MSI GT72S Dominator Pro G Tobii اولین لپ‌تاپ گیمینگ در دنیا با قابلیت ردیابی چشم به بازار آمد - گیمفا
MSI GT72S Dominator Pro G Tobii اولین لپ‌تاپ گیمینگ در دنیا با قابلیت ردیابی چشم به بازار آمد - گیمفا
MSI GT72S Dominator Pro G Tobii اولین لپ‌تاپ گیمینگ در دنیا با قابلیت ردیابی چشم به بازار آمد - گیمفا
MSI GT72S Dominator Pro G Tobii اولین لپ‌تاپ گیمینگ در دنیا با قابلیت ردیابی چشم به بازار آمد - گیمفا

MSI GT72S Dominator Pro G Tobii اولین لپ‌تاپ گیمینگ در دنیا با قابلیت ردیابی چشم به بازار آمد

کسری نراقی
۱۳:۱۲ ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
MSI GT72S Dominator Pro G Tobii اولین لپ‌تاپ گیمینگ در دنیا با قابلیت ردیابی چشم به بازار آمد - گیمفا

کمپانی MSI به عنوان برند شماره یک محصولات گیمینگ، پیش از دیگر شرکت‌ها برای رفع نیازهای کاربران و فراهم کردن قابلیت‌های نوین در گمینگ، اقدام به تولید و عرضه محصولات به‌روز و جدیدی کرده‌ است. MSI این بار با همکاری کمپانی Tobii، لپ‌تاپ گیمینگ جدیدی را با نام GT72S Dominator Pro G Tobii راهی بازار کرده است که برای اولین بار با قابلیت جدیدی به نام ردیابی چشم (Eye Tracking) همراه شده است تا پاسخگوی نیازهای حرفه‌ای‌ترین گیمرها باشد.

pic 2

این لپ‌تاپ جدید در حال حاضر همراه با یک نسخه رایگان از بازی Tom Clancy’s The Division عرضه می‌شود تا ویژگی‌های جدید فناوری ردیابی چشم را به عنوان بخشی از گیم‌پلی این بازی در اختیار کاربران قرار دهد. فناوری ردیابی چشم یا Eye Tracking انقلاب جدیدی در رابط کاربری دستگاه های هوشمند است که در سال ۲۰۱۶ سر و صدای زیادی را بر پا کرده است. Tobii با ۱۵ سال تلاش در حوزه Eye Tracking در حال حاضر پیشروترین کمپانی در این زمینه محسوب می‌شود.

MSI نیز به تازگی توانسته است با عرضه GT72S Dominator Pro G Tobii خود را به عنوان اولین کمپانی که این فناوری را به دنیای لپ‌تاپ ها می‌‌آورد معرفی نماید. فناوری به کار گرفته شده از سوی کمپانی Tobii در این لپ‌تاپ اجرای هر چه واقعی‌تر بازی‌ها و درگیری همه‌جانبه با گیم‌‌پلی آن را کاملاً تضمین می‌کند. با استفاده از فناوری ردیابی چشم، گیمرها می توانند تنها با تکان دادن چشم های خود در بازی نشانه‌گیری، شلیک و یا حتی رانندگی کنند. اجرای بازی‌ها به این روش و با استفاده از لپ‌تاپ GT72S Tobii بیش از پیش جذاب، طبیعی و قابل لمس خواهد بود.

pic 3

علاوه بر این، فناوری Eye Tracking موجب می‌شود که GT72S Tobii از قابلیت Windows Hello ویندوز ۱۰ پشتیبانی کند تا کاربران از این پس بتوانند با استفاده از چهره وارد حساب‌های کاربری خود شوند و از این رو، از درجه بالاتری از امنیت بهره ببرند.

در کنار این موارد، لپ‌تاپ GT72S Donimator Pro G Tobii، از قطعات سخت‌‌افزاری قدرتمندی همچون نسل ششم از پردازنده‌های Core i7 شرکت اینتل، کارت گرافیک‌های GeFoce GTX 980/980M/970M و چند قابلیت گیمینگ عالی نیز برخوردار است. فناوری NVIDIA G-SYNC سبب می‌شود که تصاویر بسیار روان و واضح بر روی صفحه‌نمایش نقش ببندند و کاربران یک گیم‌پلی عالی را تجربه کنند. فناوری Super Raid 4 سبب می شود که انتقال و خواندن اطلاعات تا سرعت فوق العاده ۳۳۰۰ مگابایت بر ثانیه افزایش پیدا کند. وجود یک تقویت‌کننده صوتی به همراه مبدل دیجیتال به آنالوگESS SABRE HiFi  باعث شده است ضمن پشتیبانی از موسیقی‌های با وضوح عالی، یک خروجی فوق‌العاده را نیز در اختیار کاربران قرار ‌دهد. تجهیزات شبکه Killer DoubleShot Pro و Killer Shield نیز یک انتقال اطلاعات پایا را تضمین می‌کنند تا کاربران در هنگام اجرای بازی‌ها به صورت آنلاین، از سرعت پایین و وجود تأخیر نگرانی نداشته باشند.

