توضیحات یونیتی در رابطه با افت گرافیکی بازی‌ها | بر روی رایانه بسیار قوی بازی نسازید - گیمفا
توضیحات یونیتی در رابطه با افت گرافیکی بازی‌ها | بر روی رایانه بسیار قوی بازی نسازید - گیمفا
توضیحات یونیتی در رابطه با افت گرافیکی بازی‌ها | بر روی رایانه بسیار قوی بازی نسازید - گیمفا
توضیحات یونیتی در رابطه با افت گرافیکی بازی‌ها | بر روی رایانه بسیار قوی بازی نسازید - گیمفا
توضیحات یونیتی در رابطه با افت گرافیکی بازی‌ها | بر روی رایانه بسیار قوی بازی نسازید - گیمفا
توضیحات یونیتی در رابطه با افت گرافیکی بازی‌ها | بر روی رایانه بسیار قوی بازی نسازید - گیمفا

توضیحات یونیتی در رابطه با افت گرافیکی بازی‌ها | بر روی رایانه بسیار قوی بازی نسازید

آرش سعادتمند
۱۲:۵۶ ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
توضیحات یونیتی در رابطه با افت گرافیکی بازی‌ها | بر روی رایانه بسیار قوی بازی نسازید - گیمفا

از زمان رسوایی دمو بازی Killzone 2 در نمایشگاه E3 تا کنون، افت گرافیکی بازی‌های ویدئویی در محصول نهایی نسبت به نمایش‌هایی که شاهد آن هستیم، به یکی از جنجالی‌ترین موضوعات تبدیل شده است. این مورد زمانی رخ می‌دهد که یک بازی نمایش خیره کننده‌ای را در دموها و یا تریلرها داشته باشد اما زمان عرضه نسخه کامل که میرسد، کیفیت نه تنها در همان حد نیست بلکه پایین‌تر هم می‌باشد. با ما در ادامه مطلب برای مرور توضیحات یکی از شرکت‌های مطرح صنعت پیرامون این موضوع همراه باشید.

بحث افت گرافیکی فقط به Killzone 2 ختم نمی‌شود و بازی‌های دیگری نیز مانند Watch Dogs ،Dark Souls 2 ،The Witcher 3 ،The Division ،Assassin’s Creed Unity ،Far Cry 3/4 ،Forza Motorsport 5 و غیره صرف نظر از اینکه بعضا بر روی حداکثر تنظیمات هنوز هم زیبا هستند، در حد نمایش‌های اقراق شده قبلی خود نیستند.

متیو مولر به عنوان مهندس پایکار یونیتی تکنولوژی (Unity Technologies) طی صحبت‌های خود با با سایت DSO، توصیه‌های جالب توجهی را به تمامی بازی‌سازان در سراسر دنیا ارائه کرده است. او می‌گوید:

بالابردن انتظارات می‌تواند نتیجه معکوسی داشته باشد. از طرفی هم به نمایش در آوردن بهترین تکنولوژی که ارائه می‌کنید همیشه جالب است، زیرا به همین روش می‌باشد که شما از حداکثر ظرفیت‌ها استفاده می‌کنید و سعی در متفاوت بودن نسبت به رقبا دارید. نکته مهم دیگر این است که گاهی عرضه یک بازی ویدئویی، می‌تواند سخت‌ترین کار در این دنیا باشد و تقریبا همه در ماه آخر، محتویاتی را حذف می‌کنند. استودیوهای باتجربه روش‌ها و ابزارآلاتی را برای مقابه با ریسک به وجود آورده‌اند. بازیسازان مستقل اگر بر روی تست واحدها، ادغام مداوم و ابزار برای تحلیل راحت‌تر کار نکنند، قضیه می‌تواند بسیار شلوغ شود. قانون شماره یک این است: هیچ وقت بازی خود را بر روی یک سیستم رایانه‌شخصی بسیار قدرتمند نسازید.

