۱۵ انتشار ضعیف بازی ها در تاریخ PC Gaming

۹ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰

مطمئناً عرضه‌ی موفق و بدون ایراد بازی، نقش بالایی در موفقیت یک عنوان ایفا می‌کند. اگر یک بازی در روز عرضه با مشکلات فراوانی رو به رو باشد، با موج منفی نظرات کاربران مواجه شده که ممکن است دیگران را نیز از خرید بازی منصرف کند. از این رو عرضه‌ی عنوانی مشکل‌دار و ناقص، می‌تواند سرنوشت بدی را برای یک بازی به ارمغان بیاورد. از این رو در ادامه به بررسی ۱۵ عنوانی که انتشار ضعیفی داشتند می‌پردازیم.

در روز عرضه بازی، اتفاقات بسیاری ممکن است که به وقوع بپیوندد و باعث مشکلات بازیبازی که بازی را تهیه کرده‌اند بشود. در مورد بازی‌های MMO، ممکن است که سازندگان تعداد کسانی را که قرار است در روز اول به سرورهای بازی متصل شوند درست تخمین نزده باشند و ناگهان با هجوم بازیبازها مواجه شده و سرورهایشان با مشکل رو به رو شود. در بعضی از عناوین تک‌نفره هم که نیاز به آنلاین بودن برای اطمینان از اوریجینال بودن بازی دارند، ممکن است با هجوم بازیبازها امکان انجام بازی برای افراد مهیا نشود. حتی ممکن است باگ‌های وحشتناکی در بازی وجود داشته باشند که در حین تست به آن‌ها توجهی نشده و در روز عرضه، بازیبازها با انبوهی از باگ‌ها و گلیچ های ریز و درشت مواجه شوند.

بعضی از بازی‌ها قبل از این که کاملاً آماده شوند عرضه شده و ناگهان بخش سرویس مشتریان شرکت سازنده با تماس‌های انبوهی از بازیبازهای ناراضی رو به رو می‌شوند. گاهی سازندگان بازی تبدیل به دروغ‌گویانی می‌شوند که بازی خود را با ویژگی‌های ناقص و ناتمام عرضه کرده و بازی ناکامل را به جای نسخه کامل جا می‌زنند.

به هر حال بازی‌هایی که به این شکل عرضه می‌شوند، بعضاً می‌توانند خود را بازیابی کرده و با رفع مشکلاتشان، احترام طرفداران را به دست آورند. بعضی از آن‌ها نیز هرگز نمی‌توانند از عواقب این عرضه‌ی نامناسب رها شوند و بازی هرگز جایگاه واقعی خود را به دست نمی‌آورد. در ادامه ۱۵ تا از بدترین عرضه‌های بازی‌ها در تاریخ PC Gaming را بررسی می‌کنیم.

توجه: عناوین لیست با توجه به سایت PC Gamer انتخاب‌شده‌اند اما متن نگارش شده ترجمه صِرف سایت یاد شده نیست. لیست از ترتیب خاصی به جهت بدتر بودن یا بهتر بودن برخوردار نیست. ضمنا انتشار بد یک بازی الزاما به معنی بد بودن بازی نیست و در لیست نیز عناوین موفقی حضور دارند که در زمان عرضه با مشکلاتی رو به رو بوده اند.

  1. Total War: Rome 2

Total War: Rome 2

بسیاری از افراد در زمان عرضه Total War: Rome 2 توانستند آن را به خوبی اجرا کنند و مشکلی نداشتند اما بسیاری نیز از وضعیت پر باگ بازی شکایت داشتند. ایراداتی که برای بعضی از افراد پیش آمد، زمینه‌های مختلفی از بازی نظیر هوش مصنوعی ناقص، کرش کردن بازی، بافت‌های ناقص و پرفرمنس بد حتی روی کامپیوترهایی که خیلی از سیستم پیشنهادی بازی بالاتر بوردند را شامل می‌شد. بعضی از بازیبازها حتی نتوانستند بازی را اجرا کنند.

پاسخ Creative Assembly هم یک پاسخ قابل پیش‌بینی و آشنا میان سازندگان بازی بود: عذرخواهی و عرضه بهینه‌ساز و بروزرسان برای بازی. با این وجود یک پست ناشناس در فروم های توتال وار داده شد که شخصی ادعا می‌کرد از سازندگان بازی است و مشکلات را ناشی از تست نشدن بازی قبل از عرضه عنوان کرده بود.

