توسعه‌ بازی برای پلی استیشن ۴ نئو هنوز بسیار راحت‌تر از رایانه‌های شخصی است - گیمفا
توسعه‌ بازی برای پلی استیشن ۴ نئو هنوز بسیار راحت‌تر از رایانه‌های شخصی است - گیمفا
توسعه‌ بازی برای پلی استیشن ۴ نئو هنوز بسیار راحت‌تر از رایانه‌های شخصی است - گیمفا
توسعه‌ بازی برای پلی استیشن ۴ نئو هنوز بسیار راحت‌تر از رایانه‌های شخصی است - گیمفا

توسعه‌ بازی برای پلی استیشن ۴ نئو هنوز بسیار راحت‌تر از رایانه‌های شخصی است

امیرحسین دهنوی
۱۴:۵۱ ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
توسعه‌ بازی برای پلی استیشن ۴ نئو هنوز بسیار راحت‌تر از رایانه‌های شخصی است - گیمفا

پس از شایعات فراوان بالاخره سونی تصمیم گرفت پلی استیشن ۴ نئو را رسما تایید کند. این کنسول که نسخه بهبودیافته پلی استیشن ۴ است تعداد کنسول‌های پلی استیشن ۴ را در این نسل به دو عدد می‌رساند. حال سوالی که پیش می‌آید این است که توسعه بازی برای کنسول جدید چطور خواهد بود. برای دریافت اطلاعات بیشتر در ادامه با گیمفا همراه شوید.

اخیرا نیز شایعاتی مبنی بر انتشار ایکس‌باکس وان قدرتمندتر با نام رمز Scorpio به‌گوش می‌رسد و با استناد به آنکه این روزها شایعات اکثرا تبدیل به واقعیت می‌شوند، باید در انتظار کنسول بهبودیافته‌ای نیز از سوی مایکروسافت باشیم. گرچه اسپنسر صریحا وجود ایکس‌باکس ۱/۵ را رد کرده است. خوبی‌ها و بدی‌های کنسول‌های جدید بین توسعه‌دهندگان بازی‌ها به بحث گذاشته شده است. حال یکی از توسعه دهندگان در مورد عرضه بازی‌ها برای پلی استیشن ۴ نئو و احتمالا ایکس‌باکس اسکورپیو چنین می‌گوید که حتی باوجود زیادتر شدن تعداد کنسول‌ها، توسعه بازی‌ برای آن‌ها هنوز بسیار راحت‌تر از سروکله زدن با رایانه‌های شخصی‌ست. توسعه دهنده Dead Effect 2 در رابطه با آنکه آیا قدرت کنسول‌های جدید را می‌پذیرد و یا ترجیح می‌دهد با تعداد پلتفرم کمتری مار کنند چنین گفت:

همه توسعه دهندگان دوست دارند محصولات‌شان برروی هر تعداد پلتفرم منطقی عرضه شده و بهترین کیفیت را داشته باشد. کنسول‌های بهبودیافته می‌توانند قدرت کافی در اختیار توسعه دهنده بگذارند که از رزولوشن ۴K پشتیبانی کند و این عالی است. اگر قرار باشد کل کاری که ما انجام می‌دهیم ساخت دو پروفایل مخصوص برای دو کنسول استاندارد و بهبودیافته باشد، ما مشکلی نداریم. با این وجود بازهم توسعه بازی برای کنسول‌های جدید و قدیمی بسیار راحت‌تر از تلاش و سروکله زدن با تعداد زیادی از انواع رایانه‌های شخصی در جهان است.

اندرو هاوس نیز در  هنگام معرفی پلی استیشن نئو به توسعه دهندگان اطمینان داد که کار زیادی از جانب آنان برای پشتیبانی از پلی استیشن ۴ نئو انجام نمی‌گیرد و این مقدار کار اضافی به راحتی قابل مدیریت است.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

توسعه‌ بازی برای پلی استیشن ۴ نئو هنوز بسیار راحت‌تر از رایانه‌های شخصی است - گیمفا
توسعه‌ بازی برای پلی استیشن ۴ نئو هنوز بسیار راحت‌تر از رایانه‌های شخصی است - گیمفا
توسعه‌ بازی برای پلی استیشن ۴ نئو هنوز بسیار راحت‌تر از رایانه‌های شخصی است - گیمفا
توسعه‌ بازی برای پلی استیشن ۴ نئو هنوز بسیار راحت‌تر از رایانه‌های شخصی است - گیمفا
توسعه‌ بازی برای پلی استیشن ۴ نئو هنوز بسیار راحت‌تر از رایانه‌های شخصی است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Dr.Ali گفت:

    امیدوارم خبری از Xbox جدید تو این نسل نباشه و اگه قراره چیزی معرفی بشه نسخه اسلیم Xbox باشه

  • اینم برای کسایی که میگن PS NEO باعث میشه بهینه کردن برای بازی سازا سخت شه… 😐

    • joule گفت:

      هنوزم رو حرفم هستم.
      اگه دقت کنید میبینید هیچ جا گفته نشده عین پورت برای ps4 یعنی مشکلات خودشو داره، یعنی انگار دارن برای یک کنسول جدید پورت میکنن که باعث میشه وقت بیشتری بگیره ولی ناشر ها هم برای حفظ سود حاضر نیستن زمان بیشتری به سازنده ها بدن، به طبع یا ps4 یا نئو یکیشون باید قربانی شه، مخصوصا برای بازی هایی که فقط برای کنسول ها میاد، بازی های مولتی پلتفرم یک مقدار وضعشون از اون بهتر خواهد بود.
      به هر حال دو کنسول یعنی دو پورت متفاوت یعنی زمان بیشتر، برای انحصاری های خودتون هم بد خواهد بود و زمان انتشارش رو به تعویق میندازه مثل بلایی که سر هورایزن اومد.
      پ.ن: اومدم پیامو ویرایش کتم دستم خورد رو گزارش تخلف برای خودم گزارش تخلف رد کردم 😀

  • Nathan گفت:

    تنها سوالی که مطرح هست اومدیم با یک مکافاتی این کنسول رو خردیدم حالا یک تلویزیون ۴k چطور بخریم
    حتما سونی توقع داره با این کنسول فروش تلویزیونهای ۴k بالا بره اونم با قیمتهای نجومیش که از حداقل قیمت
    ۱۰ میلیون شروع میشه :talktothehand:

  • Mobin-Vip گفت:

    حالا این نامرد ها هی از‌این مدل جدید تعریف میکنن تا ما دق کنیم

  • AMIR.PC73 گفت:

    مشخصه بازی برای ۱ سخت افزار خیلی راحت تره نسبت به توسعه ی بازی برای N تا سخت افزار .

    • BiG_RDN گفت:

      حرفت کاملا غلطه
      اگه با از برنامه نویسی و کد زدن آشنا باشی میدونی که اگه مثلا بری توی xcode و برای آیفون ۶s برنامه بنویسی همون برنامه با مشخصات بالاتر رو iPad pro اجرا میشه و با مشخصات پایین تر روی ۶و ۵s و۵٫ بدون اینکه نیاز باشه هیچ کاری انجام بدی (جز تنظیم کردن برنامه برای سایزهای مختلف صفحه نمایش)

      • unknown گفت:

        من نقل قول یه کاربر را در این رابطه واست میارم,که واقعا عالی توضیح داده. 😉
        “بازی ها برای کنسول ها به شدت بهینه می شوند و حتی روی سرعت کلاک پردازنده گرافیکی کنسول مقصد به شدت حساس هستن
        اما در PC شرکت های سازنده اغلب دو یا ۴ سیستم مرجع انتخاب می کنند و بازی رو بر روی اونها اپتیمایز میکنند
        مشکلات برخی بازی ها روی کارت گرافیک های amd به همین دلیله که نرسیدن بازی رو برای اون ها بهینه کنند
        شما اگر بری و سیستم مرجعی که سازنده بازی رو بر روی اون تست کرده بخری کیفیت با سیستم خودت متفاوته
        منتها قضیه اینجاست که ساخت بازی روی PC با کنسول متفاوته و انجین بازی بسته به کارت گرافیک و سایر قطعات تنظیمات متفاوتی رو اعمال میکنه و سازنده هم برنامه رو به شکل باز می نویسه نه تخصصی برای یک سخت افزار برا همینه که کیفیت یک بازی مشترک روی کنسول و pc در قیمت یکسان کاملا در کنسول بهتر و سرتر هست چون در کنسول برنامه نویس سخت افزار رو میشناسه و به قصد اون سخت افزار برنامه رو می نویسه در حالیکه در PC برنامه نویس سخت افزار رو نمی شناسه و برای بک سیستم مرجع مینویسه و کد ها رو تا جای ممکنه تکرار و باز مینویسه و به عهده انجین میذاره دلیل حجم بیشتر بازی های pcنسبت به کنسول هم همین کدهای بیشتر و البته باز هست البته همه بازی ها حجم بیشتر ندارند
        یه مثال بی ربط هم بگم شرکت اپل چون سخت افزارش رو میشتاسه برنامه مخصوص و بهینش رو هم مینویسه ولی گوگل نمیدونه اندرویید قراره رو چه دستگاهی سوار بشه پس برنامه رو به شکلی متفاوت و باز مینویسه برا همین سخت افزار خیلی بیشتر لازم داره
        منظور از باز در اینجا اوپن سورس نیست

