی انجام گرفته است.

forza horizon 3 horizontal key art

بازگشت برترین سری جهان‌باز ریسینگ…

نمایش Forza Horizon 3 از همه نظر عالی بود و سیاست‌های مایکروسافت را به‌خوبی نشان داد. در این نمایش مایکروسافت به‌خوبی نشان داد که چطور ایکس‌باکس وان و ویندوز ۱۰ به‌خوبی باهم متحد شدند. گیم‌پلی زنده بازی شامل نشان دادن بازی کردن چهارنفر بود. دو تن از ویندوز ۱۰ و دو نفر نیز برروی ایکس‌باکس وان به‌راحتی بایکدیگر به تجربه Co-Op پرداختند. مایکروسافت به‌خوبی قدرت ایکس‌باکس لایو را نشان داد. عنوان FH 3 برای نخستین بار از  بخش داستانی چندنفره بهره می‌برد و شما می‌توانید این پخش داستانی را نیز با استفاده از قابلیت کراس پلی بین ویندوز ۱۰ و ایکس‌باکس وان تجربه کنید. استرالیا به‌خوبی امکان ایجاد آب‌وهوای متفاوت را به استودیوی پلی گراند داده و آن‌ها نیز بزرگ‌ترین عنوان سری هورایزن را ساخته‌اند. FH3 نیز از ویژگی Xbox Play Anywhere پشتیبانی کرده و شما با یکبار خرید آن نیازی به خرید دوباره ندارید. این عنوان در ۲۷ سپتامبر امسال عرضه می‌شود.

۰۵۲۶۴۸

ReCore

پیش‌نمایش عنوان ReCore با موسیقی زیبایی آغاز شد. متاسفانه گیم‌پلی لایوی از آن پخش نشد و صرفا به اجرای دمویی بسنده شد. گرافیک بازی از آنچه تصور می‌شد پایین‌تر بود اما همان ویدیوهای کوتاه بازی خبر از عنوان پلتفرمر جذابی به ما می‌داد که پازل‌های مناسبی در آن وجود دارد. ReCore نیز از ویژگی Xbox Play Anywhere استفاده می‌کند.

سپس شاهد وارد شدن افراد استودیوی اسکوئر انیکس و گیم‌پلی لایو Final Fantasy XV بودیم. در گیم‌پلی لایو که برروی ایکس‌باکس وان درحال اجرا بود ما شاهد نبردی با یک تایتان عظیم الجثه بودیم.

حال نوبت به محتوای الحاقی The Division شد. محتوای الحاقی Underground ابتدا برروی کنسول ایکس‌باکس وان منتشر شده و محتوا و ماموریت‌های جدیدی را برای عنوان The Division اضافه می‌کند.

in battlefield 1 no battle is ever the same ds1 670x377 constrain

در Battlefield 1 هیج نبردی شبیه به هم نخواهد بود

بهترین خبر دایس برای ایکس‌باکس بازان درمورد Battlefield 1 را شاید بتوان دسترسی زودهنگام آن‌ها دانست. کسانی که عضویت سرویس EA Access را داشته باشند می‌توانند دسترسی زودهنگامی قبل از عرضه در ۲۱ اکتبر به بازی داشته باشند و این دسترسی چند ساعت یا یک روز نیست بلکه از ۱۳ اکتبر یعنی یک هفته قبل عرضه رسمی بازی، بازی‌بازان ایکس‌باکس وان می‌توانند Battlefield 1 را تجربه کنند. در ادامه نیز پیش‌نمایشی که پیش‌تر در کنفرانس EA شاهش بودیم بازپخش شد.

