احتمالات و انتظارات از کنفرانس مایکروسافت در E3 2016 - گیمفا
احتمالات و انتظارات از کنفرانس مایکروسافت در E3 2016 - گیمفا
احتمالات و انتظارات از کنفرانس مایکروسافت در E3 2016 - گیمفا
احتمالات و انتظارات از کنفرانس مایکروسافت در E3 2016 - گیمفا

احتمالات و انتظارات از کنفرانس مایکروسافت در E3 2016

امیرحسین دهنوی
۰۹:۲۱ ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
احتمالات و انتظارات از کنفرانس مایکروسافت در E3 2016 - گیمفا

تنها چند روز دیگر تا آغاز رویداد بزرگ E3 باقی مانده است. بازی‌بازان مشتاقانه در انتظار معرفی بازی‌های جدید و دیدن صحنه‌هایی از عناوین موردانتظار خود هستند. یکی از پایه‌های اصلی نمایشگاه E3 کنفرانس‌هایی است که در آن برگزار می‌شود و مطمئنا نیز یکی از مهمترین کنفرانس‌ها از آن مایکروسافت است. حال در ادامه نگاهی به احتمالات و انتظارات خود از نمایش مایکروسافت در E3 2016 می‌اندازیم، با گیمفا همراه باشید.

سال گذشته شاهد کنفرانس E3 بسیار عالی از مایکروسافت بودیم. از قابلیت پشتیباتی از عناوین نسل قبل تا معرفی شگفت انگیز Gears of War 4 و معرفی عناوین جدیدی چون ReCore و Sea of Thieves اما امسال مایکروسافت برایمان چه آورده؟! باید تا زمان کنفرانس منتظر بمانیم اما در ادامه پیشبینی‌هایی برای آن داریم.

 

معرفی ایکس‌باکس وان اسلیم

microsoft e3 2016 predictions slim scorpio

وقت آن رسیده که کنسول غول پیکر مایکروسافت رژیم بگیرد!

بر هیچکس پوشیده نیست که ایکس‌باکس وان بزرگ‌ترین کنسول نسل هشت و حتی هفت است. درست است که این بزرگی مزیت‌های فراوانی همچون بی‌صدا بودن و سرد بودن کنسول را به همراه داشته اما بالاخره در هر نسل کنسول، نسخه کم‌مصرف‌تر و بهینه‌تری منتشر شده و حال پس از گذشت چند سال از عمر ایکس‌باکس وان، عرضه نسخه اسلیم منطقی به‌نظر می‌رسد. البته باید به شایعات نیز توجه کرد که خبر از ایکس‌باکس وانی ارتقا یافته می‌دهند، گرچه اسپنسر به صراحت عرضه ایکس‌باکس ۱.۵ را رد کرده است. امیدوارم هر نسخه‌ای که از ایکس‌باکس وان معرفی شد، امکان گذاشتن کنسول به‌صورت ایستاده در آن تعبیه شده باشد!

پشتیبانی ایکس‌باکس وان از اوکولوس ریفت و معرفی نسخه مخصوص اوکولوس ریفت برای ایکس‌باکس وان

oculus rift box 620x349

ریفت با کنترلر ایکس‌باکس وان منتشر شد، حال چرا که با خود ایکس‌باکس وان عرضه نشود؟!

یک به یک شرکت‌های بزرگ به سمت تکنولوژی واقعیت مجازی می‌روند، سونی با پلی استیشن وی‌آر و مایکروسافت نیز احتمالا با اوکولوس ریفت. گرچه مایکروسافت با هولولنز قدم را پیش‌تر نیز گذاشته و واقعیت افزوده را معرفی کرده است اما برای صنعت بازی فعلا واقعیت مجازی منطقی‌تر به‌نظر می‌رسد. احتمال آنکه مایکروسافت دستگاه واقعیت مجازی خود را معرفی کند پایین است چراکه رابطه غول ردموندی با اوکولوس ریفت بسیار خوب است و هزینه کردن برای توسعه دستگاه واقعیت مجازی دیگری منطقی به‌نظر نمی‌رسد. از طرفی اوکولوس ریفت قیمت بالایی دارد و طبیعتا در رقابت با پلی استیشن وی‌آر شکست می‌خورد پس عرضه نسخه مخصوص اوکولوس ریفت برای ایکس‌باکس وان منطقی به‌نظر می‌رسد. این نسخه احتمالا دارای کنترلر ایکس‌باکس وان نخواهد بود و سعی شده با بهینه‌تر کردن آن قیمت را کاهش دهند. عناوین اوکولوس ریفت نیز با بهینه‌تر شدن برای ایکس‌باکس وان معرفی می‌شوند.

