قدرت‌نمایی Blizzard با یک شوتر استثنائی | نقد و بررسی بازی Overwatch | گیمفا
قدرت‌نمایی Blizzard با یک شوتر استثنائی | نقد و بررسی بازی Overwatch | گیمفا
قدرت‌نمایی Blizzard با یک شوتر استثنائی | نقد و بررسی بازی Overwatch | گیمفا
قدرت‌نمایی Blizzard با یک شوتر استثنائی | نقد و بررسی بازی Overwatch | گیمفا

قدرت‌نمایی Blizzard با یک شوتر استثنائی | نقد و بررسی بازی Overwatch

سعید آقابابایی
۱۱:۳۶ ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
قدرت‌نمایی Blizzard با یک شوتر استثنائی | نقد و بررسی بازی Overwatch | گیمفا

بلیزارد اسم خیلی بزرگ و پر ابهتی است. یکی از موفق‎ترین، ثروتمندترین و بزرگترین کمپانی‎های بازیسازی دنیا که تنها با تعداد محدودی از عناوین، سال‎هاست که بر بالاترین رده‎های آمار تعداد بازیبازان حاضر در یک بازی تکیه زده است و عناوینی مثل World of Warcraft که بیش از یک دهه از عمر آن می‎گذرد هنوز هم سرورهایش پر از بازیباز علاقمند است که آن را با هیچ بازی دیگری عوض نمی‎کنند. البته بلیزارد هم همواره با پشتیبانی عالی و به روز رسانی‎ها و بسته‎های الحاقی داستانی جدید، آن را به روز نگاه می‎دارد ولی به هر حال عنوانی است که سال‌ها قبل ساخته شده است و به قدری زیبا بوده که هنوز هم قدیمی نشده است و دوست‌داران زیادی در سراسر دنیا از جمله کشورمان دارد.

نکته جالب این‎جاست که تا قبل از ۲-۳ سال پیش که نسخه سوم دیابلو برای کنسول‎ها نیز منتشر شد، تمامی بازی‎های این کمپانی‎ بزرگ تنها برای رایانه‎های شخصی ساخته منتشر می‎شدند و با این حال طرفداران و فروششان از خیلی بازی‎های مولتی‎پلتفرم بزرگ هم بیشتر بود که این نمایانگر قدرت و عظمت این کمپانی خوشنام است که همواره طرفداران و بازیبازان علاقمند به رایانه‌های شخصی را خوشحال کرده است و اخیرا این خوشحالی را به دارندگان کنسول‌ها نیز هدیه داده است تا هیچ کس از عناوین بی‌نظیر این سازنده بی‌نصیب نماند.

وقتی که بلیزارد بازی بسازد می‌شود overwatch

وقتی که بلیزارد بازی بسازد می‌شود Overwatch

عناوینی مثل Diablo, Warcraft و Wow سال‎ها بازیبازان را سرگرم کرده‎اند و هر بار هم که این شرکت عنوان جدیدی می‎سازد کلی مورد توجه قرار می‎گیرد و تحسین می‎شود. در همین یکی دو سال اخیر بود که بازی Heartstone: heroes of warcraft حتی در لیست کاندیدای برترین بازی سال ۲۰۱۴در تمامی سایت‎های معتبر قرار داشت و حتی خیلی‎ها آن را به عنوان بازی سال نیز برگزیدند. خیلی مهم است که یک بازی کارتی در کنار مثلا Dragon Age: Inquisition کاندید برترین بازی سال شود و این فقط از دست سازندگان قدرتمندی مانند استودیوهای بلیزارد ساخته است.
این سازنده توانا در جدیدترین عنوان خود که Overwatch نام دارد تصمیم گرفت تا سبک‎های عناوین قبلی خود را رها کرده و پس از ساخت یک بازی کارتی بی‎نظیر بر اساس دنیای Wow، این بار به سراغ شوتر اول شخص برود آن هم در قالب یک بازی شوتر تیمی استراتژیک. اگر سازنده دیگری بود شاید از همان زمان معرفی این نگرانی به وجود می ‎آمد که شاید سازنده موفق نشود در سبکی که تاکنون عنوانی نساخته است موفق شود، ولی بلیزارد به قدری اعتبار و قدرت دارد که از همان زمان معرفی Overwatch و تماشای نخستین ویدئو‎های آن، نه تنها کسی نگران نبود، بلکه همه تقریبا مطئن بودند عنوانی که بلیزارد بسازد، قطعابازی فوق‎العاده‎ای خواهد بود، حال می‎خواهد اکشن نقش‎آفرینی، استراتژی، کارت‎بازی و یا شوتر باشد.

