استدیو کرایتک موتور CryEngine را متنباز میکند
یک خبر خوب برای طرفداران موتور CryEngine منتشر شده است؛ استدیو کرایتک این موتور را متنباز اعلام کرد. این خبر بدین معناست که هم اکنون هر کسی میتواند و این موتور را از GitHub دانلود کند! با گیمفا همراه باشید.
لازم به ذکر است که CryEngine یک پروژه نرم افزاری رایگان محسوب نمیشود. هنوز قوانین و مجوزهایی وجود دارد.
کرایتک در مورد قوانین و مجوزها گفته است:
این مجوز اساساً این است که شما میتوانید این موتور را بدون هیچ حق امتیازی در پروژههایتان استفاده کنید.
اگر شما مایل باشید میتوانید در ازای دانلود این موتور مبلغی به ما بپردازید و این حق انتخاب را دارید که انتخاب کنید این مبلغ چه میزان به توسعه دهنده و چه میزان به صندوق کرایتک برود که هزینه موتور پیشتر از همینجا تامین شده بود.
ما همچنان عضویت داخلی را به شما عرضه میکنیم (اینجا) برای استدیوهایی که مایلند فعالیت نزدیکتری با ما داشته باشند، آموزش ببیند و…
کسانی که علاقهمندند میتوانند کدهای مرجع این موتور را از اینجا دانلود کنند.
پر بحثترینها
- ۱۵ مشکل بزرگ سری GTA که طرفداران سرسخت نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- ویدیو: مقایسه Call of Duty Black Ops 6 روی PS5 و Xbox Series X/S [زیرنویس فارسی]
- نقدها و نمرات بازی Dragon Age: The Veilguard منتشر شدند
- رسمی: سونی دو استودیوی Neon Koi و Firewalk، سازنده Concord، را تعطیل کرد
- نقدها و نمرات بازی Call of Duty: Black Ops 6 منتشر شدند
- ادعای سازنده Concord: اثری ساختیم که تجربه فوقالعادهای را به گیمرها ارائه میدهد
- بیش از ۸۰ بازی برای PS5 Pro بهینه شدهاند
- گزارش: کارگردانان بازی Marvel’s Wolverine نقش خود را رها کردند
- شمار بازیکنان همزمان Dragon Age: The Veilguard در روز عرضه به بیش از ۷۰,۰۰۰ نفر رسید
- تحلیلگر: Ghost of Tsushima ارزش سرگرمی و عدم تحمیل ایدئولوژی را در اولویت قرار داد
نظرات
موتور طلسم شده ای هست این کرای انجین
ولی یه جورایی دلم واسه افراد استودیو بتلفرانت میسوزه. تو گیم اسپات دشتم میخوندم که با چه سختی هایی دست وپنجه نرم میکردن تیم سازندش. چند بار منحل شد چند بار اصلا پروژه تعطیل کردن. یجورایی افرادی که این بازی رو میساختن دیگه از جان و دل داشتن عشقی کار می کردن واسه این بازی. یعنی برا دل خودشون. بعدش بازی بیاد اینجوری افتضاح شکست بخوره و تو ذوقشون بخوره. هعععععی روزگار
homefront نه battlefront
battlefronTstar wars و سازنده dice
من اینجوری گفتم ناراحت نشی
اخ اخ فکر کنم بقیه ناراحت شدن :rotfl: این منفی هم چیز مسخره ای تو سایت گیمفا
راست میگی اصلا حواسم نبود. 😀
هومفرانتو با بتلفرانت اشتب کردم.
وقا ویرایش تموم شده وگرنه تصحیح می کردم.
خیلی ممنون ازاین که اطلاع دادی
خواهش میکنم انجام وظیفه است
این که خوبه یدفعه اومدم بگم فلان بازی خیلی بده بعدش هایپ انچارتد بودم(فن دو اتیششم ولی تا ۱۸ نمیتونم بازی کنم) یهو گفتم انچارتد خیلی بده :rotfl: :rotfl: بعد اصلا ویرایش نداشت که :rotfl:
بازی ای که پروسه ساختش طول بکشه زیادی به کل خراب می کنه که گل سر سبدشونم فکر کنم بازی Duke Nukem Forever باشه با ۱۳ سال زمان ساخت! و پس از اون هم فکر کنم بازی The Last Guardian قرار داره با ۸ سال زمان ساخت که البته هنوز عرضه نشده ببینیم آیا سنت شکنی می کنه و به یک بازی عالی تبدیل می شه یا نه…Homefront 2 هم اگر توسط خود کرایتک ساخته می شد می شد امید بیشتری بهش داشت چون شوترهای این استودیو هر چی باشه از دید بصری و کیفیت در سطح بسیار خوبی قرار دارن…
.
