خبرنامه #15 | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته | گیمفا
خبرنامه #15 | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته | گیمفا
خبرنامه #15 | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته | گیمفا
خبرنامه #15 | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته | گیمفا

خبرنامه #۱۵ | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته

اشکان عالی خانی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
خبرنامه #15 | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته | گیمفا

سلام و عرض ادب خدمت شما گیمفایی‌های عزیز و دوست داشتنی! امیدوارم حالتان خوب باشد و امتحانات خود را به خوبی و با موفقیت پشت سر گذاشته باشید. می‌دانم نمی‌شود در این دوران بازی کرد و همه شما آن چنان که باید سر حال نیستید اما دیگر نمی‌شود قید گیمفا و خبرنامه‌اش را زد. با قسمتی دیگر از خبرنامه همراه ما باشید تا با هم بر مهم‌ترین اخبار هفته‌ای که گذشت مروری داشته باشیم.

 

مایکروسافت هنوز برنامه‌ای برای انتشار نسخه کامل Halo 5 برای رایانه‌های شخصی ندارد

استودیوی ۳۴۳ Industries به عنوان توسعه‌ دهنده مایکروسافت در هفته گذشته اعلام کرد که برای انتشار بازی Halo 5: Guardians برای رایانه‌های شخصی هنوز هیچ برنامه‌ای ندارد. در اواخر هفته پیش مایکروسافت اعلام کرد که ابزار Forge بازی Halo 5 برای ویندوز ۱۰ در ادامه سال منتشر خواهند شد و این در حالی است که استدیو ۳۴۳ از آن با عنوان «شروعی» برای نسخه‌ی رایانه شخصی عناوین Halo یاد کرد. با این وجود، چنین صحبت‌هایی به معنی نسخه رایانه‌های شخصی Halo 5 نیستند. استدیو ۳۴۳ Industries در پست اخیرش نوشت:«همانطور که پیش‌تر اعلام کردیم. ما هیچ نقشه‌ای برای انتشار Halo 5: Guardians برای ویندوز ۱۰ نداریم. در حال حاضر ما بر روی ساخت Halo Wars 2 برای ویندوز ۱۰ و ایکس‌باکس وان تمرکز کرده‌ایم. انتشار رایگان Forge برای ویندوز ۱۰ فرصت‌های بسیاری برای جامعه‌ی رایانه‌های شخصی به منظور ساخت محتویات بخش چند نفره بوجود خواهد آورد. همانطور که به آنها اجازه به اشتراک گذاری سازه‌هایشان با بازیکنان ایکس‌باکس وان نیز داده می‌شود. ویندوز ۱۰ به عنوان هدف مهمی برای آینده‌ی Halo باقی خواهد ماند.» همچنین در این پست، استدیو ۳۴۳ اعلام کرد که بازی متقابل میان بازیکنان Forge در ویندوز و ایکس‌باکس وان در دسترس نیست. هرچند که محتوای تولید شده بر روی رایانه‌های شخصی از ابزار رایگان Forge قابل انتقال به ایکس‌باکس وان و بلعکس است.

halo 5 guardians

قطعا با عرضه برخی از بازی‌های انحصاری اکس‌باکس‌وان برای ویندوز ۱۰، طرفداران از مایکروسافت انتظار دارند تا عنوان بزرگی مانند Halo 5 را نیز برای ویندوز عرضه کند. آیا این اتفاق رخ خواهد داد؟

 

جدول پرفروش‌ترین عناوین پلتفرم رایانه‌های شخصی منتشر شد

مانند هر هفته، در هفته گذشته نیز آمار فروش بازی‌های رایانه‌های شخصی منتشر شد اما نکته‌ای که در این آمار خودنمایی می‌کرد، درخشش دو بازی جدید Doom و Total War: WARHAMMER بود که نظر مثبت بازی‌بازان و منتقدان را نیز جلب کرده است. پرفروش‌ترین عناوین پلتفرم رایانه‌های شخصی در بریتانیا عناوین FOOTBALL MANAGER 2016 ،Doom و THE SIMS 4 بوده‌اند، پرفروش‌ترین عناوین پلتفرم رایانه‌های شخصی در استیم عناوین Total War: WARHAMMER ،Doom و Stellaris بوده‌اند و در آخر پرفروش‌ترین عناوین پلتفرم رایانه‌های شخصی در فروشگاه گرین من گیمینگ شامل عناوین DOOM ،Total War: WARHAMMER و Stellaris می‌شدند. برای مشاهده فهرست کامل پرفروش‌ترین‌ها در هر بخش، برروی لینک خبر کلیک کنید.

doom 604x423

موفقیت عنوان Doom، مخصوصا برروی پلتفرم رایانه‌های شخصی شاید می‌توانید گویای این باشد که بازی‌بازان هنوز هم از بازی‌های اکشن کلاسیک استقبال می‌کنند، اگر عنوانی خوش ساخت را تجربه کنند.