pic 4

MSI باری دیگر قصد دارد با عرضه لپ‌تاپ GT72S Dominator Pro G Tobii در کنار تعریف استانداردهای جدید در حوزه لپ‌تاپ‌های گیمینگ، تغییر مهمی در حوزه این صنعت ایجاد کند. لپ‌تاپ GT72S Tobii در حال حاضر از بسیاری از بازی‌های موجود در بازار به صورت کامل پشتیبانی می‌کند اما لیست کاملی از بازی‌های قابل پشتیبانی را می‌توانید از طریق این لینک مشاهده کنید.

pic 5

 

 

تعدادی از قابلیت های اختصاصی لپ‌تاپ GT72S Dominator Pro G Tobii:

 

Cooler Boost 3

فناوری اختصاصی Cooler Boost 3 کمپانی MSI قادر است با استفاده از لوله‌های اختصاصی هدایت گرما برای پردازنده و هسته گرافیکی، یک سیستم خنک‌سازی دو ماژوله را تشکیل دهد. کاربران می توانند با یک کلیک و یک دستور ساده، ۶ لوله هدایت گرمایی و دو فن قدرتمند را برای انتقال گرما به بیرون از لپ‌تاپ به خدمت بگیرند و سیستم خنک کننده لپ‌تاپ GT72 را به بالاترین سطح خود ارتقا دهند.

 

پشتیبانی از آخرین معماری حافظه‌ DDR4-2133

لپ‌تاپ GT72 قادر است با پشتیبانی از حافظه‌های DDR4-2133 سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات را به ترتیب با مقادیر بسیار عالی ۲۹ و ۳۲ گیگابایت بر ثانیه در اختیار کاربران قرار دهد. کیت‌های حافظه DDR4-2133 ضمن اینکه استاندارد جدیدی برای لپ تاپ های امروزی هستند قادرند ۳۰ درصد سریعتر از کیت‌های DDR3-1600 عمل کنند.

 

صفحه کلید‌ حرفه‌ای SteelSeries

تمام اجزای سخت‌افزاری موجود در این صفحه‌کلید با هدف استفاده توسط گیمرهای حرفه‌ای طراحی و تولید شده‌اند. پاسخ‌دهی عالی، بازخورد مناسب، دکمه‌های WASD بهینه سازی شده و حضور کلیدهای ماکروی قابل برنامه‌ریزی از جمله ویژگی‌های این صفحه‌کلید های حرفه‌ای است.

 

اسپیکرهای قدرتمند Dynaudio

اسپیکرهای موجود در این لپ‌تاپ توسط کمپانی معروف Dynaudio طراحی شده‌‌اند. نسل جدید از این اسپیکرها هم اکنون می‌توانند دامنه اطلاعات صوتی را تا ۵۰ درصد بیشتر تقویت کنند و امکان شنیدن موسیقی‌ها را با شدت صدای بهتری فراهم آورند.

 

فناوری True Color

در کنار قابلیت‌های صوتی، مطمئناً برای گیمرهای حرفه‌ای قابلیت‌های عالی صفحه‌نمایش نیز از اهمیت زیادی برخوردار است فناوری True Color کمپانی MSI تضمین می‌کند که تصاویر نمایش داده شده بر روی سطح نمایشگر از وضوح عالی، روشنایی مناسب و رنگ‌های طبیعی برخوردار باشند.

