اندر احوالات E3 2016 | ضد حال یا سورپرایز؟ | گیمفا
اندر احوالات E3 2016 | ضد حال یا سورپرایز؟ | گیمفا
اندر احوالات E3 2016 | ضد حال یا سورپرایز؟ | گیمفا
اندر احوالات E3 2016 | ضد حال یا سورپرایز؟ | گیمفا

اندر احوالات نمایشگاهی با ۳ تا E! | ضد حال یا سورپرایز؟

سعید آقابابایی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
اندر احوالات E3 2016 | ضد حال یا سورپرایز؟ | گیمفا

آقا سلام علیکم. حالتون چطوره؟ امیدوارم روزگارتون بر وفق مراد باشه ، البته هیچ وقت نفهمیدم که چرا باید حتما بر وفق مراد باشه ها ؟ مثلا برای یه نفر دیگه که اسمش مراد نیست چرا نباید روزگار مثلا بر وفق غلامرضا باشه؟! بگذریم، من که سوادم به اینجاها قد نمی دهد و به همان وفق مراد بسنده می کنم.
چشم به هم می زنیم، یک سال می گذرد، چشم به هم می زنیم ماه رمضان و محرم و.. می شود، چشم به هم می زنیم تولدمان می رسد و می‎گذرد و از همه برای جامعه ما گیمرها مهمتر، چشم به هم می‎زنیم و این نمایشگاهی که ۳ تا E دارد از راه می‎رسد تا یک بار دیگر به احتمال زیاد حالمان را حسابی بگیرد و یا به احتمال ضعیف خوشحالمان کند. بگذارید تا از همین الان سنگ هایمان را با مسئولین شرکت ها وا بکنیم و به آن‌ها بفهمانیم که اگر در این نمایشگاه هم ما را ناامید و مایوس کنند مجبور می‌شویم تا ما هم برای مسئولین شرکت‌ها یک نمایشگاه با ۳ تا E برگزار کنیم، یعنی “اجرای عدالت الهی!”

pes 2017 e3 2016

اندکی صبر… E3 نزدیک است!

یکی از دیالوگ های تکراری در نسل هشتم و مخصوصا در نمایشگاه های مختلف: “بنده به عنوان مدیر شرکت X یا رئیس استودیو Y بسیار مفتخرم که اعلام کنم (اینجا قلب ما همه اومده توی حلقمون و منتظر شنیدن یه اسم بزرگ هستیم) بازی Z از نسل هفتم دارد ریمستر می‌شود!” خب مرض! خب درد بی درمون! آقا ما ریمستر نخوایم باید چیکار کنیم؟
تازه این که خوبه. دوستان راستش رو بگم از این می ترسم که یه روند جدیدی به وجود بیاد که از بس ایده و جرات برای ساخت بازی‌های جدید و بزرگ کم است، سازندگان تصمیم بگیرند که بازی‌ها را ریمسترتر کنند و بیایند مثلا بازی “God of war 3 remastered remaster” را عرضه کنند!. یعنی عنوانی که یه بار ریمستر شده رو ریمسترترش کنن! مثلا حس می‎کنن که فلان عنوان خوب ریمستر نشده و می‌شه یکم ریمسترتر هم بشه، بعد بردارن ریمستر روی ریمستر بزنن تا ریمستر اولیه با یه ریمستر بهتر که ریمسترتر از قبلی به نظر می‌رسه ریمستر بشه! (یکی از نکات مهم مقاله‌نویسی اینه که از کلمات تکراری در یک جمله یا یک پاراگراف استفاده نکنید!)

maxresdefault 1

God of war 4 معرفی می شود؟ کریتوس حضور دارد یا خیر؟ آیا ممکن است نسخه جدیدی از کرش معرفی شود؟ امیدوارم این سوالات جواب‌های جذابی داشته باشند.

آقای محترم مسئول سونی، شاون لیدن، شما که بلدی تی‌شرت Crash بپوشی بیای روی صحنه، دیگه حداقل با اون تی‎شرت یا باید خود Crash رو معرفی کنی یا مثلا God of War جدید. نه که همه را ذوق زده کنی و بعد بیایی یک عنوان مستقل باقالی و زیقی را برای ما معرفی کنی و الکی جو هم بدهی و انتظار داشته باشی طرفداران برایت سوت و کف و هورا هم بزنند! نخیر آقا، ما این حرف ها دیگر حالیمان نیست. اگر در این نمایشگاه هم خبر بزرگی از بازی های بزرگ ندهید باور کنید که گیمفا نقد بازی هایتان را تحریم می‌کند و این گونه نمره متای بازی لنگ می‌زند و چرخ صنعت بازی نمی چرخد! بله چی فکر کردید؟ نقد گیمفا در همین حد که گفتم مهمه!
قدیما میاموتو شمشیر به دست و کلاه به سر می‌آمد روی صحنه زلدای جدید معرفی می‌کرد و سالن را به مرز انفجار می‌رسانید اما اکنون کلا نینتندو حضورش در نمایشگاه به صورت واقعیت مجازی است و با هدست های خاص دیده می‌شود! در سال‌های اخیر دوستانمان به رنوی صحنه می‌آیند و به انحصاری زمانی بودن ۶ روزه فلان دی ال سی فلان بازی برای کنسولشان می‌نازند. طرف جوری میگه فلان بازی برروی کنسول ما ۱۵ دقیقه ماموریت انحصاری دارد که تنها و تنها برای دارندگان کنسول ما مقدور است! که انگار God of War را به ایکس باکس برده و یا Halo ۶ را انحصاری سونی کرده است! می‌گم زحمتتون میشه یه وقت ها،میخواید بکنیدش ۵ دقیقه که ما هم رومون بشه بازی کنیم! دودقیقه اومدیم خودتون رو ببینیم همش محتوای انحصاری دیدیم!

newspic 61319 thumb

خواهشا طرفدارانتان را ناامید نکنید…

آقایون عزیز در مایکروسافت و سونی و نینتندو و… دیگر سعی نکنید در این نمایشگاه هم سر ما را با بازی‌های چرت و پرت و معرفی‌های الکی گول بمالید. خسته شده‌ایم دیگر. تمام سال هر بار در مورد بازی بزرگی می‌پرسیم وعده به E3 می‌دهید و ما را سر می‌دوانید، وای به حالتان اگر در این نمایشگاه هم هیچ کاری نکنید. دیگه حداقل باید God of War و Halo و Zelda و Uncharted و killzone و Gears of War و Mario و کنسول های نسل ۱۰ معرفی شود، این دیگه حداقلشه! قیمت خریدمونه! حالا این که چطور وقتی نینتندو در نمایشگاه حضور ندارد Zelda و Mario معرفی شوند به ما ارتباطی ندارد و مشکل آن‌هاست!
هر سال E3 می‌آید و می‌رود و فقط ما می‌مانیم و صفر عدد بازی بزرگ انحصاری و معرفی شده توسط شرکت محبوبمان و توی سر و کله هم زدن بابت این که یوبیسافت بهتر بود یا بتزدا؟ سونی بدتر بود یا مایکروسافت؟ تو کنفرانس کی بیشتر جیغ زدن؟ تریلر کدوم یکی از بازی‌های کوچک یا ریمستری که معرفی شدند قشنگ‌تر بود؟ چرا همه بازی‌ها مستقل بودند؟! بابا اصلا بیاید توی نمایشگاه چند تا بازی بزرگ رو معرفی کنید دو سه ماه بعد بگین لغو شده! والا اینجوری بهتره. لااقل میگیم بازم یه E3 خوشحال کننده داشتیم! ما که نمی دونیم قراره لغو بشه بعدا! حالا هر وقت لغو شد اون موقع بد و بیراهش رو هم خدمتتون تقدیم میکنیم! هر چیزی به وقت خودش!

maxresdefault 2

طرفداران مایکروسافت نیز مانند دارندگان پلی‌استیشن کلی به این مراسم امیدوار هستند.

شانس که نداریم، آخرش هم میان یه معرفی بزرگ می‌کنن، اون هم معرفی رسمی و بزرگ پلی‌استیشن ۴٫۵! ای بخوره تو سرتون الهی کنسول جدیدتون. ای ذلیل مرده‌ها! ما که همون اول رفتیم کنسولتون رو خریدیم اینه جوابمون. مشتری مداریتون فیها خالدون! حتما بعدش هم میخواین مثلا یه گاد اف وار ۴٫۵ بدین بیرون با یه گاد اف وار ۴ و بگین نیم نمره که چیزی نیست! ازت نمیگذرم سونی اگه همچین کاری کنی! شیرمو حلالت نمی کنم (جاااان؟!)
در سال‌های اخیر جوری شده که بیشتر از این که برای E3 خوشحال باشم استرسش را می‌گیرم که نکنه باز هم یک مشت بازی معمولی و متوسط معرفی بشن و نمایشگاه بدون هیچ جذابیت و هیجانی تموم بشه. نکنه که حتی یک بازی بزرگ هم معرفی نشه و باز مجبور شیم تا یک سال توی بیم و امید بمونیم تا شاید سال بعد اتفاق بهتری بیافتد.
والا اگر خودمان با بروبچ گیمفا از چند سال قبل شروع به ساخت یک بازی AAA کرده بودیم اکنون می توانستیم آن را در E3 معرفی کنیم، تازه همگی تیشرت گیمفا می‌پوشیدیم می‌رفتیم روی صحنه و یه چند تا از دوستان رو هم می‌گفتیم تا ما حرف زدیم نغمه سوت‌ها و جیغ‌های گوش پاره کن (فقط گوش!) خود را در فضای سالن کنفرانس طنین انداز کرده و حسابی گیمفا را در میادین جهانی و بین المللی بیشتر از این چه که اکنون هست، سرافراز کنند! تازه بعد از معرفی بازی هم به افتخار حضور ما در مراسم هماهنگ می کردیم تلویزیون اهنگ “وطنم پاره تنم، ای زادگاه و میهنم” را پخش کند و همزمان فیلم صحنه آهسته منو که پرچم ایران انداختم دورم و دارم بازی معرفی می‌کنم رو هم نشون بدن!

sony e3 2016 predictions

واقعیت مجازی، خدای جنگ ۴، دستینی، دستینی ۲ و هورایزن مورادی هستند که احتمال بالایی برای پرداخته شدن به آن‌ها در کنفرانس سونی وجود دارد.

خلاصه این که اگر امسال نیز مراسم دلخواه ما طرفداران برگزار نشود و بازی های محبوبمان را در E3 نبینیم و هیچ عنوان بزرگی معرفی نشود، ممکن است که ناآرامی‌هایی در سکوها به وجود بیاید و شعارهای حیا کن… رها کن معروف را برای E3 طی حرکاتی خودجوش سر دهند! نه که فکر کنید ما با لیدرها در تماسیم یا مثلا علی داریم دور و برمان ها. نه…ولی اگر این مطلب نیمه‌ جدی ما را کاملا جدی نگیرید حسابی اشتباه کرده‌اید آقایان سران شرکت‌های صاحب کنسول. دیگر ببینید چه شده که کارمان به تهدید رسیده است از بس که E3 هیجان انگیز نداشته‌ایم،  پس لطف کنید و بازی‌های خوب و درجه یک در نمایشگاه E3 امسال معرفی کنید. به امید این که امسال بعد از نمایشگاه حسابی کیفمان کوک باشد (این را هم معنی‌اش را نمی دانم فقط شنیده‌ام!) و خوشحال باشیم، وگرنه باز هم باید بگوییم “از قدیم گفته‌اند “از این E3 تا اون E3 فرجه!””

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اندر احوالات E3 2016 | ضد حال یا سورپرایز؟ | گیمفا
اندر احوالات E3 2016 | ضد حال یا سورپرایز؟ | گیمفا
اندر احوالات E3 2016 | ضد حال یا سورپرایز؟ | گیمفا
اندر احوالات E3 2016 | ضد حال یا سورپرایز؟ | گیمفا
اندر احوالات E3 2016 | ضد حال یا سورپرایز؟ | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

اندر احوالات E3 2016 | ضد حال یا سورپرایز؟ | گیمفا
اندر احوالات E3 2016 | ضد حال یا سورپرایز؟ | گیمفا