 

فروش Uncharted 4 در هفته اول به ۲٫۷ میلیون نسخه می‌رسد

در هفته‌ای که گذشت، با توجه به گزارشات منتشر شده توسط سونی، عنوان Uncharted 4 توانسته در هفته اول عرضه خود بیش از ۲٫۷ میلیون نسخه فروش داشته باشد. این عدد شامل نسخه‌های فیزیکی و دیجیتالی فروخته شده به مشتری‌ها می‌شود. این عدد در وبلاگ پلی‌استیشن منتشر شد. اسد قزلباش به عنوان مدیر بازاریابی Sony Computer Entertainment America گفت فروش بازی تاکنون بیشترین سرعت را در بین عناوین فرست پارتی پلی‌استیشن ۴ در آمریکای شمالی داشته است. رئیس Sony Interactive Entertainment در سراسر جهان، در این رابطه می‌گوید:«سپاس از تیم ناتی داگ که Uncharted 4 را به عنوان یک تجربه خیره‌کننده و منبع الهام جدید برای سرگرمی‌های تعاملی ارائه داد. ما هیجان‌زده هستیم که بسیاری از بازی‌بازان این سفر را با نیتن دریک تجربه کردند و منتظر تجربه بازی‌های حماسی دیگر فقط برروی پلی‌استیشن هستند.» نسخه قبلی سری Uncharted یعنی Drake’s Deception طبق گزارشات در روز اول عرضه خود، ۳٫۸ میلیون نسخه در سراسر جهان به فروشگاه‌ها ارسال کرد. با این حال، بازی برروی پلی‌استیشن ۳ عرضه شد و این کنسول آن زمان می‌توان گفت مخاطبان بزرگ‌تر و بیشتری را دارا بود. The Last of Us، عنوان موفق دیگری است که در سه سال گذشته توسط ناتی داگ برروی پلی‌استیشن ۳ منتشر شد. ۹ ماه پس از عرضه بازی، سونی طبق بیانیه‌ای اعلام کرد بازی ۶ میلیون واحد فروش داشته اما آن‌ها دقیقا مشخص نکردند که این میزان فروخته شده به فروشگاه‌ها است یا مشتری‌ها! عنوان Uncharted 4 در بریتانیا بسیار موفق و قدرت‌مند ظاهر شد و با ۶۶ درصد اختلاف بهتر نسبت به فروش هفته اول نسخه سوم این سری در رتبه اول جای گرفت و حتی در این هفته هم در رتبه اول حضور داشت. فروش فوق‌العاده این بازی در ژاپن نیز اتفاق مهمی است.

uncharted 4 8 620x349

موفقیت آنچارتد ۴ در بازار فوق‌العاده است. در دو هفته‌هایی که از عرضه این عنوان می‌گذرد، صدر جدول پرفروش‌ترین بازی‌ها در بریتانیا، ژاپن و… را از آن خود کرده است.

 

تعداد کارکنان استودیو جدید کوجیما به ۱۰۰ نفر نخواهد رسید

استودیو کوجیما پروداکشنز جدیدی که توسط هیدئو کوجیما تاسیس شده است، نسبت به استودیو قبلی کوچکتر خواهد بود. هیدئو کوجیما مشغله بسیاری با راه اندازی استودیو خود دارد و برای انتخاب موتور مناسب بازی اول هم به بازدید استودیو‌هایی در سراسر دنیا رفته است. کوجیما که به عنوان خالق افسانه‌ای سری بازی Metal Gear Solid شناخته می‌شود، دوست دارد استودیویی بزرگ را داشته باشد اما نه خیلی بزرگ. در هفته گذشته او در صحبت‌های خود با Game Reactor پیرامون این موضوع گفته است:«من قصد دارم که تعداد کارکنان را زیر ۱۰۰ نفر نگه دارم. من همزمان علاوه بر یافتن تکنولوژی، افراد جدیدی را هم استخدام می‌کنم و با بازدید از استودیو، در رابطه با اینکه چه استودیویی می‌خواهم داشته باشم الهام می‌گیرم.» اگر بخواهیم این تعداد از افراد را با کارهای قبلی کوجیما مقایسه کنیم، او گفته است که زمانی تیم Metal Gear Solid بیش از ۲۰۰ نفر بود. کوجیما معتقد است که با این کار، بین توسعه‌دهندگان مستقیما ارتباط برقرار می‌شود.

استودیو جدید چهره جدید با ریش بهتر است یا بدون آن

به شدت منتظر معرفی بازی جدید هیدئو کوجیمای بزرگ هستیم… هرچند ممکن است کمی زود باشد.

 

عرضه عنوان مورد انتظار Overwatch و انتشار نمره‌های آن

در هفته‌ای که گذشت، یکی از مورد انتظار ترین بازی‌های سال ۲۰۱۶ منتشر شد. عنوان Overwatch که با نسخه بتای خود عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت، با عرضه‌اش توانست نظر مثبت بازی‌بازان و منتقدان را جلب کند. این بازی چندنفره به وسیله شرکت بلیزارد ساخته و منتشر شده است و بلیزارد باری دیگر نشان داد دود از کنده بلند می‌شود. تا لحظه نگارش این مطلب، چندین نمره برای Overwatch اراژه شده است که خبر از یک بازی اعتیاد آور و به شدت جذاب را می‌دهد. منتقد گیم اینفورمر می‌گوید:«Overwatch تجربه معرکه‌ای‌ست. تجربه‌ای تازه که به‌صورت مدوام سرگرم کننده‌ست. بازی کردن با بقیه گروه‌ها جذاب است اما بازی با دوستان بسیار لذت بخش‌تر است. شرکت بیلزارد هنر شاهکار خود را به بازی های شوتر تیمی آورده است و قوانین آن تغییر داد.» و همچنین منتقد Destructiod اینگونه از بازی تعریف می‌کند:«در همان برخورد اول و چند ثانیه نخست تجربه Overwatch شما متوجه توجه عمیق بیلزارد به جزئیات می‌شوید. Overwatch یک بازی شوتر تیمی است که حس انیمیشن‌های پیکسار را به شما می‌دهد اما نه به‌صورت کودکانه و مکان‌های زیبا و جزئیات شخصیت‌ها و فریم‌ریت ثابت ۶۰ آن حتی برروی کنسول‌ها، باعث لذت چند برابری در تجربه بازی می‌شود.» برای مشاهده فهرست کامل نمرات روی لینک خبر کلیک کنید. عنوان Overwatch هم‌اکنون برای پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن۴ و اکس‌باکس‌وان در دسترس است.

overwatch tracer00

بلیزارد بار دیگر قدرت‌ خود را در ساخت بازی‌های جذاب نشان داد. فقط من نمی‌دانم این چه زمانی برای عرضه بازی بود. دوران امتحانات و این بازی اعتیاد آور.

 

عنوان PES 2017 معرفی شد

در هفته گذشته کونامی به‌طور رسمی PES 2017، نسخه امسال از این سری بازی را معرفی کرد. طی یک کنفرانس، کونامی اعلام کرد این بازی «به درجات بالای در واقع‌گرایی و مفرح‌بودن» خواهد رسید و در کل این سری را به سطح جدیدی خواهد برد. چیزی که این بازی بر آن توجه دارد، «مفرح‌بودن هنگام بازی با دیگر بازیکنان» و قابلیت‌های جدید دیگر است. یکی از این قابلیت‌ها که با نام Real Touch (لمس حقیقی) شناخته می‌شود، سیستمی است که پیوسته درحال تولید راه‌های مطمئنی برای کنترل و دریافت پاس می‌باشد. در این سیستم، برای هر بازیکن تکنیک‌های خاصی استفاده می‌شود؛ تکنیک‌هایی که همه آن‌ها درجهت حس‌کردن «تفاوت‌های ظریف و نامحسوس در کنترل پاس که یک پاس به آن نیاز دارد» تلاش می‌کنند. ویژگی دیگر PES 2017 سیستمی به نام Precise Pass (پاس دقیق) است. کونامی در این باره می‌گوید:«پاس دقیق قابلیتی است که از بنیان به لمس حقیقی کمک می‌کند تا با استفاده از توانایی بازی با توپ بازیکن دقت هر پاس را بسنجد. حرکت توپ در جهت موقعیت بازیکن و هدف مورد‌نظر برای ارسال پاس همه به دقت آن پاس کمک می‌کنند و باعث می‌شوند هنگامی که یک پاس از بین دو دفاع با فاصله یک توپ رد می‌شود، حس واقعی هیجان را بچشید.» علاوه بر معرفی نسخه امسال PES، جزئیاتی نیز از آن منتشر شد. در زیر می‌توانید مهم‌ترین آن‌ها را بخوانید.

حرکت طبیعی بازیکنان:

صدها انیمیشن جدیدِ طبیعی کردن حرکت بازیکنان و دروازه‌بان اضافه شده‌اند اما همه چیز در اینجا تمام نمی‌شود. دو ویژگی قبلی یعنی پاس دقیق و تماس واقعی بهره‌ی زیادی از این ویژگی می‌برند که حرکات آراسته‌ی زیادی را هنگام دریافت و پاس دادن نشان می‌دهد.

دستورالعمل‌های پیشرفته:

استراتژی‌هایی که به صورت منحصر به فرد تعریف شده‌اند مثل تیکی‌تاکا یا یارگیری سنگین که بر اساس سیستم تیم عمل می‌کنند در بخش «دستورالعمل‌های پیشرفته» قابل دسترسی هستند، که می‌توانند تنوع بی حد و مرزی در نقشه‌ پیروزی تیم‌تان باشند.

هوش مصنوعی انطباق پذیر:

برای اولین بار در بازی فوتبال، هوش مصنوعی می‌تواند فرآیند یادگیری را تجربه کند. بازیکنان و رفتار تیم همیشه جز اصلی سری‌های PES بوده‌اند و در PES 2017 هوش منصوعی انطباق پذیر بازی‌های ورزشی را متحول خواهد کرد.

pro evolution soccer 2017 feature

باز هم پاییز نزدیک است و بوی رقابت‌های تازه فوتبال از الآن به مشام می‌رسد. PES جدید که رونمایی شد… منتظر رونمایی فیفای جدید هستیم.

فروش نسخه فیزیکی عنوان Overwatch فراتر از انتظار بوده است

تونی بارتل، مدیر فروشگاه گیم استاپ در هفته گذشته و در جریان کنفران مالی سه ماهه این فروشگاه خاطرنشان کرده که عنوان Overwatch از زمان عرضه در این فروشگاه فروش بالایی داشته و این روند همچنان ادامه دارد. تونی بارتل در بخشی از سخنان خود در کنفرانس مالی سه ماهه فروشگاه گیم استاپ، در رابطه با میزان فروش عنوان Overwatch گفت:«عرضه عنوان Overwatch برای فروشگاه گیم استاپ بسیار مثبت بوده و فروش آن نیز فراتر از انتظارات بوده است.» همان طور که می دانید توزیع نسخه فیزیکی عنوان Overwatch در روز دوشنبه ۲۳ ماه مه( ۳ خرداد) آغاز شده و تا نیمه های شب سه شنبه ۲۴ ماه مه ۲۰۱۶( قبل از آنلاین شدن سرورها در همان روز) ادامه داشت. بر همین اساس آقای بارتل این اقدام شرکت بلیزارد را ستوده و آن را “بسیار مترقی” خطاب کرد. به گفته آقای بارتل، این موضوع سبب شد تا فروشگاه گیم استاپ بتواند قبل از آنلاین شدن سرورهای عنوان Overwatch، به مدت دو روز نسخه های فیزیکی این عنوان را به فروش برساند که در نتیجه، فروش آن ” قابل توجه و فراتر از انتظار” بوده است به طوری که حتی اکتیویژن نیز متوجه تغییر محسوس و قابل توجهی در میزان فروش این عنوان شده است. آقای مایکل ماولر، مدیر بین المللی فروشگاه گیم استاپ نیز اضافه می کند که با عرضه نسخه فیزیکی عنوان Overwatch، در سایر کشورهای جهان و به خصوص کشورهایی که در آن ها سرعت دانلود بسیار پایین تر است، شاهد فروش بالای این عنوان بوده ایم. به عقیده ایشان، عرضه دیجیتالی بازی های تمام آنلاین، لطمه بزرگی به کاربران وارد کرده و باعث افت محسوسی در فروش این عناوین می شود. از طرف دیگر، خلاف این قضیه یعنی عرضه نسخه فیزیکی بازی های آنلاین می تواند همانند عنوان Overwatch، نتایج فوق العاده ای را رقم بزند.

tracer ds1 670x377 constrain

بلیزارد با Overwatch کاری کرده تا کسانی هم که اهل بازی‌های آنلاین نیستند به سمت بازی جذب شوند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

خبرنامه #15 | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته | گیمفا
خبرنامه #15 | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته | گیمفا
خبرنامه #15 | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته | گیمفا
خبرنامه #15 | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته | گیمفا
خبرنامه #15 | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

خبرنامه #15 | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته | گیمفا