  1. Dead Island

Dead Island 2

افکار سازندگان این بازی احتمالاً خیلی درگیر کارهای مختلف بوده و این موضوع در زمان عرضه Dead Island کاملاً مشهود است. آن‌ها نسخه اشتباهی بازی را منتشر کردند. نسخه‌ای که برای خود سازندگان بوده و نه تنها بهینه‌سازی نشده بود، بلکه حتی بازیباز به کدهای تقلبی که سازندگان برای تست بازی برای خود در نظر گرفته بودند نیز دسترسی داشت؛ کدهایی که بازیباز را ضد ضربه می‌کردند یا اجازه عبور از دیوار را به او می‌دادند.

استودیوی Techland مجبور به ارائه بروزرسان‌های متعددی برای بازی شد که مشکلات عدیده‌ی بازی از مشکلات در زمینه سیو بازی و مأموریت‌ها گرفته تا باگ‌های گرافیکی را برطرف می‌کردند. البته مشکلات این بازی به قدری نبودند که آن را تبدیل به یک شکست تجاری بکنند ولی به هر حال عرضه‌این بازی بر روی PC یکی از بدترین عرضه‌های ممکن بوده است.

  1. ArcheAge

ArchAge

بازی ArcheAge یک عنوان MMO است و به مانند بسیاری از عناوین MMO، از مشکلاتی نظیر صف‌های طولانی برای اتصال به سرورهای بازی رنج می‌بُرد؛ اما در کنار این موضوع، مشکلاتی وحشتناکی در گیم پلی بازی وجود داشت. بازیبازها در ابتدای بازی می‌توانستند زمین به دست بیاورند، تعداد سرورهای بازی محدود بودند و تعداد زمین‌ها نیز محدود. از این رو در همان ساعات اولیه پس از عرضه‌ی بازی همه‌ی زمین‌ها تصرف شدند و اگر بازیبازی می‌خواست زمینی به دست بیاورد، یا باید آن را از بازیباز دیگری می‌خرید و یا این که اگر بازیباز صاحب زمین از پرداخت مالیات درون بازی سرباز می‌زد، زمین را تصاحب می‌کرد.

استفاده از راه دوم تقریباً غیرممکن بود. بازی در زمان عرضه فوق‌العاده آسیب‌پذیر بود و هکرها از بات و نرم‌افزارهای مختلف به بدترین نحو ممکن استفاده می‌کردند. نرم‌افزارهای خودکاری بودند که به هکرها اجازه می‌دادند به محض این که امکان تصاحب زمین وجود داشت، شخصیت به آن زمین تلپورت شود و زمین را قبل از این که شخصی به روش‌های معمول و درست بازی امکان تصاحبش را داشته باشد، تصاحب کند. سازنده‌ی بازی، شرکت Trion، با موجی از بَن و اخراج بازیبازها با حساب هکرها رسید ولی به هر حال پیش‌بینی نکردن چنین وضعیتی برای یک بازی آنلاین، اصلاً قابل پذیرش نیست.

  1. Anarchy Online

Anarchy Online

گاهی اوقات، هر چیزی که ممکن است اشتباه انجام شود، اشتباه انجام می‌شود. چنین وضعیتی برای بازی Anarchy Online پیش آمد. بعد از عرضه‌ی بازی بعضی از بازیبازها متوجه شدند که کدهای فعال سازی که به همراه دیسک‌های بازی عرضه شده بودند، نامعتبرند و هزینه‌ی عضویت بعضی‌ها نیز دو برابر حساب شد. کرش کردن و خارج شدن از بازی یکی دیگر از ایرادات معمول بازی بود. سرورهای بازی در اکثر مواقع غیرفعال بودند و بازیبازهایی هم که بعد از دردسرهای فراوان وارد بازی می‌شدند، می‌فهمیدند که بسیاری از مکان‌های دنیای بازی غیرقابل دسترسی است. به سرعت موجی از اعتراضات روانه بخش خدمات مشتریان شرکت Funcom شد.

با وجود این گاهی اوقات چنین شروع‌های وحشتناکی نیز به پایان خوشی منتهی می‌شوند. شرکت Funcom ماه‌ها صرف رفع ایرادات بازی کرد و دوره‌های تست مجانی را نیز در اختیار طرفداران بازی قرار داد که بدون پرداخت پول قبل از خرید، آن را تست کنند. در نهایت این بازی امروزه نیز به‌صورت مجانی (Free to Play) در دسترس قرار دارد.

  1. SimCity (2013)

SimCity 2013

طرفداران همیشگی سری بازی‌های مدیریت شهری شرکت Maxis به سرعت بعد از عرضه‌ی این بازی و نبود امکان انجام آفلاین آن نارضایتی خود را ابراز کردند. برای انجام این بازی حتی به‌صورت فردی نیز نیاز به اتصال به اینترنت وجود داشت و اوضاع زمانی بدتر شد که بازی در اصل حالت چند نفره ای که به‌طور مستقیم با بازیبازهای دیگر به انجام بازی بپردازید را نداشت.

بازی در روز عرضه به دلیل همین نیاز به آنلاین بودن عملاً غیرقابل انجام و اجرا بود طوری که شرکت EA پیشنهاد بازگرداندن پول بازیبازها را داد. بعد از این که EA تعدادی از قابلیت‌هایی که به بازیباز امکان اتصال و انجام بازی را می‌داد، غیرفعال کرد، خبرهای بدتری رسیدند: سایز شهرها به شدت محدود شده بود و هوش مصنوعی مردم نیز آن‌طور که قول داده شده بود، پیچیده طراحی نشده بود.

مشکلات بازی بعد از این هم ادامه داشتند. شرکت EA اعلام کرد که در نظر گرفتن حالت آفلاین برای این بازی غیرممکن است و چند ماه بعد به دلیل اعتراضات طرفداران با بی‌شرمی تمام بخش آفلاین بازی را عرضه کرد! با این وجود هیچ کدام از این مشکلات وحشتناک مانع فروش بازی نشدند و بیش از دو میلیون نسخه از بازی به فروش رسید.

  1. The War Z

The War Z

این بازی تبلیغات بسیار فریبکارانه‌ای داشت. در صفحه بازی در شبکه استیم کلماتی مثل “سرور اختصاصی”، “سیستم مهارت بازیباز” و “نقشه ۴۰۰ کیلومترمربعی” دیده می‌شد ولی در بازی اصلی اصلاً خبری از این موارد به گستردگی گفته شده نبود. سازندگان بازی جملاتی را گفته‌اند که معنی کلی آن‌ها این است که بازیبازهایی که با توجه به این توضیحات بازی را می‌خرند احمق هستند. در طول بازی جمع کثیری از بازیبازها از بازی بن شدند که تعداد بسیار زیادی از این بن کردن‌ها، بدون دلیل و توضیح مشخص برای بازیباز انجام شد. شکایات بازیبازها در انجمن‌های سازنده حذف شدند و در نهایت استیم این بازی را به دلیل تبلیغات دروغ حذف کرد.

سال ۲۰۱۳، ثابت شد که این بازی قصد کناره‌گیری ندارد و دوباره با نامی دیگر (Infestation: Survivor Stories) و با بخش کثیری از همان مشکلات قدیمی عرضه شد. این بازی از استیم حذف نشد ولی بازیبازها و منتقدان نمرات فوق‌العاده پایینی به این بازی دادند. به‌عنوان مثال مجله PCPowerplay به این بازی نمره ۰ را داد! این عنوان، تنها بازی در تاریخ این مجله است که چنین نمره‌ای را گرفته است.

  1. Vanguard: Saga of Heroes

بازی Vanguard: Saga of Heroes یک عنوان MMO بود که توسط بخش سرگرمی‌های آنلاین سونی (Sony Online Entertainment) منتشر شد. این که سرورهای بازی در روز عرضه آماده نباشند یک مسئله است و آماده نبودن خود بازی مسئله دیگر. این بازی با مشکلاتی فراوانی در زمان ساختش رو به رو بود و سونی نیز بازی را زمانی که هنوز آماده نشده بود، منتشر کرد.

بازیبازها با مشکلات بسیاری در بازی مواجه شدند. از انواع و اقسام باگ گرفته تا مشکلاتی مربوط به مأموریت‌های بازی که راه‌حل رفعشان، ساخت یک شخصیت جدید در بازی بود! بهینه‌سازی بازی هم افتضاح بود و به طرز وحشتناکی به کامپیوتر فشار وارد می‌کرد و در عین حال نرخ فریم بسیار پایینی را ارائه می‌داد. سازندگان بازی چند سال بعد از عرضه بازی مشغول رفع ایرادات آن بودند و در نهایت در سال ۲۰۱۴، سونی سرورهای بازی را تعطیل کرد.

  1. World of Warcraft

World of Warcraft

بی‌هیچ شکی World of Warcraft را می‌توان یکی از موفق‌ترین عناوین MMO نامید اما این بازی هم از مشکلات روز عرضه در امان نبود. در سال ۲۰۰۴، شرکت بلیزارد به همراه ۵۰۰ کارمند خود، با فراهم کردن ۴۰ سرور برای بازی انتظار عرضه‌ای موفق و بدون مشکل را داشتند؛ اما یک ایراد کوچک وجود داشت: آن‌ها به هیچ وجه تعداد افرادی را که قرار بود روز اول به سرورها متصل شوند درست تخمین نزده بودند.

بازیبازها در روزهای اول مجبور بودند در صف‌های چند هزار نفری منتظر ورود به بازی بمانند و بعد از ورود هم بسیاری از آن‌ها به سرعت به دلیل شلوغی از بازی بیرون انداخته شده و وارد یک صف چند هزار نفری دیگر می‌شدند. دو برابر کردن تعداد سرورها هم کمکی به مشکل نکرد و اوضاع آن‌قدر وخیم شدند که بلیزارد جلوی عرضه بازی در فروشگاه‌ها را به‌طور موقتی گرفت تا بازیبازهای بیش‌تری به این ازدحام وحشتناک دامن نزنند.

بدون شک چنین مشکلاتی، از جمله مشکلاتی هستند که “مشکل خوب” تلقی می‌شوند زیرا وجود چنین مشکلی یعنی آن‌قدر طرفداران بازی زیاد هستند که بعد از رفع مشکلات، درآمد زیادی نصیب سازندگان بازی خواهد شد و همین طور هم شد و این بازی فروش خوبی داشت و بسته‌های الحاقی آن همچنان نیز فروش خوبی دارند. با این وجود بلیزارد همچنان از این مشکلات رهایی نیافته و آخرین بسته الحاقی عرضه شده برای بازی در هنگام نگارش این متن یعنی Warlords of Dreanor هم از مشکلاتی مشابه در روز عرضه رنج می‌برد.

  1. Assassin’s Creed: Unity

یکی از باگ های Assassin’s Creed Unity

بعد از عرضه‌ی بازی به سرعت اعتراضات شروع شد. مشکلات در زمینه بارگذاری چهره شخصیت‌ها، نرخ فریم وحشتناک و مشکلات در زمینه سیستم برخورد اشیا بازی که باعث فرو رفتن شخصیت اصلی بازی در زمین می‌شد، تنها بخشی از مشکلات بودند. حتی بخش چندنفره‌ی همکاری بازی هم که یوبیسافت مانور تبلیغاتی بسیاری بر روی آن داده بود، با مشکل رو به رو بود. این مشکلات ابتدا توسط بازیبازها اعلام شدند و نه توسط منتقدان، چرا؟ چون یوبیسافت محدودیت ارسال نقد برای بازی (امبارگو) را ۱۲ ساعت بعد از عرضه‌ی آن اعلام کرده بود تا بعد از این که مردم بازی را خریدند، نقدهای بازی که ایرادات آن را اعلام می‌کردند منتشر شوند. یوبیسافت کاملاً از وضعیت افتضاح بازی در زمین بهینه‌سازی و گرافیک اطلاع داشت.

عرضه‌ی بازی آن‌قدر افتضاح بود که یوبیسافت Season Pass بازی را کنسل کرد و به همه‌ی کسانی که بسته‌های قابل دانلود (DLC) های این بازی را خریداری کرده بودند، یک بازی رایگان در یو پلی را پیشنهاد داد تا در عوض مشکلات یک بازی رایگان به دست بیاورند. این شاید خوب به نظر برسد اما باید بدانید که در صورت قبول این بازی، شما قراردادی را تأیید می‌کردید که امکان هر گونه شکایت قضایی در مورد مشکلات بازی را از شما می‌گرفت.

  1. Half Life 2

Half Life 2

این بازی هم از جمله عناوین موفقی است که با مشکلات زمان عرضه رو به رو بوده است. در آن زمان استیم هنوز تبدیل به بازاری که الآن هست و کنترل اکثر بخش‌های PC Gaming را در اختیار دارد نشده بود و تنها یک شبکه برای انتشار بروزرسان برای بازی‌های شرکت Valve بود. Half Life 2 اولین بازی بود که نیاز اجباری برای اتصال به این شبکه را داشت.

سرورهای Valve اصلاً گنجایش لشکر عظیمی از بازیبازها را که بعد از مدت‌ها تأخیر می‌خواستند این بازی را انجام دهند، نداشت. مسئله زمانی وحشتناک‌تر بود که کسانی هم که نسخه فیزیکی بازی را خریده بودند باید مراحل تأیید آنلاین را پشت سر می‌گذاشتند و با این وضعیت سرورها، چنین چیزی ممکن نبود.

حتی بعد از این که بازیبازها توانستند بازی را انجام دهند با مشکلاتی در زمینه پرفرمنس، کاهش نرخ فریم و توقف صداهای بازی مواجه بودند و چند ماه طول کشید تا شرکت Valve توانست این مشکلات را برطرف کند و به هر حال این عنوان تبدیل به یکی از موفق‌ترین بازی‌های این شرکت شد.

  1. Diablo 3

ارور ۳۷ در هنگام ورود به بازی Diablo 3

ارور ۳۷٫ هر کسی که در روز عرضه‌ی بازی در سال ۲۰۱۲ اقدام به انجام این عنوان کرد با این ارور مواجه شد. بعد از این که طرفداران سری بازی‌های Diablo یک دهه صبر کردند تا نسخه جدید این عنوان را انجام دهند، به جای بازی با ارور ۳۷ رو به رو شدند.

این بازی از آن بازی‌های تک‌نفره‌ای بود که به اتصال دائم اینترنت برای انجام نیاز داشتند و به مانند عنوان دیگر بلیزارد یعنی World of Warcraft که در این لیست نیز هست، انتشار بازی با شلوغی بیش از حد سرورها و در نتیجه عدم امکان انجام آن رو به رو شد. حتی بعد از این که حراجی‌های بازی هم حذف شدند باز هم شرکت بلیزارد از آفلاین کردن این عنوان سرباز زد. این در حالی است که نسخه‌های کنسولی که سال ۲۰۱۳ منتشر شدند نیاز به اتصال به اینترنت نداشتند. به هر حال این بازی هم توانست از این مشکل هر طور که بود جان سالم به در ببرد اما مطمئناً وضعیت عرضه‌ی بازی برای عنوانی که بعد از یک دهه منتشر شد اصلاً خوب نبود.

  1. APB

APB

این بازی که موضوع اصلی آن تعقیب و گریز بین دزد و پلیس است، در ابتدا سر و صدای زیادی به پا کرد ولی بعد از عرضه‌ی آن در سال ۲۰۱۰، هنگامی که بازیبازها شروع به انجام بازی کردند، به شدت ناامید شدند. آن‌ها انتظار نمونه MMO بازی GTA را داشتند ولی سیستم رانندگی و تیراندازی APB تاریخ گذشته و قدیمی به نظر می‌رسید. محیط‌های خوبی برای نبرد در بازی وجود نداشت و شهری که بازی در آن به وقوع می‌پیوست نیز بسیار کند به نظر می‌رسید. سازنده‌ی بازی، شرکت Realtime Worlds، نیز کاری کرد که معلوم بشود از ایرادات بازی مطلع بوده است؛ سازندگان بازی تا یک هفته بعد از انتشار بازی محدودیت نقدهای بازی را برنداشتند. یک هفته برای محدودیت نقد یک بازی واقعاً زمان زیادی است.

به هر حال سه ماه بعد سرورهای این بازی آفلاین شدند اما در سال ۲۰۱۱ دوباره بازی احیا شد و هم اکنون نیز به‌عنوان یک بازی مجانی (Free to Play) امکان انجام آن وجود دارد.

  1. Final Fantasy 14

Final Fantasy XIV

با عرضه‌ی ۱۴ بازی از یک سری (یا شاید هم با احتساب عناوین فرعی بیش‌تر از ۱۴ عنوان) انتظار می‌رود که فرایند انتشار بازی کاملاً عادی باشد ولی ظاهراً این موضوع برای شرکت Square Enix صدق نمی‌کند. بعد از این که Square Enix بتای بازی را به سرعت متوقف کرد، نگرانی‌هایی مبنی بر آماده نبودن بازی پیش آمد اما Square Enix همه‌ی آن‌ها را نادیده گرفت و بازی را منتشر کرد و بعد از انتشار بازی، بازیبازها با حجم عظیمی از کرش کردن و خارج شدن از بازی رو به رو شدند. بعد از این هم که توانستند وارد بازی شوند به دلیل نرخ فریم پایین و لگ های پشت سر هم، سرعت انجام بازی به شدت پایین بود. بروزرسان و بهینه‌ساز هایی هم برای بازی منتشر شدند اما این‌ها هم برای رفع مشکلات بازی‌ای که طراحی آن به درستی انجام نگرفته بود کافی نبود.

بعد از این اتفاقات، سال بعد دوباره بازی با یک موتور بازی‌سازی و سرورهای جدید و بهبودهای دیگری دوباره منتشر شد.

  1. Battlefield 4

Battlefield 4

مشکلات روز عرضه‌ی بتلفیلد ۴، بسیار زیاد و گوناگون بودند؛ از ارور های قطع ارتباط با سرور گرفته تا کرش کردن و قفل شدن بازی و جابه‌جایی ناگهانی بازیبازها. این‌ها بخشی از مشکلات بازی بودند، گاهی بعضی از ایرادها باعث می‌شد که گلوله‌ها در تصویر به نقطه‌ی خاصی برخورد کنند ولی در اصل به نقطه‌ای دیگر برخورد کرده بودند؛ حتی یک صداخفه کن برای یک سلاح تک تیرانداز وجود داشت که کل صدای سرور را خفه می‌کرد و نه فقط صدای سلاح را!

بعد از گذشت هفته‌ها و انتشار بهینه‌ساز های مختلف، همچنان باگ‌های مختلفی نمایان می‌شدند. مثلاً گلوله به شخصیتی که کشته نشده ولی روی زمین افتاده برخورد می‌کرد، سپس دوباره از روی آن کمانه می‌کرد و به جاهای دیگر و حتی گاهی کسی که آن را شلیک کرده برخورد می‌کرد! این مشکلات آن‌قدر ادامه پیدا کردند تا بالاخره شرکت DICE مجبور شد سرورهای جدیدی برای بازی در نظر بگیرد تا مشکلات تأخیر (Latency) آن را که در اثر وجود ۶۴ بازیباز به‌طور همزمان ناشی می‌شد را برطرف کند و یک هفته هم کسب تجربه (XP) در بازی را دو برابر کرد تا به نوعی اشتباهات گذشته را جبران کرده باشد.

  1. Batman: Arkham Knight

Batman: Arkham Knight

بهار سال گذشته و چند روز قبل از عرضه‌ی شوالیه آرکام، هیچ‌کس فکرش را هم نمی‌کرد که در زمینه بهینه‌سازی بازی روی PC با یک افتضاح رو به رو باشیم. مشکلات بازی حتی از معماهایی که ریدلر در بازی مطرح می‌کرد نیز بیش‌تر بودند. از همان روز اول نرخ فریم بازی روی ۳۰ قفل بود که هر چند با تغییر در یکی از فایل‌های بازی می‌توانستید این محدودیت را بردارید ولی بعد از آن خودتان به این نتیجه می‌رسیدید که قفل بودن فریم بهتر است چون در غیر این صورت شاهد تغییرات ناگهانی فریم از ۶۰ به ۴۰ و گاهی نیز همان ۳۰ فریم بودید که این تغییرات ناگهانی فریم بسیار آزاردهنده و غیرقابل تحمل می‌شدند. برای نسخه PC بازی تنها دو حالت گرافیکی کم و متوسط در نظر گرفته شده بود که چنین کاری برای عرضه‌ی بازی روی PC نشان از بی‌توجهی سازندگان نسبت به این نسخه داشت. حتی بعد از بررسی‌هایی معلوم شد که بعضی از ویژگی‌های گرافیکی بازی پردازش می‌شوند ولی به دلیل اشتباهات در پورت بازی، نمایش داده نمی‌شوند که واقعاً ایرادی بسیار وحشتناک و نابخشودنی است که افکت‌های گرافیکی از قدرت کارت گرافیک شما استفاده کرده ولی نمایش داده شوند. وضعیت بد بازی طوری بود که حتی کارت‌های گرافیک فوق‌العاده قوی نظیر GTX 970 و GTX 980 نیز به سختی می‌توانستند بازی را خوب اجرا کنند و فشار فوق‌العاده بالایی برای اجرای بازی حتی در تنظیمات گرافیکی نسبتاً متوسط به آن‌ها می‌آمد.

شرکت Warner Bros. به سرعت اقدام به جمع‌آوری بازی کرده و پول افرادی که بازی را تهیه کرده بودند را پس داد. حتی مهندسان شرکت Nvidia نیز به کمک سازندگان بازی آمدند تا شاید وضعیت بازی را بهبود ببخشند. به هر حال شرکت Warner Bros. چهار ماه بعد دوباره بازی را عرضه کرد و بازی همچنان مشکلات بسیار زیادی داشت. این بار هم Warner Bros. پول افرادی بسیاری را که دوباره بازی را تهیه کرده بودند پس داد ولی قول داد که همچنان به مشکلات کسانی که بازی را پس نداده‌اند، رسیدگی کند. به هر حال شاید وضعیت کنونی از آن وضعیت عرضه بهتر باشد ولی این عنوان با وجود پتانسیل بسیار بالایی که داشت و از گیم پلی و داستان خوبی هم برخوردار بود ولی به سرنوشت بسیار بدی در نسخه PC دچار شد.

0
0

بیشتر بخوانید



نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • DTX گفت:

    ارکام نایت روی ویندوز ۱۰ من بهترین بهینه سازی ممکن رو داشت.

    0
    0
  • Skull گفت:

    راستش یونیتی رو زمانی که اومد سریع گرفتمش نصب کردم خیلی باگ داشت ولی این چند روزه زده بود به مخم دوباره تمومش کنم. هی با خودم میگفتم کی حال داره ۵ گیگ اپدیت دان کنه تا اینکه امتحانی نصب کردمو بدونه حتی یک اپدیت رفتم توش مثه هلو بالا اومد به جرعت میگم یه باگم ندیدم افت فریمم که اصلا نداشت خیلی عجیب بود ولی میدونم از اون زمان تا حالا که اپدیت ای ام دیم ۱۵٫۲ بود بازیش کردم الان که دارم رو ۱۶٫۳ کریمسون بازی میکنم تمام مشکلاتش برطرف شده! Eek! Eek!

    0
    0
  • دکتر نظر شما راجب ps neo چیه بگیرمش یا نه یا این که ps4 بگیرم

    0
    0
  • خیلی مقاله ضعیف بود. ای کاش دوتا از این بازی هارا بازی میکردییید حداقل. اینحوری باشه باید به ۹۰ درصد بازی های pc بگیم ناموفق چون در زمان انتشارشون مشکلات زیادی دارن ولی با آپدیت رفع میشن. الکی دیبالو سه رو گذاشته بودین الکی بتلفیلد ۴ رو گذاشته بودید الکی بتمنو گذاشته بودید الکی Half Life رو گذاشته بودید الکی ووردلد آف وارکرافت رو گذاشته بودید . به جای اینا مثلا cties xxl رو میذاشتین یا خیلی بازی های دیگه. براتون متاسفم آقای امیر مهدی نامجو Smug Smug No No No

    0
    0
    • SAOSHYANT گفت:

      برادر این مقاله ترجمه شده PC GAMER هستش!

      0
      0
    • سلام.
      اولا که همان طور که اول مطلب نوشته شده، انتخاب عناوین با توجه به سایت PC Gamer بوده است. دقت کنید که اصلا گفته نشده که این بازی ها ناموفق هستند. در مقاله نیز بار ها برای بازی های بسیاری گفته شده که بازی های موفقی بودند و مشکلشان با آپدیت برطرف شد و این مقاله در مورد بازی هاییست که وضعیت بدی در روز و یا هفته ی عرضه داشته اند.
      دقت کنید این مقاله، بازی ها را از نظر صرف بهینه سازی بررسی نکرده است. بعضی ها به دلایل دیگری در این لیست هستند و حضور در این لیست هم اصلا به معنی بد بودن بازی نیست. بتمن در این لیست به دلیل بهینه سازی بود که نسخه PC آن واقعا مشکلات زیادی داشت و شاهد این مدعا هم این است که ناشر بازی تا آخر سال ۲۰۱۵ گفته بود هر کسی که بازی را خریده، می تواند پول خود را پس بگیرد.
      دیابلو ۳ هم حتی اگر اخبار روز انتشار بازی را بررسی کنید، می بینید چقدر مشکل ورود به سرور و ERROR 37 برای بازی وجود داشته است. این یعنی انتشار ضعیف یک بازی و به معنی بد بودن خود بازی نیست، یعنی سازنده بازی برای انتشار بازی کاملا آمادگی نداشته و سرور های آن جوابگو نبوده اند. WOW هم به همین صورت. بازی Half Life هم با وجود این که خیلی ها انتظارش را داشتند، اولین بازی بود که به طور اجباری برای شبکه Steam عرضه می شد و مشکلات مشابهی داشتند. در مورد بتلفیلد هم اگر بخوانید، نوشته شده که خود EA بعد از رفع مشکلات، به کاربران XP دوبرابر هدیه داده و خود این شرکت نیز به وجود این اشکالات اذعان داشته است.
      در این لیست هم بدون شک بتمن یکی از بدترین ها بوده و باید در این لیست حضور می یافت. عنوانی که تا این حد مورد انتظار باشد و بعد با GTX970 و GTX980 هم نشود تنظیمات بازی را تا حداکثر برد و خود سازنده ۳ تا ۴ ماه بازی را از فروش خارج کند، یعنی اصلا انتشار موفقی نداشته است.
      اگر مقاله را کامل مطالعه می کردید، می دیدید که عناوین این لیست اصلا بی دلیل انتخاب نشده اند. صد البته که عناوین دیگری نیز می توانستند در این لیست باشند ولی عناوین این لیست هم همگی انتشار راضی کننده ای نداشتند. در ضمن بخش توجه که بالای Total War: Rome 2 نوشته شده هم کاملا این موضوع که انتشار بد، به معنی بد بودن بازی نیست و عناوین هم توسط PC Gamer انتخاب شده را نوشته است.

      0
      0
  • anti_z2 گفت:

    جای جی تی ای۴واقعا خالیه هنوز ک هنوزه من رو ۷۵۰ti نمیتونم اجراش کنم

    0
    0
  • Mehrdad22 گفت:

    سلام
    می دونم جاش نیست ولی بنده تازه ایکس باکس وان گرفتم و زیاد در انتخاب بازی مهارت ندارم.
    به نظرشما چه بازی رو در اولویت قرار بدم که برای اولین تجربه برام خوب باشه؟
    دوستان ایکس باکسی ممنون میشم راهنمایی کنید.

    0
    0
  • Amir47 گفت:

    hl2 و بازی های بلیزارد نباید می بود به نظرم بلیزارد که فک نمی کرد این همه ملت به بازی هجوم بیارن سرور های خیلی قوی در نظر نگرفت و … ولی hl2 جدا از سنگین بودن نسبت به اون زمان (و البته سرور) از کم باگ ترین بازی های تاریخ بود به گفته خیلی ها اصلا باگ نداشت

    0
    0
  • goodgamer گفت:

    به اینا نیست گوتی ۲۰۱۶ انچارتد

    0
    0
  • alirezakh787 گفت:

    سلام
    من میخوام بازی شکست کوانتوم رو بگیرم خوبه؟ دوستانی که بازی کردن چطور بوده؟؟(PC)

    0
    0
  • Mojtaba VMPR گفت:

    ولی به نظرم از همه اینا گذشته باید AC Unity رو در صدر میذاشتین.
    البته انچارتد ۴ هم خیلی باگ داره. قوانین فیزیک رو نیتان تاثیری نداره! یا اون پایه شمعی که نمیوفته

    0
    0
  • Mojtaba VMPR گفت:

    غیر از اینا دارک ولز ۳ هم خیلی رو پی سی ضایع بود
    ولی ناموسا کوانتوم بریک از همه بدتر بود

    0
    0