بدرود گرگ سپید... بدرود | نقد و بررسی بسته الحاقی Blood and Wine بازی The witcher 3 | گیمفا
بدرود گرگ سپید... بدرود | نقد و بررسی بسته الحاقی Blood and Wine بازی The witcher 3 | گیمفا
بدرود گرگ سپید... بدرود | نقد و بررسی بسته الحاقی Blood and Wine بازی The witcher 3 | گیمفا
بدرود گرگ سپید... بدرود | نقد و بررسی بسته الحاقی Blood and Wine بازی The witcher 3 | گیمفا

بدرود گرگ سپید… بدرود | نقد و بررسی بسته الحاقی Blood and Wine بازی The witcher 3

سعید آقابابایی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
بدرود گرگ سپید... بدرود | نقد و بررسی بسته الحاقی Blood and Wine بازی The witcher 3 | گیمفا

چگونه می‌شود عنوانی در حدی از کیفیت ساخت که هیچ منعی حتی برای دادن لقب برترین بازی تاریخ بازی های رایانه ای در آن سبک به آن وجود نداشته باشد؟ چگونه می‌شود عنوانی را ساخت که بازیباز تمام علایق و تعصبات قبلی‌اش را کنار بزند و آن را به عنوان بهترین بازی زندگی خود انتخاب کند. چگونه می‌توان عنوانی را ساخت که شخصی که تا به حال یک بازی هم در سبک آن عنوان انجام نداده است نه تنها یک بار بلکه چندین بار آن را به پایان برساند و با همان بازی، شیفته و شیدای آن ژانر شود؟ اگر پاسخ این سوالات را نمی‌دانید بهتر است پاسخ آن را از استودیو CD Project Red طلب کنیم، چرا که این استودیو با عنوان The Witcher 3: Wild Hunt توانست تا بارها و بارها در سطح جهان و با بازیبازان مختلف این کارها را انجام دهد و تشان داد که چگونه می‌توان بازی را ساخت که استانداردهای یک ژانر را ارتقا دهد.

The Witcher 3: Wild Hunt با شخصی مثل من که تعصب شدید و فراوان روی سری Souls و Bloodborne دارد، کاری کرد که تبدیل به بهترین بازی تمام زندگیم شد و حتی در رای‌گیری بهترین بازی سال با وجود Bloodborne باز هم نتوانستم وجدانم را راضی کنم تا به عنوانی غیر از Witcher 3 به عنوان برترین بازی رای دهم. البته در دنیا و کشور خودمان نیز خوشبختانه قریب به اتفاق منتقدان و بازیبازان با من هم عقیده بودند (یا شاید من با آن‌ها هم عقیده بودم!) و Witcher 3 با قدرت و صلابت برترین بازی سال ۲۰۱۵ شد که وقتی به لیست دیگر کاندیداها نگاه کنید متوجه می‌شوید که چه کار بزرگی کرده است.

کاور فوق‌العاده زیبای بسته الحاقی blood and wine

کاور فوق‌العاده زیبای بسته الحاقی Blood and Wine

The Witcher 3: Wild Hunt عنوانی همه فن حریف و از هر نظر کامل بود. Witcher 3 بازی بود که سازندگانش به قدری احترام برای مخاطبانشان قائلند که پک معمولی بازیشان مانند پک ویژه دیگر بازی‌ها بود. Witcher 3 عنوانی بود که سازندگانش ۱۶ بسته الحاقی که سایر سازندگان و ناشران بابت آنها کلی پول می‌گیرند را رایگان به کاربرانشان هدیه دادند.