original

به‌روزرسانی‌های مستمر ایکس‌باکس، تجربه آن را روز به روز بهتر می‌کند

در ادامه مایک ایبارا وارد صحنه شد تا از جدیدترین به‌روزرسانی ایکس‌باکس وان ما را آگاه کند. او در ابتدا از سریع‌تر شدن سرورهای ایکس‌باکس لایو خبر داد. از سال گذشته تا به حال سه ویژگی پشتیبانی از عناوین نسل قبل، تجربه جدید ایکس‌باکس وان و قابلیت کراس پلی به ایکس‌باکس وان آمده است. ایبارا سه ویژگی جدید برای ایکس‌باکس وان نیز معرفی کرد که در تابستان امسال منتشر می‌شوند. نخست موسیقی پس‌زمینه که درخواست‌های بسیار داشت، امکان بازی کردن در زبان دلخواه و کورتانا. سپس سه ویژگی دیگر نیز معرفی شدند که در پاییز امسال عرضه می‌شوند. نخست امکان ساخت کلاب است که به شما اجازه می‌دهد با ایجاد کلاب‌هایی، مثلا ماموران دیویژن مشهدی‌، افرادی را بیابید که می‌خواهید در تیم‌تان حضور داشته باشند. دومین ویژگی امکان گشتن برای گروه است که به شما اجازه می‌دهد به‌دنبال گروهی خاص بگردید و به آن‌ها ملحق شوید. سومین ویژگی ایکس‌باکس آرنا است. در آٰرنا می‌توانید تورمنت‌های جذابی راه بیندازید.

minecraft xbox one

ماینکرافت برروی ۱۴ پلتفرم عرضه شده است و دارای بیش از ۱۰۰ میلیون بازی‌باز است

پس از معرفی‌های طولانی و جذاب حال نوبت به ماینکرافت رسیده است تا به شما کمی استراحت بدهد! کراس پلی به ماینکرافت نیز آمد و شما می‌توانید با ایکس‌باکس لایو هنگامی که برروی ویندوز ۱۰، اندروید و iOS هستید با یکدیگر به بازی بپردازید. حال جان کارمک از تیم اوکولوس تجربه ماینکرافت را برروی واقعیت مجازی نشان می‌دهد. سپس ویژگی‌های جدیدی همانند Add-on برای ماینکرافت معرفی شده و پک‌های جدیدی برای آن عرضه می‌شود.

سپس برنامه Xbox Design Lab معرفی شد. این ویژگی جدید به شما امکان آن را می‌دهد تا کنترلری به دلخواه خود طراحی کنید و سفارش ساختش را بدهید. هشت میلیون راه مختلف برای شخصی سازی این کنترلر وجود دارد که در نوع خود بی‌نظیر است.

نوبت به عناوین مستقل می‌شود و در همان ابتدا شاهد پیش‌نمایش جدیدی از عنوان Inside هستیم. Inside بالاخره تاریخ انتشار دریافت می‌کند و قرار است در ۲۹ ژوئن منتشر گردد. حال کریس چارلا وارد صحنه می‌شود و از عناوین مستقل می‌گوید. در ابتدا شاهد رایگان شدن عنوان Limbo، ساخته پیشین استودیوی Inside یعنی پلی‌دد، هستیم. چارلا از عنوان Inside می‌گوید و به طرفداران قول یک شاهکار را می‌دهد که البته با توجه به سابقه بسیار عالی پلی دد در Limbo انتظار دیگری نیز نمی‌رفت.

inside

امیدواریم که دیگر اینبار Inside در تاریخ انتشار خود تاخیر دریافت نکند

سپس پیش‌نمایش جذابی از عناوین مستقلی که قرار است در آینده عرضه شوند نشان داده می‌شوند. یکی از برنامه‌هایی که به موفقیت بسیار بالایی رسید، برنامه Game Preview بود که همانند آنچه در Early Access استیم اتفاق می‌افتاد به توسعه دهنده اجازه داده می‌شد عنوان درحال توسعه خود با قیمت کمتری انتشار داده و از بازی‌باز بازخورد دریافت کند. عنوان ARK که در ایکس‌باکس وان با توجه بسیار بالا روبه‌رو شد حال از این پس از برنامه Xbox Play Anywhere پشتیبانی می‌کند. سپس شاهد گیم‌پلی زنده عنوان We Happy Few بودیم که حقیقتا دلهره آور بود. این عنوان نیز در ماه آینده به برنامه Game Preview ملحق می‌شود.

در ادامه عنوان جدید استودیوی سی دی پراجکت رد معرفی شد. بازی کارتی جهان ویچر، حال عنوان مخصوص به خود را دریافت می‌کند. عنوان Gwent برای ایکس‌باکس وان، پلی استیشن ۴ و رایانه‌های شخصی عرضه می‌شود و جای تعجب دارد که چرا برای تلفن‌های هوشمند عرضه نمی‌شود؛ شاید استودیو برنامه‌هایی برای آینده آن دارد. بتای بازی در سپتامبر منتشر می‌شود.

