روز تاریخی؛ Metal Gear Solid: Peace Walker
به «روز تاریخی» خوش آمدید؛ جایی که ما سالگرد تولد بازیها (یا کنسولها)ی به یاد ماندنی را به شما اعلام میکنیم و سعی بر این داریم تا درجه نوستالژی شما را بالا ببریم. اگر بازیباز کم سن و سال هستید دو انتخاب دارید؛ یا سریعا این مطب را ببندید یا بمانید و به گذشته صنعت پر افتخار بازیهای ویدیویی نگاهی بیاندازید. و اما اگر بازیبازی کهنه کار هستید با گیمفا برای یک روز تاریخی دیگر همراه باشید.
۶ سال پیش در چنین روزی شرکت کونامی عنوان Metal Gear Solid: Peace Walker را برای کنسول پلیاستیشنپورتبل (PSP) منتشر کرد. دیگر نمیتوان بازیبازی را پیدا کرد که با سری متال گیر غریبه باشد. این سری در سبک مخفی کاری ساخته میشود و به وسیله هیدئو کوجیمای کاربلد کارگردانی و تهیه میشود. عنوان Metal Gear Solid: Peace Walker پس از Metal Gear Solid: Portable Ops، دومین عنوانی بود که برای کنسول دستی PSP منتشر میشود و البته پیشرفتها و سطح گیمپلی فوقالعادهای که در آن دیده میشد، همه را حیرت زده کرد. شاید اگر Peace Walker برای یک کنسول خانگی منتشر میشد تا این حد مورد استقبال قرار نمیگرفت. وقایع عنوان Metal Gear Solid: Peace Walker در سال ۱۹۷۴ و در کشور کاستا ریکا جریان داشت. پس از بازگشت قهرمان اصلی بازی، بیگباس، که با نام Naked Snake نیز شناخته میشود، کنترل نیروهای مزدوری Sans Frontières (سربازان بی مرز) را بهدست میگیرد و اتفاقات بازی آغاز میشود.در Metal Gear Solid: Peace Walker بازی به دو بخش اصلی مراحل و پایگاه مادر تقسیم میشد. در بخش مراحل همانطور که از نام آن پیداست، بازیباز وارد منطقهها و پایگاههای دشمن میشد و عملیات سری را به صورت مخفی کاری انجام میداد. این در حالی بود که در بخش پایگاه مادر، بازیباز بایستی منابع و نیروهای خود را مدیریت میکرد که شبیه Comrade System نسخه Portable Ops بود. در بخش مراحل بازیباز میتوانست از بین مراحل اصلی (که خط اصلی داستان را دنبال میکردند) و مراحل فرعی و اضافه یکی را انتخاب کنند. تنوع ماموریتهای اضافه بسیار زیاد بود و البته چالشهای بیشتری را نیز در مقایسه با مراحل اصلی در پیش روی بازیباز قرار میداد. بسیاری از مکانیکهای عنوان Metal Gear Solid 4 در گیمپلی Metal Gear Solid: Peace Walker نیز استفاده شده بود. قابلیت حرکت در هنگام نشستن، دوربین روی شانه، سیستم CQC و قابلیت گشتن سربازان از قبیل این مکانیکها بودند که البته باعث بلوغ گیمپلی بازی، مخصوصا برروی یک کنسول دستی میشدند. پیش از آغاز هر مرحله، بازیباز میتوانست از بین شخصیتهای مرد و زن یکی را انتخاب کند و البته آیتمها و اسلحههای بازی به صورت ذلخواه تنظیم میشدند تا در حین مراحل، آنگونه که میخواهید پیش بروید. در طول مراحل نیز هر آیتم مفیدی که پیدا میکردید را میتوانستید به پایگاه مادر منتقل کنید. پایگاه مادر یک پایگاه همه کاره و به شدت پیشرفته است. علاوه بر مدیریت مبارزه، سلامتی، برنامهها و طرحهای زیرکانه و تحقیقات فناوری، بازیباز میتوانست افرادی را متناسب با حرفهشان در بخشهای مختلف استخدام کند. در واقع این بخش نمونه اولیهای طرحی بود که در نسخه آخر متال گیر سالید، Phantom Pain، از آن استفاده شد و به بالاترین سطح ممکن رسید. باری دیگر از تبدیل شدن روز تاریخی به یک مقاله ویژه خودداری میکنیم و اعلام میکنیم که صحبت و بحث در مورد عنوانی مانند Metal Gear Solid: Peace Walker با آن داستان پر کشش و گیمپلی فوقالعادهاش بسیار زیاد است و قطعا در این بخش نمیگنجد. جالب اینجا است که با وجود موفقیت دو نسخه PSP، تا به حال عنوانی از سری متال گیر برروی کنسول پلیاستیشنویتا منتشر نشده است و البته بعید هم هست که منتشر شود.