Witcher 3 بازی است که وقتی سازندگانش تصمیم گرفتند دی‌ال‌سی خریدنی منتشر کنند، Hearts of Stone را با حدود ۱۳- ۱۴ ساعت بازی جدید شامل نقشه جدید و ماموریت و لباس و … به بازی اضافه کردند و با قیمتی ۱۰ دلاری عرضه کردند که دیگر سازندگان پول یکی دو تا لباس جدید یا یکی دو تم برای کنسول را این مقدار تعیین می‌کنند و حتی جدیدا سیزن پس های ۹۹ دلاری هم می‌بینیم که آن هم اغلب لباس‌های جدید است! اینجاهاست که قدر Witcher 3 و نوابغ CD Project Red را بیش از پیش می‌دانیم و باید واقعا آن ها را تحسین کنیم.

همه چیز از این تصویر آغاز شد وقتی فهمیدم این شهری است که در آن بازی خواهیم کرد فهمیدم این بهترین بخش بازی است

همه چیز از این تصویر آغاز شد. وقتی فهمیدم این شهری است که در آن بازی خواهیم کرد فهمیدم این بهترین بخش بازی است

بسته الحاقی دوم بازی که Blood and wine نام دارد از اولین دی‌ال‌سی هم درخشان تر است و بالغ بر ۳۰ ساعت بازی جدید شامل ماموریت و نقشه و تجهیزات و … به بازی اضافه می‌کند. اولین نکته بی‌نظیر این بسته الحاقی که در اولین نگاه و اولین تصویری که از آن منتشر شد به چشم می‌آمد محیط فوق‌العاده و بی‌نهایت زیبا و چشم‌نواز این بسته الحاقی است که در حقیقت شهر جدیدی است که اتفاقات این محتوای دانلودی در آن رقم می‌خورد.

باور کنید بدون اغراق می‌گویم و اگر خودتان هم دیده باشید این صحبت را تایید می‌کنید که این شهر یکی از خوش آب و رنگ‌ترین و چشم نوازترین و زیباترین محیط‌هایی است که تاکنون در بازی‌های رایانه‌ای دیده‌اید و حتی در خود بازی اصلی Witcher 3 هم که تمام محیط‌هایش محشر بودند، محیط و شهری به این زیبایی نداشت.

چه جریاناتی در انتظار گرالت است خودتان امتجان کنید تا متوجه شوید

چه جریاناتی در انتظار گرالت است؟ خودتان امتجان کنید تا متوجه شوید

قیمت این بسته الحاقی در حالت عادی ۲۰ دلار است، ولی اگر سیزن پس بازی را داشته باشید در حقیقت برای شما ۱۴ دلار و اگر هم که آن را پیش خرید کرده باشید برای شما ۱۸ دلار محاسبه می‌شود که در هر ۳ حالت باید گفت این دی‌ال‌سی ارزشش بسیار بسیار بیشتر از مبلغی است که برای آن پرداخته‌اید و این وقتی مهم‌تر است که می‌دانیم این روزها در مورد کمتر بسته الحاقی می‌توان چنین حرفی زد. بسته الحاقی که با بیش از ۳۰ ساعت گیم پلی از ۹۰ درصد بازی‌های کامل هم طولانی‌تر و کامل‌تر است.

در این مطلب قصد دارم که به مانند بسته الحاقی اول که نقد آن را خدمت شما عزیزان ارائه کردم، دی‌ال‌سی Blood and wine را هم با شما دوستان تحلیل کرده و بخش‌ها و المان‌های مختلف آن را کاملا بررسی کنیم. پس اگر به بازی The Witcher 3: Wild Huntو بسته‌های الحاقی آن علاقمتد هستید در ادامه این نقد و بررسی با بنده و وبسایت خبری تحلیلی گیمفا همراه شوید.