گرچه بازهم امکان عرضه نسخه ارتقا یافته ایکس‌باکس وان برای پشتیبانی بهتر و قوی‌تر از اوکولوس ریفت بالاتر می‌رود.

گیم‌پلی Crackdown 3 همراه با تاریخ عرضه آن نشان داده می‌شود

crackdown 3

همه چیز در Crackdown 3 قابل تخریب است

Crackdown 3 هنگام کنفرانس E3 مایکروسافت در سال ۲۰۱۴ معرفی شد. این عنوان توسط Reagent Games به همراه Cloudgine و Sumo Digital به‌صورت انحصاری برای ایکس‌باکس وان ساخته می‌شود. دیوید جونز معروف نیز به عنوان کارگردان آن حضور دارد. جونز را شاید بتوان یکی از مهم‌ترین افراد صنعت بازی‌سازی به شمار آورد. او یکی از موسسان DMA Design است (که بعدها به راک استار نورث تغییر نام پیدا کرد) از جمله سازندگان اصلی سری Lemmings و عنوان Grand Theft Auto است. بخش چندنفره Crackdown 3 از سرویس ابری Microsoft Azure استفاده می‌کند که پردازش اصلی بازی به‌صورت ابری انجام می‌پذیرد و طبق گفته جونز قدرتی بیست برابر کنسول ایکس‌باکس وان در اختیار آن‌ها می‌گذارد. این قدرت به آن‌ها اجازه می‌دهد که جهان بازی به‌صورت صددرصد قابل تخریب باشد. بخش تک نفره آن نیز بدون استفاده از سرویس ابری مایکروسافت، به‌صورت آفلاین با تخریب پذیری کمتری وجود دارد. ما هنوز گیم‌پلی کاملی از این عنوان ندیده‌ایم و مطمئنا در E3 شاهد آن خواهیم بود. همچنین اعلام تاریخ عرضه بازی نیز پس از مشاهده گیم‌پلی‌ اتفاق می‌افتد.

نمایش گیم‌پلی بهبودیافته Scalebound درکنار تاریخ انتشار

scalebound gamescom 2015 01

تاخیر در عرضه Scalebound باعث ناراحتی بسیاری از طرفداران شد

Scalebound یکی از موردانتظارترین عناوین انحصاری مایکروسافت است و توسط استودیوی خوش‌ذوق پلاتینیوم گیمز و کارگردان خوش‌نامش یعنی هیدیو کامیا توسعه می‌یابد. تصور کنید کنترل اژده‌های خود را دارید که می‌توانید او را شخصی سازی کنید، درکنار آن سوار بر او جهان بازی را می‌گردید و با کمکش دشمنان را در هم می‌شکنید! همین مقدمه ساده سختی انتظار برای Scalebound را دو چندان می‌کند. گیم‌پلی‌ای که از بازی در گیمزکام ۲۰۱۵ نشان داده شد بی‌شک زیبا بود اما مشکلات فراوانی نیز داشت که مطمئنا بخاطر آن است که نسخه بازی در مرحله Pre-Alpha قرار داشت؛ اما حال از گیمزکام خیلی گذشته است و ما ویژگی‌های جدید می‌خواهیم، می‌خواهیم ببینیم چطور سوار بر اژده‌ها در دنیای بازی می‌گردیم، می‌خواهیم مکانیزم بخش چندنفره را مشاهده کنیم و بسیاری می‌خواهیم‌های دیگر! در کنار آن اعلام تاریخ انتشار دقیق و قول عدم تاخیر نیز انتظار می‌رود.

اطلاعات بیشتر از Cuphead  به‌همراه تاریخ دقیق انتشار

cuphead 07 12 2015 1

Cuphead با طرحی جدید و بی‌سابقه، تحسین‌های بسیاری دریافت کرد

در این نسل (وشاید نسل‌های پیشین) عنوانی با سبک و سیاقی همانند Cuphead دیده نشده و این آن را خاص می‌کند. این عنوان با استفاده از موتور Unity توسط دو برادر کانادایی یعنی Chad و Jared Moldenhauer طراحی شده است و قرار است در سال ۲۰۱۶ برای دو پلتفرم ایکس‌باکس وان و ویندوز۱۰ عرضه گردد. Cuphead شباهتی بسیار به کارتون‌های دهه سی میلادی دارد. شما به عنوان یک کله‌فنجانی هستید که باید غول‌آخرهای فراوانی را شکست بدهید تا قرض‌تان به شیطان پرداخت شود. همچنین شما می‌توانید Cuphead را به‌صورت دو نفره آفلاین بازی کنید. مطمئنا تاریخ انتشاری برای بازی اعلام شده (شاید هم اسپنسر فریاد بزند Cuphead از‌ هم‌اکنون قابل دانلود است!) و ویژگی‌های تازه‌ای معرفی می‌شود.

