روز تاریخی؛ Infamous | گیمفا
روز تاریخی؛ Infamous | گیمفا
روز تاریخی؛ Infamous | گیمفا
روز تاریخی؛ Infamous | گیمفا

روز تاریخی؛ Infamous

اشکان عالی خانی
۱۱:۰۰ ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
روز تاریخی؛ Infamous | گیمفا

به «روز تاریخی» خوش آمدید؛ جایی که ما سالگرد تولد بازی‌ها (یا کنسول‌ها)ی به یاد ماندنی را به شما اعلام می‌کنیم و سعی بر این داریم تا درجه نوستالژی شما را بالا ببریم. اگر بازی‌باز کم سن و سال هستید دو انتخاب دارید؛ یا سریعا این مطب را ببندید یا بمانید و به گذشته صنعت پر افتخار بازی‌های ویدیویی نگاهی بیاندازید. و اما اگر بازی‌بازی کهنه کار هستید با گیمفا برای یک روز تاریخی دیگر همراه باشید.

۷ سال پیش در چنین روزی استودیوی ساکرپانچ عنوان Infamous را برای کنسول پلی‌استیشن۳ منتشر کرد. عنوان Infamous از جنبه‌های زیادی مورد ستایش قرار گرفته شد. اصلی ترین برگ برنده بازی قدرت‌های شخصیت اول بازی، کول مک‌گراث بود. کول قدرت الکتریسیته داشت و از آن برای مبارزه با آدم بد‌های داستان استفاده می‌کرد. سیستم کارما در بازی به شکل جالبی پیاده شده بود. با هر کار خوب و بدی که در بازی انجام می‌دادید، شخصیت خود را به یک محافظ یا به یک شورشی خظرناک سوق می‌دادید. در همان سال ۲۰۰۹ بود که استودیوی Radical Entertainment عنوانی با نام Prototype منتشر کرد. این عنوان از هر جهت شبیه به Infamous بود و محیط باز و شخصیت‌ اصلی آن کاملا به Infamous شباهت داشتند. بازی در شهر Empire City جریان داشت و بازی‌باز کنترل کول مک‌گراث را بر عهده داشت. قدرت‌های الکتریسیته کول شامل حرکت‌های سریع، دفاع، حمله و … می‌شدند. بازی در کل ۷ قدرت الکتریسیته داشت. از جرقه‌های کوچک از میزان انرژی کم نمی‌کردند تا طوفان‌های عظیم و قدرتمند، جزء قدرت‌های کول بودند. این قدرت‌های وسیع، دست بازی‌باز را کاملا باز گذاشته بودند و تنوع خوبی به مبارزات و اکشن بازی می‌دادند. علاوه بر قدرت‌های الکتریکی، کول می‌توانست از اسلحه‌های استفاده کند و یا ماشین‌ها را به طرف دشمنان پرتاب کند. مراحل اصلی بازی و در کل در تمام طول بازی، شخصیت کول را شما تعیین می‌کردید. در ابتدای هر مرحله در سر دو راهی راه خوب و راه بد قرار می‌گرفتید. به عنوان مثال در یک سناریو، بازی‌باز می‌توانست وسایل مورد نیاز را خود تهیه کند (انتخاب خود) یا یک شهروند را به انجام این کار مجبور کند (انتخاب شیطانی). نکته جالب در بازی این بود که با دنبال کردن هر کدام از انتخاب‌های خوب یا شیطانی، قدرت‌های خاصی را دریافت می‌کردید. همچنین بازی‌باز مجبور نبود که تنها یک راه را در پیش بگیرد و می‌توانست با انجام‌ کارهای متفاوت، راه خود را عوض کند. همان‌طور که گفته شد بازی در شهر  Empire City جریان داشت و این شهر به سه جزیره تقسیم می‌شد. بازی‌باز مجبور بود برای دسترسی به جزیره‌های دیگر، ابتدا مراحل داستانی را تا حدی پیش ببرد. در هر جزیره نیز تعداد زیادی مرحله فرعی و مختلف بود که بازی‌بازان را تا مدت‌ها سرگرم می‌کرد. داستان کول مک‌گراث، بابا برقی قصه ما (عادت داشتم اینگونه او را صدا کنم:) در سال ۲۰۱۱ و با Infamous 2 ادامه پیدا کرد. با آغاز نسل هشتم کنسول‌ها نیز قسمت جدیدی با نام Infamous: Second Son برای کنسول پلی‌استیشن۴ منتشر شد و داستان و سبک و سیاقی متفاوت را دنبال می‌کرد.

چه خاطرات خوب و بدی از عنوان Infamous دارید؟ آیا این عنوان را بازی کرده‌اید؟ دو نسخه نسل پلی‌استیشن۳ را بیشتر می‌پسندید یا نسخه پلی‌استیشن۴ را؟ نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

۸۹۲۱۲ front

۸۹۲۱۲ back

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

روز تاریخی؛ Infamous | گیمفا
روز تاریخی؛ Infamous | گیمفا
روز تاریخی؛ Infamous | گیمفا
روز تاریخی؛ Infamous | گیمفا
روز تاریخی؛ Infamous | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

روز تاریخی؛ Infamous | گیمفا