        منظورم اینه که کیفیت و فریم ریت نسخه پلی۴ میاد پایین مگر اینکه سونی واقعا یک برنامه برای این قضیه داشته باشه وگرنه این امر غیر قبال اجتنابه”

        • hadi گفت:

          البته سخت افزار بیشتر اندروید به خاطر سنگین بودن سیستم عامل اندروید هم هست

          • AMIR.PC73 گفت:

            منظور من رو نگرفتین دوستان .
            من میگم بهینه کردن بازی روی یه کنسول با سخت افزار مشخص و ساده خیلی راحت تره نسبت به Pc . چون Pc از انواع گرافیک ها و CPU ها با معماری های «متفاوت» بهره میبره .

            • ایدن گفت:

              درسته.اگه دقت کنین پورت های بد بیشتر برای pc اند.بتمن و gta iv .
              پورت کردن بازی رو pc سخت تر از کنسوله.

            • eljugador گفت:

              البته به شخصه نمیدونم amir.pc73 چثدر درست میگه ولی دوست عزیز “ایدن” پورت مقولش با پلتفرم مبدا فرق داره
              پورتهایی که گفتی برای این بدن که بازی ابتدا برای ps4 فرضا ساخته شده و سپس بصورت غیر حرفه ای (که البته پورت درست زمانبر هست و تخصص و حوصله بالا میخواد) پورت شدن

              در کل مقوله پورت رو با ساخت بازی قاطی نکن

          • Perfumed Bear گفت:

            عزیزم دلیل بهینه بودن و سریعتر بودن آیفون استفاده از زبان اسمبلی هست که زبان سطح پایین هست و برای هر سخت افزار فرق داره با این زبان میشه قدرت بیشتری از سخت افزار رو بکار گرفت اما در برنامه های اندروید از جاوا استفاده میشه که همین دلیل پایین اومدن بازدهی میشه

        • دوستانی که رشته نرم افزار خوانده باشند یک درسی دارند به اسم سیستم عامل که در این درس الگوریتم های پردازشی رو درس می دن بنابراین هیچ ربطی به سخت افزار نداره که بیام
          بگیم به صورت مخصوص برای یک سخت افزار بازی رو می سازند بلکه سخت افزار مناسب با نرم افزار می سازند برای مثال تمامی موتور های گرافیکی دنیا با زبان ++c و Directx ساخته می شه که این به این منظور هست که پردازنده را مناسب با این API می سازند مثلا Nvidia
          gtx 970 980 980ti 950 960 همه از یک سری الگوریتم استفاده می کنند تفاوت فقط بین میزان
          استفاده بیشتر یا کمتر Video memory,Transistors,Core Speed,Memory Speed,Render Output Units هست و اصلا به باز یا بسته بودن ربطی نداره بلکه محصولات AMDوNvidia با پشتیبانی از DX 12 هر کدام فقط یک Platform دارند نه چند تا.
          برای نمونه این که وقتی Driver کارت گرافیکی از یک سری download و نصب می کنی میبینی برای چند کارت هست نه فقط منحصر به ان سخت افزار.