نمایش گیم‌پلی از Recore

recore1

آیا ReCore برگه برنده پنهان مایکروسافت است؟

ReCore در E3 سال ۲۰۱۵ معرفی گردید و حال یک سال گذشته است. ما کوچکترین تصویر یا ویدیوی جدیدی از آن ندیده‌ایم حتی باید این امکان را در نظر بگیریم که بازی تا سال ۲۰۱۷ تاخیر می‌خورد. در هر صورت انتظار برای نمایش گیم‌پلی بازی کاملا منطقی است. باید تاریخ انتشار دقیقی نیز اعلام شود. اینطور که در پیش‌نمایش آن دیدیم شما در نقش دختر نوجوانی به همراه ربات‌ خود در بیابان‌های بازی رها شده‌اید. ReCore توسط استودیوی Comcept طراحی شده است که رییس آن آقای Keiji Inafune است. او در کارنامه خود طراحی عناوینی چون سه گانه Mega Man و عنوان Dead Rising را دارا است. استودیوی دومی که برروی این عنوان کار می‌کند٬ Armature Studio است. کارگردان ReCore آقای Mark Pacini ذهن خلاق پشت سری Metroid Prime است.

عرضه بتای Sea of Thieves به‌همراه نمایش گیم‌پلی

دزدان دریایی

Rare بازگشته است…

استودیوی خوش‌ذوق Rare چند سالی را در تاریکی گذراند و مشغول ساخت عناوینی برای کینکت بود اما در E3 2015 این استودیوی به ریشه‌های خود بازگشت. عرضه عنوان Rare Replay نیز خبر از این بازگشت می‌داد. طبق گفته استودیوی Rare این عنوان جاه‌طلبانه‌ترین بازی‌ای است که استودیوی انگلیسی تا به حال ساخته. در E3 امسال مطمئنا توجه ویژه‌ای به این بازی می‌شود. عرضه نسخه بتا زودهنگام برای خریداران Rare Replay به‌همراه نمایش گیم‌پلی با توضیحات بیشتر انتظار می‌رود.

معرفی Forza Horizon 3 یا عنوانی جدید از سری Forza

gaming forza horizon screenshot

Xbox is The Home of Racing

چند وقت پیش بود که مایکروسافت خبر از معرفی Forza جدید در E3 2016 داد. با توجه به چرخه بازی‌های Forza باید امسال منتظر FH 3 باشیم اما شاید مایکروسافت قصد داشته باشد عنوانی نو در سری Forza معرفی کند. گرچه سری Horizon حقیقتا محبوبیت بسیاری پیدا کرده و حتی محبوبیت آن از سری اصلی آن پیشی گرفته است و امکان تغییر این متود موفق پایین به‌نظر می‌رسد. احتمالا همانند همیشه مایکروسافت ولخرجی می‌کند و لامبورگینی که در پیش‌نمایش معرفی نشان داده بود را از هوا یا کف زمین به سالن کنفرانس می‌آورد. مطمئنا تاریخ عرضه آن نیز اعلام می‌شود و ویژگی‌های بازی نشان داده می‌شوند.

نمایش گیم‌پلی Battlefield 1 درکنار محتوای انحصاری

battlefield1 reveal 020

با توجه به بازخوردهای عالی بازی‌بازان به Battlefield 1 احتمالا کنسولی با طراحی خاص آن هم معرفی می‌شود

وقتی مایکروسافت قرارداد خود را با اکتیویژن برای Call of Duty تمدید نکرد و Call of Duty از آن سونی شد، بسیاری منتظر بودند که مایکروسافت برای تبلیغ کنسول خود سراغ کدام عنوان شوتر می‌رود. بی‌شک Battlefield 1 یکی از عناوین محبوب این روزهاست و مایکروسافت به‌خوبی توانست به موقع تیم خود را از سری Call of Duty به Battlefield تغییر دهد. مطمئنا Battlefield 1 قسمت مهمی از نمایش مایکروسافت را در اختیار دارد. محتوای انحصاری برای کنسول ایکس‌باکس وان معرفی می‌شود و دیگر DLCها نیز انحصاری زمانی برای ایکس‌باکس وان خواهند بود.