 

ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری لپ‌تاپ GT72S Dominator Pro G Tobii:

 

سیستم‌عاملویندوز ۱۰ نسخه Home
صفحه‌نمایش·         ۱۷٫۳ اینچ با وضوح ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل از نوع IPS و همراه با فناوری G-SYNC

·         ۱۷٫۳ اینچ با وضوح ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل از نوع IPS و همراه با پالت کامل رنگ‌های Adobe RGB

پردازندهIntel Core i7-6700HQ
حافظه رمDDR4 با فرکانس کاری ۲۱۳۳ تا ۲۶۶۶ مگاهرتز، دارای ۴ اسلات و قابلیت پشتیبانی تا ۶۴ گیگابایت
کارت گرافیک

 

·         GeForce GTX980 با ۸ گیگابایت حافظه GDDR5

·         GeForce GTX 980M با ۸ یا ۴ گیگابایت حافظه GDDR5

·         GeForce GTX 970M با ۶ یا ۳ گیگابایت حافظه GDDR5

فضای ذخیره‌سازی اطلاعات

 

هارد دیسک + فناوری Super Raid 4 و پشتیبانی از دو M.2 PCI-E Gen3 x4 SSDs in RAID0
صفحه کلید

 

صفحه کلید SteelSeries با نور پس زمینه تمام رنگی
پورت‌های خروجی

 

۱ پورت USB 3.1 Type-C

Thunderbolt 3 با رابط USB3.1 Type-C، خروجی ۴K

۱ پورت HDMI 1.4

۱ پورت MINI DisplayPort 1.2

شبکه LAN/WiFiKiller DoubleShot Pro (Killer Wireless-AC 1535 + Killer E2400 Gigabit Ethernet)

Killer Shield

باتری۹ سلولی
وزن و ابعاد۴۲۸ در ۲۹۴ در ۴۸ میلی‌متر با وزن ۳٫۷۸ کیلوگرم

 

همانطور که مشاهده می‌شود، با یک سیستم گیمینگ بسیار قدرتمند روبرو هستیم که می‌تواند سنگین‌ترین بازی‌های روز را با بالاترین جزییات اجرا کند. قابل ذکر است که این مدل در پیکربندی‌های مختلفی عرضه می‌شود، اما قیمت تقریبی آن حدود ۱۳ میلیون تومان است. این محصول در ایران با گارانتی شرکت ماتریس عرضه می‌شود.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

MSI GT72S Dominator Pro G Tobii اولین لپ‌تاپ گیمینگ در دنیا با قابلیت ردیابی چشم به بازار آمد - گیمفا
MSI GT72S Dominator Pro G Tobii اولین لپ‌تاپ گیمینگ در دنیا با قابلیت ردیابی چشم به بازار آمد - گیمفا
MSI GT72S Dominator Pro G Tobii اولین لپ‌تاپ گیمینگ در دنیا با قابلیت ردیابی چشم به بازار آمد - گیمفا
MSI GT72S Dominator Pro G Tobii اولین لپ‌تاپ گیمینگ در دنیا با قابلیت ردیابی چشم به بازار آمد - گیمفا
MSI GT72S Dominator Pro G Tobii اولین لپ‌تاپ گیمینگ در دنیا با قابلیت ردیابی چشم به بازار آمد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • هیچ لب تابی واسه بازی pc نمیشه حتی اگه اون لبتاب ۳۰ میلیونیم هم باشه

    • H.azizi78 گفت:

      خریدن لب تاب گیمینگ حماقته

      • The Outsider گفت:

        ادب هم خوب چیزیه…این همه ادم لپ تاپ میگیریم مریضیم؟! شما اسمتونو میزارید گیمر؟ تو این بودجه شاید کار اشتباهی باشه اما با ۳ و خورده ای تومن پول میتونی یه لپ تاپی بگیری مثه y5070 یا ge62 که بازی ها رو رو high بیاره اما همچین سیستمی حداقل ۴تومن رو میخواد یا خیلی بیشتر!من این قیمت ها رو کار ندارم شاید اشتباه باشه ولی این که این همه ادم رو احمق بخونی ..کار اشتباهیه… من با اون لپ تاپم خیلی کارای دیگه هم میکنم .. میرم مسافرت لپ تاپ رو با خودم میبرم… سر کار(که فعلا شاغل نیستم)میبرم…برای پروژه هام استفاده میکنم… الان همه این ها حماقته؟ مممنون از شما دوست گرامی !