شخصیت tracer که بر روی کاور اصلی بازی حضور دارد

شخصیت Tracer که بر روی کاور اصلی بازی حضور دارد

خوشبختانه اخیرا با انتشار Overwatch باز هم مهر تاییدی بر قدرت این کمپانی زده شد و بلیزارد مانند همیشه فوق‌العاده عالی عمل کرد تا افتخار دیگری را برای خود به ثبت برساند. Overwatch هم دقیقا مانند دیگر عناوین این سازنده، شاهکاری فوق‎العاده از کار در آمده است و بازخوردها و امتیازاتی که دریافت کرد نیز کاملا موید همین نکته هستند که با یکی از برترین بازی‎های سال ۲۰۱۶ میلادی طرف هستیم.

در این مطلب قصد داریم تا به تحلیل المان‎های مختلف بازی بپردازیم و آن را از زوایای مختلف با هم بررسی کنیم تا به نقاط ضعف و قوت آن پی ببریم. اگر علاقه دارید تا بیشتر با خصوصیات و ویژگی‎های این بازی آشنا شوید و تصمیمی برای خرید یا عدم خرید آن اتخاذ کنید، با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا در ادامه مطلب “نقد و بررسی بازی Overwatch” همراه شوید.

رنگ‌بندی بازی هم بسیار شاد و هیجان‌انگیز است و به هیچ وجه چشمتان را خسته نمی‌کند

رنگ‌بندی بازی هم بسیار شاد و هیجان‌انگیز است و به هیچ وجه چشمتان را خسته نمی‌کند

Overwatch در یک کلام، معنای واقعی سرگرمی و لذت ناب در دنیای بازی‌های رایانه‌ای است. عنوانی که در عین قدرتمند بودن، سادگی و بی‌آلایشی خاصی دارد که به دل بازیباز می‌نشیند و حس این که انگار مدت‌هاست این بازی را می‌شناسیم به ما منتقل می‌کند. به جرات می‎گویم چندین سال بود که یک شوتر اول شخص نتوانسته بود طوری که Overwatch من را شیفته و مجذوب خود کرد، به خود جذب کند. در ساعاتی که مشغول تجربه این بازی برای نوشتن نقد و بررسی آن بودم، هرگاه که به نحوی از پای بازی برخواسته و مشغول انجام کارهای دیگری می‎شدم ذهن و قلبم ناخوداگاه نزد بازی بود و فقط می‎خواستم هر چه زودتر دوباره به سراغ آن بروم. انگار که بازی من را در پنجه‎های خود گرفته بود و اجازه رهایی به من نمی‎داد! این هنری است که هر عنوانی ندارد و یک بازی باید بسیار لذت‎بخش و قدرتمند باشد که بتواند شما را حتی وقتی مشغول انجام آن نیستید هم درگیر خود نگاه دارد.