Gears of War 4

gears of war 4 8

پسر طلایی مایکروسافت بازمی‌گردد

بزرگ‌ترین انحصاری مایکروسافت در سال ۲۰۱۶ مطمئنا مهم‌ترین بخش کنفرانس مایکروسافت را در می‌گیرد. Gears of War 4 ستاره نمایش مایکروسافت خواهد بود. مطمئنا گیم‌پلی بازی را در هر دو پخش تک‌نفره و چندنفره مشاهده خواهیم کرد. بخش‌های جدیدی از قسمت چندنفره آن معرفی می‌شود و پیش‌نمایش سینماتیکی از بخش داستانی خواهیم دید. امیدوارم Gears of War 4 همانطور که حقش است در کنفرانس مایکروسافت بدرخشد.

نمایش گیم‌پلی Halo Wars 2 به‌همراه انتشار نسخه بتا

playerslink xbox one windows10 halo wars 2

دو عنوان از سری Halo در دو سال متوالی، از این بهتر نمی‌شود!

Halo Wars 2 در کنفرانس گیمزکام مایکروسافت معرفی شد و از آن پس اطلاعات کاملی از آن منتشر نشد. این عنوان درحال توسعه توسط استودیوی خوش‌نام Creative Assembly است. مطمئنا گیم‌پلی بازی به نمایش درمیاید و ما اطلاعات بیشتر از خط داستانی بازی با نمایش یک تریلر سینماتیک بدست می‌آوریم. تاریخ انتشار بازی به همراه نسخه بتا نیز اعلام می‌شود. امکان Cross-Save و Cross-Buy به‌همراه Cross-Play بین ویندوز ۱۰ و ایکس‌باکس وان هم معرفی می‌شود.

معرفی عنوان Killer Instinct Season 4

killer instinct s2

بازخورد منتقدین و طرفداران به عنوان Killer Instinct بسیار عالی بوده است

عنوان Killer Instinct فصل به فصل بهتر می‌شود و مایکروسافت نیز قصد کم‌کردن پشتیبانی خود را از آن ندارد. آیرون گلگسی حقیقتا توانست ادامه‌ای عالی را پس از عنوان کلاسیک Rare ارائه دهد. اخیرا نیز شخصیت‌هایی همچون آرتیبر از Halo به شخصیت‌های قابل بازی اضافه شدند و همچنان نیز قرار است شخصیت‌های بازی‌های مایکروسافت به آن بیایند. احتمالا با توجه به عرضه Gears 4 شخصیتی از سری Gears of War معرفی شود که امیدوارم مارکوس فینیکس باشد!

معرفی دوباره Phantom Dust

phantom dusted banner 11

آیا Phantom Dust هم شانس این را دارد که همانند The Last Guardian بازگردد؟

Phantom Dust در E3 سال ۲۰۱۴ مایکروسافت معرفی شد اما با مشکلات بسیاری روبه‌رو گشت که در آخر باعث شد دیگر در دست توسعه نباشد اما فیل اسپنسر اطمینان داد که توسعه Phantom Dust به‌صورت کامل متوقف نشده است. معرفی دوباره Phantom Dust می‌تواند سورپرایز خوبی از طرف مایکروسافت برای طرفداران باشد. احتمالا پیش‌نمایش سینماتیک دیگری نشان داده می‌شود و تاریخ عرضه نیز اوایل سال ۲۰۱۷ خواهد بود.

نمایش INSIDE در کنار اعلام تاریخ انتشار دقیق آن

inside

INSIDE

INSIDE ساخته جدید سازندگان عنوان تحسین شده Limbo است. PlayDead که حدود سه سال است برروی این عنوان کار می‌کند٬ قرار است INSIDE را به‌صورت انحصاری زمانی برای ایکس‌باکس وان عرضه کند. خیلی وقت است که خبری از این عنوان نشده و مطمئنا در کنفرانس مایکروسافت تاریخ عرضه و گیم‌پلی کوتاهی از آن نشان داده خواهد شد.

نمایش‌های پر فروغ ID@Xbox

the witness 1 600x338

مایکروسافت با معرفی ID@Xbox توجه مناسبی به عناوین مستقل نشان داد

عناوین مستقل بسیاری نمایش داده می‌شوند. Below تاریخ انتشاری دریافت می‌کند و عنوان The Witness برای ایکس‌باکس وان تایید می‌شود. Tacoma و Ashen در کنار ION نیز نشان داده می‌شوند و تاریخ انتشار دریافت می‌کنند. چند عنوان دیگر به برنامه Game Preview ایکس‌باکس وان ملحق شده و عناوین مستقل جدیدی معرفی می‌شوند.

بازی جدید استودیوی Undead Lab معرفی می‌شود

undead labs web logo 800 620x

لوگو و نام این استودیو داد می‌زند که کار من فقط در محور زامبی‌هاست!