Tekken 7 پیش‌تر تنها برای پلی استیشن ۴ معرفی شده بود اما در کنفرانس مایکروسافت برای ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی نیز تایید شد. Tekken جدید قرار است در اوایل ۲۰۱۷ منتشر شود. بازی دارای داستان جدیدی است و ویژگی‌های جدیدی برای آن در نظر گرفته شده است. همچنین عنوان Tekken Tag Tournament 2 نیز با استفاده از قابلیت پشتیبانی از عناوین نسل قبل به‌صورت رایگان عرضه می‌شود.

dead rising debug screens 15

Dead Rising جدید قول عنوانی بسیار سرگرم کننده را به طرفداران داده است

بله شایعات بازهم درست بوده و Dead Rising 4 برای ایکس‌باکس وان و ویندوز ۱۰ معرفی می‌شود. عنوان جدید سری در پیش‌نمایش خود بسیار سرگرم کننده به‌نظر می‌رسید و جنبه‌های خنده‌دار سری نیز حفظ شده بودند. Dead Rising 3 یکی از عناوین لانچ کنسول ایکس‌باکس وان بود و حال نیز پس از گذشت سه سال چهارمین نسخه از آن برای دو پلتفرم مایکروسافت در تعطیلات ۲۰۱۶ منتشر می‌شود. Dead Rising 4 به‌خوبی می‌تواند نبود Scalebound و Crackdown 3 را در لیست عناوین مایکروسافت جبران کند. به‌نظر میاید با وجود Forza Horizon 3 و Dead Rising 4 عناوین انحصاری مایکروسافت در سال ۲۰۱۶ قوی‌تر از پیش شدند. سپس لافتیس، مدیر پخش انتشارات مایکروسافت، از سرمایه گذاری شرکت برروی آی پی‌های جدید می‌گوید. مایکروسافت از ابتدای نسل تا به اینجا ۱۳ آی‌پی انحصاری جدید را معرفی کرده است که در نوع خود بی‌نظیر است. لافتیس در ادامه از سودمندی‌های همگام سازی ویندوز ۱۰ و ایکس‌باکس وان می‌گوید. ذخیره‌ساری‌های شما بین ویندوز ۱۰ و ایکس‌باکس وان قابل همگام سازی است و اگر شما مشغول تجربه عنوانی برروی ایکس‌باکس وان خود هستید و مثلا قصد مسافرت داشته باشید، می‌توانید ادامه بازی خود را برروی ویندوز ۱۰ خود تجربه کنید. یکی از دلایل معرفی برنامه Xbox Play Anywhere نیز همین است تا بیش از پیش این دو پلتفرم با یکدیگر متحد شوند.

scalebound thuban roar

Scalebound

یکی از عناوینی که حقیقتا نسبت به پیش‌نمایش پیشین خود تغییر کرده بود، عنوان Scalebound است. هیدئو کامیا خود شخصا گیم‌پلی Co-Op عنوان Scalebound را به نمایش گذاشت و به‌صورت زنده تجربه آن را نشان داد. Scalebound نسبت به پیش‌نمایش گیمزکام تغییرات بسیاری از هر دو منظر ظاهری و فنی کرده بود. کامیا در ابتدا به این نکته اشاره داشت که Scalebound دارای بزرگ‌ترین باس فایت‌هایی است که تا به حال پلاتینیوم گیمز ساخته. پیش‌نمایش بازی بسیار هیجان آور بود و ویژگی‌های مختلف گیم‌پلی نشان داده شد. این برای اولین بار بود که به ما اژده‌ها سواری نشان داده شد و از ویژگی‌های آن رونمایی شد. گرچه شکست دادن غول آخر بازی چندان چالش آور بود اما مطمئنا یکی از دلایل آسان بودن آن کاهش درجه سختی هنگام نمایش‌ها است که از مردن احتمالی شخصیت‌ها جلوگیری کند و باید در انتظار چالشی به مراتب بیشتر در محصول نهایی باشیم. Scalebound نیز برای ویندوز ۱۰ منتشر خواهد شد و از ویژگی Xbox Play Anywhere پشتیبانی می‌کند.