فاکتورهای بسیار زیادی هستند که باعث شده اند Overwatch به چنین عنوانی تبدیل شود که اصلی‎ترین آن فاکتورها سرگرمی محض، رنگ‎بندی شاد و عالی و لذتی سرشار از هیجان محض است. اکثر شوترهای امروزی تمام تمرکز و توان و منابع خود را متمرکز می‎کنند بر روی این که شوتینگ بازی آن‎ها حس خوبی داشته باشد و از بقیه بهتر باشد ولی حس می‎کنم که در این میان اسانس و عصاره سرگرمی و لذت گم می‎شود. بله، وقتی زیر باران آتش و حمله دشمنان قرار گرفته‎اید و ۲۵ “kill streak” کسب می‎کنید خیلی لذت‎بخش و جذاب است، ولی این شوترهای کاملا شبیه هم، خاکستری، و پر از خشونت، به ذات سرگرم‎کننده و جذاب نیستند بلکه شما باید آن‎ها را برای خود سرگرم‎کننده سازید. قصدم اصلا این نیست که بگویم سازندگان آن سبک شوترها کار بدی می‎کنند، بلکه اتفاقا بسیار هم لازم هستند ولی به هر حال به ذات سرگرم‎کننده نیستند. اما برعکس، Overwatch از همان لحظه اول به غایت سرگرم‏‎کننده، شوخ‎طبع، شاد و بسیار رضایت بخش است و در حقیقت یک محیط و یک دنیای جذاب برای گذراندن ساعت‎های خیلی خیلی زیاد و سرگرم شدن است. بله، جنگ و مرگ در دنیای بازی و دور و بر شما در بازی وجود دارند ولی لااقل در این بازی دیدنشان اصلا غمگین کننده نیست و بسیار هم جذاب است.

21 شخصیت قابل بازی که هر یک کلی پیش‌زمینه داستانی و قابلیت‌های مختلف دارند

۲۱ شخصیت قابل بازی که هر یک کلی پیش‌زمینه داستانی و قابلیت‌های مختلف دارند

مپ‌های بازی تنوع فوق‌العاده‌ای دارند و بسیار جذاب، چشم‌نواز و حرفه‌ای برای بازی تیمی طراحی شده‌اند و هر کدام در نوع خود کاملا مناسب یک شوتر چندنفره هستند. از کوه‌ها قله‎های یخ‌زده و برفی هیمالیا، شهرهای ساحلی، متروپولیس‎ و هر نوع محیطی که فکرش را بکنید در بازی هست و باید بگویم Overwatch از هر نظر که فکر کنید به طرز نبوغ‎آمیزی فوق‎العاده است.پر جوش و خروش، پر طمطراق، دنیای بسیار زیبا به همراه شخصیت‎هایی که تک تک با حداکثر جزییات ممکن طراحی شده‎اند. حتی موسیقی که در هر نقشه بازی وجود دارد به طور کامل با فضای آن نقشه منطبق است. برخی نقشه‎ها به طور طبیعی از دیگر نقشه‎ها بهتر هستند که این یک امر طبیعی است و همواره در تمام بازی‎ها برخی نقشه‎ها محبوب‎تر از بقیه هستند.
ستاره اصلی Overwatch، لیست ۲۱ نفری شخصیت‎های قابل بازی آن است که تعداد فوق‎العاده‎ای محسوب می‎شود، آن هم با جزئیات خیره‎کننده‎ای که هر شخصیت دارد. تک‎تک این شخصیت‎ها کلی از لحاظ سایز، ظاهر، توانایی‎ها و ویژگی‎های شخصیتی با یکدیگر تفاوت دارند. شخصیت‎پردازی پر شور و هیجان و خاص بازی واقعا جذاب و سرگرم‎کننده است و خیلی راحت می‎توانید تنها بر اساس خصوصیات شخصیتی آنها شیفته یکی از این شخصیت‎ها شوید. همچنین کلی پیش زمینه داستانی و اطلاعات جذاب و جالب برای کشف کردن در مورد هر شخصیت وجود دارد. به عنوان مثال شخصیت D.Va در اصل یک گیمر مشهور بازی های رقابتی است که به ارتش کره پیوسته است تا کنترل Mech Suit های آنان را به دست بگیرد و فیلم مبارزات خود را نیز در اینترنت استریم می‎کند! با دنیایی پر از داستان و قصه‎های عجیب و غریب، واقعا حیف است که نمی‎توان در بازی به این داستان‎ها دسترسی داشت و آن‎ها را دنبال کرد.