این طراحان بازی چکار می‌کنند واقعا اینها دیگر چه کسانی هستند چه نابغه‌هایی هستند تصویر گویای همه چیز است

این طراحان بازی چکار می‌کنند؟ واقعا اینها دیگر چه کسانی هستند؟ چه نابغه‌هایی هستند… تصویر گویای همه چیز است

ویچر ۳ بی شک برترین بازی سال ۲۰۱۵ بود و این فرنچایز زیبا و پرطرفدار را به سطحی جدید و باورنکردنی از کیفیت رسانید. صدها ساعت محتوا همراه با داستان‎هایی فوق‌‏العاده و سرزمین‎هایی زیبا برای گشت و گذار و اکتشاف، مخلوطی را شکل دادند که کمتر کسی می‎توانست در برابر آن مقاومت کند، حتی کسانی که تجربه بازی‏‌های نقش آفرینی را نیز نداشتند. اما با این وجود باز هم سازنده خوش‎نام بازی یعنی استودیو سی‎دی‎پراجکت رد قانع نشد و این مقدار محتوا هم جلوی آن‎ها را برای این که باز هم برای ما تجربه جدیدی را در این دنیای زیبا خلق کنند، نگرفت و ۱۶ محتوای دانلودی رایگان و یک بسته الحاقی بی‎نظیر و فوق‎العاده به نام Hearts of stone (که نقد و بررسی آن را می‎توانید در اینجا مطالعه کنید) را نیز در اختیار ما قرار دادند.

بسته الحاقی جدید بازی که آخرین آن‎ها هم هست، همان‌طور که خدمتتان عرض کردم، Blood and Wine نام دارد و حکم آواز قو را برای این بازی و این فرنچایز دارد و در اینصورت باید گفت، این زیباترین آواز قویی است که تا به حال شنیده‎ایم و حسن ختامی حماسی، پر ابهت و خاطره‎انگیز را برای فرنچایز افسانه‎ای The Witcher و ماجراجویی‎های گرگ سپید، رقم می‎زند.

دشمنان جدید و جذابی به بازی اضافه شده‌اند

دشمنان جدید و جذابی به بازی اضافه شده‌اند

Blood and Wine هم به مانند تمامی دیگر ماجراجویی های گرگ سپید قصه ما یعنی گرالت افسانه‎ای قراردادی را قبول می‎کند تا انواع مختلفی از شیاطین را از بین ببرد. اما این قرار داد خاص، وی را به سرزمینی کاملا جدید به نام Toussaint می‎کشاند که به راحتی هر چه تمام‎تر  لقب زیباترین و چشم نوازترین سرزمینی که تا به حال در کل سری ویچر دیده‎ایم را از آن خود می‎کند.

به لطف طراحی بی‎نظیر و آپدیت جدیدی که سازنده بازی برای بهبود گرافیکی آن (در کنار خیلی بهبودهای دیگر) منتشر کرده است، واقعا سخت است که به هر نقطه از محیط که نگاه می‎کنید دقایقی نایستید و سازندگان را تحسین نکنید (به مانند حسی که در Unchartd 4 در کل بازی داشتیم). رنگ‎ها بسیار زنده و زیبا هستند و دنیا و مردمان و حال و هوای آن حسی مثل قصه‎های پریان را به شما منتقل می‎کنند و انگار که به وسط یک کتاب قصه پریده‎اید.

تام بازی ویچر باشد گرالت افسانه‌ای باشد خانم های محترم نباشند اصلا محال است

تام بازی ویچر باشد… گرالت افسانه‌ای باشد… خانم های محترم نباشند؟ اصلا محال است!

البته همان طور که حتما می‎دانید این ذات وجودی سری ویچر است که بسیاری از موارد اصلی، در عمق و در زیر پوسته بیرونی ماجراها در جریان هستند و همیشه آن پوسته بیرونی شفاف و شاد و روشن، همه ماجرایی که در جریان است، نیست. وقتی که به هر جا می‎نگرید حال و هوای جشن و شادی دائمی وجود دارد، در باطن، یک دیو معصیت‎کار در حال بلعیدن و ذره ذره از بین بردن آن منطقه است که گرالت باید تحقیق و بررسی کند و سرانجام آن را از پای در آورد.