          • eljugador گفت:

            دایرکت اکس زبان نیست api هست
            ضمنا هیچ موتور گرافیکی با دایرکت اکس ساخته نمیشه
            دایرکت اکس وظیقه تطابق گرافیکی و صوتی نرم افزار ها با سخت افزار رو داره
            مثلا میکنتاش و لینوکس فقط open al دارن (مک رو مطمئن نیستم چیز دیگه ای نداشته باشه) و اساسا چون دایرکت اکس برای مایکروسافته فقط برای ویندوز و نهایتا اکس باکسه
            البته از همون اول که از رشتتون برای اثبات حرفتون کمک گرفتید معلوم بود مطمئن نیستید به کلیت نظرتون! البته مخاف همه حرفتون نیستم و خیلیاش درسته

            • دوست عزیز اگه پیام کامل خوانده باشید می فهمید که من هم گفتم API و از انجا که خودم برنامه نویسی با OpenGL که همانند DX هست تجربه دارم وبرای اطلاع باید بگم
              که خود API ها با زبان ++c توصعه یافته شده است برای این که بیشتر متوجه حرف من باشید برید دنبال اموزش هایی در این مورد
              ان وقت متوجه می شوید که خود API ها به صورت یک Function توسط یک Header استفاده می شوند و اگر برنامه نویسی را به صورت تخصصی دنبال کرده باشید متوجه این مثال بنده می شوید
              بعد این که یک تحقیق در مورد Engine ها بکنید
              دوم این که دوست عزیز من دانشجو رشته گرافیک هستم.

            • این لینک ها هم ببینید
              https://en.wikipedia.org/wiki/Application_programming_interface
              https://en.wikipedia.org/wiki/DirectX
              https://en.wikipedia.org/wiki/C%2B%2B
              https://en.wikipedia.org/wiki/Unreal_Engine
              و زبان برنامه نویسی با API شامل HLSL برای DX و GLSL برای openGL
              https://en.wikipedia.org/wiki/OpenGL_Shading_Language

            • کل زبان های دنیا وظیفه تطابق نرم افزار با سخت افزار رو دارند نه فقط API ها
              که به عنوان مثال می گن روح سخت افزار نرم افزار هست

            • eljugador گفت:

              مرسی بابت توضیحات کاملتون ولی بنده قانع نشدم که تمامی! موتور های گرافیکی با دایرکت اکس ساخته بشه
              چون به هر حال بعضی بازیهای برای مکینتاش و لینوکس هم میاد که اصلا و اساسا ارتباطی با دایرکت اکس ندارن

              در هر صورت چون از فیلم reservoir dogs خوشتون میاد احترام منو جلب میکنید!

      • ِDriver گفت:

        واقعا تو ایفون ۶اس و ایپد پرو و ایفون ۵اس رو سه تا پلتفورم جدا میدونی ؟ 😐
        سخت افزاشون شاید فرق کنه ولی نرم افزار یکیه ولی توسعه بازی برای n تا پلتفورم باید برای هر نرم افزاری جدا جدا پورت بشه مثلا pc ویندوزه ولی روی ps4 اگه اشتباه نکنم یه سیستم عامل با پایه ی لینوکسه حالا اگه بخوان برا pc و ps4 بازی بسازن باید یه بار رو ویندوز بسازن بعد پورت کنن واسه لینوکس ولی اگه بخوان فقط برا ps4 بسازن از همون اول بر پایه لینوکس میسازن این شکلی وقت بیشتری برا کارای دیگه دارن

  • kasratomb گفت:

    سونی واقعا با این کارش همه رو نا امید کرد واقعا جای تاسف داره
    ایکس هم اگه این کار رو کنه دیگه واویلا

  • mohamadp88 گفت:

    ای پی اسه دیر به دست آمده زود برفتی…. آتشی زد نئو در منو تو چون دود برفتی…. به یاد داش حبیب :struggle:

  • فکر کنم سونی قراره با یک اپدیت کاری کنه که شما دیسک رو که میزاری توی ps4 گرافیک مثلا میاد روی نرمال و دیسک رو میزاری توی نئو گرافیک خودکار میره مثلا وری های

  • X.O.I.T.B گفت:

    با neo و اسکورپین احتمالی مخالف بودم ولی الان نظرم عوض شده خیلی خوبه که تکنولوژی با این سرعت داره پیشرفت میکنه فقط ما که تو ایرانیم مشکل پولشو داریم وگرنه کی با رزولیشن و فریم بیشتر و کیفیت بهتر مخالفه :idk:

  • argemand گفت:

    یک سوال میگن ps neo بارزولوشن۴kیعنی چی
    فریم بیشتر یعنی چی

  • Luckyluck گفت:

    من فقط منتظرم ببینم سایز این کنسول جدید سونی در چه حده و مصرف برقش چطوریه و آیا میتونه بازی ها رو ۴k و ۶۰ فریم بزنه یا نه……و قیمتش چنده؟(پی سی هایی که ۴k ساپورت کنن خودتون میدونین که از لحاظ ابعاد و مصرف برق چطورین و با چه قیمتی!)
    به نظر من به این کنسول باید از دید یه شاهکار بهش نگاه کنین که میتونه قدرتمند ترین PCها رو به چالش بکشه و یا حتی نابودشون کنه(از لحاظ قدرت).