screen shot 2015 12 22 at 103520 am

ماجراجویی در انتظار شماست

عنوان Sea of Thieves یکی از آن عناوین خوش ساختی‌ست که در E3 2015 مایکروسافت معرفی شد. پیش‌نمایش سینماتیکی با موسیقی زیبایی از آن در ابتدا پخش شد و سپس دانکن از استودیوی Rare به روی استیج آمد. دانکن باری دیگر Sea of Thieves را جاه طلبانه‌ترین بازی استودیوی قدیمی Rare خواند و سپس گیم‌پلی بازی را به طرفداران نشان داد. در ویدیوی گیم‌پلی Rare سه گروه از بازی‌بازان را به استودیوی خود دعوت کرده بود و بدون دادن هیچگونه آموزشی آن‌ها را در جهان بازی رها کرده تا خود در آن بچرخند و یادبگیرند. گیم‌پلی بازی زیبا بود و کاملا به کار تیمی بستگی داشت. Sea of Thieves از آن عناوینی‌ است که تجربه آن با دوستان لدتی چند برابری دارد.

b42196cc eafb 4e5a ad48 654d5ecf5e37

هیچکس تنها زنده نمی‌ماند

مایکروسافت به خوبی به قول عمل کرد. اسپنسر قول انحصاری‌های بیشتر را داده بود و این چیزی بود که پلتفرم‌های مایکروسافت دریافت می‌کردند، انحصاری‌های بیشتر. معرفی FH3 و DR4 پایان معرفی بازی‌ها نبود و State of Decay 2 نیز به لیست بازی‌های مایکروسافت اضافه شدند. نخستین عنوان State of Decay با بازخورد بسیار خوب طرفداران روبه‌رو شد و فروش آن نیز بسیار عالی بود، حال چرا نسخه دوم معرفی نشود. پیش‌نمایش سینماتیکی از بازی پخش و صرفا بخش‌هایی از گیم‌پلی در بین آن نشان داده شد.

۳۰۷۷۰۴۰ halowars2

…I Know You

سپس شاهد پیش‌نمایش دیگری از Halo Wars 2 بودیم. موزیک‌های استفاده شده در پیش‌نمایش‌های کنفرانس مایکروسافت آنقدر جذاب بود که من لحظه‌ای دست از پرسیدن سوال What’s This Music Playing از سیری برنمی‌داشتم! پس از پایان پیش‌نمایش سینماتیک تاریخ انتشار Halo Wars 2 توسط دن ایو اعلام شد. بتای بازی از این هفته در دسترس بوده و بازی نیز در ۲۱ فوریه سال ۲۰۱۷ منتشر می‌شود. این عنوان نیز از قابلیت Xbox Play Anywhere پشتیبانی می‌کند. بخش‌هایی از گیم‌پلی بازی نمایش داده شد و خبر از جذابیت بالای این عنوان RTS داد.

حال نوبت به صحبت‌های فیل اسپنسر می‌رسد تا پرونده کنفرانس E3 2016 مایکروسافت بسته شود.

xboxonevswindows10 ds1 670x377 constrain

انتخاب با شماست

اسپنسر در ابتدای شروع کنفرانس به این نکته اشاره کرد که می‌خواهد به طرفداران انتخاب بدهد و در کل نمایش نیز آن را دیدیم. سیاست جدید مایکروسافت این است که به شما اجازه بدهد از بین دو پلتفرم مایکروسافت یعنی ایکس‌باکس وان و ویندوز ۱۰ یکی را انتخاب کنید و شما را مجبور به انتخاب یک پلتفرم نکند و مرزهای بین پلتفرم‌ها را بشکند؛ طبیعتا این حرکت برای مایکروسافت سود مالی به همراه دارد چراکه حال درآمد از عناوینش دوبرابر می‌شود، اما برای بازی‌بازان نیز مزایای خودش را به همراه دارد. اکوسیستمی گسترده‌تر با وجود کراس پلی و همچنین عرضه عناوین انحصاری بیشتر از جمله مزایای این حرکت است. در این کنفرانس مایکروسافت سه عنوان انحصاری جدید را برای پلتفرم‌های خود معرفی کرد که از جمله نتایج اولیه این اتحاد است و این تازه اول راه اتحاد ویندوز و ایکس‌باکس‌ست. E3 2016 آغاز به‌کار رسمی اتحاد دو پلتفرم مایکروسافت است و مطمئنا در کنفرانس‌های بعدی از نتایج این اتحاد بیشتر آگاه می‌شویم. دیگر چیزی به نام انحصاری ایکس‌باکس وان یا ویندوز ۱۰ وجود ندارد و عناوین صرفا تحت نام انحصاری مایکروسافت شناخته می‌شوند.