تعداد بسیار زیادی شخصیت‎های جدید در این بسته الحاقی وجود دارند که با این شرایط و ماجراها مخلوط شده‎اند و هرکدامشان بسیار پیچیده و چندلایه طراحی شده‎اند و شما را به این پرسش وا می دارند که آیا واقعا آن‎ها را شناخته‎اید یا خیر. Blood and Wine بالغ بر ۳۰ ساعت ماجراجویی ناب در اختیار شما قرار می‎دهد که از ۸۰ درصد بازی‎های کامل امروزی نیز بیشتر است و آن هم باکیفیت بی‎نظیری که حتی از بازی اصلی ویچر ۳ نیز برتر و لذتبخش‎تر است.

نفوذ داعش به اونجا هم رسیده

نفوذ داعش به اونجا هم رسیده!

تصمیمات سخت همواره حرف اول را در این سری می‎زنند و این بسته الحاقی نیز شما را وادار به گرفتن تصمیماتی می‎کند که حتی نمی‎توانید عواقب آن‎ها را حدس بزنید. توصیه می‏شود که همواره بازی خود را به صورت دستی بر روی چندین محل ذخیره مختلف سیو کنید تا این توانایی که بعدا به یک بخش حیاتی داستان بازگردید و ببینید که داستان تا چه حد می تواند متفاوت باشد، را در اختیار داشته باشید.

درست مانند بازی اصلی، واقعا شگفت‌انگیز است که یک صحنه خاص تا چه حد می‎تواند متفاوت رقم بخورد، آن هم تنها بر اساس یک تصمیم که شما گرفته‎اید. همچنین ۳ پایان مختلف برای این بسته الحاقی وجود دارد که نتیجه مستقیم اعمال شما در طول ماموریت هستید و بنابراین ارزش تکرار آن نیز بسیار بالاست. پیچیدگی و تاثیر عمیق تصمیمات شما ارزش تکرار بسیار بالایی را به بسته الحاقی Blood and Wine بخشیده است.

بازی بر روی درجه سخت چیز دیگری است حتما تجربه کنید

بازی بر روی درجه سخت چیز دیگری است. حتما تجربه کنید

با این که کلیت پیشروی در محتوای دانلودی Blood and Wine به مانند بازی اصلی است که در آن ماموریت‎های مختلف را یکی پس از دیگری قبول می‎کنید و انجام می‎دهید و با استفاده از حس ویچر، شواهد و مدارکی را که به نتیجه‎گیری و مبارزه نهایی منجر می‎شوند، می‎یابید، ولی Blood and Wine یک سری موارد جدید را نیز پیشنهاد می‎دهد. سرانجام گرالت دارای یک خانه یا پایگاه به نام Corvobianco شده است که یک تاکستان است و  با ماموریت‎های خاصی می‎توانید آن را ارتقا دهید.

شاید خیلی قابلیت مهمی نباشد، ولی اینکه تروفی‎های خود را روی دیوار نمایش دهید یا یک اصطبل برای مرکب مورد اعتمادتان یعنی Roach داشته باشید، کارهای جالبی هستند که در بازی انجام شده‌ و قابل تقدیرند. همچنین یک قابلیت رنگ‎آمیزی نیز به بازی اضافه شده است که با آن می‎توانید رنگ تک تک قطعات تجهیزات خود را تغییر دهید که منجر به ایجاد رنگ‎آمیزی‎هایی زیبا و طرح‎هایی جذاب برای تجهیزات شما می‎شود و در بالابردن حس شخصی‌سازی در بازی بسیار تاثیرگذارند.