  • Sixaxis V گفت:

    الن نئو جز سخت افزار طراحی کنسولم عوض کرده یا همونه :/

    اینا با این کاراشون لذت عوض شدن نسل گیمو ر.ی.د.ن رفت

    با این اتفاقا
    ایا ذوقی که قبل نسل ۸ داشتیمو چن سال دیگه به نسل ۹ داریم!?
    اگه مایکرو هم کنسول بده دیگه این مسخره بازیا چیه بگین نسل ۹ دیگه 😐

  • argemand گفت:

    میخوامps4بگیرم لطفا راهنمایی کنید تا درست خریداری کنم مچکر میشم

    • cv گفت:

      دو سه ماه صبر کن تا سونی قیمت ps4 کاهش بده و به ۲۹۹ دلار برسه
      نگران ps NEO و پشتیبانی هم نباش
      PS4 صددرصد تا ۲۰۲۰ کامل ساپورت میشه
      تمام بازی ها روی PS4 ساخته خواهند شد پس نگران عرضه بازی ها نباش
      فرق بین بازی های ps4 و NEO در اپشن های گرافیکی خواهد بود که فقط NEO کار میکنند سونی از سه ماه پیش و بتای NioH شروع به تست این قابلیت کرده و هیچ فرقی از نظر گیم پلی و روند بازی وجود نخواهد داشت
      بعداز عرضه ps4 neo قیمت بازی های ps4 کاهش پیدا میکنه و بازی ها به دو نسخه NEO و معمولی تقسیم که احتمالا بازی های NEO 60 دلار و بازی های ps4 49 دلار خواهند بود

  • Farhad-ps4 گفت:

    ای کاش این همه هزینه برای ps4 نمی کردم (هزینه بازی های اورجینال +TV180p+ارتقای هارد)
    و تمام هزینه ها رو برای PC انجام میدادم قطعاً بهتر بود
    یه بار اومدیم سمت کنسول و سونی…

  • oculus rift گفت:

    دوستان اگه یادتون باشه زمان عرضه ps4 و xbox one هم همینو میگفتن بازیها خیلی سریع برای ps4 و xbox one ساخته میشن قدرتشون چند برابر pc هست همین ea میگفت ps4 و xbox one تا چهار پنج سال قوی تر از pc های قدرتمند هستند ولی چی شد بعد از دو سال کنسولای نیمه جدید اومدن تازه تو این نسل بازیهای pc چند برابر نسل قبل بود تا زمانیکه به چشم ندیدیم قدرتشونو قضاوت نمیشه کرد هیچ کس نمیتونه جولوی قدرت pc رو بگیره

  • messi game گفت:

    از ps4بیشترحمایت میشه اخه خیلی فروش کرده و شرکت هاهم برای سود ps4رو بشیتیبانی میکنند
    ps4 neoزیاد فروش نمیکنه اخرش تا ۱۰ میلیون تا۱۵

  • cv گفت:

    بزار ps4 neo معرفی بشه اطلاعات رسمی توسط سونی منتشر بشه
    بعد اگه سونی ادعایی ۴K 60 فریم کرد
    بیا بگو دروغ میگه اینا همش شایعات و تا تایید مشخصات کامل نمیشه اظهار نظر کرد

  • ramin#x#.x گفت:

    تا جایی که اطلاعات ما قد میده بازی سازی واسه همون پلی ۴ معمولی هم و حتی پلی ۳ هم راحتتر از بازی سازی واسه pc است! pc حداقل ۱۵ مدل سخت افزار باید مدنظر قرار بگیره و این خیلی راحتتر از یک مدله!!!!

