ایران به جمع تولیدکنندگان تجهیزات واقعیت مجازی پیوست - گیمفا
ایران به جمع تولیدکنندگان تجهیزات واقعیت مجازی پیوست - گیمفا
ایران به جمع تولیدکنندگان تجهیزات واقعیت مجازی پیوست - گیمفا
ایران به جمع تولیدکنندگان تجهیزات واقعیت مجازی پیوست - گیمفا

ایران به جمع تولیدکنندگان تجهیزات واقعیت مجازی پیوست

کسری نراقی
۱۶:۲۳ ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
ایران به جمع تولیدکنندگان تجهیزات واقعیت مجازی پیوست - گیمفا

در سال‌های اخیر، هدست و تجهیزات واقعیت مجازی پیشرفت‌های چشمگیری کرده و بسیاری از کارشناسان معتقدند که آینده بازی‌های ویدئویی و رسانه‌های تعاملی با واقعیت مجازی گره خورده است. شرکت «بیلیم گیمز» مستقر در آذربایجان غربی با استفاده از دانش فنی متخصصان داخلی موفق به ساخت صندلی و تردمیل واقعیت مجازی شده است.


به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، شرکت «بیلیم گیمز» با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه موفق شده تا تردمیل و صندلی واقعیت مجازی را با فنآوری کاملا بومی تولید کند. این تجهیزات در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی که به مناسبت سی‌ودومین سالگرد تاسیس دانشگاه برگزار شد، رونمایی گردید.
گران بودن تجهیزات و دستگاه‌های واقعیت مجازی یکی از چالش‌های اصلی این فنآوری نوین برای گسترش در بازار است. در همین راستا بومی شدن این فنآوری در داخل کشور می‌تواند به توسعه این فنآوری کمک شایانی کند.
لازم به ذکر است هر دو دستگاه کاملا با هدست واقعیت مجازی Oculus Rift که به نوعی بهترین هدست بازار است، سازگار هستند. علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیش‌تر می‌تواند به سامانه vrce.ir مراجعه نمایند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

ایران به جمع تولیدکنندگان تجهیزات واقعیت مجازی پیوست - گیمفا
ایران به جمع تولیدکنندگان تجهیزات واقعیت مجازی پیوست - گیمفا
ایران به جمع تولیدکنندگان تجهیزات واقعیت مجازی پیوست - گیمفا
ایران به جمع تولیدکنندگان تجهیزات واقعیت مجازی پیوست - گیمفا
ایران به جمع تولیدکنندگان تجهیزات واقعیت مجازی پیوست - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • shademan گفت:

    اینا چشونه از ۰ پریدن رو ۱۰۰
    بابا دوتا بازی خفن بدبن بیرون مثل گرشاسپی چیزی
    سریع رفتین واقعیت مجازی 😯 😯 😯 😯
    ولی به هر حال هر چیزی که بومی باشه به نفع خودمون هست
    دیگه لازم نیست از واقعیت مجازیای سونی و مایکروسافت استفاده کنیم :yes: :yes:

  • امروز Oculus Rift رو تجربه کردم واقعا راحت، سبک و فوق العاده بود :inlove:
    اینم اگه کیفیت و قیمت خوبی داشته باشه میخرمش :inlove:

  • Perfumed Bear گفت:

    بنظر من اصلا کار خوبی نکردند تو ایران یه بازی بزرگ وخوب ساخته نمیشه مگر بعضی استثنا ها و اکثرا بازیسازان مستقل این بار رو بدوش میکشند که تعداد زیادی هم نیستند . آخه تو کشوری که بازیسازی شغل حساب نمیشه و نه حمایتی با این تحریم ها وجالب تر اینجاست که بازی ها رو از تو مغازه ها جمع میکنند یا سایت ها رو فیلتر میکنند میخواند برند تو واقعیت مجازی ! کشوری که همین شرکت های خارجی تحویلش نمیگیرند ! بنظر بنده این کار شکست بزرگی تو ایران میخوره چون هنوز نمیتونند درست و حسابی بازی بسازند ! مشکل هم نبود همایت هست کخ نمیگذاره اونطور که باید پیشرفت کنیم .لا بد میخواهند ورژن واقعت مجازی توپ نفهم رو بدن بیرون !

  • اخه واقعیت مجازی که سازندش ایران بشه به چه دردی میخوره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • Mobin-Vip گفت:

      وقتی به ژاپن بمب اتم زده شد .‌عملا ژاپن از صفر شروع کرد . به اینجا رسید . بگو چیکار کرد ؟ یک دیوار نامریی دور کشورش درست کرد. یعنی دیگه هیچ محصول وارداتی نداشت . همشو خودشون درست میکردند . اونم با کیفیت بد مردم هم عاقل بودند . کالا ژاپنی هر چند بی کیفیت . خریدند . که الان میبینید . کیفیت محصولاتش چه قدر رفته بالا . جزو گروه هشتم است . فقط به خاطر حمایت مردم از‌کالای ژاپنی .ایرانم باید شروع کنه .پله پله پیشرفت کنه‌ولی باید ارزش خرید داشته باشه

      • big heart گفت:

        قضیه ایران و ژاپن به طور کلی فرق می کند .
        ۱_ اولا اینطوری نبود که واردات رو صفر کنند بلکه انها شروع به وارد کردن تکنولوژی و همکاری با شرکت های خارجی کردند در ایران این قضیه نیست .و نهایت به مونتاز ختم می شود.
        ۲_جنس هایی که اوایل در ژاپن تولید می شد قابل قیاس با جنس های ابر قدرت های اقتصادی نبود اما کیفیت لازم را داشت چیزی که در جنس های ایرانی به شخصه نمی بینم.
        ۳_روند تولیدات ژاپنی روبه رشد بود و تولیدکنندگان به اعتماد مردم به جنس هایشان کیفیت کارهایشان را بالا بردند اما در ایران با اینکه بازار های خودرو یا مثلا اینترنت انحصاری است اما نه تنها کیفیت را افزایش نمی دهند بلکه به سود دهی بیشتر از تلکه کردن مردم بیچاره فکر می کنندوکیفیت را پایین و قیمت را بالا می برند.

        • ایران رو با ژاپن مقایسه نکن برادر می خندن
          زمانی ایران موفق به ساخت کنسول همانند پلی استیش ۴ میشه که پلی استیش ۱۴ بیاد
          میگن از دنیا عقبیم همینه

          • Mobin-Vip گفت:

            خب چه قدر اعتماد به نفس داری تو‌. یعنی تو‌کفت موندم .‌ ماها باید نسل بعد بسازیم‌.‌هر‌ قدر سخت باشه .‌با روحیه نمیشه برادر.

            • monsef گفت:

              چرا نظرم رفت برا تایید؟؟؟؟؟

            • 2K.Firaxis گفت:

              عقب که موندیم
              ولی نابود هم نیستیم داریم پیشرفت میکنیم

            • a.b.n 2 گفت:

              اقای monsef بی زحمت اسم مونصف رو از رو خودت بردار
              این دیگه چی منطقیه .. که تا از یک اوضاع نابه سامان شکایت کنی به غرب زدگی و بی دینی و بی ایمانی متهم میشی ….. کار به اون چیزایی که درباره ی غربی ها هم گفتی اصلا ندارم چون همش چرت بود … (نمدونم چرا ما اونارو مث حییون میبینیم و خودمونو ادم قلمداد میکنیم در صورتی که اونا خیلی بیشتر به مسایل انسانی پایبند تر از ما هستن ) اما این که یک نفر رو به خاطر اعتراض درست بهش برچسب بزنی و متهمش کنی فقط کار کساییه که از تفکر بویی نبردن … با این کار رسما فاتحه ی ازادی بیان رو می خونید .. از گیمفا عاجزانه خواهش میکنم که کامنت رو پاک نکنه .. بزارید کسانی که مثل اقای منصف فکر میکنند کمی به فکر فرو برن :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed:

        • a.b.n 2 گفت:

          همینکه داری میگی به حرفت مطمعنی ینی درک درستی از اطرافت نداری ..‌ در مورد اقتصاد مقاومتی و یک سری بحث ها اگر بخوام توضیح بدم خیلی سی.اسی میشه و قطعه کامنتم منتشر نمیشه .‌ اما همینقدر بدون که مقاومت تو اقتصاد فقط واس قشر معمولیه حامعه است که شامل ما میشه ‌.صاحبان پول و ثروت هیچ فشاری بهشون نمیاد ..‌ و لپ کلام اقتصاد مقاومتی هم درد مارو دوا نمیکنه واقتصاد بیمار ایران هیچ بهبودی پیدا نخواهد کرد ..‌ اگر به دور از احساس و درست ببینی خودت متوجه حرفای من میشی ..‌

        • a.b.n 2 گفت:

          تو اون کامنت بالا هم همش حرف از برتری دینی ما نسبت به غربی ها زدی همین خود پسندی و خودتو برتر از دیگران دونستن نشان دهنده ی اپارتاید دینیه که خطرناک هم هست … انسانیت ینی اینکه در کنار احترام به نظر و عقیده ی دیگران باهم با مهربانی رفتار کنیم ..‌ و نظر خودمون رو تو هر زمینه ای. مطلقا درست نپنداریم .‌

        • آقای منصف : در سال ۹۳ فقط ۲۰ میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور شد اونم از طریق واحد های نظامی زیر نظر اون آقایی که حرف از اقتصاد مقاومتی میزنه. ۲۰ میلیارد دلار قاچاق تو بی در و پیکرترین کشورها هم امکان نداره اتفاق بیوفته که برادران قاچاقچی بهش دست یافتن. اگه کمی اطلاعات عمومی راجع به اقتصاد داشته باشی میفهمی که قاچاق چه بلایی برسر تولید داخلی میاره. ما اگه میخوایم پیشرفت کنیم لازم نیست ماجراجویی کنیم یک نمونه برات مثال میزنم میدان گازی پارس جنوبی مشترک بین ما و قطر در سال ۹۳ اونها ۴۰ میلیارد دلار بیشتر از ما تو این میدان گازی در آمد داشتن ما هم تقریبا عملا در آمدی نداشتیم. دلیلش چیه ؟ دلیلش تحریمها به علت ماجراجویی برای انرژی هسته ای بود که عملا میبینیم هیچ دستاوردی برای ما نداشت. این یک نمونه بود یعنی اگه بشینم برات بشمارم دود از کلت بلند میشه که چطور ما تیشه به ریشه خودمون زدیم. همون آقایی که حرف از اقتصاد مقاومتی میزنه این بلارو سر اقتصاد کشور آورده و میاره‌. غرب ستیزی ما نتنها ضرری به غربی ها نمیرسونه بلکه حسابی ازش سود میبرن سلاحهای خودشون رو به کشورهای منطقه میفروشن که میخوایم بهشون انقلاب صادر کنیم و نفت ارزون ازشون میخرن یعنی هیچ کشوری به اندازه ایران به غرب منفعت نمیرسونه.

          • monsef گفت:

            اول که در مورد رهبری درست حرف بزن که خط قرمز اونه.این ۱
            دوم.حرفت که میگی سپاهی ها قاچاق میکنن اشتباهه دلیل اول اونا این کار رو نکردن دلیل دوم اصلا سپاه وظیفه حفظ مزرها رو نداره
            تحریم ها بهونست.ما اگه توافق میکردم هیچ چیزی بر طرف نمیشد.همون طوری که این اتفاق هم افتاد.انرژی هسته ای خیلی دستاورد داره.چشت نمیبینه دهنتو باز متوجه میشی.متوجه نشدی بگو یکی دیگه دهنشو برات باز کنه اون وقت متوجه میشی.اون اقای که داری با گستاخی در موردش حرف میزنی ولی فقیهه.جانشین امام زمان.
            در مورد غرب ستیزی که گفتی هم بهت بگم که تو هیچ چیز از اصوول این انقلاب نمیدونی.برو اصول انقلاب رو بفهم.اصول خارجی ها رو هم که میدونی بعد بشین مقایسشون کن.ببین کدوم درست میگه.
            غرب همیشه از ما میترسه اینو یقین کن

            حرف اخرم بهت اینه که مطالعت رو بیشتر کن.همه این حرفا از سر نادونیته(منظور بدی ندارم)تو فقط رفتی نشستی پا شبکه های ضد انقلاب وفقط اصول اونهارو قبول میکنی.منی که الان دارم باتو بحث میکنم در مورد هردوجناح اطلاعات دارم که دارم این حرفا رو بهت میزنم.تو هم برو اطلاعاتتو بیشتر کن و هرچه زود تر از این خواب جهالت بیدار شو.اگه هم مثل مردم کوفه خودتو زدی به خواب و قصد بیدار شدن نداری که هیچ.خدا راهتو بخیر کنه

            ومن الله توفیق
            یاعلی…

            تایید یادتون نره مدریهای عزیز

          • monsef گفت:

            خیلی ببخشید اینو میگم ولی تو خط اخر حرفت حرف بیخود نزن.قبل حرف زدن یه کم فکر کن
            اخه کدوم ادم عاقلی میاد به دشمن خودش کمک نظامی کنه که غرب دومیش باشه
            یعنی امریکا میاد به اسد موشک میده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
            پاسخ کامل هم به حرفات دادم ولی در انتظار تاییده

          • Mohsen7_3_0 گفت:

            منصف جان شما هم خیلی احساسی برخورد نکن. شما همون محسن توی نقد فارسی نیستی که هر سری بحث راه میندازه؟؟؟
            منظورش از سود آوری فروش سل.اح به کشورهای خلیج من جمله عربستان هست.بله این درسته یه کشور مثل آم.ریکا به هیچوجه درآمد حاصله از فروش سلاح رو در حالی که لم داده داره لیموناد میخوره ول نمیکنه بیاد وسط میدون اعتراف کنه. شما موشک میفرستی هوا اونارو تهدید میکنی اونا هم میان سلاح های پیشرفته میخرن تا کم و کاستی نداشته باشن.این وسط تنها کسی سود میبره کشوری کذایی هست حالا بازهم نمیخوای قبول کنی عین اون محسن توی نقد فارسی میخوای خودتو بزنی به اون وری با خودته من حرفی ندارم
            درمورد”یعنی امریکا میاد به اسد موشک میده؟؟؟؟؟؟؟” باید بگم احساسات باعث شد همچین حرفی بزنی خودت یه بار بخون ببین چه ربطی داشت

          • Mohsen7_3_0 گفت:

            نمیدونم این مسخره بازیا چیه بررسی بررسی نمیشه کامل کرد نظرو
            بله چرا که نه آ.مریکا برای خود شریرینی هم که شده یه وقتایی دست به چنین کارایی میزنه مگر میشه هم جبهه ی شرق و هم جبهه ی غربو از دست داد در حالیکه کلی سود توی اون هست؟!

          • Mohsen7_3_0 گفت:

            منظور من خود آ.مریکا یا کشورهای این چنینی بود. شرق . غرب براشون فرقی نداره هرجا سلاح بخوان سریع آبش میکنه.انبار اسلحه هاشون پره بالاخره باید از یه طریقی اینارو فروخت!
            درسته اول اشتباه متوجه شدم و گفتم عربستان و… اما همونطور که توی نظر دوم گفتم کشوری مثل آ.مریکا برای فروش میتونه از ا.سد تا ب.غدادی سلاح بفروشه ترازوی قدرت جنگو در یک برهه ی زمانی به تعادل برسونه و فقط شاهد پمپاژ پول به سمت کشور خودش باشه.
            در ضمن اینایی که من میبینم موقعیتش پیش بیاد به جزایر مارشال هم صادر میکنن! (مربوط به نظر اولم)

      • دوستان رگ غیرتتون رو به رخ من نکشین با اون دیسلایک ها هستم
        منم میدونم باید از کشورم حمایت کنم
        انتظار داری بجای پلی استیشن یا ایکس باکس برم امپراطور بگیرم بازی کنم
        انتظار داری از تولیداتی حمایت کنم که مال قرن ۱۸ ۰
        ۱۰۰ در صد اگه بخوام بین کشورم و محصولات خارجی یکیرو انتخاب کنم مطمعن باشین محصولات خارجی رو انتخاب می کنم
        چون زندگی فقط یباره

      • a.b.n 2 گفت:

        اقا مبین کی گفته ژاپن وارداتشو به صفر رسوند ؟ … برعکس تعاملش با دنیا رو بیشتر کرد .. والبته رمز موفقیتش این بود که به بازار جهانی فکر میکرد نه بازار داخلی .. ینی جنسی که میساخت فقط به بازار خودش تزریق نمیکرد تا فقط ژاپنی ها استفاده کنند بلکه به فکر بازار جهانی بود .. و بازار جهانی هم بازاری رقابتیه … ینی اگر میخوای تو بازار جهانی بمونی باید بهترین محصول و به روزترین رو ارایه بدی … حالا ایران فقط به فکر اینه که برای بازار خودش جنس تولید کنه .. یک بازار بسته راه بندازه … تو بازار بسته هم رقابتی نیست … پس پیشرفت هم نیست .. که نمونشو تو خودروسازی داریم میبینیم …..

      • fariborz behi گفت:

        در پاسخ شما دوست عزیز یکی از مباحث اقتصاد و رشد اقتصادی حمایت از تولید داخل هست ولی در یک برهه خاص تا صنایع نوپا مستحکم بشن و بعد باید درب واردات رو باز گذاشت تا کالای داخلی با خارجی رقابت کنه و همیشه به روز باشه نه مثل صنایع خودرو داخلی چهل سال ازش حمایت میشه و گمرک میخوره به تولیدات خارجی برای همین شما پرایدی که مال ۱۹۹۶ هست رو در سال ۲۰۱۶ تو خیابونا ایران میبینی .

    • unravel گفت:

      فکر کنم برا این میخوان بسازن که بتونن تو خونه باهاش نماز جماعت بر گزار کنن :laugh: 😀

        • Dr. Freeman گفت:

          برادر منصف شما فعلا نوجوونی و دنیا رو سیاه و سفید میبینی اما تجربه ت که بیشتر شد ممکنه کلا نظرت عوض شه و شروع به دیدن دنیا به رنگ خاکستری بکنی. یعنی به شکل واقعیش. نه به شکل رویایی و آرمانی
          هنوز یک بازی با استاندارد جهانی از طرف تمام تشکیلات بازی سازی ایرانی ساخته و عرضه نشده که مورد اقبال عموم مردم و نه فقط ایرانی ها قرار بگیره
          هنوز بازی سازی در ایران یک امر زینتی و دکوری محسوب میشه و مسئولین کوچکترین توجهی به نیازهای جوونای بااستعداد ما ندارن در این زمینه و نه در هر زمینه دیگه ای اونوقت میخوان وارد عرصه پیچیده و شدیدا رقابتی واقعیت مجازی شن که همین الانش هم یه دوجین هدست خوب ساخته شده یا در حال ساخته از جمله پی اس وی آر و آکیولس ریفت و اچ تی سی وایو و …
          شما فعلا نوجوونی و وابسته به خانواده و طبیعیه که درک کاملی از اینجور مقوله ها نداری چون هنوز زیر فشار قرار نگرفتی مخصوصا فشار مالی
          دنیا رو سیاه مطلق یا سفید مطلق نبین. حتی خیرترین ها هم خاکستری هستن و ما در جهان فعلی خیر مطلق یا شر مطلق نداریم
          کشور باید به نیروی جوونش بها بده و اعتمادشون رو جلب کنه. جوون باید حس امنیت داشته باشه. حس اینکه بتونه برای آینده برنامه ریزی کنه و همه جا شایسته سالاری باشه و ضابطه جای رابطه رو بگیره. هر وقت اینها تامین شد من خوشحال میشم به کالای وطنی اتکا کنم اما ما ملت حرافی هستیم و بشدت شعارزده.
          #به عمل کار بر آید
          به سخن رانی نیست#
          موفق باشی

        • SαɯLαɾ گفت:

          وطنم جــــــــرررررررررررررررررررررررررررررر داد تنم :heh:

      • نماز جماعت به اقامت ایت الله Oulus Rift :evilgrin:

  • monsef گفت:

    ماشالله به ما…ماشالله
    بچها برید تو س .ا .ی .ت bazi-irani*blogfa*com
    یادداشت هادی جعفری سازنده بازی جنون سیاه رو بخونید.خیلی حرفای خوبی زده

  • 2K.Firaxis گفت:

    کم کم داریم از زیر خاک یه تکونی میخوریم!
    خسته نباشن کارشون کم از ساخت عینک واقعیت مجازی نبوده(به نسبت امکانات و تجربه)

  • MyLoveUnch4 گفت:

    سلام
    آخه یکی نیست به اینا بگه خوب اول عینکو میساختین بعد میرفتین سراغ تردمیل و صندلی و…
    ولی من که چشَم آب نمیخوره،آرزو به دل موندم که یه بازی خوب ایرانی در سطح جهانی ببینم.
    راستی چش مگه آب میخوره؟

  • GOD OF WAR IV گفت:

    همه چی چینی شده پیشرفت کجا بود 😀

  • Dr.Gamer گفت:

    کارای اینا منو یاد یکی از دوستای دوران دبیرستانم میندازه که تو درس هندسه هر قضیه ای که میگفتن این نقضش میکرد 😀 بهش میگفتم بابا تو باید به جای فیثاقورص و تالس بدنیا میومدی اونا چیزی نمیفهمیدن که 😀 این حکایت ایران هست دقیقا مثلا قصد دارن یه شبه بزنن رو دست سونی و آکیولس ریفت

  • i love game.j گفت:

    😀 :laugh: 😀 :laugh: 😀 :laugh: 😀 😀 دمت گرم گیمفا چه شوخی های جالبی میکنی 😀 :no:
    فک کن واقعیت مجازی که به دست ایران ساخته بشه 😐

  • یعنی میشه سایت سه ارومیه والا این دانشگاه دانشجوهاش با یه نیت دیگه میرن اونجا ،واقعبت مجازی 😕 😕 والا این تو شهر ماس من میکما نمیدونین چ وضعیه :laugh:

  • Arsalan. گفت:

    دمشون گرم :yes: یه دوتا بازی خوب بسازن هم دیگه چرا شروع نمیکنن ?:-)

  • GOD OF WAR IV گفت:

    ایران به جمع تولید کنندگان عینک های افتابی پیوست 😀

  • GOD OF WAR IV گفت:

    ایران اول باید به مشکلات جامعه بیکاری و گرونی رسیدگی کنه بعد به فکر پیشرفت و رقابت با کشورای جهان اولی باشه :-/

ایران به جمع تولیدکنندگان تجهیزات واقعیت مجازی پیوست - گیمفا
ایران به جمع تولیدکنندگان تجهیزات واقعیت مجازی پیوست - گیمفا