        • black snow گفت:

          دادا فکر میکنم منظور این دوستمون خرید لپتاپ گیمینگ فقط برای گیم باشه نه خرید لپتاپ معمولی یا مالتی مدیا برای کارهای روزمره یا دانشجویی یا پروژهای فنی و مهندسی و… منم با نظر ایشون موافقم به لحاظ اینکه مثلا فرض می کنیم یکی ۱۳ میلیون پول همین لپتاپ گیم رو بپردازه وقتی باید بزاره رو میز وصل کنه به برق خوب مثل دسکتاپ پیسی میشه چرا لپتاپ!؟! فرض کن طرف خوره گیم باشه بخواد تو مسافرت بازی کنه مگه باتری ۹سلولی این سخت افزاره قوی رو با ی بازی گرافیکی که در حال پردازش هست تا چند ساعت میتونه روشن نگه داره نهایتا ۲ساعت!! پس عملا میبینیم که وقتی با نصف قیمت همین لپتاپ msi که حدودا ۷تومن هست میشه ی کیس عالی بست چرا لپتاپ گیم!؟! ?:-) 😮 :evilgrin:

          • The Outsider گفت:

            برادر من ایشون میگه کلا لپتاپگیمینگ خریدن حماقته…به مثال بنده توجه کردی شما؟ در ضمن شما لپ تاپ رو با شارژر نیاز داری ..هرجا ببری راحت میتونی بازی کنی.. اما کیس چی؟! مثال: رفته بودیم ایران اوپن … باید صبر میکردیم نوبت تیممون بشه ..به طورمتوسط هر روز ۴-۵ ساعت بیکار بودیم! من نشستم بازی کردم خوب! البته مجبوربودم فیفا بزنم چون بازی های دیگه … 😀

            نظرتون درسته من خودم هم به یکی از دوستام که قصد خرید gt 80 titan داشت گفتم احمقی اگر بخری..اما من به اون اونجوری گفتم چون دوستم بود..درست نیست بیام اینجا بگم هر کس بخره احمقه! بعد شما تو اون بودجه میگین…من بودجم ۳ تومن بود به زور رسوندم ۳،۸۰۰
            سیستم میبستم؟! وقتی شرایطم اینجوری بود که بالا گفتم… میگید ادم اگر بخواد یه سیستم تمام گیمینگ ببنده بهتره..خوب شاید وضع مالی یکی اونقدر خوبنباشه که یه سیستم ببنده ۴-۵ تومان بعد باره یه لپتاپ بگیره ۱.۵-۲ تومان …بستگی به شرایط داره … پس نباید به خودمون اجازه بدیم به مردم بگیم احمق!! کار ندارم نظرش درسته یه غلط!

      • The Outsider گفت:

        یکی از ادمین های محترم سایت بود که میگفتن چرا میگید گیمفا تازگیا خراب شده..به خاطر ایناست…هر کسی هر کامنتی بخواد میزاره…هر فحشی بخواد میده..حالا این دوستمون که خوبه…بعضیا یه فحش هایی میدن که…بلللله… من نمیدونم این (دیدگاه شما در انتظار بررسی است) پس چیه!

          • The Outsider گفت:

            میدونی چی جالب یه سری از دوستان مثه شما الان اینجوری میکنن..بعد میان تو یه پست دیگه میگن ما از خارجیا بهتریم فقط امکانات اونا بهتر بوده… وقتیم بهتون میگیم امکانات الکی بدست نمیاد میگید جو روشن فکری بر ندار… بعد یه هم وطنم میاد به این همه ادمی که تو جهان لپ تاپ گیمینگ گرفتن توهین میکنه… (امارش رو یه سرچ بکنین حتما ببینید چند نفر احمقن) من بهش میگم نکن اشتباهه یکی مثه شما میاد میگه عیبی نداره که بزار توهین کنه… پس بی دلیل نیست به ما یه سری امکانات میدن یه سری رو نمیدن… بسه دیگه همین الانشم اسپم شده…

            • Wolverine گفت:

              شلوغش نکن تو ام اون آقا نظرشو گفت … وقتی ۹۸۰ تو یه لپتاب درمیاد ۹m معلومه که حماقته … بعدشم نظره شما اینه هرکی نظره منفی داره حمله کنیم بهش مثه شما توهین کنیم ؟ … اول خودتو اصلاح کن بعد بقیه

            • The Outsider گفت:

              اقای negan
              .نظر من اینه که هر کی نظر داد بهش توین کنیم؟!!! مطمینی درست خوندی کامنتا رو ..شاید یه ذره شلوغ کردم ولی اگر خوب ببینی می فهمی اولا من کلا دارم میگم توهین نکنیم… دوما ایشون میاد میگه احمق من توهین کردم؟ کاملا بر عکس داری میگی ..الان من به کسی که نظر با ادبانه داد مثه دوستانی که پایین تر کامنت گذاشتن کاری داشتم؟ به اونا حرفی زدم؟! من میگم ادب خوب چیزیه الکی نباید توهین کنیم اونقدرم که شما میگین شلوغ کاری نیست و به جاست…من حمله کردم؟!!حمله شما به چی میگی؟ این که بگیم به مردم نگید احمق حمله هستش؟! ببخشید من عذر میخوام حمله کردم ..اول خودمو اصلاح کنم؟ خوب ۱۰۰ درصد منم بی عیب نیستم و سعی میکنم مشکلاتمو اصلاح کنم ولی شما بهتره یه دور دیگه کامنتارو بخونی… کدوم کامنت من توهین بود؟ کدومش بی ادبی کردم؟ میگم به مردم نگید احمق بی ادبی و تپین من به دیگرانه؟! این اقا هم حق داره نظرشو بده؟ بر منکرش لعنت
              من گفتم نظر نده؟ من گفتم با ادبانه نظر بده خود ایشون زیاد گناهی ندارن خودشون الان ساکتن و احتمالا به اشتباهه کوچیکشون پی بردن… من هم کاری ندارم که پیش میاد این اشتباهات .. شما ها ول بکن نیستین…بعد به منم میگین توهین کردم بسه دیگه بحث رو تموم کنیم… اقا باشه شما درست میگین… :yes:

            • Wolverine گفت:

              اصن حالا که اینطوری شد
              eeny meeny miney mo …
              داداش کامنتارو درسن نخوندممممممم 😀
              ببخش 😛

    • با کمتر از نصف پول این لپتاپا میشه یه سیستم بست که قدرت لپتاپ کمتر از نصفشه

  • با قیمت خیلی خیلی خیلی خیلی کمتر از این میشه سیستمی بست که تا دو سال حداکثر سه سال دیگه دووم میاره
    به نظر من برای کسانی که پول دارن هم این لپتاب برای گیم توصیه نمیشه اما شاید برای کارهای مهندسی و کلا کار شاید مناسب تر باشه تا گیم
    اما به نظرم سیستم ردیابی چشمش جالب باشه اما زیاد به درد بخور نیست

  • Rio Bravo گفت:

    به غیر از قابل حمل بودن لبتاپ گیمینگ دیگه هیچ مزیتی نداره
    واسه من کلا تعریف شده نیست که چرا لبتاپ گیمینگ بخرم

  • ArmaaeeL گفت:

    کمپانی MSI به عنوان برند شماره یک محصولات گیمینگ
    لامصب تا همین چند ثانیه پیش فکر میکردم ASUS برنده شماره یک گیمینگه خوب شد منو از اشتباه در اوردین خدا رحم کرد با این جهل نمردم 😀 😀 😀

  • از تمام تلاش های شبانه روزی زحمت کشان گیمفا به خصوص اقای ( نراقی ) تشکر می کنم خسته نباشید

  • دوستان میخوام لپ تاپ گیمینگ بخرم تا ۴٫۵۰۰
    نظرتون چیه.از برند های MSI و ASUS
    G552VW-A یا G62 APACHE PRO C ?

    • ArmaaeeL گفت:

      میتونی MSI GS70-Stealth بخری حدود ۴۷۰۰ ولی cpu 4720HQ هست
      Asus هم متاسفانه مدلای به صرفشو وارد نکردن که انبارهاشون خالی بشه از لپ تاپ های قدیمی تر وگرنه انتخاب اول ASUS
      و به نظرم MSI GE62-970 گزینه ی عالی هست یکی از دوستان چند هفته پیش خرید خوشبختانه سیستم خنک کنندش برخلاف سری های قبلیش خوب بود ولی نه به خوبی ASUS ودر ضمن حدود ۵۱۰۰ قیمتشه اما ارزش خرید بالایی داره امیدوارم تونسته باشم کمکی کنم یا علی.

  • armin 2020 گفت:

    من که سیستمم ذغالیه و ویچرو اوردم اگه ۵ میل داشتم یه سیستم ردیف میبستم ولی یه روزی میشه لپتاپ بالا ذغالی محسوب میشه و اون موقع هم خلیلیا نمیتونن بخرنش :rotfl: :rotfl:

  • خدایی هیچی پی سی نمیشه ولی لپتاپ هم مزایای خودشو داره منم جا نداشتم لپ گرفتم

  • Omid_11 گفت:

    یا ابالفضل با چشم بازى کنى :hypnotized:

MSI GT72S Dominator Pro G Tobii اولین لپ‌تاپ گیمینگ در دنیا با قابلیت ردیابی چشم به بازار آمد - گیمفا
MSI GT72S Dominator Pro G Tobii اولین لپ‌تاپ گیمینگ در دنیا با قابلیت ردیابی چشم به بازار آمد - گیمفا