این صحبت‌ها جالب و کاملا درست هستند. کار بر روی رایانه‌های قدرتمند، نه تنها ممکن است چیزی را برای سازنده به ارمغان نیاورند، بلکه شاید چیزهایی را هم از دست بدهد.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

توضیحات یونیتی در رابطه با افت گرافیکی بازی‌ها | بر روی رایانه بسیار قوی بازی نسازید - گیمفا
توضیحات یونیتی در رابطه با افت گرافیکی بازی‌ها | بر روی رایانه بسیار قوی بازی نسازید - گیمفا
توضیحات یونیتی در رابطه با افت گرافیکی بازی‌ها | بر روی رایانه بسیار قوی بازی نسازید - گیمفا
توضیحات یونیتی در رابطه با افت گرافیکی بازی‌ها | بر روی رایانه بسیار قوی بازی نسازید - گیمفا
توضیحات یونیتی در رابطه با افت گرافیکی بازی‌ها | بر روی رایانه بسیار قوی بازی نسازید - گیمفا
توضیحات یونیتی در رابطه با افت گرافیکی بازی‌ها | بر روی رایانه بسیار قوی بازی نسازید - گیمفا
توضیحات یونیتی در رابطه با افت گرافیکی بازی‌ها | بر روی رایانه بسیار قوی بازی نسازید - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • تقریبا همیشه محصول نهایی بازی نسبت به تریلر یا دمویی که ازش نشون میدن افت گرافیکی خیلی فاحشی داشته:(
    و خب
    حرفی که ایشون زدن واقعا لایک داشت

  • NøFeąr گفت:

    من شاید اطلاعاتم در اون حد نباشه که بخوام حرفی بزنم ولی خوب فکر میکنم حق با این آقا باشه مثلا توی تریلرها و توی دموها یه گرافیک نجومی رو روی Pc میبینیم ولی بعد که روی کنسول پیاده سازی میشه(حالا کاری به مقصر بودن سازنده ندارم) می بینیم که اونطور که باید مثل اول نیست و افت داشته و این طوری میشه که سازنده ی گلی مثل ویچر رسما بابت افت گرافیکی عذر خواهی میکنه(فک کنم خبرشو گیمفا هم پوشش داد)
    نکته ی دیگه هم اینکه هیچ وقت هیچ سازنده ایی نمیزاره تفاوت گرافیک بین پلتفرم هایی که بازی رو روشون عرضه میکنه زیاد باشه(البته این حرف در مورد Crytek فرق داره)

    • MahdiLGMMP گفت:

      تو نمایش pc اولترا نمایش میدن بعدا وقتی تو کنسول اجرا میشه خب معلومه افت داره چون نمایش رو الترا بوده ولی کنسول رو مدیوم

      • hadi گفت:

        کی میگه کنسول مدیومه؟ شما نباید هیچ وقت قدرت کنسول رو با pc مقایسه کنی .اولا که تو pc قسمتی از سخت افزار درگیر سیستم عامل و خیلی برنامه های دیگست ولی تو کنسول این قسمت خیلی خیلی کمتره.دوما مطمئن باش نصف شما ها که حرف از تنظیمات گرافیکی بالا میزنین خودت رو سطح پایین بازی میکنین.

        • ali.monster گفت:

          منظورش اینکه در حد مدیوم کامپیوتر میان برای کنسول بازی میسازند که کیفیت اش میشه این
          اگه بخوان در حد الترا کامپیوتر بازی بسازند کیفیت میشه در حد تریلر بازی که دیدیم!
          پس بازی ساز ها برای اینکه تفاوت خیلی فاحش و زیاد نباشه مجبورند از اون سطح الترا(حداکثر قدرت کامپیوتر) بزنند و در حد مدیوم یک کامپیوتر قدرتمند برای هرسه پلتفرم بازی بسازند

        • The Outsider گفت:

          برادر دعوا داری؟!! یه جوری میگی انگار بابات کنسول رو برای اولین بار اختراع کرده و یا این دوستمون توهینی کرده!! شاید کنسول مدیوم هم نباشه… ولی خوب ۱۰۰ درصد پایین تر از پی سی هستش….در ضمن این چه طرز حرف زدنه؟ “نصف شماها که حرف از تنظیمات گرافیکی بالا میزنید رو سطح پایین بازی میکنین”… یه کم فک کن خجالت نمیکشی هم چین چیزی می گی؟! چون یهنفر شرایط مالیشو نداره که پول به بازی بده…یا پول سیستم اینجوری مسخرش میکنی …بعد اون حق نداره نظر بده؟چون ماها نرفتیم ایتالیا پس حق نداریم بگیم ایتالیا کشور خوبیه؟ چون ما از نزدیک (مثلا ) بازی ریال مادرید رو ندیدیم نمیتونیم بگیم تیم خوبیه؟ بعدشم تو از کجا میدونی کخه این دوستمون سیستم قوی نداره؟ بعد الان مثلا یکی با سیستم ضعیف بازی کنه و تو با کنسول تو الان افتخار میکنی که این جوری بهش توهین کنی؟ سیستم مهم نیست …
          ادمی را ادمیت لازم است… :no: :no: :no:

          در ضمن خودم به دلیل مشکلات مالی سیستم نمیتونم ببندم و البته به خاطر کنکور اما یه لپتاپ دارم کارمم خداروشکر راه میندازه… ۳,۴۰۰ هم هست!! y5070… پس ادم نیازی نیست خیلیییی پولدار باشه :cute: :cute:

  • PlayDead گفت:

    کی می خوان بفهمن اگه یه بازی با گیم پلی روون و سبک و سیاق دوست داشتنی بسازن دیگه نیازی به این نمایش ها و هایپ ها و… نیست نمونش زیاده توی بازی های مستقل و حتی بعضی عناوین AAA مثل DARK SOULS که بدون بزرگ نمایی و نمایش گرافیکی و این چیزا صنعت گیم رو دارن رو به جلو میبرن

    • ESITIOF گفت:

      یکی از چیزایی که تو زندگیم عاشقشم همین سری سولزه

    • white savior گفت:

      سری سولز صنعت بازی رو رو به عقب نبرد ولی قطعا رو به جلو دیگه کاملا غلو و بزرگنمایی هست.

      • PlayDead گفت:

        شما از هر کسی که دارک سولز بازی کرده و باهاش ارتباط برقرار کرده بپرسی میگه بعد از dark souls تا یه مدت هیچ بازی حال نمیده درست مثل uncharted و بازی های بزرگ دیگه که دارن این صنعت رو به اونجایی که باید بره میبرن
        قرار نیست تکنولوژی یا گرافیک خاصی داشته باشه یه بازی همین که انقدر زیبا باشه که طرف بقیه بازیا تا یه مدت نری از نظر من یعنی حرکت رو به جلو

      • abolika گفت:

        موندم که چرا شما همیشه قصد داری که سری سولز رو ضعیف نشون بدی
        شما از داستان بلاد چیزی فهمیدی ؟ به نکاتش توجه کردی ؟ به این توجه کردی که چقدر زیبا نشون داده بود که زمین چند لایه داره ؟ به این دقت کردی که بازی یجورایی قصد داشت بگه گاها دانش زیاد باعث دیوانگی میشه همونجور که مستر ویلم به دانش زیادی دست پیدا کرد و چیز های ترسناکی دید و دیوانه شد ؟ اون چیز های ترسناک شاید amygdala ها بوده باشن که اگر ۴۰ insight بگیری اونارو رو دیوار های شهر میبینی و غیر از این تو از داستانexecutioner ها چیزی فهمیدی ؟ از داستان غم انگیز father gascoigne چیزی فهمیدی ؟
        خواهشا اگه انتقادی نسبت به یک بازی داری با دلیل بگو
        تازه این فقط بلادبورن و دارک سولز رو هم اونایی که همشو بازی کردن میتونن نکات خوبی راجبش بگن ولی تاجایی که من فهمیدم gwyn هم داستان زیبایی داشته

        • white savior گفت:

          اینا ظواهر هستن نه عمق و مفهوم و گرنه همیشه میگم که بازی و فیلم و کلا رسانه تصویری بچه بازی نیست که یه عده میان نقد مینویسن که چه میدونم گرافیک و گیم پلی و……. فلان بود و بهمان.
          من دست به قلم ضعیفی دارم ولی بازم هر کی حرف ها و نوشته های من رو شنیده و خونده تازه دو هزاریش افتاده که جریان چیه. بازم من آماده ام هر کی طالبه بیاد واسه بحث.البته میدونم در این سطح نیست اگه بود؟ بنده رو به شاگردی بپذیرن