چه خاطرات خوب و بدی از عنوان Metal Gear Solid: Peace Walker دارید؟ آیا کنسول PSP را در اختیار داشتید؟ نظرتان در مورد سطح بالای این نسخه، نسبت به اینکه برروی یک کنسول دستی عرضه شده است، چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
پر بحثترینها
- قیمت Horizon Zero Dawn پس از معرفی نسخه ریمستر به طور مخفیانه دو برابر شد
- پلی استیشن به دنبال استخدام متخصص «برابری، تنوع و شمول» (DEI) است
- منبع داخلی: Xbox در آشفته ترین حالت خود قرار دارد
- حدود ۴۰۰ نفر از کارکنان Activision Blizzard اخراج میشوند
- شیگرو میاموتو: امیدوارم نینتندو وارد جنگهای به اصطلاح کنسولی نشود
- بازی Ghost of Yotei رونمایی شد
- فیل اسپنسر: Xbox اکنون نسبت به گذشته بازیکنان بیشتری در آسیا دارد
- چرا GTA 6 میتواند یک ناامیدی بزرگ باشد؟
- مدیر عامل یوبیسافت: گیمرها مقصر فروش کم Star Wars Outlaws هستند
- اکانت رسمی Xbox، شوخی فیل اسپنسر با پلی استیشن را یک قدم جلوتر میبرد
نظرات
این که دیگه روز تاریخی نیست این بازی سرجمع ۵ ۶ سال نمیشه که اومده
باشه
خب مگه دروغ گفتم؟
من ک هدفم لایک گرفتن خودم و تخریب شما بود همین
صداقت رو عشق است
سلام گیمر تای عزیز لطفت به شبکه ی اجتماعی خودتان بپیوندید socialworld.ir. (شرمنده بابت اسپم)
از بس حقیری:-P (شوخی)
نه مافیا گوتیه 😐 😐 😐
به به واقعا به به عجب بازی معرکه ای رو استاد کوجیما رو کنسول دستی فوق العاده psp پیاده کرد .
برخی از بزرگان میگن این بازی بهترین بازی psp تا به امروز بوده
ممنون بابت مقاله.
بعضیا شکر خوردن 😀 😀
بهترین بازی کنسول دستی PSP بدون شک!
عاشق اهنگ MOTHER BASE این بازی بودم
داستانشو خوندم حالا دارم در به در دنباله یه ps3 میگردم تا کالکشنشو بازی کنم :yes: 😉
هنوز باورم نمیشه استاد همچین بازی رو روی پی اس پی پیاده کرده باشه، واقعا جای تحسین داره
واقعن این بازی یکی از دلایلی بود ک فک میکنم
با خرید پی اس پی پولمو دور نریختم
:/
داستان عالی
امکانات عالی
گرافیک در حد هودش عالیی
اماااااااا
گیمپلی افتضاح بود
:/
نه توانایی مخفی کاری کامل ب ادم میداد
نه بکش برو
:/
فوق العاده هم سخت بود
از کوجی هرچه رسد نیکوست
من پی اس پی نداشتم.منتظر عرضه کالکشن موندم.عجب بازی خوبی بود.واقعا ترکیب خوبی از داستان و گیم پلی بود.پورت بازی روی کنسول خانگی هم خیلی خوب انجام شده بود.
کل بازی یه طرف ، اون اهنگ heaven’s divide یه طرف :inlove: به همه پیشنهاد میکنم این اهنگ رو گوش بدن خیلی زیباست و همچنین موسیقی متن اصلی بازی
پایان بازی هم بسیار زیبا بود و اشک من رو در آورد(همچین آدم احساساتی هستم من :laugh: )
در کل یه شاهکار بود mgs : pw