فقط باید بلند شویم بایستیم به احترام طراحان هنری بازی ساعت‌ها دست بزنیم و هنرشان را تحسین کنیم

فقط باید بلند شویم، بایستیم، به احترام طراحان هنری بازی ساعت‌ها دست بزنیم و هنرشان را تحسین کنیم

جدا از موارد جدید، Blood and Wine، کلی از فعالیت‎هایی که تاکنون در این بازی عاشقش بوده‎اید و هستید را نیز برای شما به همراه دارد. حدود ۹۰ ماموریت جدید همراه با کلی شخصیت جذاب برای تعامل و کلی کارت Gwent جدید، سلاح، زره و هیولاهای جدید در این بسته الحاقی در اختیار شما قرار گرفته است. حتی mutationهای جدیدی نیز وجود دارند که منجر به قابلیت‎های جدید نیز می‎شوند و این شما را تشویق می‎کند تا هر چه بیشتر گشت و گذار و اکتشاف کنید و لول خود را بالاتر ببرید، زیرا که این بسته الحاقی ماکزیمم لول را نیز تا ۱۰۰ بالا برده است.

مبارزات بازی از همیشه زیباتر جذاب‌تر و بهبودیافته‌تر به نظر می‌رسند این بازی لعنتی نقص ندارد

مبارزات بازی از همیشه زیباتر، جذاب‌تر و بهبودیافته‌تر به نظر می‌رسند… این بازی لعنتی نقص ندارد

باز هم در Blood and Wine، سی دی پراجکت رد این انتخاب را به شما می‎دهد که این بسته الحاقی را در ادامه فایل بازی اصلی خود انجام دهید و یا به صورت یک ماجراجویی مجزا و بدون استفاده از فایل ذخیره قبلی شما در بازی. این حرکت خیلی عالی و مفیدی است، زیرا به کسانی که در فایل ذخیره بازی اصلیشان هنوز در سطح لول پیشنهادی این بسته الحاقی یعنی ۳۵ نیستند، اجازه می‎دهد تا بلافاصله بتوانند ماجراجویی را در این دی‎ال‎سی شروع کنند و نگران لول نباشند.

در بازی اصلی، گشت وگذار در کلی منوی مختلف که زیاد هم مرتب و طبقه‌بندی شده نبودند واقعا کار اصلا جالب وجذابی نبود و در همین راستا رابط کاربری بازی نیز در این بسته الحاقی جهت اصطلاحا User-friendly شدن و کسب رضایت کاربر بهبود زیادی یافته است، که این یک ارتقای بسیار عالی است که تجربه کلی شما از بازی را بهبود می‎بخشد. در واقع منوهای بازی به خصوص در بخش کوله‌پشتی بسیار مرتب‌تر و زیباتر شده‌اند که این نسبت به قبل خیلی کارامدتر است و برای کسانی که بازی اصلی را انجام داده‌اند مانند یک هدیه است.

فقط دوست دارید در بازی راه بروید و به در و دیوار و طبیعت شهر نگاه کنید و لذت ببرید

فقط دوست دارید در بازی راه بروید و به در و دیوار و طبیعت شهر نگاه کنید و لذت ببرید.

شاید تنها مورد نسبتا منفی در این بسته الحاقی که البته در کل بازی هم وجود داشته است در مورد مبارزات بازی است. گاهی در درجات سختی پایین بازی احساس می‌شود که مبارزات بازی حالتی تکراری به خود می‌گیرند زیرا بسیار آسان هستند و تنها به فشردن پشت سر هم دکمه‌ها و غلت زدن محدود می‌شود. البته باید گفت که این مورد تا حدودی به ضعف بازی مربوط نیست زیرا برعکس حالت آسان، در حالت سخت بازی مبارزات به قدری تاکتیکی و حرفه‎ای می‎شوند که احساس می‎شود کلا سازندگان اصل طراحی مبارزات را بر اساس حالت سخت بازی قرار داده‎اند.

پیشنهاد می‎شود که بازی را حتما در درجات سختی بالاتر انجام دهید تا اصل لذت و تاکتیکی بودن مبارات را درک کنید و هیچ ضعفی را در این بخش نیز به مانند سایر بخش‏های این شاهکار بزرگ احساس نکنید. در واقع این مورد ضعف کلی بازی محسوب نمی‎شود و محدود به درجات سختی پایین است. دیگر موردی که واقعا خوشایند نیست و البته این هم در کل بازی از ابتدا تا اکنون وجود داشته است لودینگ‎های بسیار طولانی بازی هنگام بارگزاری فایل‎های ذخیره و هنگام سفر از یک منطقه به منطقه دیگر است که بسیار آزاردهنده می‎شود و این تنها و تنها نکته بزرگ آزاردهنده در مورد این بازی و بسته‌های الحاقی آن است.

