روز تاریخی؛ The Elder Scrolls III: Morrowind
به «روز تاریخی» خوش آمدید؛ جایی که ما سالگرد تولد بازیها (یا کنسولها)ی به یاد ماندنی را به شما اعلام میکنیم و سعی بر این داریم تا درجه نوستالژی شما را بالا ببریم. اگر بازیباز کم سن و سال هستید دو انتخاب دارید؛ یا سریعا این مطب را ببندید یا بمانید و به گذشته صنعت پر افتخار بازیهای ویدیویی نگاهی بیاندازید. و اما اگر بازیبازی کهنه کار هستید با گیمفا برای یک روز تاریخی دیگر همراه باشید.
۱۴ سال پیش در چنین روزی شرکت بتسدا و استودیوی Bethesda Softworks عنوان The Elder Scrolls III: Morrowind را برای کنسول اکسباکس منتشر کردند. شاید اکثر بازیبازان امروزی، سری The Elder Scrolls را تنها با عنوان سایش شده Skyrim میشناسند اما نسخههای پیشین این سری نیز هر کدام در زمان خود، شکوه و عظمت خاص خود را داشتهاند. The Elder Scrolls III: Morrowind یک نقشآفرینی فانتزی بود که نه تنها از نظر فروش، بلکه از نظر بازخورد نیز به موفقیتهای بزرگی رسید. این عنوان حدود ۴ میلیون نسخه فروخت و بیش از ۶۰ جایزه مختلف (از جمله جایزه بهترین بازی سال) دریافت کرد. پس از عرضه بازی دو محتوای گسترش دهنده با نامهای Tribunal و Bloodmoon برای آن عرضه شدند که بعدها در غالب نسخه GOTY به بازار عرضه شدند. وقایع داستان اصلی بازی Vvardenfell، جزیرهای در Dunmer در بخش Morrowind جریان داشت. سرزمین Morrowind به صورت محیط باز طراحی شده بود. به طور کلی دنیاهای سری بازیهای The Elder Scrolls در هر زمان، عظیم و پر جزئیات بودهاند و ای موضوع، قطعا یکی از نقاط قوت این سری است. داستان The Elder Scrolls III: Morrowind از جایی آغاز میشد که شخصیت اصلی بازی (بازیباز) را برای عفو از زندان با قایق به Morrowind منتقل میکنند. این طرز و سبک معرفی و آغاز، به نوعی در سری The Elder Scrolls به یک عادت تبدیل شده است و همه بازیهای این سری با همین شکل و شمایل آغاز میشوند. پس از ساخت شخصیت مورد نظر و تنظیمات خاص بازی و البته پس از رد شدن از بخش افتتاحیه ( که به نوعی حکم بخش تمرینی را نیز داشت)، بازی اصلی آغاز میشود و بازیباز در دنیای عظیم بازی با کلی ماجراجویی رها میشود. سطح شخصیت بازیباز در بازی با تمرین، کار سخت و مطالعه افزایش مییافت و مهارتهای جدیدی برای او باز میشد. ارتقای هر بخش و هز جزء در گرو کاری خاص بود. به عنوان مثال برای ارتقای یک شمشیر، باید دشمنان زیادی را با آن نابود میکردید یا برای ارتقای یک زره، باید زمان زیادی را با آن به مبارزه میپرداختید. ارتقاهای بسیار زیاد و مختلف دیگری نظیر ارتقای سرعت و چابکی بازیباز یا ارتقای باز کردن قفلها از نمونههای ارتقاهای بازی است. Morrowind به مانند پدر خود، Daggerfall فرق و تمییز زیادی بین تواناییها و مهارتها میگذاشت. مهارتها، شامل تناسبهای شخصی یا گرفتن بعضی از کلاسهای خاص میشدند اما تواناییها، تناسبهایی مانند قدرت و انرژی و چابکی را شامل میشدند. در کل سری The Elder Scrolls همیشه سیستم ارتقای پیچیده و وقت گیری داشتهاند و مدت زیادی را باید در منوهای این بخش سر و کله میزدید و تامل میکردید. این نکته خیلی مهم بود که تواناییهایی را خریداری کنید که با مهارتهایتان جور دربیاید. با این که اکشنها و هسته گیمپلی سری The Elder Scrolls را نمیتوان با بازیهای طاقت فرسایی مانند Dark Souls مقایسه کرد اما قطعا نمیتوان سخت بودن اکشنهای این سری را کتمان کرد. در The Elder Scrolls III: Morrowind چند نوع حمله در دسترس بازیباز بود و انتخاب گزینه مناسب در مواجه شدن با دشمنان مختلف نکته بسیار مهمی در اکشنهای بازی محسوب میشد. صحبت در مورد عنوان به یاد ماندنی The Elder Scrolls III: Morrowind آنقدر گسترده و طولانی خواهد بود که قطعا در این مطلب و در این بخش نمیگنجد. شاید بتوان برای هر کدام از نسخههای سری The Elder Scrolls یک پرونده مفصل نوشت و باز هم حرف برای گفتن باقی بماند. هر کدام از شمارههای این سری در زمان خود و البته چند سال پس از خود ما را سرگرم کردهاند. بسیارند کسانی که هماکنون نه تنها Skyrim را بازی (یا به عبارتی زندگی) میکنند بلکه با Oblivion نیز سرگرم هستند.
چه خاطرات خوب و بدی از عنوان The Elder Scrolls III: Morrowind دارید؟ آیا جزء کسانی هستید که با این سری زندگی میکنند و محل سکونت خود را در مکانهای مختلف Skyrim یا Morrowind ذکر میکنند؟ به نظر شما دنیای بازیهای نقشآفرینی بدون این سری چه جایگاهی خواهد داشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.
پر بحثترینها
- مایکروسافت هماکنون روی پلی استیشن بازیهای پرفروش بیشتری نسبت به سونی دارد
- خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمیتوانند با تکنولوژی غربیها رقابت کنند
- سیستم مورد نیاز Ghost of Tsushima مشخص شد؛ اولین بازی که روی PC از تروفیها پشتیبانی میکند
- سونی ممکن است اجرای بازیها با نرخ فریم ۳۰ روی PS5 Pro را قبول کند
- شایعه: رئسای سابق استودیوی ۳۴۳ کمپین Halo Infinite را نابود کردند
- نسخه PS5 بازی Starfield به مدت ۴ سال در دست توسعه بود
- پیشنهاد رئیس سابق Blizzard به بازیکنان: پس از به پایان رساندن یک بازی به توسعهدهندگان انعام دهید
- محبوبیت بتای Sea of Thieves روی PS5 سرورها را مختل کرده است
- Fallout 4 پرفروشترین بازی هفته گذشته در اروپا
- شایعه: نسخه جدید Mafia بهزودی معرفی میشود
نظرات
گرچه بازیش نکردم ولی یادش بخیر :sweat: 🙄
یادش بخیر 😥 😥 😥 چه روز هایی که واسه این بازی نگزروندم
تنها از این سری اسکایریم رو بازی کردم
من همین الانشم با وجود Fallot4 دارم اسکاریم بازی میکنم لامصب باز چیزهای جدیدی داره
اره منم هنوز اسکایرمم
اینم بهترین بازی سال شد؟! اگه این طور باشه پس سری the elder scolls تنها سری ای که ۳ نسخه پشت سر هم اون بهترین بازی سال شدن که دو نسخه آخر(در مورد morrowind مطمئن نیستم)بیگ وینر هم شدن :inlove:
چقدر خبر اومد امروز یا خداااااا بچه های گیمفا دمتون گرم
این یه روند عجیبه ، یه مدت خبر کم بود ، الان احساس میکنم سایت داره بالا میاره !!!
عین سری TES ( مرتبط شدن به هم ) این بازی متاش شد ۸۹ ، آبلیویون ۹۶ واسکایریم هم ۹۶ رفتن بالا
بازی زیبایی بود
از اولین بازی های درست حسابی که دستم گرفتم
من برم واسه این کنکور بخونم فعلا 😐
اصلا این کنسول تو ایران پیدا نمیشد ، اگر هم بوده خیلی کم بوده ،ولی حتما بازی قشنگی بوده .
برخی از عناوین فقط اسمش کافیه ، تا از خریدنش مطمعن باشی.
پیدا نمیشد حرف اشتباهی هست چون من داشتمش ( و هنوز هم دارمش ) و خیلی های دیگه هم هستند که داشتنش اما مشکلش این بود اصلا بازی خیییییلی سخت واسش پیدا میشد بخاطر همین تو ایران ناشناخته بود
xbox 360 که بازی هاش ۱۵ یا ۳۰ تومن در مقابل ۹۰ تومن ps3 تو ایران بود باعث شد فروشش بیشتر و خیلی بیشتر از ps3 باشه اون موقع هم کمتر کسی واسه بازی ۵ تومن میداد چه برسه ۹۰ تومن که حقوق یک هفته ی یه کارگر بود
این کنسول هم با این که ازش چیری نمیدونم فکر کنم همین اتفاق براش مقابل ps2 افتاد با این تفاوت که ps2 ازش بهتر بود
۱۵ یا ۳۰ تومن !!! چه خبرع برادر اونموقع ۵ تومن بود الان ۶ تومنه
من تو نسل قبلی کنسول ها هم ps3 و هم xbox360 داشتم با اینکه فن سونی هستم به جرات میتونم بگم xbox360 سر بود اصلا دسته ps3 فاجعه بود خیلی کوچیک و زشت بود و بازی ها رو xbox360 با کیفیت بیش تری اجرا میشدن اما برای انلاین زدن فقط ps3 حال میداد به نظر من فروش بالا تر xbox360 به خاطر دستش بود اما تو این نسل همه چی فرق داره
به نظرم سری های اسکایریم همشون خوبن :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
ولی خودمونیمت اونموقع فک میکردیم بازی ها عجب گرافیکی فک میکردیم دیگه اخرشه :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
سری های elder scrolls
…سری The Elder Scrolls را تنها با عنوان {{{سایش}}} شده Skyrim میشناسند اما نسخههای…
فکر کنم ستایش درست باشه؟! ?:-)
لطفا اصلاح کنید.
ااااااه یادش بخیر. دوم دبیرستان بودم این بازى رو خریدم. خیلى خوب بود خیلى…
میدونم خیلى به مطلب ربطى نداره ولى جاى بهترى نبود
اقا اشکان ببخشید مطلب dmcکه مربوط به داستانش میشد رو قرار نمیدین خیلى خوب و عالى بود