Class4 نام کدی است که استودیوی Undead Lab برروی عنوان درحال توسعه خود که ادامه‌ای بر بازی موفق State of Decay است گذاشته. اطلاعات دقیقی از این عنوان در دست نیست و تنها سبک آن به‌صورت آنلاین محور (MMOs) خواهد بود. احتمالا پیش‌نمایشی نشان داده خواهد شد و تاریخ انتشار آن در سال ۲۰۱۷ خواهد بود.

معرفی Age of Empire جدید

age of empires

بیل گیتس خودش شخصا به طرفدران قول پیگیری برای ساخت AOE جدید را داد

مایکروسافت خیلی وقت است که استراحت طولانی به سری Age of Empire داده است. دو عنوان آنلاین محور از در این چند ساله معرفی شدند که بهتر از صحبتی از آن‌ها نکنیم. حتی شاید سبک Age of Empire استراتژیک نباشد و با عنوانی اکشن اول شخص یا سوم شخص روبه‌رو شویم که باید برای کشورمان با شمشیر و کمان بجنگیم! احتمالا پیش‌نمایشی از بازی نشان داده می‌شود و تاریخ عرضه آن در سال ۲۰۱۷ خواهد بود.

معرفی Dead Rising 4

hq

Dead Rising 3 به‌عنوان یکی از عناوین هنگام انتشار ایکس‌باکس وان، عرضه شد

از هم‌اکنون شایعات معرفی Dead Rising جدید به گوش می‌رسد و با توجه به اینکه سه سال از عرضه نسخه قبلی می‌گذرد، احتمال معرفی نسخه جدید بالاست. احتمالا پیش‌نمایشی که همراه با صحنه‌هایی از گیم‌پلی بازی است نشان داده می‌شود. تاریخ انتشار آن نیز اواخر سال ۲۰۱۶ و یا در سال ۲۰۱۷ خواهد بود.

دیگر رویدادهای قابل ذکر

windows10xboxone

  • سرویس EA Access دو عنوان Need for Speed و Star Wars Battlefront را به گنجینه خود اضافه می‌کند.
  • چند عنوان بزرگ درخواست شده توسط طرفداران به لیست پشتیبانی از عناوین نسل قبل ایکس‌باکس وان اضافه می‌شود.
  • به‌روزرسانی بزرگ ایکس‌باکس وان ویژگی‌هایی چون نصب سریع‌تر بازی‌ها و موسیقی پس‌زمینه را اضافه می‌کند.
  • ایکس‌باکس وان از ماوس و کیبورد پشتیبانی کرده و امکان استریم بازی‌های ویندوز ۱۰ به ایکس‌باکس وان میسر می‌شود.
  • محتوای داستانی جدید Dark Souls 3 در کنفرانس مایکروسافت معرفی می‌شود.
  • قصل دوم Minecraft: Story Mode معرفی می‌شود.
  • HoloLens با عناوین جدیدی نشان داده می‌شود.
  • رابطه مایکروسافت و EA بسیار خوب است پس احتمالا شاهد حضور Titanfall 2 در نمایش هستیم. همچنین محتوای انحصاری برای ایکس‌باکس وان در نظر گرفته می‌شود.

همانطور که مشاهده کردید احتمالات بسیاری وجود دارد و البته نباید عنصر سورپرایز را (که مایکروسافت حقیقتا در آن تبحر خاصی دارد) فراموش کنیم. شاید Alan Wake 2 معرفی شود و شاید آی‌پی جدیدی به میدان بیاید. این احتمال وجود دارد که Sunset Overdrive 2 نیز معرفی شود و یا حتی HALO 6! و این زیبایی E3 است که هرچقدر تلاش برای حدس زدن نماییم، در آخر ما را شگفت زده می‌کند.

شما چه فکر می‌کنید؟ آیا احتمال دیگری را در نظر دارید؟ در ادامه با ما اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

احتمالات و انتظارات از کنفرانس مایکروسافت در E3 2016 - گیمفا
احتمالات و انتظارات از کنفرانس مایکروسافت در E3 2016 - گیمفا
احتمالات و انتظارات از کنفرانس مایکروسافت در E3 2016 - گیمفا
احتمالات و انتظارات از کنفرانس مایکروسافت در E3 2016 - گیمفا
احتمالات و انتظارات از کنفرانس مایکروسافت در E3 2016 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

احتمالات و انتظارات از کنفرانس مایکروسافت در E3 2016 - گیمفا
احتمالات و انتظارات از کنفرانس مایکروسافت در E3 2016 - گیمفا