    • sasanpshanj گفت:

      حالا اگه یه موتور گرافیکی رو کامپیوتر بد بهینه سازی بشه بازی سازا خر سازنده ی موتور گرافیکی رو می گیرناون وقت مایی که بازیا برای پلتفرممون بعضی وقتا مشکل پیدا می کنه نباید صدامون در بیاد
      بابا جمعش کنید اگه از pcبه عنوان پلتفرم بدتون میاد پس چرا اصن باهاش بازی می سازید

      • ramin#x#.x گفت:

        من متوجه نشدم شما چی گفتی؟ ولی pc سودش خالص تره چون بازار pc بیش از ۹۵% الکترونیکی است این درحالیه که کنسول هنوز بخش بالایی از فروش دیسک فیزیکی است + کم شدن کرک شدن بازی ها و دقیق تر شدن آمار و سود + عدم محدودیت

  • ramin#x#.x گفت:

    دوست عزیز قدرت کنسول اگه دوبرابر بشه میتونه به زور ۱۰۸۰ و ۶۰ فریم رو هندل کنه و پشتیبانی از ۴k یعنی اینکه همین خروجی قابلیت آپ اسکیل به ۴k رو داره نه اینکه بازی در این رزلوشن رند بشه. و معمولاً چیزی که ما برعکس در تلویزون های ۴k میبینیم : زمانی شما یک فیلم بلوری ۱۰۸۰p واقعی و با ریت بالا رو به تلویزیون های ۴k میدید تلویزیون این تصویر ۱۰۸۰ رو پردازش میکنه و به ۴k آپ اسکیل میکنه که نتیجه اینکار باعث افزایش کیفیت نهایی در اینگونه تلویزیون ها است. و اگر شما یک بازی سبک مثل دووم رو که مثلا برای هر دوکنسول ۱۰۸۰ و ۶۰ فریم است کنار یک دیگر و روی یک تلویزیون ۴k مشاهده کنید خواهید دید تصویر خروجی نئو کیفیت بهتری دارد چون به صورت native در کنسول تبدیل شده.

    • ramin#x#.x گفت:

      این رو هم اضاف کنم اگر قرار باشه کنسولی با قابلیت اجرا گیم ها در ۴k :
      از اونجا که apu سال ۲۰۱۳ قدرتی معادل ۷۸۷۰ داشته و اگر قرار باشه apu سال ۲۰۱۶ ۲الی ۲٫۵ برابر قویتر باشه ( که البته ساختن چنین apu ای کار بسیار دشواری است ( توسط amd ساخته میشود ) در حالی که الان apu های اینتل ۲۰% این apu هم قابلیت گرافیکی ندارند.) و شما برای اجرا حداقل ۴k و ۳۰ فریم نیازمند یک سخت افزار قوی مثل ۹۷۰ میباشید! و این یعنی کنسولی با قیمت بیش از ۸۰۰ دلار و حجمی معادل ۵ برابر پلی ۴ کنونی ! روی کاغذ این ها با توجه به نانومتر جدید هنوز عملی نمیباشد!

  • majidam گفت:

    نه بابا الکی گفته حالا فردا مایکروسافت میگه ما یه نرم افزاری ساختیم که راحتتر از ps4 میشه بازیا روش ساخت

  • ali as گفت:

    این حرفها برای این که استقبال از کنسول کم نشه این حرفها کشکه من مطمعین هستم با اومدن نو به بازرا کهنه میشه دل ازار سونی حتی بازی های نسل ۶ ۱۵دلار داره میفروشه البته ماکرو مجبور میشه که کم نیاره کنسول بین نسلی بزنه وای چقدر از این کلمه متنفر هستم به نظر هیچ کس با گرافیک انچارتد مشکل نداشت راحت تا ۳سال دیگه کافی بود تازه از همه قدرت کنسول استفاده نشده بود سونی میخواد شیره تنها بخش موفق شرکتش بکشه

    • ramin#x#.x گفت:

      دوست عزیز گرافیک آنچارتد زیبا و قوی بود بیشتر زیبا اما بسیار قوی یا قوی مطلق نبود. ۱۰۸۰ و ۳۰ فریم و تکسچرهای ضعیف مثلا د برگ درختان و… حاکی از قدرت کم این کنسول میده وگرنه اگر آنچارتد با یک سخت افزار بسیار قوی ساخته میشد اون زمان بود که فک ها آویزون میشدند و شما به قدرت واقعی موتور ناتی داگ پی میبردید. وگرنه همین الان بازی های مثل ویچر در تنظیمات حداکثری بسیار قویتر و زیباتر هستند.

