آشنایی با گوشی جدید Dell Streak - گیمفا
آشنایی با گوشی جدید Dell Streak - گیمفا
آشنایی با گوشی جدید Dell Streak - گیمفا
آشنایی با گوشی جدید Dell Streak - گیمفا

آشنایی با گوشی جدید Dell Streak

کسری نراقی
۱۹:۱۳ ۱۳۸۹/۰۹/۲۶
آشنایی با گوشی جدید Dell Streak - گیمفا

گوشی جدید Streak شرکت دل، یک ابزار مبتنی بر سیستم عامل آندروید گوگل است که عملکرد یک تلفن هوشمند و یک کامپیوتر تبلت را با کمی از قابلیت‌های یک دوربین دیجیتال ترکیب کرده و امکانات هدایت ماهواره‌ای را به آن افزوده است تا یک محصول کامل را به‌دست آورد.

شاید این ترکیب تا حدودی عجیب به نظر برسد، اما این محصول با یک بسته‌بندی جذاب و آراسته که باریک‌تر از بسیاری از تلفن‌های هوشمند موجود در بازار است، یک جایگزین جدی برای هر دو محصول iPhone و iPad شرکت اپل به شمار می‌آید.
شرکت Dell اصرار دارد که Streak یک تبلت است، اما با توجه به نمایشگر ۵ اینچی این ابزار، بیشتر باید آن را یک تلفن هوشمند بزرگ در نظر گرفت. از دیدگاه یک تلفن هوشمند واقعی، باتری این ابزار یک روز کامل را پیش از نیاز به شارژ مجدد پشت سر می‌گذارد.Streak در بسیاری از جیب‌ها جا می‌گیرد و شما می‌توانید تماس‌های تلفنی خود را با کیفیت بسیار خوبی روی آن برقرار کنید. در عین حال، شما می‌توانید صحبت‌های تلفنی خود را با گوشی کوچک‌تری انجام دهید و از این ابزار تنها برای کارهای اطلاعاتی، مرور وب و بررسی ایمیل‌هایتان استفاده کنید.

نمایشگر LCD مقاوم در برابر خراشیدگی Streak با تفکیک‌پذیری ۸۰۰×۴۸۰  پیکسلی خود بسیار زیبا به نظر می‌رسد. این نمایشگر درخشان و واضح، به اندازه کافی برای میزبانی تمام ویجت‌ها و برنامه‌های شما جا دارد و هنوز فضای بیشتری را برای عکس‌ها در اختیار شما می‌گذارد. نمایشگر multi-Touch خازنی این ابزار به اندازه نمونه‌ای که اپل ارایه می‌کند روان نیست، اما هنوز در هنگام مرور وب، استفاده از نرم‌افزارهای کاربردی و حرکت در صفحات مختلف بسیار پاسخگو و دقیق است.
Streak از نسخه ۱,۶ سیستم عامل آندروید استفاده می‌کند که قرار است امسال به‌روزرسانی ۲,۲ برای آن منتشر شود. این به معنای استفاده محدود از عملکردهای تبدیل صدا به متن و فقدان پس‌زمینه‌های Live همانند Google Nexus One است. با این‌حال، Dell یک پوسته ابتکاری، منطقی و شیک را برای نسخه ۱,۶ طراحی کرده است که پردازنده یک گیگاهرتزی Qualcomm Snapdragon تا حدود زیادی به آن کمک می‌کند. این ابزار در عین حال از چندوظیفگی (Multitasking) پشتیبانی می‌کند.
میان‌برهای کارامد، شما را به سرعت به هر جایی که نیاز داشته باشید می‌برند، در حالی‌که زبانه‌ها امکان دسترسی به تمام صفحات خانگی و همچنین پرمصرف‌ترین برنامه‌ها و گزینه‌های ارتباطی شما را تنها با یک تماس انگشت فراهم می‌کنند. راه‌اندازی و استفاده از قابلیت Push webmail نیز بسیار ساده است، حتی با وجود آن‌که برنامه‌ مربوط به آن از نظر ظاهری به‌صورت غیرمنطقی کند به نظر می‌رسد.

مرور وب روی Streak علیرغم فقدان پشتیبانی از فرمت Flash، یک تجربه خوشایند است. کار با صفحات وب در حالت عمودی (Portrait) نسبتاً ارجحیت دارد، به‌خصوص در مورد وبلاگ‌ها. برای تغییر زوم می‌توانید از تابع multi-Touch این ابزار بهره‌گیری کنید. صفحه‌کلید مجازی Streak عملکرد بسیار خوبی دارد، اما نمی‌توان آن را در سطح HTC Hero، iPad یا iPhone در نظر گرفتن، زیرا همه مدل‌های مذکور توابع حدس و اصلاح متن بهتری را ارایه می‌کنند. ما به این نتیجه رسیدیم که وارد کردن متن در حالی‌که گوشی را با یک دست نگهداشته‌ایم بسیار دشوار است و سرانجام به حالت تایپ افقی با دو دست تغییر وضعیت دادیم.
در مجموع می‌توان گفت که Dell Strak یک ابزار آراسته، قدرتمند و زیبا است، اما باید توجه داشته باشید که این کلاس از ابزارها دارای خصوصیات کاربردی هستند که باید پیش از تصمیم برای خرید آن‌ها کاملاً به این خصوصیات توجه داشته باشید.

مزایا

– کیفیت بسیار خوب دوربین، نمایشگر multi-Touch با دقت و کیفیت بالا، استفاده عالی از آندروید به همراه پوسته عالی Bespoke، پردازنده سریع

معایب

پخش‌کننده موسیقی نسبتاً ضعیف، قیمت بالا

مشخصات فنی

– پردازنده: Qualcomm Snapdragon (یک گیگاهرتزی، ARM)
– حافظه: ۵۱۲ مگابایت، قابل توسعه با حافظه microSD
– سیستم عامل: آندروید نسخه ۱,۶
– نمایشگر: لمسی خازنی (multi-Touch، پنج اینچی، ۴۸۰×۸۰۰)
– دوربین: پنج مگاپیکسلی
– عمر باتری: ۹,۸ ساعت زمان مکالمه
– ابعاد و وزن: ۱۰×۷۹×۱۵۳ میلی‌متر، ۲۲۰ گرم
– قیمت: ۹,۵۰۰,۰۰

منبع : نشریه عصر شبکه

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آشنایی با گوشی جدید Dell Streak - گیمفا
آشنایی با گوشی جدید Dell Streak - گیمفا
آشنایی با گوشی جدید Dell Streak - گیمفا
آشنایی با گوشی جدید Dell Streak - گیمفا
آشنایی با گوشی جدید Dell Streak - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آشنایی با گوشی جدید Dell Streak - گیمفا