          • abolika گفت:

            دوست عزیز من تو پستایی که از شما دیدم تا حالا فقط یک بازی رو کوبیدید اونم سری سولز بوده
            اول یه خبر اومد تو سایت که گفته بود کوجیما دیگه نمیخواد بازی تو سبک دارک سولز بسازه و شما کامنت گذاشتی که “بهتر همون اول باید اینکارو میکرد” یا یه چیزی تو این مایه ها
            بعد یه بار دیگه اومدی گفتی سری سولز داستان نداره و فقط بلاد یه ذره داستان داشت
            حالا هم که اومدید اینجا این کامنتو دادید
            من فقط از شما یه چیز میخوام اونم اینه که چرا از سری سولز نفرت دارید و میکوبونیدش ؟

    • amir_frj گفت:

      دارک سولز و بلاد برن دنیایی دارن برای خودشون…اون موقع هایی که بلاد برن و نسخه های قبلی دارک سولز رو بازی میکردم تا یه مدت بازی دیگه ای نمیتونستم بازی کنم…الان این اتفاق سر دارک سولز ۳ هم برام افتاده!
      واقعا دارک سولز یه بازی خاص و نابه که مدت خیلی زیادی گیمرو غرق دنیای فوق العادش میکنه :yes: :yes: :yes:

    • The Outsider گفت:

      قبول دارم ولی اگر همه بازی ها بخوان اونجوری بن خسته کننده میشه…خیلی ها (از جمله خود بنده) با گرافیک دارک سولز حال نمیکنیم… خیلیییییی هااااااااا…بعد ببخشید ولی کل دنیا داره میره جلو…داروسازی,مهندسی , پزشکی , شهرسازی ,مکانیک , روباتیک, صنعت و … چرا بازی سازی نره جلو…الان هنوزم که هنوزه بهترین بازی گرافیکی (مثلا کرایسیس یا انچارتد) کلی با واقعیت فاصله دارن!!!

  • والا بازی مشکل نداشته باشه گیم پلی خوب باشه واسه من گرافیک تا اون حد مهم نیستو میتونم لذت ببرم اما بعضی دوستان سر گراغیک بازی ها وسواس دارند.

  • ragnaros گفت:

    مشکل از جایی شروع میشه که اینا شروع میکنن به انتقال بازی روی کنسول ها.

  • ایدن گفت:

    ویچر واقعا افت داشت.واچ داگز و دیویژن هم کمی افت داشتن.پیش نمایش بقیه رو ندیدم.ولی اساسین کرید یونیتی همینطوری یکی از برترین گرافیک ها رو داره نمایشش چی بوده؟! ?:-) :pain: 😯
    امیدوارم دیگه شاهد چنین چیز هایی نباشیم.

  • vahidbibibi گفت:

    من که دیگه گول یوبی سافت و واچ داگزش رو نمیخورم اگه نسخه ۲ رو معرفی کنه چون میدونم خالی بندی و دموی از پیش ضبط شده

  • PlayDead گفت:

    خداییش تا حالا هر چی بازی با موتور UNITY ساخته شده با اینکه گرافیک بالایی نداشته ولی دوست داشتم
    lara croft go
    layers of fear
    firewatch
    اینقدر که این بازیا به من حال داد بازی هایی که با cry engine ساخته شده یک درصدش بهم حال نداده

  • MahanM93 گفت:

    برای من همیشه اولویت با گیم‌پلی، داستان و شخصیت‌‌ها، جزئیات و تنوع مراحل و آیتم‌ها، عظمت و تنوع دنیای بازی (بزرگ بودن) هست، واقعا نیازی به گرافیک‌ خیلی بالا نیست، ترجیح میدم اولویت بازی ابتدا بهینه بودن برای کنسول باشه و البته استفاده هر چه بیشتر و بهتر از سخت افزاری کنسول که همیشه عالی و تحسین برانگیزه، نه فقط به خاطر گرافیک بالا از این به بعد کنسول‌های میان نسلی داشته باشیم.

