مردی که خاطره می‌سازد / ۱۰ شخصیت برتر Troy Baker | گیمفا
مردی که خاطره می‌سازد / ۱۰ شخصیت برتر Troy Baker | گیمفا
مردی که خاطره می‌سازد / ۱۰ شخصیت برتر Troy Baker | گیمفا
مردی که خاطره می‌سازد / ۱۰ شخصیت برتر Troy Baker | گیمفا

مردی که خاطره می‌سازد / ۱۰ شخصیت برتر Troy Baker

سعید آقابابایی
۱۱:۰۰ ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
مردی که خاطره می‌سازد / ۱۰ شخصیت برتر Troy Baker | گیمفا

در پس نقاب انیمیشنی تمام شخصیت‌های محبوب ما در بازی‌های رایانه‌ای که شیفته آن‌ها هستیم، یک فرد و یک شخصیت واقعی وجود دارد. فردی که در قالب نقش شخصیت دوست‌داشتنی ما فرو رفته است و با صدای خود و یا با صدا و همچنین موشن کپچر کردن آن نقش، شخصیتی را برای ما باورپذیر کرده است که علیرغم این که می دانیم فقط یک شخصیت خیالی است ولی به قدری برای ما با اهمیت و عزیز می‌شود که شاید برخی شخصیت‌های واقعی هم آن‌قدر برایمان ارزشمند نباشند. نیتن دریک، جوئل، الی، اسنیک، ادزیو آدیتوره، مسترچیف، کریتوس و بسیاری از دیگر شخصیت‌های دنیای بازی به قدری باعظمت و پرابهت و عمیق خلق شده اند که نمی‌توان به آنها وابسته نشد.
اما یک شخصیت هرچقدر هم که روی کاغذ قدرتمند باشد تا زمانی که ایفاگر نقش وی یا صداگذار او درست نتواند او را باورپذیر جلوه دهد هیچ اهمیتی نخواهد داشت و تنها باعث از بین رفتن یا کم شدن پتانسیل‌های بالای آن شخصیت می شود، پس انتخاب شخصی درست و توانا برای صداگذاری یا ایفای یک نقش کاری حیاتی و بسیار مهم تلقی می شود که می‌تواند سرنوشت یک بازی یا یک شخصیت را عوض کند.

maxresdefault

این مرد کلی خاطره برای ما ساخته است…

هیچ موفقیتی بدون دلیل به دست نمی‌آید. هیچ کس بیهوده و بدون تلاش به یک جایگاه رفیع و ارزشمند دست پیدا نمی‌کند. حتما از نام مقاله متوجه شده‌اید که در مورد چه کسی حرف خواهیم زد. بله… تروی بیکر، یکی از موفق‌ترین و شاید باید گفت موفق‌ترین صداگذار و بازیگر حاضر در صنعت بازی های رایانه ای با کلی شخصیت خاطره‌انگیز.
کیست که بتواند ایفای نقش بی‌نظیر وی در نقش جوئل در شاهکار the last of us فراموش کند و یا نقش فوق‌العاده بوکر دوایت در بایوشاک اینفینیت را از یاد ببرد؟ اما همان طور که گفتم هیچ کس بیهوده به جایی نمی‌رسد. گمان نکنید که یک باره به تروی بیکر گفته‌اند که تشریف بیاورید و در شاهکار ناتی‌داگ نقش اصلی را بر عهده بگیرید. خیر اینطور نیست. تروی بیکر نقش مردم رهگذر کوچه و خیابان را در مافیا ۲ بازی کرده است و از سال‌ها قبل کلی نقش‌های کوچک در بازی‌های کوچک را ایفا کرده است تا سرانجام موفق شده است به جایگاه برترین‌ها برسد.

awards13 winner troybaker

ممنونم که نقش Joel را این‌گونه هنرمندانه بازی کردی Troy… ممنونم!

تروی بیکر شخصی است که محال است بازیباز باشید و با هیچ یک از شخصیت‌هایی که وی تاکنون در نقش آنها ظاهر شده است خاطره‌ای نداشته باشید. از ندای وظیفه و بایوشاک گرفته تا آنچارتد و اینفیموس و …. همگی شاهد حضور تروی بیکر در عناوینشان بوده‌اند و از هنر وی بهره برده‌اند.
جدیدترین هنرنمایی وی هم در عنوان اخیر و به یادماندنی ناتی‌داگ یعنی آنچارتد‌۴ بود که در نقش برادر نیتن دریک افسانه‌ای در کنار نولان نورث، دیگر صداگذار و بازیگر قهار این صنعت قرار گرفت (که به زودی در مورد برترین‌های وی نیز مقاله‌ای تقدیم شما عزیزان خواهد شد) و نقطه عکس بازی The Last of Us رقم خورد، زیرا این بار وی نقش دوم و نولان نورث در نقش اصلی بود (درThe Last of Usتروی بیکر نقش اول بود و نولان نورث در نقش دیوید و نقش دوم).

troy 20

Troy Baker مردیست که هنر هشتم باید ممنون وی باشد.