اما در این بین ایکس‌باکس اسکورپیو چه می‌کند؟ هیولای قدرتمند جدیدی که قدرتی فراتر از کنسول‌ها دارد، دلیل ورودش چیست؟ بیایید کمی به عقب برگردیم، مایکروسافت مرزهای بین ایکس‌باکس و ویندوز را شکست و این دو پلتفرم را یکی کرد. حال شما برای تجربه عناوین انحصاری مایکروسافت دو انتخاب دارید، ویندوز ۱۰ یا ایکس‌باکس وان. اگر کسی گیمر حرفه‌ای باشد و قدرت بیشتری بخواهد طبیعتا باید به سمت ویندوز ۱۰ برود تا به قدرت مورد نظرش برسد از طرفی واقعیت مجازی نیز وارد شده است و فعلا تنها در دسترس ویندوز است؛ اما اینجاست که مایکروسافت وارد می‌شود و می‌پرسد چرا بازی‌باز را به سمت بستن رایانه‌ای قدرتمند سوق دهیم وقتی می‌توانیم خودمان به او هم سخت افزار را دهیم و هم نرم افزار را؟ ایده‌ جالبیست نه؟ سود بیشتر برای مایکروسافت و سختی و مشقت کمتر نیز برای بازی‌باز، هر دو جناح برنده‌اند و این دلیل معرفی ایکس‌باکس اسکورپیوست. هیولایی قدرتمند که توانایی اجرای بازی‌ها با رزولوشن حقیقی ۴K را دارد. حال بازی‌بازانی که از بازی‌ها بیشتر می‌خواهند می‌توانند تجربه‌ای بهتر برروی اسکورپیو داشته باشند.

سوالات بسیاری پس از کنفرانس مایکروسافت پیش می‌آید. آیا عرضه عناوین انحصاری ایکس‌باکس وان کار درستی است؟ آیا برند ایکس‌باکس بدون داشتن عنوانی که تنها برروی آن یافت شود، زنده می‌ماند؟ به‌نظر من اگر مایکروسافت به قول‌های خود عمل کند طبیعتا باعث موفقیت هردو پلتفرم می‌شود. اگر این اتحاد منجر به ساخت عناوین انحصاری خوبی همانند Sunset Overdrive و یا Scalebound و ReCore درکنار Quantum Break شود، چرا که نه.

در آخر باید گفت که زمان، زمان است که همه چیز را معلوم می‌کند. نتیجه این سیاست و مزایای آن برای بازی‌بازان فعلا به‌صورت کامل خود را نشان نمی‌دهد و باید دید تا E3 بعدی چه اتفاقاتی خواهد افتاد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اتحاد پلتفرم‌های مایکروسافت | تحلیل کنفرانس مایکروسافت در E3 2016 - گیمفا
اتحاد پلتفرم‌های مایکروسافت | تحلیل کنفرانس مایکروسافت در E3 2016 - گیمفا
اتحاد پلتفرم‌های مایکروسافت | تحلیل کنفرانس مایکروسافت در E3 2016 - گیمفا
اتحاد پلتفرم‌های مایکروسافت | تحلیل کنفرانس مایکروسافت در E3 2016 - گیمفا
اتحاد پلتفرم‌های مایکروسافت | تحلیل کنفرانس مایکروسافت در E3 2016 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

اتحاد پلتفرم‌های مایکروسافت | تحلیل کنفرانس مایکروسافت در E3 2016 - گیمفا
اتحاد پلتفرم‌های مایکروسافت | تحلیل کنفرانس مایکروسافت در E3 2016 - گیمفا