  • ایدن گفت:

    انشاالله وقتی ps4.5 و xbox 1.5 اومدن از شر افت گرافیکی راحت میشیم. 😀 :rotfl:

  • همون طور که از انتشار AC Unity فهمیدیم که برای بازی بازان و منتقدین اولویت با بهینه بودن و عدم وجود مشکلات گرافیکیه و بعد از اون ارائه ی گرافیک زیبا . حرف درستی زده .
    ممنون بابت خبر.

  • Blade00723 گفت:

    کلا تو زمینه تبلیغات بزرگنمایی چیزه کاملا طلیعی هستش.بزرگ نمایی و وادار کردن مشتری به خرید رکن اساسی تبلیغ هست فروشندهها چیزی که ما ازش میترسیم یا نبودشو کمبود احساس میکنیمو بازیچه دست خودشون قرار میدن واسه فروش بیشتر…بگذریم.کلا تو زمینه گیم چن ساله این بزرگ نمایی شروع شده که متاسفانه ubisoft بدعت گذار این عادت بد بوده.تک و توک سازندهایی هستن مثل cd project که هم بهترین کیفیتو ارایه میدن هم مشتری مدار هستن.

  • HannaH گفت:

    مشکل اینجاست که بین معرفی بازی تا عرضه اش به بازار مهمولا یک یا دو سال طول می کشه. نتیجتا شرکت ها هم باید یه حرفی برای گفته شدن توی اینترنت داشته باشن و هم امید کمی به پیشرفت های تکنولوژی نرم افزار همیشه هست.البته روش بتسدا برای عرضه ناگهانی فال آوت و کم کردن فاصله عرضه و اولین نمایش بازی استراتژی فوق العاده ای بود که کمتر بهش توجه می شه. به نظر من (نظر کاملا شخصی که البته دیجیتال فاندری هم لاهاش موافق هست) بازی آنچارتد نسبت به نسخه دمو خیلی بهتر شده بود. من با کوانتوم برک بازی نکردم اما شنیدم اون هم پیشرفت خوبی داشته.

  • vergil2max گفت:

    اما اینو باس قبول کرد که لازمه کوچ کردن به نسل دیگه یا خرید کارت گرافیک جدید و کنسول در اصل گرافیک وگرنه داستان و گیمپلی و موسیقی را هم در بازی های موبایلی هم میشه یافت و ساخت.

  • cv گفت:

    بهتره عده‌ای از دوستان از رویا و توهم بیرون بیان و نگاهی به واقعیات بندازن :laugh:
    بر اساس نظرسنجی استیم
    محبوب ترین کارت گرافیک
    GTX 970 4/89
    گرافیک مجتمع پردازنده اینتلIntel HD4000 :laugh:
    محبوب ترین رزولوشن
    ۱۰۸۰p 35/15
    ۲K 1/28 :rotfl:
    ۴k 0/7 :rotfl: :rotfl:
    این همه تبلیغات و بنچمارک کارت گرافیک های چند صد دلاری برای ۰/۷ :rotfl:
    و این همه تمسخر کنسول ها به خاطر ۱۰۸۰p و کمتر در حالی که ۶۲ درصد از پی سی گیمر ها زیر ۱۰۸۰p بازی می‌کنند :laugh:
    من خودم پی سی گیمر ولی لازم دیدیم این آمار قرار بدم تا حقیقتی روشن بشه
    حقیقت اینه که اگه سازندگان گرافیک بازی ها پایین میارن به خاطر فروش بیشتر
    مثلا شاهکاری مثل ویچر اگه با اون گرافیک فوق العاده عرضه می شد قطعا یه سیستم قوی میخواست شاید ۱۰ تا سایت گیم بهش لقب بهترین گرافیک تاریخ می دادن ولی در عوض تعداد زیادی از خرایدارشو از دست می داد
    با کاهش گرافیک و یه عذرخواهی ساده ۱۰ها میلیون دلار سود کردن و هم تعداد زیادی از گیمر ها این شاهکار تجربه کردن
    یا مثلا شاهکار گرافیکی مثل Quantum break با سیستم مورد نیاز تخیلی یک سوم DARK SOULS 3 فروش داشته

    • ali.monster گفت:

      شما باید زرنگ باشی عزیز
      باید سطح توقع شرکت اتاقا رو ۴k باشه تا قدرت سخت افزاری پیشرفت کنه و از اونر با حرید یک کارت ارزون قیمت میتونی براتی زیر رزولوشن ۱۰۸۰ رو بالاترین کیفیت فریم ۶۰ بگیری(دیگ نیازی به کارت گرافیک های میلیونی نیست)
      پس هرچه سطح توقع و هدف بالاتر باشه بیشتر پیشرفت میکنیم

  • amir_frj گفت:

    اگر فقط دنبال گرافیک باشن که بدرد نمیخوره.نتیجش میشه اردر!(البته اردر بازی بدی نبود)
    قطعا گیمپلی خوب و یه روایت داستانی زیبا خیلی مهم تر از گرافیک بازیه و اگه یه بازی دو عامل اولی رو داشته باشه انقدر گیمر رو جذب خودش میکنه که گرافیک زیاد به چشم نمیاد :yes:

  • shademan گفت:

    یوبیسافت فکر میکنه همه استدیوها مثل خودش افت گرافیکی دارن اومده همچین چیزی گفته در حالی که اشتباه است :no: :no:
    ناتی داگ و راک استار و ea یاد بگیر

  • اره 3 + ساحل استانبول ( و... گفت:

    تمام دست اندر کاران گیمفا خسته نباشید خدا قوت انشالله به تمام ارزوهاتون برسین توی این دنیای فانی

  • درس امروز اغرااااااق نه اقراق جناب نویسنده اینجا شما باید ب جای اقراق از اغراق استفاده میکردید یعنی غرق شدن یعنی بیش از حد جلوه دادن بالاخره زهرم رو بهت ریختم آرش خان سعادتمند تا تو باشی هی نظرات من رو پاک نکنی عمویی تا درسی دیگر بدرود 😛

  • آخه بحث اینجاس که هر pc توانایی اجرای اون گرافیکو نداره…حتی با همین گرافیک خیلی خیلی کم افرادی هستن که بتونن بازی ای مث ویچر یا یونیتی رو روی ۱۰۸۰ و جزییات اولترا و ۶۰ فریم اجرا کنن حالا فکر کنید که با گرافیک اولیه عرضه بشه!! پس بهتره همه چیزو گردن قدرت کنسول نندازیم و البته به اینم توجخه کنیم که سود اصلیه بازیها روی کنسوله و سازنده مشکل مغزی نداره که با این کار خریدارا رو ناراحت و عصبی کنه

  • بعضیا یه جور میان اینجا به قدرت کنسول خرده میگیرن و میگن اگه کنسول نبود گرافیک بهتری رو شاهد بودیم….انگار با ۲ تا کارت gtx 1080 نشستن گوشه خونه فقط منتظرن یه بازی با گرافیک هیولا بیاد!!! آخه عزیز من تو اول برو ببین میتونی gta!!! رو اولترا و ۶۰ فریم اجرا کنی بعد بیا اعتراض کن عزیز من

  • Gamer^Cat گفت:

    مشکل بازی ساز ها نیستن
    مشکل سختت افزار ضعیف هست
    ولی این جور که بوش میاد دیگه نسل بعدی سخت افزار ها به قدری خوب خواهند بود که گرافیک بازی ها یه پله دیگه به واقعیت نزدیک تر بشه و بتونیم ۴۰ فریمی رو روی ۴k داشته باشیم (با توجه به چهار برابر شدن قدرت ایکس باکس یک . نیم (البته اگه تایید بشه)
    این یعنی نسل ۹ از این هم قوی تر میشه
    الان متاسفانه محدودیت کنسول ها حتی روی پی سی هم تاثیر گذاشته و بازی ساز ها یه چیز میانگین در نظر میگیرن و از تمام قدرت پردازشی خیلی از سخت افزار ها استفاده نمیشه

توضیحات یونیتی در رابطه با افت گرافیکی بازی‌ها | بر روی رایانه بسیار قوی بازی نسازید - گیمفا