نقشه‌های بازی بسیار متنوع و جذاب هستند

نقشه‌های بازی بسیار متنوع و جذاب هستند

قطعا در ابتدای بازی نخواهید دانست که کدام شخصیت بیشتر استیال بازی شما را پوشش می‌دهد و بنابراین با تست کردن شخصیت‎های مختلف و مشاهده این که کدام یک از آنها با نوع بازی شما هم‎خوانی بیشتری دارد بازی را شروع می کنید. دوست دارید یک ضرب به وسط مبارزه بپرید؟ ترجیح می‎دهید عقب بمانید و از دور آسیب بزنید؟ آیا تمایل دارید یارانتان را که مشغول مبارزه هستند حمایت کنید و آنها را مداوا کنید؟ دوست دارید فوق‎العاده تند و تیز و سریع باشید یا قدرتمند و کند بودن و در واقع تانک بودن را بیشتر تریجح می‎دهید؟

به جرات می‎گویم هر نوع سلیقه و روشی که داشته باشید شخصیتی مشابه با سلیقه شما حتی بیشتر از یک نفر وجود دارد اما نکته زیباتر اینجاست که واقعا بازی در مورد این نیست که کدام شخصیت بیشتر به استایل بازی شما می‎خورد، بلکه مهم این است که شخصیتی استفاده کنید که با وضعیت تیمتان در لحظات خاص بیشتر جور در بیاید. Overwatch عنوانیست در مورد آداپته شدن با شرایط اطرافتان و انجام بهترین کاری که برای تیمتان مفید است.

یعنی الحق اسمش برازنده‌اش است angel

الحق که Angel بیشتر برازنده‌اش است تا Mercy…

ابتدا با شخصیت مورد علاقه‎تان بازی را شروع کنید، حس و حال مبارزه و مسابقه و استایل کلی بازی را دریابید، اگر همه چیز با همان شخصیت خوب پیش رفت که چه بهتر، اما اگر نه، باید فکر کنید که دلیل ضعف و شکستتان چیست و چگونه می‎توانید جهت بازی را تغییر دهید. اگر دیدید مثلا با Payload نمی‎توان آن قدری که می‎خواهید پیش بروید، شخصیتتان را به Reinhardt تغییر دهید که سپر بزرگش اجازه می‎دهد کلی آسیب را جذب کنید، سپس به خط مقدم رفته و مبارزه رودررو کنید. اگر بایستی آخرین لایه دفاع را انجام دهید، شخصیتتان را به Torbjorn تغییر دهید و یک مسلسل خودکار کار بگذارید که به صورت اتوماتیک به دشمنان شلیک می‎کند. اگر یک Bastion قدرتمند و قوی در تیم رقیب است که بلااصله هم‎تیمی‎هایتان را در نقطه Choke قلع و قمع می‎کند، تک تیرانداز قدرتمند بازی Widowmaker را انتخاب کرده و وی را از فاصله دور و امن از پای در‎آورید.

شاهکار بلیزارد بالانس فوق‌العاده بازی است که امکان بازی کردن با هر شخصیتی را به راحتی فراهم می‌کند

شاهکار بلیزارد بالانس فوق‌العاده بازی است که امکان بازی کردن با هر شخصیتی را به راحتی فراهم می‌کند

استراتژی‌ها، سناریو‎های ترکیبی و تاکتیک‎های مختلف قابل استفاده در بازی تمام نشدنی هستند و هر شخصیت طوری طراحی شده است که در نقش و وظیفه خاصی می‎توان روی او حساب کرد و در حقیقت شخصیت ضعیف و ناکارآمدی در بازی وجود ندارد. البته یک ضد روش نیز برای مقابله با هر شخصیت وجود دارد. وقتی که بازیبازان تنها به فکر تعداد kill های شخصی خود باشند، برای زنده ماندن از مبارزه و اکشن اجتناب کنند و یا شخصیت خود را هیچ گاه تغییر ندهند کار بسیار سخت خواهد شد، اما اگر به جای این کارها با متد تیمی بازی و فعالانه تلاش کنند تا ماموریت را به هر طریقی و با هر فداکاری که لازم است انجام دهند، آن‎گاه عنوانی برتر و بالاتر و ارزشمندتر از Overwatch وجود ندارد و تازه اوج لذت و قدرت این بازی درک خواهند کرد.