وقتی که به لیست فعالیت‌های تروی بیکر در بازی‌های رایانه‌ای نگاه کنید قطعا از تعداد ایفای نقش‌های وی که بسیار زیاد هستند تعجب خواهید کرد زیرا که از سال‌ها قبل وی در این زمینه فعال بوده است و آرام آرام تجربه کسب کرده است تا اکنون به پختگی و به نقطه اوج فعالیت حرفه‌ای خود برسد آن هم در حالی که هنوز سن و سال بسیار زیادی ندارد. انتخاب کردن از بین تمامی شخصیت‌هایی که وی تاکنون در کالبد آن‌ها فرورفته است کار آسانی نیست (البته انتخاب دو سه مورد اول آسان است!) زیرا که بازی‌های خوب و عالی زیادی از وی سراغ داریم که بتوان نقش تروی بیکر در آنها را در لیست بهترین کارهای وی قرار داد.
در این مطلب قصد داریم تا به ۱۰ تا از برترین شخصیت‌های دنیای بازی‌های رایانه ای که تروی بیکر به آنها جان بخشیده است اشاره کنیم و در مورد هر یک از آنها به طور مختصر توضیحاتی را ارائه دهیم. پس اگر به تروی بیکر و شخصیت‌های ایفا شده توسط وی علاقمند هستید با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا در مقاله ۱۰ شخصیت برتر Troy Baker همراه باشید.

۱۰ – (Delsin Rowe (inFamous: Second Son

infamous secondson 18

به قول دانیال دهقانی، “پسری که با اتش بازی کرد”

Delsin Rowe در بازی inFamous: Second Son که یکی از نخستین عناوینی بود که برای کنسول نسل هشتمی سونی منتشر شد، شخصیت اصلی بازی بود و به مانند همیشه در این سری می‌توانست یک ابرانسان مردمی و مهربان و یا یک قدرت شیطانی باشد. در هر دو حالت در ابتدای بازی بسیار سخت بود که با این شخصیت ارتباط برقرار کنیم زیرا بسیار کله‌شق و پررو و گاهی روی مغز بود ولی هر چقدر که از بازی می‌گذشت بیشتر با او جور می‌شدیم و بعد از نیمه بازی دیگر وی تبدیل به شخصیتی جذاب برایمان شده بود.

تروی بیکر که بارها در عناوین انحصاری سونی هنرنمایی کرده است این بار هم در یک عنوان انحصاری دیگر ساخته Sucker Punch خوش درخشید و نقش شخصیت اصلی این بازی را به خوبی ایفا کرد به طوری که تقریبا تمامی بازی‌بازان توانسته بودند تا با Delsin Rowe ارتباط برقرار کنند و وی را شخصیت جذابی تلقی کنند، البته نه در اوایل بازی!

۹ – (Jack Mitchell (Call of Duty: Advanced Warfare

jackmitchell launchtrailer aw

تروی این نقش رو فوق‌العاده بازی کرد. بالاخره روبروی کوین اسپیسی وایسی بازیگر میشی دیگه!

در سال های اخیر و از بین چند بازی جدید سری ندای وظیفه به عقیده بنده عنوان Call of Duty: Advanced Warfare بهترین آن‌ها بوده است و یکی از اصلی‌ترین دلایل آن شخصیت اصلی جذاب و البته آنتاگونیست فوق‌العاده بازی با اجرای بی‌نظیر کوین اسپیسی قدرتمند است.

تروی بیکر در این بازی در نقش Jack Mitchell شخصیت اصلی بازی حاضر بود و افتخار اجرا به همراه کوین اسپیسی را نیز به کارنامه پربار خود افزود. در Call of Duty: Advanced Warfare علاوه بر اجرای صدایی شخصیت‌های بازی، سازندگان بازی در Sledgehammer Games ظاهر صداگذاران بازی را در خود این عنوان نیز استفاده کرده‌ بودند که تصمیم درستی نیز بود زیرا باز‌یگران موشن کپچر و صداگذاران بازی به ویژه تروی بیکر و کوین اسپیسی به بهترین شکل کار خود را انجام دادند و داستان جذابی را برای ما رقم زدند.

۸ – (Pagan Min (Far Cry 4

farcry4 5

پاگان کار خیلی سختی برای غلبه بر خاطره واس توی ذهن بازیبازا داشت ولی بازم در حد خودش موفق عمل کرد.

وقتی شخصیت منفی اصلی یک سری بازی در نسخه قبل از تو، Vaas بوده باشد کاری فراتر از سخت دارید که بتوانید باز هم طرفدارانی که مدام شخصیت واس را در ذهن دارند خشنود کنید و بتوانید به عنوان یک انتاگونیست قدرتمند و مستقل، خود را جدا کنید و از زیر سایه واس بیرون بیاورید اما تروی بیکر با قرار گرفتن در نقش پاگان مین موفق به انجام این کار شد.

پاگان مین در یک کلام یک ….زاده لعنتی به تمام معنا بود! کسی که واقعا کمتر از واس دیوانه نبود و شخصیت کاملا مریضی داشت و هیچ ابایی هم از خشونت آن هم به شکل کاملا عریان نداشت. تروی بیکر در ایفای نقش پاگان مین در نسخه چهارم سری بازی محبوب فارکرای نشان داد که یوبیسافت گزینه کاملا درستی را در انتخاب بازیگر برگزیده است. اجرای عالی تروی بیکر در همان اولین صحنه‌ای در بازی که با پاگان مین آشنا می‌شویم تا همیشه به یاد ماندنی است و بازیبازان از پاگان مین به عنوان آنتاگونیستی جذاب یاد خواهند کرد، البته خب نه به اندازه Vaas.

۷ – (Rhys (Tales from the Borderlands

borderlands1 100584425 orig

به اعتقاد خیلی‌ها این بازی برترین عنوان تل‌تیل است.

عنوان Tales from the Borderlands بدون شک یکی از برترین عناوین سبک ماجرایی اپیزودیک ساخته تل تیل است و به اعتقاد برخی، برترین عنوان ساخته این استودیو در قیاس با The Walking Dead و Game of thrones و… است. نوشتن داستانی جذاب و ساخت عنوانی بر اساس دنیای فوق‌العاده و پر پتانسیل Borderlands ‌کاری بسیار هوشمندانه از تل تیل بود که واقعا در ساخت چنین عناوینی خبره هستند.

از بین دو شخصیت اصلی مذکر و مونث بازی، صداگذاری و اجرای نقش شخصیت Rhys در بازی به عهده تروی بیکر بود. یکی از دلایلی که این عنوان بسیار محبوب و پرطرفدار و زیبا است شخصیت‌های اصلی آن هستند که واقعا عالی خلق شده‌اند و شخصیت‌های عمیق و جذابی هستند و یکی از دلایل باورپذیر شدن این جذابیت، صداگذاری عالی آنهاست که به خوبی با اتمسفر و ذات شخصیتی هر شخصیت هماهنگ است. تروی بیکر با ایفای یک نقش متفاوت در این بازی تجربه ارزشمند دیگری نیز بر تجربیات خود افزود و شخصیتی جذاب را برای ما ارائه داد.

۶ – (Talion (Middle-earth: Shadow of Mordor

2014 09 30 00014

چقدر زیبا بود، چقدر فوق‌العاده بود. یاد سیستم نمسیس بخیر…

چقدر عنوان Middle-earth: Shadow of Mordor زیبا و پرکشش بود و چقدر Talion، شخصیت اصلی بازی جذاب و دوست‌داشتنی بود. سیستم نمسیس هم که جای خود دارد و اینجا مجال صحبت در مورد آن نیست. صداگذاری نقش اصلی این عنوان زیبا یعنی تالیون بر عهده تروی بیکر بود که به مانند تمام عناوینی که در چند سال اخیر در آن‌ها ایفای نقش کرده است، در این بازی نیز موفق عمل کرد و شخصیتی به بادماندنی را در عنوانی به یادماندنی برای ما به یادگار گذاشت.

شخصیت تالیون از ابتدا تا انتهای بازی فرزا و نشیب‌های روحی و احساسی زیادی داشت و تروی بیکر موفق شده بود تا با صداگذاری بی‌نقص خود به بهترین شکل تمام این احساسات و حالات روحی را به بازیباز منتقل کند و وی را به بطن بازی بکشد. اجرا برای نقش تالیون در بازی Middle-earth: Shadow of Mordor یکی از برترین کارهای تروی بیکر در سالیان اخیر بوده است.

۵ – (The Joker (Batman: Arkham Origins

maxresdefault 1

یعنی یه ذره به جوکر رو بدیم از بتمن هم محبوب‌تر می‌شه!

زمانی که اعلام شد در تنها نسخه‌ای از عناوین آرکام که توسط راک‌استدی ساخته نمی‌شد یعنی بازی Batman: Arkham Origins قرار نیست که مارک همیل مانند همیشه در این سری نقش جوکر را ایفا کند بسیاری از بازیبازان در سراسر دنیا از کیفیت نقش جوکر در این بازی نگران شده بودند. اما بعد از آن تروی بیکر آمد و اجرای نقش جوکر را به عهده گرفت و بعد از انتشار بازی دیدیم که همه چیز خوشبختانه در سر جای خود است.

واقعا چه کسی جرات می‌کرد که ناگهان و بدون تجربه قبلی این سری، به یکباره آن هم نقش جوکر را قبول کند؟ قبول این نقش توسط تروی بیکر یک ریسک بزرگ و یک چالش جدی برای وی محسوب می‌شد و وی مانند همیشه از این چالش سربلند بیرون آمد و جوکر خوبی را در بازی Batman: Arkham Origins برای ما به ارمغان آورد.

۴ – (Ocelot (Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

image 304688 16x9 940

تروی تجربه کار با استاد کوجیما رو هم کسب کرد.

هر شخصی که در حوزه بازی‌های رایانه‌ای فعالیت داشته باشد قطعا آرزو دارد تا بتواند با استاد هیدئو کوجیما کار کند و تجربه همکاری با وی ولو برای یک بار را کسب کند. قطعا صداگزاران و بازیگران این صنعت هم از این قائده مستثنی نیستند و حتما تروی بیکر هم زمانی که کوجیما به وی پیشنهاد همکاری در Metal Gear Solid V: The Phantom Pain در نقش Ocelot را داده است بسیار خوشحال بوده است زیرا به نوعی تنها جای خالی در پرونده پربار و بی‌نظیر وی همکاری با کوجیما در یک نسخه از متال‌گیر سالید بوده است. کوجیما هم قطعا از این جهت به تروی بیکر اعتماد کرده است که هنرنمایی‌های وی در بایوشاک و آخرین ما و… را دیده و با خیال راحت وی را برای ایفای نقش در بازی خود فراخوانده است.

در Metal Gear Solid V: The Phantom Pain همه و همه بازیگران و صداگزاران از Kifer Sutherland در نقش بیگ‌باس گرفته تا تروی بیکر در قالب Ocelot و دیگر صداگزاران به نحو احسن کار خود را در بالاترین سطح انجام داده‌اند و یک اثر تاریخی دیگر از لحاظ داستان و روایت آن برای استاد کوجیما رقم زده‌اند و باید اعتراف کرد داستان‌های کوجیما به قدری زیبا و پیچیده و هوشمندانه و بافکر نوشته می‌شوند که کمتر کسی است که آن را بخواند و تمام عزمش را برای ارائه بهترین بازی و صداگزاری در آن داستان انجام ندهد. با اجرای فوق‌العاده نقش Ocelot در نسخه پنجم این سری تاریخ‌سازف تروی بیکر دیگر جای خالی بزرگی در کارنامه کاری‌اش باقی نماند و یم‌توان از وی به عنوان موفق‌ترین بازیگر و صداگزار حاضر در صنعت گیم یاد کرد.

۳ – (SAM Drake (Uncharted 4: A Thief’s End 

psx uncharted4 12

اینجا قضیه نولان و تروی برعکس Last of Us شد، نولان اصلی بود و تروی فرعی

در کنار قهرمان محبوبی مثل نیتن دریک قرار گرفتن و به چشم آمدن کار آسانی نیست و هر شخصیتی با هر بازیگری نمی تواند این کار را انجام دهد زیرا نیتن دریک به قدری محبوب و به قول خودمان آرتیست است که کنار او دیده شدن دشوار است ولی تروی بیکر در آنچارتد ۴ موفق شد تا به بهترین شکل این کار را انجام دهد و در نقش برادر بزرگتر نیتن یعنی سم خوش بدرخشد.
داستانی بسیار پرکشش همراه با پیچش های داستانی و جذابیت های فراوان در تلفیق با ایفای نقش حرفه ای دو نفر از برترین های این حرفه یعنی نولان نورث و تروی بیکر، معجونی را به وجود آورد که تمام این صنعت به آن افتخار می کنند و یکاثر بزرگ و یک موفقیت دیگر را در کارنامه تروی بیکر و تک تک عوامل ساخت این بازی ثبت کرد. تروی بیکر موفق شده است تا خود را به عنوان یکی از صداگزاران و بازیگران مورد اعتماد استودیو ناتی داگ برای شرکت در بازی های این سازنده مطرح کند و این موضوع، فرصت حضور در برخی از برترین بازی های تاریخ بازی های رایانه ای که توسط این استودیو ساخته می شود را برای وی فراهم می کند که این موقعیت به راحتی برای هر کسی فراهم نمی شود.

۲ – (Booker DeWitt (BioShock Infinite

bioshock infinite booker wallpaper 2

یکی از برترین عناوین در تاریخ بازی‌ها…

شخصیت اول که هیچ، حتی بازیگر نقش صندلی هم در شاهکار کن لوین یعنی Bioshock Infinite جزو بهترین هاست! این عنوان به قدری داستان زیبا و شخصیت های عمیقی داشت که اگر نقش آنها به خوبی ایفا می شد می توانست در زمره برترین ها قرار بگیرد و خوشبختانه همین اتفاق هم افتاد و ایفای نقش بوکر دوایت (شخصیت اصلی بازی) را تروی بیکر عهده دار شد و به همراه الیزابت داستان، افسانه ای بی نظیر و دراماتیک را خلق کردند.
صحنه های فراموش نشدنی زیادی در این عنوان وجود داشت از جمله زمانی که بوکر گیتاری را بر می دارد و شروع به نواختن می کند و الیزابت در آن انبار شروع به خواندن می کند و به پسرکی که از زیبایی ترانه از زیر پله ها بیرون می آید در حالی که آواز می خواند سیبی می دهد. تروی بیکر در این عنوان موفق شد تا یکی از برترین ایفای نقش‌های خود را در دوره حرفه ای کاری خود انجام دهد و بی شک اگر بازی تاریخ ساز ناتی‌داگ نبود نقش بوکر دوایت در رده نخست کارهای تروی بیکر قرار می‌گرفت. به امید ساخت یک Bioshock دیگر توسط استاد لوین…

۱ – (Joel (The Last of Us

the last of us joel wallpaper 4

وای که چه شاهکاری بود این بازی…

The Last of Us، عنوانی که هرگاه اسمش مطرح می شود کلی خاطرات شیرین به یادم می آید و نامش با شکوه و عظمت و بزرگی همراه است. اگر این بازی را تجربه کرده باشید قطعا و بدون شک این شکوه و ابهت را لمس کرده اید و همواره نیز در طول زندگی‌تان از آن به نیکی یاد خواهید کرد. یکی از مهمترین دلایل قدرتمند بودن این بازی، داستان عالی و از آن مهمتر روایت بی نظیر آن است که به هنرمندانه ترین شکل ممکن صورت گرفته است و در این میان دو شخصیت اصلی بازی (و البته تمامی بازیگران آن) و اجرای فوق‌العاده آنها در نقش خود، بیشترین نقش را در جذابیت بی نهایت این بازی دارند..
تروی بیکر در نقش جوئل و اشلی جانسون در نقش الی، به نوعی یکی از برترین ارتباط‌های بین دو شخصیت در تاریخ بازی های رایانه ای را رقم زدند و The Last of Us نقطه اوج فعالیت کاری و حرفه‌ای آنها محسوب محسوب می‌شود. رابطه‌ای که ابتدا تنها بر اساس انجام یک ماموریت شکل گرفت و قرار نبود تا احساس به میان بیاید ولی هرچه گذشت رابطه عمیق و عمیق تر شد تا به حسی مثل پدر و دختر تبدیل شود، آن هم با تمام پیچیدگی‌ها و سختی‌ها و موانعی که بر سر راه این رابطه قرار داشت. همواره اگر کسی بخواهد نام تروی بیکر را با یک بازی و یک شخصیت مطرح کند بی شک آن بازی The Last of Us و آن شخصیت جوئل است. نقشی که تروی بیکر در با کیفیت ترین حالت ممکن آن را اجرا کرد و همین نقش، بیش از پیش وی را به اوج قله های موفقیت رساند. به امید The Last of Us 2.

خسته

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مردی که خاطره می‌سازد / ۱۰ شخصیت برتر Troy Baker | گیمفا
مردی که خاطره می‌سازد / ۱۰ شخصیت برتر Troy Baker | گیمفا
مردی که خاطره می‌سازد / ۱۰ شخصیت برتر Troy Baker | گیمفا
مردی که خاطره می‌سازد / ۱۰ شخصیت برتر Troy Baker | گیمفا
مردی که خاطره می‌سازد / ۱۰ شخصیت برتر Troy Baker | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

مردی که خاطره می‌سازد / ۱۰ شخصیت برتر Troy Baker | گیمفا
مردی که خاطره می‌سازد / ۱۰ شخصیت برتر Troy Baker | گیمفا