این خبر هم خوبه به خصوص برای تولید کنندگان ایرانی که دیگه کمتر می تونیم ببینیم با اون موتورهای دربو داغون خودشون بازی بسازن! البته فکر نکنم موتوری در کار باشه به کیفیت بازیهای اینا می خوره بازی با ۳D Max ساخته شده باشه!
خب من رفتم کرایسیس۴ بسازم! از اینا ابی گرم نمیشه 😎 😉 😐
سر رات رفتنی یه اسپین آف هم برا کرایسیس بساز.
اسکی رفتن از udk….اسکیااااا….اونم این کارو کرد گفت فقط ۲۰% از سودتو بده….ایشالا که طلسم شکسته شه….چه رمانتیک
نه بخدا. اصلا نمی دونم udk کیه.
مگه چیگفته بود؟!
از خود منم زیاد اسکیرفتن
خخخ…منفیا رو برم…خودمم منفی دادم به نظرم…..البته حرفم انصافا درسته….اخه انریل انجینم مجانی کردن دیگه…چون ادم خلاق بیرون زیاده این کارو کردن گفتن بیست درصد سود برا ما….حالا اینا هم دیدن انجین به قول همه”نفرین شدس” اومدن یه حرکت بزنن ….ولی بگم…استار سیتیزنو با همین انجین دارن میسازن…اگه انرژی منفی نباشه انشاالله خوب از دراد(اون تیکه اخر حرفمو خودمم نفهمیدم چرا گفتم….خیلی چرت شد نظرم…دوستان جون من منفی بدین هیدن شه باو ضایس!!!!)
قربون دستت یه رایز ۲ هم بساز دمت هسته خورشید
یه بازی واقعیت مجازی هم بساز
منم میرم ادامه Rise بسازم 😐
شرمنده انگشتم خورد به گزارش تخلف گوشی لمسیه دیگه یه خطا هاییم داره
بیزحمت یه لواشک سر راه بگیر بده prophet جون کوفت کنه انرژی بگیره
لباسشم میشه نانولواشک
خوب انگار باید دیگه با موتورای دیگه (نه همشون مثل frostbite و…) خداحافظی کنیم اگه بخوان گرافیک بالایی داشته باشن برن سراغ این موتور ، موتور خوبی هم هست
نه داپاش اینطور هم که تو میگی نیست چون این موتور خیلی سخت هست آموزشش و سنگین و اگر سازنده کاربلد نباشه گرافیک خوب در نمیاد و سنگین هم هست و همه نوع نیازی رو پاسخ گو نیست مثلا واسه اندروید بخوای بازی بسازی عاقلانه ترین انتخاب یونیتی هست یا آنریل هم گزینه ی مناسبی هستش برای استودیو های مستقل و هم استودیو های بزرگ پس هنوز خیلی ها هستند که کرای انجین مناسبشون نیست
و اینکه فراست بایت هم موتور سبک و قدرتمندی هست که انتخاب مناسبی محسوب میشه
عزیز فراست بایت موتور عمومی نیست. فقط مخصوص شرکت EA هست.
بله حرف شما متین ولی واسه کسی که کارش اینه یادگرفتنش خیلی اسونه
موتوری هست که هنوز گرافیک بازی نسل هفتمیش(بحران ۳) رو دستش بازی نیومده(البته فکر کنم خیزش پسری از روم رو دستش زده باشه دقیق نمیدونم
اول که دلایل دیگه ای هم واست آوردم
دوم کی گفته رو گرافیکش نیومده ؟ درسته هموز کارت گرافیک ها رو با اون تست میکنند چون از سخت افزار کار میکشه ولی کلی بازی اومدند رو دستش از نظر گرافیکی یا همون آنچارتد که باهاش مخ همرو خوردید
چرا دعوا میگیری داداش؟ گفتم بازی هایی هست که گرافیک خیلی بالایی دارن بعد تمام این بازی ها از نظیر انچارتد و … رو نسل هفت هم با این گرافیک اجرا شدن؟
تو گفتی گرافیک بازیش رو نسل هفت “هنوز” رو دست نداره.
Tlou قبوله ؟
Ascension چی ؟
عزیزم واقعا اینا با گرافیک کرایسیس؟
من همه اینا رو بازی کردم ولی کرایسیس گرافیک خوبی داشت درضمن نظر شخصی منه
موفق باشید
نه عزیزم حتی کسانی هم که اینکاره باشن یاد گرفتن این موتور براشون آسون نیست. نمونه اش برو Sniper Ghost Warrior 2 رو نگاه کن میبینی گرافیکش چطوری هست بعد برو ۳ رو نگاه کن. طبق گفته خود سازنده ها گفتن که تازه یاد گرفتن چطوری با کرای اینجین کار کنن.