      • messi game گفت:

        تو که فقط میای سونی رو میکوبونی میری

      • Mobin-Vip گفت:

        ببین من استار وارز و ویچر رو تو‌pc با رم ۱۶ و دو تا gtx 980 . روی تنظیمات ultra و رزولیشن ۴k دیدم‌. خدایی انچارتد خیلییی بالا تره چه گرافیگ فنی چه گرافیک هنری چه نور پردازی چه کیفیت سایه ها .‌چه تکسچر ها . دور از طرفداری 😐 انقدر با اطرافش واکنش نشون میده فک ادم باز میمونه. مثلا برخور نیتن با برگ یا با اب دریا .و از همه مهم تر چهره نیتن واقعا مو نمیزنه با واقعیت . حالت چهره ها . تا حالا تو گیم دیده نشده
        خدایی دور از طرفداری میگم

        • alitz گفت:

          تو چی دیدی تو موبایل نه باید خود مانیتورارو ببینی بعد نظر بدی من مانیتور فور کی رو دیدم و ویچر هم بازی کردم خداییش تفاوت گرافیکیش با انچارتد خیلی زیاد بود چیزی در حد ۱٫۵ برابر

        • ramin#x#.x گفت:

          Mobin-Vip@

          آنچارتد از لحاظ هنری از خیلی بازی ها زیباتره ولی همین الان گیم هایی وجود داره ک باز اط لحاظ هنری طراحی بهتری دارند ولی تعدادشون ۲-۳ بیشتر نیست. اما از لحاظ فنی انچارتد ۴ خیلی ناقص تر از اون چیزیه فکر کنید دلیلشم واضحه قدرت کم پلی ۴ : فنی یعنی ۳۰ فریم نکته منفی – فنی یعنی تکسچر های بسیار بی کیفیت در بعضی صحنه و به ویژه صحنه های باز که vram پلی ۴ کم میاد ( این مشکل نه از ناتی داگه نه از موتور اون تازه ناتی داگ خیلی کار با ارزشی کرده چنین چیزی با چنن سخت افزاری تحویل داده. ) پلی ۴ کلا ۸ گیگ حافظه در دسترس داره از این ۸ گیگ ۱ گیگ سیستم عامله میمونه ۷ گیگ از این ۷ گیگ ۳-۴ گیگ انبار cpu یا همون رم برای محاسبات میشه مابقی برای gpu واحد apu وگرنه اگر ناتی داگ میتونست بازی بسیار کامل تر تحویل میداد کسی به قدرت این ip سونی و ناتی داگ شک نداره ولی حرف بی منطق نزنید شما یا نمیدونید AA و تکسچرو سایه چیه یا ندیدید که ویچر ۳ حتی به موههای گرلت و موجودات MSAAx8 اعمال میکنه ” اگر ؟ سیستم شما توانش رو داشته باشه این یعنی فنی و به این میگن کامل از لحاظ فنی. و بنده هیچ گیمی به زیبایی آنچارتد تا با الان توی این نسل ندیدم ولی هیچ گیمی هم به زیبایی وکاملی از لحاظ فنی علاوه برا کرایسیس۳ بهتر از ویچر ۳ ندیدم. سایه پردازی اجسام خارجی در انچارتد وجود نداره اما در ویچر SSAO و HBAO+ وجود داره از کاملترین تکنولوژی های روز هستند. اما سایه پردازی داخلی مثل بدن نیتن سایه پردازی high خوبی کار شده اما با رزلوشن پایین این سایه پردازی کار شده. پس از لحاظ فنی به دلیل ضعف سخت افزاری و بسته بودن دست ناتی داگ بهتر از این نمیشد پس نگید از لحاظ فنی سطح بالا قرار میگره اما باز از لحاظ فنی بسیاری از گیمها بالاتر از اون قرار دارند.
          بنده چند روز پیش بازی رو کامل کردم و الان دارم مولتی پلیر اونو استفاده میکنم بازی بازی بسیار عالی و در حد متا ۹٫۵ میباشد و با مشاهدات و دلیل حرفم رو میزنم خواهشا اگر کسی نظر مخالف داره کتابی و علمی بیاد حرف بنده رو نقض کنه ممنون میشم ازش هم یاد میگیرم وگرنه هیچ قصد تخریب و چیز دیگه نیست جز حقیقت..