بازی تیمی وقتی که با دوستانتان باشید فوق‌العاده است

بازی تیمی وقتی که با دوستانتان باشید فوق‌العاده است

وقتی بازی به صورت صحیح و تیمی انجام می‎شود من را به یاد مسابقه فوتبال می‎اندازد. اجازه دهید تا بیشتر توضیح دهم. تیم ها می‎توانند خط دفاعی خود را عقب تشکیل دهند و در برابر حملات بی‎امان مقاومت کنند و اتوبوسی دفاع کنند! و یا به حالت کاملا هجومی آرایش بگیرند و با حملات فراوان خود دشمن را در نیمه زمین خود جمع کنند. پیروزی و شکست در یک لحظه ممکن است کاملا از زمین تا آسمان تغییر کند و تا دقیقه ۹۰ هیچ چیز مشخص نیست. یک تعویض هوشمندانه، یک طرح تاکتیکی عالی یا حتی کمی شانس، ناگهان تیم بازنده را برنده می‎کند و از فرش به عرش می‎رساند. Overwatch یک بازی تاکتیکی است ولی آن قدری ساده هست که هر کسی بتواند در حد خود آن را تجربه کند. بر خلاف خیلی دیگر از بازی‎های این سبک، در Overwatch لازم نیست که حتما برنده شوید تا لذت ببرید. فقط کافی است که بازی را به روش صحیح و با کسانی بازی کنید که به دنبال انجام ماموریت باشند و کار تیمی انجام دهند.

هر شخصیتی بیشتر برای منظور خاصی کاربرد دارد و شخصیت ضعیفی در بازی وجود ندارد

هر شخصیتی بیشتر برای منظور خاصی کاربرد دارد و شخصیت ضعیفی در بازی وجود ندارد

البته تمام این حرف‎ها قسمت خوب داستان و در حضور کار تیمی است. زیرا که بازی می‎تواند تحت شرایطی، کاملا آزاردهنده هم باشد اگر بازیباز تصمیم بگیرد که فقط به صورت شخصی و بدون توجه به تیم بازی کند. البته من از باختن هراسی ندارم و اگر داشتم سال‎ها قبل بازی ویدئویی را کنار گذاشته بودم، اما برایم مهم است وقتی ببینم که هیچ شانسی برای پیروزی ندارم، آن هم به دلیل این که اعضای تیم وظیفه‎شان را انجام نمی‎دهند، دنبال ماموریت نمی‎روند و فقط می‏خواهند به دشمن شلیک کنند تا آمار خودشان را بالا ببرند. واقعا وقتی چنین شرایطی می‎بینم خونم به جوش می‏آید و نمی‌‏توانم به بازی ادامه دهم.
شرایط دیگری هم هست که باعث می‎شود Overwatch تبدیل به یک بازی خسته‎کننده و آزاردهنده شود به حدی که در برخی مراحل کنترلر را گاز بزنید! البته باز هم این اشکال بازی نیست و مقصر کسانی هستند که بازی می‎کنند. وقتی که بازیبازان در انتخاب شخصیت‌ها اصلا بالانس تیمی را رعایت نمی‎کنند مواقعی پیش می‌آید که ناگهان شما یک نفره و کاملا تنها باقی می‎مانید، مثلا در برابر ۵ نفر دفاع غول حریف، آن هم در حالی که هم‎تیمی‎هایتان هم به کار خود و بالا بردن آمارشان مشغول هستند و  هیچ کسی به کمک شما نمی‎آید.

انواع و اقسام اسلحهها و قابلیت‌ها در بازی وجود دارد

انواع و اقسام اسلحه ها و قابلیت‌ها در بازی وجود دارد

در واقع می‎توانم بگویم که میزان لذتی که از هر مسابقه خواهید برد کاملا به این هم بستگی دارد که بقیه افراد حاضر در بازی شما چگونه بازی می کنند. البته بسیار بی‎انصافی است که بخواهیم این مورد را به ضعف بازی نسبت دهیم زیرا که این به اختیار و تقصیر بازیبازان است ولی به هر حال بازی اینگونه طراحی شده است که بازی بقیه بسیار روی بازی شما تاثیرگذار است، شاید بیشتر از خیلی از بازی‎ها و همین موضوع روی تجربه شخصی من تاثیر گذاشت.

یه همین دلایلی که خدمت شما عرض کردم، قطعا متوجه شده‎اید که بازی با دوستانتان واقعا یک چیز دیگر است و لذت خیلی خیلی بیشتری دارد و تجربه خیلی لذتبخش تری را برای شما رقم می‎زند. حتی بازی کردن در حالی که فقط یک نفر دوستتان در بازی باشد هم خیلی تاثیرگذار است چون می توانید لااقل دو نفری کاملا با هم هماهنگ باشید و بازی را پیش ببرید و هوای هم را داشته باشید. Overwatch یک شوتر تاکتیکی تیمی است و بازی کردن آن به عنوان یک تیم واقعی متشکل از دوستان، خیلی بهتر است از بازی کردن آن با تعدادی غریبه که تمایلی به ارتباط ندارند و حتی جواب نیز نمی‎دهند.

سپر دفاعی خیلی وقت‌ها مفید است

سپر دفاعی خیلی وقت‌ها مفید است

شاید یکی از مواردی که باعث ایجاد برخی حس‎های منفی شده است این است که من با کنسول (پلی‎استیشن ۴) این عنوان را تجربه کرده‎ام و این نوع بازی‎ها اصولا هیچ‎گاه کنسولی نبوده‎اند و خانه اصلی آن‎ها رایانه‎های شخصی بوده و هستند، مخصوصا هم بازی‎های بلیزارد افسانه‎ای که سال‎ها رایانه‎های شخصی خانه اول و آخرشان بوده است و یکی دو سالی است که بازی‎هایشان را برای کنسول‎ها هم منتشر می‎کنند، آن هم یکی دو عدد. قطعا تیم‌های پی‌سی بازان در این بازی موفق‌تر عمل خواهند کرد زیرا که سال‌هاست این سبک بازی‌ها بر روی این پلتفرم موجود بوده است و از طرفی دیگر، حتی آن‌ها نحوه بیشتر لذت بردن از این بازی را نیز بهتر از دارندگان کنسول بلد هستند.

یکی از نکاتی که شاید برای برخی جالب نباشد این است که تعداد مدهای بازی بسیار کم هستند و در بازی احساس خاصی مبنی بر این که در حال پیشرفت هستید به شما دست نمی‎دهد. از آنجا که Overwatch بر تعداد بالا و تنوع شخصیت‎هایش برای تغییر داینامیک هر مسابقه تکیه کرده است، تعداد مدهای بازی را خیلی کم در نظر گرفته است و در حقیقت تنها ۳ مد در بازی وجود دارند: capture the point، scort mode و مخلوطی از این دو مد. من با این تعداد مشکلی ندارم زیرا زیاد اهل بازی کردن تمامی مدهای مختلف و کلا بازی‌های تیمی و چندنفره نیستم و در چنین بازی‌هایی تنها Deathmatch تیمی بازی می کنم، ولی قطعا کسانی هستند که این موضوع از نظرشان یک ضعف محسوب می‎شود.

طراحی شخصیت در حد the end متال‌گیر سالید 3

طراحی شخصیت در حد The End متال‌گیر سالید ۳!

Overwatch یک شوتر فوق‎العاده عالی و یکی از سرگرم ‏کننده‎ترین بازی‎هایی است که من تا به امروز انجام داده‎ام و دقیقا حس و حال اصلی یک “بازی رایانه ای” که سرگرم‎کننده بودن آن است در بهترین شکل ممکن داراست. هر چند که بسته به نوع بازی دیگر یاران تیمتان و حتی دشمنان ممکن است که میزان لذت و رضایت شما از بازی تغییر کند ولی این تقصیر بر عهده بلیزارد و بازی نیست زیرا یک شوتر تیمی تاکتیکی برای بازی کردن تیمی ساخته شده است و حالا وقتی یک نفر بدون توجه به کار تیمی می‎آید داخل بازی و لذت بقیه را نیز خراب می‎کند، ایرادی را نمی‎توان بر گردن بازی انداخت. ما باید حواسمان باشد که داریم چه عنوانی را بازی می‎کنیم و اگر عاشق تک‎روی و بازی تک‎نفره هستیم یک شوتر تیمی تاکتیکی بازی نکنیم که کار دیگران را نیز خراب کنیم. البته همواره چنین بازیبازانی در تمام بازی‎های چندنفره و آنلاین وجود دارند که ایجاد مزاحمت می‎کنند.

بازی از لحاظ گرافیکی نیز کاملا بدون ایراد و چشم‌نواز است و دارای سادگی و بی‌آلایشی خاصی است. به هیچ عنوان افت فریم و باگ در بازی مشاهده نکردم و رنگ‌بندی بازی نیز به قدری عالی و شاد است که هرگز چشم شما را حتی در طولانی‌مدت نیز خسته نمی‌کند. همچنین طراحی مپ‌ها نیز همان‌طور که ذکر کردم در بالاترین سطح کارایی و همچنین تنوع صورت پذیرفته است تا هیچ ایرادی از لحاظ بصری به بازی وارد نباشد و با تواضع هر چه تمام‌تر کاری می‌کند تا نمره کامل را به این بخش اهدا کنید.

صداگذاری شخصیت های بازی نیز به مانند همیشه و در تمام بازی‌های بلیزارد به بهترین شکل ممکن انجام شده است و صدای هر شخصیت کاملا بر ظاهر وی منطبق است و باورپذیر به نظر می‌رسد و صداگذاران به شکلی حرفه‌ای از عهده کار بر‌آمده‌اند. موسیقی‌هایی که در بازی می‌شنویم نیز بسیار اتمسفریک و منطبق ب حال و هوای بازی هستند. در هر مپ بازی موسیقی که می‌شنویم به بهترین شکل بر فضای آن مپ منطبق است و به خوبی حس و حال آن مپ و بازی را به شما القا می‌کند در حالی که شاید حتی حواستان به آن نباشد. به طور کلی بازی از لحاظ صداگذاری و موسیقی نیز در بالاترین سطح قرار دارد و به راحتی امتیاز کامل را در این بخش از آن خود می‌کند.

المان‌های مختلف برای شلییک وجود دارند مانند الکتریسیته و

المان‌های مختلف برای شلییک وجود دارند مانند الکتریسیته و …

Overwatch ارزش ساعت‎ها و مدت‎های طولانی وقت گذاشتن شما را در بالاترین حد ممکن داراست و بلیزارد باز هم نشان داد که هر عنوانی در هر سبکی که بخواهد بسازد، یک بازی بی‎نقص یا بسیار کم‎نقص تحویل مخاطبین و کاربران خواهد داد و به همراه ناتی‎داگ و سی‎دی‎پراجکت رد و راک‎استار و یکی دو استودیوی دیگر در دنیا انگار اصلا بلد نیستند بازی ضعیف بسازند و از آن دست استودیوهایی هستند که دیدن نامشان بر روی کاور یک بازی ضمانت‎کننده کیفیت بالای آن است.

اگر به عناوین شوتر چند نفره آنلاین علاقمند هستید در لزوم خرید Overwatch شک نکنید زیرا که بهترین و سرگرم‎کننده‎ترین عنوان حال حاضر در این سبک است. اگر هم که علاقمند به این ژانر از بازی‎ها نیستید مطمئن باشید که تجربه Overwatch بهترین گزینه برای ورود به دنیای این عناوین است و شما را کاملا شیفته خود خواهد کرد، البته به شرطی که بروید و تیمی بازی کنید و با یارانتان همکاری کنید، نه این که وارد بازی Overwatch شوید و مانند بخش تک‎نفره Call of Duty آن را بازی کنید چرا که هم خودتان و هم بقیه از این کار شما ضربه خواهند خورد مخصوصا در برابر یک تیم متحد از دشمنان. پس تاکتیک و طرح و برنامه تیم خود را با دوستانتان بچینید و با هم در ارتباط باشید و با تقسیم وظایف صحیح و انتخاب شخصیتی در راستای منافع تیمی جهت بالانس بودن تیم، کاری کنید که حداکثر لذت را از یکی از سرگرم‎کننده‎ترین بازی‎های تاریخ این سبک ببرید.

نوع بازی کردن هم‌تیمی هایتان و حتی دشمنانتان بر میزان لذتی که شما از بازی می‌برید تاثیرگذار است

نوع بازی کردن هم‌تیمی هایتان و حتی دشمنانتان، بر میزان لذتی که شما از بازی می‌برید تاثیرگذار است

Overwatch از آن دست عناوینی است که همه از انجام آن لذت می‌برند و راه سرگرم شدن خود را در بازی پیدا می‌کنند زیرا که بازی به معنای واقعی سرشار از لذت ناب و بدون آلایشی است که امرزوه زیاد پیدا نمی‌شود و در زرق و برق گرافیک و وضوح تصویر و … گم می‌شود. لذتی که هر کسی را شیفته خود می‌کند و برای همگان قابل دسترسی است. تنها مواردی که مقداری نگران کننده هستند مدهای کم‌تعداد بازی است که درست است با ۲۱ شخصیت پوشانده شده ولی شاید در طولانی‌مدت باعث خستگی شود و همچنین این که میزان لذت بردن شما از بازی بسیار به نوع بازی دیگر بازیبازان بستگی دارد که البته در اصل نمی‌توان تماما آن را به گردن بازی انداخت.

 در دوره‎ای که خیلی وقت‌ها سازندگان اصل و ذات و ریشه سرگرم کننده بودن بازی‌ها را فراموش می‎کنند و تنها به موارد دیگر توجه می‎کنند، Overwatch تلنگری به دیگر سازندگان است و سرشار از حس لذت ناب و احساس شعف کودکی. بلیزارد بسیار با تجربه‎تر از این حرف‎هاست و با پیشینه ساختن شاهکارهایی مثل WoW و Diablo و …. تجربه لازم برای این که بداند چگونه باید عنوانی ساخت که هم منتقدان و هم بازیبازان عاشق آن شوند را در اختیار دارد. پس سریعا تیم خود را با دوستانتان آماده کنید و با طرح، تاکتیک، استراتژی و تقسیم صحیح وظایف به سراغ Overwatch، یکی از سرگرم کننده ترین شوترهای چند نفره که تا به امروز منتشر شده است، بروید.

overwatch

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

قدرت‌نمایی Blizzard با یک شوتر استثنائی | نقد و بررسی بازی Overwatch | گیمفا
قدرت‌نمایی Blizzard با یک شوتر استثنائی | نقد و بررسی بازی Overwatch | گیمفا
قدرت‌نمایی Blizzard با یک شوتر استثنائی | نقد و بررسی بازی Overwatch | گیمفا
قدرت‌نمایی Blizzard با یک شوتر استثنائی | نقد و بررسی بازی Overwatch | گیمفا
قدرت‌نمایی Blizzard با یک شوتر استثنائی | نقد و بررسی بازی Overwatch | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

قدرت‌نمایی Blizzard با یک شوتر استثنائی | نقد و بررسی بازی Overwatch | گیمفا
قدرت‌نمایی Blizzard با یک شوتر استثنائی | نقد و بررسی بازی Overwatch | گیمفا