بازی State of decay هم با کرای اینجین ساخته شده در حال حاضر یکی از بهترین موتور های فیزیکی رو کرای اینجین داره ولی این بازی به بدترین نحو ازش استفاده کرده نمیشه با ماشین ها راه رفت.
پس نتیجه میگیریم که واقعا کار با این موتور سخت هست.
کار خوبی کرد من رفتم دانلود کنم … عه یه دیقه صبر کن ، من که فقط بلدم با آنریل و یونیتی کار کنم ! دوستان کسی هست بدونه آموزش های خوب این این موتور رو از کجا میشه گیر آورد ؟ چون شنیدم خیلی سخته یاد گرفتنش و اینکه لامبردیارد رو من یه سری بهش زدم که پایه اش هم همین موتوره doc اش از این هم بدتره ! این دیگه چه پوستی از سازنده ها بکنه !
یعنی چی؟ ?:-) ?:-)
ینی مفت شد رفت
ایرانیا برن دان کنن یه بازی توپ بزنن 😯
بهترین انتخاب برای ایرانی ها مسلما UE هست، این موتور به دلیل پیچیدگی های زیاد و… برای افرادی که خیلی حرفه ای هستند و با تجربه ان مناسب تر هست.
کرای انجین ۵ علاوه بر C++ (که آنریل انجین ۴ هم از همون پشتیبانی می کنه) از C# هم پشتیبانی می کنه !…این خودش می تونه یک می تونه یک دلیل برای ساده تر شدن موتور باشه.ولی چند تا مشکل داره که به اندازه یونیتی و حتی آنریل ۴ (که جدیدا اونهم آموزش هاش زیاد شده) منابع آموزشی زیادی هم فعلا ازش گیر نمیاد.این خودش برای بازیساز مستقل دردسر هست.
از طرفی هم اون انعطاف پذیری که آنریل انجین برای هر سبکی داره رو کمتر موتور بازیسازی می تونه داشته باشه !
دقیقا با این همه کار هایی که کردن بازم یادگرفتنش خیلی سخت هست.
من هرچی توی آموزش هاش میرم بازم نمیفهمم دقیقا چی به چی هست. باید یکی بیاد یاد بده که چطوری باید با آموزش هاش کار کرد که بشه یاد گرفت.
ولی به نظر میاد فیلم های آموزشی داره ولی برای افرادی که premium هستن.
راستی عزیز شما که با آنریل کار کردی میشه بگی سبک کد نویسیش با سبک یونیتی چقدر فرق داره ؟؟؟ من با یونیتی که کار میکنم یونیتی سبک اسکریپتی هست ولی کد نویسی C++ آنریل فرق میکنه میدونم که یکسره هست میخوام بدونم دقیقا چطوری کار میکنه ؟؟؟
آنریل اگه اشتباه نکنم اول برای بازی های اول شخص منتشر شد ولی الان دیگه تو هر سبکی ازش استفاده میکنند و تازه به قدرت این موتور دست پیدا کردند مثلا استریت فایتر بازی سنگینی بود ولی الان وضع بهتر شده و بهیننه سازی بهتری رو شاهد هستیم
نه عزیز من زیاد با آنریل انجین ۴ کار نکردم فقط در حد یک مقدار ور رفتن با موتور که ببینیم دنیا دست کیه نه بیشتر !…فکر هم نمی کنم که شخص مناسبی برای راهنمایی تو این قضیه باشم ولی فقط در این حد می تونم بگم که شما کلیت قضیه تو کد نویسی یک چیز رو تو یک موتور مثل یونیتی بتونی یاد گیری همون قضیه تو آنریل انجین برات خیلی راحت تر میشه مخصوصا برای کد نویسی تو بخش بلوپرینت که خیلی همه چیز براتون قابل فهم تر میشه.(مثالش هم مثل همون raycast برای یک چیزی مثل ساخت سلاح تو آنریل ۴ همون رو بهش میگین لاین تریس نهایت کار هم به همون شکل میگی یک خط از دوربین رو شروع کن و تو یک مصیر مثلا مستقیم حرکت کن و به هر چیز برخورد کرد اسمشو بر گردون.یعنی دقیقا کاری که یونیتی انجام میده. که حالا اینهم فقط یک مثال بود.هزار جور چیز دیگه هم همینطور هست شما اون موتور رو بدونی یعنی خیلی چیز ها رو می تونی سریع تر رو راحت داخل این موتور هم متوجه بشی.که البته کد نویسی با c++ داخل آنریل انجین مشکل تر از یونیتی هم هست).
باز هم مطمنا شما خودت به اندازه من این قضایا رو می دونی و من خودم هم آنچنان وقتی پای آنریل انجین نذاشتم که بتونم تو این قضایا راهنمای خوبی هم باشم.