بهترین حسن ختام برای افسانه گرگ سپید این بسته الحاقی از تمام بخش‌های بازی برتر است بازی نکنید ضرر بزرگی کرده‌اید

بهترین حسن ختام برای افسانه گرگ سپید… این بسته الحاقی از تمام بخش‌های بازی برتر است. بازی نکنید ضرر بزرگی کرده‌اید

به نظر می‎رسد که نوابغ استودیو سی‎دی پراجکت‎رد بسته الحاقی Blood and Wine را از همان ابتدا به عنوان اختتامیه‎ای دوست‎داشتنی و خداحافظی با گرگ سپید محبوب، گرالت ریویا و کلا افسانه ویچر، در نظر داشته و ساخته‎اند و میزان توجه به جزییات در آن به حدی بالاست که محال است شما را شگفت‎زده نکند. آن‎ها با این بسته الحاقی سطح بازی خود را به درجه دیوانه‎کننده‎ای رسانیده‎اند و باید قطعا گفت که Blood and Wine بهترین و باکیفیت‎ترین بخش از عنوانی است که خود، برترین بازی سال ۲۰۱۵ و یکی از برترین نقش‎آفرینی‎های تاریخ است، پس خود تصور کنید که این محتوای دانلودی در چه حدی از کیفیت قرار دارد و سازندگان چه حسن ختام ارزشمندی را برای سری The Witcher تدارک دیده‎اند.

اگر بازی The witcher 3 را بازی کرده باشید که بی‏‌شک اصلا نمی‎توانید که این بسته الحاقی را بازی نکنید و از آن بگذرید. اگر هم که با این بازی آشنایی ندارید مطمئن باشید که این فرصت خیلی خوبی است برای شروع این بازی و سری Witcher و آشنا شدن با عناوین نقش‌آفرینی. بدون شک Blood and Wine بهترین بسته الحاقی سال ۲۰۱۶ تاکنون و کاندید برترین بسته الحاقی امسال است. Blood and Wine را حتی می‎توان یک بازی کامل قلمداد کرد که با بیش از ۳۰ ساعت گیم‎پلی ناب، از همه نظر کامل‎تر از اکثر عناوین این روزهاست. به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی این بسته الحاقی را از دست ندهید و خود را از لذت بازی کردن آن محروم نکنید. گویا این دیگر پایان راه است و شما که از ابتدا با این افسانه بوده‌اید تا انتها نیز با آن بمانید. بدرود گرالت افسانه‎ای…. بدرود گرگ سپید…

blood and wine grade

Old fashion GAMERMincraft

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بدرود گرگ سپید... بدرود | نقد و بررسی بسته الحاقی Blood and Wine بازی The witcher 3 | گیمفا
بدرود گرگ سپید... بدرود | نقد و بررسی بسته الحاقی Blood and Wine بازی The witcher 3 | گیمفا
بدرود گرگ سپید... بدرود | نقد و بررسی بسته الحاقی Blood and Wine بازی The witcher 3 | گیمفا
بدرود گرگ سپید... بدرود | نقد و بررسی بسته الحاقی Blood and Wine بازی The witcher 3 | گیمفا
بدرود گرگ سپید... بدرود | نقد و بررسی بسته الحاقی Blood and Wine بازی The witcher 3 | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بدرود گرگ سپید... بدرود | نقد و بررسی بسته الحاقی Blood and Wine بازی The witcher 3 | گیمفا
بدرود گرگ سپید... بدرود | نقد و بررسی بسته الحاقی Blood and Wine بازی The witcher 3 | گیمفا