          • Mobin-Vip گفت:

            ببین من کاری ندارم . اما قبول کن. کیفیت چهره ای که نیتن داره .‌و دقتی که برای تک تک موهای نیتن به کار بردن .واقعا بی سابقست . یه نظر گذاشتم . اما رفت بررسی

            • alitz گفت:

              خب ویچر هم همینجویه ولی قوی تر از انچارتد با SSAO و HBAO+ مثل اینکه ویچرو کرایسیسو رو پی سی بازی نکردی ولی خود ناتی داگ این بازیو برای pc میساخت الان از همه ی بازیهای دنیا قدرتمند بود

            • ramin#x#.x گفت:

              اتفاقاً شما که میگی خیلی برتر از لحاظ فنی باید کار داشته باشی! اما از لحاظ مو بنده خیلی دقت کردم که ببینم ساختار مو نیتن به چه شکل است: مو نیتن دسته ای طراحی شده شاید سر جمع از ۲۰ -۴۰ دسته مو به هم متصل شده! دلیلش هم برای اینکه بار محاسباتی پایین بیاد. اما در ویچر هر موی گرلت یا حیوانات و یا موجودات مو دار جداگانه ( شاید در آن واحد روی سر و صورت ۱۰۰۰ ران مو در حال حرکته کهه همین بار محاسباتی بی داد میکنه ) و حتی انی مو جداگانه قابلیت ۸x گوشه گیری و یا AA رو داره و این دلیلیه که مو گرلت بسیار زیبا تر اما در مورد چهر بله پوست وحالت صورت در محصولات سونی مثل انچارتد و انتیل داون بسیار بهتر کارشده و در آینده در بازی دیوید کیج کار خواهد شد. دلیل اونم موشن کپچر بسیار به روزی که سونی به لطف بخش سینماش به بخش سرگرمی آورده و تنها یک مورد برتر از اون وجود داره و اونم کار دقیق L.A.Noire ـــه که حتی در gtav هم ندیدیم.

            • hadi گفت:

              رامین اطلاعات شما خیلی عالی و فوله ولی خیلی با جهت از اطلاعاتت استفاده میکنی .شما که اینقدر از گرافیک ویچر تعریف میکنید خدا وکیلی تو این نسل بازی های قویتر از اون از لحاظ گرافیک خیلی داشتیم .شما بدن گرالن رو ببین وقتی میشینه.با-سن گرالت یه مثلث میشه .این که دیگه ضعف کنسول ها و پیسی نیست .شما طراحی چهره ویچر رو ببین اصلا در حد انچارتد نیست .شما پوشش گیاهی ویچر رو با انچارتد مقایسه کن .خداوکیلی تا قبل انچارتد من بهترین پوشش گیاهی رو برای ویچر میدونستیم ولی بعدش به نظرم انچ خیلی بهتر از اونه
              ولی بازم میگم مقایسه این دوبازی درست نیست .وسعت ویچر اصلا قابل مقایسه با انچ نیست .

            • alitz گفت:

              اگه پی سی full hd باشه شاید حق با تو باشه ولی این دوستمون میگه گرافیک انچارتد از ویچر رو پی سی ۴k بهتره

            • ramin#x#.x گفت:

              hadi@
              نگاه کنید در بالا گفتم که پوست و…. چرا عالی کار شده و نگفتم در این زمینه بهتر کارشده! اما در زمینه گیاهان ۱۰۰% ویچر بهتر میکنه ( البته نسخه pc ) و اصلا ایراد من به درختان آنچارتد که دقیقا همون الگو last of us پیاده شده با کمی تقویت.در حالی که بهترین پوشش گیاهی متعلق به کرایسیس ۳ بعد ویچر۳ در حالی تکسچر های برگ در انچارتد بسیار متوسط و معمولی کار شدن ولی بارنگ پردازی بسیار عالی اما در ویچر۳ این مورد برعکسه.

  • sina4123 گفت:

    واقعا خوشم نیمد از اینکار سونی
    البته اگه بازی انحصاری نده خوبه

توسعه‌ بازی برای پلی استیشن ۴ نئو هنوز بسیار راحت‌تر از رایانه‌های شخصی است - گیمفا