آره این موتور کار باهاش خیلی سخت هست هنوز(البته خیلی دارن بهش میرسن ولی بازم لازمه که آسونترش کنن). این موتور برای گروه های کاملا حرفه ای بالای ۴ تا ۵ نفر خوب هست.
ایرانیا اول برن با موتور های آسونتر کار کنن بعد به اینم میرسه.
این موتور چند ماهی هست که رایگان شده !.الان فقط متن باز (یا همون اپن سورس) شده که به غیر از سازنده های موتور بقیه هم دسترسی به کد های اصلی موتور داشته باشن که داخلش تغییراتی ایجاد کنن.آنریل انجین ۴ هم از همون زمان انتشار به صورت اپن سورس منتشر شد.
بیچاره ها موندن چیکار کنن، دیگه واقعا دارن آتیش میزنن به مالشون. ولی دیگه دیر ه برادر. کار از کار گذشته
بهترین موتور بازی سازی از نظر من همین کرای انجین هست(در کنار فراستبایت)
بیاید جمع شیم یه استدیو به اسم همین گیمفا تاسیس کنیم بریم تو کار کرایسیس ۴ 😀 😛
دستشون درد نکنه فقط how to learn
میتونه موتور قوی ای باشه،ببینیم بازی هایی که با این موتور میسازند چجوری میشه فعلا زودی قضاوت کنیم
عزیزم فازت چیه ؟؟؟؟؟؟ مثل اینکه موتور رو نمیشناسی نه ؟؟؟؟؟
موتور که عوض نشده!!!! موتور جدیدم نیست فقط سورس های موتور در دسترس عموم قرار گرفته.
خب راستش بله این با این موتور آشنایی نداشتم که به لطف شما آشنا شدم بازی های استدیو crytek رو بازی نکردم جز Crysis 2 اونم دیدم جالب نیست تا نصفه هاش رفتیم ول کردیم 😐
بهرخال ممنونم که یه آگاهی دادی شما
ایول عالیه
با موتورش حال میکنم
اسپم:دوستان رسیدم به مرحله ی بارونی انچ.
اصلا مغزم نمیکشه،هرجوری حساب میکنم نمیتونم به خود ثابت کنم که کنسول میتونه اینو بکشه.
واقعا عجیبه،اصلا با بازی های دیگه فرق داره کلا.
اینم بگم که بهترین برف و بارونی که دیدم هم مال این باریه(دوست ندارم واقعا فن بازی در بیارم ولی واقعا نظرم اینه ، اینقدر بازی قویه که تو همه چی یه حرفی برای گفتن داره)
امیرمحمد هم خوش به حالت هم کوفتت بشه من باید تا ۱۸ وایسم
خخخخ ممنون
علیرضا واقعا نتونستم جلوی خودم رد بگیرم و اینارو نگم
چون واقعا خیس کردم.
اصلا عجیبه.
همش به خانواده میگفتم بیاین فقط اینو ببینین.
الان هم جایی هستم که تو اواتارمه
امیر جان سعی کن بازی رو خیلی اروم بری و از تک تک لحظات بازی لذت ببری.من خودم وقتی رسیدم اپیزود توی مادگاسکار دست از بازی کردن برداشتم و فقط مشغول اسکرین شات گرفتن و تماشای منظره بازی بودم.خوشبختانه تمام اون شایعاتی که در مورد پایان بازی شنیده بودم هم واقعیت نداشت :blush:
گرافیکش که دهن صاف کنه خیلی قشنگه قشنگه بدجور کف کردم
باو دادا خواستم اینکارو بکنم ولی تحمل ندارم از بازی دور بمونم
البته سعی میکنم دیر تر برم سمتش
مگرنه الان اخراش بودم
من که تو یه روز ۱۵
ساعت نشستم پاش خوردمش تجربه ی بی نظیری بود حال کردم
دقیق من هم مثل تو بودم و نمیتونستم از بازی دست بکشم الان پیش خودم میگم ایکاش جای اونی بودم که هنور بازی رو تجربه نکرده!از شانس بد من تا بعد از نموم کردن استوری مود خواستم برم مولتی پلیر پلاسم تموم شد…
حالا این کارش که خوب بود فقط یه مشکلی هست. یاد گیری کار با کرای اینجین خودش یه چندصد سالی طول میکشه بعد دیگه ببین فهمیدن کد هاش چقدر بخواد طول بکشه.
حالا لامبردیارد میخواد چه پوستی از ما بکنه سر یادگیریش 😀
موتور فقط snowdrop :inlove: 😀
:yes: :yes: :yes: دیویژن بالاترین گرافیک تاریخ رو داشت…. لااقل تریلراش داشتن :rotfl: :rotfl: :laugh: :laugh: