روز تاریخی؛ Ninja Gaiden II | گیمفا
روز تاریخی؛ Ninja Gaiden II | گیمفا
روز تاریخی؛ Ninja Gaiden II | گیمفا
روز تاریخی؛ Ninja Gaiden II | گیمفا

روز تاریخی؛ Ninja Gaiden II

اشکان عالی خانی
۱۹:۱۴ ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
روز تاریخی؛ Ninja Gaiden II | گیمفا

به «روز تاریخی» خوش آمدید؛ جایی که ما سالگرد تولد بازی‌ها (یا کنسول‌ها)ی به یاد ماندنی را به شما اعلام می‌کنیم و سعی بر این داریم تا درجه نوستالژی شما را بالا ببریم. اگر بازی‌باز کم سن و سال هستید دو انتخاب دارید؛ یا سریعا این مطب را ببندید یا بمانید و به گذشته صنعت پر افتخار بازی‌های ویدیویی نگاهی بیاندازید. و اما اگر بازی‌بازی کهنه کار هستید با گیمفا برای یک روز تاریخی دیگر همراه باشید.

۸ سال پیش در چنین روزی Team Ninja عنوان Ninja Gaiden II را برای کنسول اکس‌باکس‌۳۶۰ منتشر کرد. این عنوان به نوعی ادامه‌ای بر قسمت اول این سری بود که در سال ۲۰۰۴ منتشر شد. پیشرفت نسخه دوم Ninja Gaiden آن‌قدر نسبت به قسمت اول برجسته بود که بازی‌بازان متفرقه بسیاری به آن جذب شدند. Ninja Gaiden II یک اکشن ماجرایی Hack & Slash بود و شخصیت نام آشنای بازی، ریو هایابوسا، در این نسخه نیز حضور داشت. برگ برنده عنوان Ninja Gaiden II اکشن‌های سریع و گیم‌پلی به شدت استاندارد آن بود. ریو هایابوسا با شمشیر و لوازم خود دشمنان را سلاخی می‌کند و شما را در اکشن سریع بازی فرو می‌برد. خشونت در سری Ninja Gaiden یکی از ارکان اصلی بازی است. این خشونت در شماره دوم بازی به اوج خود رسیده است و ریو به انواع و اقسام روش‌ها، دشمنان خود را از پا در می‌آورد. در کنار مکانیک‌ها و تکنیک‌های موجود در بازی، ریو می‌توانست موادی به نام essence دریافت کند. این مواد از بدن دشمنان صدمه دیده خارج و جذب بدن ریو می‌شدند. Essence نقش بسیار مهمی در گیم‌پلی بازی داشت. این ماده می‌توانست ریو را بهبود بخشد، ki او را بازیابی کند و اعتبار او در بازی را بالا ببرد. با جمع کردن مقدار زیادی از این ماده بازی‌باز می‌توانست حرکات و تکنیک‌های بسیار قوی و مفیدی اجرا کند. زمانی که ریو در حال مبارزه بود و ضربه دریافت می‌کرد، یک نوار جدید در کنار نوار سلامتی ریو به وجود می‌آمد (Lasting Damage) که با ضربه دیدن پر می‌شد. با اتمام یک صحنه اکشن، نوار سلامتی شروع به بازیابی می‌کرد اما تنها تا جایی که نوار Lasting Damage پر شده بود. در واقع این عنصر نه تنها باعث سخت شدن بازی می‌شد، بلکه به طرز معجزه آسایی اکشن‌ها را به تعادل می‌رساند. این‌جا بود که بازی‌بازان حداکثر تلاش خود را به کار می‌گرفتند تا کوچک‌ترین صدمه‌ای نبینند. البته آیتم‌های ویژه‌ای وجود داشتند که می‌توانستند نوار Lasting Damage را خالی کنند اما پیدا کردن آن‌ها چالش دیگری را به وجود می‌آورد. صحبت کردن در مورد همه مکانیک‌ها و عناصر گیم‌پلی Ninja Gaiden II زمان بسیاری را می‌طلبد و قطعا از عهده این مطلب خارج است اما بدون شک این بازی یکی از برترین اکشن‌های Hack & Slash تاریخ بازی‌های ویدیویی است. موفقیت نسخه اول در نسخه دوم چند برابر می‌شود اما افسوس که با کنار رفتن Tomonobu Itagaki از تیم سازنده (پس از اتمام ساخت قسمت دوم)، قسمت سوم بازی به یک محصول بی‌ارزش و بی کیفیت تبدیل شد.

چه خاطرات خوب و بدی از عنوان Ninja Gaiden II دارید؟ به نظرتان این عنوان چه جایگاهی در تکامل بازی‌های ویدیوی و البته سبک Hack & Slash دارد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
۹۱۴۳۷ front

۹۱۴۳۷ back

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

روز تاریخی؛ Ninja Gaiden II | گیمفا
روز تاریخی؛ Ninja Gaiden II | گیمفا
روز تاریخی؛ Ninja Gaiden II | گیمفا
روز تاریخی؛ Ninja Gaiden II | گیمفا
روز تاریخی؛ Ninja Gaiden II | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

روز تاریخی؛ Ninja Gaiden II | گیمفا